Naisasiat

  • 7 487 079
  • 26 542

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
@Yargon helppo sanoa, mutta lopeta suhde. Teet sillä palveluksen molemmille, eukko kenties on ihastunut suhun ja ns. kiellettyyn hedelmään.
Komppaan, "run Forest, run"! Kohta siellä on sun oven takana myös se "lämpöä ja läheisyyttä" vailla oleva aviomies jne.
 

teppana

Jäsen
Samaa täältäkin. Itsekin tuon kolmannen pyörän osan kokeneena en voi suositella. Toki on mahdollista että kaikki menee ihan ok, mutta lähtökohdat on niin hankalat että draama ja vaikeudet on taustalla koko ajan. Ja mahdollisuuksia on ihan koko skaalasta. Mies saa tietää ja mustasukkainen ihminen voi tehdä ihan mitä vain. Tuskin nyt kuitenkaan tappamaan tulee (vaikka sekään ei aivan poissuljettua ole) mutta aivan helposti voi lähteä vaikka kostonhimoissaan sun läheisiin ottamaan yhteyttä ja kertomaan kuinka vittumainen perheenrikkoja olet. Parhaimmillaankin ne on todella kiusallisia tilanteita kun alat selittämään vaikka omalle vanhemmallesi että miksi aikuisen pojan panotouhuja setvitään porukalla. Jos (kun) jäätte kiinni ei siinä parhaassakaan tapauksessa seuraa mitään hyvää kenellekään. Jos jompikumpi lyö parisuhteen poikki niin naisella saattaa olla isojakin toiveita teidän suhteen jatkosta ja jopa olettaa sinun sitoutumista kun nyt kerran olit mukana sitä liittoa hajottamassa. Ei kiva keskustelu todellakaan.

Sitten on vielä ne moraaliset syyt. Muksu, perhe ynnä muut.

Ellet ole rakastunut korviasi myöten ja aidosti haluat koittaa josko tässä olisi jotain isompaa, en voi sanoa kuin että puhalla peli poikki. Itsesi takia. Lyhyt tikku jää vetäjän käteen näissä peleissä, käytännössä aina.
 

teppana

Jäsen
@MacRef kyllähän te viisaammat tiesitte. Tiistaina lähtee irtisanomislaput vetämään ja pohdin oikeasti sitä, että muuttaisin aikaisemminkin jo pois. Olin vain siinä uskossa, että olen tämän asian käsitellyt jo itseni kanssa, mutta jostain ne tunteet taas heräsi.

@tant gredulin exä vaihtoi tyylikkäästi edessäni baarivaatteet yövaatteisiin. Helposti siinä tuli vilkaistua ja @pernaveikko kyllä säkin heräisit varmasti kun tuo yksi tulee kännissä kotiin.

Yllättävän pitkään ne tunteet tuppaa säilymään, varsinkin jos tekemisissä on käytännössä päivittäin. Varmasti hyvä ratkaisu muuttaa. Helpottaa eteenpäin siirtymisessä, tai itseasiassa on oikeastaan ensimmäinen (ja pakollinen) vaihe eteenpäin siirtymisessä. Tsemppiä jatkoon.

P.S. tuo vaatteiden vaihto kuulostaa enemmänkin veetuilulta. Kyllä se tiesi että housut ei ole jalassa ja tiesi että todennäköisesti näet sen. Jos olisi oikeasti halunnut säästää sinun tunteita olisi vaihtanut vaatteet yksityisesti. Tuollaisten temppujen jälkeen on oikeastaan helpompi siirtyä eteenpäin. Miksi haikailisit ihmisen perään joka noin lapsellisella tavalla haluaa sinua satuttaa?
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Mitä tässä oikein pitäisi asialle tehdä? Lopettaa heti? Pitää ainakin hetki leikkiä Holmesia (Sherlock, ei John) ja etsiä se aviomies facebookista jos löytyisi. Nainen ei siis itse ole facebookissa. Enhän mää nyt mikään moraalipoliisi ole enkä meinaa miehelle kertoa mutta mukava olisi jos ei nyt ainakaan kovin tuttu naama olisi.

Meni helppo ja mukava homma kerrasta hankalaksi.

Vaikeus on siinä, että sullahan ei ole pelissä kuin ns. salmiakkia. Ilmeisen mukava nainen ja tällä hetkellä sinulle panokaveri, josta ei ole vaivaa. Toisaalta taas naisellahan pelissä on koko elämä. Eihän se sun asia suoranaisesti ole, mutta mikäli se naisen elämä menee solmusta umpisolmuun, niin tod. näk. olet mukana sitä avaamassa halusit tai et.

Eli vähintään pelisääntökeskustelu. Jos jatkatte salasuhdetta, niin millä ehdoilla ja mitä tapahtuu, jos/kun asia paljastuu. Lopettaminen ei varmaan ole ihan niin helppoa kuin veljet antavat ymmärtää, mutta suosittelen sitäkin pohtimaan. Meressä on paljon kalaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllähän se aina vituttaa lukea tälläistä. Tietenkin lopetat suhteen jo tänään.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
helppo sanoa, mutta lopeta suhde. Teet sillä palveluksen molemmille, eukko kenties on ihastunut suhun ja ns. kiellettyyn hedelmään.

No tämähän se ylevä tie olisi ja järkeiltynä se ainoa oikea vaihtoehto. En tiedä onko hänen puolelta ihastumista minuun vaiko kenties saamaansa erilaiseen huomioon. Toisaalta mää en ole kovinkaan aktiivinen osapuoli tässä vispiläkaupassa ollut vaan yhteydenotot ja tapaamisien ehdottamiset ovat tulleet pääsääntöisesti tämän naisen puolelta. En mää nyt mikään superadonis ja lahja kaikille naisille kuvittele olevani, että naiset lakoaa katseesta vaan toki kevyttä flirttiä sun muuta on ollut kokoajan ilmassa. Luulisi vain, että tuollainen vajaa kolmikymppinen fiksu ja nätti nainen saa samanlaista huomiota ovista ja ikkunoista.

Ellet ole rakastunut korviasi myöten ja aidosti haluat koittaa josko tässä olisi jotain isompaa, en voi sanoa kuin että puhalla peli poikki. Itsesi takia. Lyhyt tikku jää vetäjän käteen näissä peleissä, käytännössä aina.

Eihän tällaisista taida ikinä selvitä tunnetasolla kuivin jaloin enkä sitä odottanutkaan joten ehkä pientä tahatonta ihastumista on ilmassa mutta mun edellisen vakavan parisuhteen loppu oli sen verran karu ja jopa invalidisoiva, että pitkä matka on edessä ennenkuin olisin valmis laittamaan tarpeeksi itsestäni likoon uuteen rakkaussuhteeseen. Nainenkin tämän tietää ja siksi vähän vituttaakin, että tämä meni näin.

Mulla vilpittömästi harmittaa sen aviomiehen puolesta. Vaikuttaa vaimonsa puheiden perusteella sellaiselta kiltiltä varttireppanalta ja ihan normimieheltä. Toisaalta olisi helppo kaataa likavesi naisen niskaan mutta ihan aidosti hänkin taitaa olla rikki tilanteesta.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Tuskin nyt kuitenkaan tappamaan tulee (vaikka sekään ei aivan poissuljettua ole) mutta aivan helposti voi lähteä vaikka kostonhimoissaan sun läheisiin ottamaan yhteyttä ja kertomaan kuinka vittumainen perheenrikkoja olet. Parhaimmillaankin ne on todella kiusallisia tilanteita kun alat selittämään vaikka omalle vanhemmallesi että miksi aikuisen pojan panotouhuja setvitään porukalla.

Tuntuu aika epätodennäköiseltä kuvioilta, varmasti mahdollista mutta eipä mitään ihan helppoa edes selvittää kuka on henkilön vanhempi ja saada yhteystiedot haltuun, tai että vaikka ilmoittaisi niin ei välttämättä vanhempia asia kiinnosta jne. En ainakaan minä jonkun tälläisen syyn takia laittaisi poikki, se on sitten eri asia haluaako laittaa jonkun muun syyn takia poikki.
 

teppana

Jäsen
Tuntuu aika epätodennäköiseltä kuvioilta, varmasti mahdollista mutta eipä mitään ihan helppoa edes selvittää kuka on henkilön vanhempi ja saada yhteystiedot haltuun, tai että vaikka ilmoittaisi niin ei välttämättä vanhempia asia kiinnosta jne. En ainakaan minä jonkun tälläisen syyn takia laittaisi poikki, se on sitten eri asia haluaako laittaa jonkun muun syyn takia poikki.

Tuo oli itseasiassa mitä omalla kohdalla tapahtui (toki oltiin silloin parikymppisiä kaikki ja lapsellisempia) niin se esimerkki tuli mieleen.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
No saa olla aika säälittävä tapaus, että jatkaa suhdetta "jonkin" (en tiedä minkä) toivossa, vaikka tietää ettei akka ole vapaata riistaa. Ihme ongelmia kanssa taas.
 

teppana

Jäsen
No saa olla aika säälittävä tapaus, että jatkaa suhdetta "jonkin" (en tiedä minkä) toivossa, vaikka tietää ettei akka ole vapaata riistaa. Ihme ongelmia kanssa taas.

Me immeiset ollaan siitä kummallisia, että kun ihastutaan järki monesti sumenee. Ei ehkä kaikkein ylevin teko touhuta varatun henkilön kanssa, mutta tuskin harvinaista.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Toisaalta olisi helppo kaataa likavesi naisen niskaan mutta ihan aidosti hänkin taitaa olla rikki tilanteesta.
Tietenkin on rikki, koska on tajunnut olevansa pettäjä, joka on rikkonut miehensä luottamuksen, ja parisuhde todennäköisesti tuhoutuu tai ei ainakaan palaa entiselleen, jos asia tulee puolison tietoon. Lisäksi lapsi saa tietää jossakin vaiheessa, että äiti on vieraissa juokseva lutka. Yleensä nuo madonluvut pistää ihmiset vetistelemään.

Nyt ilmoitat naiselle, että nussiminen ja muu yhteydenpito loppui tähän ja kysyt, ilmoittaako hän vai ilmoitatko sinä miehelle, mikä on tilanteen kuvaus. Jos otat aivot käteen hetkeksi, niin et sinä halua ryhtyä kunnon suhteeseen pettäjän kanssa, koska kyllä sinulla on takaraivossa, että sama kaava voi toistua sinun kanssasi. Lisäksi puolisolla on tietenkin oikeus tietää tällaisista toilailuista, jotta hän voi tehdä arvion, haluaako viettää yhteiselämää tällaisen ihmisen kanssa vai ei.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Onko tämä jokin uskonnollinen päätelmä vai miksi näin? Ihmiset voivat olla moniavioisia, mutta juuri kaltaisesi ajattelutapa tekee heistä jotain muuta.
Olen ateisti. Jokainen saa minun puolestani halutessaan olla moniavioinen, mutta minun nokan alleni sitä on turha tulla harrastamaan.

Asiasta toiseen, millaisia ahaa-elämyksiä vanhoista suhteistanne teille on tullut uusissa suhteissanne? Minulle tuli sellainen, etten ole mistään tässä maailmassa enemmän pahoillani, kuin siitä miten edellistä kumppaniani kohtelin ja että särjin hänen sydämensä. Silloisen suhteen aikana ja hyvän aikaa sen jälkeenkin luulin, että olin ollut kunnon mies, mutta pikku hiljaa ovat silmät avautuneet ja harmittaa ja hävettää oma käytös. Moneen otteeseen nainen valitti, että otan hänet itsestäänselvyytenä ja yhtä usein sanoin, että enkä ota ja luulin, etten ota. Nyt kun katsoo taakse päin, niin kyllä otin.

Jos pääsisi kolme-viisi vuotta taaksepäin antamaan neuvoja itselleen, niin olisi paljon sanottavaa, mutta kun ei pääse. On tämä helvetin julmaa leikkiä, että oppitunnit pitää käydä muiden elämillä.

Mutta jos tätä joku parikymppinen kolli lukee, niin aseta se kumppanisi etusijalle ja tee sille jotakin kivaa säännöllisesti, jos se on kelpo kumppani. Kihlaa vaikka, jos teillä on mukavaa yhdessä.

Ympäriinsä nussiminen on äkkiä nähty.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Olen ateisti. Jokainen saa minun puolestani halutessaan olla moniavioinen, mutta minun nokan alleni sitä on turha tulla harrastamaan.

On se vähän ristiriitaista kuitenkin, että saa mutta ei saa - kunhan ei itseä koske. Oma moraali siis antaa periksi muiden tekemiset, mutta ei sitten kuitenkaan jos kohdalle sattuu. Vai onko kyse sittenkin moraalittomuudesta tai jostain erikoisesta itsekeskeisestä muunnelmasta siihen liittyen.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Täällähän on valloillaan varsinainen sodoma & gomorra: salavuoteutta, porttoja ja propagandaa, huisia!

Ei helpoin paikka @Yargon:lla, varsinkin kun tilanne oli tullut kuin faksi Jäätteenmäelle. Helppoa olisi moralisoida ja neuvoa lopettamaan säätäminen, mutta yhtä helposti ymmärrän sen jos mimmi kolahtaa niin menoahan se on.

Ketään ei ole stoorin perusteella väkisin pantu, eikä edes tietoisesti varattua naarattu, joten mahdollinen perheen särkyminen ei kaadu sun kontolle, rouva (ainakin) olisi lipsahtanut jossain vaiheessa kuitenkin.

Kolmantena pyöränä ei ole hääviä olla, jos ajattelee jutusta jotain pitkäkestoisempaa tulevan: odotusaika toisen suhteen lopettamiseen on perseestä ja todennäköisesti kivutonta ei ”ydinperheen” hajoaminen ole. Bonuksena tuossa tulee elinikäinen tuttavuus ”aisankannattaja”-isästä, joka usein on ainakin toiselle osapuolelle hiukan vaivaannuttavaa.

Mut jos pelkkä peitonheilutus mielessä asiaan suhtautuu, niin kyse lienee hyötysuhteesta: kuinka paljon joutuu dr. Philliä leikkimään (hyvän?) panon vuoksi. Muuten en liikoja murehtisi, joku muu sitä järveä soutelisi kuitenkin...
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
On se vähän ristiriitaista kuitenkin, että saa mutta ei saa - kunhan ei itseä koske. Oma moraali siis antaa periksi muiden tekemiset, mutta ei sitten kuitenkaan jos kohdalle sattuu. Vai onko kyse sittenkin moraalittomuudesta tai jostain erikoisesta itsekeskeisestä muunnelmasta siihen liittyen.
Mitä sä selität?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mutta jos tätä joku parikymppinen kolli lukee, niin aseta se kumppanisi etusijalle ja tee sille jotakin kivaa säännöllisesti, jos se on kelpo kumppani. Kihlaa vaikka, jos teillä on mukavaa yhdessä.
Tämä taitaa olla vähän niitä juttuja että monet, siis todella monet ei tätä usko ennen kuin polttaa itse omat näppinsä.

Eihän meistä kukaan tule mitenkään valmiiksi ihmissuhteiden saralla, vaan keskeneräisiä ollaan kuolemaamme saakka. Mutta kyllä ikä useimmilla kuitenkin kypsyttää hyvään suuntaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
ilmoittaako hän vai ilmoitatko sinä miehelle, mikä on tilanteen kuvaus.
Minä ottaisin tuossa fifty-fiftyn ja odotetusti "ilmotatko sinä" putoaa vaihtoehdoista pois. Se on sitten naisesta kiinni, kertooko miehelleen vai ei. Muuten olen sitä mieltä, että on totaalisen edesvastuutonta lähteä perheen ulkopuolelta huutelemaan, että "olenpas muuten ollut sillain eukkosi kanssa".
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
En ymmättä miksi pitäisi alkaa ainakaan miehella asiasta kertomaan, eikä muutenkaan asiasta vastuu ole sillä kolmannella osapuolella, antaisin kyllä pariskunnan itse selvittää asiansa. Toki minkään vakavamman suhteen kehittely tai toivominen ei mielestäni kannata, mutta voihan sitä tapailla jos naisella siihen on haluja.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Tuo oli itseasiassa mitä omalla kohdalla tapahtui (toki oltiin silloin parikymppisiä kaikki ja lapsellisempia) niin se esimerkki tuli mieleen.

Juu voihan niin käydä, mutta oliko tässä jotain sellaista taustalla että osapuolet tunsivat sinun vanhempasi ennestään? Jos mitään tietoa vanhemmista ei ole niin näen tämän ihan marginaalisena riskinä (jo se että selvittää vanhemmat ja heidän yhteystietonsa voi olla suht vaivalloista) ja muutenkin vaikuttaa sekin mikä oma suhde vanhempiin on ja kiinnostaako heitä pätkääkään tälläinen asia jne jne.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
No näin mää sen itsekkin olen pyöritellyt, että ei se mun tehtävä ole moraalipoliisiksi alkaa ja etsiä ja kertoa tuolle miehelle vaimonsa syrjähypystä. En keksi minkäänlaista tapahtumakulkua jossa siitä jotain hyvää seuraisi, että minä alkaisin vyyhtiä oikomaan.

Juttuhan on ollut nyt jäissä sen jälkeen kun tämä perhekuvio paljastui. Tai nainen on jotain viestejä laittanut ja yrittänyt viritellä keskustelua mutta itsellä on sen verran ristiriitaiset fiilikset, että en ole isommin kantaa ottanut. Viikonloppuna voisi yrittää sopia tapaamisen johonkin puolijulkiseen paikkaan missä muutkin salaparit käy ja koittaa vähän miettiä kasvotusten, että miten tässä jatketaan. Ei mun puolelta mitään vakavaa ole vieläkään toiveissa mutta toisen osapuolen motiivit on vähän hämärän peitossa. Mulla oli jo ehtinyt unohtua kuinka sotkuisia nämä ihmissuhteet voi olla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No näin mää sen itsekkin olen pyöritellyt, että ei se mun tehtävä ole moraalipoliisiksi alkaa ja etsiä ja kertoa tuolle miehelle vaimonsa syrjähypystä. En keksi minkäänlaista tapahtumakulkua jossa siitä jotain hyvää seuraisi, että minä alkaisin vyyhtiä oikomaan.

Tuskin ketään ihan heti tapetaan, mutta kannattaa sitäkin miettiä voiko aviomies tai jotkut hänen kaverinsa tulla ovelle koputtelemaan. Sitäkin tapahtuu.

Yhtä lailla kuulee tarinoita missä mennään aviomiehen kanssa pubiin ja hän on vain tyytyväinen, että sai huoran kiinni ja pääsee jatkamaan omaa elämää.

Sitten on varmasti kaikkea siltä väliltä, mutta mitä järkeä on sekaantua tuollaiseen. Ai niin, ei mitään. Vaikka elämää ei aina voikaan miettiä mitä mistäkin hyötyy, niin tuossa ei yksinkertaisesti ole mitään voitettavaa.

Katsot sitten syksyllä uudelleen, jos vielä kiinnostaa ja jos hänkin tietäisi missä mennään ja olisi eropaperit laitettu. Lähes varmasti sinullakin on jo aivan muut jutut mielessä silloin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös