Naisasiat

  • 7 486 855
  • 26 542

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mä en ihan aina (koskaan) ymmärrä naisia.

Yksi tapaus on tuossa jo muutaman kuukauden yrittänyt saada mun kanssa lähempääkin tuttavuutta. Ei mene jakeluun kun sanon että pidetään tää nyt ihan tuttavuusasteella. Olemme siis työn kautta tekemisissä.

Kun en haluaisi kuitenkaan ihan vaan sanoa että muuten vaan joo, mutta kun satut olemaan väärää sukupuolta. Kun en mä viitsi ihan kaikille avata etten mä ihanista naisista silleen tykkää. En mä muutenkaan yhteistyökumppaniin missään tapauksessa sekaannu.

Pelkkä ei näytä tuottavan tulosta. Ehkä mä oon sitten vaan niin vastustamaton.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itellä kävi silleen hassusti, että maanantaina päättyi noin 3 vuotta pitkä parisuhde. Noin vuosi asuttiin yhdessä. Joulukuussa muutettiin yhdessä Tampereelle. Kuukausi tästä ja muija päätti lähteä kalppimaan. Ei kuulemma vaan ollut tunteita enää. Se mikä mua ihmetyttää, että kuulemma juhannuksesta asti miettinyt asiaa. Mutta missään vaiheessa ei ottanut asiaa puheeksi. Kaikki näytti menevän ihan hyvin, normaalisti.

No mulle on käynyt noin 3 kertaa (on se osassa tapauksista sentään jossain vaiheessa ennen eroa jossain muodossa puheeksi otettu). Sen voin kokemuksesta sanoa, että kolmannella kerralla se ei enää kauheasti ihmetytä. Juttu on niin, että jokaisella on tietysti oikeus päättää joka hetkellä, haluaako jatkaa jonkun toisen kanssa. Jossain joku parisuhdeneuvoja sanoi, että tavallaan suhteessa pitää valita haluavansa olla sen toisen kanssa joka päivä aina uudestaan. Näin kai se on.

Mutta on se silti raukkamaista tietyllä tapaa miettiä juttu ilmoitusta vaille valmiiksi niin, että toisella koko eron käsittelyprosessi alkaa vasta siitä hetkestä. Kaikilla ei ole kanttia, eikä kovapäisyyttä viedä tuollaista prosessia avoimin kortein eteenpäin, pelkäävät ehkä, että heidän päätänsä aletaan kääntämään.

No, neljännellä kerralla minulle ei ole enää käynyt noin, että jos sinun tapauksessasi hän päätti noin, niin mene itsekin eteenpäin. Kun ei kerran asioista voitu keskustella ja miettiä niitä yhdessä, niin turhaa on aikaa hassata häneen sen enempää.
 

Arkkienkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Täällä kanssa vaimo käsitteli tulevan eron etukäteen suhteen aikana ja kun oli valmis, niin ilmoitti päätöksensä. Jatkoi siitä sitten eteenpäin parissa kuukaudessa mm. uuteen suhteeseen niinkuin mitään ei olisi tapahtunut, samalla kun meikäläinen ei ollut edes ehtinyt vielä tajuta että ero tuli oikeasti. Valitettavan yleiseltä tuo toimintatapa vaikuttaa.

Ei näistä kuitenkaan kannata katkeroitua ja aika auttaa aina, vaikka ei siltä alussa tunnu. Itselle myös oppimiskokemus, jota kannattaa yrittää myöhemmin hyödyntää joko tekemällä jotain toisin, tai ainakin tiedostamalla asioiden kulkua paremmin.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä en ihan aina (koskaan) ymmärrä naisia.

Yksi tapaus on tuossa jo muutaman kuukauden yrittänyt saada mun kanssa lähempääkin tuttavuutta. Ei mene jakeluun kun sanon että pidetään tää nyt ihan tuttavuusasteella. Olemme siis työn kautta tekemisissä.

Kun en haluaisi kuitenkaan ihan vaan sanoa että muuten vaan joo, mutta kun satut olemaan väärää sukupuolta. Kun en mä viitsi ihan kaikille avata etten mä ihanista naisista silleen tykkää. En mä muutenkaan yhteistyökumppaniin missään tapauksessa sekaannu.

