Naisasiat

• 7 587 524
  • 26 609
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Eihän sillä ikäerolla pitäisi olla mitään väliä missään muussa mielessä kuin siinä, että onko kumpikin henkisesti sillä tasolla että synkkaa. Taitaa olla nykypäivänä paheksutumpaa tuo ikäero kuin aikanaan, mikä on minusta hieman kummallista.
Älä. Henkistä ikää kun ei voi oikein mitata vuosissa ja tiettyyn pisteeseen saakka se ikäero on musta oikeestaan enemmän hyvä kuin huono asia. Tietty siinä kohtaa kun mies on 66v rikas eläkeläinen ja nainen 20v nuori opiskelija niin sellainen parisuhde voidaan jo kyseenalaistaa ja varmasti ihan syystä.

Vaikka mä nyt oon "vasta" pian 25v täyttävä ja varmasti kokeneempien jatkislaisten silmissä vielä nuorukainen, niin kyllä mäkin nään ihan selkeän logiikan siinä, että jos reippaasti yli kolmekymppinen alkaa deittailee itseään lähes puolet nuorempaa vasta kypsymässä olevaa naista, niin kovin epätodennäköiseltähän tuollaisen suhteen eskaloituminen miksikään vakavaksi kuulostaa ulkopuolisen korvaan.

Toisaalta jos kemiat kohtaavat ja molemminpuolinen kunnioitus syntyy sekä ymmärrätte teiän iästä ja kokemuksesta johtuvat vääjäämättömän isot erot niin who knows? Kuten sanottu, hyvin epätodennäköisenä minäkin pidän että @steepler ja -00 syntyneen välille syttyisi romanssia mutta jos hän haluaa tavata sinut ja sinä hänet niin en mä nää siinä mitään väärää että antasitte toisillenne ainakin tilaisuuden tavata toisenne kasvotusten. Kunhan kumpikin on rehellinen itsestään eikä sano asioista vain toista miellyttääkseen niin loppu onkin sitten pitkälti sattuman sanelemaa kuten rakkauselämä yleensäkin. Mitä ikinä päätätkin tehdä niin onnea matkaan.

Haidekkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat, Corey Perry
Minä olen muuten huomannut tässä iän myötä että jos nainen alkaa kärsimään ahdistuksesta eikä sano siihen syytä, niin se syy olet yleensä sinä. Joten kun tuo surullisen kuuluisa ahdistus alkaa tulemaan kuvioihin, voi jo melkeinpä asennoitua suorilla siihen että erotaan.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minä olen muuten huomannut tässä iän myötä että jos nainen alkaa kärsimään ahdistuksesta eikä sano siihen syytä, niin se syy olet yleensä sinä. Joten kun tuo surullisen kuuluisa ahdistus alkaa tulemaan kuvioihin, voi jo melkeinpä asennoitua suorilla siihen että erotaan.

Toivottavasti et ole kovin paljoa yli 25-vuotias eli huomasit edes kohtuullisen ajoissa. Sattuipa tuo omallekin kohdalle ja jälkeenpäin ei voi kun itkeä vai nauraa miten sitä ei muka tajunnut.

Kaikki oli aivan päivän selvää.

Haidekkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat, Corey Perry
Toivottavasti et ole kovin paljoa yli 25-vuotias eli huomasit edes kohtuullisen ajoissa. Sattuipa tuo omallekin kohdalle ja jälkeenpäin ei voi kun itkeä vai nauraa miten sitä ei muka tajunnut.

Kaikki oli aivan päivän selvää.

Ikää on jo yli 30. Ja onhan noita tullu useasti vastaan ja kyllähän ne on oppinu tajuamaan. Toinpahan tämän hienon välähdykseni nyt täällä esille tänä päivänä.

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Eilen pokasin baarista viime viikolla Tinderissä matchiksi tulleen naikkosen. Siitä hänen luo jatkoille, hommien suoritus maaliin saakka, ja sitten lähdin kotiin. Pitkästä aikaa sellainen nainen, jota haluaisi ehkä enemmänkin jatkossa tapailla. Mietin vain, että koska viitsisi laittaa vaikka viestiä perään ja mitä hänelle laittaa. En halua olla itse samanlainen roikkuja, ja tyhjänpäiväisten kyselijä, mitä monet naiset tuuppaa olemaan. Ajattelin, että jos ei naisesta kuulu, niin voisin viikonlopun kynnyksellä laittaa viestiä, että onko hän vaikka lähdössä ulos viikonloppuna, koska itsellä on taas kemut tiedossa. On se vaan perhana alkuun vento vierasta mukavampi ja rennompi nähdä pienissä sievissä, ja ei ikään kuin sopia varta vasten tapaamista.. Vaikka tottakai on noita treffailuja nyt aiemmin tullut selvinpäinkin harrastettua, mutta kuitenkin.. Ja varmaan mietin vain ihan liikaa, kun on tässä ehtinyt jo sinkkuna taas muutaman vuoden olemaan.. Eihän näihin mitään yhtä tiettyä "kaavaa" tai sääntöä ole, mutta turistiin nyt tänne, kun tällainenkin ketju kerran on olemassa :)

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
@Drewiske ihan mielenkiinnosta kysyn, miten kävi tämän naisen suhteen joka suostui tapaamaan vain kerran kuussa. Aika moni täällä itseni mukaan lukien epäili moista tapailutahtia joten en varmasti ole ainut ketä kiinnostaa tietää, loppuiko tuo teidän tapailu ennen kuin ehti kunnolla alkaakaan?

sinikettu

Jäsen
Jos olis tarpeeksi seksikäs lyyli, niin kyllä kerran kuussa kelpaisi mulle. Ei olisi tokikaan ainoa nainen, jota viettelisin ja lempisin siinä sivussa, mutta kelpaisi kuitenkin.

Jeffrey

Jäsen
Jos olis tarpeeksi seksikäs lyyli, niin kyllä kerran kuussa kelpaisi mulle. Ei olisi tokikaan ainoa nainen, jota viettelisin ja lempisin siinä sivussa, mutta kelpaisi kuitenkin.

Omalla kohdalla on tällainen noin kerta viikossa tapailtava varsin pätevä lyyli. Todellisuudessa meillä nyt muutamana viikkona jäänyt näkeminen kiireiden takia välistä, eli todellinen keskiarvo on jossain noin 3 kertaa kuussa.

Mielestäni tämä on varsin sopiva tahti. Mitään varsinaista hätää pillunpäälle ei ole, kun on tämä yksi jonka kanssa seksi on kyllä todella hyvää, 9+. Samalla aikaa on riittävästi omille menoille, ja tarvittaessa myös muiden neitojen tapaamisille.

Homma pysynyt vielä vahvasti positiivisena, näin menty jostain marraskuun alulta. Tuonut kyllä mukavan rauhan omaan elämään, lisäksi tiputtanut nuo "pakkopanot" pois, joista nyt ei ole juuri mitään saanut.

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
@Drewiske ihan mielenkiinnosta kysyn, miten kävi tämän naisen suhteen joka suostui tapaamaan vain kerran kuussa. Aika moni täällä itseni mukaan lukien epäili moista tapailutahtia joten en varmasti ole ainut ketä kiinnostaa tietää, loppuiko tuo teidän tapailu ennen kuin ehti kunnolla alkaakaan?

Noh, tuo näkemistahti ei sitten loppupeleissä noussut kynnykseksi, sillä näimme kyllä useammin erinäisten sattumienkin kautta.

Ongelmaksi muodostui enemmänkin yhteydenpito ja se kokonaispaketti, hän ei vain osannut toimia niin kuin ihmiset yleensä tapailussa tai suhteen alussa toimivat ja loppupeleissä häntä alkoi hajottaa se, että hän alkoi tuottaa minulle pidemmällä aikavälillä vain pettymyksiä ja minua taas hänen kykenemättömyytensä toimia ihmissuhteessa kuten ”normaalit” ihmiset. Itse useamman vuoden parisuhteessa olleena tiesin kumminkin suunnilleen mitä parisuhteelta haluan ja lopulta hyväksyin sen, että tuon naisen kanssa en niitä asioita tulisi saavuttamaan.

Pari kuukautta tapailimme, kunnes varsin yhteisymmärryksessä teimme molemmille vaikean, mutta järkevän päätökseen. Kaikesta huolimatta kyseessä oli/on poikkeuksellisen älykäs, viehättävä ja karismaattinen neito, josta puutteistaan huolimatta ei ollut kyllä helppoa luopua.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tuntuu paskalta roikkua suhteessa, jossa itseä on petetty. Tunnen myös itseni helvetin tyhmäksi sanottuani tuon edellisen lauseen. Jälleen nyt tuntuu, kuinka tämä juttu olisi taas ohi ja jollain tapaa se helpotus olisikin.

Jos joku tunnistaa nimimerkkini tästä ketjusta, niin saa ihan vapaasti naamapalmuttaa. Vajaa vuosi sitten ensimmäisen postaukseni tänne tein.

Luulin jo kuukausi takaperin tajunneeni ensi kertaa, ettei ole tervettä jäädä suhteeseen. Tämä kaikki unohtui pikkuhiljaa kun antoi tunteiden viedä. Mua ei ole koskaan mikään samalla tapaa traumatisoinut kuin petetyksi tuleminen, kaikki valheet ja miten on itseä kohdeltu. Nainen meni vieläpä tämän tuoreimman insidentin aikana sanomaan jotain todella henkilökohtaista, ja vaikkei paikkaansa pitäisikään, niin sattuu silti vitusti.

Lueskelin, mitä olet kirjoittanut suhteestasi. Miten siinä kävi, kun hait sen nartun laivalta? Heitä nyt jo helvettiin tuommonen horo. Mulla oli nuorempana tommosia kans, jumalauta siinä oli mielenterveys ja maksa kovilla. Yksikin lopulta pokas parhaan kaverini... joka oli kans tämmönen kaltaiseni "rakastuja", voi vittu. Ei ole enää. En minäkään.

Eräs kaverini, mies, on muuten feministi. Hauskaa on, että sitä akat riepottelee ihan julkisesti ja se vaan paasaa tasa-arvosta ja naisten oikeuksista. Sillä on skidi täyshullun akan kanssa ja se löytää jotenkin jo vaistomaisesti seuraa siitä kaheleimmasa päästä. Ja lopuksi naiset häpäsee sen julkisesti (myös lehtien palstoilla). Mä luulen, että kaverista sukeutuu vielä juoppo naistenhakkaaja kun se lopulta tajuaa, että muahan on kusetettu vaikka miten pitkään. Se on niin idealisti, ettei sitä voi varoittaa hyvin mahdollisesta tulevaisuudestaan, tai en mä oo vaan uskaltanut sanoa, että relaa, toi on ihan naurettavaa.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Siinä kävi niin, että kämpälle päästyämme otin viimeiset kamat pois ja sitten olin lähtemässä. Muija itki siinä kaikkea ja niin.. No, mä jäin loppujen lopuksi. Tunne voittaa valitettavasti järjen turhan usein. Vaikka toki tunteita on ollut kaikennäköisiä samaankin aikaan tässä. Sitten kun viha nostaa päätään kunnolla, niin sitten on hommat taputeltu lopullisesti. Viimeistään.

En muistanutkaan, että tänne tuli kirjoitettua yöllä kännipäissäni.

Älä tee mitään tyhmää. Nää on hankalia tilanteita. Tämä on helppo sanoa, mutta on olemassa myös luotettavia naisia. Mulla oli sellanen tapa pitkään, että oikein keräilin noita horatsuja, mutta pääsin tavasta eroon. Ilmankos on menny elämä hyvin viime vuodet. Ei oo stressiä että onko se jo työkaverinsa alla ja mitä risteilyllä tapahtuu.

Toi oli hyvä, että kerroit näistä asioista, avauduit humalassa. Kyllä toi vene on monille tuttu, vaikka osa olis jo hypännytkin siitä veneestä, mutta mistä tietää, milloin taas. Tsemiä!

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten jatkislaiset suhtautuu siihen, että tapailuvaiheessa on naisella useampia miehiä testissä varsin pitkään? Tai miksei myös miehellä testissä naisia.

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Miten jatkislaiset suhtautuu siihen, että tapailuvaiheessa on naisella useampia miehiä testissä varsin pitkään? Tai miksei myös miehellä testissä naisia.
Kertoo siitä, että haluaa pelata aikaa josko olisi parempaa tarjolla ja odottaa sitä Oikeaa.
Haluatko lähteä siihen leikkiin? Niissä kun ei yleensä hyvin käy.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp

Niin, eiköhän kummassakin sukupuolessa ole niitä joilla on ja niitä joilla ei ole. Ihmisellä on käsittääkseni valinnan vapaus ja oikeus toteuttaa se valitsemallaan tavalla. Asiassa ei lie siis kyse "naisasioista" sinänsä.

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kertoo siitä, että haluaa pelata aikaa josko olisi parempaa tarjolla ja odottaa sitä Oikeaa.
Haluatko lähteä siihen leikkiin? Niissä kun ei yleensä hyvin käy.

Tässä on jo puoli vuotta seurusteltu, mutta nyt sattumalta kyselin, että kuinka pitkään siinä ennen virallista seurustelun aloittamista kuvioissa pyöri muita. Selvisi, että ihan tosi pitkällä olisi kuviot olleet tai oikeastaan jopa olikin pitkällä myös toisen jätkän kanssa ja tuo tieto järkytti mua todella paljon.

Ehkä eniten tää järkytti siksi, että itellä ei missään vaiheessa tapailua käynyt mielessäkään edes vilkaista muita ja samaan aikaan toisella oli muita aika paljon pidemmällä kuin vilkuiluasteella. Samaan aikaan tuntuu tyhmältä järkyttyä, sillä me ei virallisesti oltu sovittu seurustelevamme vielä siinä vaiheessa.

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Niin, eiköhän kummassakin sukupuolessa ole niitä joilla on ja niitä joilla ei ole. Ihmisellä on käsittääkseni valinnan vapaus ja oikeus toteuttaa se valitsemallaan tavalla. Asiassa ei lie siis kyse "naisasioista" sinänsä.
Tulee mieleen tuosta valinnan vapaudesta eräs nainen jonka kanssa seurustelin puolisen vuotta. Hänen filosofiansa oli, että jokainen on vastuussa tekemisistään vain itselleen eikä tarvitse välittää seurauksista muille. Myöhemmin selvisi, että vaihtoi minut lennosta varattuun naimisissa olevaan mieheen ja sinetöi hänen avioliittonsa. Sen jälkeen ymmärsin paremmin mitä hän sillä tarkoitti.

sinikettu

Jäsen
Tässä on jo puoli vuotta seurusteltu, mutta nyt sattumalta kyselin, että kuinka pitkään siinä ennen virallista seurustelun aloittamista kuvioissa pyöri muita. Selvisi, että ihan tosi pitkällä olisi kuviot olleet tai oikeastaan jopa olikin pitkällä myös toisen jätkän kanssa ja tuo tieto järkytti mua todella paljon.
Sanoisin tähän, että ne ihmiset, jotka pitkäaikaisia "säätöjä" itselleen keräävät, eivät yleensä ole järin hyvää partnerimateriaalia. Jos on tarkoitukena yrittää rakentaa pidempää ja vakaampaa suhdetta, niin en kyllä jaksaisi suositella tällaista vaihtoehtoa siihen. Voihan se toki onnistua, mutta väittäisin, että isolla osalla oikeasti pitkäaikaisista säätelijöistä on perustavanlaatuisia ongelmia tunne-elämänsä tasapainon ja ihmissuhteiden kanssa. Eivät järin hyvää parisuhdemateriaalia pitkällä aikavälillä.

Nimimerkin @Metukka esimerkki voi olla yksi näistä.

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Eli tilanne ei ole enää ajankohtainen ja hän päätyi "valitsemaan" sinut?
Jos näin ja teillä homma toimii, niin unohda ja keskity nykyhetkeen. Sinähän tuon miesten välisen taistelun voitit :) toki olisi ollut parempi ettet olisi saanut edes tietää tuosta.

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos näin ja teillä homma toimii, niin unohda ja keskity nykyhetkeen. Sinähän tuon miesten välisen taistelun voitit :) toki olisi ollut parempi ettet olisi saanut edes tietää tuosta.

Näinhän tämä periaatteessa on. Ihmisen mieli on vain kummallinen kapistus, kun nyt tätä tietoa käsitellessäni minulla on jossain määrin pettynyt/petetty olo, sillä itse olin jo tapailuvaiheessa todella tosissani tässä hommassa. Huonosta kommunikaatiostahan tämä silti suurimmaksi osaksi johtuu.

Kiitos @Metukka tästä avusta.

Viimeksi muokattu:

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Sen jälkeen ymmärsin paremmin mitä hän sillä tarkoitti.

Kyllä, vapaus sisältää myös vastuun. Nuoret ei ymmärrettävästi näitä aina tajua, mutta pari kertaa kun kipeesti kiveen potkaisee, ymmärrys lisääntyy, yleensä. Sitten on ne, jotka ei opi, ne taas oppii kokemuksen kautta kiertämään. Kannattaa keskustella asiat siinä vaiheessa selväksi, kun itse kokee, että tässä olisi mahdollisesti suhde, johon panostaa. Toinen on joko messissä tai sitten ei, mutta onpahan sävelet selvät, eikä tarvitse arvailla.

Monesti vaan näissä toisen tuomitsemisemisissa ihmisiltä unohtuu se, että itselläkin on vastuu valinnoistaan, eikä kannata valita itselle epämieluisaa vaihtoehtoa, vaan jos valitsee, niin sen tuleman kanssa elää. Muiden tapoja ja moraalia on turha arvostella, kun kukaan ei sellainen jumala ole, jolla olisi oikea vastaus muuallekin kuin omalle itselleen.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia

Periaatteessa on taistelu voitettu ja valituksi tultu. Kuitenkaan en ole ihan varma kuinka nopeasti valinta muuttuu, kun joku seuraava kiinnostava tulee eteen. Tai sitten pettää muuten vain.

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Periaatteessa on taistelu voitettu ja valituksi tultu. Kuitenkaan en ole ihan varma kuinka nopeasti valinta muuttuu, kun joku seuraava kiinnostava tulee eteen. Tai sitten pettää muuten vain.

Tätä pelkoa minulla ei ole. Molemmat on ihan sataprosenttisesti tässä mukana ja jos tämä joskus puihin menisi, niin en usko että mihinkään kolmannen pyörän löytymiseen tämä kaatuisi.

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Monesti vaan näissä toisen tuomitsemisemisissa ihmisiltä unohtuu se, että itselläkin on vastuu valinnoistaan, eikä kannata valita itselle epämieluisaa vaihtoehtoa, vaan jos valitsee, niin sen tuleman kanssa elää. Muiden tapoja ja moraalia on turha arvostella, kun kukaan ei sellainen jumala ole, jolla olisi oikea vastaus muuallekin kuin omalle itselleen.
Niinhän se on että alkuun et vielä tunne uutta ihmistä ja myöhemmin kun alat tuntemaan, ovat tunteet astuneet peliin etkä välttämättä pysty toimimaan omaksi parhaaksi ja lähtemään pois.
Näin iän ja huonojen kokemusten myötä sitä on osannut alkaa arvottaa empaattisuutta kumppanin valinnassa. Sellaiset naisethan eivät ole niitä jännimpiä ja suuria tunteita kehittäviä, mutta sellaisen kanssa harvemmin saa sydänsuruja ja suhteella on jatkuvuutta eikä se ole sellaista päivä kerrallaan löysässä hirressä roikkumista. Valitettavasti parisuhteissakin joutuu tekemään kompromisseja omiin odotuksiinsa nähden tai ne voi jäädä lyhyiksi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy