...että äiti on vieraissa juokseva lutka.
Onko tämä jokin uskonnollinen päätelmä vai miksi näin? Ihmiset voivat olla moniavioisia, mutta juuri kaltaisesi ajattelutapa tekee heistä jotain muuta.
...että äiti on vieraissa juokseva lutka.
Olen ateisti. Jokainen saa minun puolestani halutessaan olla moniavioinen, mutta minun nokan alleni sitä on turha tulla harrastamaan.Onko tämä jokin uskonnollinen päätelmä vai miksi näin? Ihmiset voivat olla moniavioisia, mutta juuri kaltaisesi ajattelutapa tekee heistä jotain muuta.
Olen ateisti. Jokainen saa minun puolestani halutessaan olla moniavioinen, mutta minun nokan alleni sitä on turha tulla harrastamaan.
Mitä sä selität?On se vähän ristiriitaista kuitenkin, että saa mutta ei saa - kunhan ei itseä koske. Oma moraali siis antaa periksi muiden tekemiset, mutta ei sitten kuitenkaan jos kohdalle sattuu. Vai onko kyse sittenkin moraalittomuudesta tai jostain erikoisesta itsekeskeisestä muunnelmasta siihen liittyen.
Mitä sä selität?
Tämä taitaa olla vähän niitä juttuja että monet, siis todella monet ei tätä usko ennen kuin polttaa itse omat näppinsä.Mutta jos tätä joku parikymppinen kolli lukee, niin aseta se kumppanisi etusijalle ja tee sille jotakin kivaa säännöllisesti, jos se on kelpo kumppani. Kihlaa vaikka, jos teillä on mukavaa yhdessä.
Minä ottaisin tuossa fifty-fiftyn ja odotetusti "ilmotatko sinä" putoaa vaihtoehdoista pois. Se on sitten naisesta kiinni, kertooko miehelleen vai ei. Muuten olen sitä mieltä, että on totaalisen edesvastuutonta lähteä perheen ulkopuolelta huutelemaan, että "olenpas muuten ollut sillain eukkosi kanssa".ilmoittaako hän vai ilmoitatko sinä miehelle, mikä on tilanteen kuvaus.
Tuo oli itseasiassa mitä omalla kohdalla tapahtui (toki oltiin silloin parikymppisiä kaikki ja lapsellisempia) niin se esimerkki tuli mieleen.
No näin mää sen itsekkin olen pyöritellyt, että ei se mun tehtävä ole moraalipoliisiksi alkaa ja etsiä ja kertoa tuolle miehelle vaimonsa syrjähypystä. En keksi minkäänlaista tapahtumakulkua jossa siitä jotain hyvää seuraisi, että minä alkaisin vyyhtiä oikomaan.
En ymmättä miksi pitäisi alkaa ainakaan miehella asiasta kertomaan, eikä muutenkaan asiasta vastuu ole sillä kolmannella osapuolella, antaisin kyllä pariskunnan itse selvittää asiansa. Toki minkään vakavamman suhteen kehittely tai toivominen ei mielestäni kannata, mutta voihan sitä tapailla jos naisella siihen on haluja.
Juu voihan niin käydä, mutta oliko tässä jotain sellaista taustalla että osapuolet tunsivat sinun vanhempasi ennestään? Jos mitään tietoa vanhemmista ei ole niin näen tämän ihan marginaalisena riskinä (jo se että selvittää vanhemmat ja heidän yhteystietonsa voi olla suht vaivalloista) ja muutenkin vaikuttaa sekin mikä oma suhde vanhempiin on ja kiinnostaako heitä pätkääkään tälläinen asia jne jne.
Itse ajattelisin että mitään oikeutta ei ole edes lähteä kertomaan. Naisen ja miehen välinen suhde ei kuuluu muille kuin heille.
Tuollainen vasikoiminen on muutenkin vain yritys helpottaa omaa oloaan, kun tietää tekevänsä väärin. Se nyt ei vain kuulu kenellekään jatkislaiselle mitä niiden liitossa tapahtuu ainakaan, jos ei mitään rikoksia.
Ei varsinaisesti kuulu tähän asiaan, mutta mistä tällaisia paikkoja löytyy, kun ei kukaan ole mulle kertonut moisista mestoista?Viikonloppuna voisi yrittää sopia tapaamisen johonkin puolijulkiseen paikkaan missä muutkin salaparit käy ja koittaa vähän miettiä kasvotusten, että miten tässä jatketaan.
Ei varsinaisesti kuulu tähän asiaan, mutta mistä tällaisia paikkoja löytyy, kun ei kukaan ole mulle kertonut moisista mestoista?
Ei auta ei mikään. Ei itku, ei keskustelu, ei vakuuttaminen. Ymmärrän, ettei toista voi pakottaa muuttamaan mieltään. Hänkin sanoi, että älä yritä nyt muuttaa hänen päätöstään vaan hyväksy se. Sillä tavalla et ainakaan saa hänen päätään käännettyä. Tämän ymmärrän toki. Harmittaa, että antaa välillä tällaista pientä toivon kipinää ja seuraavassa lauseessa taas on osittamassa irtaimistoa. Häntä kuulemma ärsyttää se, että minä olen surullinen ja teen hänelle olon, että hän on se paha osapuoli. Voi v. sanon vaan..
Töissä on pakko puskea eteenpäin.