Myönnetään äitiyden arvon olevan korkea melkein jokapaikassa. Olen vaan työskennellyt aika monessa muslimimaassa miesten (tietenkin, kun naisia on vähän työelämässä) kanssa ja ihan kokemusperäisesti asiaa pohdin..
Viitisen vuotta tuota jotenkin jaksoi kun aina sitä toivoi että nainen kasvaisi aikuiseksi tms. kehittyisi edes johonkin suuntaan mutta kun niin ei tapahtunut niin asumusero ja myöhemmin avioero olivat ihan tervetullutta. Sama valitus kyllä jatkuu vielä eron jälkeenkin. Kun käyn hakemassa lapset exän luota ja hän pyytää vaikka tiskaamaan niin joskus niin teenkin eikä siitä kiitosta tulee vaan tulee vaan vittuilua jostain muusta (keittiön pöytä likainen, lasten vaatteita lattialla tms. ja tietenkin hoidan lapsia aina väärin).
Niin mutta kun miehen ja naisen kanssakäymisessä monet tai ainakin jotkut miehet jaksaa ja suostuu kuuntelemaan niitä naisten juttuja, mitkä ovat edes vähän kuin BB-Nikon, eli siis sellaisia että turhista jutusta pitää höpistä koko ajan. Vai oletko sä eri mieltä? Oletko sä lähtenyt mukaan siihen? Yleensä esimerkiksi ne kaupan kassalla työskentelevät miehet suostuu siihen, tai ei se niille välttämättä edes ole suostumista kun vissiin ovat muutenkin vajonneet sille tasolle, että naisten kanssa voi jutella samoista jutuista. "Siis se tyyppi sanoi mulle niin ja sit mä sanoin sille niin että...", eli varmastikin kiistatta vähän kuin se BB-Niko telkkarissa.pettter sun naiskuva on kyllä vinksahtanut tai sitten hengailet vain aika erikoisten naisten kanssa. Perustan tämän siihen, että alat puhumaan jostain BB-Nikosta kun on kyse miehen ja naisen kanssakäymisestä.
Jos jollain (mies tai nainen) ei ole mulle mitään annettavaa, niin en mä sellaisen kanssa hengaile. Turhia juttuja en jaksa kuunnella enkä esitä, että ne minua kiinnostavat.Niin mutta kun miehen ja naisen kanssakäymisessä monet tai ainakin jotkut miehet jaksaa ja suostuu kuuntelemaan niitä naisten juttuja, mitkä ovat edes vähän kuin BB-Nikon, eli siis sellaisia että turhista jutusta pitää höpistä koko ajan. Vai oletko sä eri mieltä? Oletko sä lähtenyt mukaan siihen? Yleensä esimerkiksi ne kaupan kassalla työskentelevät miehet suostuu siihen, tai ei se niille välttämättä edes ole suostumista kun vissiin ovat muutenkin vajonneet sille tasolle, että naisten kanssa voi jutella samoista jutuista. "Siis se tyyppi sanoi mulle niin ja sit mä sanoin sille niin että...", eli varmastikin kiistatta vähän kuin se BB-Niko telkkarissa.
No mutta kyllähän säkin kaikissa julkisissa pakoissa eli oikeastaan kodin ulkopuolella huomaat saman. Mieti kun vaikka junassa kuulet kun kaksi keskivertonaista juttelee keskenään puhelimessa, niin viitsitkö sä muka jutella sen kanssa niitä samoja juttuja, paitsi tietenkin pimppi mielessä? Sen eteen tietenkin kannattaa suostua johonkin ja tehdä jotain, mutta jossain menee se raja mihin nöyrtyy.Jos jollain (mies tai nainen) ei ole mulle mitään annettavaa, niin en mä sellaisen kanssa hengaile. Turhia juttuja en jaksa kuunnella enkä esitä, että ne minua kiinnostavat.
Summa summarum: Ilmeisesti tunnet vain jotain tyhjäpää-naisia kun näin yleistät kaikki naisten jutut typeriksi.
Stonewallin kirjoitukseen lisäisin sellaisen kommentin, että hyväksi ja analyyttiseksi kirjoittajaksi aika moista huttua oli viestisi alkuosa.
Monissa näissä ei-niin-edistyksellisissä kulttuureissa nainen ja hänen arvo nähdään ennenkaikkea äitinä, ei todellakaan seksiobjektina ja naisen arvo äitiyden kautta on hyvinkin korkealla.
Se on toki totta, että monet esim. muslimimiehet eivät osaa reagoida ja lukea erityisesti länsimaalaisia naisia ja heidän käytöstään... alkaen pukeutumisesta ja ns. liian iholle tulevasta käytöksestä. Siitä voi sitten seurata monenlaisia väärinkäsityksiä ja jo pelkän pukeutumisen perusteella jotkut saattavat pitää länsimaalaista naista prostituoituna ja kohtelu on sitten sen mukaista. Eihän se reilua ole, mutta hei, maailma ei ole reilu paikka!
Minulla on kyllä aavistus, että nimenomaan länsimaiset naiset osaavat lukea sinua kuin avointa kirjaa ja tulos on siksi se mikä se on, kun eivät ole mitään "velkaa", siis alisteisessa asemassa sinuun nähden.
Minulla on jopa näkemys horinoittesi pohjalta, että et kykene lukemaan niitä naisenpuolia millään tavoin, tulipa ne sitten mistä kolkasta tahansa, etkä oikeastaan edes halua, kun sinulla on jo maailmanjärjestys pään sisällä mietittynä. Sopeutukoon maailma tai kärsiköön.
Varmaankin säälistä kun exä on niin aikaansaamaton tapaus ja olisi lasten kannalta paljon kivempaa ettei äiti olisi koko ajan kärttyinen sen takia että on sotkuista. Olen kyllä ajatellut että heittäytyisin täydeksi mulkuksi ja jättäisin oman onnensa nojaan, mutta kun se ei ole minulle kuitenkaan yhtään luonteenomaista ja pitää lapsia ajatella. Mulkuksi rupeamalla exä olisi äkkiä ulosotossa ja pihalla kämpästään kun ei osaa hoitaa raha-asioitaan (minulla on hänen pankkintunnuksensa ja maksan laskut hänen tililtään, kertonee jo aika paljon ex-rouvasta) eikä tuo olisi lasten kannaltakaan kovin hyvä vaihtoehto. Nykyään onneksi riidelläänkin yleensä tekstiviesteillä tai IRC:in kautta niin ei tartte sillä lapsia häiritä. Keeping up appearences in front of the children.
"Tämä sivusto on paras niistä kolmesta joihin olen rekisteröitynyt. Heti liittymispäivänä sain paljon yhteydenottoja ja heti löysin suosikkini ja tapaaminen on jo sovittuna. Kiitos paljon teille mahtavasta sivusta. Juuri hyvä näin jatkakaa samaan malliin." -Palvelun tyytyväinen käyttäjä
Millä halvetillä näille ihmisille saisi pajavasaroitua päähän, että on ihan ok elää yksin, olla pitämättä lapsista, yhteisistä koti-illoista tai muusta siitä skeidasta? Tämä nyt menee enemmän vitutusketjun kamaksi melkein, mutta naisista kai tämäkin pohjimmiltaan johtuu.
Ei niille saa, varsinkin jos sattuvat osumaan siihen "normaaliin" kategoriaan. Itselläni ei ole tätä ongelmaa vaikka olen periaatteessa samassa tilanteessa (paitsi noiden naiskontaktien suhteen, lue yllä). Mulle ei ehkä niin vahvasti tulla selittämään moista, sillä meikäläisen kaveripiiri on vähän vapaammin ajattelevaa kuitenkin. Ainoa mitä voit tehdä miten sut jätetään rauhaan on valehteleminen (en suosittele, voi kostautua), että etsit joo sitä vakaata parisuhdetta, mutta ei osu nyt yksiin...
Toisaalta, miksi ihmeessä välität ? Siis toki, ystäviä jne ja ymmärrän, että kyseleminen häiritsee, mutta kaippa nuo tuommoset on enemmän huolissaan kun vittuilevat ? Eli toisaalta, eikö ole kiva että joku yrittää ajattella sunkin "parasta" (vaikkakin väärin) ? Älä suhtaudu asiaan niin paineistavasti vaan hymyile ja sano, että "mä nyt tykkään olla näin tällä hetkellä".
Ongelma on siinä, että vaikka olen asian tehnyt selväksi jo vuosikausia omasta mielestäni, niin silti siihen vähintään joka toisella näkemisellä aina palataan. Aina saa sitten toistaa itseään ja vääntää samasta rautalankakelasta samat vastaukset samoihin kysymyksiin. Ilmeisesti mua pidetään jotenkin tyhmänä tai yksinkertaisena, kun en havittele jotain mikä tekee muut onnellisiksi. Eli ei, en ole kamalan otettu enää siitä, että joku ajattelee mun "parasta" :D
No eikai siinä sitten enää auta kun hymyillä? Oletan, että olet sanonut suoraan, että suo ärsyttää, että asiasta kysellään jatkuvasti ? Kysy suoraan, että voitasko puhua jostain muusta ?
Ongelma on siinä, että vaikka olen asian tehnyt selväksi jo vuosikausia omasta mielestäni, niin silti siihen vähintään joka toisella näkemisellä aina palataan. Aina saa sitten toistaa itseään ja vääntää samasta rautalankakelasta samat vastaukset samoihin kysymyksiin. Ilmeisesti mua pidetään jotenkin tyhmänä tai yksinkertaisena, kun en havittele jotain mikä tekee muut onnellisiksi. Eli ei, en ole kamalan otettu enää siitä, että joku ajattelee mun "parasta" :D
Olen ratkaissut tämän asian dumppaamalla moiset "kaverit" ja mielummin hengailemalla samanhenkisten kanssa. Ihan yhtä tyhmää olla yhteyksissä vituttaviin kavereihin kuin olla parisuhteessa jonkin nalkuttavaan akan kanssa.
jos vahinko käy, niin päivääkään en isänä ala olemaan.
Jokaisen valinta on oma valinta ja arvostus sille, mutta jos meinaat arvostettavana pysyä, käythän napsauttamassa piuhasi poikki mitä pikimmin, ellet ole vielä sitä älynnyt tehdä.
En jaksa, liian kallista ja jännityksessä on hyvä elää :D Toisaalta fiksu nainen tekee kyllä abortin, jos satunnaispuuhassa raskautuu ja sitä toista osapuolta ei huvita. Enkä mä muuten nakkaa pätkääkään kenenkään arvostuksista.
En jaksa, liian kallista ja jännityksessä on hyvä elää :D Toisaalta fiksu nainen tekee kyllä abortin, jos satunnaispuuhassa raskautuu ja sitä toista osapuolta ei huvita ylimääräinen vastuu sekä rahanmeno. Enkä mä muuten nakkaa pätkääkään kenenkään arvostuksista.