Naisasiat

  • 7 491 087
  • 26 542
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
..Edelleen toivoisin kovasti naisnäkökulmaa tähän aiheeseen.

No hmm.. uudet ihmissuhteet vaatii aika paljon aikaa ja energiaa. Oli se sit ystävyys- tai seurustelusuhde. Jos nainen etsii kumppania tositarkoituksella, ehkä häntä ei vaan kiinnosta alkaa rakentaa kaverisuhdetta romattisia tunteita herättämättömän treffikumppanin kanssa. Voi olla myös jonkinlainen pelko että mies onkin vähän ihastunut ja nainen ei halua antaa mitään toiveita tulevasta (vaikka näin ei edes olisi). Ei voi vain päättää että ollaan kavereita, mutta sit ei tehdä työtä sen suhteen eteen.

Itse löysin uuden ystävän, naispuolisen, syksyllä uuden työn merkeissä ja kyllähän se aikaa vie että opit toisen tuntemaan. Iltaiset maratonpuhelut, ostosreissut, kyläilyt ja kahvittelut... Ja pitää vielä olla tarkkana ettei ne vanhat ystävyyssuhteet kärsi uudesta, se ei ole reilua ketään kohtaan.

Olen seurannut vierestä mieheni avioerosta toipuvan ystävän Tinderpyörittelyä ja aika raakaa menoa näyttää olevan.. Treffit, aamulla oot kiva mut ei kiitos-tekstari ja uutta koukkuun. Ei siinä näytä paljon sijaa ja sen puoleen kiinnostustakaan olevan tutustumiseen muutenkuin romanttisessa mielessä.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No eikös tuo jonkunmoinen yhteinen tausta lapsuudesta, töistä, harrastuksesta tms. päde lähes kaikkiin ystävyyssuhteisiin. Harva miestenkään välinen ystävyys alkaa ihan random-tyyppien välillä vaikkapa kadulla kohtaamisen jälkeen vaan toiseen tutustutaan usein jonkin harrastuksen, työpaikan jne. kautta. Ja sitten kun tyyppi todetaan hyväksi, niin homma syvenee. Vai kuinka paljon tiedät miesten välisten ystävyyksien alkaneen epäonnistuneesta iskuyrityksestä?
Hyvä kirjoitus ja asioista samaa mieltä, joskaan viimeiseen kysymykseen en osaa vastata. Mutta boldasin tuon yhden virkkeen ja otan siitä kiinni. Ei ole lainkaan harvinaista, että työ- tai opiskelutoverin kanssa ollaan oltu samassa firmassa/laitoksessa vuosikaudet, muttei välttämättä tiedetä edes toistensa perheenjäseniä, saati jotain syvempää elämänkatsomusta. Treffeillä sen sijaan aika tyypillisesti esitellään laajahkosti oma ajatusmaailmansa ja kysellään sitä myös toiselta osapuolelta. Jos silloin - intohimon puhkeamattomuudesta huolimatta - kaveri todetaan hyväksi tyypiksi, niin miksi homma ei voisi syventyä? Se on se asia, jota tässä koitan hakea takaa.

Tilanne tuntuu nyt huutavan allekirjoittaneelta esimerkkejä elävästä elämästä, joten heitän nyt pari:

Tapaus yksi: Ehdin treffailla ja viestitellä parikin viikkoa erään naisen kanssa, jonka kanssa oli äärimmäisen helppo jutella asiasta kuin asiasta. Hänellä tuntui olevan hyvin samankaltainen maailmankuva itseni kanssa, eikä vähiten siksi, että kummallakin meillä oli eräs läheiseen ihmiseen liittyvä isohko asia. En yksityisyyden vuoksi viitsi kertoa mikä, eikä tässä tapauksessa yksityiskohdilla ole väliäkään, mutta aiheesta olisi varmasti saanut erittäinkin hyödyllistä keskustelua aikaiseksi. Tämä nainen ei kuitenkaan missään nimessä halunnut hankkia lapsia, siinä missä itse vielä jyrkemmin haluan. Kyseinen nainen ei kuitenkaan tästä suurta meteliä pitänyt ja tuntui toisinaan jopa hieman häpeilevän asennettaan, eikä todellakaan tuominnut meikäläisen ajatusmaailmaa. Aiemmin mainitusta aiheesta olisi kuitenkin voinut silloin tällöin pitää keskusteluja, jos ei muuten, niin vaikka viestitse. Mutta ei, jossain vaiheessa ei siltä suunnalta kuulunut enää minkäänlaisia vastauksia tavoitteluyrityksiini.

Tapaus kaksi: Sovittuun paikkaan saapuessani luulin toisen osapuolen tehneen jo oharit, kun en kahvilasta meinannut löytää henkilöä, joka olisi täsmännyt hänen lähettämänsä kuvassa esiintyvän neidon kasvoihin. Juuri kun kännykkäni piippasi ja vastapuoli kyseli sijaintijani, eräs nainen pöydässä nosti katseensa puhelimestaan ja heilautti kättänsä minulle. Taisin vähän niin sanotusti mennä vanhanaikaiseen, kun alunperin kiinnostukseni heräsi hyvältä näyttävästä mustavalkoisesta kasvokuvasta, mutta todellisuussa tämä nainen oli ulkoisesti hyvin epäviehättävä (en missään nimessä halua olla pinnallinen, mutta jokin raja on oltava, naismakuni on huomattavasti lähempänä urheilullista mitä ylipainoista). Kuitenkin, tämä nainen oli mm. käynyt armeijan, joten toista tuntia röhöttelimme inttijutuille ja erilaiselle äijähuumorille. Totesin, että tässä olisi lähes parasta mahdollista ryyppyseuraa ja jotenkin tuntui, että vastapuolikin ajatteli samaa, mutta tarina päättyi samalla tavalla kuin edellisessä tapauksessa.

Tapaus kolme: Unirytmini ehti mennä sekaisin, kun erään naisen kanssa tuli viestiteltyä arki-iltoinakin pikkutunneille asti. Oli asia mikä tahansa, oli siitä enemmän kuin helppo keskustella ja kaikin puolin homma tuntui menevän hyvään suuntaan. Sitten ensimmäisten treffien jälkeen alkoikin hiljaisuus, seuraavia kysellessä ontuvin tekoselityksen varustettu vastaus tuli aikaisintaan seuraavana päivänä. Tällä kertaa löin itse homman poikki, mutta jonkin aikaa myöhemmin, itseni jo seurustellessa, otin uudestaan tähän kyseiseen neitiin yhteyttä ja ehdotin kaveruutta. Tällä kertaa nähtiin pieni ihme, kun toisesta päästä myönnettiin säikähtäminen sitoutumisesta, neiti kertoi avoimesti valinneensa pelkurin tien ja tuntui olevan aluksi jopa innoissaan tulevasta kaverisuhteesta. Mutta nii-in, huomasitte varmaan edellisessä virkkeessä sanan "aluksi", sillä mainiosti alkaneen (tai pikemminkin jatkuneen) hyvähenkisen yhteydenpidon jälkeen tämän neitokaisen puheenaiheet rajoittuivat pelkästään kertomuksiin hänen omista harrastuksistaan ja täydelliseen vastaamattomuuteenhan se sitten jäi. Aikanaan kyrppi kovastikin, kun mielestäni tein ainakin jossain määrin ison päätöksen ottamalla häneen uudelleen yhteyttä, mutta hukkareissuhan siitä tuli.

Huhhuijakkaa, tulipahan vuodatettua. Mutta lopputulemana kuitenkin, että kaikki kolme edellämainittua henkilöä ovat mielestäni hyviä tyyppejä ja olisin halunnut pitää heidät kavereinani. Mutta kaikki kieltäytyivät ilman sen suurempaa perustetta. Ihan kun tässä liikaa kavereita olisikin.
 
Viimeksi muokattu:

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ehkä tulevien sukupolvien kohdalla tuo voi olla todellisuutta. Androgyyneillä toki aika sama.

Siellä, missä naiset ovat naisia ja käyttäytyvät myös sitä myöten naisellisesti, eli esim. täällä Aasiassa tuollaiselle kuviolle kyllä naureskellaan. Kaikki tietää, miksi mies lähestyy naista ja toisinpäin, erilaisuus toimii magneettina. Jo aikaisin käsitetään miten tärkeää naisen on miellyttää miestä monellakin tapaa vastapainona miehen uhrauksille naisen ja perheen hyväksi, ja kun näin on olisi aika pöhköä kuvitella että miehet lähestyisivät kaverimielessä... paitsi toki homot yms. mikä on tietty yleistä.

Paras esimerkki lienee oman vaimoni siskot, ovat naisellisia ja käyttäytyvät myös niin. Ovat siis naiseni kautta minulle kavereita, mutta naiselliset eleet ja puheensävyt ovat ilmeisiä, se moodi ei mihinkään katoa ja tämä on kovin miellyttävää. Ei ole turhaa kylmäkiskoisuutta.

Äskettäin kävelyllä moikkasin pitempiaikaista tyttö-kaveriani täällä, ja siitä sitten alkoi juttelu jossa oli muitakin nuoria naisia paikalla, eikä siinä kauaa ehtinyt mennä kun muut naiset jo tirskuivat tytön avatessa kanssani kaveruushistoriaamme, että ystäviä ollaan oltu... Tyttö on toki viehättävä yms. mikä on luonnollisesti edesauttanut kuviota.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
N
Naisen ja miehen välinen pelkkä kaveruus on myytti. Usein juuri naiset on tässä asiassa sinisilmäisiä ja luulevat, että kyse on vain kaveruudesta. Mieshän odottaa vain tilaisuutta pukille pääsyyn.
No en nyt ihan noin jyrkkä olisi. Tietysti mulla on paljon naiskavereita joita nussisin ihan mielellää jos itseään tarjoisivat, mutta on kyllä niitäki joihin en koskis ehkä kun vasta ase ohimolla.

En ainakaa itse dumppaa jotai naista kaverina sen takia ettei sen ulkonäkö miellytä.
 

BaronFIN

Jäsen
On minulla toisenlainenkin kokemus siitä, että voiko nainen ja mies olla kavereita. Kyllä se tietyltä pohjalta voi olla mahdollista, mutta siinä pitää olla joku intressi ensin takana. Joku joka yhdistää muutenkin kuin että kyseessä on hyvä tyyppi.

Esim. vaimoni vanha opiskelu/nykyinen työkaveri on nykyisin yhteinen tuttu ja meikäläinenkin on hänen lapsensa kummi. Koskaan ei ole edes mielessä käynyt että siinä voisi heillä olla mitään muutakaan takana. Mutta tässäkin tapauksessa yhdistäviä tekijöitä oli ammatillinen suuntautuminen ja yhteinen arvomaailma noin muuten.

Hankala aihe, mutta pääsääntöisesti olen Klosen kanssa samaa mieltä, että magneetit vetävät toisiaan puoleen. Esim. meillä on töissä vastavalmistunut sinkku naishammaslääkäri ja on aivan helmi tyyppi. Aivan varmasti olisi kaverinakin huippuseuraa työpaikan ulkopuolella, mutta en pysty mitenkään perustelemaan kenellekään, että miksi juuri tämä lähtisi esim. vaikka lätkäpeliin minun kanssani iltaa viettämään vaikka törmäämme muuten kyllä hallillakin. Sinne mentäisiin vain yhdessä eikä erikseen. Siinä ihmisessä kohtaavat yhteinen työpaikka, yhteiset kiinnostuksen kohteet, sama huumorintaju ja minulla ei edes olisi mitään tarvetta pariutumiselle kun olen tukevasti sidoksissa omaan perheeseeni. Kaikkien taka-ajutuksena kuitenkin olisi minun kohdalla, että nyt se on vaihtamassa nuorempaan. Ja tästä syystä en voi olla kuin etuoikeutettu että saanpahan edes töissä pitää häntä työkaverina. Ja juu, jos olisin sinkku niin olisin enemmänkin kuin kiinnostunut tästä naisyksilöstä. Klosen sanoin: magneetit.

Eli voiko mies ja nainen olla vain ystäviä ilman mitään muuta ajatusta? Äärimmäisen harvinaisessa tapauksessa juu, mutta useimmiten ei. Siinä on liikaa ulottuvuuksia j mahdollisuuksia.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Eli voiko mies ja nainen olla vain ystäviä ilman mitään muuta ajatusta? Äärimmäisen harvinaisessa tapauksessa juu, mutta useimmiten ei. Siinä on liikaa ulottuvuuksia j mahdollisuuksia.

Ihan perusteltu mielipide ja noin se varmaa valtaosalla menee. Silti uskon että tuossakin on kyse näistä normeista ja tottumuksista. Ei perheelliselle sovi lähteä vastakkaisen sukupuolen kaverin kanssa vaikkapa juuri peliin.

Kaikki aina toitottavat ettei rakastumiselle voi mitään. Miten ihmeessä sitä ollaan vaikka 15v naimisissa ja ei koko aikana rakastuta kehenkään. Ero tulee ja toinen voi ollakkin yhtäkkiä vaikka 4kk päästä rakastunut jo johonkin. Tarkoitan tilannetta ettei edes vielä etsi uutta kumppania?

Ja eikö kukaan kaveeraa naisen kanssa, jolta ei halua seksiä? Että se on vaan mukava henkilö...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minulla ainakin on melko iso liuta naispuoleisia tuttavuuksia jotka on kavereita ja osa on ihan kyllä ystäviäkin joille uskoudunkin monessa asiassa. Eli kyllä se on täysin mahdollista ja kyse on vaan asennoitumisesta. Ihmissuhteet on muutakin kuin seksiä hyvänen aika.

Toki kaverina oleviin naisiin on tullut välillä ihastuttuakin ja joidenkin kanssa on sänkyynkin hypätty ilman sen suurempia sitoumuksia, mutta ihastuksiakin tulee ja ihastuksia menee. Ei se ole sen vakavempaa. Ei siihen kannata myöskään hirttäytyä, jos siitä ei seuraa mitään elämää suurempaa koskaan.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
N

No en nyt ihan noin jyrkkä olisi. Tietysti mulla on paljon naiskavereita joita nussisin ihan mielellää jos itseään tarjoisivat.

Tässä se juttu on. Homma ei ole aitoa koska siihen sisältyy seksuaalista jännitettä. Mieshän ajattelee just noin normaalisti, että toki voidaan panna vaikka ollaan kavereita. Ei se muuta mitään. Naiset taas ajattelee enemmän kaverivyöhyke periaatteella. Jos olet siellä vyöhykkeellä niin et vain ole tarpeeksi haluttava eikä se miksikään muutu. Tämä ajattelu ero luo mun mielestä sen ongelman kaverina olemiseen.

Toki on sitten niitä marginaalisia juttuja, että ollaan oltu kavereita kurahousu iästä asti. Ne ei kuulu tähän keskusteluun.
 

julle-jr

Jäsen
Tässä se juttu on. Homma ei ole aitoa koska siihen sisältyy seksuaalista jännitettä. Mieshän ajattelee just noin normaalisti, että toki voidaan panna vaikka ollaan kavereita. Ei se muuta mitään. Naiset taas ajattelee enemmän kaverivyöhyke periaatteella. Jos olet siellä vyöhykkeellä niin et vain ole tarpeeksi haluttava eikä se miksikään muutu. Tämä ajattelu ero luo mun mielestä sen ongelman kaverina olemiseen.
No mutta ei kai kukaan normaali mies läheskään jokaisen naisen kanssa harrastaisi seksiä, eli miksi heidän kanssaan sitten ei voisi olla kaveri? Mä olen naimisissa, mutta musta tuntuu, että mitä enemmän ikää tulee, sitä ronkelimmaksi tulee sen suhteen ketä panisi, siis ajatuksen tasolla. Eli periaatteessa koko ajan on enemmän ja enemmän naisia joiden kanssa voisi olla kaveri, jos nyt edes on niin, että seksuaalinen haluttavuus olisi este kaverina olemiselle.
 

BaronFIN

Jäsen
Joskus lukenut näitä parisuhdeoppaita, joita on minua fiksumpi ihminen tutkinut ja kirjoittanut, niin kyllä siellä on mielenkiintoisia näkökulmia tähän ystävyys asiaan.

Miehillä ystävyys ja kaveruus on yhdessä tekemistä ja siinä voi olla useampia kavereita yhtä aikaa tekemässä samoja asioita. Pelataan palloa, mennään porukalla peliin/baariin jne... Tekeminen on miesten kaveruutta yhdistävä tekijä ja miehiseen kaveruuteen harvoin kuuluu "henkevien" keskustelu ihan kahden kesken. Se ei toimi niin. Naisilla kavereiden kanssa "kaakattaminen" on vastaavasti todella harvoin monen henkilön keskeistä. Naiset hoitavat ystävyyssuhteitaan yksi kerrallaan ja siinä ei tarvita tekemistä yhdistäväksi tekijäksi.

Kun nämä kaksi maailmaa kohtaavat, niin mahdollisuus virhetulkinnoille etenkin miesten puolelta on suurempi. Nainen haluaa hoitaa sosiaalisia suhteitaan keskittyen yhteen kerrallaan ja miehelle tämä "yksinoikeus" peilattuna "normaaliin miehiseen" kaverikäyttäytymiseen saattaa antaa miehelle täysin vääränlaisen kuvan naisen pyrkimyksistä. Tässä on isommassa kuvassa selkeä ero ja aiheuttaa usein ristiriitoja. Sen takia monelle miehelle "ystävän paneminen ei olisi mikään ongelma". Anteeksi yleistys, poikkeuksia toki on, itsellänikin.

Tästä kuviosta liittäen aiempaan keskusteluun: jos nainen on lähtenyt tsekkaamaan miestä 'tositarkoituksella' niin uuden ystävyyssuhteen muodostaminen ja ylläpitäminen on resurssien haaskaamista. Tämän takia uskon satunnaistreffikumppaneiden ystävyyteen aniharvoin.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Baronilta hyvä viesti. Jotenkin noin olen itsekin asiaa ajatellut.

Valitettavan moni nuorimies lähtee pillun himoissaan esittämään naiselle just tuota "kaakattavaa" kaveria. Siinä kuunnellaan huolet ja murheet naisen seikkailuista miesten kanssa. Ja vain siksi, voisi saada pesää tältä naiselta. Jotkut miehet luulee, että tämä olisi toimiva taktiikka esittää mukavaa kuuntelijaa. Todellisuudessa nainen pitää tälläistä toimintaa heikkona ja miestä no...vässykkänä. Ja kyllä olen nuorempana kerran sortunut tähän. Hävettää vieläkin. Tein kyllä sitten naiselle selväksi mitä ajattelen oikeasti. Kaveruus loppui.

Miten muuten ihan mielenkiinnosta. Käyttekö te joilla on kaverinaisia esim.katsomassa leffoja kahdestaan, lätkää otatteko kalsarikännejä kaksin? Siis niin, että oma puoliso odottaa himassa tyytyväisenä.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Joskus lukenut näitä parisuhdeoppaita, joita on minua fiksumpi ihminen tutkinut ja kirjoittanut, niin kyllä siellä on mielenkiintoisia näkökulmia tähän ystävyys asiaan.
Mihin tarvitaan parisuhdeoppaita, kun on Jatkoajan Naisasiaketju?

Muuten olen sitä mieltä, että jos haluaa vahvistaa stereotypioita, niin jatkakaa vain noiden oppaiden lukemista. Tai sitten unohdatte stereotypiat ja vain tutkitte, onko omassa ajatusmaailmassa viilaamista suuntaan tai toiseen. Siihenkin noita oppaita voi toki käyttää.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Miten muuten ihan mielenkiinnosta. Käyttekö te joilla on kaverinaisia esim.katsomassa leffoja kahdestaan, lätkää otatteko kalsarikännejä kaksin? Siis niin, että oma puoliso odottaa himassa tyytyväisenä.

No mulla on yksi tällainen, ei ole ollut ystävä lapsuudesta asti, vaan tuolta teini-iästä. Itse en seurustele, mutta tuon naisen kanssa tuli kulutettua aikaa paljonkin. Nykyisin hänellä on mies, joka väkisinkin vähentää sitä aikaa mitä tulee yhdessä vietettyä, mutta periaatteessa tilanne ei ole muuttunut. Voin soittaa tälle että lähdetkö ulos muutemalle, saattaa vastata että juu ei tässä muutakaan kun on yksin kotona, tai sitten ilmoittaa että ottaa äijän mukaan kun on molemmilla ajankulusta pulaa.

Tästä hänen miehestä on tullut myös minun kaveri, mutta ei tietenkään vielä niin läheinen, kun ei olla kauaa tunnettu. Voin kuitenkin myös tuon miehen kassa lähteä silloin tällöin johonkin. Joskus nuorempana ehkä vähän oli tyttöön seksuaalistakin kiinnostuneisuutta, mutta ei nykyisin. Mitään henkeviä emme juuri puhu, kun en sitä harrasta kenenkään kanssa. Voisin kuitenkin väittää että tavallaan taidan tätä naista rakastaa, mutta en kuitenkaan koe mitää seksuaalista. Mielestäni suhteemme on aikalailla samanlainen kuin minulla ja siskollani, molemmista välitän, mutta mikäli kumpainenkin alkaisi pillua levittämään edessä niin kyllä mä huonetta vaihtaisin.

Mielestäni oikein hyvään ystävyyteen ei voi seksiä sotkea, toki se on ihmisestä kiinni. Joku vanha tuttu ketä näkee pari kertaa vuodessa voi toki lykkästä, vaikka kavereita olisikin, mutta jos puhutaan oikein läheisestä ystävästä, niin en ainakaan itse lähtisi. Tämä on varmasti myös moraalinen kysymys, en pidä itseäni mitenkään parempana ihmisenä, mutta olen aina vetänyt myös varattuihin selvän rajan. Seksi on mukavaa hommaa mutta senverran täytyy minusta itsekuria olla, mielestäni tällaisessa tilanteessa kaikki "en voinut tunteilleni mitään" jutut on pelkkää paskaa.
 

BaronFIN

Jäsen
Ei minua minkään oppaan lukeminen ja stereotypioiden vahvistaminen voisi oikeasti vähempää kiinnostaa, mutta halusinpa vain jotenkin saada työkaluja ymmärtää oman puolisoni vuosia kestänyttä selkäni takana vehtaamista oman "kaverinsa" kanssa.

Ikävä kyllä vain sanoa, mutta naiset ovat kaikessa stereotyypisyydessään hellyyttävän ennaltaennustettavan ennustamattomia. Ei niitä voi ymmärtää jos lähdetään liikkeelle siitä, että voidaan ruskein silmin vetää selän takana useamman vuoden salasuhdetta, esittää äitiä ja rakastavaa puolisoa ja väittää ettei kuviossa ole tippaakaan kyse siitä millainen minun olisi puolisona kuulunut olla ja mitään en olisi voinut tehdä toisin. Se oli vain "hänen juttunsa".

Uskomatonta, että tuollaisestakin voi selvitä ja nyt 20 vuotta yhteistä taivalta takana, kolme lasta ja keskinäinenkin elämä ihan mallillaan. Oli kyllä osituspaperit nimeä vaille valmiina tosin.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Uskomatonta, että tuollaisestakin voi selvitä ja nyt 20 vuotta yhteistä taivalta takana, kolme lasta ja keskinäinenkin elämä ihan mallillaan. Oli kyllä osituspaperit nimeä vaille valmiina tosin.

Kova kaveri olet. Harva tuollaisen petoksen jälkeen pystyisi suhdetta jatkamaan. Edes lapsien vuoksi.

Kyllähän parisuhteissa on tervettä nostaa valmiutta jos kumppanille ilmestyy "uusi kaveri" siis jos on vastakkaista sukupuolta.
 

Jeffrey

Jäsen
Uskomatonta, että tuollaisestakin voi selvitä ja nyt 20 vuotta yhteistä taivalta takana, kolme lasta ja keskinäinenkin elämä ihan mallillaan. Oli kyllä osituspaperit nimeä vaille valmiina tosin.

Ohhoh. En tiedä pitäisikö tästä hattua nostaa, vaiko piiskaa antaa. Jokaisen omia asioitahan nämä ovat, joten niihin lienee parempi olla puuttumatta.

Omassa edellisessä suhteessa naiselleni ilmestyi myös tällainen "vanha kaveri". Ihan viestittelystä se silloin alkoi, päättyen heillä yhteiseen yöhön. Eksäni mukaan homma ei mennyt seksuaaliseksi ja hän nukkuikin kaverinsa sohvalla. Jotenkin siitä ensimmäisestä kerrasta yritti päästä yli, mutta kun seuraavina vuosina tuli se toinen ja kolmaskin kerta, niin ei siinä enää voinut muuta kun kytkintä nostaa. Tuossa vaiheessa sitä ei enää edes ollut väliä sillä, uskoinko eksän kertomisen seksittömyydestä vai en, minua oli kohdeltu niin huonosti että pakko oli lähteä.

No yksi kiihkeä viikonloppu me vielä vietettiin yhdessä, tosin myöhemmin sain kuulla hänen olleen parisuhteessa tuolloin, ja poikaystävä oli reissussa Euroopassa.

Helvetin vaikea tuostakin suhteesta oli lähteä, vaikka ei se kestänyt kuin reilu neljä vuotta.

Tässä maailmaa, kavereitani ja tuttujani tutkaillessa olen vain väistämättä tullut siihen lopputulokseen, että maailmassa on olemassa kahdenlaisia ihmisiä, ne pettäjät ja ne ketkä eivät petä. Näiden ryhmien välillä liikennettä käy todella harvoin. Toki voin myös omasta puolesta sanoa sen, että vaikka minulla oli tuossa edellisessä suhteessa ihan kaikki "syyt pettää", en sitä tehnyt.

Pettäminen menee mulla samaan kategoriaan kuin mikä tahansa muukin pahoinpitely. Toiset vaan lyö, toiset ei, thats it.

Ja lopulta, vaikka itse pystyisin pettämisen antamaan anteeksi, niin ei se luottamus vaan koskaan enää palaa. Aina sitä saa miettiä ja pelätä mitä toinen touhuaa, eikä itse pysty elämään sitä normaalia elämäänsä. Luottamus nyt kuitenkin on jokaisessa ihmissuhteessa se ykkösjuttu.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Tässä maailmaa, kavereitani ja tuttujani tutkaillessa olen vain väistämättä tullut siihen lopputulokseen, että maailmassa on olemassa kahdenlaisia ihmisiä, ne pettäjät ja ne ketkä eivät petä. Näiden ryhmien välillä liikennettä käy todella harvoin.

Tästä tulikin hupaisa tarina omasta elämästä mieleen.

Seurustelin aikanaan naisen kanssa joka kertoi, että oli joskus pettänyt silloista poikaystävänsä. Ajattelin, että menneet on menneitä kaikki tekee virheitä.( ajattelen vieläkin jossain asioissa) Mukavaa meillä oli aikansa. Nainen vielä oikein vakuutteli ettei koskaan enää voisi pettää ketään. Varsinkaan minua koska välittää NIIN paljon. Noniin, varmaan arvaatte miten tämä suhde päättyi. No, eiköhän tuo nainen petä sitä seuraavakin miestä vielä.

On sitä ollut joskus kyllä sinisilmäinen pojan kloppi. Itsellä on kyllä onneksi puhdas omatunto. En ole ketään pettänyt.
 

BaronFIN

Jäsen
Kyllähän parisuhteissa on tervettä nostaa valmiutta jos kumppanille ilmestyy "uusi kaveri" siis jos on vastakkaista sukupuolta.
Tämä kaveri olikin meidän molempien yhteinen lukioaikainen kaveri, joka tosin minun armeija-aikanani piiritti inttileskeäni turhankin intensiivisesti. "Epäonnistuttuaan valloituksessa" (minun näkemys) hävisi vuosiksi pois kuvioista tullakseen uudestaan vuosikymmentä myöhemmin takaisin kuvioihin.

Totta kai olin helvetin epäluuloinen kun tällainen kaveri ryömi kiven alta esiin, mutta oli tahollaan naimisissa. Tarvitsi vain naisellista näkökulmaa parisuhteeseensa. Ja kukapa nyt 30 vuotiasta perheenäitiä haluaisi edes muka. Höpsö. Ja hommahan oli sellaista "kavereiden kesken kahvilla käyntiä" parin kolmen kuukauden välein kun kotikaupunkien välillä oli sellaiset 300 km väliä. Tosin kun saatiin kolmas lapsi perheeseemme, niin homma näillä kahdella viileni selkeästi pariksi vuodeksi. Sitten yllättäen yhteydenpitoa olikin taas enemmän ja reilu vuosi sitten stalkkasin puolisoni puhelimen kun vaisto kiljui 'heräämään todellisuuteen'!

Olihan se... Huh... Totta kai olisi pitänyt olla enemmän kärryillä, mutta kyseessä kuitenkin oli yhteinen tuttava joka oli alun alkujaan kaveri puolisoni taholta lähes 20 vuoden takaa. Mistään en ollut viiden vuoden aikana saanut kiinni tätä, ah niin muodikasta salaparia, ja mustasukkaisuus 24/7 ei johda mihinkään hyvään. Ja mitään syytä minulle ei annettu edes epäillä moista kunnes vasta ihan viime aikoina alkoi selkeästi meidän meidän välille tulla enemmän kipuilua ja kitkaa. Oliko siinä myös vaimoni henkistä heräämistä ja masennusta siihen ettei näin vain voi painella menemään jolloin kulissit alkoivat sortua.

Onhan tässä viimeinen vuosi ollut... Melkoista omien palasien keräilyä ja itsensä kasaamista. Ja uudenlaiseen parisuhteeseen kasvamista. On se luottamus siinä mielessä mennyt ettei mikään enää yllättäisi. Vaikka huomenna erottaisikin. Mutta kuitenkin, toimeen tullaan, seksi luistaa, lapset leikki-ikäisestä teini-ikäiseen ovat loistavia.

Pakkohan tätä kuviota on tylysti punnita plussine ja miinuksineen. Toistaiseksi plussat voittavat ja uskon ajan parantavan paljon miinuspuolella. Tosin oli jo avioeropaperit, kämppä, ositussopimus, kaikki tarvittava valmiina. Silloin se vasta kolahti lopullisesti naiseni päässä mitä tässä on vaakalaudalla. Suomeksi: piti ihan nyrkkiä lyödä pöytää ja viedä reagointi loppuun saakka. Johan heräsi psykoosistaan.

Kärjistetysti: naiset tarvitsevat miehiä eikä mitään hiljaisia hissukoita
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Tässä maailmaa, kavereitani ja tuttujani tutkaillessa olen vain väistämättä tullut siihen lopputulokseen, että maailmassa on olemassa kahdenlaisia ihmisiä, ne pettäjät ja ne ketkä eivät petä. Näiden ryhmien välillä liikennettä käy todella harvoin. Toki voin myös omasta puolesta sanoa sen, että vaikka minulla oli tuossa edellisessä suhteessa ihan kaikki "syyt pettää", en sitä tehnyt.

Pettäminen menee mulla samaan kategoriaan kuin mikä tahansa muukin pahoinpitely. Toiset vaan lyö, toiset ei, thats it.

Ja lopulta, vaikka itse pystyisin pettämisen antamaan anteeksi, niin ei se luottamus vaan koskaan enää palaa. Aina sitä saa miettiä ja pelätä mitä toinen touhuaa, eikä itse pysty elämään sitä normaalia elämäänsä. Luottamus nyt kuitenkin on jokaisessa ihmissuhteessa se ykkösjuttu.

Tässähän se ongelma juuri on. Sitä kun alkaa jotakin naista tapailemaan, niin eihän sitä voi suorilta käsi kysyä että kumpaas ryhmää neiti edustaa? Luottamus kun pitäisi rakentaa niinkuin sanoit, ei sitä voi olla naisen tekemisiä jatkuvasti kyttäämässä, mutta ei saisi olla liian sinisilmäinenkään. Eikä sitä tarvitse tulla petetyksi edes kovin monta kertaa, kun se on aina vain vaikeampi lähtökohta jo alussa lähteä luottamaan toiseen ihmiseen, vaikka periaatteessahan uusi tuttavuus ei saisi toisen menneiden vuoksi joutua kärsimään. Omalta osaltani tämä on johtanut melkoiseen varovaisuuteen, tässä nyt tapaillut yhtä jo melko pitkään, ei sitä enää parin pettymyksen jälkeen heittäydy sillä tavalla kuin nuorempana.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo onhan miehissä ja naisissa paljon eroja. Mä ajattelen että jos miehellä ja naisella synkkaa kavereina niin sen naisen on oltava vähän poikamainen tai miehen vähän tyttömäinen. Eihän miehellä ole luonnostaan mitään tarvetta höpistä sellaisista asioista, mitkä naisia kiinnostaa tai mitä ne haluavat tehdä ja ehkä tarvitsevatkin, kuten tuolla aiemmin hyvin kirjoitettiin. Itse asiassahan se on tosi tylsää joutua tekemään niin. Tekis mieli jutella muista jutuista ja muutenkin sanoa asiat suoraan, kuten miehet yleensä tekee, mutta ei, joudut feikkaamaan. Vähän nyt on kärjistetysti sanottu, mutta noinhan se menee. Tyttömäiset pojat suostuvat tai siis jopa haluavat tehdä itsekin niin ja poikamaisilla tytöillä taas ei ole tarvetta kiemurrella joka jutun kanssa ja ylitunteilla. Tai eihän se naisille mitään ylitunteilua edes ole vaan niille normaalia ja luonnollista, mutta miehille heti särähtää korvaan. No naiset nyt yrittää aina kääntää ton jutun ylösalaisin. "Te ootte putkiaivoja kun ajattelette aina niin loogisesti blaa blaa." Ensin pitää tunteilla ja sitten kierrellä ja kaarrella ja sitten supista kavereiden kanssa jne.

Kyllähän jätkien kanssa baarissa tai missä tahansa huomaa että tosi monella meno muuttuu kun naisia liittyy seuraan. Silloin ne jotenkin heittäytyy siihen naismoodiin, joko luonnostaan vähän tyttömäisinä tai sitten suostuvat feikkaamaan, mikä sekin on kyllä aika tyttömäistä.

Miten muuten ihan lapsena voi olla tyttöjen kanssa. Ammuitteko te sotaukoilla niitä niiden nukkeja kun ne leikki yksin kotia vai? Myöhemmin kyllä niiden kanssa oli kiva leikkiä tai siis pelata vaikka kirkonrottaa siihen talon päätyyn, mutta jätkien kanssa kun oli kahdestaan niin olihan ne jutut ihan erilaisia. Ne oli sellaisia, millaisia niiden halusikin olla ja mitkä jutut tuli luonnostaan, esimerkiksi pillujutut sukupuolivietin takia.

Mä haluan olla ja pysyä miehenä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vasta pari päivää sitten näin telkkarissa jonkun Aleksi's wonderland -ohjelman, jonka juontaja on lähestulkoon ääriesimerkki tyttömäisesti ajattelevasta ja käyttäytyvästä jätkästä, lähes bb-nikon tasoa. Mentaalisavuke youtubessa kun äsken googlasin. Kuinka moni jätkä jaksais hengailla tuollaisen tyypin kanssa? Naisille ne varmaan on niitä ihannekumppaneita. Tai ei ehkä ihannekumppani, mutta niitä nössöjä, joille voi kaikkea turhaa höpötellä ja jotka jaksaa niitä kuunnella. Ne itsekin höpöttelee samoja asioita kun tunteet ailahtelee samalla tavalla jne. Mutta entä me normaalit miehet?

Jos toi juttu menee niillä tosi pitkälle niin aika monesti ne tyypit on homppeleita. Tai no tavallaan heteroita kun itse ovat sisäisesti tyttöjä. Miettikää vaikka ketä tahansa julkihomoa. Cheekkikin menee samaan sarjaan. Pikkutyttö miehen vartalossa. Se dokumentti paljasti totuuden.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Mä haluan olla ja pysyä miehenä.

Jos toi juttu menee niillä tosi pitkälle niin aika monesti ne tyypit on homppeleita. Tai no tavallaan heteroita kun itse ovat sisäisesti tyttöjä. Miettikää vaikka ketä tahansa julkihomoa. Cheekkikin menee samaan sarjaan. Pikkutyttö miehen vartalossa. Se dokumentti paljasti totuuden.

Tämä paljastaa myös sinun miehisyytesi, juna taisi jo mennä. Mikäli olet katsonut dokumentin Cheekistä, et voi olla kovin miehinen, vaan myös sinussa asuu tyttö miehen vartalossa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo mä oon aina sanonut että tykkään vähän poikamaisista tytöistä. Sellaisista, joilta puuttuu se lähes överiksi menevä pinnallisuus ja tyhmyys. Tai en mä tyhmäksi halua ketään haukkua, mutta siis se loogisen ja järkevän vastakohta.

Koulussa/töissä yks sanoi toiselle niin ja näin ja kolmas taas ajatteli siitä niin ja noin blaa blaa. Ei pelkästään että puhuu, vaan miksi ne edes miettii noita juttuja. Eihän tuollaista jaksa kukaan kuunnella, ellei sitten itse ole samanlainen. Tai sitten se nössö, joka feikkaa ja on mukana juonessa ja myötäilee.

Ja yks ihmeellinen juttu on se kun joillakin naisilla (varsinkin nuoremmilla) on tapana soittaa jollekin jos yksin liikkuvat illalla ulkona. No ehkä se jonkinlaista turvaa sitten tuo tai jotain. Muakin on joskus yritetty noin hyväksikäyttää, mutta en suostu. Sano asias saatana ja sitten lopetetaan puhelu. Mitään skeidaa en jaksa kuunnella. Tai kerro jotain mielenkiintoista.
 
Tavallaan hankalia juttuja noi pettämiset. Näin monen vuoden jälkeen edellisestä "oikeasta" parisuhteesta vituttaa yhä se, ettei tullut käytyä vieraissa ja pantua nuoria misuja joka reikään mielin määrin, kun tilaisuutta oli. Nykyään vanhana moisesta saa vain haaveilla, ellei lyö rahaa tiskiin. Loppujen lopuksi rehellisyydellä ei tässä maailmassa voita yhtään mitään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäli olet katsonut dokumentin Cheekistä, et voi olla kovin miehinen, vaan myös sinussa asuu tyttö miehen vartalossa.
Oon mä nähnyt Avatarinkin ja puolet Titanicista. Ja jonkun Woody Allenin hömppäleffan. En erityisemmin tykännyt, mutta ihan ok-hyviä pätkiä olivat jos silleen miettii. Niin ja reilu viikko sitten mä katsoin sivusilmällä jonkun teinityttöjen leffan, tai no lähes aina mulla tossa joku kanava on auki.

Telkkarijutuista tuli mieleen että ärsyttää suunnattomasti kun moniin ohjelmiin jätkät käsikirjoitetaan niin nynnyksi, tai sitten toinen vaihtoehto on että ne on täysiä juntteja tai sitten jotain "pahoja poikia". Normaalimiehet ei tunnu kelpaavan. Ei se vissiin myy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös