Naisasiat

  • 7 490 951
  • 26 542

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuulostaa sekaisin olevalta kaverilta. Kerro hänelle ja suosittele samalla parin vuoden sinkkuilua sekä tapaamista psykiatrille. Tää ei ole muuten vitsi.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei noilla lähtökohdilla tarvi ihmetellä jos mimmi pyörii jo tinderissä. 'Kaverisi' tarvii apua, piste.

Muista myös ettet ole veljesi vartija. Jos jonkun elämisen halu on kiinni parisuhteesta, ei sellaista ihmistä voi loputtomiin suojella.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Ei noilla lähtökohdilla tarvi ihmetellä jos mimmi pyörii jo tinderissä. 'Kaverisi' tarvii apua, piste.

Täysin samat ajatukset. Vähemmälläkin saa naiset vaihtamaan maisemaa.

Sairaalloinen mustasukkaisuus, raivokohtaukset, naiseen käsiksi käyminen ja vielä kirsikkana kakun päällä rahan vastuuton käyttäminen. Ei kuulosta kaveri kovinkaan tasapainoiselta henkilöltä vaan tarvitsee kyllä oikeasti ammatti-ihmisen apua ongelmiinsa ennen kuin on liian myöhäistä. Se miten sanoa kaverille, että tarvitsee apua onkin sitten vähän vaikeampi juttu.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kieltämättä tuo tilanne vaikuttaa sellaiselta, että tärkein kysymys kuuluu, miten tyttö autetaan pois tuosta suhteesta ilman turpaansaamisia ja raivokohtauksia.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Itsellä päällä tilanne tämän JYP#44:n kaverin "toisesta päästä käytävää".

Tutustuin erääseen neitoseen Tinderissä, ja tapasimme lyhyehkösti muutaman oluen merkeissä viime viikolla. Neito kertoi eronneensa pari kuukautta sitten, ja muuttaneensa omilleen juuri äskettäin (parin viikon sisään) lapsensa kanssa. Tässä vaiheessa ei ongelmaa, sovittiin seuraava tapaaminen viikonlopuksi.

Ensitapaamista seuraavana päivänä sitten sainkin naisen numerosta whatsapp-viestejä, joissa minua uhkailtiin mm. jalkojen katkomisella, mikäli en lopeta vokottelua hyvän sään aikana. Hetken päästä tuli naiselta anteeksipyyntö-viestejä, kahjo exä oli päässyt puhelimeen käsiksi. Lauantai-yönä sain sitten vielä puhelun tältä exältä, jonka katkaisin heti alkuunsa. Sanomattakin selvää, että ilmoitin naiselle jatkavani keveällä askeleella vehreämmille laitumille. Silti tässä hetken aikaa tulee vilkuiltua olan yli normaalia tarkemmin.

Sääliksi kuitenkin käy tätäkin naista, jolla on työn ja tuskan takana päästä tuollaisesta hullusta eroon. Vastaava tilanne näyttäisi olevan päällä JYP#44:n kaverin naisella.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eilen illalla kanavasurffailin ja päädyin ensimmäistä kertaa ikinä katsomaan Frii-kanavan sarjaa Treffit helvetistä. Ensimmäisessä jaksossa nainen jätti poikaystävänsä mutta exä tuli väkisin kylään. Nuori nainen pakeni makuuhuoneeseen. Ex-poikaystävällä oli joku samuraimiekka mukanaan. Asetti naisen sängylle selälleen ja löi miekan naisen mahan kohdalta läpi. Miekka upposi sänkyyn saakka. Sen jälkeen se ex-poikaystävä vielä katkoi sillä miekalla naisen sormia. Sitten naisen pikkuveli tuli hätiin ja sai jotenkin tilanteen loppumaan, vaikka oli itsekin päästä hengestään. Mies pakeni paikalta ja huomasi kytät kotitalollaan. Asetti sapelinsa autonratin eteen, painoi kaasua ja teki äkkijarrutuksen, tarkoituksena seivästää itsensä.

No ei niistä kumpikaan kuollut. Ukko sai ihme kyllä vain 12 vuoden tuomion. Nainen selvisi hengissä ja oli synnyttänyt lapsenkin, vaikka ei sen synnytyksen pitänyt olla mahdollista. Pelkäsi joka päivä, että se exä tulee vielä listimään hänet.

No, siinä ääriesimerkki hulluista. Toisessa eilisillan jaksossa tytön isä ampui poikaystävän. Isäukko oli itse ominut tyttärensä, 7-vuotiaasta saakka oli tytär ollut insestin ja muun sikailun uhrina. Tosi "piristävä" sarja. Mutta jos omat naisasiat tuntuvat joskus vaikeilta, niin kannattaa katsoa tuota sarjaa, niin eiköhän ne omat naismurheetkin tunnu sen jälkeen vähän pienemmiltä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Jatketaanpa tarinointia aiheesta, alkaa olla "pitäisikö itkeä vai nauraa"-ketjun kamaa.

Tänään tuli nähtyä eri kavereita kuin sunnuntaina, ja totesin heille että kaverin X muija löytyi tinderistä. Jälleen löytyi yksi uusi henkilö joka oli nähnyt tytön tinderissä. Nyt kolme kaveria on ainakin nähnyt tytön tinderissä joten varmasti näin on oikeastikin. Vähän huonosti ilmaisin edellisessä viestissä kun sen luin nyt uudestaan läpi, itse siis en ole tyttöä vielä sovelluksesta tavannut. Tai ainakaan huomannut sitä. Viimeiset päivät olen koittanut etsiä tyttöä sovelluksesta, mutta en ole sitä löytänyt. Minulla on ollut tarkoituksena etsiä profiili ja napata screenshotit profiilista, sillä kaverini tuntien tämä ei suostu uskomaan meidän puheitamme ilman todisteita. Kolme päivää olen sovellusta hakannut, mutta ei ole tärpännyt vaikka tytön pitäisi olla sen maksimietäisyyden sisällä. Yritetäänpä vielä. Jos olen vahingossa jo aiemmin törmännyt muijaan tinderissä ja siksi tämä ei enää minulle näy, niin tämä tarkoittaa sitä että tyttö on ollut tinderissä jo viikkoja, sillä ennen tuota kavereilta kuultua en ole ainakaan viikkoon koskenut sovellukseen. Sen jälkeen kun kuulin niin olen alkanut taas etsimään. Se tämänpäivänen kaverini sanoi myös että kun siinä profiilissa näkee sen "aktiivinen viimeksi"-kohdan, niin siinä ei ollut kuin joitakin tunteja kun tämä oli viimeksi ollut paikalla. Eli vissiin muija käyttelee sovellusta aktiivisesti.

Jotta tämä ei olisi liian tylsää, niin törmäsimme tänään vielä siihen poikaystävä-kaveriin porukalla, josta me kaikki tiesimme tyttöystävän tinderistä. Siinä sitten varovasti koitimme kysellä mikä on tilanne heidän parisuhteesta, ihan niinkuin noin ettemme herätä epäilyksiä. Kaveri sitten alkoi kertomaan miten oli tapellut appivanhempiensa kanssa tässä jokunen ilta aiemmin. Riita oli niin paha "ettei oo jatkossa enää asiaa anoppilaan". Kuten jo aiemmin kerroin, kaveri on melko tulisella luonteella varustettu, ei kestä yhtään kritiikkiä ja provosoituu heti jos joku väittää vastaan. En nyt tiedä tarkkaan mistä he olivat tapelleet, oliko siinä kenties ollut jotain vääntöä viettääkö tyttö helatorstain vanhemmillaan vai poikaystävällään. Appivanhempien mielipide oli että vanhemmilla, koska kouluaskareet ja jotain kotihommia riittäisi. Kaverini sitten provosoitui huolella ja puhui niin sanotusti suun puhtaaksi. Ja välit appivanhempien kanssa ovat nyt melko pahasti tulehtuneet.

Sitten taas välit itse tyttöystävän kanssa jäivät vähän mysteeriksi. Alussa puhui että muija haluisi viettää helatorstain poikaystävänsä luona, mutta kuitenkin lopulta nyt jää helatorstaiksi kuitenkin vapaaehtoisesti kotiin, joten viittaisiko tämä sitten kuitenkin siihen että olisi asettunut lopulta kuitenkin vanhempiensa kannalle. Sen kaveri kuitenkin myönsi, että tyttö oli sanonut suoraan että vähän hävettää kun riitelet vanhempieni kanssa. Ja kuulemma riidan jälkeen muija on vastaillut melko huonosti kaverini tekstareihin. Tänäänkään ei suostunut vastaamaan puheluun kun kaveri koitti omalle tyttöystävälleen soittaa. Kaveri epäili että tyttö oli vain nukkumassa :D.

Ei me vielä uskallettu kertoa sille mitään siihen tinderiin viittaavaa, vaikka jokainen vähän vuorotellen jotain vihjailikin asiasta. Mutta kyllähän tämä tilanne suorastaan naurattaa. Kaveri kehuskelee meille miten "laittoi anopin ojennukseen" mutta samalla ihmettelee kun tyttö ei vastaile viesteihin kuten ennen. Sitten taas kaveri ei ilmeisesti tiedä ollenkaan että tyttö on jo ennen noita riitoja ollut tinderissä. Tässä on nyt melkoiset ainekset bensan syttymisestä liekkeihin. Kaverista huomasi vieläkin miten aggressiot olivat päällä anopin kanssa käydystä tekstiviesti-väittelystä, vaikka keskustelusta oli aikaa jo ilmeisesti päivä/päiviä.

Ei ole vieläkään tiedossa miten me asia kerrotaan kaverille. Kai se täytyy jossain vaiheessa vain kertoa. Mitään varmuuttahan pettämiselle ei ole vielä, mutta ei kai kukaan sinne tinderiin käyttäjää tee mikäli nykyinen parisuhde olisi onnellinen. Tai ainakaan tee sitä käyttäjää salassa. Kyllähän tässä alkaa näyttämään valitettavasti siltä, että Veikkaus tarjoaisi eroamiselle pienemmät kertoimet kuin yhdessäpysymiselle. Vituttaa jo valmiiksi jos ero tulee, sillä kaverille saa varmasti olla lapsenvahtina sen jälkeen aina niin pitkään kunnes seuraava parisuhde löytyy. Edellisen parisuhteen eron aikaan he eivät asuneet yhdessä, joten erossa ei ollut mitään kivuliaita lusikoiden jakamista tai kamojen hakemista. Veikkaan että jos ero tulee, niin tälle kaverille joutuu toimimaan järjestysmiehenä, terapeuttina, seurana ja pankkina. Järjestysmiehenä lähinnä ettei tapahdu mitään ylilyöntejä, lähinnä sanallisia. Fyysisiin tuskin joutuu ellei ala juomaan. Terapeuttina ja kaverina täytyy varmaan olla taas 24/7 ja vahtia ettei tee itselleen mitään itsetuhoista. Ja tietenkin pankkina joutuisi varmaan taas toimimaan kun eron tullen velkamäärät ja niiden lyhentäminen kasvaisivat radikaalisti.

Anteeksi sekava teksti. Koitan tässä änkeä omia ajatuksiani väliin, koska onhan tämä mullekin aika raskas juttu taas. Onneksi tällä kertaa kavereita tässä ympärillä on useampia, joten kaikki ei vieri minun niskoilleni kuten viime eron aikana.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minulla on ollut tarkoituksena etsiä profiili ja napata screenshotit profiilista, sillä kaverini tuntien tämä ei suostu uskomaan meidän puheitamme ilman todisteita.

No eihän se nyt jumalauta teidän homma ole hänelle tuollaisia todistella, mitä sitten jos ei usko? Olette ainakin kertoneet. Vaan tosiaan - kuten jo esiin on tuotukin - tyyppi vaikuttaa kertomasi perusteella sen luokan sankarilta, että eiköhän se mimmi muutenkin nosta kytkintä melko pian.

Kaveri kehuskelee meille miten "laittoi anopin ojennukseen" mutta samalla ihmettelee kun tyttö ei vastaile viesteihin kuten ennen.

Joo-o, vaikuttaa kyllä todella fiksulta ja asiat loppuun asti miettivältä jannulta tämä kaverisi. Jos maileja on mittarissa vasta sen verran, että kiihkeimmät teinivuodet hormonihöyryineen ovat päällä, niin voin jollain lailla tuon ymmärtää, mutta jos ikää on vähänkin enemmän, niin en voi kuin huokaista raskaasti ja painaa pääni. Tuollaisille jää aika usein mustapekka elämän korttipelissä käteen ja mitä ite tuollaisiin tyyppeihin olen törmännyt, niin yleistä on, että vikaa ei nähdä omassa toiminnassa, kaikki muut vaan ovat poikkeuksetta ihan perseestä.

Mitä Tinder-profiilista kertomiseen tulee, niin nuo on mutkikkaita juttuja. Toisaalta ei pitäisi ollenkaan sotkeutua asioihin, mutta toisaalta kyllähän kaverille tuollaisesta pitää kertoa. Toisaalta olisi varmaan ihan hyvä kehottaa mimmiä itse kertomaan. Toisaalta jos kerrot kaverille, että hänen tyttöystävänsä on Tinderissä ja kaveri vetää muijaa pataan tms. niin fiktiivinen veri on mun nähdäkseni ainakin jossain määrin kertojan käsissä.

Onneksi omassa nuoruudessa ei ollut Tindereitä, osaan kuvitella miten vaivaantunut fiilis olisi tullut, kun bongaisi sieltä kaverin muijan. En kyllä ole koskaan Tinderiä edes käyttänyt, mutta mitä täältä olen käsittänyt, niin ei siellä porukka mitään kaverisuhteita varsinaisesti etsi.

Kyllä mä sinuna välittäisin sille muijalle viestin, että hänen Tinder-profiilinsa on bongattu ja aikomuksena on jollain aikavälillä siitä kertoa hänen poikaystävälleen, ellei mimmi sitten jostain kerää rohkeutta joko nostaa kytkintä, tai kertoa asiasta kaverillenne. Tämän jälkeen asiat toivottavasti lähtevät rullaamaan omalla painollaan, eikä koko profiilin bongaamisesta tarvitse kaverille ikinä kertoa. Ymmärrän kyllä, että mahdollisen parisuhdekriisin koittaessa joutuu mahdollisesti tukemaan paljonkin kaveria, mutta tuon perusteella mitä olet kertonut, niin tuo jamppa vaatinee samanlaista huolenpitoa enemmän tai vähemmän aina. Eikä yhdenkään ystävän velvollisuus ole loputtomiin toimia kainalosauvana, turvatyynynä tai lompakkona.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Ihan yleisesti tuosta kaverille kertomisesta, näin vanhemman valtiomiehen näkökulmasta. Onhan tästä varmaan puhuttu jo miljoonaan kertaan palstalla ja saattaa olla, että olen joskus vuonna miekka ja kilpi ollut päinvastaistakin mieltä asiasta. Siperia on kuitenkin opettanut, että kannattaa pitää toisten parisuhteisiin puuttumisen kynnys pirun korkealla.

En nyt suoraan sano, ettei ikinä ja missään, mutta molemmilla kerroilla, kun olen tälle tielle lähtenyt, niin homma on mennyt päin helvettiä. Enää en kyllä miksikään viestinviejäksi kovin kevein perustein ryhdy, jos ollenkaan! Toki tunne ja läheinen ystävyysuhde tavallaan velvottaisi kertomaan kaverille, minkä itse tietää todeksi, mutta mun kokemus on, ettei fiksukaan kaveri kuuntele kovin helposti järkipuhetta, varsinkaan rakastuneessa mielentilassa. Ristiriitaisesti, ja sen avoimesti myöntäen, koen, että olisin hyvin pettynyt hyvään ystävääni, jos hän tietäisi puolisoni pettämisestä ja siitä huolimatta kaveri ei minulle mitään kertoisi.

Sen uskallan kuitenkin hyvällä omalla tunnolla suositella, että ellei kyse ole hyvin läheisestä kaverista, jonka käytökseen ja reagointiin koet pystyväsi luottamaan sataprosenttisesti, niin kandee kertominen jättää vähemmälle ja silloinkin ei mitään huhupuheiden tai toisen käden tietojen levittämistä... Kyllä ne pettämiset tulee joka tapauksessa ilmi kohtuu nopeasti. Siinä konkurssissa ei muutama viikko tai kuukausikaan enää paljoa paina. Kaveria voi sitten tukea muuten eron jälkeen.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Niin, ajatellaampas asiaa näin pain että mies olisi laittanut oman profiilinsa Tinderiin ja joku naisystävän naispuoleinen kaveri siihen törmäisi. Sen vähän mitä naisista tiedän niin voin väittää että 100% naiskavereista olisi tuosta kertonut. Naisystävä mököttäisi tai pahimmillaan jopa eroaisi tai kostaisi, mutta ikinä se ei tulisi ilmi että mistä naisen käytös johtuu. Vahingossakaan ei tule paljastaneeksi että olisi kuullut miehen Tinderprofiilista.

Normaalitilanteessa mina kertoisin asiasta kaverilleni, mutta tuo JYP44:n kaveri vaikuttaa niin epätasapainossa olevalta että harkitsisin nyt aika tarkkaan. Tuo kertominen voi tällä kertaa osua omaan nilkkaan.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Raapustetaan nyt pari riviä nopeasti aiheeseen liittyen. Ainakin tällä hetkellä olen sillä kannalla vielä että en kerro asiasta. Ihan juuri siksi että kaveri on juuri sitä osastoa joka ampuu viestintuojan jos viesti on huono. Alussa varmasti suuttuu enemmän minulle/asiasta kertoneelle kuin omalle tyttöystävälleen, mikäli nyt edes suostuu uskomaan asiaa. Sen jälkeen varmaan mököttää pari päivää, kunnes sitten ottaa taas yhteyttä kun kaipaa jotain henkistä tukea jne.

Se mikä itseäni eniten tässä huolettaa on kaverin oma henk koht talous. Kaveri on puhunut että on suunnitellut sellaisen takaisinmaksuohjelman, että vuoden loppuun mennessä pitäisi olla kaikki velat maksettuna. Tuokin on laskettu niin, että muija maksaa vuorasta 50%, kaveri voi laittaa oman autonsa seisontaan kesäksi koska muijalla on auto (kaverilla on prätkä jolla voi myös ajaa) sekä ettei tule mitään muita yllättäviä rahareikiä. Jos ero tulee, niin kaverille lankeaa 100% vuokra, joutuu luultavasti pitämään autonsa vakuutuksissa ja ostamaan uusia huonekaluja kun muija vie omansa pois. Eli velkojen takaisinmaksu viivästyy jo tällä varmaan kaksinkertaiseksi. Puhumattakaan siitä, että kaveri ottaa taas luultavasti eron niin vakavasti, että täytyy tuhlailla rahaa kaikkeen turhaan, "koska haluan saada ajatukset irti erosta". Tuo edellämainittu moottoripyörä on peruja juuri edellisestä erosta. Silloinkin se piti saada vaikka taloustilanne oli enemmän ja vähemmän perseestä. Silloinkin sitä rahaa lainattiin pyörään ties kuinka monelta sukulaiselta ja kaverilta. Pyörän sai kyllä maksettua lopulta, mutta nyt on sitten vuokrat sun muut jääneet rästiin, ja niihin on jouduttu lainaamaan taas uudestaan rahaa lähipiiristä.

Vähän näin niinkuin offtopicina; minun mielestäni peruskouluihin tulisi ottaa jotain talousoppia pakollisena oppiaineena. Ainakin omalla yläaste-aikanani talousasioita lähinnä sivuttiin nopeasti yhteiskuntaopissa, mutta ei perehdytty sen tarkemmin mihinkään. Pelkästään tästä kyseisestä kaverista ja tämän raha-asioiden kanssa sähläämisestä kirjoittaisi varmasti jo kirjan. Kaveri on tehnyt niin monta kertaa henkilökohtaisia konkursseja ja vain lähipiiriltä lainaamalla on onnistunut aina luottotiedot säilyttämään. Tämä aina ajattelee jotain ostoksia tehdessä että maksan tämän sitten ensi kuun palkasta.. tai sitten sitä seuraavan.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
No ei sun tehtävä ole huolehtia kaverisi taloudesta. Jos ihminen ei opi virheistään, niin minkäs sille teet. Pahinta on juuri tuo jatkuva auttaminen, kaverisi ei huolehdi asiasta koska hänen ei tarvi, aina löytyy joku joka lainaa rahaa. Johonkin se raja pitää vetää.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
No ei sun tehtävä ole huolehtia kaverisi taloudesta. Jos ihminen ei opi virheistään, niin minkäs sille teet. Pahinta on juuri tuo jatkuva auttaminen, kaverisi ei huolehdi asiasta koska hänen ei tarvi, aina löytyy joku joka lainaa rahaa. Johonkin se raja pitää vetää.

Jep, tällaiselle kaverille olisi nimenomaan hyvä, jos ne luottotiedot menisivät pariks vuodeksi. Eipähän saisi ainakaan yhtä helposti enää osteltua prätkää velaksi, jos vituttaa. Mun lankomiehellä oli sama tilanne ja sukulaisten melkein suurin huoli oli, ettei kai nyt vaan luottotiedot mene. No ei menny ja nyt harkitaankin taas Farkkugolfin päivitystä käytettyyn uusimman korimallin 5-sarjalaiseen Bemariin. Velaksi toki.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Samaa mieltä miksen kanssa. Ja nyt puhun omasta kokemuksestani.

Itsekin pilasin raha-asiani tuossa 2010 kesällä, kun sain viettää elämäni ensimmäistä kunnon sinkkukesää. Muutettiin serkun kanssa kunnon poikamiesboksiin Kamppiin, jossa vuokra oli, sanoisinko, kohtuullisen korkea. Baareissa piti käydä, telkkareita, pleikkareita ja muita vimpaimia piti ostaa. Jossain vaiheessa tuli mukaan pikavipit, kun luottokortit ja muut luotot oli tapissa. Tässä vaiheessa mukamas heräsin tilanteeseeni ja kävin hakemassa serkun takaamana järjestelylainan pankista. Noh, kuten arvata saattaa, myös tämä velka jäi maksamatta ja pilasin samalla myös serkkuni raha-asiat. Myös vuokrat jäivät maksamatta. Lopulta vuokrat olivat rästissä kuudelta kuukaudelta ja häätöhän siitä tuli.

Sain vielä uuden asunnon yksityiseltä vuokraajalta, mutta sama juttu, vuokria ei kiinnostanut maksaa. Häätö sieltäkin. Lopulta kaikki velat ulosotossa kaikkine korkoineen ja oikeudenkäyntikuluineen. Olin reilussa vuodessa kasannut itselleni 50 000 euron ulosottovelat.

Tässäkään vaiheessa en vielä ymmärtänyt, miten paha tilanne oli. Lainasin erinäisillä syillä vanhemmiltani rahaa ja myin velaksi ostettuja laitteita. Vasta kun äitini sai kuulla tilanteestani toiselta ihmiseltä, homma kääntyi. Muutin 25-vuotiaana takaisin kotiin, äitini istutti minut pöydän ääreen ja ruvettiin soittelemaan velkojille ja ulosottomiehelle. Äitini otti myös raha-asiani täysin hoitaakseen ja laadittiin maksusuunnitelma. Toki ulosottoon meni rahaa palkasta, mutta esimerkiksi serkulleni oli maksettavaa melkein 10 000e.

Homma siis kääntyi täysin. Nyt 3,5 vuotta myöhemmin minulla on velkaa jäljellä 6500e tasan ja todennäköisesti vuoden loppuun mennessä olen kaiken maksanut. Tässä tilanteessa en olisi ellen olisi joutunut ulosottoon ja menettänyt luottotietoja. Suurin kiitos menee tietysti äidilleni, joka pisti poikansa ruotuun.

Tämä tarina nyt siis vaan liittyen juuri tuohon miksen kommenttiin, että välillä saattaa olla hyvä menettää luottotiedot vähäksi aikaa. Naisasioissa ei ole mitään valittamista tällä hetkellä ;)
 
Viimeksi muokattu:

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ottamatta kantaa @JYP#44 esittämään skenaarioon, niin mielestäni Tinder-profiilin pitäminen seurustelusuhteessa on ihan selkeästi asia, jota ei tulisi ihan olankohutuksella ohittaa. Tuollaiselle ei ole mikään selitys että haluaa mitata kiinnostavuuttaan, ei normaalissa parisuhteessa osapuoli edes halua testata josko "vapailta markkinoilta" löytyisi jotain kiinnostusta. Samoin itse haluaisin kyllä tuollaisesta tietää, samoin kuin muista mahdollisista pettämisistä tai kyseenalaisista toimista. Jos tietäisin, että kaverini ovat jättäneet kertomatta tällaisen asian, niin olisi kyllä kaveruussuhde aika kovassa puntarissa. Ymmärrän, että parisuhteessa voi olla jotain pieniä salaisuuksia, mutta ei kukaan ole Tinderissä muuta kuin parinhakutarkoituksessa.
 
Ottamatta kantaa @JYP#44 esittämään skenaarioon, niin mielestäni Tinder-profiilin pitäminen seurustelusuhteessa on ihan selkeästi asia, jota ei tulisi ihan olankohutuksella ohittaa. Tuollaiselle ei ole mikään selitys että haluaa mitata kiinnostavuuttaan, ei normaalissa parisuhteessa osapuoli edes halua testata josko "vapailta markkinoilta" löytyisi jotain kiinnostusta. Samoin itse haluaisin kyllä tuollaisesta tietää, samoin kuin muista mahdollisista pettämisistä tai kyseenalaisista toimista. Jos tietäisin, että kaverini ovat jättäneet kertomatta tällaisen asian, niin olisi kyllä kaveruussuhde aika kovassa puntarissa. Ymmärrän, että parisuhteessa voi olla jotain pieniä salaisuuksia, mutta ei kukaan ole Tinderissä muuta kuin panonhakutarkoituksessa.

Olen samaa mieltä. On todella vaivaannuttavaa, kun huomaa olevansa tindertreffeillä varatun mimmin kanssa. Se jää kyllä heti siihen. Korjasin tuon viimeisen lauseesi totuudenmukaisemmaksi, eli hyvin hyvin harva sieltä mitään paria on etsimässä. Helppo seksi ja huomion saaminen on ihan kivaa ja mun mielestä tinder tulisikin pitää vain sellaisena. "Tositarkoituksella" liikkuvat menköön vaikka johonkin eliittikumppaneihin jäseniksi.

Mitä tulee JYP#44:n frendiin, niin tyyppihän vaikuttaa tyhmältä kuin telkänpönttö. Mä melkein sinuna ottaisin etäisyyttä koko tyyppiin vähäsen ja noihin sen epäterveisiin kuvioihin.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Jyp#44:n kaveri tarvitsee ammattiaupua ja nopeasti. Normaali ihminen ei raivostu jos joku juttelee tyttöystävälle saaden tämän nauramaan tai jos tytön vanhemmat kertovat oman mielipiteensä siitä missä tyttö viettää helatorstain. Muutenkin tuo päätön rahankäyttö ja kaikki muut kielivät siitä ettei tämä sälli ole oppinut pitämään itsestään huolen tai sitten hän ei vain käsitä tekojen seurauksista mitään eli on tyhmä.
Ihmisten pitäisi osata päästää irti kun suhde on ohi ja itse en ainakaan jaksa valvoa mitä kihlattuni tekee netissä/baarissa. Jos nainen päättää pettää niin mun valvominen ei siihen auta tai estä vaan se tapahtuu ennemmin tai myöhemmin, jolloin on parempi jatkaa matkaa yksin vaikka se hetken paskalta tuntuisikin.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tätäkin voisi päivitellä. Noin viikko sitten kaveri oli lähtenyt töihin ja kyseinen muija jäi tämän kämpille oleskelemaan. Kaveri kielsi muijaa ettei kutsu mitään porukkaa kylään tai järjestele bileitä tämän ollessa poissa ja lähti töihin. Eihän siinä, satuttiin olemaan toisen kaverini luona iltaa istumassa, samassa pihapiirissä missä kyseinen kaveri muijineen asuu. Jotain porukkaa siinä kämpällä hiippaili edes takaisin, musiikki pauhasi lujalla ulos asti myöhään hiljaisuuden aikaan. Isäntä tuli töistä ja suuttui aivan vitusti kun huomasi bileet, joista tosin oli enää paikalla vain yksi konttausoksennus-kunnossa oleva 18v teinilikka. Kaveri tuli kysymään meiltä että ollaanko nähty mitä siellä kämpässä on tapahtunut ja sanottiin että bileethän siellä pauhasi aika surutta. Pariskunnalla tuli joku pienimuotoinen riita asiasta, mutta lopulta muija siirsi kaiken sen känniääliön syyksi. Ilta päättyi sitten rauhaan, koska kaikki oli sen känniääliön syytä joka oli luvatta tullut kylään ja humaltunut parista siideristä, eikä itse ollut kuulemma juonut mitään. Tämä tarina päättyy tähän.

Tarina jatkuu taas tästä illasta kun kyseinen tyttökaksikko oli "radalla" ja me olimme pienellä porukalla istumassa iltaa kaverilla. Meidän piti ottaa viinaa ja kaveri meni omalle viinakaapilleen, josta huomasi melko suuren määrän alkoholia kadonneen. Laskettiinko että ehkä jopa 0,6l 40% viinaksia oli kadonnut mystisesti. Kaveri tajusi heti kuka ne viinat on juonut, ja soitti todella vihaisen puhelun tyttöystävälleen. Kuulimme tämän keskustelun kaiuttimen kautta. Sen sijaan että muija myöntäisi että joo me juotiin ne viinat, niin alkoi asian ehdoton kiistäminen että ei varmasti olla juotu niitä. Kaveri sanoi että varmasti olette juoneet ja hän haluaa rahat omista viinoistaan, oliko 20e. Tyttö suunnilleen haistatteli takaisin että ei todellakaan makseta niistä mitään. Sitten alkoi syyttelyvaihe, muija jopa meni sanomaan että ne sun kaveris on varmaan sulta salaa juoneet ne viinat ja syyttää meitä, vaikka se ei ole mitenkään mahdollista. Siinä sitten tuli varmaan vartin mittainen puhelinsota, jota emme tosin enää kaiuttimen kautta kuulleet.

Kun kaveri palasi puhelimesta, kaveri alkoi puhumaan että tyttö ei tule täksi illaksi kotiin nukkumaan. Tai siis ei halua tulla, koska on vihainen "turhasta syyttelystä" ja "meidän bileiden pilaamisesta" tälle äijälle. Päätimme tässä vaiheessa kaveriporukalla kertoa tuosta muijan tinderistä. Ensimmäinen reaktio oli se että ei se voi olla, kun saimme vakuutettua asiasta, tämä lähti taas puhelimeen, jossa meni seuraavat puoli tuntia. Sitten sieltä palattiin itku kurkussa. "Joo ei se oikeasti ole siellä, se sano mulle että tekivät yks viikonloppu vaan läpällä sen profiilin katsoakseen keitä siellä on, ja poistivat sen heti seuraavana päivänä". Muutenkin tässä vaiheessa kaveri alkoi sitten puolustelemaan tyttöystäväänsä. Muijan 60kg ja 18v kaveri oli ilmeisesti salaa hörppinyt pienessä yksiössä sen 0,6l väkeviä muijalta huomaamatta. Ei mitään syytä itse tyttöystävässä. Ja kuulemma muija tuleekin sitten kuitenkin kotiin yöksi.

Anteeksi jos oli vähän epäselvää, olen tässä itsekin pienessä sievässä. Mutta voi vittu että vituttaa. Äijä on tyhmä kuin aasi, muija heittää valetta valeen perään. Tinderistäkin kysyttiin että jos se kerran läpällä olisi sen profiilin tehnyt, niin miksei se voinut kertoa sitten sulle. "Kai se on sen kertonut, en vaan muista. Ja läpällä se sen teki." Muutenkin meno on sellainen että muija lypsää kaikki rahat kaverilta pois. Erota ei voida, koska ollaan kuitenkin oltu 10kk yhdessä ja ollaan opittu tuntemaan toisensa. Kaveri ostikin jo nyt ennakkoon ensimmäisen vuosipäivän kunniaksi parin satasen korvikset muijalle (niille jotka eivät ole aiempia viestejäni lukeneet, kaverilla on viiden tonnin edestä erilaisia velkoja jo entuudestaan). Alkaa haiskahtamaan tismalleen samalta kuin ensimmäisen eron aikana. Erota olisi pitänyt jo heti kriisin alettua, mutta sitä sitten venytettiin 9kk väkisin, jonka aikana vanha muija lypsi kaiken rahan irti mitä vain sai. Ja kaveri maksoi huoletta.

Tilanne vituttaa jo itseänikin, ja ehkä vähän turhaan otan tästä itse stressiä. Vituttaa vaan kun tiedän että se olen taas minä, joka saan toimia henkisenä tukena ja terapeuttina seuraavat viikot, etenkin jos se ero nyt tulee. Olen myös varma, että mikäli ero tulee, niin jäävät kaikki velkojen takaisinmaksut sun muut heti pois asioiden tärkeyslistalta ja pitää saada tuhlattua kaikki rahat johonkin uuteen autoon tai moottoripyörään, että saadaan eroasiat unohdettua. Eli taas kustaan raha-asiat sitten täysin. Apua raha- ja parisuhdeasioiden setvimiseen yritetään antaa, mutta kun niitä ei oteta vastaan.

Anteeksi avautumiseni, mutta kun tuntuu että johonkin täytyy purkaa ajatuksiaan. Onneksi koulu on jo ohi, sillä oma energia tuskin riittäisi koulutöihin ja kavereiden omiin ja itseaiheutettujen ongelmien ratkaisemiseen.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Anteeksi avautumiseni, mutta kun tuntuu että johonkin täytyy purkaa ajatuksiaan. Onneksi koulu on jo ohi, sillä oma energia tuskin riittäisi koulutöihin ja kavereiden omiin ja itseaiheutettujen ongelmien ratkaisemiseen.

Silloin on asiat pielessä, jos pitää miettiä riittääkö oma energia sekä kouluhommiin, että kaverin auttamiseen. Kyseessä on aikuinen ihminen, joka saa ihan itse hoitaa omat ongelmansa. Sinä et kaverin ongelmia pysty ratkaisemaan, eikä se todellakaan ole sinun tehtäväsi. Todennäköisesti vain pahennat tilannetta, kun tyypin ei tarvitse ottaa vastuuta mistään. Kaverin tukena voi kyllä olla, mutta ei niin paljon, että se alkaa vaikuttaa negatiivisesti omaan elämään.
 

Zerotta

Jäsen
Itsellä tuli kuuden vuoden, ja samalla koko aikuisiän kestänyt, parisuhde päätökseen tässä kuukausi sitten. Lähes neljä vuotta ehdittiin asua saman katon alla, ja edelleenkin tämän kuun loppuun asti. On koiraa, autoa, huonekalua jne ostettu kimpassa, mutta omaisuuden jaosta ei tullut mitään ongelmia, kaikki saatiin hoidettua hyvin ja "aikuismaisesti". Ehkä liiankin hyvin? Ajatukset harhailee ihan eestaas. Välillä vituttaa rankasti, onhan kyseinen nainen se kuuluisa ensirakkaus, mutta samalla on myös todella helpottunut olo. En oikein tiedä itsekkään, että miten tähän tilanteeseen tulee reagoida, eroamisesta ei aikaisempaa kokemusta kuitenkaan ole. Välillä ajatuksena on, että edessä on se "elämäni paras kesä" - pääsen/joudun ensimmäistä kertaa aikuisiällä viettämään sinkkukesää. Paljon aikaa kavereille, harrastuksille jne. Mutta samalla pelottaa se tilanne, että kesästä tulee se elämäni paskin. Kun on paska päivä, niin kenelle sitä pääsee purkamaan ja kenen kanssa pääsee jakamaan ilot ja surut? Toisaalta, viimeisen kuukauden aikana en ole oikein pystynyt olemaan rennosti, oma itseni, eksäni läsnäollessa. Tulee sellainen olo, että tilannetta on pakko päästä karkuun jotenkin. Tästä johtunen en ole hirveästi aikaa kotona viettänyt. Kotona ahdistaa, vituttaa ja pelottaa, mutta kun pääsen sieltä "karkuun" kavereiden luo, harrastamaan tms. olo keventyy ja paranee yllättävän paljon. Outoa, mutta kaiketi normaalia?

Tosiaan, tämä viikko vielä asutaan samassa osoitteessa. Pikkuhiljaa olen roudannut kamojani porukoille. Ollut henkisesti aika raskasta pakata, mutta puolen tunnin ajomatkalla ajatukset ovat kirkastuneet kummasti. Tunneskaala välillä nykyinen kotini - lapsuuden koti on ihan älyttömän iso, itkusta nauruun.

Päätettiin jatkaa, tai ainakin yrittää, kavereina. Vielä on aikaista sanoa, että onnistuuko se. Toivottavasti. Meillä on kuitenkin paljon yhteisiä kavereita, suurin osa minun kauttani tulleita, joten en pidä ajatuksesta, että kaveriporukoita alettaisiin jaotella kahtia. Tuntuu vain niin oudolta ja ihmeelliseltä, että jatkossa ei ole enää Me vaan minä ja hän. Toivottavasti kaikki sujuu ongelmitta.

Jotenkin nyt tuli sellainen olo, että pakko avautua. Teksti mahdollisesti epäselvää, koittakaa kestää.
 
Päätettiin jatkaa, tai ainakin yrittää, kavereina. Vielä on aikaista sanoa, että onnistuuko se. Toivottavasti. Meillä on kuitenkin paljon yhteisiä kavereita, suurin osa minun kauttani tulleita, joten en pidä ajatuksesta, että kaveriporukoita alettaisiin jaotella kahtia. Tuntuu vain niin oudolta ja ihmeelliseltä, että jatkossa ei ole enää Me vaan minä ja hän. Toivottavasti kaikki sujuu ongelmitta.

Toivon kaikkea hyvää jatkoon ja kyllä se kertoo jotain jos olo on pois kotoa parempi. Hienoa, että olette saaneet asiat sovittua aikuismaisesti. Yksi varoituksen sana (joka kannattaa silti ottaa vain tuntemattoman henkilön omana mielipiteenä) tuosta kaveri/ystävyys jutusta. Ei ainakaan heti muuton yms jälkeen kannata ihan hirveän tiiviisti pitää yhteyttä. Se meinaan vituttaa kun se tuttu ja turvallinen on siinä lähellä ja sitten sinkkuilu ei olekkaan ihan niin auvoisaa kun kaikki nämä "naistenmiehet" esim. täällä antavat ymmärtää. Sitä helposti sortuu sitten kaikenmoiseen typerään soheltamiseen exän kanssa joka vaan pitkittää sitä irtiottoa ja tekee siitä sinkkuilusta vieläkin monimutkaisempaa. En siis sano, ettei sitä yhteyttä tule pitää, tai auttaa toista jos esim muuton yms asioiden järjestelyssä apua tarvitsee, vaan että ottaa ainakin alkuun etäisyyttä enemmän. Tilanne normalisoituu ajan kanssa, mikäli exän kanssa voi olla kaveria jatkossakin. Itselläni on käytännössä vain yksi ex jonka kanssa olen sellaisissa väleissä, että joskus soitellaan ja kysellään apuja tai muuta, erittäin harvoin kuitenkaan nähdään muuta kun yhteisten tuttujen kautta (joita kyllä on paljonkin).

EDIT: Muiden exien kanssa en ole siis huonoissa väleissä, mutta en mä niihin yhteyttä pidä, eikä ne muhun.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Zerotta: hienoa että asiat itsessään ovat menneet aikuismaisesti. Älkää silti väkisin hampaat irvessä yrittäkö olla kavereita, tai ole ainakin itsellesi armollinen jos se ei tässä vähään aikaan onnistu. Se on minun neuvoni (eli vähän samaan sävyyn kuin TweetyLeaf puhuu). Suhteen tilan muuttaminen kaveruudeksi on kuitenkin aina prosessi.. haasteen siitä tekee monesti juuri tuo yhteinen kaveripiiri, jolloin toista on tietenkin hankala alkaa tietoisesti "vältellä", jota monet eronneet parit harrastavat tai ainakin yrittävät. Jos siihen lisäksi vaikkapa asut jollain pienellä paikkakunnalla (sitä ei mainita), niin toisen osapuolen pakoilusta tulee mahdottomuudessaan aivan järkyttävä stressitekijä, eikä se edesauta omaa oloasi mitenkään, vaan päinvastoin. Teilläkin on kuitenkin verrattain jo niin pitkä yhteinen historia, että toipumiseen ja ajatusten saamiseen kasaan pitää varmasti varata aikaa todella reilulla kädellä..

Kaikkea hyvää sinulle, tiedän itsekin millainen tilanne ja prosessi tuo on, vaikken tietenkään juuri sinun päänsisäiseen kokemusmaailmaasi toki pääsekään..
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Miksi naiset näyttävät alkukesän auringonpaisteessa paremmilta kuin muuten?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös