Eipä ole koskaan aiemmin tähän ketjuun tullut kirjoitettua, vaikka tätä sivusta olenkin jo pitkään seurannut. Nyt olisi kiva saada palstalaisilta näkemystä meikäläisen tilanteeseen, kun itse olen pihalla kuin lumiukko.
Tapasin netissä maaliskuun lopulla erään naisen. Reilun viikon netissä viestittelyn jälkeen siirryimme viestittelemään naisen aloitteesta muualle. Emme siis vielä vaihtaneet numeroita. Tässä vaiheessa vaihdoimme vasta kuvat, jonka jälkeen viestittely jatkui normaalisti. Huhtikuussa oli useampia lyhyitä jaksoja, jolloin emme käytännössä olleet missään yhteyksissä. Itse koitin aika ajoin laittaa juttuun vauhtia ehdottamalla tapaamista tai numeroiden vaihtamista niin, että oltaisiin juteltu puhelimessa. Nainen sanoi joka kerta, että ei ole vielä valmis tapaamaan kasvotusten. Muutenkin hän on puhunut paljon siitä, kuinka vaikea hänen on tutustua uusiin ihmiseen yms. Taustalla on ainakin pettämistä miehen puolelta naisen aiemmassa suhteessa. Hän on myös kokoajan ollut äärimmäisen tarkka siitä, mitä hän voi itsestään kertoa. No olin kärsivällinen, kunnes vapun tienoilla kerroin hänelle asiallisesti, että tässä meidän "jutussa "ei ole mitään järkeä. Se ei edennyt yhtään mihinkään, ja tätä edelsi se että emme olleet vappua edeltävällä viikolla käytännössä jutelleet mitään. Nainen ei viestiini reagoinut mitenkään, jolloin parin päivän päästä tivasin häneltä vastausta, että missä tässä oikein mennään. Yllätyksekseni nainen vastasi, ja kertoi edelleen samat syyt kuin aiemmin. Annoin nyt vastavuoroisesti naisen odottaa vastausta pari päivää, jonka jälkeen ilmoitin, että voidaan vielä yrittää. Tein tässä kohtaa naiselle selväksi, että hän saa olla jatkossa sitten se aktiivisempi osapuoli ehdottamaan tapaamista tai numeroiden vaihtoa jne. En halunnut enää itse ruveta naista painostamaan noilla kysymyksillä, jotka olin jo aiemmin esittänyt ja saanut kieltävän vastauksen. Tämä oli hänelle fine.
Tämä yhteisymmärrys saavutettiin toissaviikon torstaina, jonka jälkeen viestittely jatkui taas vilkkaana koko loppuviikon. Lopulta nainen itse ehdotti toissa sunnuntaina, että vaihdetaan numerot. Numeron saatuani soitin hänelle. Jälleen välit lämpenivät entisestään ja viime viikko meni viestitellessä käytännössä 24/7 sekä puhuimme joka ilta useamman tunnin puhelimessa. Nainenkin alkoi lopulta lämmitä siihen, että tapaisimme. Tapaamisen järjestämisessäkin oli oma säätämisensä, kun ei ne perinteiset kahvitreffit tulleet kuulemma kysymykseenkään, koska hän on niin jännittynyt yms. Lopulta saatiin sovittua viime perjantaille aika ja paikka, jossa näemme ja käymme kävelyllä. Reilua tuntia aiemmin, kun meidän oli tarkoitus nähdä nainen ilmoittikin haluavansa mennä kävelemään toiselle puolelle kaupunkia. Että kävisin hänet noutamassa aiemmin sopimastamme paikastamme ja mentäisiin siitä sitten autollani naisen ehdottamaan paikkaan. Yllätyin tästä suuresti, koska nainen oli aiemmin kertonut, että ei uskalla nousta käytännössä tuntemattoman miehen kyytiin. No hain naisen kyytiin, ja teimme kävelylenkin ja palautin naisen lopuksi paikkaan josta olin hänet aiemmin hakenut. Kaikki meni mielestäni ihan ok, hiljaista ei ollut vaikka puolin ja toisin jännitystä oli. Nainen sanoi lopuksi, kun oli nousemassa ulos autosta että ehkä palataan viestittelemällä kohta. Tiedustelin sitten samantien, että mikä fiilis hänelle jäi. Vastaus oli, että olin kuulemma ollut melko lailla sellainen kun hän oli kuvitellut jne. Ainoa negatiivinen asia oli, että hänellä oli heikko olo. Joka kuulemma johtui aiemmin viikolla huonosti nukutuista öistä ja varmaan siitäkin että oli jännittänyt tuota meidän tapaamista niin paljon. Koitin sitten lauantaina vähän kysellä missä mennään. Aiemmin viikolla oli ollut puhetta, että mahdollisesti lauantainakin tehtäisiin jotain. Nainen totesi, että perjantainen rutistus oli kuulemma hänelle ihan liikaa, että ei haluaisi nähdä näin nopeasti uudestaan. Tämän jälkeen koitin jatkaa lauantaina viestittelyä ihan muilla jutuilla, mutta vastauksia en juuri saanut. Päätin jo, että en hänelle pistä enään yhtään viestiä tai ole muutenkaan yhteydessä. Mutta lopulta eilen illalla oli pakko kysyä, että missä tässä nyt oikein mennään: haluaako nainen tavata vielä joskus tai ylipäätään olla missään tekemisissä? Vastaus tuli parin tunnin päästä, että hän ottaa vastauksen antamiselle aikalisän. En vastannut mitään, saa nähdä loppuuko tuo aikalisä koskaan.
Mitä tälläisestä pitäisi ajatella? Suoraa kieltävää vastausta en ole saanut, mutta ärsyttää suuresti tuo hänen käytös. En usko, että hänellä ketään muutakaan on kierroksessa, koska meidän viestittely oli viime viikolla sen verran tiivisti, että tuskin kenellekään muulle on ollut aikaa.