Pelkkä ei näytä tuottavan tulosta. Ehkä mä oon sitten vaan niin vastustamaton.

Ikävä tilanne etenkin, kun pitää hänen kanssaan tehdä yhteistyötä.

Joillakin ihmisillä on halu jahdata ja he ovat mielessään ehkä kovin varmoja, että esität vain vaikeasti tavoiteltavaa.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Ei näistä kuitenkaan kannata katkeroitua ja aika auttaa aina, vaikka ei siltä alussa tunnu. Itselle myös oppimiskokemus, jota kannattaa yrittää myöhemmin hyödyntää joko tekemällä jotain toisin, tai ainakin tiedostamalla asioiden kulkua paremmin.

Joo turhapa näistä on katkeroitua. Ja ihme kyllä minkäänlaista katkeruutta ei ole ilmassa. Enemmänkin masentaa ja surettaa, kun näin kävi. Oon kuitenkin tullut siihen päätökseen, että en usko että olisin voinut tehdä jotain toisin. Olisin vain silloin, jos muija olisi halunnut puhua etukäteen asioista ja suhteemme tilasta. Mutta kun hän ei sitä tehnyt, niin enpä mä pystyisi mitään muuttamaan. Totta kai sitä välillä on fiilis haluta puhua ja ehkä jopa yrittää uudestaan. Mutta tässä tilanteessa tuo homma ei enää auta. Tää on ns. hävitty peli. Kuten sanoitkin, oppimiskokemus muiden joukossa. Sekin auttaa jo paljon, että ei ole ensimmäinen ero ja taustalla ei ole mitään, että jompikumpi osapuoli olisi pettänyt. Useasti aiemmat suhteeni ovat päättyneet siihen, että nainen on pettänyt. Nyt ei onneksi näin ole.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
@vetti En minä yhtään ihmettele jos joku nainen on kiinnostunut pitkästä, komeasta ja fiksusta miehestä (olisipa minustakin joskus). Hurmaat niin miehet kuin naisetkin olemuksellasi. Vaikea tuohon tilanteeseen oikein muuta neuvoa keksiä kuin että sanot olevasi varattu. Paitsi jos olet mennyt möläyttämään jo olevasi ilman kumppania niin sitten voisit kokeilla "lajityypillistä" stereotyyppistä käyttäytymistä... (ja tämä toki kieliposkessa ja tiedän ettet luonnostaan käyttäydy niin mutta olet varmasti nähnyt moista ihan tarpeeksi että osaat hetken feikata :)
 

Arkkienkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Joo turhapa näistä on katkeroitua. Ja ihme kyllä minkäänlaista katkeruutta ei ole ilmassa. Enemmänkin masentaa ja surettaa, kun näin kävi. Oon kuitenkin tullut siihen päätökseen, että en usko että olisin voinut tehdä jotain toisin. Olisin vain silloin, jos muija olisi halunnut puhua etukäteen asioista ja suhteemme tilasta. Mutta kun hän ei sitä tehnyt, niin enpä mä pystyisi mitään muuttamaan. Totta kai sitä välillä on fiilis haluta puhua ja ehkä jopa yrittää uudestaan. Mutta tässä tilanteessa tuo homma ei enää auta. Tää on ns. hävitty peli. Kuten sanoitkin, oppimiskokemus muiden joukossa. Sekin auttaa jo paljon, että ei ole ensimmäinen ero ja taustalla ei ole mitään, että jompikumpi osapuoli olisi pettänyt. Useasti aiemmat suhteeni ovat päättyneet siihen, että nainen on pettänyt. Nyt ei onneksi näin ole.
Se on juuri näin. Silloin ei ole enää mitään tehtävissä, kun toinen on tehnyt päätöksensä puoli vuotta aiemmin ja kertoo sen vaan ilmoitusasiana. Siinäkin mielessä v-mäinen tilanne, että jotkut pystyvät olemaan ja käyttäytymään normaalisti tuon oman salaisen harkinta-aikansa ajan. Meillä meni kyllä huonosti ja merkit oli ilmassa, mutta en siltikään ymmärtänyt mistä oli kyse, vaan yritin aika-ajoin loppuun saakka ottaa kontaktia. Sun tapauksessa ero tuli ilmeisesti enemmän puskista, joten olet varmasti jäljillä siinä, ettet olisi voinut tehdä asialle paljoakaan. Suhteeseen, sen ylläpitämiseen ja mahdolliseen korjaamiseen, tarvitaan aina kaksi.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Noh, @Czescku - ei nyt liiallisuuksiin mennä kohteliaisuuksissakaan. Pitkä ja fiksu joo, mutta komeaksikin menet vielä kutsumaan. Kohtuus kaikessa. Ja se ”lajityyppinen” on jo ohitettu. Minä kun olen ollut vain mä. Vaikka kyllä tuo toki onnistuisi...

ainiin, hän tietää että en ole varattu.

Kyllä tää tästä.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä en ihan aina (koskaan) ymmärrä naisia.

Yksi tapaus on tuossa jo muutaman kuukauden yrittänyt saada mun kanssa lähempääkin tuttavuutta. Ei mene jakeluun kun sanon että pidetään tää nyt ihan tuttavuusasteella. Olemme siis työn kautta tekemisissä.

Kun en haluaisi kuitenkaan ihan vaan sanoa että muuten vaan joo, mutta kun satut olemaan väärää sukupuolta. Kun en mä viitsi ihan kaikille avata etten mä ihanista naisista silleen tykkää. En mä muutenkaan yhteistyökumppaniin missään tapauksessa sekaannu.

Pelkkä ei näytä tuottavan tulosta. Ehkä mä oon sitten vaan niin vastustamaton.

Ole kylmä tai rehellinen. Sanot selvästi ettei kiinnosta ja jätä minut rauhaan. Tai ole rehellinen ja kerro seksuaalinen suuntautuminen, jos se ei haittaa omaa työpaikkaa, sen piilottaminen ja valehtelu vaatii myös veronsa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ole kylmä tai rehellinen. Sanot selvästi ettei kiinnosta ja jätä minut rauhaan. Tai ole rehellinen ja kerro seksuaalinen suuntautuminen, jos se ei haittaa omaa työpaikkaa, sen piilottaminen ja valehtelu vaatii myös veronsa.
Sana ”ei” lienee meille molemmille tuttu. Se on sanottu.

Ja ei, en mä hänelle mene erikseen kertomaan tykkääväni miehistä. Jos ei ei riitä, niin olkoon. Ja ihan olen oma itseni kaikille. Jos jotenkin tulee asioista juttua, niin kyllä ihan rehellisesti sanon olevani homo. Ei se ketään kiinnosta kumpaa sukupuolta se mun puoliso on. Ehkä mä olen vain tuossa suhteessa onnekas kun sillä ei ole merkitystä. Tai sitten mä en vain enää välitä jos se on jollekin ongelma.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sana ”ei” lienee meille molemmille tuttu. Se on sanottu.

Ja ei, en mä hänelle mene erikseen kertomaan tykkääväni miehistä. Jos ei ei riitä, niin olkoon. Ja ihan olen oma itseni kaikille. Jos jotenkin tulee asioista juttua, niin kyllä ihan rehellisesti sanon olevani homo. Ei se ketään kiinnosta kumpaa sukupuolta se mun puoliso on. Ehkä mä olen vain tuossa suhteessa onnekas kun sillä ei ole merkitystä. Tai sitten mä en vain enää välitä jos se on jollekin ongelma.

Oletko jutellut hänen kanssaan miksi on sinusta kiinnostunut? Flirttailetko hänen kanssaan huomaamatta, josta hän voi saada väärän käsityksen. Kuulostaa oudolta että hän silti on sinun perässä. Käyttäytyykö muiden kanssa eri tavalla?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Oletko jutellut hänen kanssaan miksi on sinusta kiinnostunut? Flirttailetko hänen kanssaan huomaamatta, josta hän voi saada väärän käsityksen. Kuulostaa oudolta että hän silti on sinun perässä. Käyttäytyykö muiden kanssa eri tavalla?
Siis jos "ei" (useamman kerran sanottuna) riitä, niin olkoon. En minä viitsi tai halua sen enemmän aiheesta hänen kanssaan keskustella.

Onneksi tuota ei tarvitse katsella enää kuin muutava viikko, sekin satunnaisesti. Sitten yhteinen projekti loppuu.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
On kyllä innokas ihailija sinulla @vetti. Jos sukupuoliroolit käännettäisiin toisin päin, niin joku saattaisi sanoa tuota ahdisteluksi.

Kun työasioissa ollaan tekemisissä, niin silloin kannattaisi muutenkin varoa kaikenlaisia suhdesähellyksiä. Mutta kovapäinen nainen tuntuu olevan, pakitkaan eivät tunnu missään.

Mitähän naisen työnantaja tykkäisi, jos saisi tietää? Veikkaan, ettei ihan riemusta hyppisi. Nainen on kuitenkin työnantajansa edustaja, oli rooli mikä tahansa.

Mieshän voisi saada tuollaisesta käytöksestä jopa potkut, koska ahdistelu.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@nummenkallio
Joo. Hoidan noi duunin aiheuttamat hommat hänen kanssaan minimissä ja jos sitten ei yhteydenpito lopu niin sitten alkaa muut keinot.

Joku raja se kuitenkin mullakin on. Ja joo, kyllä tuo ihan kaikki ahdistelun merkit täyttää. Ihan sama mikä sukupuoli on kyseessä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis jos "ei" (useamman kerran sanottuna) riitä, niin olkoon. En minä viitsi tai halua sen enemmän aiheesta hänen kanssaan keskustella.

Onneksi tuota ei tarvitse katsella enää kuin muutava viikko, sekin satunnaisesti. Sitten yhteinen projekti loppuu.
Sulla on hyvä asenne.

Et ole hänelle selitysvelvollinen. Näissä asioissa helposti syyllistetään ahdisteltua, että oletko antanut vääriä merkkejä ja sanonut tarpeeksi ponnekkaasti, ettei kiinnosta.

Onneksi pääset yhteisestä työprojektista pian eroon.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näissä asioissa helposti syyllistetään ahdisteltua,

Miten tuossa ahdistellaan? Tai siis en nyt sano etteikö kyseessä ole ärsyttävä ja vaivaa tilanne, josta olisi mukava päästä eroon, mutta kuitenkin vaikuttaa enemmän ihmissuhteisiin liittyvältä väärinymmärrykseltä tai -ajattelulta kuin oikeasti seksuaaliselta ahdistelulta.

Sehän on vain hyvä, että työpaikallakin lähestykään, koska suurempi ongelma on se, että ihmiset eivät kohtaa, kuin että kohdataan jotenkin väärin... Totta kai siinä syntyy kiusallisia tilanteita, mutta tämä on pienempi paha.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten tuossa ahdistellaan? Tai siis en nyt sano etteikö kyseessä ole ärsyttävä ja vaivaa tilanne, josta olisi mukava päästä eroon, mutta kuitenkin vaikuttaa enemmän ihmissuhteisiin liittyvältä väärinymmärrykseltä tai -ajattelulta kuin oikeasti seksuaaliselta ahdistelulta.

Sehän on vain hyvä, että työpaikallakin lähestykään, koska suurempi ongelma on se, että ihmiset eivät kohtaa, kuin että kohdataan jotenkin väärin... Totta kai siinä syntyy kiusallisia tilanteita, mutta tämä on pienempi paha.

Kyllä tuo aika monen mielestä on ahdistelua, jos jatketaan sitkeästi ehdottelua, vaikka on sanottu, ettei kiinnosta.

Ei seksuaalinen ahdistelu ole pelkästään käsiksi käymistä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miten tuossa ahdistellaan? Tai siis en nyt sano etteikö kyseessä ole ärsyttävä ja vaivaa tilanne, josta olisi mukava päästä eroon, mutta kuitenkin vaikuttaa enemmän ihmissuhteisiin liittyvältä väärinymmärrykseltä tai -ajattelulta kuin oikeasti seksuaaliselta ahdistelulta.
Ehkä ahdistelun käsite on muuttunut takavuosista. Aiemmin siihen miellettiin kuuluvaksi fyysinen uhka. Ja koska naiset ovat keskimäärin pienikokoisempia kuin miehet, eivätkä siten muodosta miehille yleensä fyysistä uhkaa, niin ajateltiin, ettei mies voi kokea ahdistelua. Mutta kyllä tuollainen käytös voi tuntua häiritsevältä, vaikkei fyysistä uhkaa olisikaan. Ja kohde itse lopulta määrittelee, mikä on häiritsevää.

Väärinymmärrykseen ei voi vedota, kun toiselle on sanottu selvästi "ei". Jos selvä kieltäytyminen ei ole saanut toista lopettamaan, niin silloin on joku raja ylitetty.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Sun tapauksessa ero tuli ilmeisesti enemmän puskista, joten olet varmasti jäljillä siinä, ettet olisi voinut tehdä asialle paljoakaan. Suhteeseen, sen ylläpitämiseen ja mahdolliseen korjaamiseen, tarvitaan aina kaksi.

Joo puskistahan toi tuli kyllä. Eipä tolle paljoa voinut mitään tehdä. Oman kokemuksen mukaan tämä on todella yleistä naisten keskuudessa, että eroa pohditaan x aika ja sitten ilmoitetaan, että tää oli nyt tässä. Mutta oli niin tai näin, niin paskamaisia juttujahan nää aina on. Tää puhuminen asioista on muuten jännä. Vaikka ex sanoi heti tavattuamme, että tykkää puhua asiat aina halki, niin eipä sitten kuitenkaan. En tiedä onko taustalla sitten joku ajatus, että haluaa suojella toista murheilta, mutta pakko niistä hankalistakin asioista on puhua, jos haluaa että suhde kestää.

Tänään on ollut ensimmäinen päivä, että ei ole juurikaan ahdistanut. Toivottavasti pysyisi myös sellaisena. Kokemuksesta tiedän, että tässä tulee vielä ainakin yksi aallonpohja sitten, kun ex saa uuden kämpän ja roudaa kamansa pois. Toisaalta vaikka tilanne iskee vasten kasvoja uudestaan, niin silloin voi lohduttautua sillä, että pääsee kunnolla rakentamaan omaa elämäänsä eteenpäin.
 

Nordis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo puskistahan toi tuli kyllä. Eipä tolle paljoa voinut mitään tehdä. Oman kokemuksen mukaan tämä on todella yleistä naisten keskuudessa, että eroa pohditaan x aika ja sitten ilmoitetaan, että tää oli nyt tässä.

Naisiin ei voi luottaa ja kyllä sitä tälläisten juttujen jälkeen tulee mietittyä kuinka nopeasti nainen löytää uuden. Jos nopeasti, niin voi olla, että naisella on ollut jo parisuhteen aikana jotain meneillään. En nyt sano, että sinun tapauksessa on ollut. Miehet on paljon rehellisempiä tässä.

Itse olen monesti miettinyt onko joillain miehillä pelko, että tulevat jätetyksi ja sen takia pitävät parisuhteen aikana sivusuhteita. Jos nainen lähtee lätkimään, niin ainakin lohduttajia löytyy kun parisuhteen aikana on pidetty muitakin naisia hyvänä.

Tänne joku kirjoitti hyvin, että ei kannata ripustautua yhteen naiseen. Naisia tulee ja naisia menee.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Eli sinä voisit suunnitella kuukausia eroa ja kadota yhtäkkiä sanomatta sanaakaan näiden kuukausien aikana?
No eihän @Snakster mitenkään tuohon tai tuommoiseen väitteeseen kommentoinut. Oliko @Jakedeus puutetta luetun ymmärtämisessä vai tahallista väärin ymmärtämistä?
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No eivät (siis emme) kyllä todellakaan ole. Yhtä lailla on lurjuksia molemmissa, miehissä ehkä vähän enemmän.

No eihän @Snakster mitenkään tuohon tai tuommoiseen väitteeseen kommentoinut. Oliko @Jakedeus puutetta luetun ymmärtämisessä vai tahallista väärin ymmärtämistä?

Boldaus Snaksterin viestiin oma. Ja joo, ei varmaan tarkoittanut näin suoraan, mutta ei kannata yrittää kirjoittaa vastaavalla maailmaa halaavalla kaikkia ymmärtävällä tavalla, jos ei sitä kuitenkaan tarkoita.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös