Palstalegenda
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ukraina, Eveliina Määttänen
Immaluel eli 1724 - 1804. Siis kyllähän Seniorimiitissä on vanhoja ihmisiä, mutta tuota noin vanhoja tuttuja...Immanuel Kant was a rea pissant. I rest my case. Jatkakaa.
Immaluel eli 1724 - 1804. Siis kyllähän Seniorimiitissä on vanhoja ihmisiä, mutta tuota noin vanhoja tuttuja...Immanuel Kant was a rea pissant. I rest my case. Jatkakaa.
Arroganttiutta minusta tarpeen tullen löytyy, mutta tiedostan varsin hyvin, että olen vielä hyvin kokematon keltanokka ja raakile elämisen suhteen. Aikuisena ja vastuusta omista valinnoistani alle kymmenen vuotta. Tosin tässä lyhyessä ajassa voin sanoa kolunneeni elämän eri osa-alueita varsin hyvin ja tehokkaasti. On helppo tavata 50-vuotiaita ukonreppanoita, jotka ovat elämästä vielä enemmän pihalla kuin minä. Aika ei sinänsä mitään viisautta tuo, vaan se, miten ajan käyttää.Muistan kun sinun iässäsi minäkin tiesin kutakuinkin kaikesta kaiken.
Me erään naisen kanssa tutstuimme vuonna 1999. Olemme tavanneet 2000, 2007 ja 2014. Varmaan 2021 sitten seuraavan kerran. Koskaan ei olla keskenämme pantu. Kyllä meillä oli aikoinaan varmoja mielipiteitä toistemme seurustelusihteista. Nyttemmin ei ole. Kannattaa matkata tämänlaiseen suuntaan. Helposti hyvä koulutus ja luettu psykologia sokaisee. Vaikka arvostan kyllä suuresti monia kirjoituksiasi näihin seikkoihin liittyen.
En ole koskaan ajatellut, että olen maailman kovin panomies. Toisaalta, saamani palaute on ollut 1990-luvulta lähtien sitä luokkaa, etten siitä kehtaa kertoa, koska omahyväisenä kusipäänä jo muutenkin pidetään. Taso on varmaan sitten aika paska monilla muilla. Niin olen asian itselleni selittänyt. Olisi varmaan aika ikävää ja itsekeskeistä ajatella pannessa, että tässä nyt kova panomies panee.Itsepetoksen leima näkyy syvästi otsassanne, hyvä Käyttäjänimetön. Lukioaikaisen kultani jälkeen tuntui, että olin maailman kovin panomies. Kokemuksieni mukaan tämä kattaa noin puolet nuorista miehistä. Aika ja nousu isojen poikien saappaisiin monelta tämän leiman poistaa, toisilla se jää sitkeästi ihoon elämään..
En ole koskaan käynyt Euroopan ulkopuolella, mutta kyllähän arvostusta voi saada muutenkin!
Ehkäpä luen. Kiitos vinkistä!
Immanuel Kant tykkää tästä. ("Kant oli aikanaan pidetty seuramies. Hän piti myös suosittuja maantiedon luentoja, vaikkei koskaan itse poistunut Königsbergistä")
Ensimmäinen päätelmä oikein, jälkimmäinen väärin. Mä olen tässä nimenomaa se vanhempi ja elämää nähneempi yksilö. Tämä nuori naisen alku on elämästä vielä minuunkin verrattuna melkosen kokematon, että se tässä eniten mietityttää. Toisaalta mulla on aina ollut syystä tai toisesta taipumus kiintyä nimenomaan itseäni nuorempiin ihmisiin. Ehkä sillä on etäisesti jotain tekemistä mun fyysisen kokoni (lyhyt) suhteen?Päätellen kirjoituksistasi, olet nuori. Josta päättelen, että nainen on tässä tapauksessa se valtaisasti vanhempi.
Kirjoitustesi perusteella olet ihan nynny. Eikä tämä ole moite!
Onko tällä palstalla jotain perverssejä?
Tarkotatko vaikka sellaisia, jotka naattivat siitä, kun seepranvärisiksi maalatut kääpiöt bylsivät toisiaan keskellä kauppakeskusta? Saattaahan noita olla.Onko tällä palstalla jotain perverssejä? Kai niitä tähän yli viidentoistatuhannen klaaniin mahtuu. Silti sitä ihmettelee, kun paikalle osuu.
Tässä kohtaa ei kuitenkaan puhuta enää muutaman vuoden ikäerosta vaan se ikäero on yli tuplaten isompi
Tässä kohtaa ei kuitenkaan puhuta enää muutaman vuoden ikäerosta vaan se ikäero on yli tuplaten isompi, joten tämän tiedostaen en todellakaan ala ottamaan mitään harkitsemattomia askelia hänen kanssaan vaan kuuntelen ja tunnustelen tätä naista päivä kerrallaan, siten se luottamus syntyy jos on syntyäkseen.
Todellakin. Mitähän kettua. Toivottavasti tässä ei rakenneta vuosisadan rakkaustarinoita 13- ja 25-vuotiaan kanssa. Ne kun yleensä loppuvat poliisisedän hellään huomaan. Usein jopa ihan aiheesta.Siis hetkinen, minkä ikäisestä henkilöstä tässä on nyt kyse? Minusta tuo vaikuttaa nyt siltä että tässä puhutaan lapsesta, eikä suinkaan ”naisesta”.
En voi valehdellakaan että tilanne olisi toisin. Juuri tää on se mun isoin epäilys koko homman suhteen. Pian täysi-ikäinen tyyppi kyseessä mutta yli 7 vuoden ikäero varmasti herättää ihmisissä enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. Tosin jos tuulet lähtee puhaltaa oikeeseen suuntaan niin mulla ei kyllä ole mikään kiire mihinkään. Itellänikin on oikeasta rakkaudesta vielä kovin paljon opittavaa joten ainakin siinä aspektissa ollaan samalla viivalla.Siis hetkinen, minkä ikäisestä henkilöstä tässä on nyt kyse? Minusta tuo vaikuttaa nyt siltä että tässä puhutaan lapsesta, eikä suinkaan ”naisesta”.
Seitsemän vuoden ikäero nyt mitään ole, jos olet jossain 25v paikkeilla. Täällä jo luultin, että riimittelet rakkausrunoja 12-vuotiaalle tytölle :-Dn voi valehdellakaan että tilanne olisi toisin. Juuri tää on se mun isoin epäilys koko homman suhteen. Pian täysi-ikäinen tyyppi kyseessä mutta yli 7 vuoden ikäero varmasti herättää ihmisissä enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. Tosin jos tuulet lähtee puhaltaa oikeeseen suuntaan niin mulla ei kyllä ole mikään kiire mihinkään. Itellänikin on oikeasta rakkaudesta vielä kovin paljon opittavaa joten ainakin siinä aspektissa ollaan samalla viivalla.
Herranjestas ei nyt sentään :D En mä mikään pedari sentään ole vaikka ikäeroa jonkin verran onkin. Ehkä vertailen vaan turhaan vanhempiini, he kun ovat keskenään lähes samaa ikäluokkaa.Seitsemän vuoden ikäero nyt mitään ole, jos olet jossain 25v paikkeilla. Täällä jo luultin, että riimittelet rakkausrunoja 12-vuotiaalle tytölle :-D
Herranjestas ei nyt sentään :D En mä mikään pedari sentään ole vaikka ikäeroa jonkin verran onkin. Ehkä vertailen vaan turhaan vanhempiini, he kun ovat keskenään lähes samaa ikäluokkaa.
Niin, riippuu varmaan ihan parisuhteesta ja ihmistyypistä. Mulle tärkeintä parisuhteissa on et naista kiinnostaa oikeesti mitä mieltä oot siitä sekä on itse vastavuoroisesti kiinnostunu tietää sun elämästä ja samalla säkin oot kiinnostunu tietää hänestä enemmän ihmisenä. Mä ainaki tykkään puhuu ihan jopa itekseni öisillä kävelyilläni ääneen kaikista mua mietyttävistä elämän pienistä asioista. Ois tosi ihanaa ku ois joku ketä oikeesti kiinnostaa kuulla kaikki se mitä mä haluun sanoo.Mä uskon juttuihin, missä on isokin ikäero. Monet puhuu että pitäisi vaikka tietää samoista asioista että voisi keskustella, siis mistä asioista. Politiikka tai historia? Talousjutut vai kenties uskonto? Vai peräti jostain työ- tai urajutuista? Entä avaruus ja maailmankaikkeus? Kirjallisuus tai kasvillisuus? Vai onko se niitä jotain ihmeellisiä ollako vai eikö olla -ufojuttuja. Eikö parisuhteessa just puhuta normaaleista asioista, mutta ennen kaikkea ajatuksista, fiiliksistä ja tunteista. Äijäporukassa sitten kapakassa tai hallilla ne kalja, pillu, sportti ja rock'n roll -jutut tai mitkä kaikilla ne onkaan.
@Smitty#41 Jos sinä olet 24-vuotias ja tuo uusi ihastuksesi kohde on 17, niin pysy kaukana siitä. Tai siis pysy kaukana, jos haluat jotain pitkäaikaisempaa ja kestävämpää suhdetta jo luoda. Kirjoituksistasi käsitin, että haluaisit ns. vakiintua ja löytää sen "oikean", etkä tavoittele vain jotain hetkellistä kivaa.
Ei sillä, etteikö 17-vuotiaankin kanssa homma voisi jonkun aikaa toimia. Tuon ikäiset nuoret naiset vaan eivät vielä ole kovin usein valmiita vakiintumaan parisuhderintamalla ja jossain vaiheessa se lähtee pistämään uutta matoa (sic!) koukkuun ja heittää sinut ulos kuvioistaan. Jos olet niin herkkä, mitä kirjoituksissasi olet antanut ymmärtää, niin kipeää tulet jossain kohtaa ottamaan, jos nyt alat jonkun 17-kesäisen neitosen kanssa olemaan.
Täysi-ikää lähestyvä tyttö on kuin särkymisherkkä vaasi, jota täytyy käsitellä huolella ja tunnepuolella mulle on kehittyny matkalla kokemieni omien vaikeuksien kautta aika hyvä kärsivällisyys ihmisiä kohtaan kun vuosia jatkunut koulukiusatuksi tuleminen lapsena sai aikaan sen, että en luota ihan keheen vaan ihan tosta vaan.
Mulla oli itellä lapsena sellanen "frendi" joka hyväksikäytti mun nöyrää luonnetta sellaset 3-4 vuotta kunnes lopulta tajusin katkaista välit tähän ja vaihtaa koulua.
No niin no... riippuu naisesta ofc. Tarkoitin tietysti tätä kyseistä naista... Sori, pää ei toimi ihan kunnolla näin ihastuneena :D Mua on satutettu elämäni aikana niin paljon että aistin kyllä nopeasti jos osuu samankaltainen ihminen vastaan.Minusta tuon ikäiset tytöt ovat kaukana mistään herkistä vaaseista. Tietysti ei voi yleistää, mutta tytöt osaavat olla huomattavasti julmempia mitä pojat. Kyllä tuollainen lähes täysi-ikäinen tyttö osaa ottaa sinultakin tasan sen mitä haluaa. Annetaan ymmärtää että tarjolla olisi muutakin, ja ihastunut poika/mies hyppää kun pilliin Vihelletään.
Joo siis kyllä, ihan asiaa koko teksti. Mutta kyllä mä nyt olen aika varma siitä miten mun kuuluu tässä tilanteessa toimia. Otetaan päivä kerrallaan kun kaiketi musta tuntuu että kummallakaan ei mitä ilmeisimmin ole mikään ylitsepääsemätön kiire vielä rakastua liian syvästi ja kun vielä kokemuksesta tiedän että tuon ikäinen tyttö ei ole siihen vielä edes täysin 100% valmis. Hiljaa hyvää tulee voisi jo melkein nimetä mun elämänmotoksi :D
Täysi-ikää lähestyvä tyttö on kuin särkymisherkkä vaasi, jota täytyy käsitellä huolella ja tunnepuolella mulle on kehittyny matkalla kokemieni omien vaikeuksien kautta aika hyvä kärsivällisyys ihmisiä kohtaan kun vuosia jatkunut koulukiusatuksi tuleminen lapsena sai aikaan sen, että en luota ihan keheen vaan ihan tosta vaan.
Mulla oli itellä lapsena sellanen "frendi" joka hyväksikäytti mun nöyrää luonnetta sellaset 3-4 vuotta kunnes lopulta tajusin katkaista välit tähän ja vaihtaa koulua.
Tärkeintä tässä nuoressa naisessa on kuitenkin se että hän oikeesti kuuntelee ihmisiä... Sellaisen naisen mä nimenomaan tarviin! Puhun TOSI paljon joten naisen on osattava kuunnella ja ymmärtää mitä sanon.
Eips ole. Nynnyä on olla kehittämättä itseään. Jokainen kova panomies on aikanaan ollut häveliäs neitsytpoika, joka naisen vahvan seksuaalisen olemuksen edessä puoli-impotenttina tärisee.
Juu. Allekirjoitan. Oma morsian oli koti-iltojen ja keskinäisen kyhnyttämisen perään 17-25 vuotiaana, mutta toisen lapsen jälkeen menojalkaa alkoi vipattaa ja välillä piti päästä tuulettumaan, ihan vain tyttöjen kesken. Ihan yhtä lailla nuo naiset on bilettämisen, päihteiden ja panemisen perään siinä missä me muutkin. Ihmisiä nekin vain on. Loppu on vain hyvää tahtoa. Jos on.Alkuun voi toki mennä hyvin, mutta kun sinä haluat alkaa viettää koti-iltoja, kuuluu tuon ikäisten juosta baareissa. Vaikka saisitkin pidettyä tytön kahlittuna kotiin, tulee juoksemaan baareissa sitten myöhemmin ja jälki ei ole sen nätimpää.
Jotkut on, jotkut ei. Suurin osa ei. Uskonnollisissa ja konservatiivisissa piireissä on iso tukku nuoria naisia, jotka ovat usein valmiita asettumaan ensimmäisiin pitkiin parisuhteisiin. Jos haluaa 18-20 vuotiaan pitkän linjan partnerin, se on mahdollista, mutta valinnassa pitää olla suhteellisen selektiivinen ja tietää, mistä hakea.Juu. Allekirjoitan. Oma morsian oli koti-iltojen ja keskinäisen kyhnyttämisen perään 17-25 vuotiaana, mutta toisen lapsen jälkeen menojalkaa alkoi vipattaa ja välillä piti päästä tuulettumaan, ihan vain tyttöjen kesken. Ihan yhtä lailla nuo naiset on bilettämisen, päihteiden ja panemisen perään siinä missä me muutkin. Ihmisiä nekin vain on. Loppu on vain hyvää tahtoa. Jos on.