Naisasiat

  • 7 490 836
  • 26 542

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eli jos vahinko käy vaikka ehkäisystä huolimatta, niin pitäisi jäädä edellisen hallituksemme hokeman mukaisesti "kantamaan vastuuta" lapsesta mitä ei edes halua ikinä nähdä (ja naisen kanssa, jonka edes nimeä ei välitä painaa mieleen)? Kyllä siinä ehkäisystä huolehtimisessa on mies jo vastuunsa kantanut, jos se pettää, niin nainen hoitakoon oman osansa.
Entäpä, jos nainen on hoitanut osansa ja ehkäisy on myös hänen puoleltaan kunnossa? Sulla kumi ja naisella pilleri. Sitten vain napsahtaa, ja sinä toteat vain, että aborttia pukkaa. Siis sehän voi olla lopullien ratkaisu, en minä sitä keneltäkään evää, mutta ei se nyt ihan niin mene, että homma on täysi automaatio. Se voi olla selvä juttu naisellekin, mutta aivan yhtä hyvin siitä voi tulla kovat oireet ihan fyysisestikin naiselle ja siihen päälle mahdollinen morkkis "elämän katkaisemisesta" - jälkimmäiseen ei tarvitse sekoittaa mitään uskonnollista näkemystä, ihmiset vain kokevat sen erilailla. Eli lyhyesti sanottuna, jos on osallinen asiassa, kantaa myös vastuun. Jos ei isyyden muodossa, niin sitten tukee toisessa ratkaisussa.
 
Eli lyhyesti sanottuna, jos on osallinen asiassa, kantaa myös vastuun. Jos ei isyyden muodossa, niin sitten tukee toisessa ratkaisussa.

Eli siis olisin yhtäkkiä velkaa toisen terapiat? No okei, pidemmässä viestissä kuvailemasi onnettomuus, jossa kaksi ehkäisyä pettää, on toki semmoinen jossa se kustannusten mietintä on sitten molempien kontolla. Mutta siinäkin pitäisi sitten kuunnella järjen ääntä, että haluaako vapaaehtoisesti yyhooksi vai ei.
 
Muuten hyvä idea, mutta seksisuhteeseenkin kyllästyy muutaman kerran jälkeen. Kokeiltu on. Vaihtelu pitää mielen virkeänä.

Tai sitten ei ole koskaan osunut omalle kohdalle sopivaa ;)

Se on kuulkaas semmote juttu, että naisia on jotka sopii paremmin ja huonommin, ja sitten on niitä joiden kanssa haluaa vastoin järjen ääntä naimisiin ihan vaan koska seksi on niin hyvää. En ole siis naimisissa (enkä ole ollut).

Kyse ei ole siitä, millaiset "swirlit" nainen osaa tehdä, vaan jostain minulle tuntemattomasta asiasta joka pistää kaksi ihmistä yksinkertaisesti sopimaan yhteen. Näitä tapauksia osuu äärimmäisen harvoin, eikä sitä välttämättä huomaa 1 tai 5 yhdessäolon jälkeen. En ole oikein koskaan ymmärtänyt näitä yhden illan juttuja kännissä ja sitten seuraavaan... Sellaisestakin on kokemusta, mutta ei koskaan seksi ole ollut erityisen hyvää. Seksi on parasta vasta kun on oppinut mistä se toinen tykkää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mutta onneksi on noita samanhenkisiäkin kavereita, täällä ja muualla. Sääli vastaavasti, että miten moni hyvä jätkä on ukkoutunut sohvalle syömään jäätelöä mammansa kanssa samaan aikaan, kun miehet elävät ja juovat kaljaa.

Ostin jokin aika sitten ison purkin jäätelöä ja tulihan tämä kieltämättä mieleen. Istut yksin kotona katsomassa tämän hetken parasta tv-sarjaa (Castle, mikä sopisi varsin hyvin parisuhteeseenkin) ja syöt jäätelöä. Exän kanssa tuli paljonkin tuota harrastettua, mutta nykyään ei silti todellakaan tunnu, että tämä olisi jotenkin huonompi tilanne.

Aika usein jäätelön tosiaan korvaa myös kalja, harvemmin molempia samaan aikaan.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ostin jokin aika sitten ison purkin jäätelöä ja tulihan tämä kieltämättä mieleen. Istut yksin kotona katsomassa tämän hetken parasta tv-sarjaa (Castle, mikä sopisi varsin hyvin parisuhteeseenkin) ja syöt jäätelöä. Exän kanssa tuli paljonkin tuota harrastettua, mutta nykyään ei silti todellakaan tunnu, että tämä olisi jotenkin huonompi tilanne.

Aika usein jäätelön tosiaan korvaa myös kalja, harvemmin molempia samaan aikaan.

Pakko nyt vielä kaivaa tämä teema tähän, kuska @Hyman Roth totesi kutakuinkin niin että "miehet juovat kaljaa". Tätä yhteyttä on hiukan vaikea uskoa muuksi kuin jonkinlaiseksi sisäiseksi naiseuden kaipuuksi, koska onhan yleisessä tiedossa kuinka runsas oluen kuluttaminen miehen kehoon vaikuttaa.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
On mielestäni aika absurdia tämä yhteen suuntaan kulkevan avoimen moralismin määrä. Naisen asia miten paljon harrastaa vapaata seksiä mutta annas kun "joutuu" raskaaksi naisen asia muuttuukin miehen viaksi. Huvittavaahan tätä nais/mieskeskustelun sisäistä konfliktia on toki seurata.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On mielestäni aika absurdia tämä yhteen suuntaan kulkevan avoimen moralismin määrä. Naisen asia miten paljon harrastaa vapaata seksiä mutta annas kun "joutuu" raskaaksi naisen asia muuttuukin miehen viaksi. Huvittavaahan tätä nais/mieskeskustelun sisäistä konfliktia on toki seurata.

No nainen ei voi yksin tulla raskaaksi. Jos ehkäisy pettää tai sitä ei käytetä, vastuu on tasan molemmilla. Jos nainen päättää pitää lapsen niin silloin mies maksaa elatusmaksut ja jos ei maksa niin KELA karhuaa. Nainen kantaa vastuun lapsesta ja mies kantaa vastuun siitä, että on naisen saattanut raskaaksi. Jos ihmiset ei ymmärrä tätä asiaa niin sit pitää pidättäytyä seksistä. Ja siinäkin tapauksessa jos ei osata käyttää ehkäisyä ja lapsia ei halua, vois pidättäytyä seksistä.
 
Pakko nyt vielä kaivaa tämä teema tähän, kuska @Hyman Roth totesi kutakuinkin niin että "miehet juovat kaljaa". Tätä yhteyttä on hiukan vaikea uskoa muuksi kuin jonkinlaiseksi sisäiseksi naiseuden kaipuuksi, koska onhan yleisessä tiedossa kuinka runsas oluen kuluttaminen miehen kehoon vaikuttaa.

Haha. :D Eipä se mulla vaikuta mitenkään, kun juoksen kaiken ylimääräisen höhhön pois. Jos juo kaljaa, niin se pitää kans kusta pois, lähikapakan wanha viisaus. Muutenhan sitä turpoaisi kyllä nopeasti.

No nainen ei voi yksin tulla raskaaksi. Jos ehkäisy pettää tai sitä ei käytetä, vastuu on tasan molemmilla. Jos nainen päättää pitää lapsen niin silloin mies maksaa elatusmaksut ja jos ei maksa niin KELA karhuaa.

Eli vastuu on molemmilla, mutta mies maksaa viulut naisen päätöksen mukaan. Eli ei siinä auttaisi kuin katoaminen johonkin turkkilaisen Kyproksen puolelle joksikin aikaa ja identiteetin vaihto.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eli vastuu on molemmilla, mutta mies maksaa viulut naisen päätöksen mukaan. Eli ei siinä auttaisi kuin katoaminen johonkin turkkilaisen Kyproksen puolelle joksikin aikaa ja identiteetin vaihto.

Raskaudenkeskeytys ei ole mikään hammaslääkärireissuun verrattava toimenpide. Jo yks epäonnistunut keskeytys voi viedä lastensaantikyvyn kokonaan. Et voi painostaa toista aborttiin tai määrätä mitä hänen tulee omalle keholleen tehdä, vaikka kuinka mielesi tekisi. Ihmisen anatomia ja biologia menee nyt niin, että nainen kantaa lasta. Jos olisi toisinpäin niin se olisi miehen päätös.

En ole kenekään moraalinvartija, mutta kun näkee naisen, joka joutuu menemään viidenteen aborttiin Pietariin kun suomessa ei suostuta enää tekemään tai miehen jolla on viiden eri naisen kanssa lapsia, pistää kyllä miettimään ettei näiden elämänhallinta ole aivan kondiksessa.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Eli vastuu on molemmilla, mutta mies maksaa viulut naisen päätöksen mukaan.

Oletko sitten sitä mieltä että miehen pitäisi pystyä halutessaan pakottamaan nainen aborttiin vai sitä mieltä että koko elatusvastuu pitäisi laista poistaa? Seksistä voi myös pidättäytyä joten on aika absurdi väite että koko tapahtumaketju olisi yksin naisen päätös.
 
Viimeksi muokattu:

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Eli vastuu on molemmilla, mutta mies maksaa viulut naisen päätöksen mukaan. Eli ei siinä auttaisi kuin katoaminen johonkin turkkilaisen Kyproksen puolelle joksikin aikaa ja identiteetin vaihto.

Mies maksanee tässä tapauksessa osansa viuluista. Ei varmasti kuitenkaan yhtä paljoa rahallisesti kuin nainen.
 
Oletko sitten sitä mieltä että miehen pitäisi pystyä halutessan pakottamaan nainen aborttiin vai sitä mieltä että koko elatusvastuu pitäisi laista poistaa? Seksistä voi myös pidättäytyä joten on aika absurdi väite että koko tapahtumaketju olisi yksin naisen päätös.

En suinkaan, nainen tehköön lapsen kanssa mitä lystää. Mistä minä nyt puhun, niin rahasta ja rangaistukseen verrattavista elatuksista, jotka tarpeen vaatiessa haetaan vaikka perinnän kautta. Mun mielestä jos käy huono mäihä, jonka seurauksena nainen haluaa lapsen pitää ja miestä ei isijutut kiinnosta, niin vastuun pitäisi siirtyä naiselle ja vain yksin naiselle. Jos taas mennään yhteistuumin aborttiin, niin silloin mies olisi velvoitettu maksamaan puolet kustannuksista. Nythän se menee niin, että jos nainen päättää lapsen pitää, niin hänellä on oikeus tuhota miehen elämä siinä samalla.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
En suinkaan, nainen tehköön lapsen kanssa mitä lystää. Mistä minä nyt puhun, niin rahasta ja rangaistukseen verrattavista elatuksista, jotka tarpeen vaatiessa haetaan vaikka perinnän kautta.

No onko lapsen elatusvelvollisuus sitten rangaistukseen verrattava asia? Joka tapauksessa olet siis sitä mieltä että elatusvelvollisuus pitää laista poistaa ainakin miehen osalta. Laissahan tuskin voidaan lähteä mistään sellaisesta lähtökohdasta että selviteltäisiin onko ollut vahinko vai ei, vaan että elatusvelvollisuus pitäisi poistaa miehen osalta kokonaan.

Edelleen seksiin ryhtyminen on vapaaehtoista joten on täysin mahdollista kuitenkin välttyä ns. "vahingoilta".
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nythän se menee niin, että jos nainen päättää lapsen pitää, niin hänellä on oikeus tuhota miehen elämä siinä samalla.

Naisen kanssa voi myös sopia, että isyyttä ei tunnusteta. En tiedä sitten miten se palvelee lapsen elämää tulevaisuudessa. Voi olla niinkin, että lapsi saa isähahmokseen paremman miehen kuin kaljaa kittaavaan itsekkään retaleen jolle 150€/kk minimielarit tuhoaa elämän.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Nythän se menee niin, että jos nainen päättää lapsen pitää, niin hänellä on oikeus tuhota miehen elämä siinä samalla.

En kyllä tiedä ketään, jonka elämän isyys olisi pilannut. Sen sijaan tiedän monta, joilla on ollut ongelmia koska isä on ollut kusipää. Tosiasiahan on, että ellei pysty elämään isäksi tulemisen mahdollisuuden kanssa, niin ei kannata laittaa pissavehkeitään yhteen toisen kanssa. Homman tarkoitus on lisääntyminen, eli jos sen seuraksena on lisääntyminen, niin ei se voi mitenkään olla ongelma, jos siihen on vaapaaehtoisesti alkanut.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
PS. Jätteissä on muuten hyvä elää, rotat ja torakat selviäivät jopa ydintalvesta jalompien elämänmuotojen kuollessa. ;)

Koska tosiasiassa maailmassa ei ole ketään noin tyhmää ihmistä olemassa, ainoa mahdollinen johtopäätös on, että olet trolli ja vielä luokattoman huono sellainen, jopa loppukaneettisi sisältää osaamatonta materiaalia elämästä ja luokatonta osaamista biologiasta. Kyllä tänne jää muutakin huseeraamaan ihan varmasti. Sitä odotellessa kuulisin mielelläni trollimaisen analyysin haluttomuudestasi sterilointiin. Nips naps vaan ja pääset huolistasi kertaheitolla, mitä tosin tuo kaljan lipittäminen hiukan varjostaa, sillä urasi lääninkullina jää väistämättä kovasti lyhykäiseksi, joskaan tuskin niin mitättömäksi kuin osaamisen taso ja kestävyys puuhastelussa, koska pikkuisen lenkkeilemällä et juurikaan kompensoi haittoja testosteronin hukalle, minkä lipittelysi väistämättä aiheuttaa. Tässä suhteessa toivonkin, että havaitset oikean suuntautuneisuutesi ja vaihdat sinne homopalstalle. Siellä estrogeenitasosi ja huolesi jälkikasvun tahattomasta ilmestymisestä koetaan varmasti enempi lutusena ja höppänänä nöpöstelynä. Saat siis viimeinkin kokea hyväksyntää.
 
Viimeksi muokattu:
En kyllä tiedä ketään, jonka elämän isyys olisi pilannut. Sen sijaan tiedän monta, joilla on ollut ongelmia koska isä on ollut kusipää. Tosiasiahan on, että ellei pysty elämään isäksi tulemisen mahdollisuuden kanssa, niin ei kannata laittaa pissavehkeitään yhteen toisen kanssa. Homman tarkoitus on lisääntyminen, eli jos sen seuraksena on lisääntyminen, niin ei se voi mitenkään olla ongelma, jos siihen on vaapaaehtoisesti alkanut.

No kyllähän se nyt aika tavalla mun elämän pilaisi, iskisi varmaan ainakin alkuun syvä masennus. Vaikka elatussummat itsessään eivät maata kaataisi, niin jollain henkisellä tasolla olisi silti koko ajan pallo jalassa ja joutuisi peittelemään sitä asiaa, että näin on käynyt. Mutta no, elämä on riski.

Vai olisiko sittenkin niin että jos nainen päättää lapsen pitää hän tuo elämään täysin uutta sisältöä sen "kaljasääliporukan" tilalle?

Kerrotko vielä, että mitä se uusi sisältö sinun näkemyksesi mukaan voisi olla? Sulla ilmeisesti on lapsia itselläsi, niin tiedät. Toisille ja ilmeisesti useimmille oma lapsi ja perhe-elämä ovat unelmista suurimpia, mutta mulle se olisi halvaukseen verrattava onnettomuus. Kun on todella nuorena jo päättänyt, ettei jälkikasvua hommata, niin koko puheenaihe synnyttää pakene tai taistele reaktion päässä.

Naisen kanssa voi myös sopia, että isyyttä ei tunnusteta. En tiedä sitten miten se palvelee lapsen elämää tulevaisuudessa. Voi olla niinkin, että lapsi saa isähahmokseen paremman miehen kuin kaljaa kittaavaan itsekkään retaleen jolle 150€/kk minimielarit tuhoaa elämän.

No sehän olisi lottovoitto siinä tilanteessa, että jos sovittaisiin ihan lakimiehen kautta, ettei kuulla eikä nähdä enää ikinä. Sitten voisi rauhassa unohtaa koko ikävän episodin. Nainen saisi lapsensa ja mä elämäni takaisin, eli kaikki voittaisivat.


No jopas. Vapaaehtoinen lapsettomuus ja runsas alkoholin käyttö kielivät siis piilevästä homoseksuaalisuudesta? Kiitos, tämä pelasti päivän.
 
Viimeksi muokattu:

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
No jopas. Vapaaehtoinen lapsettomuus ja runsas alkoholin käyttö kielivät siis piilevästä homoseksuaalisuudesta? Kiitos, tämä pelasti päivän.

Niinkauanhan sana vapaaehtoinen on vaihtoehdoistasi poissa, kun et lähde suorittamaan pientä asiaan kuuluvaa toimenpidettä. Homoseksuaalisuudesta kielii enemmänkin ja vahvasti tuo hupaisa tom of Finland asenne vastakkaiseen sukupuoleen, vaikka, myönnetään, se taitaa olla pikkiriikkinen loukkaus tom of Finlandeja kohtaan, koska ne ei elä kaapissa enää ja kuvittele, ettei kukaan huomaa.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Kerrotko vielä, että mitä se uusi sisältö sinun näkemyksesi mukaan voisi olla? Sulla ilmeisesti on lapsia itselläsi, niin tiedät. Toisille ja ilmeisesti useimmille oma lapsi ja perhe-elämä ovat unelmista suurimpia, mutta mulle se olisi halvaukseen verrattava onnettomuus. Kun on todella nuorena jo päättänyt, ettei jälkikasvua hommata, niin koko puheenaihe synnyttää pakene tai taistele reaktion päässä.

Minun näkemyksen mukaan se sisältö on jotakin sellaista mitä rahalla ei saa. Ja kyllä, minulla on omia lapsia.
Voisin kysyä samaa. Ilmeisesti tiedät itsekin kertomatta sen koska osaat sanoa että se tuhoaisi sinun elämäsi? Mistä sen tiedät?
 
Niinkauanhan sana vapaaehtoinen on vaihtoehdoistasi poissa, kun et lähde suorittamaan pientä asiaan kuuluvaa toimenpidettä. Homoseksuaalisuudesta kielii enemmänkin ja vahvasti tuo hupaisa tom of Finland asenne vastakkaiseen sukupuoleen, vaikka, myönnetään, se taitaa olla pikkiriikkinen loukkaus tom of Finlandeja kohtaan, koska ne ei elä kaapissa enää ja kuvittele, ettei kukaan huomaa.

En nyt ihan tajunnut, että mitä tarkoitat käsitteellä "tom of Finland asenne"? Mutta ei se mitään, Toukohan oli ihan pätevä kynänkäyttäjä.

Miten muuten vapaaehtoisesti lapsettomat naiset? Heitäkin nimittäin on. Suositteletko tasapuolisuuden nimissä sterilointia myös sinne suuntaan??
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Suositteletko tasapuolisuuden nimissä sterilointia myös sinne suuntaan??

On vaikea havaita olevansa vastaamassa näin typerään kysymykseen, koska elämä. koska kevät. Vaan menköön: eikö se nyt helvetti soikoon ole itsestään selvää, ihminen, sukupuolesta riippumatta toimii periaatteidensa mukaisesti, eikä jauha rivikaupalla toisarvoista paskaa asiasta, jonka ratkaisu on helppo ja yksinkertainen.
 
Minun näkemyksen mukaan se sisältö on jotakin sellaista mitä rahalla ei saa. Ja kyllä, minulla on omia lapsia.
Voisin kysyä samaa. Ilmeisesti tiedät itsekin kertomatta sen koska osaat sanoa että se tuhoaisi sinun elämäsi? Mistä sen tiedät?

Ei varmasti saa rahalla eikä pääse eroon, kuin rahalla.

Enhän minä tiedäkään, mutta mitä olen tuttujen lapsipereiden arkea seuraillut, niin en mä niihin rutiineihin taipuisi millään. Ei ole mun hommaani vaihtaa vaippoja, kuunnella itkua, syöttää tai muuta mikä siihen kuuluu. Eikä voisi elää omaa elämäänsä, vaan kaikki pyörisi sen vahingon ympärillä siitä eteenpäin. Liian raskasta, liian kallista ja liikaa ylimääräisiä velvoitteita. Miten siinä lähdet ex tempore Amsterdamiin pitkälle viikonlopulle? Et oikein mitenkään.
 
Miksi ei?


itse olen lähdössä pian Unkariin juopottelemaan pitkälle viikonlopulle. Lapset jää Äidilleen siksi aikaa.

No hyvä juttu, että pääset tuollain irtautumaan välillä. :) Kuitenkin noin yleensä ottaen oon saanu lapsiperheen arjesta sen kuvan, että kyseessä on aivan liian sitova juttu mun makuun. Mulle riittää se, että pitää sitoutua duuniin. Lopun ajan pitää sitten olla vain ja ainoastaan itseäni varten, eli siihen ei seurustelut tai perheet mahdu mitenkään. Tai siis kuten tämän keskustelun alussa totesin, niin muiden mielestä mahtuisi kyllä, eikä saisi elää vain itselleen. Ehkäpä siinä onkin yksi kuumottelun juju, eli kaiken vapaa-ajan omistaminen itselleen kolmekybäisenä pistää jonkun kateelliseksi tai jotain?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös