Naisasiat

  • 7 571 137
  • 26 605

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
minä ole päättänyt siitä mihin se johtaa vai johtaako mihinkään.

Siksi siihen en sataa prosenttia laittanutkaan. Monta muutakin alisteisista ym. tilanteista johtuvaa seikkaa on, joissa nainen ei voi päättää tai päätä kenet haluaa kelpuuttaa, vaikka valtaosan se normaaleissa ihmissuhteissa nainen päättääkin. Hyvin usein nainen myös päättää paljon ennemmin kenet haluaa, ennenkuin mies edes sitä itse tajuaa haluavansa.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Jotkut asiat maailmassa voi ymmärtää ihan itse, tai olla ymmärtämättä. Mikään ulkoa tuleva "viisaus" ei tätä muuta.

Niin, sitä taidetaan nykyisin sanoa vaihtoehtoiseksi totuudeksi.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
sitä taidetaan nykyisin sanoa vaihtoehtoiseksi totuudeksi

Kukin uskokoon mihin haluaa. En kyllä kauheesti pane arvoa mielipiteelle, jossa sosiaalinen älykkyys pitää kaivaa tieteellisestä tutkimuksesta. Toki, minun puolestani joukko alfa uroksia, tai sellaiseksi itseään kuvittelevia saa ihan mieluusti luulla olevansa kukkulan kuninkaita, samaa antaa uskoa se naisenpuoli ihmiskunnasta. Oletko muuten miettinyt, miksi täälläkin saa usein lukea tilityksiä, toki hieman päinvastaisesta, mutta ollen se kolikon kääntöpuoli, kuinka suhteen miesosapuolelle ero ja kaikki muukin tulee täytenä yllätyksenä ja ilman varomerkkejä. Sama asia, johon toivottavasti löydät tieteellisen tutkimuksen, jotta voit ymmärtää simppelin asian.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kunpa itsekin vielä joku päivä olisin niin viisas, että tietäisin varmuudella lähes kaikesta kaiken, kuten vaikkapa naissuhteista, politiikasta ja jääkiekosta. Ehkä vielä joskus!

No ok, nuorempana tiesin enemmän kaikesta kaikkea.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Kukin uskokoon mihin haluaa. En kyllä kauheesti pane arvoa mielipiteelle, jossa sosiaalinen älykkyys pitää kaivaa tieteellisestä tutkimuksesta. Toki, minun puolestani joukko alfa uroksia, tai sellaiseksi itseään kuvittelevia saa ihan mieluusti luulla olevansa kukkulan kuninkaita, samaa antaa uskoa se naisenpuoli ihmiskunnasta. Oletko muuten miettinyt, miksi täälläkin saa usein lukea tilityksiä, toki hieman päinvastaisesta, mutta ollen se kolikon kääntöpuoli, kuinka suhteen miesosapuolelle ero ja kaikki muukin tulee täytenä yllätyksenä ja ilman varomerkkejä. Sama asia, johon toivottavasti löydät tieteellisen tutkimuksen, jotta voit ymmärtää simppelin asian.

No se nyt ei liitytähän mitenkään, jos jollekin ero tulee yllätyksenä. Yleensä sen taustalla on ihan selvät syyt ja merkit ovat olleet esillä kauan. Sitten vaan suljetaan silmät ja kuvitellaan, että kaikki on hyvin. Voi kai sitä yllätykseksikin kutsua.

Jotenkin muutenkin vähän tylsä kärki väitteellä, jossa todetaan naisen päättävän pääsääntöisesti aina. Jos omassa kuplassa ja tohvelin alla asiat menee niin, on sitä aika turha yleistää koskemaan kaikkiatai edes 90+ prosenttisesti kaikkia.

Tänään joku 50-vuotias nainen tuli lenkillä koittamaan onneaan ja ehdotteli illaksi jotain ilmaista 70's discoa. En nyt kovin kauaa jaksanut kuunnella, mutta toivottelin hyvää kesäpäivää.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jotenkin muutenkin vähän tylsä kärki väitteellä, jossa todetaan naisen päättävän pääsääntöisesti aina. Jos omassa kuplassa ja tohvelin alla asiat menee niin, on sitä aika turha yleistää koskemaan kaikkiatai edes 90+ prosenttisesti kaikkia.

Tänään joku 50-vuotias nainen tuli lenkillä koittamaan onneaan ja ehdotteli illaksi jotain ilmaista 70's discoa. En nyt kovin kauaa jaksanut kuunnella, mutta toivottelin hyvää kesäpäivää.

Miten sen nyt sanoisi, jotta ymmärrys seuraisi. nainen kyllä on jo yleensä päättänyt suhtautumisensa mieheen, joka tulee "iskemään" ja se päätös ei muutu siitä toiseksi kuin kovin harvoin. Myös , jos nainen päättää jonkun uroon haluta, vain typerys kuvittelee sen tapahtuvan miehen tyylisellä suoruudella tai vonkaamisella, tytöt osaa oikeasti olla tyrkyllä, niin ettei miehenpuoli sitä edes tajua. On tietysti olemassa pieni prosentti naisia, joiden sosiaalinen älykkyys on miehen tasoa ja samoilla tökeröillä lähestyvät kuin miehetkin, mutta nämä ovat suuri vähemmistö.

Se kummastuttaa, että miksi tämä tuntuu olevan joillekin niin pirun hankala asia tunnistaa ja tunnustaa, kun mikään ei kumminkaan toiseksi muutu, Lähinnä jo naurettavaa on kysellä tämmöisen asian tiimoilta jotain tieteellistä näyttöä, varmaan tämän tason havukka - aholle pitää löytyä tieteellinen tutkimus myös siitä, että jos pakkasella panee lapaset käteen, niin sormia palelee vähemmän kuin ilman.

Ei pidä myöskään po. asiaan sotkea niitä varsinaisia parisuhteita, koska niiden lainalaisuuksissa on aina enemmän muuttujia, mutta jos puhutaan siitä, kuka ja miten aloitteet syntyy ja tehdään, kyllä hallinta on naaraalla, niin hyväksynnässä, kuin rukkasissakin.

Sinä sait siis mitattua sosiaalisen arvosi pariutumismarkkinoilla ja tuon perusteella se ei ole kummoinen, toisaalta, tarjoaja ilmeisesti sosiaalisesti älykkäämpänä ymmärsi, ettei saaliin nystyrät kykene hienovaraisempaan viestintään. Lopulta, ehkä vielä tyhmyyksissäsi menetit sen sinulle parhaiten sopivan, meiltä miehiltä kun onnistuu kaikki.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Miten sen nyt sanoisi, jotta ymmärrys seuraisi. nainen kyllä on jo yleensä päättänyt suhtautumisensa mieheen, joka tulee "iskemään" ja se päätös ei muutu siitä toiseksi kuin kovin harvoin. Myös , jos nainen päättää jonkun uroon haluta, vain typerys kuvittelee sen tapahtuvan miehen tyylisellä suoruudella tai vonkaamisella, tytöt osaa oikeasti olla tyrkyllä, niin ettei miehenpuoli sitä edes tajua. On tietysti olemassa pieni prosentti naisia, joiden sosiaalinen älykkyys on miehen tasoa ja samoilla tökeröillä lähestyvät kuin miehetkin, mutta nämä ovat suuri vähemmistö.

Se kummastuttaa, että miksi tämä tuntuu olevan joillekin niin pirun hankala asia tunnistaa ja tunnustaa, kun mikään ei kumminkaan toiseksi muutu, Lähinnä jo naurettavaa on kysellä tämmöisen asian tiimoilta jotain tieteellistä näyttöä, varmaan tämän tason havukka - aholle pitää löytyä tieteellinen tutkimus myös siitä, että jos pakkasella panee lapaset käteen, niin sormia palelee vähemmän kuin ilman.

Ei pidä myöskään po. asiaan sotkea niitä varsinaisia parisuhteita, koska niiden lainalaisuuksissa on aina enemmän muuttujia, mutta jos puhutaan siitä, kuka ja miten aloitteet syntyy ja tehdään, kyllä hallinta on naaraalla, niin hyväksynnässä, kuin rukkasissakin.

Sinä sait siis mitattua sosiaalisen arvosi pariutumismarkkinoilla ja tuon perusteella se ei ole kummoinen, toisaalta, tarjoaja ilmeisesti sosiaalisesti älykkäämpänä ymmärsi, ettei saaliin nystyrät kykene hienovaraisempaan viestintään. Lopulta, ehkä vielä tyhmyyksissäsi menetit sen sinulle parhaiten sopivan, meiltä miehiltä kun onnistuu kaikki.

Kyllä mulla on iha hyvä parisuhde, älä huoli. En mä kyllä nöyristelekään. Ei terve parisuhde perustu toisen vahtimiseen tai rajoittamiseen. Asioista voidaan puhua mutta ihmiset tekee just niin kuin ne parhaaks näkee. Jos tekee mieli juoda kaljaa, niin juo kaljaa. Kunhan nyt pysyy jodsain rajoissa, mitään riipppuvaisia kukaan kaipaa. Jos nyt naimisiin mennään joskus, ni kai mä ne kirkkohäät suostun hyväksymään, vaikka koko laitos on paskaa. Sen verran pitää kunnioittaa toisenkin toiveita. Voin tähän lisätä, että mun vaimoke kyllä teki aloitteen ja pantiin ekoilla treffeillä.

En tiedä minkä ikäinen oot, mutta kyllä naisilta tulee nykyään ihan suoria ehdotuksia. Ei se oo edes mitenkään harvinaista. Muutenkin on kovin naurettava väittää, että naisella on joku absoluuttinen valta pariutumisessa. En kyllä osaa edes kuvitella minkälainen tossukka tollaista voi oikeasti väittää totuutena.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
En tiedä minkä ikäinen oot, mutta kyllä naisilta tulee nykyään ihan suoria ehdotuksia. Ei se oo edes mitenkään harvinaista. Muutenkin on kovin naurettava väittää, että naisella on joku absoluuttinen valta pariutumisessa. En kyllä osaa edes kuvitella minkälainen tossukka tollaista voi oikeasti väittää totuutena.

En ollut, enkä ole huolissani kenenkään parisuhteesta tai sen puutteesta. Mikäli olet seurannut keskustelua alkumetreiltään, saatat huomata, ettei pihvi ole suinkaan parisuhteet, vaan aloitteet aka. iskeminen sosiaalisena kontekstina.

En siis tokikaan epäile, etteikö suoriakin ehdotuksia naisenpuolelta tulisi, ja sen ikäinen olen, että ei se minkään nykytrendi ole, vaan tiettyjen naarasihmisten tapa. Nämä naarasihmiset eivät ole kuitenkaan mikään enemmistö, eivätkä edes merkittävä vähemmistö, vaan marginaali. Mihin siis kantaa olen ottanut, on tuo arvelu siitä, että miehet olisivat geneettisesti tai kulttuurisesti jotakin aloitteen tekijöitä. Eikä tämä pidä asiana paikkaansa, jos viitsii sitä vähänkään ajatella.

Tätä aloitteiden humppaa on työn puolestakin seurattu muutamia vuosikymmeniä, jossa tarkkailijana on kyllä selvinnyt yhtä ja toista siitäkin mystiikasta, joka ei lopulta niin kovin mystistä edes ole. Suoraan lähestymiseen on miehenkin helppo ottaa kantaa, sanoa ei, tai säikähtää ja sanoa ei, mutta naisten tekniikat on asiassa aivan toiset ja siinä tulemassa mies kyllä luulee olleensa se primus motor ja useasti naisenpuolelle tämä luulo on fine, koska hänelle se on asiana merkityksetön.

Päteminen ei siis ole naisille kovin pop, eivätkä nuo rehentele asioilla kylillä lainkaan miesten tavoin, ellei sillä ole jotakin muuta verhotumpaa tarkoituperää maalina.

Hauskaahan olisi, jos palstalla olisi laajempi otos vastakkaista sukupuolta ja agendaansa sopisi asiaa avata, niin saataisiin ainakin jotakin otantaa, jolla olisi "tieteellisempää" evidenssiä nörteillekin pureksittavaksi, vaikka tietenkin joukko semantiikan alkeiskursseja käyneitä saivartelisi nämäkin paskapuheiksi, kun ei ole exeliä näyttää. Minulle tämä nyt ei ole sen kummempi asia, kunhan nyt vaan mainitsin, että tiedän kuvion menevän jollakin toisella tavoin, kun jotkut kuvittelevat ja hassuinta on, että vänkäämisestä huolimatta asiat menee tasan niinkuin ne ovat aina menneet ja tulevat vastakin menemään.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kunpa itsekin vielä joku päivä olisin niin viisas, että tietäisin varmuudella lähes kaikesta kaiken, kuten vaikkapa naissuhteista, politiikasta ja jääkiekosta. Ehkä vielä joskus!

No ok, nuorempana tiesin enemmän kaikesta kaikkea.

Tämä on tervettä kehitystä, olen huomannut saman itsekin. Sanoihan myös muuan John Lennon, että "The more I see the less I know for sure". Oli oikeassa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Käyttäjänimetön @nummenkallio
Onneksi tässä iässä ei tarvitse tietää kaikesta kaikkea, voi kuunnella muitakin jotka tietää. Saattaapa oppia jotakin. Joskus aikoinaan nuorena miehenä toki tiesin kaikesta kaiken.
Lennon oli todellakin oikeassa.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
@abianos

Olet oman elämäsi paras asiantuntija. Sä itse tiedät parhaimman ratkaisun lähestyä tuntematonta. Olet selvästi hahmotellut tekstiäsi pitemmän aikaa. Olet rehellinen, avoin, hauska ja analyyttinen sekä kirjoitus on selkeästi jäsennelty. Minusta se on ihan valmis jo noin. Kannattaa myös miettiä, mikä olisi paras julkaisualusta. Jos hänellä on bloki, niin yksityisviesti sen kautta voisi olla hyvä kanava lähestyä, mikäli alusta sen sallii.

Tietysti elämässä on muistettava, ettei joka arpa voita mutta yrittää kannattaa aina. Kannattaa olla toiveikas.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Hei, oon tässä muutaman kuukauden aikana kaivanut kaikki sun kuvat netistä. Hyvää runkkumatskua. Pitäiskö tää nyt siirtää seuraavalle tasolle?! xoxo
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tää keskustelu on jo tällä palstalla käyty. Kirjekuoreen vaan vähän rahaa. Kyllä toimii. Jos ei toimi, niin inttikaverin vika.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
MIllaisia mietteitä palstakingit tulee tilanteesta kun olen tavannut noin puolivuotta sitten yhden varsin mukavan naisen jonka kanssa juttu luistaa hyvin ja meillä on oikeasti erittäin kivaa.
Naisessa on vain yski iso asia mikä häiritsee minua TODELLA paljon.

Nimittäin nainen on jonkun verran ylipainoinen ja sellainen tietynlainen elämänhallinta näyttää puuttuvan (esimerkiksi asunto sekainen, auto kamalassa kunnossa, holtiton rahankäyttö, ylipaino...) Alkuun jotenkin sivuutin asian mutta enää en pysty asian kanssa olemaan sujut.

Meillä on keskenään erittäin mukavaa mutta tämä asia häiritsee minua erittäin paljon. Myös itseäni häiritsee että kuitenkin lopulta ajattelen näköjään aika pinnallisesti.

Mainitsin asiasta eilen. Niin kauniisti ja nätisti kun nyt tälläisen asian toiselle voi kertoa. No kamala paskamyrskyhän tästä sitten seurasi mutta mielestäni aikuisten maailmassa pitää pystyä puhumaan myös todella vaikeista asioista, parempi tämä kuin keksitty valhe. Jatkosta en tiedä miten käy.

Olettekos te koskaan kertonut tyttöystävälle mitään vastaavaa ja miten he silloin reagoi asiaan?
 

guevara

Jäsen
Nimittäin nainen on jonkun verran ylipainoinen ja sellainen tietynlainen elämänhallinta näyttää puuttuvan (esimerkiksi asunto sekainen, auto kamalassa kunnossa, holtiton rahankäyttö, ylipaino...) Alkuun jotenkin sivuutin asian mutta enää en pysty asian kanssa olemaan sujut.

Jotenkin tuolta rivien välistä kurkisteli...

Miten teidän keskustelu meni? "Meillä on tosi kivaa yhdessä ja juttukin luistaa... mutta mua häiritsee tosi paljon se että oot likainen ja lihava"
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miten teidän keskustelu meni? "Meillä on tosi kivaa yhdessä ja juttukin luistaa... mutta mua häiritsee tosi paljon se että oot likainen ja lihava"

Tämä. Esimerkiksi asunto nyt on useimmilla melko sekainen. Sinua siis häiritsee ainoastaan hänen lihavuutensa ja yrität kehitellä myös muita syitä.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
No onhan se ylipaino häiritsevä asia mutta mun mielestä enemmänkin häiritevä asia on elämänhallinta.
Kun se asuntokin on sekaisin kokoajan ja se ei näytä häiritsevän lainkaan häntä. Auto on sisältä sen näköinen että siellä asuu koditon. Vappujuomat on vieläkin terassin pöydällä jne.

Keskustelu meni kutakuinkin kuitenkin niin hyvin kuin se vain voi mennä eli päin helvettiä silti. Esitin asiani niin kohteliaasti ja hienotunteisesi kuin nyt voi osata.

Mietin vain että kun asia häiritsee niin en ymmärrä miksi tästä ei voisi puhua suoraan?
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Minun mielestä mittojen antaminen ei ole aiheellista (enkä edes tiedä niitä) koska kyseessä on subjektiivinen näkemys. Mikä sinulle on hyvä voi toiselle olla huono ja toisinpäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös