Naisasiat

  • 7 519 607
  • 26 580

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Carslosin teksti on kuin omalta näppäimistöltäni. Tuon kaltaisella toiminnalla saa satavarmasti muijan nostamaan kytkintä melko nopeasti. Kyttäys ja toisen elämän rajoittaminen suhteessa on melko raskasta kantaa.

Okei, eli pitänee siis antaa hänen jatkossa käyttää ohjelmaa vapaasti. Tiedättekö te, millaisesta ohjelmasta on kyse edes? Kyseessä ei ole mikään instagram, tai facebook, jossa on kivoja kuvia ja jutellaan tuttujen kanssa. Kyseessä on sovellus, joka paikannuksella hakee läheltä ikähaarukkaasi sopivia ihmisiä, ja näyttää heidän kuvansa, ja voit joko tykätä tai olla tykkäämätta kuvasta, jolloin seuraava pomppaa näytölle. Kun molemmat sattumoisin tykkäävät toistensa kuvasta, voi alkaa keskustelemaan, ja monet ystävistänikin ovat käyneet treffeillä ko. ohjelman avulla. Kuitenkaan yksikään tuttuni, kenellä ohjelma on, ei ole sitä mieltä, että se on seurusteleville/tapaileville ihmisille. Se on seuranhakuohjelma, sanoi kuka mitä sen käytöstä tahansa.

Ehkä olen väärässä tässä asiassa sitten. Ja joo, voi lähteä latomaan, mutta haluaisitteko te, että nainen ketä tapailette, juttelisi tuikituntemattomien ihmisten kanssa ohjelmassa, jonka ajatuksena on mahdollistaa flirttailu? Vertauskuvana vaikka juurikin se, että nainen kävisi baarissa harva se päivä ja iskisi vähän silmää ja juttelisi eri miesten kanssa. Ja miehiä on satoja, joista voi valita vain parhaimmannäköset ja omaa silmää miellyttävät.

Itseäni ainakin ahdistaa ajatus tuon ohjelman käytöstä, itse en aio sitä hankkia, koska se ei mielestäni kuulu tapailuun.

Enkä ole näitä "pelisääntöjä" ottanut aiemmin puheeksi, sillä olin kovin epävarma omista tunteistani.

Toivoin saavani hieman ymmärrystä osakseni ihmisiltä, jotka ehkä tietävät ohjelman. Toisaalta objektiivinen näkökulma minun asenteeseeni on myös tervetullutta. Tätä tämä kai nykypäivänä on, mistään ei oikein voi olla varma ja kokoajan pitää olla verkot vähän vesillä, verkostoitua ja pitää mahdollisuudet auki. Huoh!
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Okei, eli pitänee siis antaa hänen jatkossa käyttää ohjelmaa vapaasti.

Tähän lainaukseen todella tiivistyy nyt se perimmäinen kysymys. Eli ajatteletko olevasi kolmen kuukauden tapailun jälkeen sellaisessa asemassa, että sinä voit päättää, annatko naisen käyttää jotain sovellusta vai kiellätkö sen käyttämisen? Ja toisaalta ajatteletko, että kieltämällä sovelluksen käytön, onnistut muuttamaan naisen kertaheitolla sellaiseksi, jota flirttailu muiden miesten kanssa ei kiinnosta?

Olet kertonut kantasi naiselle harvinaisen selvästi. Nainen on puolestaan kertonut, että sovelluksen käytöstä ei tarvitse olla huolissaan. Nyt sitten pitää puntaroida lähinnä sitä, että a) häiritseekö se liikaa suhdettanne, että nainen ei kunnioita sinun toivettasi, b) häiritseekö tieto sovelluksen käytöstä liikaa sinua, jotta suhteenne voisi jatkua ja c) luotatko naiseen siinä, että sovelluksen käyttö ei todella johda mihinkään muuhun kuin viattomaan flirttiin. Näiden puntarointien jälkeen täytyy sitten tehdä tarvittavat johtopäätökset. Vaihtoehdot kaiketi ovat unohtaa koko nainen tai jatkaa hyvää juttua siten, että nainen käyttää sovellusta joko avoimesti tai salaa.

Minusta tuo muuten kuulostaa ihan hauskalta sovellukselta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Okei, eli pitänee siis antaa hänen jatkossa käyttää ohjelmaa vapaasti.
Käsitit mielestäni väärin saamasi neuvot. Ei täällä kukaan ole hyväksynyt kyseisen sovelluksen käyttöä seurustelun aikana, täältä ei vain ole löytynyt ymmärrystä sinun käyttäytymiselle. Ilmeisesti ette kuitenkaan vielä seurustelekaan, ja tapaileminen nyt useammalle ihmiselle tarkoittaa vain rentoa yhdessäolemista, mikä ehkä johtaa johonkin vakavampaan. Sinun käyttäytyminen ei kuulosta kovin rennolta.

Voit kuitenkin hyvin ilmaista naiselle, että et tykkää tällaisesta pelistä. Jos nainen tällaista sovellusta haluaa käyttää vaikka sinä et asiasta tykkää, sinun kannattaa pohtia onko nainen itsesi arvoinen. Sillä, että kiellät ja rajoitat naista suuttuen, et voita mitään. Saat pelkästään naisen ahdistuneeksi, mikä johtaa hänet pois sinun luotasi entistä nopeammin.

Harva parikymppinen nainen on vielä valmis sitoutumaan, vaan pitää silmät auki joka suuntaan. Nyt kun sinä vaikutat hänen silmissään mustasukkaiselta, hän todennäköisesti kääntää katseensa muualle.

Tarkoituksenani ei ole mitenkään loukata sinua, sillä olen itse tehnyt ihmissuhteessa kerran saman virheen. Näin jälkikäteen ajateltuna olen erittäin tyytyväinen, että kyseinen ihmissuhde melko pikaisesti myös loppuikin. Tunteet saavat ihmiset käyttäytymään hölmösti.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Eli ajatteletko olevasi kolmen kuukauden tapailun jälkeen sellaisessa asemassa, että sinä voit päättää, annatko naisen käyttää jotain sovellusta vai kiellätkö sen käyttämisen? Ja toisaalta ajatteletko, että kieltämällä sovelluksen käytön, onnistut muuttamaan naisen kertaheitolla sellaiseksi, jota flirttailu muiden miesten kanssa ei kiinnosta?

Niin.. enpä taida olla siinä tilanteessa. Kuitenkaan alunperin hänen ei pitänyt edes keskustella kenenkään kanssa siellä, mutta niinkin oli sitten kuitenkin toiminut (kuka ei vastaisi jos helvetin hyvännäköinen mimmi/kundi laittaa viestiä?)

Me näemme tänään ja tässä asiaa mietittyäni aion sanoa vain viimeisen kerran, että toivon, ettei hän ohjelmaa käyttäisi, mutta en halua olla se mies, joka haluaa kieltää häneltä tälläisen asian. Enkä halua, että hän ahdistaa ja kokee, että rajoitan asioita.

Hän on asunut paikkakunnalla vasta reilu vuoden verran, joten hän ei välttämättä tunne hirveästi porukkaa täältä (Helsingistä), ehkei hän ole päässyt kokeilemaan sitä miltä speed dating tuollaisessa muodossa tuntuu ja en tiedä, onko julkinen paine kaverien toimesta ja hehkutus jonkilainen faktori tässä, varmasti on. Kyseisessä ohjelmassa kuitenkin lähes käyttäjä kuin käyttäjä keskustelee päivittäin ehkä jopa kymmenien eri ihmisten kanssa ja keskustelut loppuvat seinään monesti, kun löytyykin vielä komeampi tai kauniimpi keskustelukumppani.

Itsellä ei ole kyseiseen ohjelmaan mitään intressejä, harmittaa vaan että tästä tulee tälläinen kanto kaskeen. Tosin jos tämä meidän juttu kuivuu kasaan vaan sen takia, että hän tajuaa kuinka helppoa muiden tapaaminen on tuota kautta, niin tuskinpa tästä mitään sen suurempaa olisi koskaan kehkeytynytkään.

Kiitos kaikista viestiestä anyways!

edit.

Harva parikymppinen nainen on vielä valmis sitoutumaan, vaan pitää silmät auki joka suuntaan. Nyt kun sinä vaikutat hänen silmissään mustasukkaiselta, hän todennäköisesti kääntää katseensa muualle.

Tarkoituksenani ei ole mitenkään loukata sinua, sillä olen itse tehnyt ihmissuhteessa kerran saman virheen. Näin jälkikäteen ajateltuna olen erittäin tyytyväinen, että kyseinen ihmissuhde melko pikaisesti myös loppuikin. Tunteet saavat ihmiset käyttäytymään hölmösti.

Olen kertonut hänelle olevani tuosta asiasta erittäin mustasukkainen, mutta sanoin myös, että jos hänellä on ystävänä kundeja, saa hän tavata heitä juuri niin paljon kuin haluaa ja tehkööt mitä tekevät, se ei minua haittaa. Eri asia on lähteä ulos jonkun tuntemattoman kanssa tai edes flirttailla.

Kiivastuspäissäni sanoin eilen ainakin varmaan kymmenen asiaa, joita ei ehkä olisi saanut tai pitänyt sanoa.. mutta sanottu mitä on. Toisaalta hän sanoi eilen keskustellessamme, että välittää ja pitää minusta, sekä esimerkiksi kun olemme vaikka viettäneet yhdessä parikin päivää ja yötä, saattaa hän silti kaivata luokseni illalla.

Katsotaan nyt mitä tästä tulee, voin vaikka huomenna kirjoitella mitä sovimme ja keskustelimme, kunhan tänään vaan päästään aiheeseen.
 
Viimeksi muokattu:

Azteca

Jäsen
Tinderi

Kyllähän Tinderin käyttö voi herättää epäilyjä, ymmärrän. Yleensä suhteessa ei kuitenkaan kieltäminen ole ratkaisu. Hän voi yhtä hyvin käyttää vastaavaa ohjelmaa salaa tietokoneella, jos halua. Tai ilman ohjelmaa jaella pimppaa Jokereitten a-junnuille treeneissä. Kaikkea ei vaan edes suhteessa voi tietää, vaan on kyse siitä että luottaako toiseen vai ei. Tämän takia kannattaa valita ihminen, jolla on samat arvot kun itsellä, ainakin tärkeissä asioissa.

Tinderin käytöstä ei kannata numeroa tehdä, etkä ikävä kyllä sille mahda mitään, jos hän löytää toisen jolle antaa. Tässä astuu sitten esiin se, että muista kunnioittaa itseäsi. Jätä muija, jos hän jää kiinni siitä että ylittää rajat. Eihän se kivaa ole, eikä helppoa. Tinderin käyttö ei kuitenkaan "saa" olla syy siihen että suhde kariutuu. Eri asia, jos Tinderin käyttö johtaa johonkin.

Voihan sitä suhteessakin joskus vähän näpäyttää, jotta toinen tajuaa ajatella miltä se itsestä tuntuisi. Asenna se Tinderi itse ja sano että oikeestaan ihan hauska ohjelma. Älä kuitenkaan sen enempää yritä tehdä ketään mustasukkaseksi, sekään ei yleensä ole kannattavaa, jos oikeata suhdetta rakentaa.

Minun ohjeitani sinällään kannattaa kuunnella, sillä olen ollut pidempäänkin kestävissä suhteissa ja kaikki ovat menneet päin persettä. Tai no, yhdestä en ole vielä päästänyt edes irti, mutta kun muija on jo kertonut äidilleen että erotaan ja asutaan nyt erilään niin eihän tätä voi perua.. Vitsivitsi, ei asia ihan näin ole sentään.

Taidan asentaa sen Tinderin. Harmi että Nokia 5110:n akku on jo vähän heikko, mutta onneksi on vaihtoakku Anteeksi jo etukäteen, jos klikkaan siellä jotain varattua naista. Parempi tosin siellä, kun livenä. Tai no, kelle on parempi ja kelle ei.

Sinkkunaiset voi sitten lähestyä jatkoajassakin privan kautta. Täällä kun varmasti naisia pörrää ja tämäkin viesti on niin ihastuttavan hurmaava.

Saa hymyillä.
 

Azteca

Jäsen
jatkan Tinderin vetoa

Meni tuo edellinen viesti ikävästi huumorin puolelle, pahoittelut.

On todella rasittavaa olla mustasukkainen ja vielä rasittavampaa kun se on osittain oikeutettua. Toivottavasti saatte asiat niin, että molemmila hyvä olla suhteessa. Tadu kirjoitti mielestäni todella hyvin ja asiallisesti. Se vastaus kannattaa lukea ajatuksella.
 

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Tinder on oikeasti mahtava sovellus. Olen kyllä siinä samaa mieltä Filatovin kanssa ettei se ole seurusteleville ihmisille. Se syö vähän sen käyttötarkoitusta, jos siellä on varattuja ihmisiä niiden joukossa, jotka etsivät vapaita. Siinä vaiheessa jos vaan tapailee jotakin eikä seurustele täysin, niin on mielestäni ihan hyväksyttävää käyttää Tinderiä. Sieltä löytää myös treffien lisäksi ihan vaan juttuseuraa, jos ei ihan täysin nappaa se toinen henkilö.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Kun nyt kerran aiheessa ollaan niin avatkaapas vähän tuota Tinderiä. Perustuuko se tosiaan pelkkiin valokuviin? Mitä ihmeen hyötyä sellaisesta on? Onhan jo jossain Helsingin kokoisessa paikassa tuhansittain kauniita/komeita sinkkuja, mutta kuka helvetti niiden kaikkien kanssa jaksaisi alkaa jauhamaan kännykkään viestejä naputtaen, jos ei ole mitään tietoa muista spekseistä? Oletan nyt kuitenkin, että muillakin kun minulla löytyy potentiaalisille kumppaneille muitakin ehdottomia kriteereitä kuin viehättävä ulkonäkö.
 

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Tinder siis näyttää ne kuvat mitkä Facebookista on valittu Tinder-profiiliin, minkä lisäksi siinä on tekstikenttä mihin voi vapaasti tietyn merkkirajoituksen puitteissa kirjoittaa itsestä. Yhteiset Facebook kaverit sekä tykkäykset (musiikit, leffat ym.) näkyy myös. Sitten kun kaksi ihmistä tykkää toistensa kuvista nii sovellus ilmoittaa, että voitte nyt jutella, mutta jos toinen tai kumpikaan ei tykkää, niin ei tapahdu mitään.

Eli toisen ihmisen ulkonäön, yhteisten Facebook tykkäysten sekä mahdollisen bio-tekstin perusteella tehdään päätös halutaanko jutella. Ja näkyy siinä tosiaan myös nimi, ikä ja kuinka kaukana toinen on (km).
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kai sen tarkoitus on vaan saada tytöt nauttimaan saamastaan huomiosta. Virtuaalista flirttiä vaan.

Tinder ei ole tämän ikäisten sovellus. Ihan piruuttani olen sitäkin koittanut ja 30 esiin tulevasta pimpulasta on löytynyt yksi "pari" ja sinnekään en ole yhteyttä ottanut.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Vähän ihmettelen tuota kirkossa naimisiin menemistä siinä tapauksessa, jos itse ei täysillä usko siihen juttuun. Sen lisäksi, että sellainen tuntuu typerältä, se on minusta myös oikeasti uskovien ihmisten uskon banalisointia. Vaikka itse en kuulu kirkkoon enkä usko noihin juttuihin, niin pidän uskonasioita kuitenkin sillä tavalla vakavissaan otettavina, että ei tulisi mieleenkään mennä toisille pyhään paikkaan pelleilemään jonkun seremonian merkeissä ilman todellista sitoutumista.

Tähän sama. Itse en kuulu kirkkoon ja vaikka olisin kuulunutkin silloin, kun naimisiin menin, niin kirkossa en olisi halunnut tilaisuutta pidettävän. Jollain tapaa ottaa muutenkin päähän se, että "pitäisi" mennä kirkossa naimisiin.

Vaimoni kaason naispuolinen ystävä oli hämmästellyt häitämme, että "mitä järkeä on edes mennä naimisiin jos ei mene kirkossa". Nauratti kyllä niin perkeleesti, kun tuosta kuulin. Huikeaa settiä sellaiselta ihmiseltä, joka ei ole millään tapaa edes uskovainen.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Okei, eli pitänee siis antaa hänen jatkossa käyttää ohjelmaa vapaasti. Tiedättekö te, millaisesta ohjelmasta on kyse edes?

Missasit hieman pointtia mitä yritin selittää. Tiedän kyseisen ohjelman kyllä ja tiedän mihin sitä käytetään. Parisuhteessa eläville tuon käyttö toki on hieman kyseenalaista mutta te ilmeisesti ettei vielä ole "virallisesti" yhdessä?

Ymmärrän, että tuo korpeaa, kun oma kiinnostuksen kohde flirttaa muiden kanssa netissä. Tässä on nyt oman näkemykseni mukaan kuitenkin se tilanne, että pitää hieman miettiä mihin teidän suhde on etenemässä. Näkisin, että naisesi ei ole niinkään tosissaan teidän jutun kanssa, jos toisten miesten huomiota/flirttiä kaipaa edelleen. Tästä sitten, kun edetään siihen, että kiellät häntä käyttämästä kyseistä ohjelmaa ja valvot tämän toteutumista niin on melko lyhyt matka eri teille lähtemisestä. Jos nainen katsoo, että suhde ei nyt niinkään ehkä nappaa ja mies vielä kimpaantuu kännykkäohjelmasta niin ei hyvä.

Paskamainen tilanne kieltämättä mutta jos tosissasi haluat kyseisen naisen kanssa olla, niin mielestäni sinun pitäisi vain yrittää luonnollisin tavoin voittaa hänet itsellesi ilman rajoitteita. Jos tässä onnistut ja nainen alkaa ihan tosissaan kiinnostumaan sinusta ja suhteesta kanssasi niin varmasti jää tuon ohjelman käyttökin pois kuvioista.
 

Carlos

Jäsen
Ja joo, voi lähteä latomaan, mutta haluaisitteko te, että nainen ketä tapailette, juttelisi tuikituntemattomien ihmisten kanssa ohjelmassa, jonka ajatuksena on mahdollistaa flirttailu?

Tuskin kukaan siitä tykkäisi, mutta ratkaisu ongelmaan ei ole kieltää ko. ohjelman käyttöä. Koska se ohjelma ei ole ongelma, se on ongelman yksi näkyvä oire.

Itse en ainakaan jaksaisi roikkua kenenkään naisen perässä vastaavassa tilanteessa, jos on molemminpuolista vetoa niin ei tämmöisiä tarvitse edes miettiä. Jos näitä tarvitsee miettiä, niin itse varmaankin sanoisin naikkoselle että moikka & heippa. Hänellä on selvästi niin paljon muita mielenkiinnonkohteita tai tarvetta semmoisia etsiä että en jäisi kilpailemaan huomiosta.

Ja kyllä kolmen kuukauden "tapailun" ja yökyläilyn jälkeen mielestäni suhde jo menee omalla painollaan jos on mennäkseen. Näin ollen (asia ei taaskaan tietty minulle kuulu, mutta) ehkä olisi vaan parempi molempien jatkaa suunnallaan. Tai sitten vaikka tapailla edelleen, mutta tehdä puolin ja toisin tilanne selväksi, että tässä joko seurustellaan tai "ollaan vaan kavereita".
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Käytän Tinderiä enkä todellakaan olisi sekuntiakaan tytön kanssa kuka minun kanssani ollessa jäisi kiinni sen käytöstä.

En kyllä myöskään ymmärrä mitä helvettiä on kolmen kuuukauden tapailu. Joko seurustellaan tai ei seurustella ja nyt näyttää siltä, että kanssasi ei haluta seurustella. Toki myos samaa mieltä sitä, että Tinderin käytöstä et sinänsä hänelle voi avautua, mutta voit toki muulla tavalla hoitaa asian.

Kyllä se siellä puhelimessa softa taas on tai jos ei ole, niin tyttö on asiasta aivan näreissään ja sehän ei pidemmän päälle sitten toimi.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Itseäni ainakin ahdistaa ajatus tuon ohjelman käytöstä, itse en aio sitä hankkia, koska se ei mielestäni kuulu tapailuun.

Enkä ole näitä "pelisääntöjä" ottanut aiemmin puheeksi, sillä olin kovin epävarma omista tunteistani.

Toivoin saavani hieman ymmärrystä osakseni ihmisiltä, jotka ehkä tietävät ohjelman. Toisaalta objektiivinen näkökulma minun asenteeseeni on myös tervetullutta. Tätä tämä kai nykypäivänä on, mistään ei oikein voi olla varma ja kokoajan pitää olla verkot vähän vesillä, verkostoitua ja pitää mahdollisuudet auki. Huoh!

Itse ymmärrän hyvin tilanteesi. Suhteessanne on ilmennyt asia, josta olette eri mieltä. Tämä asia on myös monelle tärkeä, eli se kuinka suhtaudutaan muihin vastakkaisen sukupuolen edustajiin. Tässä asiassa ei voi olla kovin eri linjoilla toimivassa parisuhteessa. Tiedän kokemuksesta ettei tällaista asiaa kannata jättää kalvamaan suhteeseen.

Mielestäni oma mielipiteesi ko. ohjelman käytöstä on ihan validi ja perusteltu. Tyttöhän voi kunnioittaa mielipidettäsi ja olla käyttämättä ohjelmaa. Kun olette suhteessa noin alussa, niin sinun kannattaa itse miettiä sitä, onko huomiontarve ja flirttailu muiden miesten kanssa sellainen ominaisuus, jonka kanssa opit elämään.

Ihmiset ovat erilaisia, mutta tällaisissa tapauksissa flirttailu esitetään usein viattomana pelinä, joka ei sinänsä merkitse mitään. Sitten tullaankiin siihen kysymykseen, että jos asia on vähäpätöinen eikä merkitse mitään, niin miksi sitä pitää harrastaa.

Mutta olet selvästi aavistuksen liian mustasukkainen. Eli sinulla on omassa itsetunnossasi kehittymisen paikka, mikä voi olla työlästä. Parasta tietenkin olisi lähteä parisuhteeseen suht vakaalta pohjalta, mutta ihminen on mitä on, varsinkin vielä nuorena. Toisaalta hyvässä parisuhteessa saa olla omana itsenään, ja se jos mikä vahvistaa omanarvontuntoa.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Niin.. enpä taida olla siinä tilanteessa. Kuitenkaan alunperin hänen ei pitänyt edes keskustella kenenkään kanssa siellä, mutta niinkin oli sitten kuitenkin toiminut (kuka ei vastaisi jos helvetin hyvännäköinen mimmi/kundi laittaa viestiä?)

Me näemme tänään ja tässä asiaa mietittyäni aion sanoa vain viimeisen kerran, että toivon, ettei hän ohjelmaa käyttäisi, mutta en halua olla se mies, joka haluaa kieltää häneltä tälläisen asian. Enkä halua, että hän ahdistaa ja kokee, että rajoitan asioita.

Carlos mielestäni vastasi tähän jo erittäin hyvin, mutta haluan silti teroittaa että se Tinder tai mikään deittiohjelma ei ole itse ongelma. Ongelma on se, että hän haluaa käyttää sellaista. Et ratkaise mitään ongelmaa sillä että kiellät deittisovellusten käytön. Ratkaiset ongelman siten, että keskustelet hänen kanssaan suhteestanne, ja kuinka sitoutuneita olette kumpikin siihen. "Deittailun" lopettaminen täytyy tulla hänen omasta tahdostaan ja aloitteestaan, muuten ette ole lainkaan kestävällä pohjalla.

Mielestäni tämä on nyt lähes vastaava ongelma kuin että tyttö haluaisi tapailla jotakin toista miestä. Et ratkaise ongelmaa sillä että kiellät muiden miesten tapailut ja ajattelet että kaikki on hyvin. Ei ole. Täytyy yhdessä pureutua siihen, että miksi hän haluaa tapailla toisia miehiä, onko suhteessanne jotakin vikaa ja onko hänellä edes halua sitoutua siihen. Jos näitä asioita ei selvitetä, kun oireet alkavat näkyä, niin itse ongelmat ovat vasta edessä.

Mielestäni parisuhteessa ei siis tarvitse hyväksyä sitä, että toinen deittailee netissä tai tapailee muita vastakkaisen sukupuolen edustajia "sillä mielellä". Sinunkaan ei tarvitse. Mutta se ei auta asiaa yhtään, että kiellät tämän. Ainoa kestävä ratkaisu on se, että tyttö itse omasta halustaan ja aloitteestaan sitoutuu sinuun, eikä edes halua käyttää Tindereitä tai muita vastaavia sovelluksia. Mikäli hän ei ole valmis tähän, niin täytyy arvioida uudestaan, onko hän yleensäkään valmis vakavasti otettavaan parisuhteeseen.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Milenkiintoista miten jyrkkä suhtautumineen täällä on kyttäämiseen, kieltämiseen ja tekemisten rajoittamiseen.

Jos nyt ihan rehellisesti ajattelee niin kuinka moni mies (tai nainen) oikeesti sanoo "Anteeksi muruseni, en tahtoisi tekemisiisi puuttua, saati niitä rajoittaa, mutta käyttämäsi treffipalvelu ja flirttailu muiden kanssa hieman häiritsee minua. Ota toki oma aikasi ja mieti mitä tahdot suhteeltamme." Oikeesti. Ehkä tämä on vähän temperamenttikysymys, mutta mun mielestä on ihan oikeutettua vetää herneet ja sanoa, että se on joko Tinderit tai minä ja heipatpeipat.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Mielestäni parisuhteessa ei siis tarvitse hyväksyä sitä, että toinen deittailee netissä tai tapailee muita vastakkaisen sukupuolen edustajia "sillä mielellä". Sinunkaan ei tarvitse. Mutta se ei auta asiaa yhtään, että kiellät tämän. Ainoa kestävä ratkaisu on se, että tyttö itse omasta halustaan ja aloitteestaan sitoutuu sinuun, eikä edes halua käyttää Tindereitä tai muita vastaavia sovelluksia. Mikäli hän ei ole valmis tähän, niin täytyy arvioida uudestaan, onko hän yleensäkään valmis vakavasti otettavaan parisuhteeseen.

Olen täysin samoilla linjoilla tomageenin, Carlosin ja muiden samansisältöisiä viestejä esittäneiden kanssa. Itse Tinderi (ok, myönnän kyllä etten ollut tästä kuullutkaan ennen kuin täältä viestejä lukiessani viimeisen 5 minuutin ajan) ei ole ongelma, sillä loppujen lopuksi sillä ei ole mitään väliä, käyttääkö jotakin deittiappsia vai ei. Kyse on oireesta.

Eli Filatoville, sanon myös ihan suoraan enkä tarkoita tätä pahalla: vaikuttaisi siltä, että et välttämättä riitä tälle tyttöselle. Toki on sellaisia naisia (varmasti myös miehiä, en tarkoita tätä minään miehet-naiset -vastakkainasetteluna), jotka ovat rakastuneita/ihastuneita, mutta haluavat silti vipinää muualta. Itse olen näitä tapauksia vältellyt, ja jos sellainen vastaan on/olisi tullut, olisin jättänyt tapauksen lähtöruutuunsa. He eivät ole vielä, jos koskaan, valmiita seurusteluun, vaikka jopa itse niin haluaisivat uskoa. Tietysti näistä nyt on aina vaikea puhua tai ohjeistaa, kun ei tiedä kaikkia taustoja jne.

Silti, jos saisin toimia ohjeistamispäällikkönä, toiselta jonkin asia suora kieltäminen harvemmin toimii pitkällä aikavälillä. Itse toimintaa ei tulisi kieltää, vaan ehkäistä halu toimia siten kuin toimii. Ja tämähän menee lopulta vain niin, että osoitat olevasi parempi kuin kukaan muu kyseiselle tytölle. Kuinka? Aika vaikea sanoa, mutta kielloilla ja "nooteilla" en ehkä aloittaisi toimeenpanoa.

Milenkiintoista miten jyrkkä suhtautumineen täällä on kyttäämiseen, kieltämiseen ja tekemisten rajoittamiseen.

Minä en ole kieltämässä kieltämistä tai kyttäämistä, ainakin minun tarkoituksenani oli vain sanoa, että se harvemmin toimii, jos haluaa toisen kanssa aloittaa seurustelusuhteen. Tai mitäpä minä tiedän, voihan sekin tietty toimia, mutta hieman epäilen tällaisen suhteen onnellisuutta ja/tai pitkäkestoisuutta.
 

Carlos

Jäsen
Ehkä tämä on vähän temperamenttikysymys, mutta mun mielestä on ihan oikeutettua vetää herneet ja sanoa, että se on joko Tinderit tai minä ja heipatpeipat.

Herneet voi ilman muuta vetää nenään, mutta tämmöinen valinta että "appsi tai minä" ei kyllä toimi. Toinen voi vaikka sanoa että okei, lupaan etten käytä sitä enää ikinä. Ja jatkossa käyttää valtavasti energiaa sen varmistamiseen ettei jää kiinni ko. appsin käytöstä. Näin mm. teini-ikäisen tytön isänä olen ymmärtänyt että kiellot ja kyttäykset tulee aina askeleen jäljessä, luovuus on rajaton kun pitää saada tehtyä jotain salaa piilossa.

Puolison/kumppanin/whatever Tinddailusta voi loukkaantua ja suuttua, voi vaikka sanoa että "parempi ettei nähdä toisiamme vähään aikaan", mutta se että vaatii muutosta ei toimi. Ja se että vaatii muutosta ja sitten seuraa toisen tekemisiä haukkana varmistaakseen että kielto puree on ihan tuhoontuomittua.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
-- mutta se että vaatii muutosta ei toimi.
Tämä. Minä en ymmärrä edes sitä, millä valtuutuksella toiselle mennään jotain muutosvaatimuksia esittämään. Tuntuu, että usein mahdolliset muutostoiveet kohdistuvat myös sellaisiin ominaisuuksiin, jotka ovat niin syvälle luonteeseen koodattuja, että toinen kituu hengiltä, jos yrittää väkisin muuttaa niitä.

Minusta ihmiset kannattaa ottaa annettuina. Jos ei-miellyttävät ominaisuudet painavat summaa liian alas, on minusta kaikkien kannalta fiksumpaa lähteä vetämään kuin vaatia toiselta muuksi muuttumista.

EDIT: Yksi kaveri oli joku aika sitten ihan fileissä tuosta Tinderistä ja sen avulla pääsee ilmeisesti jäänmurtohommiin aika näppärästi, jos on kuvat kohdillaan.
 
Viimeksi muokattu:

Jeffrey

Jäsen
Tuskin kukaan siitä tykkäisi, mutta ratkaisu ongelmaan ei ole kieltää ko. ohjelman käyttöä. Koska se ohjelma ei ole ongelma, se on ongelman yksi näkyvä oire.

Itse en ainakaan jaksaisi roikkua kenenkään naisen perässä vastaavassa tilanteessa, jos on molemminpuolista vetoa niin ei tämmöisiä tarvitse edes miettiä. Jos näitä tarvitsee miettiä, niin itse varmaankin sanoisin naikkoselle että moikka & heippa. Hänellä on selvästi niin paljon muita mielenkiinnonkohteita tai tarvetta semmoisia etsiä että en jäisi kilpailemaan huomiosta.

Carlos sen tässä jo sanoi! Pakkaa kamasi ja lähde.

Itse seurustelin reilu kolme vuotta naisen kanssa, joka roikotti ties milläkin keinolla miehiä lähellänsä. Tinderiä silloin ei vielä tainnut olla, mutta kuten täälläkin on todettu, sovellus ei ole ongelma, se on seuraus.

Oman kokemukseni mukaan monet naiset roikuttavat muita miehiä "lähietäisyydellä" ns. kaikenvaralta. Meillä tämä ei johtanut (käsittääkseni) varsinaiseen pettämiseen (seksiin) naisen osalta, mutta muuta sitten jo oli. Aina kun meillä alkoi mennä vähän huonommin, nainen löysi läheltänsä jonkun miehen kenen kanssa lähteä yht'äkkiä iltaa istumaan, mahdollisesti pusuttelemaan ja yökyläilemään "vain kavereina". Tämä johti meillä lukuisiin eroihin, jotka päättyivät monesti siihen, että itse olin valmis antamaan anteeksi. Sama sykli uusiutui muutaman kerran, kunnes sitten onnistuin pääsemään naisesta (toivottavasti) lopullisesti irti. Hieno nainen, mutta tällainen toiminta vain kertakaikkisesti romutti suhteemme. Naisen motiivit ovat jääneet edelleen epäselviksi, eikä hän tunnu itsekään niitä tiedostavansa.

Aikaisemmissa suhteissa ei tällaista ongelmaa ole ollut, ja tästä tapauksesta viisastuneena, käsky "taakse poistu!" raikaa takaraivossani, jos havaitsen naisessa edes viitteitä tämän tyyppisestä käyttäytymisestä. Mustasukkaisuus voi toki olla ihan myös sairaus, mutta monissa tapauksissa se on vain oire siitä, että se kumppanisi ei käyttäydy luotettavasti sinua kohtaan. Ei se suhde toimi ilman luottamusta, tai jossain vaiheessa ne pelot sitten yleensä realisoituu.
 

Jeffrey

Jäsen
Tiedän hyvin, että fuuromin säännöissä ja käytännöissä kaksi perättäistä viestiä samalta käyttäjältä on epätoivottua, mutta tämä varsinainen asiani poikkeaa senverta suuresti aiheesta jota eksyin myös kommentoimaan, joten mielestäni kaksi eri viestiä on ihan paikallaan.

Asiaan...

Olen aika erikoiseen tilanteeseen itseni saanut. Eipä ole oikeastaan koskaan tullut edes mieleen tällainen mahdollisuus. Noh, olen nyt hieman tapaillut yhtä mimmiä joka on ihan mieletön paketti. Hänen kanssaan tuntuu hyvälle, hän on mielettömän upean näköinen ja myös pärjää hyvin elämässään. Jaamme samat arvot, haaveet ja tavat. En näe oikeastaan yhtään syytä sille miksi me emme voisi onnistua pariskuntana.

Sitten se "ongelma". En tiedä miten tämän asian esittäisi, jotta ei kuullostaisi saatanan typerälle! Noh, tämä tyttö on tummaihoinen, tai oikeammin puoliksi. Tämä ei haittaa minua ollenkaan, oikeastaan tämä jopa viehättää minua ja mielestämme näytämme yhdessä ihan saatanan hyvälle. Helsingistä kun vielä ollaan ja 2000-luvulla niin tuskinpa tästä mitään konkreettista haittaa edes tulisi. Nyt kuitenkin kun meillä on alkanut homma vähän liikahtelemaan eteenpäin, niin minua on alkanut häiritsemään ajatus siitä, että olisinko valmis, että lapseni olisi tummia? Okei, eivät toki tulisi edes "äitiinsä", mutta siitä "normaalista" poikkeavia kuitenkin. Siis, ei se minua haittaisi että oma puoliso olisi, jopa tykkäisin tästä. Jotenkin vain olen sellainen ihminen, että haluan välttää kaikkea turhaa draamaa elämässäni, ja ehkä siitä syystä on tällainen ajatus tullut mieleen. Toki lapseni eläisivät nuoruutensa pitkälti 2020-2030 luvuilla, jolloin suvaitsevaisuuden uskoisi olevan vieläkin korkeammalla tasolla.

Tiedän, kuullostaa ihan saatanan typerälle! Silti mielessä pyörii ajatuksia kuten: Osaisinko suhtautua asiaan oikein, jos vaikka lapseni tulisi joku päivä koulusta itkien kotiin, koska häntä olisi haukuttu neekeriksi. Osaisinko hoitaa tilanteen oikein, vai oppisivatko lapseni "vihaamaan" minua koska "isi ei tajua". Kääntyisikö tällaisessa perheessä lapset vielä vahvemmin äitin puoleen, koska kokisivat, että äiti ymmärtää heitä vielä korostetusti paremmin.

En tiedä vaivaavatko nämä ajatukset minua ihan oikeasti, vai johtuuko tämä epävarmuus enemmän siitä, että tällaisia ajatuksia ei oikeasti ole ollut koskaan mielessä (pois lukien viimeiset 2 vk).

Ehkä siis tiivistettynä, minua epäilyttää se mitä vaikeuksia tällainen asia voi tuoda elämääni.

Tuntuu erittäin kiusalliselta ja häiritsevältä, että tällaiset ajatukset tulevat edes mieleeni, mutta siellä ne nyt ovat ja ratkaista ne täytyy.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Nyt kuitenkin kun meillä on alkanut homma vähän liikahtelemaan eteenpäin, niin minua on alkanut häiritsemään ajatus siitä, että olisinko valmis, että lapseni olisi tummia?
Kieltämättä tuo lause leikattuna näin asianyhteydestä kuulostaa vähän kyseenalaiselta, mutta periaatteessa ymmärrän kyllä "ongelman". Uskoisin kuitenkin että sinäkin opit ajan myötä tottumaan tähän ajatukseen, ja mielestäni sen vuoksi ei kannata missään nimessä tehdä hätäisiä johtopäätöksiä.

Ja jos tyttö on puoliksi tummaihoinen ja sinä olet "puhdas arjalainen" niin eikös tällöin jälkikasvussa tämä tummahipiäisyys ilmenisi lähinnä tummina hiuksina ja lievänä pigmenttipoikkeamana ns. kantasuomalaisiin verrattuna. Vaikea nähdä että tästä aiheutuisi sinulle sen enempää kuin lapsillekaan mitään erityisiä ongelmia. Jos lapsesta muodostuu kiusaajien silmätikku, niin niitä kiusattavia asioita kyllä keksitään kyllä jokaisesta, oli ihonväri mikä tahansa. Käänteisesti taas, lapset kyllä hyväksyvät erilaisuuden jos tämä "erilaisuuden kantaja" omaa hyvän itsetunnon eikä anna kiusaajien käyttää sitä aseena. "Neekeri"- nimityksiä varmaan jossakin elämän vaiheessa kuulee, mutta jos lapsi osaa suhtautua niihin oikealla tavalla, niin ne luultavasti jäävät myös yksittäisiksi kerroiksi.

edit. lisäystä:

Osaisinko suhtautua asiaan oikein, jos vaikka lapseni tulisi joku päivä koulusta itkien kotiin, koska häntä olisi haukuttu neekeriksi. Osaisinko hoitaa tilanteen oikein, vai oppisivatko lapseni "vihaamaan" minua koska "isi ei tajua". Kääntyisikö tällaisessa perheessä lapset vielä vahvemmin äitin puoleen, koska kokisivat, että äiti ymmärtää heitä vielä korostetusti paremmin.

Sikäli kun sinulla ei ole lapsia, et varmaan osaa tätä ennakoida etukäteen. Mutta jos/kun sinulla on lapsia, ne tulevat herättämään sellaisia empatiantunteita mitä et ole ennen kokenut, ja suhtautumisesi em. kaltaiseen tilanteeseen tulee olemaan todennäköisesti erilainen kun nyt ennakoit. Sinun ei välttämättä tarvitse ymmärtää miltä "neekeriksi haukkuminen" tuntuu, mutta riittää että osaat suhtautua siihen vakavasti sekä puolustaa ja lohduttaa lasta. Ja varsinkin pienten lasten kohdalla, nämä asiat tulevat ihan luonnostaan.

Olettaen että kasvatatte lapset yhdessä, ettekä riitele lasten nähden ja varsinkaan sotke lapsia riitoihin, niin en usko että lasten tarvisi mitenkään vastakkain asetella isää ja äitiä. Ja sitten vielä ehkä tärkein juttu, että et itse lapsille hermostuessa (jota sattuu, halusi tai ei), käytä tätä pigmenttipoikkeamaa minkäänlaisena lyömäaseena.
 
Viimeksi muokattu:

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Ja jos tyttö on puoliksi tummaihoinen ja sinä olet "puhdas arjalainen" niin eikös tällöin jälkikasvussa tämä tummahipiäisyys ilmenisi lähinnä tummina hiuksina ja lievänä pigmenttipoikkeamana ns. kantasuomalaisiin verrattuna. Vaikea nähdä että tästä aiheutuisi sinulle sen enempää kuin lapsillekaan mitään erityisiä ongelmia. Jos lapsesta muodostuu kiusaajien silmätikku, niin niitä kiusattavia asioita kyllä keksitään kyllä jokaisesta, oli ihonväri mikä tahansa. Käänteisesti taas, lapset kyllä hyväksyvät erilaisuuden jos tämä "erilaisuuden kantaja" omaa hyvän itsetunnon eikä anna kiusaajien käyttää sitä aseena. "Neekeri"- nimityksiä varmaan jossakin elämän vaiheessa kuulee, mutta jos lapsi osaa suhtautua niihin oikealla tavalla, niin ne luultavasti jäävät myös yksittäisiksi kerroiksi.

Näin juuri. Jos toinen vanhemmista on vain puoliksi neekeri, niin ei tämän ja valkoihoisen lapsi nyt mikään näky enää ole kenenkään silmissä. Hiukset varmasti mustat, silmät tummat ja iho tummempi kuin perus suomalaisen kalkkilaivan kapteeni -lookki. Lapsesta tulee todennäköisesti ns. Kimmo Kapanen. Joku vatipää voi sitä neekeriksi haukkua aivan varmasti, samoin kuin 100 % muistakin lapsista voidaan jollain sanalla haukkua.

Jos multa kysytään, niin tällaisesta lapsesta tulee varmasti paremman näköinen mitä vitivalkoisesta lapsesta. Ja jos yhdessä muutenkin näytätte ihan saatanan hyvälle, niin lapsen tulevaisuus ulkonäön kannalta ei voisi parempi olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös