Naisasiat

  • 7 489 494
  • 26 542

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitä palstaveljet ja sisaret tekisi jos teille tulisi eteen tilanne jossa tapailemasi nainen tai mies olisi sellainen joka pienenkin asian muuttuessa, tai juuri hänen suunnitteleman asian muuttuessa saisi hirveän kiukun ja halvauksen jossa uhkaillaan erolla ja vihjataan "en mä tiedä tuleeko tästä mitään" mutta kiukku kuitenkin laantuu todella äkkiä ja sen jälkeen pahoitellaan että ei sä nyt mitään tämä oli taas näitä "kun nyt olen tällänen äkkipikainen"

Vaihtoon vain samantien. Ei vain pysty ymmärtää ihmisiä mitkä jonkun pienen muutoksen takia sekoavat päästään. Totta kai tuskastuminen on ymmärrettävää, jos joku iso asia mitä on vaikka pari kuukautta odottanut yhtäkkiä peruuntuu.

Mutta ne pienet asiat. Jotkut saavat niistäkin draaman aikaan kuten vaikkapa tietyn elokuvan näkeminen. Jos sitä ei jostain syystä voi nyt tänään katsoa, niin sitten katsotaan joku muu pätkä tai tehdään jotain muuta. Ei se voi olla sen kummempaa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Vaihtoon vain samantien. Ei vain pysty ymmärtää ihmisiä mitkä jonkun pienen muutoksen takia sekoavat päästään. Totta kai tuskastuminen on ymmärrettävää, jos joku iso asia mitä on vaikka pari kuukautta odottanut yhtäkkiä peruuntuu.

Mutta ne pienet asiat. Jotkut saavat niistäkin draaman aikaan kuten vaikkapa tietyn elokuvan näkeminen. Jos sitä ei jostain syystä voi nyt tänään katsoa, niin sitten katsotaan joku muu pätkä tai tehdään jotain muuta. Ei se voi olla sen kummempaa.

@Jerry100
Mä luulen, että koska huomaa pian mokansa, voisi oppia tavasta eroon. Aikuista ihmistäkin voi muokata, valmentaa, jos oma motivaatio asiaan löytyy.
Olennaista on löytää ja oppia sanomaan ne tunteet, jotka reaktion takana on.

Aikuinen ihminen tarvitsee paljon apua oppimiseen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aikuinen ihminen tarvitsee paljon apua oppimiseen.

Nyt kuulostat ihan joltain amerikkalaiselta motivaatiovalmentajalta, mutta tottahan tuo on. Nykyinen tyttöni on vähän herkkä huolestumaan asioista mitkä eivät sellaista edes vaadi. Pikku hiljaa hänkin alkaa huomata minun ystävällisellä opastuksella miksi tuostakaan nyt ei tarvinnut jännittää.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Tää on kyllä aika outoa.
Hän siis hermostui ensin siitä kun kävin nopeasti kotona hakemassa uimahousut ja siihen hänen mukaansa menee paljon aikaa eikä sitten ehditä olla yhdessä niin kauaa.
Eilen hermostui kun ilmoitin olevani rankasta työviikosta niin rikki että haluan vähän omaa aikaa (la päivän, illalla taas tehdään jotain) niin hermostui ihan täysin kun hänen suunnittelema asia ei toteudu. Sillä alkoi tämä erolla puoliuhkailu.
Nyt tosin tein selväksi että seuraava kerta kun tulee tuollaista viestiä niin turha pyydellä enää anteeksi tai takaisin. Sitten on lopullista.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Tää on kyllä aika outoa.
Hän siis hermostui ensin siitä kun kävin nopeasti kotona hakemassa uimahousut ja siihen hänen mukaansa menee paljon aikaa eikä sitten ehditä olla yhdessä niin kauaa.
Eilen hermostui kun ilmoitin olevani rankasta työviikosta niin rikki että haluan vähän omaa aikaa (la päivän, illalla taas tehdään jotain) niin hermostui ihan täysin kun hänen suunnittelema asia ei toteudu. Sillä alkoi tämä erolla puoliuhkailu.
Nyt tosin tein selväksi että seuraava kerta kun tulee tuollaista viestiä niin turha pyydellä enää anteeksi tai takaisin. Sitten on lopullista.

Onko siinä muita mustasukkaisuuden piirteitä tullut esiin? Ei noita tosiaan montaa kertaa ainakaan katsella eli ihan hyvä päätös sen suhteen. Mikä tää uimahousujenhaku juttu oli? Naurattaa, kun jotenkin sain päässäni luotua kuvan tilanteesta. Kai sen tytön olisi voinut ottaa mukaan tai jotain, jos se nyt niin korvaamatonta aikaa oli?
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Onko siinä muita mustasukkaisuuden piirteitä tullut esiin? Ei noita tosiaan montaa kertaa ainakaan katsella eli ihan hyvä päätös sen suhteen. Mikä tää uimahousujenhaku juttu oli? Naurattaa, kun jotenkin sain päässäni luotua kuvan tilanteesta. Kai sen tytön olisi voinut ottaa mukaan tai jotain, jos se nyt niin korvaamatonta aikaa oli?


Siinä se onkin kun ei ole mustasukkainen luonne. Mutta kun asiat ei suju juuri niin kuin hän on suunnitellut niin silloin hermostui heti. Mulla siis oli sovittu että menen kylpylään seuraavana päivänä kaverin kanssa ja olin vain unohtanut uikkarit ja pyyhkeen kotiin. Työpäivän jälkeen ne kävin hakemassa.
Ne se tilanne sitten päättyi siihen kun en jaksanut katsella ja kuunnella sen kiukkua niin sanoin että tulee mukaan mun kaveriksi kun haen ne kamat. Vähän ahdistaa.
Nyt eilen kun hän oli halukas keskustelemaan riidasta ja pyysi anteeksi niin hänellä oli kova hyvittämisen tarve. Osti olutta kaupasta ja alkoi hieromaan ja ehdotti jos tekisi mulle ruokaa jne.
Tosin tein erittäin selväksi asian että mun ei pitäis opettaa aikuiselle naiselle käytöstapoja ja mun mielestä nyt on erittäin prinsessa meininkiä. Vaadin häntä käyttäytymään kuin aikuinen.
Katotaan miten nopeasti seuraava riita tulee. Jännää kun itse en tippaakaan ole riidanhaastaja tyyppiä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mulla siis oli sovittu että menen kylpylään seuraavana päivänä kaverin kanssa ja olin vain unohtanut uikkarit ja pyyhkeen kotiin.

Unohdit ainoan asian mikä piti muistaa. Eihän tuo kovin hyvin mennyt ja ehkä tytöt ovat joskus oikeassa, kun syyttävät miehiä erheistään.

Tokikaan ei liity tähän mitenkään, mutta noin sivuhuomautuksena.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
@Jerry100
Ihmeitähän se vaatisi, että aikuinen ihminen tapojaan kovin radikaalisti muuttaa. Jos tollainen on toimintatapa ja siihen on kasvettu, niin se todennäköisesti on sitä myös jatkossa. Toivottavasti asiaa nyt korjaantuu jotenkin muuten, mutta itse en liikoja sen suhteen odottelisi. Kaikkia pikkujuttuja ei kannata kuitenkaan jäädä liikaa miettimään, naiset hoitaa sen puolen ihan varmasti jokatapauksessa. Itse ainakin naiselleni sanon aika useinkin, että nyt loppuu yliajattelut ja oot jo kilsan ohi siitä, mitä tässä oltiin miettimässä. Kyllä se sen ainakin siinä kohtaa ihan hyvin tiedostaa ja yleensä on sitten samaa mieltä asiasta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse ainakin naiselleni sanon aika useinkin, että nyt loppuu yliajattelut ja oot jo kilsan ohi siitä, mitä tässä oltiin miettimässä. Kyllä se sen ainakin siinä kohtaa ihan hyvin tiedostaa ja yleensä on sitten samaa mieltä asiasta.

Näin juuri. Se on ihan söpöä kuinka tytöt ovat tyttöjä ja niin sen pitääkin olla ja siksi niitä rakastetaan. Johonkin sitten pitää silti vetää raja.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Äääh, ei saisi saatana enää sotkea tätä ketjua, mutta pakko antaa sinulle vielä yksi mahdollisuus myöntää olleesi väärässä.

Tässä viesti minkä kirjoitit tänään 20.3.2017 klo 12:14 (ja jota muokkasit klo 12:22)



Ja tässä viesti minkä minä kirjoitin tänään 20.3.2017 klo 15:00



Tiesitkö, että nuo kellonajat tarkoittaa sitä että sinä kirjoitit ekan viestin jossa Patrikin ja hänen tyttöystävänsä ulkonäköön viitattiin. Jee! Olit taas väärässä! Näytä kuinka hyvin osaat myöntää sen! Lyödäänkö 100€ veto?

Siirretään vaikka tänne niin ei sotketa Laineen ketjua. Jutun pointti oli että Laine saa paremmin keskittyä jääkiekkoon kesällä kuin monet muut komeammat jääkiekkoilijat.

Sinä taas lainasit minua ja halusit keskustella Laineen ja Barkovin ulkonäöstä. Sen ei mielestäni kuuluisi olla keskustelun aiheena Laineen ketjussa.

En arvannut että sinulla (oletan että olet mies) on mancrush Laineeseen, pahoittelen jos pahoitit mielesi. Kunhan ilmaisin oman mielipiteeni asiasta.

Ja ymmärrän jos seksuaalinen suuntautumisesi kenties poikkeaa hieman normaalista ja kaltaisesi pitävät Lainetta viehättävänä poikana. Itse en vaan osaa sellaista tilannetta kuvitella ja siksi ilmaisin mielipiteeni asiasta.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
@Jerry100
Ihmeitähän se vaatisi, että aikuinen ihminen tapojaan kovin radikaalisti muuttaa. Jos tollainen on toimintatapa ja siihen on kasvettu, niin se todennäköisesti on sitä myös jatkossa. Toivottavasti asiaa nyt korjaantuu jotenkin muuten, mutta itse en liikoja sen suhteen odottelisi. Kaikkia pikkujuttuja ei kannata kuitenkaan jäädä liikaa miettimään, naiset hoitaa sen puolen ihan varmasti jokatapauksessa. Itse ainakin naiselleni sanon aika useinkin, että nyt loppuu yliajattelut ja oot jo kilsan ohi siitä, mitä tässä oltiin miettimässä. Kyllä se sen ainakin siinä kohtaa ihan hyvin tiedostaa ja yleensä on sitten samaa mieltä asiasta.

Kyllä aikuinen ihminen voi todellakin muuttaa tapojaan, ja muuttaakin ihan hemmetin koko ajan. Kun löytää itsestään sen tunteen, joka jotakin käyttäytymistä aiheuttaa ja työstää sitä, niin pääsee eteenpäin. Sitä vaan pitää itse haluta aika paljon.

Usein hyökkäily on tapa puolustautua. Jos tarve puolustautua poistuu, voi hyökkäilynkin saada pois.

Kerron esimerkin omasta (työ)elämästä. En mitenkään itsetehostukseksi, vaan siksi että tunnen tapauksen. Reilu vuosi sitten havaitsin olevani hirvittävän dominoiva persoona työpaikallani. En kiusaaja, päinvastoin, mutta vaikutusvaltani oli suhteettoman suuri asemaani nähden.

Päätin, että alan kuuntelemaan muiden ehdotuksia ja jos niistä löytyy kannatettava, menen sen taakse edes tuomatta omaani esille. Aloitin uudessa (mutta sellaisessa jossa olen työskennellyt aiemminkin) työpaikassa tiimissä, jossa muut jäsenet ovat hyvin erilaisia persoonallisuuksia kuin itse olen. Ilmassa oli, pomokin sen kertoi jälkeenpäin, pommin aineksia.

Homma kuitenkin eteni mukavasti. Käsittämätön juttu on tapahtunut: me olemme oppineet toistemme vahvuuksista. Tiimin kuusikymppinen jäsen kertoi joku aika sitten miettivänsä ongelmatilanteissa "mitenköhän Sanainen arkku suhtautuisi tähän".
Minä taas olen oppinut... no en mitään, mutta työpaikalla on todella hyvä yhteistyön ilmapiiri ja keskinäinen kunnioitus. Kaikilla on helpompi olla.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Tapojaan voi aina muuttaa, muttei luonnetta. Jos on luonteeltaan esimerkiksi pitkävihainen, niin vuosien mittaan tuskin se luonteenpiirre muuttuu - ainakaan täysin. Tavat ovat opittuja (lapsuudessa jo), luonteenpiirteet eivät. Varsinaisiin naisasioihin ei ole nyt kommentoitavaa. Kaverikortit senkun lisääntyy. Toisaalta hyvä niin.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siirretään vaikka tänne niin ei sotketa Laineen ketjua. Jutun pointti oli että Laine saa paremmin keskittyä jääkiekkoon kesällä kuin monet muut komeammat jääkiekkoilijat.

Sinä taas lainasit minua ja halusit keskustella Laineen ja Barkovin ulkonäöstä. Sen ei mielestäni kuuluisi olla keskustelun aiheena Laineen ketjussa.

En arvannut että sinulla (oletan että olet mies) on mancrush Laineeseen, pahoittelen jos pahoitit mielesi. Kunhan ilmaisin oman mielipiteeni asiasta.

Ja ymmärrän jos seksuaalinen suuntautumisesi kenties poikkeaa hieman normaalista ja kaltaisesi pitävät Lainetta viehättävänä poikana. Itse en vaan osaa sellaista tilannetta kuvitella ja siksi ilmaisin mielipiteeni asiasta.

En haluaisi yhtään vängätä sun kanssasi tämmösistä koska olet trolli ja trollien kanssa vänkäys on vähän sama ku kiljuisi tuulelle että lopeta tuuleminen, mutta sen verran kyllä heräsi mielenkiinto kun tuolla toisaallakin arveltiin että mitäköhän Patrik on sulle tehnyt kun oot noin katkera kaveria kohtaan, että pisti arvailuttamaan minuakin. Jotain ikävää sen on täytynyt olla.

Kun noita vähän kiusaannuttavan huonoja homojuttuja tuossa nyt viljelit, niin nuohan yleensä viittaa siihen että sanoja on itse kaappihomo. Siitäkö kaikki johtuu? Oot kokenut että vanhemmat ja lähipiiri ei hyväksyisi sua jos tunnustaisit, siitä jo tulee kiukkua ja pahaa oloa, ja sitten veikkaan että oot oikeesti ollu joskus Patrikin kaa samalla luokalla, ja oot lukenut vähän merkkejä väärin ja liikuntatunnilla sitten tiputellu suihkussa saippuaa mutta ei oo Patrik yhtään reagoinut? Tai on jopa tajunnut mitä yrität, ja alkanut sua sitten tylyttämään homoudesta siellä luokassa? Se kyllä varmasti on ollut ikävä tilanne ja ymmärrän jos on saanut pitkäksi aikaa katkeruutta ja pahaa oloa aikaiseksi tommonen. Sun kannattaisi varmaan käydä terapiassa, ja oisko jotain kaappihomojen tukipuhelimia olemassa jossa voisit jutella ja ymmärtää että nykypäivänä on oikeesti ihan OK olla homo, ei se haittaa, lähipiiristäsikin varmasti valtaosa hyväksyy sinut ja että Patrik teki väärin kun sinua asiasta koulussa kiusasi.

Näin veikkaan. En kyllä lähtisi 100€ vetoa tästä lyömään, sen verran on hakuammuntaa tämä kyllä nyt, mutta jotenkin luulen että oon oikeilla jäljillä.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Kyllä ihmisten (myös naisten) tavat, ajatukset ja luonnekin voivat aikojen saatossa muuttua. Ainakin oma käytös ja ajattelu on jonkin verran vuosien varrella saanut erilaisia painotuksia.
Parisuhteessa tuskin kannattaa kovin paljon laskea muuttumisen varaan (oman tai varsinkaan toisen), mutta eipä myöskään pidä luulla kaiken pysyvän ikuisesti muuttumattomana.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kyllä ihmisten (myös naisten) tavat, ajatukset ja luonnekin voivat aikojen saatossa muuttua. Ainakin oma käytös ja ajattelu on jonkin verran vuosien varrella saanut erilaisia painotuksia.
Parisuhteessa tuskin kannattaa kovin paljon laskea muuttumisen varaan (oman tai varsinkaan toisen), mutta eipä myöskään pidä luulla kaiken pysyvän ikuisesti muuttumattomana.

Miksi luonteen pitäisikään muuttua ihmisellä, johon on joskus rakastunut? Käyttäytyminen ja toisen huomioimisen, ja varsinkin naisilla usein itsensä rakastamisen taidot kyllä voivat ja on hyväkin kehittyä. Ihminen ei tule valmiiksi koskaan.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@Sanainen arkku Ei mulla ollut varsinaisesti mitään näsäviisasta pointtia muuten, kuin että ihmiset muuttuvat. Ihmiset muuttuvat kokemusten ja iän myötä, joskus sairauksien. Myös terve ihminen kehittyy/muuttuu. Jos mulla jotain pointtia oli, niin ehkä se, että ei pidä olettaa kumppaninkaan olevan smanlainen hupsuttelava teinityttö kuin 20 vuotta aiemmin. Vaikka hän olisikin sellaisesta nykyisenlaiseksi kasvanut. Tämä ehkä selittää, miksi jotkut (sukupuoleen katsomatta) vaihtavat säännöllisin välein kumppania. Ei saa olla liian "aikuinen" puoliso, eläman pitää olla jatkuvaa kuhertelua jne.
 

akke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leeds United, TPS
Kirjoitellaanpa tänne, jos sais vähän päätä auki. Kyseessä kuitenkin loppuen lopuksi pieniä asioita ihmislapsen elämässä, mutta perkele kun syö miestä ja ahistaa.

Viime heinäkuussa tapasin huikean naisen, jonka kanssa kaikki vaikutti siltä, että tämä mies muuttaisi ensimmäistä kertaa naisen kanssa yhteen. Harjoittelusuhteet on takana ja tuo oli kaikinpuolin oikeantuntuista ja tietenkin molemmille. Tumma ja tulinen sairaanhoitaja sopi täydellisesti tällaiselle tuoreelle insinöörille.

Mutta sitten tapahtui tammikuussa, heti vuodenvaihteen jälkeen, naiseni ilmoitusluonteisesti sanoi, ettei pysty jatkamaan enää, kuulemma oli ajoituksesta kiinni. Tietenkin heti tulee mieleen, että miten helvetissä reilun viiden kuukauden jälkeen voi olla kiinni jostain perkeleen ajoituksesta? Kertoi sitten kaikenlaisia asioita, joista tottakai oltiin puhuttu jo aiemmin, mutta nyt yhtäkkiä ihan eri näkökulmasta. Sanoi olevansa tunteellisesti niin rikki edellisistä suhteistaan, ettei pysty jatkamaan. Lisäksi totesi, että ehkä tästä jotain sitten puuttuu, vaikka mä olinkin täysin sitä mitä oli etsinyt. Noh, siinä oli sitten ihan sama mitä sanoin ja tein, neiti kun on päätöksensä tehnyt niin se pitää. Ei kuulemma edetty liian nopeasti tai hitaasti, mä en olisi voinut tehdä mitään eri tavalla ja toivoo, että löydän jonkun, joka on vielä tunteellisesti raiteillaan vierelleni. Tämän jälkeen sitten lähdinkin himaan ja lenkille.

Tammi-helmikuun tämä nainen oli valehtelematta joka päivä mielessäni, viimeistään illalla, usein heti ensimmäisenä aamulla. Hän asuu suosimani kuntoradan varrella, siis siten että radalta näkee sen talon, joten pakkohan sitä oli lenkkiä muuttaa, että sais edes juosta rauhassa. Maaliskuussa menikin ihan mukavasti sitten muutamien muutosten jälkeen.

Kunnes viime lauantaina törmäsin hänen kavereihin, oikeestaan kaikkiin joista oli puhunut, mutta en itse neitiin. Moikkasin, ja he pysäyttivät jutulle. Yksikin sanoi miettineensä, miten olen pärjäillyt, kun vaikutimme niin hyvältä parilta ja yhtäkkiä toinen heittää tollasen takia kaiken pois, ihmetellen suuresti että miksi. Sanoinkin siihen, että sepä tässä eniten vituttaakin, ettei asiasta voinut yhtään jutella, vaan tämä oli yksin hänen asiansa. Noh toinen sitten sanoi, että kyseinen neiti ei ole tänä vuonna muuta tehnyt kuin opiskellut, ja vähän ovat huolissaan. Aloin jo pääsemään tästä yli, mutta toi juttutuokio kyllä sai taas ajattelemaan asiaa.

En varmaan koskaan ole yhtä paljon halunnut ottaa yhteyttä eksääni, mutta, kun tiedän että jossain määrin haluaisin yrittää uudestaan, niin kannattaako edes kysyä kuulumisia tai tarjota apua, jos siellä on vaikeuksia? Just nyt ahistaa sen verran, että olen tyytyväinen siitä että, muutan kesäksi töihin toiselle paikkakunnalle.

Jos joku sai jotain tolkkua, niin hyvä. Jos ei, niin ehkä selkeytti omaa päätä. Varmasti jäi jotain kirjoittamatta, mutta kuten sanottua, loppuen lopuksi pieniä asioita. Silti pääsee ihon alle aika tehokkaasti.
 
Kirjoitellaanpa tänne, jos sais vähän päätä auki. Kyseessä kuitenkin loppuen lopuksi pieniä asioita ihmislapsen elämässä, mutta perkele kun syö miestä ja ahistaa.

Viime heinäkuussa tapasin huikean naisen, jonka kanssa kaikki vaikutti siltä, että tämä mies muuttaisi ensimmäistä kertaa naisen kanssa yhteen. Harjoittelusuhteet on takana ja tuo oli kaikinpuolin oikeantuntuista ja tietenkin molemmille. Tumma ja tulinen sairaanhoitaja sopi täydellisesti tällaiselle tuoreelle insinöörille.

Mutta sitten tapahtui tammikuussa, heti vuodenvaihteen jälkeen, naiseni ilmoitusluonteisesti sanoi, ettei pysty jatkamaan enää, kuulemma oli ajoituksesta kiinni. Tietenkin heti tulee mieleen, että miten helvetissä reilun viiden kuukauden jälkeen voi olla kiinni jostain perkeleen ajoituksesta? Kertoi sitten kaikenlaisia asioita, joista tottakai oltiin puhuttu jo aiemmin, mutta nyt yhtäkkiä ihan eri näkökulmasta. Sanoi olevansa tunteellisesti niin rikki edellisistä suhteistaan, ettei pysty jatkamaan. Lisäksi totesi, että ehkä tästä jotain sitten puuttuu, vaikka mä olinkin täysin sitä mitä oli etsinyt. Noh, siinä oli sitten ihan sama mitä sanoin ja tein, neiti kun on päätöksensä tehnyt niin se pitää. Ei kuulemma edetty liian nopeasti tai hitaasti, mä en olisi voinut tehdä mitään eri tavalla ja toivoo, että löydän jonkun, joka on vielä tunteellisesti raiteillaan vierelleni. Tämän jälkeen sitten lähdinkin himaan ja lenkille.

Tammi-helmikuun tämä nainen oli valehtelematta joka päivä mielessäni, viimeistään illalla, usein heti ensimmäisenä aamulla. Hän asuu suosimani kuntoradan varrella, siis siten että radalta näkee sen talon, joten pakkohan sitä oli lenkkiä muuttaa, että sais edes juosta rauhassa. Maaliskuussa menikin ihan mukavasti sitten muutamien muutosten jälkeen.

Kunnes viime lauantaina törmäsin hänen kavereihin, oikeestaan kaikkiin joista oli puhunut, mutta en itse neitiin. Moikkasin, ja he pysäyttivät jutulle. Yksikin sanoi miettineensä, miten olen pärjäillyt, kun vaikutimme niin hyvältä parilta ja yhtäkkiä toinen heittää tollasen takia kaiken pois, ihmetellen suuresti että miksi. Sanoinkin siihen, että sepä tässä eniten vituttaakin, ettei asiasta voinut yhtään jutella, vaan tämä oli yksin hänen asiansa. Noh toinen sitten sanoi, että kyseinen neiti ei ole tänä vuonna muuta tehnyt kuin opiskellut, ja vähän ovat huolissaan. Aloin jo pääsemään tästä yli, mutta toi juttutuokio kyllä sai taas ajattelemaan asiaa.

En varmaan koskaan ole yhtä paljon halunnut ottaa yhteyttä eksääni, mutta, kun tiedän että jossain määrin haluaisin yrittää uudestaan, niin kannattaako edes kysyä kuulumisia tai tarjota apua, jos siellä on vaikeuksia? Just nyt ahistaa sen verran, että olen tyytyväinen siitä että, muutan kesäksi töihin toiselle paikkakunnalle.

Jos joku sai jotain tolkkua, niin hyvä. Jos ei, niin ehkä selkeytti omaa päätä. Varmasti jäi jotain kirjoittamatta, mutta kuten sanottua, loppuen lopuksi pieniä asioita. Silti pääsee ihon alle aika tehokkaasti.

No kuulostaa vähän semmoiselta typyltä, joka pohjimmiltaan diggaa vain kausittaisia tai jopa lyhyitä romansseja. Syystä tai toisesta homma sitten vain alkaa ahdistaa ja se loppuu, kun ei ole juurikin sitä "tunnetta" tai on "rikki". Eikä siinä, moni ehkä onkin, mutta niihin on myös helppo vedota. Suurimman osan aikaa selkeästi haluaa keskittyä itseensä ja ilmeisesti opintoihinsa. Hankala nähdä kertomasi perusteella, että mitä hyötyä olisi sulla lähteä kynnysmattoilemaan enää tyyliin "Meikä tässä moi, muistatko vielä?" jne. Vaihda sitä lenkkipolkua ja etsi uutta lihaa.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Kirjoitellaanpa tänne, jos sais vähän päätä auki. Kyseessä kuitenkin loppuen lopuksi pieniä asioita ihmislapsen elämässä, mutta perkele kun syö miestä ja ahistaa.

Viime heinäkuussa tapasin huikean naisen, jonka kanssa kaikki vaikutti siltä, että tämä mies muuttaisi ensimmäistä kertaa naisen kanssa yhteen. Harjoittelusuhteet on takana ja tuo oli kaikinpuolin oikeantuntuista ja tietenkin molemmille. Tumma ja tulinen sairaanhoitaja sopi täydellisesti tällaiselle tuoreelle insinöörille.

Mutta sitten tapahtui tammikuussa, heti vuodenvaihteen jälkeen, naiseni ilmoitusluonteisesti sanoi, ettei pysty jatkamaan enää, kuulemma oli ajoituksesta kiinni. Tietenkin heti tulee mieleen, että miten helvetissä reilun viiden kuukauden jälkeen voi olla kiinni jostain perkeleen ajoituksesta? Kertoi sitten kaikenlaisia asioita, joista tottakai oltiin puhuttu jo aiemmin, mutta nyt yhtäkkiä ihan eri näkökulmasta. Sanoi olevansa tunteellisesti niin rikki edellisistä suhteistaan, ettei pysty jatkamaan. Lisäksi totesi, että ehkä tästä jotain sitten puuttuu, vaikka mä olinkin täysin sitä mitä oli etsinyt. Noh, siinä oli sitten ihan sama mitä sanoin ja tein, neiti kun on päätöksensä tehnyt niin se pitää. Ei kuulemma edetty liian nopeasti tai hitaasti, mä en olisi voinut tehdä mitään eri tavalla ja toivoo, että löydän jonkun, joka on vielä tunteellisesti raiteillaan vierelleni. Tämän jälkeen sitten lähdinkin himaan ja lenkille.

Tammi-helmikuun tämä nainen oli valehtelematta joka päivä mielessäni, viimeistään illalla, usein heti ensimmäisenä aamulla. Hän asuu suosimani kuntoradan varrella, siis siten että radalta näkee sen talon, joten pakkohan sitä oli lenkkiä muuttaa, että sais edes juosta rauhassa. Maaliskuussa menikin ihan mukavasti sitten muutamien muutosten jälkeen.

Kunnes viime lauantaina törmäsin hänen kavereihin, oikeestaan kaikkiin joista oli puhunut, mutta en itse neitiin. Moikkasin, ja he pysäyttivät jutulle. Yksikin sanoi miettineensä, miten olen pärjäillyt, kun vaikutimme niin hyvältä parilta ja yhtäkkiä toinen heittää tollasen takia kaiken pois, ihmetellen suuresti että miksi. Sanoinkin siihen, että sepä tässä eniten vituttaakin, ettei asiasta voinut yhtään jutella, vaan tämä oli yksin hänen asiansa. Noh toinen sitten sanoi, että kyseinen neiti ei ole tänä vuonna muuta tehnyt kuin opiskellut, ja vähän ovat huolissaan. Aloin jo pääsemään tästä yli, mutta toi juttutuokio kyllä sai taas ajattelemaan asiaa.

En varmaan koskaan ole yhtä paljon halunnut ottaa yhteyttä eksääni, mutta, kun tiedän että jossain määrin haluaisin yrittää uudestaan, niin kannattaako edes kysyä kuulumisia tai tarjota apua, jos siellä on vaikeuksia? Just nyt ahistaa sen verran, että olen tyytyväinen siitä että, muutan kesäksi töihin toiselle paikkakunnalle.

Jos joku sai jotain tolkkua, niin hyvä. Jos ei, niin ehkä selkeytti omaa päätä. Varmasti jäi jotain kirjoittamatta, mutta kuten sanottua, loppuen lopuksi pieniä asioita. Silti pääsee ihon alle aika tehokkaasti.

Tavallinen tarina. Nainenhan on näköjään sanonutkin, että te ette ole perfect match. Sellaista se on. Tuollaisessa puolessa vuodessa sen huomaa jo mikäli ei natsaa sitten kunnolla. Nainen on nyt niin päättänyt ettei halua suhdetta, ainakaan sinun kanssasi. On kiusallista teidän kummankin kannalta mikäli alat nyt laittamaan hänelle viestiä. Hän on sanonut sinulle EI jo kerran. Vieläpä ilmeisesti hyvin perustellut tuon asian sinulle. Kuten Hyman Roth sanoi etsi uusi lenkkipolku ja uusi nainen. Kesällä kimalaisia riittää!
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Juu et todellakaan ala nyt ottamaan yhteyttä häneen.
Hän teki kantansa selväksi ja sitä vaan pitää Kunnioittaa.
Kaiken lisäksi se on merkki vähän roikkumisesta tai ainakin erittäin helposti sellaiseksi tulkittavaksi.
 

akke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leeds United, TPS
Joo hyviä pointteja kyllä. Meni vaan niin hyvin jo nyt maaliskuussa, uusikin nainen tässä pyörii, mutta noi sen kaverin jutut sai vielä kerran pään sekasin.

Noh, eiköhän se siitä uudestaan selkene, kun yhden kerran jo siinä onnistuin.
 

Jeffrey

Jäsen
Joo hyviä pointteja kyllä. Meni vaan niin hyvin jo nyt maaliskuussa, uusikin nainen tässä pyörii, mutta noi sen kaverin jutut sai vielä kerran pään sekasin.

Noh, eiköhän se siitä uudestaan selkene, kun yhden kerran jo siinä onnistuin.

Sä olet justiinsa siinä pahassa vaiheessa. Mieli alkaa jo kirkastumaan, aika kultaamaan muistoja ja ne omat tunteet voimistumaan kun näkee ettei sitä ihan joka puskan takana kasvakaan ihan samanlaisia naaraita. Tämä vaihe tulee juuri se kuukausi-pari eron jälkeen. Sun pitää nyt vaan kestää se ja painaa eteenpäin.

Omalla kohdalla juuri tämä hetki aiheutti äärimmäisen paljon harmia. Eksän kanssa useammi erottuani hän lähestyi minua aina tämän tilan ollessa käynnissä ja useamman kerran menikin takaisin. Niin kauniisti silloin puhui kuinka on ymmärtänyt sitä ja tätä ja kuinka kaikki tulee muuttumaan jnejne. Noh, Sen nyt ei olisi pitänyt ketään yllättää että eihän mikään koskaan muuttunut.
 

Masentaja

Jäsen
Mun mielestä jokainen nainen/mies joka kuvittelee joskus löytävänsä sen "perfect matchin" niin joutaakin jäädä vanhaksi piiaksi/peräkammarin pojaksi. Koska sellaista ei vain ole, aina toisessa on jotain ärsyttävää tai muuten sellaista joka tämän "perfect matchin" illuusion särkee. Toisten asioiden kanssa pystyy elämään, toisten ei.

Mutta, entäpä jos puoliso muuttuu yli 10v yhdessäolon jälkeen neurologisen sairaskohtauksen myötä hyvin erilaiseksi ihmiseksi, ja osittain jopa tajuamatta sitä itse? Onko ero perusteltu vaihtoehto vai "pitääkö yrittää ja ymmärtää"?
 

Jeffrey

Jäsen
Mutta, entäpä jos puoliso muuttuu yli 10v yhdessäolon jälkeen neurologisen sairaskohtauksen myötä hyvin erilaiseksi ihmiseksi, ja osittain jopa tajuamatta sitä itse? Onko ero perusteltu vaihtoehto vai "pitääkö yrittää ja ymmärtää"?

Vaikea sanoa, kun en itse ole tällaisessa tilanteessa ollut.

Lähtökohtana ehkä yrittäisin ymmärtää ja pitää huolta toisesta. Lopulta kuitenkin meillä jokaisella on tasan tämä yksi elämämme käytettävissä ja sen lähtökohdaksi ottaisin sen elämisen mahdollisimman onnellisesti. Jos se toisen kanssa yrittäminen ja ymmärtäminen oikeasti tekee sinusta onnellisen niin anna mennä, mutta jos ei niin uskalla mennä.

Joskus tuli dokkaria tällaisesta oliko se nyt varhaisdementiasta. Eli keski-ikäisillä ihmisillä alkavasta dementiasta. Tässä yksi pariskunta taisteli vuosia sairauden kanssa, kunnes vaimo oli sitten käytännössä täysin dementoitunut. Mies laittoi naisensa laitokseen, piti hänestä edelleen huolta mutta samalla jatkoi omaa elämäänsä ja jatkoi sitä toisen partnerin kanssa. Mielestäni oikein tehty. Okei, tässä esimerkissä se toinen ihminen katoaa lähes kokonaan, paitsi läheistensä mielistä.
 

akke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leeds United, TPS
Mun mielestä jokainen nainen/mies joka kuvittelee joskus löytävänsä sen "perfect matchin" niin joutaakin jäädä vanhaksi piiaksi/peräkammarin pojaksi. Koska sellaista ei vain ole, aina toisessa on jotain ärsyttävää tai muuten sellaista joka tämän "perfect matchin" illuusion särkee. Toisten asioiden kanssa pystyy elämään, toisten ei.

Tästä sanasta sanaan täysin samaa mieltä. Eikä meillä edes ollut mitään aiemmin, joka olisi ärsyttänyt tai ollut erityisen huono juttu. Tiedä sitten, vituttaa kun nykyään ihmiset heittää hyviä suhteita romukoppaan aika pienestä, kun odotetaan juuri tätä perfect matchia. Telkkarista ja julkisuudesta niitä sitten kytätään ja oletetaan samaa omalle kohdalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös