Naisasiat

• 7 585 575
  • 26 609

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mieti Mustat Kortit kahdesti, ennenkuin päästät käärmettä paratiisiin.. Ei vainen, hienoa kun olet löytänyt rakkaan ihmisen, jonka kanssa haluat jakaa elämäsi.

Heh joo, kyllä näitä hääjuttuja on mietitty ja pähkäilty ja päätös on tehty rauhassa ja harkiten.

Sanon vielä loppukaneettina tähän järjestelykeskusteluun, että mikäli haluaa laadukkaat paikat ja juhlatilan kesähäitä varten, pitää toimia ajoissa. Meidän tapauksessamme (häät kesän alussa 2015) olimme ilmeisesti ihan viimeisten joukossa liikkeellä, koska ainakin juhlahuoneisto (G18) on jo täynnä liki kaikkina kesän viikonloppuina.

Siitä muuten olen samaa mieltä, että häitä on hankalaa järjestää aikavälillä juhannus - koulujen alku, kun moni saattaa olla reissussa, itsekin tykkään silloin olla lähinnä Turun saaristossa mökkeilemässä.

Näin ollen häät päätettiinkin pitää kesän alussa.

Alkoholista häissä: kun kyseessä on about 80 ihmisen häät, niin olen ajatellut tehdä saman, kuin eräs kaverini teki omiin häihinsä, eli hakea Virosta oikein kunnon setin bisseä, siideriä jne. Sinällään hassua, en ole ikinä ostanut Virosta edes viskipulloa, nyt pitäisi sitten ottaa kaikkea mahdollista.

Naisasia-ketjussa kun ollaan, niin olen kuitenkin yllättynyt siitä, että ihan stereotyyppisesti tämä meidän hääjärjestelymme ei ole sujunut. Tällä tarkoitan sitä olettamusta, että tyttöystäväni katselisi ja hössöttäisi jo kaikista eri asioista ja minä taas seurailisin hiljaa vieressä.

Vaikka häihin on pitkä aika, eikä niistä ole virallisesti informoitu lähipiiriä, eikä paikkavarausten lisäksi tehty mitään valmisteluja, niin olen huomannut kyllä vähän silmäileväni tiettyjä hääjulkaisuja ja -ohjelmia. En tieten tahtoen, mutta näitä "Satuhäitä" jäänyt vaikkapa tuijottamaan.

Me olemme tyttöystäväni kanssa sopineet alustavasti, että minä saan hoitaa häitä varten kuntoon ruoka- ja juomapuolen sekä musiikkihässäkät nyt ainakin.

Suosikkijoukkue
HIFK
Olipahan taas viikonloppu. Baarissa sattumalta tuli nähtyä hemmetin kaunis naispuolinen työkaveri. Enemmän ihmetystä sitten aiheutti jo heti, kun tämä vaikutti kovin innokkaalta ja suorastaan iski kiinni meikäläiseen. Juteltiin siinä niitänäitä ja silmiin pisti muijan innokkuus ja halu kokoajan päästä koskettelemaan minua. Lähdin siitä sitten viereiseen baariin kavereiden luokse, mutta pilkkujen aikaan piti vielä takki hakea tästä aikaisemmasta baarista ja tuli siinä ovella taas törmättyä tähän muijaan. Lähdettiin siitä sitten samaa matkaa kävelemään kotejamme kohti ja jälleen kerran höpistiin vain niitänäitä matkan ajan. Siinä kohtaa kun olin hyvästelemässä ja kääntymässä omaan suuntaani, niin alkoikin avautuminen. Kertoi ihan suoraan kuinka on ollut ihastunut jo pitkän aikaa ja haluaisi meidän välille "jotain".
Tarinan kohokohta vain on se, että muija on varattu, ollut neljä vuotta yhdessä ukkonsa kanssa ja myös asuvat yhdessä.

Tämä on aivan sama toisinto, minkä kävin läpi erään toisen työkaverin kanssa noin reilu puolitoista vuotta sitten. Täysin samalla kaavalla tapahtui myös se. Ilmeisesti meikäläisestä on muovautunut sopiva ihminen näihin omista suhteista karkaamisiin.
Molempia yhdistää vielä se, että ovat aivan helvetin hyvännäköisiä, sen tasoisia joista luuli, että ovat täysin oman "liigan" yläpuolella. Voisikohan seuraavaksi vaikka joku samaa tasoa oleva sinkku osoittaa kiinnostustaan, kiitos?

Tälle neidille sanoin, että voidaan katsoa asioita uudestaan, jos on oikeasti eroamassa miehestään, koska edellisen daamin kanssa onnistuin itse jopa ihastumaan ja se juttu kaatui omaan mahdottomuuteensa(muija ei uskaltanut erota).

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tälle neidille sanoin, että voidaan katsoa asioita uudestaan, jos on oikeasti eroamassa miehestään, koska edellisen daamin kanssa onnistuin itse jopa ihastumaan ja se juttu kaatui omaan mahdottomuuteensa(muija ei uskaltanut erota).
Kokemuksesta voin kyllä sanoa että ihan fiksusti tehty. Itseäni on ainakin alkanut melkeimpä jo vituttamaan se että on tullut ihastuttua varattuun naiseen vaikka pikku hiljaa se onkin hiipumassa pois. Oli vaan tarkoitus käydä leikkimässä aikuisten leikkejä, mutta ensin ihastui toinen ja sitten minä. Se vaan että kun tuo on niin paskahousu ettei uskalla ottaa sitä ratkaisevaa askelta vaikka mies kohtelee kuin arvotonta. Vaikka oltaisiin pelkästään kavereita niin en kyllä haluaisi että kukaan kohtelee toista noin. Olisihan se tietysti kunnioitettava tilanne että itse saisi naisen jolle voisi käydä viskaamassa paskaiset vaatteet pyykkiin töistä tullessa ennenkuin jatkaisi matkaa ja että olisi ruoka aina pöydässä odottamassa kotiin tuloa, vaikka tulisin silloin kun huvittaa. En vaan ole sellainen että tuollaista kohtelua edes haluaisin.

Tarttis itse jatkaa matkaa seuraavan naisen luo, kun eiköhän niitä vastaan tulisi mutta kun se hiukan jarruttaa että viihdyn tuon kanssa ja toisaalta sekin että jotenkin tunnen sääliä ja koitan edes silloin harvoin kun nähdään piristää toisen päivää. Mutta kyllähän se hemmetin hienoa olisi jos edes joskus iltavuorosta kotiin tullessa olisi jotain purtavaa odotettavissa ja pääsisi nukkumaan toisen viereen useammin kuin kerran kolmessa kuukaudessa.

Kaipa se niin on että sääli on sairautta. Taidampa aktivoida treffiprofiilini uusiksi. Katotaan mitä tulee vastaan.

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Pitää kai se omakin ura avata tähän ketjuun.

Viimeksi kun kirjoitin tuonne avautumis-ketjuun, niin käskivät epäsuorasti tulemaan tänne.

Asiaan: ei jumalauta mä oon hyvännäkönen! Ja tyttöjä piisaa. Olisin nyt seurustelusuhteessa, mutta koska en kokenut valehtelua oikeaksi ratkaisuksi ja sanoin rehellisesti potentiaaliselle tyttöystävälle että sori, en tykkää susta tarpeeks, että olisin valmis seurustelemaan, niin en ole.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olisin nyt seurustelusuhteessa, mutta koska en kokenut valehtelua oikeaksi ratkaisuksi ja sanoin rehellisesti potentiaaliselle tyttöystävälle että sori, en tykkää susta tarpeeks, että olisin valmis seurustelemaan, niin en ole.

Erittäin oikea ratkaisu. Maailma on täynnä ihmissuhteita missä vain kusetetaan ja vedätetään.

Onneksi joillain on suoraa selkää myös mainita asiasta eikä panna vain huvikseen.

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Pitää kai se omakin ura avata tähän ketjuun.

Viimeksi kun kirjoitin tuonne avautumis-ketjuun, niin käskivät epäsuorasti tulemaan tänne.

Asiaan: ei jumalauta mä oon hyvännäkönen! Ja tyttöjä piisaa. Olisin nyt seurustelusuhteessa, mutta koska en kokenut valehtelua oikeaksi ratkaisuksi ja sanoin rehellisesti potentiaaliselle tyttöystävälle että sori, en tykkää susta tarpeeks, että olisin valmis seurustelemaan, niin en ole.

Noh minulla tyttöjä ei piisaa, mutta minulla oli myös samanlainen tilanne tuossa muutama vuosi takaperin. Silloin vastasin kuten sinä, eli ei vain sytyttänyt vaikka tyttö oli mukava jne. Nyt on alkanut välillä pohtimaan, että tekikö sitä oikean ratkaisun sitten kuitenkaan.

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Ihan ensimmäisenä haluan sanoa yhden asian. Vituttaa tinderit sun muut flirttailu/deittisovellukset aivan saatanasti! Paska keksintö, piste!

Eli siis olen tapaillut tässä yhtä tyttöä kolmisen kuukautta, yövytään paljon toistemme luona ja käydään ulkona syömässä yms. Emme ole käyneet mitään syvällisempiä keskusteluita tämän meidän jutun tiimoilta, muuta kuin, että molemmat pitää toisistaan ja ikäväkin iskee välillä.

Olen saanut naisasioissa monesti paskaa niskaani, ja tämä vaikuttaa suoraan itseluottamukseen ym. tietenkin, mutta tässä jutussa olen onnistunut olemaan suhteellisen rentona ja stressaamatta liikoja, ehkä koska olen etsinyt myös omia tunteitani tässä yhdessä vietettyjen hetkien aikana. Olen alkanut kallistumaan siihen, että haluaisin tämän olevan ehkä enemmän kuin pelkkää tapailua tai ajan viettämistä.

Nyt on kuitenkin 2010-luvun vitsaus iskenyt. Asennettiin naikkosen iPhoneen uusi käyttöjärjestelmä tuossa viikko takaperin, ja oltiin puhuttu tindereistä ym. etteivät ne kuulu asiaan eikä edes kiinnosta. Kuitenkin hän sitten oli ladannut sen heti ja "kokeili" sitä samantien, toki salassa minulta. No huomasin asian ja suoraansanoen raivostuin siitä. Hän vakuutti, että on vaan harmitonta huvia selata ihmisten kuvia ilman sen kummempaa syytä ja ilman tarkoitusta edes keskustella kenenkään kanssa. No käytiin asiaa läpi ja sanoin, etten halua hänen käyttävän ko. sovellusta, sillä en ymmärrä sen funktiota, jos ihmisten kanssa tapaaminen tai keskusteleminen ei ole aikomuksena. Hänen argumentit olivat tasoa "kaikilla muillakin on" "Ei mua haittaa jos sullakin olis". Loppujen lopuksi hän poisti ohjelman.

Eilen sitten taas oltiin siinä ja olin saanut erinäisistä lähteistä tietää, että hänellä on ohjema ja keskusteluita myös siellä käynnissä. Otin erittäin loistavasti sujuneen päivän päätteeksi asian puheeksi ja eihän se kovin hyvin mennyt. Aluksi kivenkovaan väitti ettei ole sitä, mutta lopulta myönsi asian. Sitten väitti että keskusteluita on vain tuttujen kanssa, mutta lopulta niitä oli muidenkin kanssa. Raivostuin, mutta ennemminkin pahoitin mieleni tästä asiasta. Kysyin, että miksi siellä pitää olla ja jutella miesten kanssa, kun tapailee jo jotain? Ei oikein osannut sanoa mitään, "kavereillakin on, vaikka he tapailisivat". Lopputulemana noin 100 pyynnön jälkeen hän poisti sen jälleen. Annoin jotakuinkin ultimatumin, joko tuo saatanan keksimä flirttiohjelma ihmissuhteilla pelaamiseen tai minä. Sanoin, etten voi olla ajatuksen kanssa, että hän ajankuluksi juttelee kymmenien miesten kanssa, jotka on 95% ajasta vain sen yhden asian perässä siellä. Ei jäänyt kovin hyvä fiilis asiasta, ja uskoisin, että hän ohjelman vielä lataa, vaikka väittääkin ettei etsi ketään sieltä tai ole kiinnostunut muista.. mutta miksi siellä sitten jutellaan muille?

Kertokaa nyt minulle, miksi tuo fiksu ja kaunis nainen tekee noin? Miksei hän millään ymmärrä, miten väärää käytöstä tuo on tälläisessä tilanteessa? Tekeekö muutkin noin, onko tuo joku 20-25 vuotiaiden naisten juttu vähän boostata egoa ja saada flirttiä komeilta miehiltä?

Vittu että vituttaa ja harmittaa. Uskomatonta, että luulen löytäneeni ensimmäistä kertaa moneen vuoteen itselleni todella tärkeän ihmisen kenen kanssa on aina hauskaa ja läheisyyttä piisaa... ja sitten joku helvetin älypuhelinohjema tulee sekoittamaan kaiken.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eli siis olen tapaillut tässä yhtä tyttöä kolmisen kuukautta, yövytään paljon toistemme luona ja käydään ulkona syömässä yms. Emme ole käyneet mitään syvällisempiä keskusteluita tämän meidän jutun tiimoilta, muuta kuin, että molemmat pitää toisistaan ja ikäväkin iskee välillä.

No oisko tässä nyt sitten sellasen ensimmäisen kehityskeskustelun paikka? Minä olen jo niin vanha varis (mitä tulee deittiasioihin vain, tietysti) etten ymmärrä tätä nykyajan tapailukulttuuria, missä ei ole sääntöjä tai rajoja tai sovita et ollaanks vai eiks olla. Minkälaista se sitten on jos toinen käy muidenkin kainalossa katsomassa elokuvia ja vähän tapailemassa? Kolme kuukautta kuitenkin on aika pitkä aika nukkua samoissa lakanoissa. Väistämättä tulee tunteita ja ikävää jo tuossa ajassa.

Vaikea sanoa. Jos sinä raivoistuit moisen flirttisovelluksen käytöstä, joka selvästikin häntä kiinnostaa ja nainen vielä paljastui epärehelliseksi ja koki asian näin vähäpätöiseksikin, ehkä kannattais kuitenkin harkita onko hän se oikea tyttö sulle.

Carlos

Jäsen
Asennettiin naikkosen iPhoneen uusi käyttöjärjestelmä tuossa viikko takaperin, ja oltiin puhuttu tindereistä ym. etteivät ne kuulu asiaan eikä edes kiinnosta. Kuitenkin hän sitten oli ladannut sen heti ja "kokeili" sitä samantien, toki salassa minulta. No huomasin asian ja suoraansanoen raivostuin siitä.

*snip*

Eilen sitten taas oltiin siinä ja olin saanut erinäisistä lähteistä tietää, että hänellä on ohjema ja keskusteluita myös siellä käynnissä.

*snip*

Aluksi kivenkovaan väitti ettei ole sitä, mutta lopulta myönsi asian. Sitten väitti että keskusteluita on vain tuttujen kanssa, mutta lopulta niitä oli muidenkin kanssa. Raivostuin, mutta ennemminkin pahoitin mieleni tästä asiasta. Kysyin, että miksi siellä pitää olla ja jutella miesten kanssa, kun tapailee jo jotain?

*snip*

Ei jäänyt kovin hyvä fiilis asiasta, ja uskoisin, että hän ohjelman vielä lataa, vaikka väittääkin ettei etsi ketään sieltä tai ole kiinnostunut muista.. mutta miksi siellä sitten jutellaan muille?

*snip*

Kertokaa nyt minulle, miksi tuo fiksu ja kaunis nainen tekee noin? Miksei hän millään ymmärrä, miten väärää käytöstä tuo on tälläisessä tilanteessa? Tekeekö muutkin noin, onko tuo joku 20-25 vuotiaiden naisten juttu vähän boostata egoa ja saada flirttiä komeilta miehiltä?

Vittu että vituttaa ja harmittaa. Uskomatonta, että luulen löytäneeni ensimmäistä kertaa moneen vuoteen itselleni todella tärkeän ihmisen kenen kanssa on aina hauskaa ja läheisyyttä piisaa... ja sitten joku helvetin älypuhelinohjema tulee sekoittamaan kaiken.

Ei millään pahalla, mutta jos 3kk "tapailun" jälkeen olet mielestäsi siinä asemassa että voit sanella mitä nainen tekee tai ei tee omalla puhelimellaan, niin naisen asemassa ottaisin kyllä jalat alle aika nopeasti. Itselle ei tule mieleen edes pitkän avioliiton jälkeen alkaa määräilemään mitä vaimo tekee puhelimellaan, enkä tod. ala poistelemaan itsekään yhtään appsia sen takia ettei hän niistä pidä. Niitäkin jokunen on, ja toimeen on silti tultu.

Toisekseen myöskin se että tämä nainen hakee puhelimellaan "seuraa" kertonee jotain ehkä siitä että hän ei ole tähän teidän juttuun ihan yhtä sitoutunut kuin sinä olet. Ja siltä pohjalta myöskin on ihan yhdentekevää onko hänellä älypuhelin ja joku appsi tai ei. Yhtä hyvin hän voisi 80-luvulla käydä baareissa seuraa hakemassa selkäsi takana ja soitella nollaviisysiin, eiköhän noita keinoja ole aina löytynyt.

Mutta kaikki tämmöiset rajoitukset ja kyttäämiset ajavat vain naista pois luotasi, hän alkaa kokea että rajoitat hänen vapauttaan, pidät häntä vankilassa, ja loppu alkaakin yleensä siitä. Tai sitten vaihtoehto B että tästä tulee teidän "kiva pieni leikki", nainen juoksee flirttailemassa ympäri kaupunkia kielletyn hedelmän perässä, ja sinä perässä yrittäen saada häntä narahtamaan. Sitten löydät hänet jostain hieromassa jonkun adoniksen hauislihasta jossain baaritiskillä, kerrot olevasi tosi vihainen, hän piipittää "anteeksi" ja menee taas seuraavana iltana hieromaan ehkä jo jotain muuta.

En tiedä mitä teidän suhteessa on meneillään, mutta sen vähän mitä olen joskus naisten päiden sisään päässyt (en tarkoita nyt poskiottoja), niin tuo kuulostaa siltä että uusi mato on koukussa, ja uuden kalan nappaamista odotellaan tapahtuvaksi siinä paikkeilla kun sitä vanhaa irrotellaan merilevistä.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vähän ihmettelen tuota kirkossa naimisiin menemistä siinä tapauksessa, jos itse ei täysillä usko siihen juttuun. Sen lisäksi, että sellainen tuntuu typerältä, se on minusta myös oikeasti uskovien ihmisten uskon banalisointia. Vaikka itse en kuulu kirkkoon enkä usko noihin juttuihin, niin pidän uskonasioita kuitenkin sillä tavalla vakavissaan otettavina, että ei tulisi mieleenkään mennä toisille pyhään paikkaan pelleilemään jonkun seremonian merkeissä ilman todellista sitoutumista.
Harvinaisen samaa mieltä asiasta. Oikeastaan voin sanasta sanaan allekirjoittaa. Oma näkemykseni on prikulleen sama.

Suhtaudun kanssa uskontoon tietyllä tapaa vakavasti ja olen myös sitä mieltä, että uskonto joka myy aatteitaan halvalla selvitäkseen yhteiskunnan paineiden alla on uskonto jonka tulisi kuolla kokonaan. Tiettyjä myönnytyksiä nyt varmasti aikojen saatossa joutuu tekemään ja evoluutio toteutuu jopa uskonnoissakin, mutta mm. vaatimukset, että kirkon tulisi hyväksyä avioliitot saman sukupuolen välillä on mielestäni kohtuuttomia ja vääriä. Tosin en ihmettele, vaikka tuuliviiri luterilaisuus siihenkin myöntyisi ajan kanssa.

Uskonnon piiriin kuuluminen sen jäsenenä ilman, että uskoo täysin siihen sanomaan ja sisältöön on jokseenkin koomista touhua. Siksi en itse halua kuulua yhteenkään uskontokuntaan virallisesti, koska yksikään uskonto ei tarjoa sellaista kokonaiskuvaa jonka varaan rakentaisin elämäni ja näkemykseni. Lähes jokaisesta uskonnosta löytyy ihan hyviä ajatuksia ja periaatteita ja ehkä voisin niistä poimia "rusinoina pullasta" jotain ja kenties noin teenkin. Uskonnottomana se on mielestäni ihan ok, mutta taas jonkun uskonnon kannattajaksi julistautuneena ja siitä itselleen mieluisia juttuja vapaasti tulkittuina poimivat ovat silkkoja valeuskovaisia ja nähtävästi haluavat vaan jostain tavanmukaisista syistä nähdä itsensä uskonnon kannattajina. Myöntäisivät rehellisesti, että eivät ole oikeita kristittyjä tai mitä hyvänsä nyt kuvittelevatkaan tunnustavansa. Kaikenlaisia uususkontojen kannattajiakin löytää, joista on vaan mukava herättää huomiota valinnallaan ja päästä esittämään jotain erikoista.

(Ok, ei liity naisasioihin juurikaan, mutta tulipahan vuodatettua. Ainakin se on selvää, että minua ei alttarille saada, jotta pääsisi joku iida-irmeli sukunsa edessä todistamaan tapauskovaisuuttaan - tapauskovaisuus on noloa)

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Uskonnon piiriin kuuluminen sen jäsenenä ilman, että uskoo täysin siihen sanomaan ja sisältöön on jokseenkin koomista touhua. Siksi en itse halua kuulua yhteenkään uskontokuntaan virallisesti, koska yksikään uskonto ei tarjoa sellaista kokonaiskuvaa jonka varaan rakentaisin elämäni ja näkemykseni. Lähes jokaisesta uskonnosta löytyy ihan hyviä ajatuksia ja periaatteita ja ehkä voisin niistä poimia "rusinoina pullasta" jotain ja kenties noin teenkin. Uskonnottomana se on mielestäni ihan ok, mutta taas jonkun uskonnon kannattajaksi julistautuneena ja siitä itselleen mieluisia juttuja vapaasti tulkittuina poimivat ovat silkkoja valeuskovaisia ja nähtävästi haluavat vaan jostain tavanmukaisista syistä nähdä itsensä uskonnon kannattajina. Myöntäisivät rehellisesti, että eivät ole oikeita kristittyjä tai mitä hyvänsä nyt kuvittelevatkaan tunnustavansa. Kaikenlaisia uususkontojen kannattajiakin löytää, joista on vaan mukava herättää huomiota valinnallaan ja päästä esittämään jotain erikoista.

Boldasin kohdan joka on mielestäni aika jyrkkää. Minä kuulun luterilaiseen seurakuntaan ja käytän satunnaisesti sen palveluja. En kuitenkaan vedä henkeeni kaikkea mitä raamatussa sanotaan, vaan poimin omasta uskonnostani rusinat pullasta. Miksi se on hyväksyttävää sinulta kirkkoon kuulumattomalta mutta ei minulta omaan seurakuntaani kuuluvalta? Usko on minulle itselleni henkilökohtainen ja pyhä asia. En kulje turuilla julistamassa mitään agendaa tai käy palveluksissa, mutta koen silti, että mulla on oikeus omaan uskooni ja ajatuksiini. Koen myös oikeudekseni kritisoida ja asettaa uskoni kyseenalaiseksi. Itseasiassa jos tarkkoja ollaan, niin koen oikeudekseni miettiä omassa pääkopassani ihan mitä ikinä lystään :)

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Leelian Lepotuoli: Tietenkin saat miettiä ja on myös oikeus täällä vapaassa maassa, mutta se olikin oma näkemykseni asiaan. Vaikka en koekaan hartaiden uskovaisten kanssa oikeastaan mitään yhteenkuuluvuutta, niin jotenkin ymmärrän kuitenkin paremmin heidän tarvettaan uskonnolle ja siihen liittymiselle, koska se luo perustan koko ajattelumaailmalle ja elämäntyylille ja verkostoi heidät samankaltaisten kanssa. Tapauskovaisilla ei tuota tasoa taas löydy ja uskonto ei ole kokonaisvaltainen polku. En siis kykene lainkaan tajuamaan, että mitä sellainen ihminen tekee uskonnolla ja miksi sellainen sanoo itseään vaikkapa kristityksi? Mielestäni ihminen ei ole kristitty, jollei hän noudata sen sääntöjä arjessa ja kaikissa sanoissaan ja teoissaan.

Mutta ehkä tätä olisi parempi jatkaa ihan toisessa ketjussa, jos nyt on tarve vielä jatkaa.

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Carslosin teksti on kuin omalta näppäimistöltäni. Tuon kaltaisella toiminnalla saa satavarmasti muijan nostamaan kytkintä melko nopeasti. Kyttäys ja toisen elämän rajoittaminen suhteessa on melko raskasta kantaa.

Okei, eli pitänee siis antaa hänen jatkossa käyttää ohjelmaa vapaasti. Tiedättekö te, millaisesta ohjelmasta on kyse edes? Kyseessä ei ole mikään instagram, tai facebook, jossa on kivoja kuvia ja jutellaan tuttujen kanssa. Kyseessä on sovellus, joka paikannuksella hakee läheltä ikähaarukkaasi sopivia ihmisiä, ja näyttää heidän kuvansa, ja voit joko tykätä tai olla tykkäämätta kuvasta, jolloin seuraava pomppaa näytölle. Kun molemmat sattumoisin tykkäävät toistensa kuvasta, voi alkaa keskustelemaan, ja monet ystävistänikin ovat käyneet treffeillä ko. ohjelman avulla. Kuitenkaan yksikään tuttuni, kenellä ohjelma on, ei ole sitä mieltä, että se on seurusteleville/tapaileville ihmisille. Se on seuranhakuohjelma, sanoi kuka mitä sen käytöstä tahansa.

Ehkä olen väärässä tässä asiassa sitten. Ja joo, voi lähteä latomaan, mutta haluaisitteko te, että nainen ketä tapailette, juttelisi tuikituntemattomien ihmisten kanssa ohjelmassa, jonka ajatuksena on mahdollistaa flirttailu? Vertauskuvana vaikka juurikin se, että nainen kävisi baarissa harva se päivä ja iskisi vähän silmää ja juttelisi eri miesten kanssa. Ja miehiä on satoja, joista voi valita vain parhaimmannäköset ja omaa silmää miellyttävät.

Itseäni ainakin ahdistaa ajatus tuon ohjelman käytöstä, itse en aio sitä hankkia, koska se ei mielestäni kuulu tapailuun.

Enkä ole näitä "pelisääntöjä" ottanut aiemmin puheeksi, sillä olin kovin epävarma omista tunteistani.

Toivoin saavani hieman ymmärrystä osakseni ihmisiltä, jotka ehkä tietävät ohjelman. Toisaalta objektiivinen näkökulma minun asenteeseeni on myös tervetullutta. Tätä tämä kai nykypäivänä on, mistään ei oikein voi olla varma ja kokoajan pitää olla verkot vähän vesillä, verkostoitua ja pitää mahdollisuudet auki. Huoh!

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Okei, eli pitänee siis antaa hänen jatkossa käyttää ohjelmaa vapaasti.

Tähän lainaukseen todella tiivistyy nyt se perimmäinen kysymys. Eli ajatteletko olevasi kolmen kuukauden tapailun jälkeen sellaisessa asemassa, että sinä voit päättää, annatko naisen käyttää jotain sovellusta vai kiellätkö sen käyttämisen? Ja toisaalta ajatteletko, että kieltämällä sovelluksen käytön, onnistut muuttamaan naisen kertaheitolla sellaiseksi, jota flirttailu muiden miesten kanssa ei kiinnosta?

Olet kertonut kantasi naiselle harvinaisen selvästi. Nainen on puolestaan kertonut, että sovelluksen käytöstä ei tarvitse olla huolissaan. Nyt sitten pitää puntaroida lähinnä sitä, että a) häiritseekö se liikaa suhdettanne, että nainen ei kunnioita sinun toivettasi, b) häiritseekö tieto sovelluksen käytöstä liikaa sinua, jotta suhteenne voisi jatkua ja c) luotatko naiseen siinä, että sovelluksen käyttö ei todella johda mihinkään muuhun kuin viattomaan flirttiin. Näiden puntarointien jälkeen täytyy sitten tehdä tarvittavat johtopäätökset. Vaihtoehdot kaiketi ovat unohtaa koko nainen tai jatkaa hyvää juttua siten, että nainen käyttää sovellusta joko avoimesti tai salaa.

Minusta tuo muuten kuulostaa ihan hauskalta sovellukselta.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Okei, eli pitänee siis antaa hänen jatkossa käyttää ohjelmaa vapaasti.
Käsitit mielestäni väärin saamasi neuvot. Ei täällä kukaan ole hyväksynyt kyseisen sovelluksen käyttöä seurustelun aikana, täältä ei vain ole löytynyt ymmärrystä sinun käyttäytymiselle. Ilmeisesti ette kuitenkaan vielä seurustelekaan, ja tapaileminen nyt useammalle ihmiselle tarkoittaa vain rentoa yhdessäolemista, mikä ehkä johtaa johonkin vakavampaan. Sinun käyttäytyminen ei kuulosta kovin rennolta.

Voit kuitenkin hyvin ilmaista naiselle, että et tykkää tällaisesta pelistä. Jos nainen tällaista sovellusta haluaa käyttää vaikka sinä et asiasta tykkää, sinun kannattaa pohtia onko nainen itsesi arvoinen. Sillä, että kiellät ja rajoitat naista suuttuen, et voita mitään. Saat pelkästään naisen ahdistuneeksi, mikä johtaa hänet pois sinun luotasi entistä nopeammin.

Harva parikymppinen nainen on vielä valmis sitoutumaan, vaan pitää silmät auki joka suuntaan. Nyt kun sinä vaikutat hänen silmissään mustasukkaiselta, hän todennäköisesti kääntää katseensa muualle.

Tarkoituksenani ei ole mitenkään loukata sinua, sillä olen itse tehnyt ihmissuhteessa kerran saman virheen. Näin jälkikäteen ajateltuna olen erittäin tyytyväinen, että kyseinen ihmissuhde melko pikaisesti myös loppuikin. Tunteet saavat ihmiset käyttäytymään hölmösti.

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Eli ajatteletko olevasi kolmen kuukauden tapailun jälkeen sellaisessa asemassa, että sinä voit päättää, annatko naisen käyttää jotain sovellusta vai kiellätkö sen käyttämisen? Ja toisaalta ajatteletko, että kieltämällä sovelluksen käytön, onnistut muuttamaan naisen kertaheitolla sellaiseksi, jota flirttailu muiden miesten kanssa ei kiinnosta?

Niin.. enpä taida olla siinä tilanteessa. Kuitenkaan alunperin hänen ei pitänyt edes keskustella kenenkään kanssa siellä, mutta niinkin oli sitten kuitenkin toiminut (kuka ei vastaisi jos helvetin hyvännäköinen mimmi/kundi laittaa viestiä?)

Me näemme tänään ja tässä asiaa mietittyäni aion sanoa vain viimeisen kerran, että toivon, ettei hän ohjelmaa käyttäisi, mutta en halua olla se mies, joka haluaa kieltää häneltä tälläisen asian. Enkä halua, että hän ahdistaa ja kokee, että rajoitan asioita.

Hän on asunut paikkakunnalla vasta reilu vuoden verran, joten hän ei välttämättä tunne hirveästi porukkaa täältä (Helsingistä), ehkei hän ole päässyt kokeilemaan sitä miltä speed dating tuollaisessa muodossa tuntuu ja en tiedä, onko julkinen paine kaverien toimesta ja hehkutus jonkilainen faktori tässä, varmasti on. Kyseisessä ohjelmassa kuitenkin lähes käyttäjä kuin käyttäjä keskustelee päivittäin ehkä jopa kymmenien eri ihmisten kanssa ja keskustelut loppuvat seinään monesti, kun löytyykin vielä komeampi tai kauniimpi keskustelukumppani.

Itsellä ei ole kyseiseen ohjelmaan mitään intressejä, harmittaa vaan että tästä tulee tälläinen kanto kaskeen. Tosin jos tämä meidän juttu kuivuu kasaan vaan sen takia, että hän tajuaa kuinka helppoa muiden tapaaminen on tuota kautta, niin tuskinpa tästä mitään sen suurempaa olisi koskaan kehkeytynytkään.

Kiitos kaikista viestiestä anyways!

edit.

Harva parikymppinen nainen on vielä valmis sitoutumaan, vaan pitää silmät auki joka suuntaan. Nyt kun sinä vaikutat hänen silmissään mustasukkaiselta, hän todennäköisesti kääntää katseensa muualle.

Tarkoituksenani ei ole mitenkään loukata sinua, sillä olen itse tehnyt ihmissuhteessa kerran saman virheen. Näin jälkikäteen ajateltuna olen erittäin tyytyväinen, että kyseinen ihmissuhde melko pikaisesti myös loppuikin. Tunteet saavat ihmiset käyttäytymään hölmösti.

Olen kertonut hänelle olevani tuosta asiasta erittäin mustasukkainen, mutta sanoin myös, että jos hänellä on ystävänä kundeja, saa hän tavata heitä juuri niin paljon kuin haluaa ja tehkööt mitä tekevät, se ei minua haittaa. Eri asia on lähteä ulos jonkun tuntemattoman kanssa tai edes flirttailla.

Kiivastuspäissäni sanoin eilen ainakin varmaan kymmenen asiaa, joita ei ehkä olisi saanut tai pitänyt sanoa.. mutta sanottu mitä on. Toisaalta hän sanoi eilen keskustellessamme, että välittää ja pitää minusta, sekä esimerkiksi kun olemme vaikka viettäneet yhdessä parikin päivää ja yötä, saattaa hän silti kaivata luokseni illalla.

Katsotaan nyt mitä tästä tulee, voin vaikka huomenna kirjoitella mitä sovimme ja keskustelimme, kunhan tänään vaan päästään aiheeseen.

Viimeksi muokattu:

Azteca

Jäsen
Tinderi

Kyllähän Tinderin käyttö voi herättää epäilyjä, ymmärrän. Yleensä suhteessa ei kuitenkaan kieltäminen ole ratkaisu. Hän voi yhtä hyvin käyttää vastaavaa ohjelmaa salaa tietokoneella, jos halua. Tai ilman ohjelmaa jaella pimppaa Jokereitten a-junnuille treeneissä. Kaikkea ei vaan edes suhteessa voi tietää, vaan on kyse siitä että luottaako toiseen vai ei. Tämän takia kannattaa valita ihminen, jolla on samat arvot kun itsellä, ainakin tärkeissä asioissa.

Tinderin käytöstä ei kannata numeroa tehdä, etkä ikävä kyllä sille mahda mitään, jos hän löytää toisen jolle antaa. Tässä astuu sitten esiin se, että muista kunnioittaa itseäsi. Jätä muija, jos hän jää kiinni siitä että ylittää rajat. Eihän se kivaa ole, eikä helppoa. Tinderin käyttö ei kuitenkaan "saa" olla syy siihen että suhde kariutuu. Eri asia, jos Tinderin käyttö johtaa johonkin.

Voihan sitä suhteessakin joskus vähän näpäyttää, jotta toinen tajuaa ajatella miltä se itsestä tuntuisi. Asenna se Tinderi itse ja sano että oikeestaan ihan hauska ohjelma. Älä kuitenkaan sen enempää yritä tehdä ketään mustasukkaseksi, sekään ei yleensä ole kannattavaa, jos oikeata suhdetta rakentaa.

Minun ohjeitani sinällään kannattaa kuunnella, sillä olen ollut pidempäänkin kestävissä suhteissa ja kaikki ovat menneet päin persettä. Tai no, yhdestä en ole vielä päästänyt edes irti, mutta kun muija on jo kertonut äidilleen että erotaan ja asutaan nyt erilään niin eihän tätä voi perua.. Vitsivitsi, ei asia ihan näin ole sentään.

Taidan asentaa sen Tinderin. Harmi että Nokia 5110:n akku on jo vähän heikko, mutta onneksi on vaihtoakku Anteeksi jo etukäteen, jos klikkaan siellä jotain varattua naista. Parempi tosin siellä, kun livenä. Tai no, kelle on parempi ja kelle ei.

Sinkkunaiset voi sitten lähestyä jatkoajassakin privan kautta. Täällä kun varmasti naisia pörrää ja tämäkin viesti on niin ihastuttavan hurmaava.

Saa hymyillä.

Azteca

Jäsen
jatkan Tinderin vetoa

Meni tuo edellinen viesti ikävästi huumorin puolelle, pahoittelut.

On todella rasittavaa olla mustasukkainen ja vielä rasittavampaa kun se on osittain oikeutettua. Toivottavasti saatte asiat niin, että molemmila hyvä olla suhteessa. Tadu kirjoitti mielestäni todella hyvin ja asiallisesti. Se vastaus kannattaa lukea ajatuksella.

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Tinder on oikeasti mahtava sovellus. Olen kyllä siinä samaa mieltä Filatovin kanssa ettei se ole seurusteleville ihmisille. Se syö vähän sen käyttötarkoitusta, jos siellä on varattuja ihmisiä niiden joukossa, jotka etsivät vapaita. Siinä vaiheessa jos vaan tapailee jotakin eikä seurustele täysin, niin on mielestäni ihan hyväksyttävää käyttää Tinderiä. Sieltä löytää myös treffien lisäksi ihan vaan juttuseuraa, jos ei ihan täysin nappaa se toinen henkilö.

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Kun nyt kerran aiheessa ollaan niin avatkaapas vähän tuota Tinderiä. Perustuuko se tosiaan pelkkiin valokuviin? Mitä ihmeen hyötyä sellaisesta on? Onhan jo jossain Helsingin kokoisessa paikassa tuhansittain kauniita/komeita sinkkuja, mutta kuka helvetti niiden kaikkien kanssa jaksaisi alkaa jauhamaan kännykkään viestejä naputtaen, jos ei ole mitään tietoa muista spekseistä? Oletan nyt kuitenkin, että muillakin kun minulla löytyy potentiaalisille kumppaneille muitakin ehdottomia kriteereitä kuin viehättävä ulkonäkö.

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Tinder siis näyttää ne kuvat mitkä Facebookista on valittu Tinder-profiiliin, minkä lisäksi siinä on tekstikenttä mihin voi vapaasti tietyn merkkirajoituksen puitteissa kirjoittaa itsestä. Yhteiset Facebook kaverit sekä tykkäykset (musiikit, leffat ym.) näkyy myös. Sitten kun kaksi ihmistä tykkää toistensa kuvista nii sovellus ilmoittaa, että voitte nyt jutella, mutta jos toinen tai kumpikaan ei tykkää, niin ei tapahdu mitään.

Eli toisen ihmisen ulkonäön, yhteisten Facebook tykkäysten sekä mahdollisen bio-tekstin perusteella tehdään päätös halutaanko jutella. Ja näkyy siinä tosiaan myös nimi, ikä ja kuinka kaukana toinen on (km).

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kai sen tarkoitus on vaan saada tytöt nauttimaan saamastaan huomiosta. Virtuaalista flirttiä vaan.

Tinder ei ole tämän ikäisten sovellus. Ihan piruuttani olen sitäkin koittanut ja 30 esiin tulevasta pimpulasta on löytynyt yksi "pari" ja sinnekään en ole yhteyttä ottanut.

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Vähän ihmettelen tuota kirkossa naimisiin menemistä siinä tapauksessa, jos itse ei täysillä usko siihen juttuun. Sen lisäksi, että sellainen tuntuu typerältä, se on minusta myös oikeasti uskovien ihmisten uskon banalisointia. Vaikka itse en kuulu kirkkoon enkä usko noihin juttuihin, niin pidän uskonasioita kuitenkin sillä tavalla vakavissaan otettavina, että ei tulisi mieleenkään mennä toisille pyhään paikkaan pelleilemään jonkun seremonian merkeissä ilman todellista sitoutumista.

Tähän sama. Itse en kuulu kirkkoon ja vaikka olisin kuulunutkin silloin, kun naimisiin menin, niin kirkossa en olisi halunnut tilaisuutta pidettävän. Jollain tapaa ottaa muutenkin päähän se, että "pitäisi" mennä kirkossa naimisiin.

Vaimoni kaason naispuolinen ystävä oli hämmästellyt häitämme, että "mitä järkeä on edes mennä naimisiin jos ei mene kirkossa". Nauratti kyllä niin perkeleesti, kun tuosta kuulin. Huikeaa settiä sellaiselta ihmiseltä, joka ei ole millään tapaa edes uskovainen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy