Naisasiat

  • 7 490 627
  • 26 542

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Tähän vässykkäkeskusteluun liittyen. Itse olen ainakin täysi beta ja nörtti ja kaukana kusipäästä machomiehestä. Silti väitän että ainakaan akateemisessa maailmassa ei ole ikinä ollut vaikeuksia löytää seuraa. Mukavat humanistitytöt kyllä hakevat miehessä kaikkea muuta kuin tatskaa, prätkää ja rikosrekisteriä. En toki tiedä millaista riistaa osa täällä metsästää mutta ei pillunsaantiin ilman rahaa tarvitse olla kusipää jos tietää mistä sitä hakee.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ole oma itsesi mutta luovi naisen mukavuusalueella niin homma on bueno. Liika itsetunto on pahasta kuten liian vähän. Naiset ovat erilaisia ja uroon pitää tehdä katsaus kokonaisuuteen. Ei ole vaikeaa vaan ihan kivaa ja palkinto voi olla ns tyydyttävä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ja pitää muistaa, että todellisia vässyköitä on naisten puolella vähintään yhtä paljon.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat

Jeffrey

Jäsen
Tähän vässykkäkeskusteluun liittyen. Itse olen ainakin täysi beta ja nörtti ja kaukana kusipäästä machomiehestä. Silti väitän että ainakaan akateemisessa maailmassa ei ole ikinä ollut vaikeuksia löytää seuraa. Mukavat humanistitytöt kyllä hakevat miehessä kaikkea muuta kuin tatskaa, prätkää ja rikosrekisteriä. En toki tiedä millaista riistaa osa täällä metsästää mutta ei pillunsaantiin ilman rahaa tarvitse olla kusipää jos tietää mistä sitä hakee.

Aika erikoiset oletusarvot sulla tälle mystiselle "kusipäälle". Mä edelleen olen aivan varma sitä, että myös siellä akateemisessa maailmassa se mulkku rahoituksenlukija jolla on matalahko rasvaprosentti ja kiva kauluspaita panee ihan helvetist enemmän myös niitä humanistityttöjä. Ei siihen kusipäisyyteen tarvita tatuointeja, prätkää tai rikosrekisteriä.

Kuin tietäen Jatkoajan keskusteluista, psykologi Tony Dunderfelt on myös ottanut kantaa siihen, että nössöily ei parinmuodostuksessa pidemmänpäälle kannata: Peesaaminen tyrehdyttää parisuhteen vetovoiman - psykologi: "Nykymies ei uskalla olla eri mieltä naisensa kanssa"
 

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
@Jeffrey Prätkä ja rikosrekisteri oli ehkä hieman kärjistys jonka varmaan tajusit itsekin? Eipä ne rahishärät meillä ainakaan hirveästi tämmöistä taloustieteilijänörttiä enemmän pane. Ja viimeisimmät muijani olen saanut sillä että katson Gilmoren tyttöjä, eli ei voi kovin machosta taas puhua.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kohtuu ulkonäkö, hyvä itsetunto ja huumorintaju niin niillä pääsee jo pitkälle. Sitten kun tohon lisätään vielä vähän komeampi ulkonäkö ja pituutta yli 180cm eikä ylipainoa sekä hyvät supliikkitaidot, niin vain taivas rajana.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
If you squeeze my lizard
I'll put my snake on you

Saa ottaa talteen. Kantsii kokeilla varsinkin niihin humanistityttöihin.

_
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja pitää muistaa, että todellisia vässyköitä on naisten puolella vähintään yhtä paljon.

Naisilla tämä ei ole samanlainen ongelma, koska he voivat aina odottaa miehen tekevän aloitteen. Naiset saavat olla ihan rauhassa arkoja ja passiivisia, ennen vanhaan tyttöjä oikein kasvatettiinkin siihen.

Ja vaikka nainen ei olisikaan vässykkä, niin usein hän silti odottaa miehen olevan se aloitteellinen ja toiminnallinen osapuoli.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Tähän vässykkäkeskusteluun liittyen. Itse olen ainakin täysi beta ja nörtti ja kaukana kusipäästä machomiehestä. Silti väitän että ainakaan akateemisessa maailmassa ei ole ikinä ollut vaikeuksia löytää seuraa. Mukavat humanistitytöt kyllä hakevat miehessä kaikkea muuta kuin tatskaa, prätkää ja rikosrekisteriä. En toki tiedä millaista riistaa osa täällä metsästää mutta ei pillunsaantiin ilman rahaa tarvitse olla kusipää jos tietää mistä sitä hakee.

Minulle eräs ihminen sanoi, että kanssani on helppo tehdä kaikkea kivaa (no seksistä ei ollut puhe), koska en ole mikään macho. Minulla onkin paljon naispuolisia kavereita/ystäviä, mutta siihen se jääkin. Otan kaiken kehun vastaan nöyränä, mutta kaverikorteista ei niin kiitollinen.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Naisilla tämä ei ole samanlainen ongelma, koska he voivat aina odottaa miehen tekevän aloitteen. Naiset saavat olla ihan rauhassa arkoja ja passiivisia, ennen vanhaan tyttöjä oikein kasvatettiinkin siihen.

Ja vaikka nainen ei olisikaan vässykkä, niin usein hän silti odottaa miehen olevan se aloitteellinen ja toiminnallinen osapuoli.
Ööö.. Millä tavalla tämä ei ole ongelma naisille? Se että nainen voi odottaa miehen tekevän aloitteen ei paljoa lohduta jos mitään aloitetta ei tule.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ööö.. Millä tavalla tämä ei ole ongelma naisille? Se että nainen voi odottaa miehen tekevän aloitteen ei paljoa lohduta jos mitään aloitetta ei tule.

No juuri sillä tavalla se ei ole ongelma naisille, että passiivisuus on heiltä hyväksyttävää, mutta miehiltä ei. Harvoin olen kuullut naisia moitittavan aloitteellisuuden puutteesta, sen sijaan vässykkämiehistä puhutaan täällä nytkin moittivaan sävyyn.

Se on toki totta, ettei mikään etene, jos molemmat vässyköivät.
 
No juuri sillä tavalla se ei ole ongelma naisille, että passiivisuus on heiltä hyväksyttävää, mutta miehiltä ei. Harvoin olen kuullut naisia moitittavan aloitteellisuuden puutteesta, sen sijaan vässykkämiehistä puhutaan täällä nytkin moittivaan sävyyn.

Se on toki totta, ettei mikään etene, jos molemmat vässyköivät.

Olen kyllä eri mieltä. Kyllähän niitä harmaita hiirulaisia varmasti käy polkasemassa, mutta aika harva mies sellasia sitä yhtä kertaa kauempaa jaksais katella. Koska ei ole mitään nähtävää ja koettavaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen kyllä eri mieltä. Kyllähän niitä harmaita hiirulaisia varmasti käy polkasemassa, mutta aika harva mies sellasia sitä yhtä kertaa kauempaa jaksais katella. Koska ei ole mitään nähtävää ja koettavaa.

Mistä nyt tarkalleen ottaen oletkaan eri mieltä? Ei ihan auennut.
 
No että ei se passiivisuus ole sen hyväksyttävämpää naisillakaan? Vai mitä oikein yrität sanoa? Olen jopa tällä palstalla kuullut useasti moitteita naisen aloitteelisuudesta. Silloinhan neuvona on "unohda se, ottaa kyllä yhteyttä jos on ottaakseen". Missä tässä skenaariossa on hyväksyttävää olla naisena passiivinen, kun mies vaan lähtee pois ?

Vässykkämiehen vastine naisissa on harmaa hiirulainen, joka ei ainakaan mun korvaan ole mikään kehu.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No että ei se passiivisuus ole sen hyväksyttävämpää naisillakaan? Vai mitä oikein yrität sanoa? Olen jopa tällä palstalla kuullut useasti moitteita naisen aloitteelisuudesta. Silloinhan neuvona on "unohda se, ottaa kyllä yhteyttä jos on ottaakseen". Missä tässä skenaariossa on hyväksyttävää olla naisena passiivinen, kun mies vaan lähtee pois ?

Vässykkämiehen vastine naisissa on harmaa hiirulainen, joka ei ainakaan mun korvaan ole mikään kehu.

Sitä olen yrittänyt sanoa, että passiivisuus hyväksytään naisilta useammin kuin miehiltä. Tämä on aika yleinen näkemys, ei oma mielipiteeni. Nainen voi odotella, että mies iskee, ja nainen voi leikkiä jopa vaikeasti tavoiteltavaa, jos mies on kovin päällekäyvä. Jos nainen haluaa jouduttaa asioita, hän voi antaa miehelle vihjeitä, jotta mies tajuaa tarttua toimeen. Mutta nimenomaan mies on se, jonka kuuluu yleensä toimia. Jos mies ei toimi, hän on vässykkä.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Sitä olen yrittänyt sanoa, että passiivisuus hyväksytään naisilta useammin kuin miehiltä. Tämä on aika yleinen näkemys, ei oma mielipiteeni. Nainen voi odotella, että mies iskee, ja nainen voi leikkiä jopa vaikeasti tavoiteltavaa, jos mies on kovin päällekäyvä. Jos nainen haluaa jouduttaa asioita, hän voi antaa miehelle vihjeitä, jotta mies tajuaa tarttua toimeen. Mutta nimenomaan mies on se, jonka kuuluu yleensä toimia. Jos mies ei toimi, hän on vässykkä.
Tuo on ehkä sinällään totta, mutta itse rakkauselämässä täydellinen epäolennaisuus. Se että jotkut täysin ulkopuoliset mahdollisesti pitävät naisen passiivisuutta vähemmän ongelmallisena ei vaikuta millään tavalla siihen miten ongelmallista se on naiselle tosiasiallisesti pariutumusprosessissa.
 

sinikettu

Jäsen
Sitä olen yrittänyt sanoa, että passiivisuus hyväksytään naisilta useammin kuin miehiltä. Tämä on aika yleinen näkemys, ei oma mielipiteeni. Nainen voi odotella, että mies iskee, ja nainen voi leikkiä jopa vaikeasti tavoiteltavaa, jos mies on kovin päällekäyvä. Jos nainen haluaa jouduttaa asioita, hän voi antaa miehelle vihjeitä, jotta mies tajuaa tarttua toimeen. Mutta nimenomaan mies on se, jonka kuuluu yleensä toimia. Jos mies ei toimi, hän on vässykkä.
Ei kyse ole mistään hyväksymisestä tai kulttuurillisesta normista. Kyse on biologis-psykologisista tekijöistä, jotka ovat muovautuneet evoluution tahtiin. Naiset eivät ole seksuaalisesti se aktiivisempi osapuoli siksi, että naiset keskimäärin ovat hyvin haavoittuvaisia seksin ja sen seurausten valossa. Siinä on alan asiantuntijoiden mietteitä aiheesta.

Naiset ovat itse asiassa varsin aktiivisia sellaisissa tilanteissa, jossa ovat miehestä kiinnostuneet. Mututuntumalla 99,523 % naisista antaa varsin selkeitä signaaleja miehelle, josta on kiinnostunut. Jos mies on pelkuri tai autistinen, eikä ymmärrä signaaleja, se on isolle osalle naisista aikamoinen turn-off, sillä nuo ominaisuudet eivät ole ominaisuuksia sellaisen henkilölle, joka kykenee maailmassa tehokkaasti toimimaan. Sellaisia miehiä naiset loppuviimein hakevat.

Miehen tehtävä on ottaa ensimmäinen kontaksi parisuhteiden suhteen, eikä se tule muuttumaan ennen kuin ihmisen genomia rukataan uusiksi biologisten vaistojen suhteen. Sen ensimmäisen askeleen ja parisuhteen alkukynnyksen jälkeen naiset taitavat usein olla itse asiassa se aktiivisempi ja voimattomampi osapuoli. Karkeasti sanoen panemiseen saakka mies on altavastaajan asemassa, sen jälkeen voimasuhteet muuttuvat miehen puolelle.
 
Viimeksi muokattu:

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Siinä se oleellinen.

Se on jännä miten se, että mies on hyvä kuuntelija ja muutenkin osaa jutella naisen kanssa syvällisesti saa naisen kuivemmaksi kuin sahara.

Tästäpä tulikin mieleeni eräs tyttö, johon olin aikoinani järjettömän ihastunut, ja törmäsin häneen vasta. En ole koskaan ollut mikään erityinen vässykkä, mutta ehkä hieman arka tekemään aloitteita. Tai ainakaan tekemään mitään räväkkää aloitetta, oon aina tykännyt jutella ja antaa sitä kautta hyvän vaikutelman. Olen aina kummaksunut kusipäisyydellä naisia iskeviä, ei sillä että siinä mitään väärää olisi, mutta en vain ite ole sellainen.

Noh kuitenkin, olin aika tiiviisti tämän tytön kanssa, ja omasta mielestäni homma eteni hyvin. Yhtäkkiä eräs tuntemani jantteri astui kuvioihin, ja homma oli meikän osalta taputeltu. Oli aika hämmentävää kun "vittu mää aion nussia sua tänään"-laini toimii, ja allekirjoittanut jää rannalle ruikuttamaan.

Näin tätä tyttöä muutama viikonloppu sitten baarissa, ja toki piti vaihtaa muutama sana. Ovat edelleen saman jätkän kanssa, lapset ja lainat hankittuna. Muija tulee myöhemmin avautumaan kuinka hän on viimeiset pari vuotta miettinyt kuinka olisi pitänyt valita toisin. Kuinka minä olisin ollut oikea valinta, kuinka hyvä mies minusta olisi tullut ja uliuliuu. Epäilee äijän pettävän (minä tiedän sen pettävän), käyttäytyy huonosti ja kohtelee päin vittua. Mitäpä tuohon voi sanoa, ympäripyöreitä latteuksia kuinka elämä on valintoja täynnä.

Mulla on nykyään asiat hyvin, mutta perkele jos pääsisin tuolle surun murtamalle teini-ikäiselle Knoxille kertomaan, että yli kymmenen vuoden päästä muija katuu tätä, ja sulla on asiat silloin hyvin, niin aijai.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Miehen tehtävä on ottaa ensimmäinen kontaksi parisuhteiden suhteen, eikä se tule muuttumaan ennen kuin ihmisen genomia rukataan uusiksi biologisten vaistojen suhteen.

En ole tästä ihan samaa mieltä, väitän että tämä on kuitenkin suurelta osin kulttuurillista ja opittu toimintatapa eikä niinkään biologinen ominaisuus. Totta kai jotain biologistakin on, merkittävimpänä se tietenkin että naiselle raskaus on paljon suurempi ongelma ja puhtaasti biologisesti ajatellen joutuu kantamaan koko vastuun ja tietenkin väkivällan uhka on suurempi, mutta onko sekään niin pitkälti biologinen kysymys kun kulttuurillinen (mutta se nyt on ihan oma keskustelunsa).

Joka tapauksessa eri kulttuureissa naiset käyttäytyvät eri tavoilla. Amerikassa esimerkiksi naiset ovat selvästi agressiivisempia vaikka toisaalta yhteiskunta yleisesti on vähemmän tasa-arvoinen ja sukupuoliroolit ovat merkittävässä roolissa, kuitenkin naiset nimenomaan aloitteen tekemisessä ovat kyllä selvästi agressiivisempia.

edit. Puhumattakaan siitä että naisilla ei tietyissä muslimikulttuureissa paljon ole mahdollisuutta olla agressiivinen.
 
Viimeksi muokattu:

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Vetelin riskipeliä naisrintamalla.
Tapasin talvella ihan mukavan naikkosen.
Kenties omasta erosta oli niin vähän aikaa että en oikein jaksanut innostua ihan täysin tosissani koskaan naisesta vaikka kovaa rallia oli makuuhuoneen puolella.

Olen edelleen todella hyvissä väleissä entisen kanssa ja minä pölvästi kuvittelin että meistä voisi joskus vielä tulla jotakin.
Rehellisenä miehenä laitoin tänään stopin uudelle suhteelle siinä toivossa että palattaisiin vanhan kanssa yhteen. No. Äsken kävi ilmi että ei palata todellakaan yhteen vaikka välimme on tosi hyvät.

Näin se pokeri bluffi paljastui ja käteen jäi se kuuluisa herttaseiska.

Toki pelasin niin kortit että halutessani pääsisin jälleen takaisin uudelle vanhalle naiselle. Vaan mitäpä seuraavaksi tekisi. Kas siinä pulma.
 

sinikettu

Jäsen
En ole tästä ihan samaa mieltä, väitän että tämä on kuitenkin suurelta osin kulttuurillista ja opittu toimintatapa eikä niinkään biologinen ominaisuus
Ongelma vaan tässä on, että oikeastaan mikään ei tue tätä ja kaikki näyttö kallistuu siihen toiseen vaihtoehtoon. En tiedä yhtään kulttuuria, jossa pääasiassa naiset jahtaisivat miehiä, eikä toisin päin. Yhdysvallat ei tässä kohtaa ole minkäänlainen poikkeus. Jos puhutaan suhteellisesti, kuinka paljon miehet jahtaavat naisia vs. naiset jahtaavat miehiä, niin etu menee miehille vähintäänkin sen 95-5 myös Yhdysvalloissa. Suuressa osassa maailmaa suhde lienee vähintäänkin luokkaa 99-1.

Melkeinpä väittäisin, että asia on juuri toisin päin kuin tuossa väitit. Nimittäin siten, että naisten lisääntynyt aloitteellisuus seksuaalisissa asioissa on nimenomaisesti kulttuurista johtuva. Eli toisin sanoen, biologiselta pohjalta mies on se, joka jahtaa, mutta kulttuurivaikutteet jylläävät tämän biologisen vaistotoiminnon yli.

Toki jos mies on julkimo, todella korkean statuksen tai seksuaalisen viehättävyyden ihmisiä, naisten keskuudesta tulee hyvin paljon aloitteita. Mutta tässäkin tapauksessa se joukko, joka aloitteen tekee, on hyvin pieni joukko väestöstä. Naiset ovat kykeneväisiä ottamaan aloitetta, mutta suurimmalle osalle naisista se on yksinkertaisesti niin epämiellyttävää ja luonnottoman tuntuista, etteivät he siihen hommaan ihan helposti ryhdy. Sen lisäksi väittäisin, että myös suurin osa aloitteen tekevistä naisista odottaa miehen ottavan sen jälkeen hallinnan ja asian eteenpäin viemisen omiin käsiinsä.

Joka tapauksessa eri kulttuureissa naiset käyttäytyvät eri tavoilla. Amerikassa esimerkiksi naiset ovat selvästi agressiivisempia vaikka toisaalta yhteiskunta yleisesti on vähemmän tasa-arvoinen ja sukupuoliroolit ovat merkittävässä roolissa, kuitenkin naiset nimenomaan aloitteen tekemisessä ovat kyllä selvästi agressiivisempia.
Kyllä, mutta edellä olevaan tekstiin viitaten, naisten aloitteellisuus seksuaalisissa asioissa on sen verran kovasti biologisia vaistoja vastaan, ettei suurin osa halua sitä tehdä. On siis periaatteessa ihan normaalia, että nainen on se aloitteen tekijä, mutta ihmiselle, joka on arvo parisuhdemarkkinoilla on korkeintaan keskiluokkaa, tuo ei ole niin yleistä, että sitä kannattaisi jäädä varta vasten odottamaan. Pertti Perusjampalle voisin sellaisen ohjeen antaa, että passiivisella asenteella juttu katkeaa yhdeksästä tapauksessa kymmenestä alkuunsa jo siihen, ettei mies ole halukas viemään juttua eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Ongelma vaan tässä on, että oikeastaan mikään ei tue tätä ja kaikki näyttö kallistuu siihen toiseen vaihtoehtoon. En tiedä yhtään kulttuuria, jossa pääasiassa naiset jahtaisivat miehiä, eikä toisin päin. Yhdysvallat ei tässä kohtaa ole minkäänlainen poikkeus.

En minä väittänytkään että naiset pääasiassa jahtaisivat missään miehiä, eikä niin tarvi ollakaan ja silti minun väite voi olla totta, kysymyshän oli siitä mikä on syy siihen että naiset haluavat olla passiivisia. Uskotko sinä siis että kysymys on 100% biologisesta ominaisuudesta eikä kulttuurilla ole mitään merkitystä?

Minun pointti oli se että toki naiset näin paljon kaikkialle toimivat mutta jos kyse olisi biologiasta niin tavallaan tasohan olisi kaikkialla vakio, kulttuurien välillä ei olisi mitään eroa vaan biologia määrittäisi koko toiminnan.

Kyllä, mutta edellä olevaan tekstiin viitaten, naisten aloitteellisuus seksuaalisissa asioissa on sen verran kovasti biologisia vaistoja vastaan, ettei suurin osa halua sitä tehdä.

Millä perusteella näin kovalla varmuudella väität että kyse on biologista vaistoa vastaan olevasta asiasta? Tarkoitatako että nainen on biologisesti seksiä vastaan, että suostuu seksiin aina ja kaikissa tilanteissa vain lähtökohtaisesti miehen aloitteesta ja puolipakolla? Toki myönnän että nainen vaatii eri olosuhteita biologian suhteen juurikin raskauden takia vaikka nykyisin nainen pystyy itsenäisesti hoitamaan ehkäisyn (vaikkakaan ei 100% varmuudella) mutta ei se varmasti biologista käyttäytymistä kokonaan ole poistanut.

Yhdysvalloissa naiset saattavat huudella erilaisia asioita esimerkiksi juoksulenkillä oleville miehille, tiedän tämän omasta kokomuksesta, eikä ole mitenkään täysin poikkeuksellista tai edes erityisen harvinaista. Suomessa olen juossut tuhansia lenkkejä ja kukaan nainen ei ole ikinä kommentoinut mitään. Tulkitsen tuollaisen huutelun olevan jonkun tason aloite, vaikkakaan ei mikään suora ehdotus. En itse näe mitään muuta kuin kulttuurillista eroa tässä asiassa, toki se ei poista sitä etteikö yhdysvalloissakin naiset olisi lähtökohtaisesti passiivisia mutta silti käyttäytymisessä on myös merkittävä ero jota en oikein pysty muuhun yhdistämään kuin kulttuuriin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös