Naisasiat

  • 7 492 148
  • 26 542

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Minua ihmetyttää eniten se ettei kukaan tuomitse @BaronFIN siitä että se stalkkaa vaimonsa viestejä.

Tämä on aika paha! Olen periaatteessa itsekin täysin sitä vastaan, että toisen reviirille tungetaan tutkimalla puhelinta. Mutta tässä raadollisessa maailmassa riittää kuitenkin ymmärrystä tietyissä tapauksissa ja tiettyyn rajaan saakka myös moiseen, vaikka se väärin onkin.

Mietitään tilanne, jossa ollaan oltu parisuhteessa vuosikausia ja vaimon puhelinkäyttäytyminen ei ole koskaan ollut normaalista poikkeavaa. Yks kaks yllättäen kaikkien vuosien jälkeen vaimo alkaisi suojelella puhelintaan kuin jotain suurempaa valtionsalaisuutta. Aika inhimillinen on varmasti fiilis, että mitäs sillä on oikein salattavaa? Varsinkin jos/kun käytös muutenkin muuttuisi etäiseksi. Siis eihän se oikein ole ja itselläni olisi varmasti helvetilliset morkkikset jos menisin tutkimaan vaimon puhelinta ja vielä enemmän jos osoittautuisi, ettei siellä mitään salattavaa edes ole, mutta tietyllä tapaa ymmärrän em. skenaarion kun puhutaan pitkästä parisuhteesta.

En siis mene vannomaan miten itse moisessa tilanteessa reagoisin? Luultavasti en menisi salaa tutkimaan, mutta saattaisin kysyä vaimolta jonkun kummallisen puhelinsession päätteeksi, että nyt kun sun puhelinsalailu on ottanut uudet - lähes paranoidit - mittasuhteet niin en voi välttyä ajatukselta, että sulla on jotain salailtavaa. Kyllä se, vaimon reagointi, moiseen syytökseen paljastaisi jo paljon.
 

BaronFIN

Jäsen
Olen syyllinen, kyllä tunnustan sen ensimmäisenä ja olen valmis ottamaan minkä tahansa rangaistuksen minkä Suomen rikoslaki minulle määrää anonyymin sähköpostiosoitteen viestien lukemisesta. Onhan se moraalisesti täysin väärin.

Takana on 20 vuoden suhde ja olisihan se pitänyt jo alusta alkaen nähdä, että tyttöystävällä ei kaikki asetukset ole ihan kohdallaan: armeija aikana oli jotain säätöä selän takana, pari kertaa on käynyt heiluttamassa peittoa muuallakin, joista toisen kanssa piiperöi viitisen vuotta selän takana ja toinen nyt taasen valuttelee hunajaa netin välityksellä, joten anteeksi vaan vitusti jos ei luotto ole 100% tämän ns. kumppanini toimintaa kohtaa. Ja minä olen se paska jätkä "ku se lukee toisen viestejä!" Jos oma ei-työpuhelin sisältää sellaista tavaraa mitä ei toinen voisi nähdä milloin vain, niin silloin kannattaa katsoa peiliin eikä huutaa poliisia paikalle että "toi teki niisk niisk väärin".

Sitten on kolikon toinen puoli: en itse ole ihan kypsällä tavalla käsitellyt näitä asioita, joten mikä minä olen tuomitsemaan. Fakta on kuitenkin se, 99,99% ajasta tämä nainen jotain parempaa mitä kukaan teistä tulee koskaan itselleen kumppanina saamaan, joten tässä päästään tylyllä tavalla asioiden punnitsemiseen. Vielä kun lapsia on kolme leikki-ikäisestä teiniin, niin se paatti ei ihan pienestä karille karahda. Toki se voi joskus upota, mutta nyt on useamman elämän mittainen suunnitelma joka viedään loppuun ja myöhemmin katsotaan mitä jäljelle jää.

@Prof. Puck laittoi tuossa aika hyvin sen mistä koko paska lähti aikoinaan liikkeelle.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Et -ainakaan minun mielestäni - ole väärässä tuon luottamuksen suhteen, mutta täytyyhän asioita nyt kuitenkin mittasuhteuttaa. Jos joku nuoruuden ihastus on käynyt simasuuna vuodattamassa hunajaa vaimon korvaan, mutta tilanne on vielä sille tasolle jäänyt, niin aika radikaalia olisi laittaa koko paska pakettiin siltä istumalta. Täysin eri asia, jos vaimo olisi jo pidempään vehkeillyt selän takana ja puhuttaisiin avioliiton ulkopuolisesta suhteesta. Siinäkin tilanteessa miettisin vielä punniten muita asioita, kuten esimerkiksi sitä kuinka vanhoja lapset ovat. Kyllä sellainen pari vuotta menee paskemmassakin suhteessa (olettaen että kyseisen vaimon kanssa saa asiat edes jollakin siedettävällä tavalla sovittua), jos sillä lisäajalla saa lapset kasvatettua ja omilleen. Sitten lasten lähtiessä samalla ovenavauksella voikin koko perhe muuttaa erilleen.

Minua tuossa jutussa yllätti eniten ehkä se, että joku mies on valmis noin systemaattisesti tuhoamaan toisen parisuhteen panon toivossa? Sen tiedän, että naiset osaavat olla toisilleen julmia näissäkin jutuissa, mutta eihän tuossa ole mitään järkeä alkaa sekaantua jo varattuun naiseen. Täytyy olla joko todella epätoivoinen, rakastunut tai kokovartalo-kyrpä tuollainen äijä. Voihan se toki olla sitä kaikkea kolmea samaan aikaan.

Lapset on toki sellainen asia että eroa pitää punnita tarkkaan ja tehdä se oikeista syistä. Silti sanon omasta kokemuksesta että jos molemmat vanhemmat hoitaa oman tontin mahdollisimman hyvin niin lapsillekin ero on parempi. Ei sellaisessa suhteessa missä ei ole yhtään mitään yhdistävää kun lapset ja asuntolaina ole mitään järkeä. Kyllä se vaikuttaa omaan käytökseen vaikka miten pitäisi roolia yllä ja leikkisi että kaikki on hyvin. Itse kestin kulissien pitoa vuoden ja se vuosi poltti minut melko loppuun. Jokainen kuitenkin tekee suhteessaan niin kuin parhaaksi näkee.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Fakta on kuitenkin se, 99,99% ajasta tämä nainen jotain parempaa mitä kukaan teistä tulee koskaan itselleen kumppanina saamaan, joten tässä päästään tylyllä tavalla asioiden punnitsemiseen.

Ei tarvitse olla kummoinen psykologi tajutakseen miten tälläinen hyökkäys kertoo karua kieltään stressaavasta ainoastaan lasten takia pystyssä olevista kulisseista.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minua ihmetyttää eniten se ettei kukaan tuomitse @BaronFIN siitä että se stalkkaa vaimonsa viestejä.

Ja minua ihmetyttää eniten se, että kuinka joku kehtaa tulla laittamaan tänne noin kusipäisen kommentin kuin sinä tässä tilanteessa. Kaverilla on menossa luottamus ja usko 20 vuoden suhteeseen ja yhteiselämään ja sinä tulet tänne heittämään tuollaista paskaa.

@BaronFIN, tsemppiä isosti sinulle äläkä välitä tällaisista nimimerkki heavyista.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Miten se sanonta siitä hopeareunuksesta menikään? Ei sen hokeminen varmaan ihan kauheasti auta kun on itse siinä myrskyn silmässä, mutta taitaa siinä kuitenkin jotain perää olla kun sitten aikanaan voi katsoa taaksepäin. En itse kuitenkaan haluaisi kuulla näitä kulahtaneita latteuksia vaan ihminen vaikeissa tilanteissa tarvitsee ystävää jolle voi avautua totuudenmukaisesti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos joku palstan
Naurattaa, kun täällä jätkät kertovat miten ite lähtisivät suhteesta ja ovat niin itsevarmoja ja sitä ja tätä, vaikka todellisuudessa ihan samanlaisia pitsinnyplääjiä suurin osa on.
Suoranaisia jättökehotuksia ei taida kovin montaa olla, mutta pointtisi on silti kohdillaan. Useinhan nämä ovat ulkoapäin hyvin selkeitä ja mustavalkoisia juttuja, mutta itse pääosaa esittäessä eivät välttämättä enää niin simppeleitä. Hiukan huvittaa sekin, että muutaman hetken kuluttua joku tulee painiskelemaan omantuntonsa kanssa, kun tekisi mieli varattua panna, ja silloin on taas liuta palstalaisia neuvomassa, miten siihen on oikeus, koska nainen ei selkeästi liitossaan saa riittävästi tai riittävän laadukkaasti. Näinhän nää menee.
 

julle-jr

Jäsen
Lapset on toki sellainen asia että eroa pitää punnita tarkkaan ja tehdä se oikeista syistä. Silti sanon omasta kokemuksesta että jos molemmat vanhemmat hoitaa oman tontin mahdollisimman hyvin niin lapsillekin ero on parempi. Ei sellaisessa suhteessa missä ei ole yhtään mitään yhdistävää kun lapset ja asuntolaina ole mitään järkeä. Kyllä se vaikuttaa omaan käytökseen vaikka miten pitäisi roolia yllä ja leikkisi että kaikki on hyvin. Itse kestin kulissien pitoa vuoden ja se vuosi poltti minut melko loppuun. Jokainen kuitenkin tekee suhteessaan niin kuin parhaaksi näkee.
Eikös historian saatossa ja varmaan vielä edelleenkin erittäin suuri osa avioliitoista ole jollain tavalla järjestettyjä, eivätkä erityisemmin mitään rakkausliittoja. Niissä osapuolet oppivat sopeutumaan tilanteeseen. Ja siinä nimenomaan on järkeä, ei välttämättä niinkään erityisen syvää tunnetta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
minua ihmetyttää eniten
Onhan tuollainen liitto jossa mustasukkainen puoliso vakoilee toisen osapuolen tekemisiä ihan sairas. Oli syytä tai ei. Hoitoa kannattaa hankkia. Ja ero. Jos sinusta tuollainen vaatiminen on ok, niin sama resepti sinulle.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tottakai se on vaikeeta kun on vuosia takana ja tunteet pelissä, mutta ehkä silloin pitäisikin kysyä ja kuunnella neuvoja ihmisiltä, jotka pystyvät antamaan objektiivisia ja kiihkottomia neuvoja.

Edit: Samaa mieltä kuin käyttäjä @heavy tuossa yllä.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onhan tuollainen liitto jossa mustasukkainen puoliso vakoilee toisen osapuolen tekemisiä ihan sairas. Oli syytä tai ei. Hoitoa kannattaa hankkia. Ja ero. Jos sinusta tuollainen vaatiminen on ok, niin sama resepti sinulle.

Tuolla on kaverilla menossa usko elämän peruspilareihin. Hoitoon sinun tässä pitäisi lähteä, kun tuolla tavalla tulet hädässä olevaa ihmistä vastaan tänne hyökkäämään.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Hoitoon sinun tässä pitäisi lähteä, kun tuolla tavalla tulet hädässä olevaa ihmistä vastaan tänne hyökkäämään.
Räpläätkö sinä itse vaimosi puhelinta? On täysin moraalitonta ja lain vastaista lukea toisen ihmisen viestejä. Ja mikään parisuhde ei tuollaisella vahtaamisella parane.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Räpläätkö sinä itse vaimosi puhelinta? On täysin moraalitonta ja lain vastaista lukea toisen ihmisen viestejä. Ja mikään parisuhde ei tuollaisella vahtaamisella parane.

En räplää. Mutta minä ymmärrän sen, jos hädän hetkellä ihminen niin ajautuu toimimaan. Kovasti täällä nyt tietyt nimimerkit tuntuvat olevan sitä mieltä, että tässä @BaronFIN kuvailemassa tilanteessa ainoa sairas asia on se, että hän on lukenut vaimonsa viestejä. Joo, varmaan on moraalisesti arveluttavaa, mutta tässä tilanteessa inhimillistä mielestäni sen perusteella, mitä hän vaimonsa toiminnasta on kertonut.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Ei tuo pettämiseen reagointi ole ihan niin yksioikoista tosiaan, kun se osuu omalle kohdalle. Minäkin olen aina tiennyt lähteväni heti, jos niin käy. Omat reaktiot menivät kuitenkin elävässä elämässä suurin piirtein:

1) EI NYT VITTU
2) no, niin makaa kuin petaa
3) tämä oli nyt sitten tässä

No sitten sankaritar selvästi omasta toiminnastaan järkyttyneenä anelee toista mahdollisuutta, minkä koin velvollisuudekseni antaa, koska kyllä minä ymmärsin että sillä miten minäkin oman osuuteni parisuhteesta olin hoitanut oli asiassa merkitystä ja että ei hän sitä pahuuttaan tehnyt vaan onnettomuuttaan. Minua vitutti aivan suunnattoman paljon, että moraalini sanoi, että pakko se tsäänssi on antaa.

Sitten meni jäitä poltellessa pari kuukautta. Hän olisi halunnut puhua asiasta, minä olisin mieluummin työnnellyt neuloja kynsien alle. Minua vitutti niin jumalattoman paljon se, että minun pitää syödä tällainen kuorma paskaa, että minulle oli aivan sama mitä ämmä jatkossa tekee. Hänen pakokeinonsa sitten taas oli käydä kavereiden kanssa viihteellä joka vkl, minkä minä puolestani tulkitsin merkiksi että ei taida kumpaakaan kiinnostaa.

Siinä sitten meni puhumatta loppuaika ja sitten erottiin, kun hänkin huomasi, että ei tästä tule hevonvittua.

Sinänsä hyvin mielenkiintoinen tutkimusmatka oman pään sisään. Jos ei olisi minkäänlaista egoa, niin olisin ongelmitta voinut jatkaa, koska järjellä ymmärrän syyt, seuraukset ja miten eteenpäin. Mutta ego sanoi että et sinä saatana ole näin tossu jätkä, ja sille oli turha yrittää järkeillä mitään.

Jos olisi ollut lapsi(a) mukana kuvioissa, olisin kyllä jäänyt (ainakin pidemmäksi aikaa).

@BaronFIN, tsemppiä matkaan. Ei kuulosta helpolta taipaleelta.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
En siis mene vannomaan miten itse moisessa tilanteessa reagoisin? Luultavasti en menisi salaa tutkimaan, mutta saattaisin kysyä vaimolta jonkun kummallisen puhelinsession päätteeksi, että nyt kun sun puhelinsalailu on ottanut uudet - lähes paranoidit - mittasuhteet niin en voi välttyä ajatukselta, että sulla on jotain salailtavaa. Kyllä se, vaimon reagointi, moiseen syytökseen paljastaisi jo paljon.
Niin, miksi vaimolta ei voi vaan kysyä tätä ja katsoa hänen reaktiotaan?

Useimmat suhteet kariutuvat siihen, että ei osata puhua. Selän takana puhelimen stalkkaaminen on oksettavaa ja laitonta. Jotain ongelmaahan tuossa suhteessa on, kun tämä 99,99%:sti muita parempi nainen toimii tällä tavalla.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuolla on kaverilla menossa usko elämän peruspilareihin.
Siis tuossahan on kyse pelkästään vuosien mittaisesta kulissisuhteesta, ei mikään uusi yllättävä tieto. Ja kuinka tahansa vänkäät niin toisen ihmisen viestien salaa tutkiminen on väärin niin moraalisesti kuin laillisestikin.

Vähänpä tiedät sairaasta poika.
Tämän pidemmälle en jaksanut viestiäsi tällä kertaa lukea, toki en epäile ettetkö ole tässä asiassa minua asiantuntevampi.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis tuossahan on kyse pelkästään vuosien mittaisesta kulissisuhteesta, ei mikään uusi yllättävä tieto. Ja kuinka tahansa vänkäät niin toisen ihmisen viestien salaa tutkiminen on väärin niin moraalisesti kuin laillisestikin.

Tuo ensimmäinen lauseesi on käsittääkseni hyvin pitkälti oma päätelmäsi asiasta, et tiedä tapauksen taustoja. Minulle tuli BaronFinin viesteistä sellainen kuva, että hänelle suhde on kuitenkin ollut jotain aivan muuta kuin pelkästään vuosien mittainen kulissisuhde. Jotain paljon tärkeämpää.

En minä vänkää siitä, etteikö toisen ihmisen viestien salaa lukeminen olisi laillisesti väärin, mutta kuten aiemmin totesin, minä pystyn ymmärtämään, että hädässä ihminen toimii tuossa kohtaa laillisesti (ja moraalisesti) väärin. Vähän odottaisi inhimillisyyttä, mutta toki se on osan ihmisistä kohdalla mahdoton ajatus.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Eikös historian saatossa ja varmaan vielä edelleenkin erittäin suuri osa avioliitoista ole jollain tavalla järjestettyjä, eivätkä erityisemmin mitään rakkausliittoja. Niissä osapuolet oppivat sopeutumaan tilanteeseen. Ja siinä nimenomaan on järkeä, ei välttämättä niinkään erityisen syvää tunnetta.

Kokeilin tuollaista järkevää järjestelyä mutta eihän siitä mitään tullut ja samanlainen fiilis oli ex- vaimollanikin. Kaksi rauniota kiillotti pintaa sen minkä kerkesi kunnes korttitalo romahti. Kyllä parisuhde on ihan kaikkea muuta kuin kulissia ja lakipykäliä. Kuten sanoin niin jokainen menee omalla tyylillään, minä tarvitsen tunnetta ja luottamusta. Enkä koskaan enää kuluta elämääni huonoon ja kylmään parisuhteeseen.


Mitä taas viestien lukemiseen tulee niin täytyy pyöritellä päätä ja ihmetellä minkälainen ihminen hoitaa parisuhdetta lakikirja kourassa.
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
On tämä hurskastelua sanoa mutta silti vähänpä on myötätuntoa, mutta oikeassa olijoita sitten senkin edestä paikalla...
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo ensimmäinen lauseesi on käsittääkseni hyvin pitkälti oma päätelmäsi asiasta, et tiedä tapauksen taustoja.
Kyllä tuota liittoa on tällä palstalla vuosien varrella riittävästi käsitelty, että siitä lukijoille on varmasti voinut syntyä oikea kuva. Toki vain toisen osapuolen näkökulmasta.
 

BaronFIN

Jäsen
Siis meikäläinen on käynyt yksityisellä psykologilla 140€/h ilman mitään Kela korvauksia pyörittelemässä näitä asioita varmaan istumapaikka kausikortin edestä. Eli nätisti sanottuna: hakeuduin hoitoon kun tilanne meni siihen, että akuutissa tilanteessa kyyneliltä ei liikennevaloa enää nähnyt ja jos kysytte mitä tein elämässäni maalis-toukokuussa 2015, niin en muista. Sen tiedän, että avioeropaperit oli osaltani täytetty, kämppä hommattu ja olisi pitänyt ehkä vain lähteä. Sitten kotona kolmivuotias halaa ja ekaluokkalainen tulee näyttämään piirustustaan ja teini pyytämään sählyä pelaamaan, niin minulla ei kanttia ollut tuhota lasteni elämään, koska he itse ovat syyttömiä tilanteeseensa. Itse olen avioerolapsi ja olen itseni asemoinnut siihen moodiin että en ole yhtä paska kuin isäni (joka oikeasti oli alkoholisoitunut juoppo) joka meni miten halusi.

Sitten kun katsoi toista puolta asiasta. Vaimonikin elämä luhistui; kyllä hän tiesi tehneensä väärin. Se oli komea läjä mielialalääkkeitä mitä siitä tuli. Ihan yhtälailla romahdus tuli hänelle kun kuplat eivät enää olleet erillisiä vaan puhkesivat, koska oikeasti keskinäinen olo oli ok. Siis oikeasti on hämmentävää kuinka hyvin kaksi ihmistä voi pelata yhteen, mutta sitten on joku piru joka pistää säätämään ja hakemaan pientä jännitystä.

Me olemme aloittaneet seurustelemaan aikana, jolloin tietokoneilla soitettiin modeemeilla palvelimille ja kirjeitä kirjoitettiin kaupungista toiseen. Helou, 20 vuotta on teknologisesti valovuosi. Yhdessäolomme aikana on tulleet chatit, facet, apit ja muut vastaavat ja puolisollani se oli heti ensimmäisestä chatista alkaen sellaista, huomionhakuisuutta, että saa aikaan tietynreaktion. Joku anonyymi chatti on nyt huulenheittoa ja mikäs siinä, mutta kyllä siinä menee raja, jonka ylittäminen varmasti kiehtoo ja houkuttaa kun ne perhoset siellä vatsanpohjassa on niin ihquja. Ja sen rajan voi ylittää puolivahingossa. Tai tarkoituksellakin, mutta sehän ei vaikuta siihen perheeseen, kun se on oma erillinen kuplansa...

Mutta narkkari on narkkari. Alkuun pienet tumut antaa sen tietyn piristeen joka tuo hymyn suupieleen vielä illalla hampaita harjatessa, mutta sitten tarvitaan isompia ja isompia annoksia. Se on sairaus. Aivan kuten alkoholismi. Lopulta mikään ei enää riittänyt ja loppu on historiaa.

Joten minulla on herkkä korva ja pystyn valitettavan hyvin lukemaan puolisoni käytöksestä milloin hankaluuksia on tiedossa ja ikävää on se, että en ole vielä kertaakaan ollut väärässä.

Oikeasti puolisoni pitäisi kiikuttaa terapiaan pohtimaan näitä asioita ammattilaisen ohjaamana, mutta jos ei halua mennä kallonkutistajalle, niin aika vaikea sinne on ketään väkisin raahata.

Mutta antaa tulla vaan: mikään mitä täältä tulee ei voi vähempää vaikuttaa. Tässä on henkisesti menty sellaisen mankelonnin läpi, että en ihmettele, että tässä maassa on perhesurmaajia ja itsemurhaajia, koska se voima mikä petetyksi tulemista tulee, on jotain niin synkkää ja möhkälemäisen sanoinkuvaamatonta, että heikompi luhistuu sen alle. Mikä ei tapa, vahvistaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mitä taas viestien lukemiseen tulee niin täytyy pyöritellä päätä ja ihmetellä minkälainen ihminen hoitaa parisuhdetta lakikirja kourassa.

Tai voisi pistää rivin vetämään että ovatko kyseisen toiminnan voimakkaasti tuomitsijat(lue:hakeudu hoitoon sairas stalkkeri) itse kärynneet pettämisestä, huumekaupasta, pedofiiliringin pyörittämisestä tai sitten ihan vain eläneet pumpulilla sisustetussa tynnyrissä. Viestien salaa lukeminen on tuomittavaa toimintaa, mutta pahoihin ongelmiin ajautuneista parisuhteista löytyy lähes poikkeuksetta hyvin arveluttavaa toimintaa. Molempien osalta. Toiseen tapaukseen liittyen kommentoinkin että vahvasti tunnepitoiset asiat eivät tuo aina järjen parhaita puolia esiin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tähän lakiin tarttuminen on keskustelun viemistä sivuraiteille. Alkuperäinen pointti taisi olla se, että terveessä ja hyvässä suhteessa ei ajauduta lukemaan toisen viestejä. Kumma ettei sitä saa kirjoittaa tai huomauttaa.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Tai voisi pistää rivin vetämään että ovatko kyseisen toiminnan voimakkaasti tuomitsijat(lue:hakeudu hoitoon sairas stalkkeri) itse kärynneet pettämisestä, huumekaupasta, pedofiiliringin pyörittämisestä tai sitten ihan vain eläneet pumpulilla sisustetussa tynnyrissä. Viestien salaa lukeminen on tuomittavaa toimintaa, mutta pahoihin ongelmiin ajautuneista parisuhteista löytyy lähes poikkeuksetta hyvin arveluttavaa toimintaa. Molempien osalta. Toiseen tapaukseen liittyen kommentoinkin että vahvasti tunnepitoiset asiat eivät tuo aina järjen parhaita puolia esiin.

Ennen omaa eroa näin muutaman tuttavan alkoholisoitumista ja kaikenlaista muuta draama. Olin sitä mieltä että heikkoja miehiä kun tuolla tavalla yksi ero vaikuttaa... Kun kävin omaa eroa läpi sen pari vuotta niin en todellakaan ole samaa mieltä. Helvetin raskasta aikaa mutta omalla kohdalla kannatti.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Tähän lakiin tarttuminen on keskustelun viemistä sivuraiteille. Alkuperäinen pointti taisi olla se, että terveessä ja hyvässä suhteessa ei ajauduta lukemaan toisen viestejä. Kumma ettei sitä saa kirjoittaa tai huomauttaa.

Hyvä suhde vaan saattaa muuttua yllättäen ihan muuksi... Paljon muuttuvia tekijöitä joita ei voi eikä pidä kontrolloida.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös