Mainos

Naisasiat

• 7 595 943
  • 26 632

Temptation

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huvittavaa sinänsä miten ihmisten mielet vaihtelee. Jos kuvittelen tuon saman omalle kohdalle, niin eron jälkeinen pano toimisi varsin kovana esteenä yhtään millekään "yhteenpaluulle", ja tässä on tilanne vieläpä päinvastainen. Ihan absurdia vässykkäpuuhastelua. Suorista hyvä mies selkäsi ja dumppaa tuo nainen, oli kuinka kiva ja pantava hyvänsä. Hyvä kultainen nyrkkisääntö on se, että seuravaa nainen on aina edellistä parempi.

Toinen kultainen neuvo, jota tässäkin on esitetty, mutta ei näemmä mene perille: älä kysy asioista, joista et halua kuulla. Pätee erinomaisesti varsinkin exien kohdalla, joiden kanssa kommunikoimista en itse ylipäätään ymmärrä jos tunteet on noin vahvasti pelissä... Tsemppiä!

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä. Urheilu yli lajirajojen
Ei pahalla, mutta vaikutat vähän sekopäiseltä. Ei siinä itsekin olin vastaavalla tavalla sekopäinen kun olin noin 20-vuotias. Nyt helpointa ja järkevintä sinulle olisi jättää kyseinen nainen, koska et häneltä saa ilmeisesti sitä mitä haluat. Toivottavasti sitten kun olet vanhempi pystyt olemaan naisten kanssa chillisti välinpitämättömästi ilman mustasukkaisuutta. Tästä ne naisetkin tykkää. Ei mistään tenttaavista ja kännyköitä tutkivista pojista.
No todettakoot, että vähän enemmän kun 20v on mittarissa, vaikka ehkä puheet muuta olettaakin. En ajatellutkaan, että missään kohti hakisin/saisin mitään hyväksyntää, kun itse toiminut aika lapsellisesti ja tietyllä tapaa omistushaluisesti, sitä kun toiseen kiintyy niin käy välillä ihme kierroksilla. Ja samaan yhteyteen voi todeta, että meikäläiseltä löytyy aiemmasta suhteesta muksu ja se ero oli kaikkea muuta kuin ruusuisa ja sen jälkeen tuli hypittyä irtosuhteista toiseen ja epävarmuus kyllä heijastuu moneen asiaan. Silti tää on helvetin vaikea tilanne, jos tän lopettaa menettää myös hyvän ystävän, jolta saanut paljon muutakin kuin seksiä, ollut iso tuki myös elämän uudelleen rakentamisessa. No tänään tavataan uudelleen (taas) vaihteeksi ja joo ei ehkä pitäisi, mutta päätetty, että jutellaan asioista ilman seksiä se kuitenkin järkevintä ja yhdessä päätetään ollaanko yhteyksissä vai ei..

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
No kyllä mun mielestä väkisin tenttaamiselle löytyy aika hyvät perustelut, jos ollaan juuri päätetty erota ja menee viikko ja kyseisen illan jälkeen tyttö itse avautuu, kuinka paska fiilis ja kaduttaa, mutta jättää silti puolet kertomatta. Miksi edes kertoa asiasta, jos on näin halunnut kännissä tai ei toimia ja pitää siitä alkaa surkuttelemaan ja ehdottamaan tapaamista. En usko, että kukaan tuossa tilanteessa jättäisi asiaa, että ok ei siinä sitten mitään kiitos kun kerroit, varsinkin toisen hyvin tuntien mikä totta mikä ei. Ja joo kännykän salakatselulle erittäin vahva EI, mutta aika tekopyhää alkaa jonkun toimesta hoitoon kutsumaan, ihmisiä tässä ollaan ja ainahan totuuden haluaa jostain kaivaa vaikka väärin tietääkin tekevänsä

Ihmisiä tässä ollaan joo, mutta totuuden kaivaminen keinolla millä hyvänsä on väärin. Jotkut kaivavat sitä pahoinpitelemällä, onko sekin mielestäsi vaan inhimillistä.

Ja sanoin, että tekisi mieli ehdottaa hoitoon hakeutumista. Oikeasti, mieti nyt kuuluvatko kaikki asiat todellakin sinulle. Vaikka oma historiasi olisi kuinka traumaattinen niin asioista pitäisi ottaa opikseen. Toivottavasti osaat jatkossa jättää mimmin kännykän rauhaan. Jos jäät asiasta kiinni, niin todennäköisesti juttunne on siinä.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tuntuu että haet jotain omistajajäsenyyttä tuohon naiseen pitääksesi oman epävarmuutesi ja mustasukkaisuutesi kurissa.

Tämä ei pahalla sanottuna, mutta tuo kuulostaa joltain naiasiamiesten patenttibullshitiltä. Ei puuttunut kuin sairaan narsistin mainitseminen. Hoitoon onkin jo ohjailtu toisten toimesta.

Itse en mikään suhdetyyppi ole koskaan ollut ja siihen ei vähiten ole vaikuttanut kavereiden sekoilujen todistaminen. Suhde on kaikkea muuta kuin ohi jos erotaan, käydään panemassa toista ja sitten palataan katuen "rikospaikalle". Olen palautellut kavereitani maan pinnalle kun ovat syyllistäneet entisiä naisiaan mustasukkaisiksi rikollisiksi kun on tutkittu luureja ja tiedusteltu tekemisiä muilta. Samalla kaverini ovat pelailleet korttinsa siten että on enemmän tai vähemmän pidetty takaporttia raollaan entiseen paluulle.

On todella naurettavaa olettaa että asiat sujuvat tyylikkään järkevästi jos ruvetaan pelailemaan tunteilla. Salaa ei tutkita puhelimia, mutta eron tulee myös tarkoittaa eroa. Muussa tapauksessa ei kannata ihmetellä jos menee perseilyksi. Väittäisin että omalla selkärankaisella ja vastuuta ottavalla asenteella pääsee jo aika pitkälle. Virheitä myös tehdään ja niistä toivottavasti opitaan. Itseäni vain närästää helvetisti syyllisten etsiminen/profiloiminen kun eron partaalla olevissa suhteissa kummankaan osapuolen toiminta ei monesti kestä tarkempaa tarkastelua.

guevara

Jäsen
Tämä ei pahalla sanottuna, mutta tuo kuulostaa joltain naiasiamiesten patenttibullshitiltä. Ei puuttunut kuin sairaan narsistin mainitseminen. Hoitoon onkin jo ohjailtu toisten toimesta.

No jos eron jälkeen stalkataan toisen puhelinta ja pidetään jotain tulikivenkatkuisia puhutteluja niin kyse on juurikin mainitsemastani asiasta. Ja tämähän tuli varsin selkeästi esille tuon viestini jälkeen, eli epävarmuus johtuu karikoista joita kirjoittaja aikaisemmissa suhteissaan on kokenut.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
No jos eron jälkeen stalkataan toisen puhelinta ja pidetään jotain tulikivenkatkuisia puhutteluja niin kyse on juurikin mainitsemastani asiasta. Ja tämähän tuli varsin selkeästi esille tuon viestini jälkeen, eli epävarmuus johtuu karikoista joita kirjoittaja aikaisemmissa suhteissaan on kokenut.

Ja minä en poistanut hänen vastuutaan missään kohdin. Halusin vain tuoda esille etteivät nuo asiat ole niin mustavalkoisia kuin nettipsykologit varsin monesti antavat ymmärtää.

guevara

Jäsen
Ja minä en poistanut hänen vastuutaan missään kohdin. Halusin vain tuoda esille etteivät nuo asiat ole niin mustavalkoisia kuin nettipsykologit varsin monesti antavat ymmärtää.

Ei siihen mitään nettipsykologia tarvita kun @Sp#16 itse aukaisi tuon tilanteen taustat. Esimerkiksi joku puhelimen stalkkailu on asia jossa ei ole mitään harmaan sävyjä olemassakaan.

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
En ole tosiaan puolustellut toimintaani, mutta @ZayWest tossa aika hyvin sanoikin, että asiat ole niin mustavalkoisia, kun tunteet ottaa vallan. Joku ylempänä kysyi hyväksynkö siis tiedon haun väkivallalla, niin aika absurdi ja sairas vertaus kännykän stalkkaukseen, joka tapahtui tasan kerran ja kyllä kummatkin on rikollista toimintaa! En tiedä ehkä olen täällä avautunut enemmän omasta käyttäytymisestä, kun tämä oikeaa elämää, eikä mielikuvitus hahmon kanssa hengailua, niin minut leimataan hulluksi ja säällittäväksi vonkaajaksi. Totta itse tässä sopasssa edelleen kiehun, mutta ehkä heikkouden vuoksi ja kuitenkin suurten tunteiden vuoksi hankala keittää keittoa kasaan.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei siihen mitään nettipsykologia tarvita kun @Sp#16 itse aukaisi tuon tilanteen taustat. Esimerkiksi joku puhelimen stalkkailu on asia jossa ei ole mitään harmaan sävyjä olemassakaan.

Tunne ei ole järjen paras kaveri. Moniin parisuhteisiin liittyy aivan uskottomalta vaikuttavia asioita jos ulkopuolinen niistä pääsee kuulemaan. Joihinkin voi samaistua, joihinkin ei. Mustasukkaisuus on hyvin yleistä ja siihen lliittyvät ylilyönnit(paitsi jatkuva väkivaltaisuus tai muu selkeä hulluus) eivät tee ihmisestä aina jotain mieleltään häiriintynyttä/epävarmaa sekopäätä. Tässäkin tapauksessa on kohtuullisen pitkälle menevää johtopäätösten tekemistä kun kerrotun perusteella toinen osapuoli pörrää kuvioissa edelleen.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No todettakoot, että vähän enemmän kun 20v on mittarissa, vaikka ehkä puheet muuta olettaakin. En ajatellutkaan, että missään kohti hakisin/saisin mitään hyväksyntää, kun itse toiminut aika lapsellisesti ja tietyllä tapaa omistushaluisesti, sitä kun toiseen kiintyy niin käy välillä ihme kierroksilla. Ja samaan yhteyteen voi todeta, että meikäläiseltä löytyy aiemmasta suhteesta muksu ja se ero oli kaikkea muuta kuin ruusuisa ja sen jälkeen tuli hypittyä irtosuhteista toiseen ja epävarmuus kyllä heijastuu moneen asiaan. Silti tää on helvetin vaikea tilanne, jos tän lopettaa menettää myös hyvän ystävän, jolta saanut paljon muutakin kuin seksiä, ollut iso tuki myös elämän uudelleen rakentamisessa. No tänään tavataan uudelleen (taas) vaihteeksi ja joo ei ehkä pitäisi, mutta päätetty, että jutellaan asioista ilman seksiä se kuitenkin järkevintä ja yhdessä päätetään ollaanko yhteyksissä vai ei..
Mjuu iällä ei sinänsä ole väliä, mutta vastaavia keissejä on tässäkin keskustelussa saanut lukea ja yleensä kyse on ollut juuri parikymppisestä kaverista. Vaikka se pahaa tekeekin, niin parasta sinulle olisi lopettaa koko homma. Satutat selkeästi tässä itseäsi. Sinkkuna voit työstää omaa epävarmuuttasi ja kasvattaa itsetuntoasi. Kun nämä ovat kunnossa elämästä, naisista ja suhteista saa paljon enemmän irti.

Siis itse olin vähän vastaavassa tilanteessa joskus 10 vuotta sitten. Nyt olen hemmetin tyytyväinen, että päätin kaikki välit kyseiseen naikkoseen vaikka hän toisin olisi halunnut. Samalla tavalla hän oli minulle erittäin tärkeä muutenkin kuin fyysisessä mielessä.

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Eiku otat sp#16 eteisyyttä neitoon. Parisuhteella ei ole mitään mahdollisuutta ilman luottamusta toiseen.
Mikään kyttääminen ja tenttaaminen ei tilannetta enää pelasta.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä kovasti ihmetyttää että jengillä on käytössään kännyköitä ilman lukitusta. Ei tulisi mieleenikään. Ja toki ei tulisi mieleen tutkia toisen puhelinta salaa.

BaronFIN

Jäsen
Itsellä on kokemusta puolison puhelimen stalkkaamisesta: 15 vuotta yhdessä ja kolme lasta ja puolisolta tuli useamman vuoden ajan valkoisia valheita (mistäs minä niistä silloin tiesin) milloin mistäkin ja lopulta käry kävi vasta kun stalkkasin puhelimen.

Jep, oli huikeaa saada selville useamman vuoden salasuhde selkäni takana. Hankala selittää, mutta puolisooni oli joku lukioaikainen ihastus ottanut viattomasti yhteyttä FB:n kautta ja yksi asia johtanut toiseen. Kun pirulle antaa pikkusormen, niin se vei koko käden ja siitä tuli vuosien riesa. Viime vaiheessa vaimoni oikein jätti puhelinta tyrkylle ja tulin katsoneeksi. Puhelimet lukossa, pin on nyt helppo saada sivusilmällä selville vaikka autoa ajaessa. Nykyisellään tiedämme toistemme pinnit.

Eli olimme selkärangattomia: hän ei kyennyt tunnustamaan ja luopumaan huumeestaan (pettämisestä) ja itse menin stalkkaamaan.

On tarinalla onnellinen loppu, toistaiseksi: olemme kolmessa vuodessa päässeet asian yli, perhe on koossa ja meillä menee hyvin. Olisi siinä voinut käydä toisellakin tavalla, mutta toistaiseksi näin.

Eli aiempaan liittyen: on olemassa tilanteita, jolloin puhelimen stalkkaus voi olla perusteltua, mutta silloin on hyvä pitää kirkkaana mielessään mikä on turhaa mustasukkaisuutta ja "oikeutta naiseen" kun joskus voi olla tilanteita, jolloin se on oman mielenterveyden ja parisuhteen kannalta ihan perusteltua.

Puolisolleni ei ole jäänyt traumaa puhelimen sisällön katsomisesta. Itselleni kylläkin. Tosin maksan ihan milloin vain sakot siitä hyvästä, että sain totuuden selville. Mutta tuo rikoksesta nillittäminen tässä yhteydessä kuulostaa lähinnä alle 15 vuotiaan ilkkumiselta "sä et mulle mitään voi, mua ei voi syyttää rikoksesta!" Kyynel.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Näkisin että @Sp#16 :lla on kolme vaihtoehtoa:

1. Puhu naiselle avoimesti että haluat vielä yrittää vakavaa suhdetta, koska olet selkeästi rakastunut häneen, jos ei nappaa niin muija pellolle
2. Lopeta tuo nykyinen säätö ja ota oikeasti kunnolla etäisyyttä
3. Jatka samaa rataa ja lopulta satutat itsesi, koska onhan tuossa vähän sitä havaittavissa että nainen haluaa susta vaan panokaverin, jos jossain vaiheessa löytää jonkun itselleen sopivamman niin sinulle jää luu käteen

En ole parisuhde-ekspertti, mutta näin yleisesti tuossa on aikalailla ne vaihtoehdot mitä on tehtävissä.

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Päivitetääs tilanne. Menin tytön luo illalla käymään ja oli erittäin mukavaa, niin kuin meillä aina yhdessä hengailu on. No siinä syötiin iltapalaa ja kun toinen ei halunnut kommentoida nykyistä "säätöämme" mitenkään avasin pelin kertomalla, kuinka minua ärsyttää ja ottaa ajoittain koville, kun tunnen olevani se "varablääni" jolle voi aina soittaa kun vituttaa/ahdistaa. Samaan lauseeseen jatkoin viellä, että myös toisinpäin en halua tilanteen jatkuvan, olenhan itsekkin toiminut samoin! No sitä pyöriteltiin tovi ja yhteisymmärryksessä päätettiin, että on hyvä ottaa etäisyyttä myös näin kaveripohjaltakin, kun onhan tämä ollut aika tunteiden vuoristorataa. Sitä jaaritellessa tuli sitten hiljainen tyhjyys ja tiesin, että jotain haluaa viellä kertoa, niin pamautti, että on tätä yhden illan säätöä nähnyt sen jälkeen useamminkin ja haluaa jatkossakin ehkä nähdä. Ei siinä eihän hän ole tehnyt mitään väärää ja sanoinkin, että "olet toiminut aivan normaalisti eikä asia minulle kuulu emme ole parisuhteessa yms diibadaabaa" tottakai otti/ottaa koville, koska on valehdellut ettei ole sen jälkeen kyseistä ihmistä nähnyt, kun olen sen jälkeen ilmoittanut, etten myöskään halua olla missää kolmois säädöissä mukana. Kello alkoi olemaan jo aika paljon ja päätin jäädä yöksi ja lähteä aamulla omiin duuneihin, kun hänkin heti aamusta. Ilmoitin myös, että poistun tästä jutusta kokonaan pois ja hän totesi, että haluaisi tehdä asioita silti yhdessä?! Olimme kesälle suunniteltultu kaikenlaista ohjelmaa. En vastannut mitään, mutta tein päätöksen, että nyt tämä saa riittää ja loppuu tääkin sekoilu. Tällä hetkellä silti aika vitun tyhjä olo, vaikka toisaalta silti semi helpottunut.

Temptation

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Erinomainen päätös, just näin! Et todellakaan jää tuohon enää pyörimään vaan tuo oli tolla selvä. Olisi pitänyt vielä sanoa tiukemmin, ettet halua enää kuulla hänestä niin olisi ollut parempi. Nyt jätit vielä takaportin auki, vaikkei olisi pitänyt.

Tyhjä olo varmasti, mutta ei se kauaa kestä. Sen jälkeen jo ihmettelet iteki tota sekoilua ja soutamista.

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
@Sp#16

Kuulostaa paljon paremmalta. Varmastikkin sulle se paras ratkaisu, sillä et selvästikään pystynyt tunnepuolta pitämään kurissa. Vähän aikaa voi olla paska fiilis, mutta nyt vaan kohti uusia seikkailuja.

sinikettu

Jäsen
Hyvähän tuo on. Miesten on keskimäärin paljon vaikeampi saada seksiä kuin naisten. Varsinkin, jos mies on haluttavuudessaan joukon pohjasakkaa. Vanhuksille, kehitysvammaisille, rumiluksille ja sosiaalisista ongelmista kärsiville tämä lienee aikamoinen lottovoitto. Seksirobotit lienevät samaa perua naisille mitä meikkaus on miehille. Kaikkien saatavilla nuo periaatteessa ovat, mutta sukupuolten välinen käyttö rajoittuu aika lailla vain toiseen puoliskoon. Tai ehkä naisille voidaan kehittää robotteja, jotka järjestävät kynttiläillallisia, kuuntelevat koko illan silmät kiiluvina naisten vuodatuksia elämästä, kehuvat joka käänteessä naista viisaudestaan ja kauneudestaan, ja jotka lopulta isolla meisselillään rakastelevat naista neljä tuntia putkeen kalpeassa kuunvalossa.

"Varsinkin feministit ovat huolissaan seksirobottien vaikutuksesta. Ne ovat patriarkaatin huippu, koska ne tarjoavat miehille suhteen ilman oikean henkilön halujen, ajatusten ja tarpeiden myötä tulevaa epämukavuutta."

”Seksirobotit eivät tarjoa miehille seuraa, vaan ne tarjoavat miehille täydellisen ylivallan”

Naisillehan seksirobottien vallankumous ja siitä seuraavat tapahtumaketjut ovat odotusarvoltaan negatiivisia. Miehille seksi on isolta osin lihallisten himojen tyydyttämistä, naisille enemmän tunnepuolen ja romantiikan sävyttämä. Feministinä olisin jollain tavoin huolissani tästä kehityksestä. Se tulee eittämättä viemään tietyiltä naisilta suhteellisen paljon valtaa parisuhdedynamiikan osalta. Toisaalta tämä tulee aiheuttamaan varsin kovaa päänsisäistä dissonanssia niille feministeille, jotka pitävät sukupuolta sosiaalisena konstruktiona. Tässä kontekstissa on mahdotonta väittää, että miehet saavat tästä teknologisesta harppauksesta enemmän hyötyä, sillä kuka tahansa voi identifioida itsensä mieheksi tai jättää sen tekemättä.

Kannatan siis yleismaailmallista ihmisoikeutta seksirobotteihin.

sinikettu

Jäsen
Feministeille ehkä. Seksirobotteja tulee ihan varmasti naisillekin. Ihan käsikädessä näiden kehitystyö kulkee, niin naisrobotit kuin miesrobotitkin.
Kyllä, mutta väitän, että naisille seksiroboteista on huomattavasti vähemmän hyötyä kuin miehille. Tätä voi verrata siihen, kuinka paljon hyötyä maksullisista (ihmisten) seksipalveluista on miehille ja naisille. Miehet käyvät erityisesti sallituissa olosuhteissa huomattavasti enemmän huorissa kuin naiset. Tähän suurin syy on sukupuolten evolutiivinen kehitys. Seksi edustaa miehelle pohjimmiltaan eri asiaa kuin naiselle, ja siksi miehet saavat enemmän etua ja seksuaalista tyydytystä niin maksullisista naisista kuin seksirobotistakin. Miehet ovat keskimäärin riippuvaisempia seksistä kuin naiset ja käyttävät huomattavasti enemmän resursseja sen saamiseen.

On toki mahdollista varmastikin kehittää seksirobotteja, jotka sopivat naisille paremmin, mutta siltikin väitän vahvasti, että naiset eivät niistä nykyisellään kykene saamaan yhtä paljon irti kuin miehet.

Siispä seksirobotit ovat ainakin osittain huono asia niin feministeille kuin muillekin naisille, joille seksi on tärkeä keino säädellä parisuhdedynamiikkaa ja tietynlaista seksuaalisuuteen liittyvää (usein tiedostamatonta) valtapeliä. Miehet tulevat saamaan seksin suhteen huomattavan enemmän vapauksia, mikä pakostakin tulee ainakin jollain tavalla näkymään sukupuolten välisissä kanssakäymisissä myös feminismin ulkopuolella. Naisille ei näistä vapauksista ole niin suurta hyötyä.

Viimeksi muokattu:

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Siispä seksirobotit ovat ainakin osittain huono asia niin feministeille kuin muillekin naisille, joille seksi on tärkeä keino säädellä parisuhdedynamiikkaa ja tietynlaista seksuaalisuuteen liittyvää (usein tiedostamatonta) valtapeliä.

No jaa, enpä tiedä onko tämä huono asia erityisesti feminismille, joka nyt yleisellä tasolla liittyy enemmän yhteiskuntaan kun parisuhteisiin. Tietenkään kukaan ei osaa ennakkoon sanoa varmuudella mitä tulee tapahtumaan jos robotteja olisi suurin piirtein kaikilla, joka kyllä vaatisi sen että hinnat olisivat kohtuullisia. Jotkut ovat sitä mieltä että saattaa lisätä seksuaalirikollisuutta mutta kyllä minusta on täysin mahdollista että seksuaalirikollisuus ja erityisesti häirintä jne (eli ns. lievempi tominta joka tähtää itse seksiin) saattaisi jopa vähentyä jos oikeasti realistisia robotteja olisi suurin piirtein kaikille saatavilla.

Miesrobotteja tullaan tietenkin myös kehittämään, onhan nykyisinkin olemassa miesnukkeja.

Kyllä, mutta väitän, että naisille seksiroboteista on huomattavasti vähemmän hyötyä kuin miehille.

Toisaalta seksileluja on kehitetty perinteisesti paljon enemmän naisille kuin miehille ja varmasti naiset on niitä selvästi enemmän myös käyttäneet vaikka nykyisin miehillekin alkaa olla jo parempia leluja saatavilla. Kuitenkin esim. naisella on miehiä tavatessaan suurempi todennäköisyys joutua väkivallan uhriksi joten ei ole ihan mahdotonta että robotista voisi tulla vaihtoehto myös monille naisille ainakin ns. seksileluna. Joku syy kai siihenkin on että naisten seksileluja kuitenkin paljon tuotetaan, että joku kai niitä käyttää.

Viimeksi muokattu:

sinikettu

Jäsen
Jotkut ovat sitä mieltä että saattaa lisätä seksuaalirikollisuutta mutta kyllä minusta on täysin mahdollista että seksuaalirikollisuus ja erityisesti häirintä jne (eli ns. lievempi tominta joka tähtää itse seksiin) saattaisi jopa vähentyä jos oikeasti realistisia robotteja olisi suurin piirtein kaikille saatavilla.
Tämä on ihan hyvä pointti. Esimerkiksi pornon ja seksuaalisen ahdistelun tai väkivallan yhteys näyttää pikaisesti aihetta selattuani olevan varsin ristiriitainen. Wikipediassa on esimerkiksi vähän asiaa aiheesta. Joko yhteyttä ei ole tai se on keskimäärin suhteellisen pieni, eikä sitä tutkimuksissa ole helppoa erottaa muista tekijöistä.

On myös ehdotettu, että pornon yleistyminen ja leviäminen on vähentänyt seksuaalista väkivaltaa, ja itse asiassa käsittääkseni useat tutkimukset puoltavat tätä, mutta en tiedä, kuinka hyvin noissa on otettu huomioon yleinen väkivallan väheneminen mm. taloudellisen ja sosiaalisen kehityksen suhteen. Väkivalta on ylipäänsäkin vähentynyt kehittyneissä valtioissa viimeisinä vuosikymmeninä ja voi olla, että seksuaalinen väkivalta on vain seurannut samaa trendiä. Mielestäni on kuitenkin hyvin mahdollista, että tämä pitää paikkansa, ainakin joltain osin.

Veikkaisin, että tässä juttu on samaa perua väkivaltaviihteen ja aggressiivisten/väkivaltaisten asenteiden ja käytöksen suhteen (erityisesti lapsilla/nuorilla). Ylivoimaisella enemmistöllä ei vaikuta mitään, riskiryhmillä ja temperamentiltaan aggressiivisuuten tai väkivaltaan taipuvaisilla ihmisillä saattaa olla negatiivisia vaikutuksia, joskin todistusaineisto on hieman ristiriitaista.

Viimeksi muokattu:

BaronFIN

Jäsen
Oma emäntä oli saanut viestiä kymmennen vuoden takaiselta sivusuhteeltaan tässä juhannuksen alla ja oli jäänyt jostain ihmeen syystä viestittelemään kun kaveri oli kehunut ja valuttanut verbaalista hunajaa puolisoni korviin. Oli kaveri jo huudellut, että pitää poiketa kyläilemässä! Ihqua...

Ei kuitenkaan ottanut puoliso puheeksi omasta takaa, mutta myönsi kun tarkentavasti osasin kysyä. Kehut toisesta suunnasta kolahtavat naiseeni vain paremmin ja kovemmin kuin minulta, 20 vuotta vieressä kulkeneelta kaverilta, vaikka sanat olisivat sanasta sanaan täysin samat. On tää hienoa!

Puolisollani on tarve saada hyväksyntää ja kehuja. Ja mitä laajemmin ja monipuolisemmin, niin tämä huume löytää nistinsä. Omassa lapsuudenkodissa ei kuulemma annettu kehuja vaikka kotiin tuotiin yli ysin keskiarvoja ja ulkonäköäkin on niin, että nainen on mielestäni kaunis. Äitinsä mukaan kuitenkin "kaunis, muttei mikään missi" (kuka oikeasti sanoo näin lapselleen). Terapiaan tuon pitäisi mennä.

En tiedä miten suomalaisissa kodeissa on: kehuvatko ihmiset lapsiaan? Jotenkin tuntuu, että tässäkin on sukupolvien välinen kuilu edelleen ja hyvää palautetta ei osata vieläkään antaa lapsille vaan aina voidaan tehdä asioita paremmin ja tytöille ostetaan silikoneja 18v lahjoiksi näin kärjistetysti. En tarkoita, että keskinkertaisuutta pitäisi juhlia, mutta terve itsetunto lapsena voisi tarkoittaa tervettä itsetuntoa aikuisena?

Pyyntö muuten kanssaveljille: jos olette joskus 10 vuotta sitten päässeet pukille, niin älkää olko niin epätoivoisia, että lähdette vikittelemään varattua milfiä vuosien tauon jälkeen "jospa se sittenkin lämpenisi uudelleen". Antakaa olla. Etsikää jotain uutta reikää valloitettavaksi ja jättäkää perheelliset rauhaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy