Kirjoitellaanpa nyt tänne, kun vähän askarruttaa asiat.
Tapasin erään henkilön netin kautta. Juteltiin siinä pari tuntia, päätyen aina elämän ja kuoleman kysymyksiin. Toisin sanoen, homma toimi. Ei ollut kiusallisuutta, oltiin samanhenkisiä, molemmilla vahvoja mielipiteitä ja juttua tuli. Tämä tapahtui viime elokuun lopussa / syyskuun alussa. Kun oltiin tarpeeksi juteltu anonyymisti, ajateltiin vaihtaa numeroita ja siirryttiin Whatsappiin. Kännykän ääressä tulee oltua enemmän kuin koneella, joten juteltiin toisillemme oikeastaan koko ajan, monia tunteja putkeen.
Marraskuun alussa oli vähän hiljaisempaa ja myöhemmin sain kuulla, että ensimmäinen blokkausyritys oli tapahtunut sinä aikana. Kyseinen henkilö kyllä tuntee vahvasti, mutta ei halua paljastaa tunteitaan muille eikä välttämättä itselleenkään. Minut blokattiin ulos, kun aloin muodostua liian isoksi asiaksi hänen elämäänsä. Silti, en vielä huomannut mitään, sillä juttelimme aina välillä, ja minulle hän ei vielä merkinnyt yhtään niin paljon. Noh, marraskuun lopussa sitten öisin taas tuli enemmän viestiteltyä, minä olin palannut turvallisesti friendzonelle, hän oli sinut asian kanssa.
Saavutaan joulukuuhun. Yksi elämäni sekaisimmista kuukausista. Mitäköhän tästä sanoisi? Ihastuin aika vahvasti yhteen toiseen ihmiseen. Ajattelin, että voisi sitä kerran tehdä aloitteenkin, että on sen sitten kerran saanut tehtyä. Ei tullut vastakaikua. Tai tuli: "Thanks but no thanks." Netissä tapaamaani henkilöön en pystynyt ihastumaan, kun koskaan ei oltu nähty. En ainakaan antanut itselleni vaihtoehtoa. Olimme kyllä tosi läheisiä jo marraskuun lopun jälkeen, ja hän alkoi merkitsemään myös minulle paljon, ystävänä tosin. Kerroimme toisillemme ihan kaiken. Minä varmasti enemmän ja liikaa, kun välillä tekstiä ja asiaa tulee. Hän siis tiesi tunteistani ja ihastuksestani IRL.
Mitäs sitten? Pari kuukautta aika sumuisaa, vitutti, masensi, vitutti ja masensi. Välillä vitutti myös. Helmikuun alussa päätin että fuck it. Kukaan ei ole kiinnostunut musta. En enää laitellut viestiä kummallekaan (IRL-ihastus, netissä tapaama... tässä vaiheessa oli kuitenkin monen kuukauden putki molempien kanssa viestittelystä). Kumpikaan ei myöskään laittanut mulle. Yksi pahimmista viikoista. Kestin vain viikon, mutta viikon aikana aloin päästä irti vastakaiuttomasta ihastuksestani. Netissä tapaamalleni henkilölle oli pakko laittaa viestiä, en kestänyt enää ilman häntä. Hän tosin oli jo pitempään taas blokannut minua. Sanoi tämän viikon jälkeen, kun kuuli mun fiiliksistä, että ei enää ikinä. Elettiin siis helmikuun alkua. Olin vieläkin vähän sekasin tästä kaikesta. Aloin ehkä tuntea jotain ko. henkilöä kohtaan. Tai ehkä halusin vain jotain elämääni. Tiesin, että hänkin oli ollut kiinnostunut minusta. Tein tedmosbyt eli saatoin edetä liian nopeasti. Ehdotin, että voitais joskus tavatakin. Hän lämpeni idealle nopeasti. Yhtä nopeasti taas blokkasi ajatukset. Helmikuun lopussa riideltiin (mikä on yllätys, ei mun suhteen toisaalta, mutta hänen). Sovittiin riita pari päivää myöhemmin ja samalla päätettiin, että ehkä on parempi, etten minä enää laita hetkeen viestejä, vaan hän kertoo, koska on taas sinut tilanteen kanssa.
Eletään kesäkuun puoliväliä. 3,5kk. Välillä ollut erittäin helppoa, välillä vaikeampaa olla erossa hänestä Nyt on taas hetken ollut vaikeampaa, johtunee kesästä, kun oltiin molemmat mietitty kesää joskus. En haluaisi vaikuttaa nössöltä ja lähteä anelemaan häntä, kun olen päättänyt, etten niin tee. Keskiviikkona vaan jotenkin oksetti, kun aloin taas ajattelemaan asiaa.
Mitä siis pitäisi tehdä? Hänhän on estänyt minut whatsappissa ja facebookissa, mutta saisin häneen kyllä yhteyden, jos haluaisin. Neuvot olisivat kivoja.
ps. Pahoittelen mahd. hieman epäselvää tekstiä.