Naisasiat

• 7 587 235
  • 26 609
Oma vankka mielipide ylläolevaan Rothman juttuun, joka perustuu muutaman luettun viestin pohjalle, on se, että laita nainen matkalle ja jäät itse kotiin tekemään mitä huvittaa. Jos ei käy, niin sitten se on parisuhteen loppu.

Nimenomaan, mun puolesta voi ihan rauhassa mennä ambomaahan, sademetsiin tai etsimään shangrilaata, mutta kunhan mä saan jäädä himaan ilman et se aiheuttaa draamaa. Ihmettelen suuresti jos ei kelpaa. Menköön vaikka jonkun äijän kanssa, en mä estele. Pääasia ettei mun tarvi lähtee hakee passia itselleni, ottaa rokotteita ja vittuuntumaan maailman menoon

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Niin, en tiedä mistä se johtuu, mutta huisin monilla suomalaisilla naisilla tuntuu herahtavan märäksi ja estot katoavan vaihdossa, muuten ulkomailla tai tänne eksyneiden ulkomaalaisten kanssa. Onko suomalainen perusjanne sitten niin onneton tapaus, että jonkun irkkumurretta mongertavan Paddyn, ylitunteellisen Enricon tai rennon aussi-Andyn seura johtaa "mä vaan rakastuin, sori nyt vaan" tilanteisiin.
Yksi syy löytyy myös biologiasta. Geeniperimän erilaisuus on lajille hyväksi joten muualta tullut tuo uudenlaista geeniperimää. Ihan samalla tavalla jossain Aasiassa tai Afrikassa naiset hullaantuvat suomalaisesta tai ylipäänsä eurooppalaisesta miehestä. Ihan noin yksiselitteistä se ei ole mutta tuollakin on osansa tässä.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Venezuelahan on Etelä-Amerikan epävakaimpia maita. Joskus katsoin murhatilastoja Etelä-Amerikasta, niin taisi olla ykkösenä. Siihen vielä viidakko kaikkine elukoineen lisäksi, niin kuulostaa painajaiselta ajatellakaan tuollaiseen paikkaan menemistä. En lähtisi, vaikka ilmaiseksi pääsisin. Jos maksettaisiin riittävästi, niin voisin harkita, mutta saisi olla suhteellisen iso summa, että lähtisin. Missään "maailmanlopun baarissa" en nauttisi olemisesta yhtään. Täällä Oulussakaan en halua mennä pahimpiin räkälöihin, joissa on epämääräistä porukkaa, joten miksi ihmeessä olisi sitten nautinnollista jossain Buenos Airesissa tykätä vielä pahemmista räkälöistä. Myöskään ryöstön kohteena olemisesta en nauttisi tekohetkellä, enkä jälkeenpäinkään ilahtuisi sellaisesta muistosta. Minusta ryöstön kohteeksi joutuminen on itse asiassa pahempaa kuin jos joutuisi yöksi putkaan, joten siinä mielessä analogia toimii. Ja jos ei ole yhteistä kieltä, niin mitä hauskaa siinäkään on. Kerran Turussa 1990-luvulla eräs turkulainen puhui niin leveää turkua, että en meinannut ymmärtää. Ei ollut helppo hetki sekään! Ja sinulle tuo kaikki olisi vain hienoa. No minulle ei. Olen kyllä käynyt Euroopan sisällä useammassakin maassa, Espanjassa useimmin, Kreikassa, Belgiassa. Ruotsissa olin yhden kesän töissä. Viro ja Norja on tietenkin käytynä.

Missähän minä olen sanonut, että muualla kaikki on ns. paskaa ja missä olen sanonut, että meillä Suomessa on kaikki hyvin? Minä vaan en tykkää mennä ns. hevonvittumaihin, varsinkaan viidakoihin. Enkä usko, että parisuhteessa miehen ja naisen välilä kovin suuret eroavaisuudet tässä asiassa ovat hyväksi. Esim. tuo, että nainen on verrannut Australiaa Fuengirolaan, kertoo lähinnä sen, että nainen on ideologiansa sumentama fanaattinen pöljäke. Tämä ilmennyt riita ei edes ole vielä kunnon riita, ne kunnon riidat ovat vasta tulossa.

Nykyiseen Venezuelaan mua ei saisi edes kilon paloina. Siellä kävin El Chavon aikoina, toki oli nähtävissä jo silloin että ihan päin vittua tuo menee. Joka ilta telkusta tuli klo 19 ko herran tunnin puhe (kaikilta kanavilta, tietenkin), mikä sinällään oli mielenkiintoista. Vaikka tosiaan pidän reissaamisesta, niin en mä ihan mihin tahansa mene.

Viiidakko oli hienoa, mutta toki ymmärrän, ettei mun tapa reissata ole kaikkia varten. Tuosta maailmanlopun baarista sen verran, ettei ko mesta ole mikään räkälä. Paikka vain avautui aamulla kolmelta ja meni viideltä alkuilllasta kiinni, sinne mentiin kun muut mestat oli kiinni. Räkälä se ei todellakaan ollut.

Ei se ryöstön kohteena oleminen ole ollenkaan hauskaa. Se mikä tuosta teki ns hienon, niin aamuyöllä selvittämässä miten, mitä ja koska tapahtui, ilman yhteistä kieltä - ja kas kummaa, kaikki järjestyi.

Tuon leveän turun hankaluuden ymmärrän hyvin :)

Ei todellakaan ole hyvä lähtökohta jos toinen haluaa mennä ottamaan selfieitä tummien lasten kanssa ja toinen haluaa olla kotisohvalla. Ei se kovin hyvää ennusta. Mutta edelleen, kukin tavallaan. Mikä minä olen ketään neuvomaan.

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Eihän se ole pettämistä jos ulkomailla panee vierasta, samoin kuin ei suikkarikaan ole. Paitsi jos se on vaimo, joka moisia riettauksia harrastaa!

Jeffrey

Jäsen
Eihän se ole pettämistä jos ulkomailla panee vierasta, samoin kuin ei suikkarikaan ole. Paitsi jos se on vaimo, joka moisia riettauksia harrastaa!

Kortsulla jos panee, niin teknisesti ottaen pippeli ei koske pimppiä. Toki sukupuolieroissa on hyvä muistaa myös se, että naisen värkki kuluu käytössä, kun taas miehen värkki voimistuu kun sitä välillä myös käyttää.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toki sukupuolieroissa on hyvä muistaa myös se, että naisen värkki kuluu käytössä, kun taas miehen värkki voimistuu kun sitä välillä myös käyttää.

Tähän oli hyvä saada vahvistus asiantuntijataholta, koska jotkut väittävät, että järvi ei soutamalla kulu.

Aamustondiksen tarkoitushan on vain varmistaa, että värkki pysyy kunnossa. Sitä tarvitaan sillä eihän tavallinen ihminen juuri koskaan saa ja tauot voivat olla hyvinkin pitkiä.

Matkustusjuttujen lisäksi on nyt tänään kuultu outoa vittuilua siitä, etten halua lapsia. Asiasta nimittäin keskusteltiin muutama kuukausi takaperin ja ei ollut väliä, kun hänkin halusi/haluaa elää ilman moisia rasitteita. Ei siis varmasti tullut yllätyksenä kenellekään, ettei mua faijahommat nappaa. Aika outo homma, että vajaassa viikossa oon tullut joksikin kokoelmaksi ei toivottuja ominaisuuksia ja tyhjäksi arvaksi naisen silmissä. Alkaa pikkuhiljaa itsestä tuntua siltä, ettei tämäkään nyt taida olla se ns oikea nainen mulle, sikäli kuin sellaista edes on olemassa. Sillä mitä on tai tekee ei ole niin väliä, kuin sillä mitä ei ole tai jättää tekemättä. Vähän tympeetä, mutta minkäs tällekään tilanteelle lopulta voi? Kuitenkaan en ala sitä passia hommaamaan tai tekemään skidejä ikinä (miksi vitussa tää edes vedettiin tähän mukaan yhtäkkiä?), niin vähän rupee ehkä umpikuja oleen edessä.

Jeffrey

Jäsen
Matkustusjuttujen lisäksi on nyt tänään kuultu outoa vittuilua siitä, etten halua lapsia....

(miksi vitussa tää edes vedettiin tähän mukaan yhtäkkiä?), niin vähän rupee ehkä umpikuja oleen edessä.

Kyllähän se nyt siltä kuullostaa, että nainen on syystä tai toisesta alkanut itselleen kehittelemään syitä tai tekosyitä joilla hän uskottelee itsensä lähtemään pois luotasi. Ihan tyypillistä naisen käytöstä, jossa itselleen uskottelemalla muutetaan omaa mielipidettä tai tai jopa käsityksiä reaalimaailmasta.

Sulla alkaa olla aika ottaa homma haltuun tavalla tai toisella, mikäli mimmin kanssa haluat jatkaa.

Kyllähän se nyt siltä kuullostaa, että nainen on syystä tai toisesta alkanut itselleen kehittelemään syitä tai tekosyitä joilla hän uskottelee itsensä lähtemään pois luotasi. Ihan tyypillistä naisen käytöstä, jossa itselleen uskottelemalla muutetaan omaa mielipidettä tai tai jopa käsityksiä reaalimaailmasta.

Sulla alkaa olla aika ottaa homma haltuun tavalla tai toisella, mikäli mimmin kanssa haluat jatkaa.

Niin, on kanssa vähän miettinyt, että onko vastaan tullut joku sellainen miekkonen, joka haluaa perheen ja voi varallisuutensa puolesta iskeä rahaa romanttisiin reissuihin silleen ihanan spontaanisti. Ei olis mikään ihme sikäli, että ihan näyttävän näköinen ja korkeakoulutettu ym mirmelihän se on, joka liikkuu totaalisen erilaisissa sosiaalisissa piireissä ko itse. Hauskaa on ollut monin tavoin, mutta ei tämä kenenkään kannalta voi näin jatkua kovin kauaa ainakaan. Tehköön mitä lystää, mutta turha edes yrittää kiristää meikäläistä olemaan tai ajattelemaan jotenkin toisin.

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Mitä palstaveljet ja sisaret tekisi jos teille tulisi eteen tilanne jossa tapailemasi nainen tai mies olisi sellainen joka pienenkin asian muuttuessa, tai juuri hänen suunnitteleman asian muuttuessa saisi hirveän kiukun ja halvauksen jossa uhkaillaan erolla ja vihjataan "en mä tiedä tuleeko tästä mitään" mutta kiukku kuitenkin laantuu todella äkkiä ja sen jälkeen pahoitellaan että ei sä nyt mitään tämä oli taas näitä "kun nyt olen tällänen äkkipikainen"...

Tänään mulla oli sellainen riita. Ilmoitin naiselle että seuraavaa kertaa ei tule enää koska silloin mitä lähden lopullisesti. Kenenkään ei tarvitse kuunnella mielestäni vihjailua tai erolla uhkailua. Kyseessä 37 vuotias nainen.

Paskaahan tuollainen on, ei kenenkään miehen pidä antaa itteään nöyryyttää uhkailujen edessä. Kantsii ehkä coolisti nostaa kytkintä.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitä palstaveljet ja sisaret tekisi jos teille tulisi eteen tilanne jossa tapailemasi nainen tai mies olisi sellainen joka pienenkin asian muuttuessa, tai juuri hänen suunnitteleman asian muuttuessa saisi hirveän kiukun ja halvauksen jossa uhkaillaan erolla ja vihjataan "en mä tiedä tuleeko tästä mitään" mutta kiukku kuitenkin laantuu todella äkkiä ja sen jälkeen pahoitellaan että ei sä nyt mitään tämä oli taas näitä "kun nyt olen tällänen äkkipikainen"

Vaihtoon vain samantien. Ei vain pysty ymmärtää ihmisiä mitkä jonkun pienen muutoksen takia sekoavat päästään. Totta kai tuskastuminen on ymmärrettävää, jos joku iso asia mitä on vaikka pari kuukautta odottanut yhtäkkiä peruuntuu.

Mutta ne pienet asiat. Jotkut saavat niistäkin draaman aikaan kuten vaikkapa tietyn elokuvan näkeminen. Jos sitä ei jostain syystä voi nyt tänään katsoa, niin sitten katsotaan joku muu pätkä tai tehdään jotain muuta. Ei se voi olla sen kummempaa.

Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Vaihtoon vain samantien. Ei vain pysty ymmärtää ihmisiä mitkä jonkun pienen muutoksen takia sekoavat päästään. Totta kai tuskastuminen on ymmärrettävää, jos joku iso asia mitä on vaikka pari kuukautta odottanut yhtäkkiä peruuntuu.

Mutta ne pienet asiat. Jotkut saavat niistäkin draaman aikaan kuten vaikkapa tietyn elokuvan näkeminen. Jos sitä ei jostain syystä voi nyt tänään katsoa, niin sitten katsotaan joku muu pätkä tai tehdään jotain muuta. Ei se voi olla sen kummempaa.

@Jerry100
Mä luulen, että koska huomaa pian mokansa, voisi oppia tavasta eroon. Aikuista ihmistäkin voi muokata, valmentaa, jos oma motivaatio asiaan löytyy.
Olennaista on löytää ja oppia sanomaan ne tunteet, jotka reaktion takana on.

Aikuinen ihminen tarvitsee paljon apua oppimiseen.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aikuinen ihminen tarvitsee paljon apua oppimiseen.

Nyt kuulostat ihan joltain amerikkalaiselta motivaatiovalmentajalta, mutta tottahan tuo on. Nykyinen tyttöni on vähän herkkä huolestumaan asioista mitkä eivät sellaista edes vaadi. Pikku hiljaa hänkin alkaa huomata minun ystävällisellä opastuksella miksi tuostakaan nyt ei tarvinnut jännittää.

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Tää on kyllä aika outoa.
Hän siis hermostui ensin siitä kun kävin nopeasti kotona hakemassa uimahousut ja siihen hänen mukaansa menee paljon aikaa eikä sitten ehditä olla yhdessä niin kauaa.
Eilen hermostui kun ilmoitin olevani rankasta työviikosta niin rikki että haluan vähän omaa aikaa (la päivän, illalla taas tehdään jotain) niin hermostui ihan täysin kun hänen suunnittelema asia ei toteudu. Sillä alkoi tämä erolla puoliuhkailu.
Nyt tosin tein selväksi että seuraava kerta kun tulee tuollaista viestiä niin turha pyydellä enää anteeksi tai takaisin. Sitten on lopullista.

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Tää on kyllä aika outoa.
Hän siis hermostui ensin siitä kun kävin nopeasti kotona hakemassa uimahousut ja siihen hänen mukaansa menee paljon aikaa eikä sitten ehditä olla yhdessä niin kauaa.
Eilen hermostui kun ilmoitin olevani rankasta työviikosta niin rikki että haluan vähän omaa aikaa (la päivän, illalla taas tehdään jotain) niin hermostui ihan täysin kun hänen suunnittelema asia ei toteudu. Sillä alkoi tämä erolla puoliuhkailu.
Nyt tosin tein selväksi että seuraava kerta kun tulee tuollaista viestiä niin turha pyydellä enää anteeksi tai takaisin. Sitten on lopullista.

Onko siinä muita mustasukkaisuuden piirteitä tullut esiin? Ei noita tosiaan montaa kertaa ainakaan katsella eli ihan hyvä päätös sen suhteen. Mikä tää uimahousujenhaku juttu oli? Naurattaa, kun jotenkin sain päässäni luotua kuvan tilanteesta. Kai sen tytön olisi voinut ottaa mukaan tai jotain, jos se nyt niin korvaamatonta aikaa oli?

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Onko siinä muita mustasukkaisuuden piirteitä tullut esiin? Ei noita tosiaan montaa kertaa ainakaan katsella eli ihan hyvä päätös sen suhteen. Mikä tää uimahousujenhaku juttu oli? Naurattaa, kun jotenkin sain päässäni luotua kuvan tilanteesta. Kai sen tytön olisi voinut ottaa mukaan tai jotain, jos se nyt niin korvaamatonta aikaa oli?

Siinä se onkin kun ei ole mustasukkainen luonne. Mutta kun asiat ei suju juuri niin kuin hän on suunnitellut niin silloin hermostui heti. Mulla siis oli sovittu että menen kylpylään seuraavana päivänä kaverin kanssa ja olin vain unohtanut uikkarit ja pyyhkeen kotiin. Työpäivän jälkeen ne kävin hakemassa.
Ne se tilanne sitten päättyi siihen kun en jaksanut katsella ja kuunnella sen kiukkua niin sanoin että tulee mukaan mun kaveriksi kun haen ne kamat. Vähän ahdistaa.
Nyt eilen kun hän oli halukas keskustelemaan riidasta ja pyysi anteeksi niin hänellä oli kova hyvittämisen tarve. Osti olutta kaupasta ja alkoi hieromaan ja ehdotti jos tekisi mulle ruokaa jne.
Tosin tein erittäin selväksi asian että mun ei pitäis opettaa aikuiselle naiselle käytöstapoja ja mun mielestä nyt on erittäin prinsessa meininkiä. Vaadin häntä käyttäytymään kuin aikuinen.
Katotaan miten nopeasti seuraava riita tulee. Jännää kun itse en tippaakaan ole riidanhaastaja tyyppiä.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mulla siis oli sovittu että menen kylpylään seuraavana päivänä kaverin kanssa ja olin vain unohtanut uikkarit ja pyyhkeen kotiin.

Unohdit ainoan asian mikä piti muistaa. Eihän tuo kovin hyvin mennyt ja ehkä tytöt ovat joskus oikeassa, kun syyttävät miehiä erheistään.

Tokikaan ei liity tähän mitenkään, mutta noin sivuhuomautuksena.

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
@Jerry100
Ihmeitähän se vaatisi, että aikuinen ihminen tapojaan kovin radikaalisti muuttaa. Jos tollainen on toimintatapa ja siihen on kasvettu, niin se todennäköisesti on sitä myös jatkossa. Toivottavasti asiaa nyt korjaantuu jotenkin muuten, mutta itse en liikoja sen suhteen odottelisi. Kaikkia pikkujuttuja ei kannata kuitenkaan jäädä liikaa miettimään, naiset hoitaa sen puolen ihan varmasti jokatapauksessa. Itse ainakin naiselleni sanon aika useinkin, että nyt loppuu yliajattelut ja oot jo kilsan ohi siitä, mitä tässä oltiin miettimässä. Kyllä se sen ainakin siinä kohtaa ihan hyvin tiedostaa ja yleensä on sitten samaa mieltä asiasta.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse ainakin naiselleni sanon aika useinkin, että nyt loppuu yliajattelut ja oot jo kilsan ohi siitä, mitä tässä oltiin miettimässä. Kyllä se sen ainakin siinä kohtaa ihan hyvin tiedostaa ja yleensä on sitten samaa mieltä asiasta.

Näin juuri. Se on ihan söpöä kuinka tytöt ovat tyttöjä ja niin sen pitääkin olla ja siksi niitä rakastetaan. Johonkin sitten pitää silti vetää raja.

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Äääh, ei saisi saatana enää sotkea tätä ketjua, mutta pakko antaa sinulle vielä yksi mahdollisuus myöntää olleesi väärässä.

Tässä viesti minkä kirjoitit tänään 20.3.2017 klo 12:14 (ja jota muokkasit klo 12:22)

Ja tässä viesti minkä minä kirjoitin tänään 20.3.2017 klo 15:00

Tiesitkö, että nuo kellonajat tarkoittaa sitä että sinä kirjoitit ekan viestin jossa Patrikin ja hänen tyttöystävänsä ulkonäköön viitattiin. Jee! Olit taas väärässä! Näytä kuinka hyvin osaat myöntää sen! Lyödäänkö 100€ veto?

Siirretään vaikka tänne niin ei sotketa Laineen ketjua. Jutun pointti oli että Laine saa paremmin keskittyä jääkiekkoon kesällä kuin monet muut komeammat jääkiekkoilijat.

Sinä taas lainasit minua ja halusit keskustella Laineen ja Barkovin ulkonäöstä. Sen ei mielestäni kuuluisi olla keskustelun aiheena Laineen ketjussa.

En arvannut että sinulla (oletan että olet mies) on mancrush Laineeseen, pahoittelen jos pahoitit mielesi. Kunhan ilmaisin oman mielipiteeni asiasta.

Ja ymmärrän jos seksuaalinen suuntautumisesi kenties poikkeaa hieman normaalista ja kaltaisesi pitävät Lainetta viehättävänä poikana. Itse en vaan osaa sellaista tilannetta kuvitella ja siksi ilmaisin mielipiteeni asiasta.

Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
@Jerry100
Ihmeitähän se vaatisi, että aikuinen ihminen tapojaan kovin radikaalisti muuttaa. Jos tollainen on toimintatapa ja siihen on kasvettu, niin se todennäköisesti on sitä myös jatkossa. Toivottavasti asiaa nyt korjaantuu jotenkin muuten, mutta itse en liikoja sen suhteen odottelisi. Kaikkia pikkujuttuja ei kannata kuitenkaan jäädä liikaa miettimään, naiset hoitaa sen puolen ihan varmasti jokatapauksessa. Itse ainakin naiselleni sanon aika useinkin, että nyt loppuu yliajattelut ja oot jo kilsan ohi siitä, mitä tässä oltiin miettimässä. Kyllä se sen ainakin siinä kohtaa ihan hyvin tiedostaa ja yleensä on sitten samaa mieltä asiasta.

Kyllä aikuinen ihminen voi todellakin muuttaa tapojaan, ja muuttaakin ihan hemmetin koko ajan. Kun löytää itsestään sen tunteen, joka jotakin käyttäytymistä aiheuttaa ja työstää sitä, niin pääsee eteenpäin. Sitä vaan pitää itse haluta aika paljon.

Usein hyökkäily on tapa puolustautua. Jos tarve puolustautua poistuu, voi hyökkäilynkin saada pois.

Kerron esimerkin omasta (työ)elämästä. En mitenkään itsetehostukseksi, vaan siksi että tunnen tapauksen. Reilu vuosi sitten havaitsin olevani hirvittävän dominoiva persoona työpaikallani. En kiusaaja, päinvastoin, mutta vaikutusvaltani oli suhteettoman suuri asemaani nähden.

Päätin, että alan kuuntelemaan muiden ehdotuksia ja jos niistä löytyy kannatettava, menen sen taakse edes tuomatta omaani esille. Aloitin uudessa (mutta sellaisessa jossa olen työskennellyt aiemminkin) työpaikassa tiimissä, jossa muut jäsenet ovat hyvin erilaisia persoonallisuuksia kuin itse olen. Ilmassa oli, pomokin sen kertoi jälkeenpäin, pommin aineksia.

Homma kuitenkin eteni mukavasti. Käsittämätön juttu on tapahtunut: me olemme oppineet toistemme vahvuuksista. Tiimin kuusikymppinen jäsen kertoi joku aika sitten miettivänsä ongelmatilanteissa "mitenköhän Sanainen arkku suhtautuisi tähän".
Minä taas olen oppinut... no en mitään, mutta työpaikalla on todella hyvä yhteistyön ilmapiiri ja keskinäinen kunnioitus. Kaikilla on helpompi olla.

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Tapojaan voi aina muuttaa, muttei luonnetta. Jos on luonteeltaan esimerkiksi pitkävihainen, niin vuosien mittaan tuskin se luonteenpiirre muuttuu - ainakaan täysin. Tavat ovat opittuja (lapsuudessa jo), luonteenpiirteet eivät. Varsinaisiin naisasioihin ei ole nyt kommentoitavaa. Kaverikortit senkun lisääntyy. Toisaalta hyvä niin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy