Breeze Harbour
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ite nuorehkosta iästä huolimatta olen sellainen kaveri joka nimenomaa ihastuu naisissa empaattisuuteen ja kykyyn välittää muista ihmisistä. Johtunee siitä että oma äitini on todella, siis todella empaattinen olento. Useinhän me miehet etsitään naisissa tiedostamattakin niitä samoja puolia mitä arvostamme omissa mutseissamme.Näin iän ja huonojen kokemusten myötä sitä on osannut alkaa arvottaa empaattisuutta kumppanin valinnassa. Sellaiset naisethan eivät ole niitä jännimpiä ja suuria tunteita kehittäviä, mutta sellaisen kanssa harvemmin saa sydänsuruja ja suhteella on jatkuvuutta eikä se ole sellaista päivä kerrallaan löysässä hirressä roikkumista. Valitettavasti parisuhteissakin joutuu tekemään kompromisseja omiin odotuksiinsa nähden tai ne voi jäädä lyhyiksi.
Mun osalta ei siis tosiaan tulis ikinä kuuloonkaan kokeilla suhdetta jonkun täysin tunteettoman ja pinnallisen naisen kanssa vaan siksi koska tämä on seksikäs. Kyllä mä etsin naista joka on empaattinen, tunteikas sekä ennen kaikkea osaa puhua tunteistaan ja näyttää välittävänsä. Tunnevammaset yhen yön panot ei kiinnosta sitten pätkääkään. Tietysti ulkonäölläkin on väliä. Kuten se kliseinen fraasi menee niin ulkonäköön ihastutaan ja luonteeseen rakastutaan, mutta nuo ovat ne luonteenpiirteet mitä arvostan huumorintajun, rehellisyyden ja luotettavuuden ohella (nää nyt vaan on niin perus et en erikseen viittiny mainita).
Ja kun omat vanhempani ovat olleet yhessä jotain +35 vuotta niin sitä suuremmalla syyllä haen elämääni jotain pysyvää enkä vaan päättömästi lentele kukasta toiseen. Sanotaanko että omat vanhemmat ovat näyttäneet mulle ja siskolleni melko hyvää esimerkkiä siitä miten hyvä parisuhde toimii ja kestää pahimmat paskamyrskyt. Kyllähän heilläkin riitoja oli etenkin silloin nuorempana mutta aina ovat kuitenkin sopineet ja pitäneet vaikeimpinakin hetkinä yhtä ja sitä kautta itellenikin on muovautunut vahva usko siihen että rakkaus voi olla pysyvää kunhan siihen panostaa tarpeeksi ja siksi mulla on pyrkimys saavuttaa se omassa elämässä.
Ja eihän mikään parisuhde pitemmän päälle toimi ilman kompromisseja, joten on tärkeää kyetä olemaan joustava. Ei naisen tietenkään kuuluu antaa kävellä ylitsesi ja määrätä kaikessa mutta välillä on hyvä osata antaa periksi ja antaa toisen päättää, vastavuoroin tietysti.
Meni taas ehkä vähän selittelyksi, ajoin takaa sitä että ei se empaattisuuden arvostaminen tule kaikilla välttämättä iän kanssa vaan geenien ja kasvatuksen ansiosta.