Naisasiat

• 7 588 291
  • 26 609

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
En suinkaan, nainen tehköön lapsen kanssa mitä lystää. Mistä minä nyt puhun, niin rahasta ja rangaistukseen verrattavista elatuksista, jotka tarpeen vaatiessa haetaan vaikka perinnän kautta.

No onko lapsen elatusvelvollisuus sitten rangaistukseen verrattava asia? Joka tapauksessa olet siis sitä mieltä että elatusvelvollisuus pitää laista poistaa ainakin miehen osalta. Laissahan tuskin voidaan lähteä mistään sellaisesta lähtökohdasta että selviteltäisiin onko ollut vahinko vai ei, vaan että elatusvelvollisuus pitäisi poistaa miehen osalta kokonaan.

Edelleen seksiin ryhtyminen on vapaaehtoista joten on täysin mahdollista kuitenkin välttyä ns. "vahingoilta".

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nythän se menee niin, että jos nainen päättää lapsen pitää, niin hänellä on oikeus tuhota miehen elämä siinä samalla.

Naisen kanssa voi myös sopia, että isyyttä ei tunnusteta. En tiedä sitten miten se palvelee lapsen elämää tulevaisuudessa. Voi olla niinkin, että lapsi saa isähahmokseen paremman miehen kuin kaljaa kittaavaan itsekkään retaleen jolle 150€/kk minimielarit tuhoaa elämän.

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Nythän se menee niin, että jos nainen päättää lapsen pitää, niin hänellä on oikeus tuhota miehen elämä siinä samalla.

En kyllä tiedä ketään, jonka elämän isyys olisi pilannut. Sen sijaan tiedän monta, joilla on ollut ongelmia koska isä on ollut kusipää. Tosiasiahan on, että ellei pysty elämään isäksi tulemisen mahdollisuuden kanssa, niin ei kannata laittaa pissavehkeitään yhteen toisen kanssa. Homman tarkoitus on lisääntyminen, eli jos sen seuraksena on lisääntyminen, niin ei se voi mitenkään olla ongelma, jos siihen on vaapaaehtoisesti alkanut.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
PS. Jätteissä on muuten hyvä elää, rotat ja torakat selviäivät jopa ydintalvesta jalompien elämänmuotojen kuollessa. ;)

Koska tosiasiassa maailmassa ei ole ketään noin tyhmää ihmistä olemassa, ainoa mahdollinen johtopäätös on, että olet trolli ja vielä luokattoman huono sellainen, jopa loppukaneettisi sisältää osaamatonta materiaalia elämästä ja luokatonta osaamista biologiasta. Kyllä tänne jää muutakin huseeraamaan ihan varmasti. Sitä odotellessa kuulisin mielelläni trollimaisen analyysin haluttomuudestasi sterilointiin. Nips naps vaan ja pääset huolistasi kertaheitolla, mitä tosin tuo kaljan lipittäminen hiukan varjostaa, sillä urasi lääninkullina jää väistämättä kovasti lyhykäiseksi, joskaan tuskin niin mitättömäksi kuin osaamisen taso ja kestävyys puuhastelussa, koska pikkuisen lenkkeilemällä et juurikaan kompensoi haittoja testosteronin hukalle, minkä lipittelysi väistämättä aiheuttaa. Tässä suhteessa toivonkin, että havaitset oikean suuntautuneisuutesi ja vaihdat sinne homopalstalle. Siellä estrogeenitasosi ja huolesi jälkikasvun tahattomasta ilmestymisestä koetaan varmasti enempi lutusena ja höppänänä nöpöstelynä. Saat siis viimeinkin kokea hyväksyntää.

Viimeksi muokattu:
En kyllä tiedä ketään, jonka elämän isyys olisi pilannut. Sen sijaan tiedän monta, joilla on ollut ongelmia koska isä on ollut kusipää. Tosiasiahan on, että ellei pysty elämään isäksi tulemisen mahdollisuuden kanssa, niin ei kannata laittaa pissavehkeitään yhteen toisen kanssa. Homman tarkoitus on lisääntyminen, eli jos sen seuraksena on lisääntyminen, niin ei se voi mitenkään olla ongelma, jos siihen on vaapaaehtoisesti alkanut.

No kyllähän se nyt aika tavalla mun elämän pilaisi, iskisi varmaan ainakin alkuun syvä masennus. Vaikka elatussummat itsessään eivät maata kaataisi, niin jollain henkisellä tasolla olisi silti koko ajan pallo jalassa ja joutuisi peittelemään sitä asiaa, että näin on käynyt. Mutta no, elämä on riski.

Vai olisiko sittenkin niin että jos nainen päättää lapsen pitää hän tuo elämään täysin uutta sisältöä sen "kaljasääliporukan" tilalle?

Kerrotko vielä, että mitä se uusi sisältö sinun näkemyksesi mukaan voisi olla? Sulla ilmeisesti on lapsia itselläsi, niin tiedät. Toisille ja ilmeisesti useimmille oma lapsi ja perhe-elämä ovat unelmista suurimpia, mutta mulle se olisi halvaukseen verrattava onnettomuus. Kun on todella nuorena jo päättänyt, ettei jälkikasvua hommata, niin koko puheenaihe synnyttää pakene tai taistele reaktion päässä.

Naisen kanssa voi myös sopia, että isyyttä ei tunnusteta. En tiedä sitten miten se palvelee lapsen elämää tulevaisuudessa. Voi olla niinkin, että lapsi saa isähahmokseen paremman miehen kuin kaljaa kittaavaan itsekkään retaleen jolle 150€/kk minimielarit tuhoaa elämän.

No sehän olisi lottovoitto siinä tilanteessa, että jos sovittaisiin ihan lakimiehen kautta, ettei kuulla eikä nähdä enää ikinä. Sitten voisi rauhassa unohtaa koko ikävän episodin. Nainen saisi lapsensa ja mä elämäni takaisin, eli kaikki voittaisivat.

No jopas. Vapaaehtoinen lapsettomuus ja runsas alkoholin käyttö kielivät siis piilevästä homoseksuaalisuudesta? Kiitos, tämä pelasti päivän.

Viimeksi muokattu:

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
No jopas. Vapaaehtoinen lapsettomuus ja runsas alkoholin käyttö kielivät siis piilevästä homoseksuaalisuudesta? Kiitos, tämä pelasti päivän.

Niinkauanhan sana vapaaehtoinen on vaihtoehdoistasi poissa, kun et lähde suorittamaan pientä asiaan kuuluvaa toimenpidettä. Homoseksuaalisuudesta kielii enemmänkin ja vahvasti tuo hupaisa tom of Finland asenne vastakkaiseen sukupuoleen, vaikka, myönnetään, se taitaa olla pikkiriikkinen loukkaus tom of Finlandeja kohtaan, koska ne ei elä kaapissa enää ja kuvittele, ettei kukaan huomaa.

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Kerrotko vielä, että mitä se uusi sisältö sinun näkemyksesi mukaan voisi olla? Sulla ilmeisesti on lapsia itselläsi, niin tiedät. Toisille ja ilmeisesti useimmille oma lapsi ja perhe-elämä ovat unelmista suurimpia, mutta mulle se olisi halvaukseen verrattava onnettomuus. Kun on todella nuorena jo päättänyt, ettei jälkikasvua hommata, niin koko puheenaihe synnyttää pakene tai taistele reaktion päässä.

Minun näkemyksen mukaan se sisältö on jotakin sellaista mitä rahalla ei saa. Ja kyllä, minulla on omia lapsia.
Voisin kysyä samaa. Ilmeisesti tiedät itsekin kertomatta sen koska osaat sanoa että se tuhoaisi sinun elämäsi? Mistä sen tiedät?

Niinkauanhan sana vapaaehtoinen on vaihtoehdoistasi poissa, kun et lähde suorittamaan pientä asiaan kuuluvaa toimenpidettä. Homoseksuaalisuudesta kielii enemmänkin ja vahvasti tuo hupaisa tom of Finland asenne vastakkaiseen sukupuoleen, vaikka, myönnetään, se taitaa olla pikkiriikkinen loukkaus tom of Finlandeja kohtaan, koska ne ei elä kaapissa enää ja kuvittele, ettei kukaan huomaa.

En nyt ihan tajunnut, että mitä tarkoitat käsitteellä "tom of Finland asenne"? Mutta ei se mitään, Toukohan oli ihan pätevä kynänkäyttäjä.

Miten muuten vapaaehtoisesti lapsettomat naiset? Heitäkin nimittäin on. Suositteletko tasapuolisuuden nimissä sterilointia myös sinne suuntaan??

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Suositteletko tasapuolisuuden nimissä sterilointia myös sinne suuntaan??

On vaikea havaita olevansa vastaamassa näin typerään kysymykseen, koska elämä. koska kevät. Vaan menköön: eikö se nyt helvetti soikoon ole itsestään selvää, ihminen, sukupuolesta riippumatta toimii periaatteidensa mukaisesti, eikä jauha rivikaupalla toisarvoista paskaa asiasta, jonka ratkaisu on helppo ja yksinkertainen.

Minun näkemyksen mukaan se sisältö on jotakin sellaista mitä rahalla ei saa. Ja kyllä, minulla on omia lapsia.
Voisin kysyä samaa. Ilmeisesti tiedät itsekin kertomatta sen koska osaat sanoa että se tuhoaisi sinun elämäsi? Mistä sen tiedät?

Ei varmasti saa rahalla eikä pääse eroon, kuin rahalla.

Enhän minä tiedäkään, mutta mitä olen tuttujen lapsipereiden arkea seuraillut, niin en mä niihin rutiineihin taipuisi millään. Ei ole mun hommaani vaihtaa vaippoja, kuunnella itkua, syöttää tai muuta mikä siihen kuuluu. Eikä voisi elää omaa elämäänsä, vaan kaikki pyörisi sen vahingon ympärillä siitä eteenpäin. Liian raskasta, liian kallista ja liikaa ylimääräisiä velvoitteita. Miten siinä lähdet ex tempore Amsterdamiin pitkälle viikonlopulle? Et oikein mitenkään.

Miksi ei?

itse olen lähdössä pian Unkariin juopottelemaan pitkälle viikonlopulle. Lapset jää Äidilleen siksi aikaa.

No hyvä juttu, että pääset tuollain irtautumaan välillä. :) Kuitenkin noin yleensä ottaen oon saanu lapsiperheen arjesta sen kuvan, että kyseessä on aivan liian sitova juttu mun makuun. Mulle riittää se, että pitää sitoutua duuniin. Lopun ajan pitää sitten olla vain ja ainoastaan itseäni varten, eli siihen ei seurustelut tai perheet mahdu mitenkään. Tai siis kuten tämän keskustelun alussa totesin, niin muiden mielestä mahtuisi kyllä, eikä saisi elää vain itselleen. Ehkäpä siinä onkin yksi kuumottelun juju, eli kaiken vapaa-ajan omistaminen itselleen kolmekybäisenä pistää jonkun kateelliseksi tai jotain?

Viimeksi muokattu:

ipaz

Jäsen
Oho, ilmeisesti kevättä rinnassa. Kävin eilen treffeillä - ensimmäistä kertaa varmaan viiteen vuoteen. En edes muista koska viimeksi. Tämäkin tapahtui vain kun nainen pyysi niin ajattelin että perkele, mennään. Ihan mukava neitonen, työssäkäyvä ja lapseton eli monta ehdotonta eitä on jo ylitetty. Mutta en tiedä sitten, kun ei tuntunu yhtään miltään. Vaihdettiin sentään numerot, että saa vielä toisenkin tapaamisen sovittua. Jotenkin vaan kauhean väkinäistä tuollainen selvinpäin vieraan naisen kanssa jutustelu. Paljon helpompaa varmaan olisi kun vedettäis kevyet tumut ja katsois että miten etenee. Sen tajusin kun illalla tilannetta pohdin, että kyllä naisen joka meikäläiseen innostuu pitää olla se aktiivinen ja touhuava puoli.

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Sen tajusin kun illalla tilannetta pohdin, että kyllä naisen joka meikäläiseen innostuu pitää olla se aktiivinen ja touhuava puoli.

Tämä on erittäin totta ja hyvä kriteeri. Tietysti siinä on sitten se, että tuo raakkaa helposti pois liki kaikki naiset ainakin helpommista lähihaarukoista. Mutta eihän stalkkaamisessakaan ole järkeä jos oikeasti tavoitteena onkin parisuhde, siinä tulee epämukava olo molemmille missä oikein mennään.

Innokkaita naisiakin löytyy mutta ne ovat sitten niitä kuuluisia lähikuppilan siideriexperttejä tai ainakin yhtä kuuluisia yksinhuoltajaperheitä. Kokemusta ei oikeastaan ole mutta eikös ne kaverikortitkin maistu paremmilta hehkeämmiltä saatuina. Netissä saatuja kaverikortteja ei kai viitsi laskea mukaan. Niitä olisi ihan näpäköiltäkin teineiltä saatuina.

Tottakai tuossa pitää kuitenkin pitää tolkku mukana. Siis kun nainen on erottuvan aktiivinen, niin se hakee sillä jotain mitä ei kuitenkaan ilmaise. Yksi kirjekaveri esim. oli aika innokas tapaamiseen ja kuitenkin naimisissa, avautui deitillä heidän hienosta omakotitalostaan. Toinen nuori nainen taas oli muuten kiva eikä jaaritellut viesteissä mahdottomasti, mutta omasi poikakaverin joten tuostakin deitistä tuli lähinnä kuriositeetti. Tokihan sitä oli itsekin tuolloin hädintuskin parikymppinen, ja oli sentään aurinkoinen kevätilta Turussa. Jätin lätkätkin väliin, tyttö osasi sentään kertoa taukotilanteen kun lähti matkaan myöhemmin lähempänä asuvana.

Laittaa tietysti mietityttämään miten luotettavaa seuraa nuo olisivat pitemmällä tähtäimellä, kun siinä on vertailuna oltu. Puhumattakaan siitä tuhdista neidosta joka oli ok juttukaveri siihen asti, kunnes kertoi pettävänsä ukkomiehen vaimoa ja kertoi hyvin kestäneensä (tosin vain yhden kerran) 150 kilon painolastin. Homma testautui lopulta siinä kun aloitin syömään pitsaa keskeltä ja tämä piti minua siksi outona. Terveisiä vaan Kouvolaan. Olihan synkkä sunnuntai-iltapäivä ajella takaisin.

Viimeksi muokattu:

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Paljon helpompaa varmaan olisi kun vedettäis kevyet tumut ja katsois että miten etenee. Sen tajusin kun illalla tilannetta pohdin, että kyllä naisen joka meikäläiseen innostuu pitää olla se aktiivinen ja touhuava puoli.
Minusta sinun pitäisi antaa mahdolliselle tulevalle suhteelle uusi mahdollisuus. Kauniina kevätpäivänä terassille ja katsoa sitten saako hyvässä ympäristössä kohtuullisesti nautittu alkoholi homman toimimaan. Jos ei toimi sittenkään niin sitten hanskat tiskiin tähän naisen kohdalla ja uutta matoa koukkuun myöhemmin. Kesä on pitkä.

ipaz

Jäsen
Minusta sinun pitäisi antaa mahdolliselle tulevalle suhteelle uusi mahdollisuus. Kauniina kevätpäivänä terassille ja katsoa sitten saako hyvässä ympäristössä kohtuullisesti nautittu alkoholi homman toimimaan. Jos ei toimi sittenkään niin sitten hanskat tiskiin tähän naisen kohdalla ja uutta matoa koukkuun myöhemmin. Kesä on pitkä.

Tätä mä just mietin, että olis varmaan helpompaa ainakin mulle kun olis pientä terävää alla. Ja todellakin vaihtoon, jos ei toimi. En mä ole ennenkään stressannu siitä jos joku nainen ei kiinnostutkaan tai toisinpäin. Silti mietityttää että mikä siinä on kun ei kiinnosta. Kesä on todellakin pitkä ja täällä Tampereella se on oikein mukava viettää.

Kirjoitellaanpa tänne vähän omasta tilanteesta. 7 vuotta ollaan tämänhetkisen vaimokkeen kanssa pyöritty ja näistä 5 vuotta saman katon alla. Työ- ja opiskelukiireiden vuoksi viimeiset pari vuotta ollut hankalaa ja ennen viime joulua löysin itsestäni tunteen että en ole onnellinen tässä suhteessa - yhteinen aika, tekeminen, reissaaminen ja harrastukset puuttuvat täysin. Tilanne oli kuin kämppiksillä jotka kuitenkin rakastavat toisiaan ja harrastavat seksiä, mutta mitään muuta ei sitten olekaan.
Kun löysin tuon tunteen itsestäni, kerroin kumppanille asiasta ja aloimme tekemään töitä että suhde kääntyisi parempaan suuntaan. Pari ensimmäistä kuukautta näytti hyvältä, mutta viimeiset kuukaudet oon taas ollut niillä fiiliksillä että tämä ei voi jatkua näin, jotakin pitäisi keksiä. Noin kuukausi sitten kumppani kävi kolmen viikon opiskelureissulla toisella paikkakunnalla ja sainkin olla yksin tuon ajan - ajattelin että saisin selvyyden itselleni mitä tästä haluan.
Kuitenkaan tuo yksinoloaika ei selvittänyt päätäni yhtään, kumppanin paluun jälkeen ensimmäinen viikko oli jälleen mukavaa ja virkistävää, mutta sen jälkeen tietty tyhjyys on palannut fiiliksiin.

Olen ymmälläni tästä tilanteesta. Ollaan puhuttu lähes kokoajan missä tässä minun kohdallani mennään ja ollaan vähän on/off-tilanteessa minun takiani. Vaimole haluaisi kyllä olla kanssani, mutta oma tulevaisuus on epävarmaa.. Toisaalta tekisi mieli päästää irti, erota, jotta tästä tunteesta pääsisi pois. Toisaalta kun ollaan yläasteikäisestä asti oltu kimpassa niin tuntuu että ei tätä näin helpolla uskaltaisi lopettaa. Millehän tässä alkais?

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toisaalta kun ollaan yläasteikäisestä asti oltu kimpassa niin tuntuu että ei tätä näin helpolla uskaltaisi lopettaa. Millehän tässä alkais?

Kunpa voisin auttaa. Oma avioliittoni päättyi 14 vuoden jälkeen pitkälti siihen, kun 19-vuotias oli tavannut 16-vuotiaan. Eihän se sitten voinut mitenkään kestää loppuelämää. Montaa päivää ei mene milloin en miettisi kunpa olisimme tavanneet kymmenen vuotta myöhemmin ja aikuisina tavattu muutamien kokeilujen jälkeen.

Ero on sitten kuitenkin se paras ratkaisu ehkä myös teidän tilanteeseen. Ei siinä lopulta ole mitään järkeä kämppiksinä elellä, vaikka se muutoksia omaan elämään aiheuttaakin. Se uusi elämä aina löytyy jostain enkä nyt tarkoita uusia tyttöjä vaan yleensä uusia kuvioita.

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Vinkkejä otettaisiin vastaan yhteen palanneilta tai miksei muiltakin. Erottiin avokin kanssa joitakin kuukausia sitten n. neljän vuoden suhteen jälkeen. Hankala suhde kaiken kaikkiaan, molemmilla omia ongelmia yhteisten ongelmien lisäksi. Omasta mielestäni vain sillä erotuksella, että tuin aivan älyttömästi avokkiani näissä hänen ongelmissaan. Myöhemmin kun omia ongelmiani ilmaantui, tuntui etten saa mitään tukea, tai todella vähäistä. Tiedostin tottakai ongelmani ja yritin muuttua. Avokilla oli sen lisäksi ongelmia mitä hän ei myöntänyt, joista otimme monesti yhteen. Jossain vaiheessa tajusin, että jos hän ei niitä tiedosta ja yritä muuttua, suhteemme tulee loppumaan, niin kuin loppuikin. Tämä hänen asenteensa ja vähättelynsä ongelmiaan kohtaan, ajoi minutkin siihen, etten pystynyt saamaan omiani hallintaan, vaikka kuinka olisin halunnut. Siispä kliseinen "miksi muuttua, jos toinenkaan ei halua", näin kärjistettynä.

Jossain vaiheessa molemmilta loppui täydellisesti yrittäminen ja suhde loppui hänen alotteestaan. Vaikka tiedostin että suhde tulee loppumaan, itsellä oli ainakin helvetin suuri kynnys erota. Ajattelin lähes loppuun asti, että saamme kyllä ongelmat ratkaistua, tottakai, rakastinhan tuota naista aivan älyttömästi.

Ero jätti kyllä valtavan tyhjiön. Yhteinen asunto, josta minä lopulta muutin pois. Yhteiset kaverit, joita minä olen nähnyt, exä ei niinkään. Yhteiset arkirutiinit ja harrastukset. Muistot ja valokuvat. Tuhannet ja tuhannet tekstiviestit. Eron jälkeen tuntui jokseenkin helpottavalta. Olin paljon menossa ja kaverit tukivat. Joka ilta soiteltiin matseihin ja kaljalle ja ties minne. Vaikka se hetkellisesti teki helvetin hyvää, kontrasti palata aina omaan uuteen asuntoon oli helvetin suuri. Halusin koko ajan olla menossa ja tekemässä jotain, mikä on varmaan ihan luonnollista.

Kysyntää naismarkkinoilla olisi yllättävän paljon. Komeaksi ja itsevarmaksi kehuttu, supliikki kaveri, miksei olisi. Muutamia naisia ollut ja usealle sanonut suoraan kiitos mutta ei kiitos. Kukaan ei kolahda, ei sitten millään, vaikka ulkonäöllisesti todella päteviä ja muutenkin mukavia naikkosia. Lähinnä sitä läheisyyden ja tyhjiön täyttämää kaipuuta.

Ollaan exän kanssa nähty muutaman kerran eron jälkeen ja muutamia kertoja Facebookissa juteltu. Lähinnä nähty toisen luona tunnin verran, juotu kahvit ja vaihdeltu kuulumiset. Ei noihin tapaamisiin ole liittynyt juurikaan tunnetta. Jotenkin vain tulee aina toisen aloitteesta parin viikon välein laitettua viestiä, joska nähtäis ja kahviteltais, oltiinhan sitä neljä vuotta yhdessä. Noh, viime aikoina ollut hieman hiljaisempaa. Muutaman kerran häntä kysellyt, mutta ei ole oikein tahtonut olla aikaa.. Jotenkin tässä on vaan viimeisen viikon aikana tajunnut että helvetti haluan vain tuon naisen.

Ennen eroa exäni ehdotti taukoa. En syttynyt ajatukselle yhtään. Hän ehdotti, että muuttaisin kuukaudeksi pariksi pois, että saisi etäisyyttä ja jospa se toisen naama ei ärsyttäisi niin paljoa sitten kun näkisi toista. Tuo tuntui itselle jo pelkästään käytännön järjestelyjen takia lähes mahdottomalta ajatukselta, missä sitä nyt pari kuukautta asuisi? Ja kun tuo ehdotus tuli niin myöhään, tuntui että hän tekee jo eroa ja hänen on helpompi sitten päästää irti jos ja kun asun muualla. Noh, suostuin sitten tekohengityksenä kahden viikon taukoon, mikä tekikin sitten ihan hyvää, vaikkakin ongelmat palasivat lähes samantien. Erotessamme exä sanoi, että eihän sitä koskaan tiedä vaikka joskus palaisimme yhteen. Vannoin hänelle ja itselle ettei näin tule käymään, jos nyt luovutat.

Siitä päästääkin ongelmaan, eli miten tässä tilanteessa toimia? Näemme ja viestittelemme vähän. Silti oma tunne siitä että haluaisin yrittää, on vahvistunut. Toki se voi vain olla kaipuuta arkeamme ja hänen hyviä puoliaan kohtaan. Ongelmat olisivat edelleen samoja, mutta silti. Mitään kiirettä takaisin yhteiseen asuntoon muuttamisella ei todellakaan ole. Haluaisin vain tehdä selväksi että ikävöin ja haluan hänet. Eihän siinä tietysti mitään häviä jos puhuisi suoraan, mutta en haluaisi säikäyttää häntä, erostamme on kuitenkin vain kuukausia. Mitään merkkejä ei kuitenkaan ole ilmassa että välimme lämpiäisevät itsestään. Monilta eronneilta pareilta kuullut, ja täältäkin lukenut, että lopulta sitä vain alkoi viettämään toisen kanssa enemmän ja enemmän aikaa, joka on tietysti jo hyvä mittari yhteenpaluulle. Kun erosimme, monet yhteiset tuttavat sitä ihmetteli ja toitotti minulle, että hän teki vuosisadan virheen ja tulee kyllä sen tajuamaan ajan kanssa. Siihen itsekin halusin uskoa jossain määrin ja alkuun ajattelin, että jos hän minut takaisin haluaa, hänen on tehtävä aloite. Tulen loistavasti hänen vanhempiensa ja sisaruksien kanssa toimeen ja ollut heihinkin yhteydessä säännöllisesti eron jälkeen. Mitään poltettuja siltoja ei.

Miten siis toimia? Suoraa puhetta vai antaa ajan kulua? Kesä kuitenkin tulossa ja kun työ- ja koulukiireet helpottavat, olisi tietysti mahdollista nähdäkkin enemmän. Toki tuo, että nähdään salakavalasti koko ajan enemmän ja enemmän, tuntuu todella kaukaa haetulta.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kysyntää naismarkkinoilla olisi yllättävän paljon. Komeaksi ja itsevarmaksi kehuttu, supliikki kaveri, miksei olisi. Muutamia naisia ollut ja usealle sanonut suoraan kiitos mutta ei kiitos. Kukaan ei kolahda, ei sitten millään, vaikka ulkonäöllisesti todella päteviä ja muutenkin mukavia naikkosia. Lähinnä sitä läheisyyden ja tyhjiön täyttämää kaipuuta.

Itsevarmaksi? No ei tuo vuodatuksesi kyllä mistään itsevarmuudesta kerro. Ennemminkin exäsi on itsevarma ja tietää mitä tekee. Se että haikailet tuota kusipäistä eukkoa takaisin, on todella nössöä meininkiä. Kokeilit jo nuo "muuttumisleikit" ja totesit, että ei jatkoon. Unohda tuollaiset mulkut ja käytä nyt sitä itsevarmuuttasi ja hoida uusi muija himaan, jos sen tarpeessa olet.

godspeed

Jäsen
Vinkkejä otettaisiin vastaan yhteen palanneilta tai miksei muiltakin..... Miten siis toimia?

Joku voisi ehkä neuvoakin, jos kirjoittaisit ne ongelmat auki. Muutoin tulee fiilis, ettet joko sinä tai hän, tai kumpikaan, ole kykeneväinen kohtaamaan niitä tai sitten ne ovat niin yksityisiä, ettei tunnu hyvältä jakaa julkisesti. Miten kukaan voi auttaa, jos et kerro mistä kiikastaa.

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itsevarmaksi? No ei tuo vuodatuksesi kyllä mistään itsevarmuudesta kerro. Ennemminkin exäsi on itsevarma ja tietää mitä tekee. Se että haikailet tuota kusipäistä eukkoa takaisin, on todella nössöä meininkiä. Kokeilit jo nuo "muuttumisleikit" ja totesit, että ei jatkoon. Unohda tuollaiset mulkut ja käytä nyt sitä itsevarmuuttasi ja hoida uusi muija himaan, jos sen tarpeessa olet.

Itsevarmaksi kehuttu, ei tee minusta itsevarmaa, varsinkaan tällä hetkellä, kun tämmöisiä asioita edes pohdin. Sen myönnän, että on jossain määrin nössöä haikailla exää takaisin, kun mitään takeita ei ole että mikään olisi muuttunut. Ja miksi olisi?

Joku voisi ehkä neuvoakin, jos kirjoittaisit ne ongelmat auki. Muutoin tulee fiilis, ettet joko sinä tai hän, tai kumpikaan, ole kykeneväinen kohtaamaan niitä tai sitten ne ovat niin yksityisiä, ettei tunnu hyvältä jakaa julkisesti. Miten kukaan voi auttaa, jos et kerro mistä kiikastaa.

Ei tunnu hyvältä avautua julkisesti. Mietin pitkään kirjoitanko asioiden oikeilla nimillä, mutta tekstistä olisi tullut neljän sivun mittainen. Kyselinkin lähinnä apua tapaani lähestyä exääni, en niinkään apua ongelmiin mitä en sattuneista syistä avannut. Ongelmat ovat mitä ovat ja ne ovat meidän välisiä.

Ja juurikin exäni ei ollut kykeneväinen kohtaamaan ongelmiaan, niin kuin yllä kirjoitin. Joko ei itsekkään tajunnut, tai sitten ei halunnut myöntää kun asioita esille nostin, tämä on minulle edelleen mysteeri.

Päädyin juttelemaan aikanaan "ammattiauttajan" kanssa muiden asioiden yhteydessä suhteestamme ja sen ongelmista. Kehui kovasti kuinka hyvin ja syvältä pystyn analysoimaan ja näkemään omat ongelmani. Totesi vielä, toki hieman kieliposkella, että jos jokaisessa parisuhteessa olisi kaksi samalla tapaa ajattelevaa ihmistä kuin minä, hänellä ei olisi töitä. Muuttuminen on sitten tietysti eri asia, mutta näen että menin asioissa valovuoden eteenpäin. Harmi ettei exä halunnut nähdä asiaa. Saati tukea.

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Vinkkejä otettaisiin vastaan yhteen palanneilta tai miksei muiltakin. Erottiin avokin kanssa joitakin kuukausia sitten n. neljän vuoden suhteen jälkeen. Hankala suhde kaiken kaikkiaan, molemmilla omia ongelmia yhteisten ongelmien lisäksi. Omasta mielestäni vain sillä erotuksella, että tuin aivan älyttömästi avokkiani näissä hänen ongelmissaan. Myöhemmin kun omia ongelmiani ilmaantui, tuntui etten saa mitään tukea, tai todella vähäistä. Tiedostin tottakai ongelmani ja yritin muuttua. Avokilla oli sen lisäksi ongelmia mitä hän ei myöntänyt, joista otimme monesti yhteen. Jossain vaiheessa tajusin, että jos hän ei niitä tiedosta ja yritä muuttua, suhteemme tulee loppumaan, niin kuin loppuikin. Tämä hänen asenteensa ja vähättelynsä ongelmiaan kohtaan, ajoi minutkin siihen, etten pystynyt saamaan omiani hallintaan, vaikka kuinka olisin halunnut. Siispä kliseinen "miksi muuttua, jos toinenkaan ei halua", näin kärjistettynä.

Jossain vaiheessa molemmilta loppui täydellisesti yrittäminen ja suhde loppui hänen alotteestaan. Vaikka tiedostin että suhde tulee loppumaan, itsellä oli ainakin helvetin suuri kynnys erota. Ajattelin lähes loppuun asti, että saamme kyllä ongelmat ratkaistua, tottakai, rakastinhan tuota naista aivan älyttömästi.

Ero jätti kyllä valtavan tyhjiön. Yhteinen asunto, josta minä lopulta muutin pois. Yhteiset kaverit, joita minä olen nähnyt, exä ei niinkään. Yhteiset arkirutiinit ja harrastukset. Muistot ja valokuvat. Tuhannet ja tuhannet tekstiviestit. Eron jälkeen tuntui jokseenkin helpottavalta. Olin paljon menossa ja kaverit tukivat. Joka ilta soiteltiin matseihin ja kaljalle ja ties minne. Vaikka se hetkellisesti teki helvetin hyvää, kontrasti palata aina omaan uuteen asuntoon oli helvetin suuri. Halusin koko ajan olla menossa ja tekemässä jotain, mikä on varmaan ihan luonnollista.

Ollaan exän kanssa nähty muutaman kerran eron jälkeen ja muutamia kertoja Facebookissa juteltu. Lähinnä nähty toisen luona tunnin verran, juotu kahvit ja vaihdeltu kuulumiset. Ei noihin tapaamisiin ole liittynyt juurikaan tunnetta. Jotenkin vain tulee aina toisen aloitteesta parin viikon välein laitettua viestiä, joska nähtäis ja kahviteltais, oltiinhan sitä neljä vuotta yhdessä. Noh, viime aikoina ollut hieman hiljaisempaa. Muutaman kerran häntä kysellyt, mutta ei ole oikein tahtonut olla aikaa.. Jotenkin tässä on vaan viimeisen viikon aikana tajunnut että helvetti haluan vain tuon naisen.

Ennen eroa exäni ehdotti taukoa. En syttynyt ajatukselle yhtään. Hän ehdotti, että muuttaisin kuukaudeksi pariksi pois, että saisi etäisyyttä ja jospa se toisen naama ei ärsyttäisi niin paljoa sitten kun näkisi toista. Tuo tuntui itselle jo pelkästään käytännön järjestelyjen takia lähes mahdottomalta ajatukselta, missä sitä nyt pari kuukautta asuisi? Ja kun tuo ehdotus tuli niin myöhään, tuntui että hän tekee jo eroa ja hänen on helpompi sitten päästää irti jos ja kun asun muualla. Noh, suostuin sitten tekohengityksenä kahden viikon taukoon, mikä tekikin sitten ihan hyvää, vaikkakin ongelmat palasivat lähes samantien. Erotessamme exä sanoi, että eihän sitä koskaan tiedä vaikka joskus palaisimme yhteen. Vannoin hänelle ja itselle ettei näin tule käymään, jos nyt luovutat.

Siitä päästääkin ongelmaan, eli miten tässä tilanteessa toimia? Näemme ja viestittelemme vähän. Silti oma tunne siitä että haluaisin yrittää, on vahvistunut. Toki se voi vain olla kaipuuta arkeamme ja hänen hyviä puoliaan kohtaan. Ongelmat olisivat edelleen samoja, mutta silti. Mitään kiirettä takaisin yhteiseen asuntoon muuttamisella ei todellakaan ole. Haluaisin vain tehdä selväksi että ikävöin ja haluan hänet. Eihän siinä tietysti mitään häviä jos puhuisi suoraan, mutta en haluaisi säikäyttää häntä, erostamme on kuitenkin vain kuukausia. Mitään merkkejä ei kuitenkaan ole ilmassa että välimme lämpiäisevät itsestään. Monilta eronneilta pareilta kuullut, ja täältäkin lukenut, että lopulta sitä vain alkoi viettämään toisen kanssa enemmän ja enemmän aikaa, joka on tietysti jo hyvä mittari yhteenpaluulle. Kun erosimme, monet yhteiset tuttavat sitä ihmetteli ja toitotti minulle, että hän teki vuosisadan virheen ja tulee kyllä sen tajuamaan ajan kanssa. Siihen itsekin halusin uskoa jossain määrin ja alkuun ajattelin, että jos hän minut takaisin haluaa, hänen on tehtävä aloite. Tulen loistavasti hänen vanhempiensa ja sisaruksien kanssa toimeen ja ollut heihinkin yhteydessä säännöllisesti eron jälkeen. Mitään poltettuja siltoja ei.

Miten siis toimia? Suoraa puhetta vai antaa ajan kulua? Kesä kuitenkin tulossa ja kun työ- ja koulukiireet helpottavat, olisi tietysti mahdollista nähdäkkin enemmän. Toki tuo, että nähdään salakavalasti koko ajan enemmän ja enemmän, tuntuu todella kaukaa haetulta.
Siis exä oli se joka halusi tauon, jonka aloitteesta erotettiin ja joka ei viime aikoina ole enää ollut kiinnostunut näkemään? Ja sinä mietit pitäisikö kertoa hänelle, että haluat palata yhteen?

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Siis exä oli se joka halusi tauon, jonka aloitteesta erotettiin ja joka ei viime aikoina ole enää ollut kiinnostunut näkemään? Ja sinä mietit pitäisikö kertoa hänelle, että haluat palata yhteen?

Heh. Halusi tauon, jonka uskoimme tekevän hyvää. Ei tehnyt. Halusi erota niin kuin minäkin siinä tilanteessa. Pitkän vaikea kauden jälkeen lausui vain ensimmäisenä sanat "haluan erota". Ja tämä oli sillä selvä, ilman suurempaa dramatiikkaa. Toki hänelle siitä sulka hattuun "jättäjänä", koska minulla oli suurempi kynnys erota. Ei enään siinä tilanteessa, mutta aiemmin kun pelin olisi voinut viheltää poikki. On kiinnostunut näkemään. Kyseli aiemmin muutamat kerrat ja minä seuraavat muutamat kerrat, ei ollut aikaa, kiinnostusta kyllä. Epäselvästi kirjoitin, anteeksi siitä. Ensi viikolle on sovittu kahvittelut, fiksuudesta en tiedä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy