Naisasiat

  • 7 490 836
  • 26 542

Jeffrey

Jäsen
Olen kanssasi samoilla linjoilla. Haluaisin vain katsoa tämän kortin loppuun asti niin ei tarvi sitten enää vanhana kiikkustuolissa pohtia, kuvittelinko kaiken päässäni vai olisiko meillä ollut sittenkin mahdollisuus.

Ei tässä nyt ole mitään järkeä. Vanha sotilasviisaus kuuluu "ei saa jäädä tuleen makaamaan". Sä olet nyt maannut siellä kolme vuotta. On jo korkea aika lähteä pakittamaan ja löytää se tie muualta.

Ymmärrän kyllä, että tuollainen tunteita herättävä hetki voi jäädä mieleen. Sitä nyt ei kuitenkaan pidä ylitulkita. Sinun pitäisi pitää se hyvänä muistona, eikä rasitteena. Ja samalla ymmärtää se, että muistot kuuluvat menneeseen.

Naiset menettävät kiinnostuksensa yleisesti hyvin nopeasti, varsinkin jos nämä tulevat torjutuksi. Mies taas ei koskaan muista suurinta saalistaan, vaan sen suurimman vonkaleen joka pääsi koukusta ihan viime hetkellä. Ei se nainen todennäköisesti sinua enää edes muista, ei ainakaan yksittäistä katsetta.
 

sinikettu

Jäsen
Olen kanssasi samoilla linjoilla. Haluaisin vain katsoa tämän kortin loppuun asti niin ei tarvi sitten enää vanhana kiikkustuolissa pohtia, kuvittelinko kaiken päässäni vai olisiko meillä ollut sittenkin mahdollisuus.
Kortti on jo palanut, mutta illuusio kortin olemassa olosta on vielä vahvana sinussa.

Kestän kyllä kuulla totuuden. Olen kehittänyt itsevarmuuteni sille asteelle, ettei se lepää yhden ainoan ihmisen hyväksynnässä.
Tässä kohtaa pätee varmaankin se vanha viisaus, joka menee englanniksi näppärästi "Show, don't tell". Itsetunto (käytännössä itsevarmuuden abstraktimpi muoto) on vanha psykologian mörkö, jolle ei ole vieläkään esitetty kunnollista teoriaa ja selitystä. Henkilökohtaisesti näkemykseni mukaan paras itsetunnon (tai itsevarmuuden) selitys löytyy evoluutiopsykologian viitekehyksestä. En ole koskaan tuntenut ketään, jolla olisi ollut havaittavissa vahva itsetunto ihmissuhteiden osalta, jotka ovat vuosia roikkuneet entisissä suhteissa. Itsetunto ihmisuhteiden, samoin kuin muidenkin elämän osa-alueiden osalta, kehittyy vain ja ainoastaan siten, että ihmissuhteiden osalta hankitaan vankkaa kokemusta kokemusta, ihmissuhdetaitoja ja positiivista palautetta. Positiivisella palautteella en tarkoita kirjaimellisesti lämpimiä sanoja, vaan positiivista reagointia ihmissuhdeyrityksiisi eli laadukkaiden ihmissuhteiden rakentamista pitkällä aikavälillä omien yrityksiesi ja halujesi mukaan. Eli käytännössä onnistumisia ihmissuhdeasioissa.

Henkilökohtaisesti veikkaan, että sinulla on varsin heikko itsetunto ihmissuhteiden osalta, mutta yrität rationalisoida itsesi pois tilanteesta vetäytymällä laadukkaiden ihmissuhteiden rakentamisesta ja fantasioimalla vanhoja suhteita. Tälle on ihan oma nimikin kiintymyssuhteiden osalta: insecure attachment. Yksin oman asunnon turvissa on suhteellisen helppo tuudittautua omaan "hyvään itsetuntoon". Fantaisoinnin ja/tai itseensä vetäytymisen aiheuttama hyvä olo tai "hyvä itsetunto" on hieman eri asia kuin oikea ihmissuhteiden rakentaminen ja hyvä olo sitä tehdessä ja muiden kanssa eläessä. Hyvä itsetunto on ennen kaikkea merkki asioiden aktiivisesta yrittämisestä ja onnistumisesta realististen puitteiden merkeissä, eikä ole olemassa mitään yleistä itsetuntoa tai itsevarmuutta, vaan se jakautuu erikseen elämän osa-alueille. Voi olla, että sinulla on hyvä itsevarmuus tai itsetunto muiden asioiden suhteen, mutta en usko kirjoitustesi perusteella niin olevan romanttisten suhteiden osalta.

Ps. tämä ei sinänsä ole henkilökohtainen kritiikki sinua kohtaan. Iso osa ihmisistä on ollut joskus samassa tilanteessa kuin sinä, yleensä nuorena. Minä myös. Tosin omalta osaltani voin sanoa, että se johtui 99 prosenttisesti huonosta itsetunnosta ja heikosta psykologisesta kehityksestä, kun olin reilu parikymppinen.
 
Viimeksi muokattu:

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Sori luin aluksi ekan lauseen väärin.

Homman nimi on että pääni on juuri nyt todella täynnä ristiriitaisia ajatuksia ja haluan vain selvittää tämän asian once and for all.

Pakko kans myöntää, etten antanut hänelle tuolloin muinnoin liiemmin mahdollisuutta rakastua muhun. Meidän välissä oli pelkoni aikaansaama muuri jota musta ei ollut murtamaan. Välillemme ei siksi päässyt syntymään molemminpuolista rakkautta, mutta se kemia... tunsin kuinka se oli siellä.

Mikäs siinä, joiden näemmä pitää oikeasti kokeilla että saako sieltä pistorasiasta sähköiskun.

Ihan näin vinkkinä, jos se tyttö olisi kokenut sut oikeasti kiinnostavaksi, niin luultavasti se olisi sen jotenkin ilmaissut. Mutta laita sille viestiä ja toivotaan parasta. Voihan olla että olette poikkeus sääntöön, ja tyttö on ollut koko ajan rakastunut.
 
Nyt on aivan liikaa vatvottu ”laitanko/enkö laita viestiä”. Jos jumalauta tuntuu siltä, että haluaisit, niin laita se viesti menemään jo - se ei sen enempää maksa vaivaa. Älä tosin suolla sinne mitään katsekontakti/meillä oli kemiaa bullshittiä, vaan alotat vaikkapa sillä, että muistelit vanhoja opiskeluaikoja/katselit kuvia/whatever ja hän tuli niissä vastaan. Siitä jouhevasti siirryt kyselemään mitä puuhailee tällä hetkellä jne, yleistä jaarittelua.

Tuon keskutelun perusteella voi sitten tehdä johtopäätökset, että onko mitään mahkuja vai ei. Kiinnostunut nainen on kyllä kiinnostunut, sen aistii viesteistä ja keskustelun etenemisestä suoraan. Voihan se tosin olla ettet ole itsekkään kiinnostunut enää, kun enemmän juttelette kun mielikuvasi hänestä muuttuu (3v mennyt kuitenkin). Mutta ainakaan asia ei jää vaivaamaan ja voi ruksittaa se pois to do-listastasi.

Mulla on itselläni kokemusta tälläisestä, tai ainakin minä sen kuvittelin vähän vastaavanlaiseksi. Olin tosin itse se, keneen otettiin yhteyttä ja sukupuoliroolit olivat toisinpäin. Oma fiilis oli hieman yllättynyt mutta otettu, viestittelin naisen kanssa pari kuukautta ja kutsuinpa hänet seuralaisekseni yhteen juhlaankin. Mukavaa aikaa, mutta pistin lopulta asialle seis kun ei se nainen enää ollutkaan sama kuin pari-kolme vuotta ennen tuota episodia. En tosin itse ollut häneen aikaisemmin ihastunut, hyvän päivän tuttuja lukiossa.
 

BaronFIN

Jäsen
Ja sanonpa vielä kerran: laita se saatanan viesti nyt eikä sitten 10 vuoden päästä jolloin nainen ihastuu sinuun vain koska näet hänet edelleen haavekuviesi parikymppisenä neitokaisena. Ja usko tai älä, niin 30-40v nainen valuu hunajaa kun sille tunnustaa nuoruuden palavaa rakkautta joka on kestänyt vuosikymmenien läpi. Varsinkin jos osut paikalle siinä vaiheessa kun perheen perustaminen on vaatinut osansa naisen parisuhteesta ja omakuvasta.

Ja vaikka kuinka olisit nyt moraalissasi vahva, niin kymmenen vuotta ”MITÄ JOS” -ajattelua tekee ihmeitä moraalille. Believe me.

T: ikuinen kyynikko :D
 

Jeffrey

Jäsen
Ja sanonpa vielä kerran: laita se saatanan viesti nyt eikä sitten 10 vuoden päästä jolloin nainen ihastuu sinuun vain koska näet hänet edelleen haavekuviesi parikymppisenä neitokaisena. Ja usko tai älä, niin 30-40v nainen valuu hunajaa kun sille tunnustaa nuoruuden palavaa rakkautta joka on kestänyt vuosikymmenien läpi. Varsinkin jos osut paikalle siinä vaiheessa kun perheen perustaminen on vaatinut osansa naisen parisuhteesta ja omakuvasta.

Ja vaikka kuinka olisit nyt moraalissasi vahva, niin kymmenen vuotta ”MITÄ JOS” -ajattelua tekee ihmeitä moraalille. Believe me.

T: ikuinen kyynikko :D

Tämä on kyllä ihan totta. Itse olen nyt kolmikymppisenä pannut kolmea mimmiä, ihan vain sen takia että he sitä nuoruuden ihastukseltaan halusivat. Ensimmäiselle olin ensimmäinen suudelma, toiselle ensimmäinen ihastus, kolmannelta sain epämääräisen julkisenpaikan suihinoton vuonna 2005. Kaikki nämä ovat omatoimisesti aktivoituneet viime aikoina.

Näistä kaksi jälkimmäistä pyörivät edelleen petikuvioissa mukana.
Toinen on tätä nykyä jääkylmä kapitalistineiti ja toinen sosiaalisella alalla työskentelevä taiteileva hipsteri. Molemmat ihan laatu daameja ja molemmista voisi kehkeytyä jotain enemmänkin. Vaikkakin tällä hetkellä lähinnä haluavat roikkua katostani suukapula suussa, mutta se onkin eri tarina se.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä on kyllä ihan totta. Itse olen nyt kolmikymppisenä pannut kolmea mimmiä, ihan vain sen takia että he sitä nuoruuden ihastukseltaan halusivat.

Yhden luokkakaverin kanssa tuli pussailtua joskus 16-vuotiaana ja muutenkin oli sellaista pientä kipinöintiä ilmassa. Ei se ollut sitten kuin muutamia vuosia myöhemmin, kun oltiin samoissa bileissä.

"Harmi, kun sulla on se tyttöystävä, olis kiva paneskella."

Harmitteli vielä sitäkin, kun oltiin silloin vähän turhan nuoria, taatusti oltaisiin päädytty muuten sänkyyn. Eron jälkeen (reilusti yli kymmenen vuotta myöhemmin) koitin toki löytää häntä Facebookista, mutta eipä löytynyt. Harmitti kovasti, koska olisin vain laittanut viestin jatketaanko siitä mihin jäätiin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ei tässä nyt ole mitään järkeä. Vanha sotilasviisaus kuuluu "ei saa jäädä tuleen makaamaan". Sä olet nyt maannut siellä kolme vuotta. On jo korkea aika lähteä pakittamaan ja löytää se tie muualta.

Ymmärrän kyllä, että tuollainen tunteita herättävä hetki voi jäädä mieleen. Sitä nyt ei kuitenkaan pidä ylitulkita. Sinun pitäisi pitää se hyvänä muistona, eikä rasitteena. Ja samalla ymmärtää se, että muistot kuuluvat menneeseen.

Kun olisikin ollut vain yksi tunteita herättävä hetki. Mutta kun koin niitä tämän naisen kanssa monen monta ja hän todellakin osoitti minua kohtaan alusta alkaen empatiaa, vaikka varmasti huomasi että tää jätkä tarvii ripauksen jos toisenkin itsevarmuutta ennen kuin on seurustelukypsä.

Naiset menettävät kiinnostuksensa yleisesti hyvin nopeasti, varsinkin jos nämä tulevat torjutuksi. Mies taas ei koskaan muista suurinta saalistaan, vaan sen suurimman vonkaleen joka pääsi koukusta ihan viime hetkellä. Ei se nainen todennäköisesti sinua enää edes muista, ei ainakaan yksittäistä katsetta.

Ihmisen tunteet kyllä haihtuvat ja muuttavat muotoaan vuosien mittaan, mutta kun ne ovat siellä kerran olleet, niin niiden uudelleen henkiinherääminen ei ole täysi mahdottomuus. Sellainen vaatii toki parhaimmassakin tapauksessa paljon aikaa ja kärsivällisyyttä. Mieleni uusille ihmissuhteille on tällä hetkellä avoin, mutta saan kai mä silti samaan aikaan vahvistaa nykyisiä ihmissuhteitani, jos koen sen tarpeelliseksi?

En aio häntä mitenkään mielistellä tai yrittää manipuloida mun puolelle (Luoja, en mä edes kai osaa manipuloida ihmisiä. Olen liian aito sellaseen). Aion vain kiittää häntä siitä, mitä mulle tuolloin jokunen vuosi sitten sanoi. En olisi näin vahva ihminen, ellen olisi kuunnellut hänen neuvojaan. Koen että ihmiset, jotka ovat auttaneet sinua elämän varrella eteenpäin ja muuttaneet käsitystä muista ihmisistä, ansaitsevat kiitollisuutta osakseen.

Mikäs siinä, joiden näemmä pitää oikeasti kokeilla että saako sieltä pistorasiasta sähköiskun.

Ihan näin vinkkinä, jos se tyttö olisi kokenut sut oikeasti kiinnostavaksi, niin luultavasti se olisi sen jotenkin ilmaissut. Mutta laita sille viestiä ja toivotaan parasta. Voihan olla että olette poikkeus sääntöön, ja tyttö on ollut koko ajan rakastunut.
Kyllähän hän rehellisesti ilmaisi pitäväni minusta, mutta ei vielä "sillä tavalla". Muistan hänen sanoneen jotain tähän tyyliin "Tässä vaiheessa oot mulle vaan hyvä kaveri, mutta eihän sitä tulevaisuudesta tiedä". Päästiin siinä asiasta aika nopeasti yhteisymmärrykseen. En minäkään ollut tuolloin valmis seurustelusuhteeseen, mutta samalla halusin kuitenkin tutustua häneen paremmin. No aika farssihan siitä tuli, kun välttelin suoraa katsekontaktia, pelkäsin tunteiden näyttämistä, enkä rohjennut pyytää edes kahvittelemaan...

Ja sanonpa vielä kerran: laita se saatanan viesti nyt eikä sitten 10 vuoden päästä jolloin nainen ihastuu sinuun vain koska näet hänet edelleen haavekuviesi parikymppisenä neitokaisena. Ja usko tai älä, niin 30-40v nainen valuu hunajaa kun sille tunnustaa nuoruuden palavaa rakkautta joka on kestänyt vuosikymmenien läpi. Varsinkin jos osut paikalle siinä vaiheessa kun perheen perustaminen on vaatinut osansa naisen parisuhteesta ja omakuvasta.

Ja vaikka kuinka olisit nyt moraalissasi vahva, niin kymmenen vuotta ”MITÄ JOS” -ajattelua tekee ihmeitä moraalille. Believe me.

T: ikuinen kyynikko :D
Ugh. Ei lisättävää.

Tässä kohtaa pätee varmaankin se vanha viisaus, joka menee englanniksi näppärästi "Show, don't tell". Itsetunto (käytännössä itsevarmuuden abstraktimpi muoto) on vanha psykologian mörkö, jolle ei ole vieläkään esitetty kunnollista teoriaa ja selitystä. Henkilökohtaisesti näkemykseni mukaan paras itsetunnon (tai itsevarmuuden) selitys löytyy evoluutiopsykologian viitekehyksestä. En ole koskaan tuntenut ketään, jolla olisi ollut havaittavissa vahva itsetunto ihmissuhteiden osalta, jotka ovat vuosia roikkuneet entisissä suhteissa. Itsetunto ihmisuhteiden, samoin kuin muidenkin elämän osa-alueiden osalta, kehittyy vain ja ainoastaan siten, että ihmissuhteiden osalta hankitaan vankkaa kokemusta kokemusta, ihmissuhdetaitoja ja positiivista palautetta. Positiivisella palautteella en tarkoita kirjaimellisesti lämpimiä sanoja, vaan positiivista reagointia ihmissuhdeyrityksiisi eli laadukkaiden ihmissuhteiden rakentamista pitkällä aikavälillä omien yrityksiesi ja halujesi mukaan. Eli käytännössä onnistumisia ihmissuhdeasioissa.

Henkilökohtaisesti veikkaan, että sinulla on varsin heikko itsetunto ihmissuhteiden osalta, mutta yrität rationalisoida itsesi pois tilanteesta vetäytymällä laadukkaiden ihmissuhteiden rakentamisesta ja fantasioimalla vanhoja suhteita. Tälle on ihan oma nimikin kiintymyssuhteiden osalta: insecure attachment. Yksin oman asunnon turvissa on suhteellisen helppo tuudittautua omaan "hyvään itsetuntoon". Fantaisoinnin ja/tai itseensä vetäytymisen aiheuttama hyvä olo tai "hyvä itsetunto" on hieman eri asia kuin oikea ihmissuhteiden rakentaminen ja hyvä olo sitä tehdessä ja muiden kanssa eläessä. Hyvä itsetunto on ennen kaikkea merkki asioiden aktiivisesta yrittämisestä ja onnistumisesta realististen puitteiden merkeissä, eikä ole olemassa mitään yleistä itsetuntoa tai itsevarmuutta, vaan se jakautuu erikseen elämän osa-alueille. Voi olla, että sinulla on hyvä itsevarmuus tai itsetunto muiden asioiden suhteen, mutta en usko kirjoitustesi perusteella niin olevan romanttisten suhteiden osalta.

Ps. tämä ei sinänsä ole henkilökohtainen kritiikki sinua kohtaan. Iso osa ihmisistä on ollut joskus samassa tilanteessa kuin sinä, yleensä nuorena. Minä myös. Tosin omalta osaltani voin sanoa, että se johtui 99 prosenttisesti huonosta itsetunnosta ja heikosta psykologisesta kehityksestä, kun olin reilu parikymppinen.

Viisasta tekstiä, siitä respektit. Sanotaanko, että sikäli olet jäljillä, että itsetuntoni ihmissuhteiden osalta oli pitkään tosi tosi heikko. Mutta viime kesästä alkaen on tuossakin tapahtunut iso muutos. En usko, että olisin vielä vuos sit täällä uskaltanut avautua koko jatkiksen edessä mun parin vuoden takaisesta psykoosista... Se etten häpeile enää itsessäni mitään, on se isoin muutos vs. minä kolme vuotta sitten.

Nyt on aivan liikaa vatvottu ”laitanko/enkö laita viestiä”. Jos jumalauta tuntuu siltä, että haluaisit, niin laita se viesti menemään jo - se ei sen enempää maksa vaivaa. Älä tosin suolla sinne mitään katsekontakti/meillä oli kemiaa bullshittiä, vaan alotat vaikkapa sillä, että muistelit vanhoja opiskeluaikoja/katselit kuvia/whatever ja hän tuli niissä vastaan. Siitä jouhevasti siirryt kyselemään mitä puuhailee tällä hetkellä jne, yleistä jaarittelua.

Tuon keskutelun perusteella voi sitten tehdä johtopäätökset, että onko mitään mahkuja vai ei. Kiinnostunut nainen on kyllä kiinnostunut, sen aistii viesteistä ja keskustelun etenemisestä suoraan. Voihan se tosin olla ettet ole itsekkään kiinnostunut enää, kun enemmän juttelette kun mielikuvasi hänestä muuttuu (3v mennyt kuitenkin). Mutta ainakaan asia ei jää vaivaamaan ja voi ruksittaa se pois to do-listastasi.

Mulla on itselläni kokemusta tälläisestä, tai ainakin minä sen kuvittelin vähän vastaavanlaiseksi. Olin tosin itse se, keneen otettiin yhteyttä ja sukupuoliroolit olivat toisinpäin. Oma fiilis oli hieman yllättynyt mutta otettu, viestittelin naisen kanssa pari kuukautta ja kutsuinpa hänet seuralaisekseni yhteen juhlaankin. Mukavaa aikaa, mutta pistin lopulta asialle seis kun ei se nainen enää ollutkaan sama kuin pari-kolme vuotta ennen tuota episodia. En tosin itse ollut häneen aikaisemmin ihastunut, hyvän päivän tuttuja lukiossa.
No niin! Mahtavaa, että nyt löytyi joku, kenellä on kokemusta vastaavasta tilanteesta. Helppo vakuuttua viestisi sisällöstä, kun tilanne jota kuvailet vaikuttaa oikeesti tosi, tosi samanlaiselta. Roolit ovat vain toisinpäin.

Oikeassa olet, aivan liian ison numeron olen tästä itselleni tehnyt. Ja siis alunperinhän olin juurikin aikeissa löpistä tälle naiselle mun tunteista, mutta onneksi tulin kuitenkin tänne kirjoittelemaan ja kysymään mielipiteitä, ennen kuin toimin täysin vastoin järkeä. Sillä päätöksellä oltaisiin meinaa menty 100% varmuudella metsään.

Mun ikuinen murheenkryyni ihmisluonteena on ollut syntymästä saakka se, että sorrun usein ajattelemaan asioista liian deepisti ja tunnepohjalta ja tämän vuoksi tarviin välillä neuvoja ja uusia perspektiivejä muilta ihmisiltä. Kiitos kaikista tähänastisista vastauksista! Jos ei muuta niin tää keskustelu on saanut mut miettimään asioita täysin uudessa valossa!

Näistä kaksi jälkimmäistä pyörivät edelleen petikuvioissa mukana.
Toinen on tätä nykyä jääkylmä kapitalistineiti ja toinen sosiaalisella alalla työskentelevä taiteileva hipsteri. Molemmat ihan laatu daameja ja molemmista voisi kehkeytyä jotain enemmänkin. Vaikkakin tällä hetkellä lähinnä haluavat roikkua katostani suukapula suussa, mutta se onkin eri tarina se.

Hmm... Ihan uteliaisuutta kysyn, ovatko kaikki taiteilijaluonteet sulle hipstereitä, vai koskeeko mielipide juuri tätä kyseistä naikkosta?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Minä roikuin teini-iässä useamman vuoden hyvin samankaltaisella tavalla yhdessä likassa kuin mitä sinä nyt teet Smitty (kaikista viesteistäsi päätellen). Rakkauden sulosävelet soi päässä monta vuotta, mutta nyt näin jälkeenpäin ajatellen, ei se mitään rakkautta koskaan ollut. En varmaan oikein edes tiennyt mitä rakkaus on tuohon aikaan (josko sitä nyt varsinaisesti tiedän vielä nykyäänkään. Anyways, todellisuudessa se oli jotain läheisriippuvaista haavekuvitelmissa elämistä, jossa odotetaan että toinen ihminen tulee ja paijaa minut ehjäksi. Ihan jäätävän itsekeskeistä meininkiä.

Se on ihan hemmetin kulunut lause sanoa, että ensin pitää rakastaa itseään, jotta voi rakastaa toista ja muistan miten paljon tuon kuuleminen minuakin vitutti joskus parikymppisenä. Mutta olen kyllä oman elämäni kautta huomannut, että tuo fraasi ihan oikeasti on myös totta. Sen jälkeen vasta pystyy muodostamaan sellaisia terveitä ihmissuhteita, jossa uskaltaa ja osaa kohdata toisen ihmisen sellaisena kuin hän on, eikä sellaisena mielikuvana kuin hänestä on omassa päässään muodostanut.

Kun on kasvanut alkoholistiperheessä ja kokenut koulukiusaamista, niin siinä on oma hommansa ennen kuin löytää niitä rakkauden hippusia itsestään, mutta on se worth it.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Anyways, todellisuudessa se oli jotain läheisriippuvaista haavekuvitelmissa elämistä, jossa odotetaan että toinen ihminen tulee ja paijaa minut ehjäksi. Ihan jäätävän itsekeskeistä meininkiä.
Kieltämättä kun nyt noin sen muotoilit, niin jotain samankaltaista alunperin itsekin rakkaudelta odotin.

Se on ihan hemmetin kulunut lause sanoa, että ensin pitää rakastaa itseään, jotta voi rakastaa toista ja muistan miten paljon tuon kuuleminen minuakin vitutti joskus parikymppisenä. Mutta olen kyllä oman elämäni kautta huomannut, että tuo fraasi ihan oikeasti on myös totta. Sen jälkeen vasta pystyy muodostamaan sellaisia terveitä ihmissuhteita, jossa uskaltaa ja osaa kohdata toisen ihmisen sellaisena kuin hän on, eikä sellaisena mielikuvana kuin hänestä on omassa päässään muodostanut.

Kulunut fraasi ehkä, mutta samalla myös kiistaton fakta.

Kun on kasvanut alkoholistiperheessä ja kokenut koulukiusaamista, niin siinä on oma hommansa ennen kuin löytää niitä rakkauden hippusia itsestään, mutta on se worth it.

Itse olen kasvanut ylisuojelevaisten vanhempien siipien alla ja toki kokenut koulukiusaamista kuten sinäkin. Ylisuojelevaisuudessa on se ongelma, että kun kasvatat lapsesi sillä tavalla, opetat hänet varovaiseksi, araksi.

Ja hitto, vasta nykysin mä sen tajuun että juuri siksi, miten minut on kasvatettu, mä koitin luonnostaan ylisuojella tätä naista "pahalta maailmalta", mutta todennäköisesti aiheutin hänessä tällä vain enemmän turvattomuuden tunnetta... Hän nimittäin vaikutti myös luonteeltaan jokseenkin pelokkaalta (luuli esim. yks kerta et Venäjä on parhaillaan hyökkäämässä Suomeen koska joku sanoi niin ja purskahti itkuun). Siispä mä tajusin, että jos me meinataan saada tää juttu etenee johonki suuntaa, mun on oltava se vahva ja rohkee puolisko. Ja vaadin kyllä siinä itseltäni aivan mahdottomuuksia lähtökohdat huomioiden.

Yhtä kaikki tiedän että em. syiden takia seurustelusuhde tämän naisen kanssa tuolloin olisi kestänyt toteutuessaan max. viikon, joten yhteinen päätöksemme jatkaa kavereina oli ehdottomasti tuolloin ainut ja oikea. Ei siitä seurustelusta ois seurannu kummallekaan osapuolelle kuin surua ja masennusta.

Ajat ovat kuitenkin muuttuneet tuosta paljon ja olen onnistunut irtautumaan äitini minulle opettamasta pelosta kaikkea minulle vierasta kohtaan, opetellut ylipäätään ajattelmaan elämästä itsenäisesti sekä hyväksymään haavoittuvaisuuteni. Olen siis oikealla tiellä, vaikkakin luonnollisesti mulla on tänä vuonna 25 vuotta täyttävänä elämästä vielä paljon opittavaa.

Olen kuitenkin nyt valmis kohtaamaan hänet uudelleen täysin uudistuneena ihmisenä. Mikäli siis tuleva keskustelumme johtaa siihen lopputulokseen, että kiinnostus kohdata toisemme uudestaan on molemminpuolinen. Jos ei, niin sitten vain vaihdamme viestitellen kuulumiset pikaiseen ja that's it :) Kuten @BaronFIN totesi niin huomattavasti suositeltavampaa se yhteydenotto on tehdä nyt kuin joskus 10 vuoden päässä, kun tämä on naimisissa ja tehnyt pari lasta.
 
Viimeksi muokattu:

sinikettu

Jäsen
Se on ihan hemmetin kulunut lause sanoa, että ensin pitää rakastaa itseään, jotta voi rakastaa toista ja muistan miten paljon tuon kuuleminen minuakin vitutti joskus parikymppisenä.
En ole tästä samaa mieltä kuin korkeintaan ehdollisesti. Myöskään alan psykologinen kirjallisuus ei tue oikeastaan millään tavoin väittämääsi. Se, miksi tuo vituttaa parikymppisenä on tosiaan se, ettei ihmisellä ole ollut mahdollisuutta ihan yleisten biologisten ja fysikaalisten lainalaisuuksien puitteissa opetella tunne-elämän taitoja ja ihmissuhdehommeleita, joiden avulla on mahdollista kyetä luomaan syvempiä rakkaussuhteita toisiin ihmisiin. Toisten ihmisten rakastaminen sanan varsinainessa merkityksessä on taito, jonka oppii vasta vuosien mittaan aikuistuessa. Rakastamaan toisia ihmisiä oppii ylivoimaisesti parhaiten siten, että henkilöä on ensin itse rakastettu koko elämänsä ajan ensin vanhempien, sitten ikätovereiden ja myöhemmin seksuaalisten/romanttisten partnerien taholta. Ihmisten, joiden on tyydyttävä saamaan rakkautta vain itseltään ovat hyvin usein niitä dysfunktionaalisimpia ihmisiä tunne-elämän osalta. Ja hekin yleensä oppivat kunnolla rakastamaan itseään vasta sitten, kun ovat päässeet mukaan laadukkaisiin ystävyyssuhteisiin ja romanttisiin suhteisiin. Se johtuu puhtaasti siitä, että ihmisen mieli ja aivot ovat rakentuneet reagoimaan sosiaalisiin signaaleihin muilta ihmisiltä ja kehittymään niiden perusteella.

Sanomasi lausahdus on enemmänkin eräänlainen "feel good" toteamus. Se tuo varmastikin hetkellistä helpotusta ainakin ihmisille, joille on hankalaa luoda syviä romanttisia suhteita tai ystävyyksiä. Toisaalta sen liiallisella uskomisella ja kuvitelmiin uppoamisella on pidemmällä aikavälillä varsin huonoja vaikutuksia. On olemassa asioita, johon ihmisen mieli/aivot eivät käytännössä ole itsenäisesti kykeneväisiä johtuen aivojen biologisista lainalaisuuksista. Itsensä rakastaminen on hyvin hyvin vaikeaa ja käytännössä yleensä mahdotonta ilman laadukkaita ihmissuhteita. Yksinäiset ihmiset ovat ihan tutkitusti onnettomimpia ihmisiä, mitä maa päällään kantaa. Käytännössä melkein kaikkiin tunne-elämän ongelmiin paras ratkaisu tai lievityskeino on laadukkaiden ihmissuhteiden luominen ja ylläpito.

"On opittava rakastamaan ensin itseään" on yleensä vanhempien ihmisten toitottama neuvo. Syy, miksi tuo resonoi vanhempana, muttei nuorena, johtuu puhtaasti siitä, että vanhemmilla ihmisillä on ollut aikaa kokeilla ja kehittää ihmissuhdetaitoja, saanut elämänkokemusta ja kyennyt muiden avustuksella rakastamaan itseään enemmän. Rakkaus on yleisesti ottaen vain sivutuote. Syy, miksi ensimmäiset ihmissuhteet eivät yleensä toimi, on se, ettei nuorilla ihmisillä ole ollut mahdollisuuksia kehittää tunne-elämän kypsyyttä ja kykyä välittää ja rakastaa toisia syvällisesti. Asiaa voi katsoa myös sitä näkökulmasta, mitä tapahtuu ajan mittaan ihmiselle, joka ei ole kyennyt noita ihmissuhteita nuoruudessa tai varhaisaikuisuudessa kehittämään. Melkeinpä sataprosenttinen fakta on, että esimerkiksi 35-vuotias ihminen, jolla ei koskaan ole ollut laadukkaita ihmissuhteita, on yleensä aikamoinen ihmisraunio tunne-elämänsä puolesta, ja "on opittava rakastamaan ensin itseään" -mantra on täysin hyödytön näiden tunne-elämän ongelmien ratkaisemiseen. Yksinäisyys on suurin yksittäinen "ympäristöllinen" riskitekijä tunne-elämän ongelmien ja mielenterveydellisten ongelmien kehityksen suhteen.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
En ole tästä samaa mieltä kuin korkeintaan ehdollisesti.
Vau, johan oli pitkä kirjoitus. No otin tuosta nyt pienen pätkän, koska olen ihan samaa mieltä oikeastaan koko viestisi sisällöstä. Eri toten tuosta että ihmisen pitää ensin saada kokea olevansa rakastettu, ennen kuin voi rakastaa (tai kun nyt tarkkoja sanoista ollaan jakaa rakkautta). Minustakin siitä tulee muuten tuollainen tyhjyyttään koliseva lause, jolla on oikeasti kovin vähän merkitystä. Lapsena ihminen varsinkin tarvitsee sitä rakkautta ulkopuoleltaan ja saada niitä hyväksytyksi tulemisen kokemuksia. Tuo näkyy jos jonkinlaisina ilmiöinä sitten aikuiselämässä, kun ihmiset lähtevät juoksemaan sitten isoina sen hyväksynnän perässä, jota eivät lapsina saaneet.

Olin nyt vain ilmeisesti ilmaissut hieman huonosti sen mitä yritin oikeasti sanoa. Opettavainen kirjoitus sinulta, btw.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Olen kuitenkin nyt valmis kohtaamaan hänet uudelleen täysin uudistuneena ihmisenä. Mikäli siis tuleva keskustelumme johtaa siihen lopputulokseen, että kiinnostus kohdata toisemme uudestaan on molemminpuolinen. Jos ei, niin sitten vain vaihdamme viestitellen kuulumiset pikaiseen ja that's it :) Kuten @BaronFIN totesi niin huomattavasti suositeltavampaa se yhteydenotto on tehdä nyt kuin joskus 10 vuoden päässä, kun tämä on naimisissa ja tehnyt pari lasta.

Jos oikeasti kykenet pitämään jalat maassa, niin anna mennä vaan. Eihän sulla ole mitään menetettävää.

Mutta toivottavasti osaat pitää tilanteen hallussa. Ettet lähde kuvittelemaan mitään suurempaa kun tyttö vastailee mukavasti takaisin. Ja osaat ottaa mahdolliset pakit vastaan.

Mutta vilpittömästi onnea koitokseen. Kerranhan täällä eletään. Pidä palsta ajantasalla miten käy.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
En ole tästä samaa mieltä kuin korkeintaan ehdollisesti. Myöskään alan psykologinen kirjallisuus ei tue oikeastaan millään tavoin väittämääsi. Se, miksi tuo vituttaa parikymppisenä on tosiaan se, ettei ihmisellä ole ollut mahdollisuutta ihan yleisten biologisten ja fysikaalisten lainalaisuuksien puitteissa opetella tunne-elämän taitoja ja ihmissuhdehommeleita, joiden avulla on mahdollista kyetä luomaan syvempiä rakkaussuhteita toisiin ihmisiin. Toisten ihmisten rakastaminen sanan varsinainessa merkityksessä on taito, jonka oppii vasta vuosien mittaan aikuistuessa. Rakastamaan toisia ihmisiä oppii ylivoimaisesti parhaiten siten, että henkilöä on ensin itse rakastettu koko elämänsä ajan ensin vanhempien, sitten ikätovereiden ja myöhemmin seksuaalisten/romanttisten partnerien taholta. Ihmisten, joiden on tyydyttävä saamaan rakkautta vain itseltään ovat hyvin usein niitä dysfunktionaalisimpia ihmisiä tunne-elämän osalta. Ja hekin yleensä oppivat kunnolla rakastamaan itseään vasta sitten, kun ovat päässeet mukaan laadukkaisiin ystävyyssuhteisiin ja romanttisiin suhteisiin. Se johtuu puhtaasti siitä, että ihmisen mieli ja aivot ovat rakentuneet reagoimaan sosiaalisiin signaaleihin muilta ihmisiltä ja kehittymään niiden perusteella.

Sanomasi lausahdus on enemmänkin eräänlainen "feel good" toteamus. Se tuo varmastikin hetkellistä helpotusta ainakin ihmisille, joille on hankalaa luoda syviä romanttisia suhteita tai ystävyyksiä. Toisaalta sen liiallisella uskomisella ja kuvitelmiin uppoamisella on pidemmällä aikavälillä varsin huonoja vaikutuksia. On olemassa asioita, johon ihmisen mieli/aivot eivät käytännössä ole itsenäisesti kykeneväisiä johtuen aivojen biologisista lainalaisuuksista. Itsensä rakastaminen on hyvin hyvin vaikeaa ja käytännössä yleensä mahdotonta ilman laadukkaita ihmissuhteita. Yksinäiset ihmiset ovat ihan tutkitusti onnettomimpia ihmisiä, mitä maa päällään kantaa. Käytännössä melkein kaikkiin tunne-elämän ongelmiin paras ratkaisu tai lievityskeino on laadukkaiden ihmissuhteiden luominen ja ylläpito.

"On opittava rakastamaan ensin itseään" on yleensä vanhempien ihmisten toitottama neuvo. Syy, miksi tuo resonoi vanhempana, muttei nuorena, johtuu puhtaasti siitä, että vanhemmilla ihmisillä on ollut aikaa kokeilla ja kehittää ihmissuhdetaitoja, saanut elämänkokemusta ja kyennyt muiden avustuksella rakastamaan itseään enemmän. Rakkaus on yleisesti ottaen vain sivutuote. Syy, miksi ensimmäiset ihmissuhteet eivät yleensä toimi, on se, ettei nuorilla ihmisillä ole ollut mahdollisuuksia kehittää tunne-elämän kypsyyttä ja kykyä välittää ja rakastaa toisia syvällisesti.

Siis WAU! Oon mykistynyt siitä, miten syvästi oot ihmisen tunteisiin ja niiden kehittymiseen perehtynyt. Ja kaikki mitä sanot kuulostaa vieläpä järkeenkäyvältä.

Asiaa voi katsoa myös sitä näkökulmasta, mitä tapahtuu ajan mittaan ihmiselle, joka ei ole kyennyt noita ihmissuhteita nuoruudessa tai varhaisaikuisuudessa kehittämään. Melkeinpä sataprosenttinen fakta on, että esimerkiksi 35-vuotias ihminen, jolla ei koskaan ole ollut laadukkaita ihmissuhteita, on yleensä aikamoinen ihmisraunio tunne-elämänsä puolesta ja "on opittava rakastamaan ensin itseään" -mantra on täysin hyödytön näiden tunne-elämän ongelmien ratkaisemiseen. Yksinäisyys on suurin yksittäinen "ympäristöllinen" riskitekijä tunne-elämän ongelmien ja mielenterveydellisten ongelmien kehityksen suhteen.

Tunnetaan myös youtubessa nimellä niilo22. Sori oli pakko.

Jos oikeasti kykenet pitämään jalat maassa, niin anna mennä vaan. Eihän sulla ole mitään menetettävää.

Mutta toivottavasti osaat pitää tilanteen hallussa. Ettet lähde kuvittelemaan mitään suurempaa kun tyttö vastailee mukavasti takaisin. Ja osaat ottaa mahdolliset pakit vastaan.

Mutta vilpittömästi onnea koitokseen. Kerranhan täällä eletään. Pidä palsta ajantasalla miten käy.

Kiitti tsempeistä! Jos jotain oon oppinu elämästä, niin mitään ei kande alkaa kuvittelemaan päässään liian tarkkaan ennen aikojaan. Koska kun sä luot itellesi pilvilinnan ja se romahtaakin, saattaa se olla henkisesti todella kova kolaus.

Näin tehdään :)
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaikkea sitä aikkea sitä sattuu.
Tuossa ennen abianoksen runollista tykitystä ja Smittyn tilanteen purkamista tuli kerrottua tänne omasta tilanteesta.

Tässä nyt istutaan junassa ja ollaan menossa matkalla naisen luo viettämään viikonloppua. Olisi varmaan jo toteutunut viime vkl ilman muita esteitä. Aika ihmeellinen tilanne, ollaan molemmat todettu. Naisen mielestä kuulemma jopa vähän pelottava mutta hyvällä tavalla. Paljon on tietysti tässä parin viikon aikana viestiä vaihdettu ja molemmat pystytty avoimesti puhumaan asioista. Kohta jo jännittää mitä tuleman pitää mutta nautitaan nyt tämä vkl ensin.


***

@Smitty#41 on täällä jo sen verran saanut neuvoja eri puolilta että arvelin etten enää asiaan lähde omaa näkemystäni kertomaan, varsinkin kun on pitkälti sama kuin monella muullakin. Jotain nyt kuitenkin sanon

Jos se nainen kolmen vuoden takaa noin on syöpynyt mieleesi, niin pistä hänelle viestiä ja kysy mitä hänelle kuuluu*. Jos vastailee siihen, niin sitten voit kysyä vaikkapa hänen mielenkiinnon kohteistaan (esim. miten joku harrastus on sujunut, vieläkö harrastaa sitä mitä 3v sitten) kun kerroit että olet omista mielenkiinnon kohteistasi hyvä puhumaan. Olettaen tietysti että sinulla on muistissa tai tiedossa niitä hänen kiinnostuksen kohteitaan sieltä kolmen vuoden takaa. Jos vielä vastailee niin voitkin jo kysyä lähteekö kahville. Jos suostuu niin lähdet sinne sitten enemmän kaverina etkä luo paineita itsellesi että pitäisi tehdä vaikutus häneen, kuten sulle jo neuvottiinkin tässä aiemmin jonkun toimesta. Ja jos ei vastaile tai lähde kahville niin sittenhän se on selvä peli, the end jne.

Millekään avautumiselle muutaman vuoden takaisista fiiliksistä ehdoton ei, se ei varmasti johda mihinkään.

Teen tässä ehkä karhunpalveluksen kun näin sanon, mutta olen eri mieltä niiden kanssa, jotka ovat sanoneet, ettei sitä naista kiinnosta kun ei ole ottanut yhteyttä. Ihan hyvin hänelläkin voi olla omat epäilyksensä, itsetunto, matalalla, mitä vielä... Eli ei se kiinnostus hänen suunnaltaan poissuljettua ole vaikka ei olisi yhteyttä ottanutkaan. Mutta se ei selviä täällä jahkailemalla, sun pitää kysyä sitä. Tai sitten tosiaan unohdat hänet ja lähdet elämässä eteenpäin, kyllä sieltä aina joku kaunotar tulee vastaan ennen kuin tajuatkaan.

*tuo "mitä kuuluu?" kysymyskin on vähän kskspiippunen. Tuntuu olevan paljon sellaisiakin ihmisiä jotka eivät tuohon vastaa juuri mitään mutta sitten sopivasta mielenkiinnon kohteesta puhuttaessa juttua kyllä riittää enemmänkin. Eli jostain lyhyestä "ihan hyvää" vastauksesta voisi päätellä että häntä ei kiinnostaisi viestitellä mutta kohteliaisuuttasn vastasi jotain. Toisaalta sitten taas voi olla tuollaista em. tyyppiä joka tarvitsee oikean aiheen jutellakseen enemmän. Mut kylläpä sä Smitty hänet tunnet kerran silloin joskus jo viestittelitte

(pahoittelut jos on kirjoitusvirheitä, puhelimella naputeltu viesti)
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tuossa ennen abianoksen runollista tykitystä ja Smittyn tilanteen purkamista tuli kerrottua tänne omasta tilanteesta.

Tässä nyt istutaan junassa ja ollaan menossa matkalla naisen luo viettämään viikonloppua. Olisi varmaan jo toteutunut viime vkl ilman muita esteitä. Aika ihmeellinen tilanne, ollaan molemmat todettu. Naisen mielestä kuulemma jopa vähän pelottava mutta hyvällä tavalla. Paljon on tietysti tässä parin viikon aikana viestiä vaihdettu ja molemmat pystytty avoimesti puhumaan asioista. Kohta jo jännittää mitä tuleman pitää mutta nautitaan nyt tämä vkl ensin.
Perhoset vatsassa kuuluu asiaan ;) Onnea matkaan!

@Smitty#41 on täällä jo sen verran saanut neuvoja eri puolilta että arvelin etten enää asiaan lähde omaa näkemystäni kertomaan, varsinkin kun on pitkälti sama kuin monella muullakin. Jotain nyt kuitenkin sanon

Jos se nainen kolmen vuoden takaa noin on syöpynyt mieleesi, niin pistä hänelle viestiä ja kysy mitä hänelle kuuluu*. Jos vastailee siihen, niin sitten voit kysyä vaikkapa hänen mielenkiinnon kohteistaan (esim. miten joku harrastus on sujunut, vieläkö harrastaa sitä mitä 3v sitten) kun kerroit että olet omista mielenkiinnon kohteistasi hyvä puhumaan. Olettaen tietysti että sinulla on muistissa tai tiedossa niitä hänen kiinnostuksen kohteitaan sieltä kolmen vuoden takaa. Jos vielä vastailee niin voitkin jo kysyä lähteekö kahville. Jos suostuu niin lähdet sinne sitten enemmän kaverina etkä luo paineita itsellesi että pitäisi tehdä vaikutus häneen, kuten sulle jo neuvottiinkin tässä aiemmin jonkun toimesta. Ja jos ei vastaile tai lähde kahville niin sittenhän se on selvä peli, the end jne.

Millekään avautumiselle muutaman vuoden takaisista fiiliksistä ehdoton ei, se ei varmasti johda mihinkään.

Teen tässä ehkä karhunpalveluksen kun näin sanon, mutta olen eri mieltä niiden kanssa, jotka ovat sanoneet, ettei sitä naista kiinnosta kun ei ole ottanut yhteyttä. Ihan hyvin hänelläkin voi olla omat epäilyksensä, itsetunto, matalalla, mitä vielä... Eli ei se kiinnostus hänen suunnaltaan poissuljettua ole vaikka ei olisi yhteyttä ottanutkaan. Mutta se ei selviä täällä jahkailemalla, sun pitää kysyä sitä. Tai sitten tosiaan unohdat hänet ja lähdet elämässä eteenpäin, kyllä sieltä aina joku kaunotar tulee vastaan ennen kuin tajuatkaan.

*tuo "mitä kuuluu?" kysymyskin on vähän kskspiippunen. Tuntuu olevan paljon sellaisiakin ihmisiä jotka eivät tuohon vastaa juuri mitään mutta sitten sopivasta mielenkiinnon kohteesta puhuttaessa juttua kyllä riittää enemmänkin. Eli jostain lyhyestä "ihan hyvää" vastauksesta voisi päätellä että häntä ei kiinnostaisi viestitellä mutta kohteliaisuuttasn vastasi jotain. Toisaalta sitten taas voi olla tuollaista em. tyyppiä joka tarvitsee oikean aiheen jutellakseen enemmän. Mut kylläpä sä Smitty hänet tunnet kerran silloin joskus jo viestittelitte

(pahoittelut jos on kirjoitusvirheitä, puhelimella naputeltu viesti)

Annoitpas sä kertalaakista paljon hyviä vinkkejä. Iso kiitos ja hatunnosto vaivannäöstäsi!
 

scholl

Jäsen
Miehen puhetta tilittää ATK:ssa, ettei seiso. Huonomminkin olisi voinut käydä. Esim. huomaat olevasi homo tai ehkä jo huomasitkin. Toisten mielestä se voi olla toki hyväkin juttu. Kannattaa kuitenkin selvittää syy, miksei vehkeet toimi.
 

BaronFIN

Jäsen
Kyllähän tuossa noita oli rööki ja viina. Ilmeisesti ikääkin on yli 30v, niin ei se enää seiso kuin teininä. Itselläni oli haasteita homman kanssa kun oli 20 kg ylipainoa, mutta urheilun aloittaminen teki minusta teinin taas! *hymiö*
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Kyllähän tuossa noita oli rööki ja viina. Ilmeisesti ikääkin on yli 30v, niin ei se enää seiso kuin teininä. Itselläni oli haasteita homman kanssa kun oli 20 kg ylipainoa, mutta urheilun aloittaminen teki minusta teinin taas! *hymiö*

Näin se menee... Moni ei tajua, kuinka laaja-alaisesti huonot elämäntavat, ylipaino mukaanlukien, vaikuttavat myös seksielämän laatuun, kaikesta muusta nyt puhumattakaan.

Kannattaa pitää myös mielessä, että naiset myös puhuvat näistä keskenään ja tieto leviää. Kaverini vaimo oli valittanut mun vaimolle (joka sitten kertoi jostain syystä minulle), kuinka heidän seksielämä ei enää toimi. Kaverini on ylipainoinen ja olut maistuu vähintäänkin kiitettävästi ja ilmeisen laiska sängyssä. Silloin, liian harvoin, kun jaksaa, niin preferoi oraalisia taitoja ja jos panemaan pitää ryhtyä, haluaa itse pysytellä alla, ettei akti muutu vahingossakaan urheilusuoritukseksi. Että tällaista ne naiset lörpöttelee keskenään, Minäkin tiedän nyt kaverini seksielämästä huikean paljon enemmän kuin haluaisin tietää.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ylipainossahan ei ole pahinta ylipaino itsessään, vaan se että ylipainoisuus laskee ihmisen itsetuntoa massiivisesti ja saa usein tämän kokemaan itsensä arvottomaksi, joka osaltaan johtaa helposti masennukseen jota tämä ihminen lääkitsee; kuinkas muutenkaan kuin syömällä enemmän. Ja noidankehä on valmis. Kaikki nää tekijät vaikuttaa totta kai myös seksin laatuun, koska se miten itsevarma oot seksuaalisuudestas, on aivan hiton merkittävä asia petipuuhissa.

Ylipainoisuus altistaa vaikka sun mille sydänsairauksille, joten jos ei koe itse pystyvänsä lopettaa ylensyöntiä, saattaa ammattilaisen apu ja kuri olla joillekin tarpeen. Hemmetin upee homma että @BaronFIN sait karistettua ylimääräset kilot vyötäröltäs liikkumalla. Tosi moni ei tohon päätökseen yksinään kykene.

..ja sit mä muistin et tää on naisasiat-ketju. Ei siis aiheesta tämän enempää :D
 
Viimeksi muokattu:

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Silloin, liian harvoin, kun jaksaa, niin preferoi oraalisia taitoja ja jos panemaan pitää ryhtyä, haluaa itse pysytellä alla, ettei akti muutu vahingossakaan urheilusuoritukseksi.
Olin aika pitkän viipaleen aika pahasti kipeänä, paino tippui aivan helvetisti ja kuntokin tietysti romuttui. Taudin aikana ja jälkeenkään maitohappokestävyys ei ollut sillä tasolla, että rehellisestä panemisesta olisi tullut oikein mitään. Jos siinä tikatessa pitää pysähtyä puhaltelemaan viiden sekunnin välein ja sydän hakkaa kuin kolibrilla, niin onnetontahan se on. Kyllä siinä tuli mietittyä, että tällaistako lystiä tämä paskakuntoisille on.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
No niin... En kovasta houkutuksesta huolimatta puhunut tälle ex-ihastukselle sitten mitään vielä... Lisäksi tajusin juuri että hänhän muistuttaa mua juuri siitä mitä pelkään. Kaksi toistensa kohtaamista pelkäävää ihmistä eivät voi koskaan rakastua...vaikka tuntuisi jossain syvällä sydämen pohjassa hyvinkin oikealta. Juuri tuosta mukavuudentunteesta mun tuleekin päästää irti ja tajuan sen nyt.

Luulen että oon ihastunut taas......johonkin toiseen. Lähinnä tämä meidän valtaisahko ikäero tässä mietityttää. Mut tällä kertaa musta tuntuu että me molemmat ollaan ainakin rohkeempia omien tunteidemme ilmaisussa ja näyttämisessä plus oikeesti kuunnellaan toisiamme ja pieni kutina on vatsanpohjassa että tämä saattaisi toimia jopa reaalimaailman tasolla... Noh, heittäydyn nyt vaan elämälle. Jotain mitä olin liian pelokas tekemään edellisen muijan kaa. Jospa tästä jotain syntyisi?

Tää tunne on kuitenkin vielä niin tuore että vaatii sulattelua. Päivitellään kun kuuluu jotain uutta.
 
Viimeksi muokattu:

BaronFIN

Jäsen
Jeesh, eli asetutaan aloilleen ja 10v päästä kun on luonnollisia kupruja omissa suhteissaan, niin nämä kaksi ”löytävät” rohkaistuneena toisensa uudelleen ja lopputulos on silkkaa paskaa kaikkien kannalta. Tuo on polku mitä tästä seuraa.

Terveisin kyynikko.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Lähinnä tämä meidän valtaisahko ikäero tässä mietityttää.
Päätellen kirjoituksistasi, olet nuori. Josta päättelen, että nainen on tässä tapauksessa se valtaisasti vanhempi.

Juuri tässä taannoin sanoin kaverilleni, että Tinderin seuraus on se, että nuoret pojat alkavat suuressa määrin vanhojen naisten kanssa. No ei kai siinä. Nuori saa pillua ja "rakkautta", vanha nainen saa nuorta munaa. Win-win.

Mutta onhan se nynnyä touhua miesoletetuilta. Siinä iässä pitää saada nuoria naisia, kun vielä saa. Vanhoja ehtii myöhemminkin.

Kirjoitustesi perusteella olet ihan nynny. Eikä tämä ole moite!

Että ota nyt siitä vaan eukko itellesi. Se sopii nyt sinulle ja elämänpolullesi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös