Naisasiat

• 7 587 662
  • 26 609

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Onko tämä jokin uskonnollinen päätelmä vai miksi näin? Ihmiset voivat olla moniavioisia, mutta juuri kaltaisesi ajattelutapa tekee heistä jotain muuta.
Olen ateisti. Jokainen saa minun puolestani halutessaan olla moniavioinen, mutta minun nokan alleni sitä on turha tulla harrastamaan.

Asiasta toiseen, millaisia ahaa-elämyksiä vanhoista suhteistanne teille on tullut uusissa suhteissanne? Minulle tuli sellainen, etten ole mistään tässä maailmassa enemmän pahoillani, kuin siitä miten edellistä kumppaniani kohtelin ja että särjin hänen sydämensä. Silloisen suhteen aikana ja hyvän aikaa sen jälkeenkin luulin, että olin ollut kunnon mies, mutta pikku hiljaa ovat silmät avautuneet ja harmittaa ja hävettää oma käytös. Moneen otteeseen nainen valitti, että otan hänet itsestäänselvyytenä ja yhtä usein sanoin, että enkä ota ja luulin, etten ota. Nyt kun katsoo taakse päin, niin kyllä otin.

Jos pääsisi kolme-viisi vuotta taaksepäin antamaan neuvoja itselleen, niin olisi paljon sanottavaa, mutta kun ei pääse. On tämä helvetin julmaa leikkiä, että oppitunnit pitää käydä muiden elämillä.

Mutta jos tätä joku parikymppinen kolli lukee, niin aseta se kumppanisi etusijalle ja tee sille jotakin kivaa säännöllisesti, jos se on kelpo kumppani. Kihlaa vaikka, jos teillä on mukavaa yhdessä.

Ympäriinsä nussiminen on äkkiä nähty.

godspeed

Jäsen
Olen ateisti. Jokainen saa minun puolestani halutessaan olla moniavioinen, mutta minun nokan alleni sitä on turha tulla harrastamaan.

On se vähän ristiriitaista kuitenkin, että saa mutta ei saa - kunhan ei itseä koske. Oma moraali siis antaa periksi muiden tekemiset, mutta ei sitten kuitenkaan jos kohdalle sattuu. Vai onko kyse sittenkin moraalittomuudesta tai jostain erikoisesta itsekeskeisestä muunnelmasta siihen liittyen.

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Täällähän on valloillaan varsinainen sodoma & gomorra: salavuoteutta, porttoja ja propagandaa, huisia!

Ei helpoin paikka @Yargon:lla, varsinkin kun tilanne oli tullut kuin faksi Jäätteenmäelle. Helppoa olisi moralisoida ja neuvoa lopettamaan säätäminen, mutta yhtä helposti ymmärrän sen jos mimmi kolahtaa niin menoahan se on.

Ketään ei ole stoorin perusteella väkisin pantu, eikä edes tietoisesti varattua naarattu, joten mahdollinen perheen särkyminen ei kaadu sun kontolle, rouva (ainakin) olisi lipsahtanut jossain vaiheessa kuitenkin.

Kolmantena pyöränä ei ole hääviä olla, jos ajattelee jutusta jotain pitkäkestoisempaa tulevan: odotusaika toisen suhteen lopettamiseen on perseestä ja todennäköisesti kivutonta ei ”ydinperheen” hajoaminen ole. Bonuksena tuossa tulee elinikäinen tuttavuus ”aisankannattaja”-isästä, joka usein on ainakin toiselle osapuolelle hiukan vaivaannuttavaa.

Mut jos pelkkä peitonheilutus mielessä asiaan suhtautuu, niin kyse lienee hyötysuhteesta: kuinka paljon joutuu dr. Philliä leikkimään (hyvän?) panon vuoksi. Muuten en liikoja murehtisi, joku muu sitä järveä soutelisi kuitenkin...

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
On se vähän ristiriitaista kuitenkin, että saa mutta ei saa - kunhan ei itseä koske. Oma moraali siis antaa periksi muiden tekemiset, mutta ei sitten kuitenkaan jos kohdalle sattuu. Vai onko kyse sittenkin moraalittomuudesta tai jostain erikoisesta itsekeskeisestä muunnelmasta siihen liittyen.
Mitä sä selität?

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mutta jos tätä joku parikymppinen kolli lukee, niin aseta se kumppanisi etusijalle ja tee sille jotakin kivaa säännöllisesti, jos se on kelpo kumppani. Kihlaa vaikka, jos teillä on mukavaa yhdessä.
Tämä taitaa olla vähän niitä juttuja että monet, siis todella monet ei tätä usko ennen kuin polttaa itse omat näppinsä.

Eihän meistä kukaan tule mitenkään valmiiksi ihmissuhteiden saralla, vaan keskeneräisiä ollaan kuolemaamme saakka. Mutta kyllä ikä useimmilla kuitenkin kypsyttää hyvään suuntaan.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
ilmoittaako hän vai ilmoitatko sinä miehelle, mikä on tilanteen kuvaus.
Minä ottaisin tuossa fifty-fiftyn ja odotetusti "ilmotatko sinä" putoaa vaihtoehdoista pois. Se on sitten naisesta kiinni, kertooko miehelleen vai ei. Muuten olen sitä mieltä, että on totaalisen edesvastuutonta lähteä perheen ulkopuolelta huutelemaan, että "olenpas muuten ollut sillain eukkosi kanssa".

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
En ymmättä miksi pitäisi alkaa ainakaan miehella asiasta kertomaan, eikä muutenkaan asiasta vastuu ole sillä kolmannella osapuolella, antaisin kyllä pariskunnan itse selvittää asiansa. Toki minkään vakavamman suhteen kehittely tai toivominen ei mielestäni kannata, mutta voihan sitä tapailla jos naisella siihen on haluja.

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Tuo oli itseasiassa mitä omalla kohdalla tapahtui (toki oltiin silloin parikymppisiä kaikki ja lapsellisempia) niin se esimerkki tuli mieleen.

Juu voihan niin käydä, mutta oliko tässä jotain sellaista taustalla että osapuolet tunsivat sinun vanhempasi ennestään? Jos mitään tietoa vanhemmista ei ole niin näen tämän ihan marginaalisena riskinä (jo se että selvittää vanhemmat ja heidän yhteystietonsa voi olla suht vaivalloista) ja muutenkin vaikuttaa sekin mikä oma suhde vanhempiin on ja kiinnostaako heitä pätkääkään tälläinen asia jne jne.

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
No näin mää sen itsekkin olen pyöritellyt, että ei se mun tehtävä ole moraalipoliisiksi alkaa ja etsiä ja kertoa tuolle miehelle vaimonsa syrjähypystä. En keksi minkäänlaista tapahtumakulkua jossa siitä jotain hyvää seuraisi, että minä alkaisin vyyhtiä oikomaan.

Juttuhan on ollut nyt jäissä sen jälkeen kun tämä perhekuvio paljastui. Tai nainen on jotain viestejä laittanut ja yrittänyt viritellä keskustelua mutta itsellä on sen verran ristiriitaiset fiilikset, että en ole isommin kantaa ottanut. Viikonloppuna voisi yrittää sopia tapaamisen johonkin puolijulkiseen paikkaan missä muutkin salaparit käy ja koittaa vähän miettiä kasvotusten, että miten tässä jatketaan. Ei mun puolelta mitään vakavaa ole vieläkään toiveissa mutta toisen osapuolen motiivit on vähän hämärän peitossa. Mulla oli jo ehtinyt unohtua kuinka sotkuisia nämä ihmissuhteet voi olla.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No näin mää sen itsekkin olen pyöritellyt, että ei se mun tehtävä ole moraalipoliisiksi alkaa ja etsiä ja kertoa tuolle miehelle vaimonsa syrjähypystä. En keksi minkäänlaista tapahtumakulkua jossa siitä jotain hyvää seuraisi, että minä alkaisin vyyhtiä oikomaan.

Tuskin ketään ihan heti tapetaan, mutta kannattaa sitäkin miettiä voiko aviomies tai jotkut hänen kaverinsa tulla ovelle koputtelemaan. Sitäkin tapahtuu.

Yhtä lailla kuulee tarinoita missä mennään aviomiehen kanssa pubiin ja hän on vain tyytyväinen, että sai huoran kiinni ja pääsee jatkamaan omaa elämää.

Sitten on varmasti kaikkea siltä väliltä, mutta mitä järkeä on sekaantua tuollaiseen. Ai niin, ei mitään. Vaikka elämää ei aina voikaan miettiä mitä mistäkin hyötyy, niin tuossa ei yksinkertaisesti ole mitään voitettavaa.

Katsot sitten syksyllä uudelleen, jos vielä kiinnostaa ja jos hänkin tietäisi missä mennään ja olisi eropaperit laitettu. Lähes varmasti sinullakin on jo aivan muut jutut mielessä silloin.

teppana

Jäsen
En ymmättä miksi pitäisi alkaa ainakaan miehella asiasta kertomaan, eikä muutenkaan asiasta vastuu ole sillä kolmannella osapuolella, antaisin kyllä pariskunnan itse selvittää asiansa. Toki minkään vakavamman suhteen kehittely tai toivominen ei mielestäni kannata, mutta voihan sitä tapailla jos naisella siihen on haluja.

Juu voihan niin käydä, mutta oliko tässä jotain sellaista taustalla että osapuolet tunsivat sinun vanhempasi ennestään? Jos mitään tietoa vanhemmista ei ole niin näen tämän ihan marginaalisena riskinä (jo se että selvittää vanhemmat ja heidän yhteystietonsa voi olla suht vaivalloista) ja muutenkin vaikuttaa sekin mikä oma suhde vanhempiin on ja kiinnostaako heitä pätkääkään tälläinen asia jne jne.

Itse ajattelisin että mitään oikeutta ei ole edes lähteä kertomaan. Naisen ja miehen välinen suhde ei kuuluu muille kuin heille.

Itseasiassa ei tunnettu. Nimeni oli saanut tietää ja sitä kautta kai sitten jollain perus fonecta haulla sitten lähtenyt selvittämään. Ei se nyt mitenkään iso juttu minun ja läheiseni välillä ollut, mutta kuitenkin kiusallinen. Mutta varmaankin "kostokeinona" kuitenkin niitä harvinaisempia.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse ajattelisin että mitään oikeutta ei ole edes lähteä kertomaan. Naisen ja miehen välinen suhde ei kuuluu muille kuin heille.

Tuollainen vasikoiminen on muutenkin vain yritys helpottaa omaa oloaan, kun tietää tekevänsä väärin. Se nyt ei vain kuulu kenellekään jatkislaiselle mitä niiden liitossa tapahtuu ainakaan, jos ei mitään rikoksia.

teppana

Jäsen
Tuollainen vasikoiminen on muutenkin vain yritys helpottaa omaa oloaan, kun tietää tekevänsä väärin. Se nyt ei vain kuulu kenellekään jatkislaiselle mitä niiden liitossa tapahtuu ainakaan, jos ei mitään rikoksia.

Samaa mieltä. Muutenkin tuollainen puuttuminen toisten parisuhteisiin on raivostuttavaa pintamoralismia joka muistuttaa henkistä onanointia enemmän kuin mitään aitoa huolta kanssaeläjien elämänlaadusta.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viikonloppuna voisi yrittää sopia tapaamisen johonkin puolijulkiseen paikkaan missä muutkin salaparit käy ja koittaa vähän miettiä kasvotusten, että miten tässä jatketaan.
Ei varsinaisesti kuulu tähän asiaan, mutta mistä tällaisia paikkoja löytyy, kun ei kukaan ole mulle kertonut moisista mestoista?

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Ei varsinaisesti kuulu tähän asiaan, mutta mistä tällaisia paikkoja löytyy, kun ei kukaan ole mulle kertonut moisista mestoista?

Eikös noita ole joka kapungissa? Sellaisia ydinkeskustan ulkopuolella sijaitsevia puolihämyisiä tupakankatkuisia luolia jonne mennään popliinitakki päällä ja sisälläkin pidetään aurinkolaseja. Kalju ja tatuoitu baarimikko katsoo alta kulmien kun tilaat lonkeroa ja taustalla tasaisesti sopotetaan agressiivisella vivahteella jotain tsetseniaa. Siinä kun viereisissä pöydissä selät vastakkain olan yli muka casuaalisti juttelet rikoskumppanillesi niin muiden asiakkaiden ulkonuoto muistuttaa sua siitä, että aviorikos ei ole loppujenlopuksi kovin vakava rikos.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sain aikanaan neuvon erittäin hyvältä (miespuoliselta) ystävältäni, kun nyyhkin hänelle epävarmuuttani sen hetkisessä suhteessani. Hän ehdotti, että tee "vanha kunnon plus/miinus -lista". Tein tosin sen ihan vaan ruutupaperille, mutta totta puhuen en ehkä olisi itse naisena päätynyt tekemään noin pragmaattista ratkaisua. Tunteet, you know. Ja naiset, you know.
Se oli hemmetin hyvä ehdotus!

scholl

Jäsen
Ei tuohon minusta mitään ruutupaperia tai Exceliä tarvita. Olennaista on se, että on hyvä kysymyslomake ja osaa näin ollen ottaa selvää täyttääkö kriteerit. Se on vähän sellaista pahvipään hommaa tollainen, ettei muka mikään pysy päässä, vaan pitää paperilla käydä noita asioita jälkikäteen läpi.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei auta ei mikään. Ei itku, ei keskustelu, ei vakuuttaminen. Ymmärrän, ettei toista voi pakottaa muuttamaan mieltään. Hänkin sanoi, että älä yritä nyt muuttaa hänen päätöstään vaan hyväksy se. Sillä tavalla et ainakaan saa hänen päätään käännettyä. Tämän ymmärrän toki. Harmittaa, että antaa välillä tällaista pientä toivon kipinää ja seuraavassa lauseessa taas on osittamassa irtaimistoa. Häntä kuulemma ärsyttää se, että minä olen surullinen ja teen hänelle olon, että hän on se paha osapuoli. Voi v. sanon vaan..

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että ihan oikeasti sinua ei haittaa pätkääkään tuo juttu jonkun ajan kuluttua. Se aika voi olla pitkäkin, mutta lopulta se tulee. Minulla se oli todella pitkä, aivan liian pitkä, mutta siellä se kulman takana sitten oli. Se on mahtava tunne, kun tajuaa, että nyt ollaan yli ja päästetty irti.

Tuota ei voi pelastaa eikä tarvitsekaan. Ei tarvitse Tinderiäkään heti ladata. Kaikki nämä jutut kuulostaa kliseiltä, mutta kun kliseet ovat yleensä totta.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@Birchman Vaikuttaisi siltä, että nainen on työstänyt tuota eroa vuoden päivät ja on asiasta enempi vähempi varma. Sinulle asia on uusi, etkä ole asiaa vielä ehtinyt työstämään.

Se mitä voit nyt tehdä, on olla vihainen naiselle. Ja ihana. Ja yrittää vedota naisen erilaisiin tunteisiin, sääliin, entisiin hyviin aikoihin, rakkauteen, ihan mitä tahansa pystyt keksimään, saadaksesi hänet takaisin. Luvannet hänelle vaikka kuun taivaalta, jos paluu yhteen onnistuisi. Edellä kerrotun lisäksi ole välillä vittuuntunut tuolle naiselle, ole hänelle supervihainen, välillä ole valmis antamaan hänelle anteeksi ihan mitä tahansa. Vaikka hän pitäisi sinua vaikka minkälaisena paskasaavina ja kynnysmattona jne.

Kuulostaa siltä, että teillä on nyt ero edessä, etkä tuolle mitään voi. Eikä ehkä kannatakaan yrittää voida sen enempää. Tuota asiaa et voine mitenkään muuttaa. Yllä luettelemani asiat ovat vain osa siitä tunneskaalasta, mitä tulet lähiaikoina (-viikkoina ja -kuukausina ainakin) kokemaan ja tuntemaan itsessäsi. Anna niiden tulla, ne menevätkin sitten aikanaan pois. Älä yritä hakea pikaisesti mitään uutta suhdetta. Anna noiden tunteiden tasaantua ensin, sen jälkeen opettele olemaan itseksesi ja yksinäsi. Aika parantaa ja näitä ikuisia kliseitä, mutta näissä asioissa ne pitävät paikkansa.

Sitten joskus pitkällä tulevaisuudessa, kun olet oppinut olemaan itseksesi, avaa ovi sille mahdollisuudelle, että jostain tulee joku uusi nainen elämääsi. Ei sitäkään kannata ehkä etsimään (ainakaan heti) lähteä, annat sen tulla jos on tullakseen. Sopivassa hetkessä ja paikassa sitten.

Viimeksi muokattu:

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
@MacRef olipa taiten laitettu, juurikin noin se menee ja pitää mennäkin.

@Birchman tsemppiä!

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Töissä on pakko puskea eteenpäin.

Tartun tähän. Ei ole varmasti pakko, jos tarvitset breikin. Toisaalta, työ voi olla nyt se hyvä koossa pitävä tekijä, mutta jos tarvitset hetken taukoa sieltä, niin juttelepa pomolle tai käy (työterveys)lääkärillä. Jos töissä on liian vaikeata, niin pieni tauko sieltäkin voi tehdä hyvää. Mutta vain pieni.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy