Naisasiat

  • 7 504 205
  • 26 557

ace

Jäsen
Yhden "raivoajan" kanssa olen elänyt saman katon alla ja pystyn kokemuksesta sanomaan ettei minkäänlainen asioiden selvittely auta. Aina tulee uusia asioita mistä raivota, saattaa olla myös, että jo selvitetyistä asioista raivotaan uudestaan ja uudestaan.

Kenkää annoin ja suosittelin terapiaa. Toivottavasti Kapu osaat siis ottaa jalat allesi tarpeeksi ajoissa. Ei se siitä helpotu.
 

Carlos

Jäsen
Yhden "raivoajan" kanssa olen elänyt saman katon alla ja pystyn kokemuksesta sanomaan ettei minkäänlainen asioiden selvittely auta. Aina tulee uusia asioita mistä raivota, saattaa olla myös, että jo selvitetyistä asioista raivotaan uudestaan ja uudestaan.

Kenkää annoin ja suosittelin terapiaa. Toivottavasti Kapu osaat siis ottaa jalat allesi tarpeeksi ajoissa. Ei se siitä helpotu.


Tähän täytyy laittaa vahva eri. Itse olen "raivoajan" kanssa onnellisesti naimisissa, on yhteinen suurperhe, paljon lemmikkejä ja kaikenlaista muuta viritystä. Rakkautta on välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutta tiedän että olemme yhdessä hautaan asti, ja "sattumalta" tiedän että vaimokin tietää.

Huonoa "raivoajassa" on ne yllättävät kilahdukset milloin mistäkin asioista. Koskaan ei tiedä mistä pamahtaa, elämä on kuin miinakentällä kävelyä, jatkuvaa pelossa elämistä. Elämä on.

Mutta toisaalta taas "raivoajassa" on todella paljon enemmän hyvää kuin huonoa, jos siis vakavaa suhdetta haluaa;

Raivoajan vastakohta on hiljainen mököttäjä, joka on paljon pahempi. Eli pahoittaa mielensä ihan yhtälailla kuin raivoajakin, mutta ei näytä sitä kuin ehkä n. 2-3 viikon tai kuukauden päästä, ehkä ei koskaan, siihen asti saa elää arvailujen varassa että onko nyt joku vinossa vai ei. Ehkä on, ehkä ei. Et vaan tiedä.

Hiljainen mököttäjä myös ajattelee paljon enemmän asioita itsekseen, voi olla vuosiakin suhteessa ja sitten yhtäkkiä ihan puskista kertoo muuttavansa muualle, koska "mun mielestä meidän suhde on junnannut paikallaan jo monta vuotta". Toinen jää monttu auki ihmettelemään että miten tässä nyt näin kävi, mikset ole puhunut tästä aiemmin.

Hiljaisen mököttäjän kanssa myös mies voi muuttua huomaamattaan ihan täydeksi kusipääksi, kokeiltu on henkilökohtaisesti. Siksi että hiljainen mököttäjä ei anna sitä palautetta heti, ei ehkä koskaan, eikä ainakaan niin suoraan että sitä ymmärtää miehen aivoilla. Tässä yksi syy miksi mies "ei voi ymmärtää naisia". Sitten mökötetään ja nukutaan selät vastakkain, tai sitten "kuin salama kirkkaalta taivaalta" suhde loppuu, tai yllättäen saat tietää että puoliso käykin vieraissa.

Raivoajan impulsiivisuus on kultaakin kalliimpi ominaisuus. Jos joku pienikin juttu ei miellyttänyt, siitä tulee HETI palaute, ihan kuten lätkämatsissa kuitti pitää antaa heti, muuten se ei auta mitään. Omalla kohdallani voin ainakin sanoa että tämä ominaisuus on auttanut ymmärtämään naisia ihan helvetisti paremmin kuin muuten ikinä olisin oppinut. Nainen ei vaan ole looginen olento, mutta raivoajan kanssa oppii vuosien mittaan edes jonkunlaisen logiikan. Aina kun jostain EI raivota, tietää että kaikki on hyvin. Omasta mielestäni paaaaljon parempi kuin että joutuisi miettimään ja keskustelemaan että onkohan nyt kaikki kunnossa.

Ehkä kaikkein arvokkain ominaisuus raivoajassa on mielestäni rehellisyys. Kyseinen henkilö ei yleensä suunnittele mitään salaa piilossa, ei mieti eikä pohdi liikoja itsekseen, ja antaa itsensä 100% aidosti suhteelle. Tunteet, niin hyvässä kuin pahassakin, ovat aitoja ja välittömiä. Jos vaikka seksielämä ei ole tyydyttävää, se kerrotaan heti ja suoraan, sisältäen toiveet miten siihen toivotaan muutosta.

Oman kokemukseni mukaan raivoamisen perimmäinen syy lopulta on epävarmuus. Kuten sanottua raivoaja elää itse 100% hereillä mukana suhteessa, mutta pieninkin epävarmuustekijä tai pilkka sen kumppanin puolelta saa hyvin nopeasti kaikki hernemaissipaprikat nenään. Raivoaja ei käsittele pettymyksiä yleensä hyvin, ja epäilys siitä että oma suhde ei ehkä ole varmalla pohjalla, saa tämän efektin esiin. Sillä raivoaja haluaa pysyä suhteessa niin kauan kuin pysyy, muuten hän lopettaa sen selkeästi.

Yleensä myös raivoajat rauhoittuvat nopeasti, näitä "ehkä sun pitäis lähteä" hetkiä tulee kyllä kiukkupuuskassa, mutta nekin mielestäni puhdistavat vaan ilmaa ja niitä oppii käsittelemään. Siihen sopiva reaktio on esimerkiksi "vittu mä en oo lähdössä mihinkään". Tästä taas raivoaja saa pienen signaalin että toi kaveri ei lähdekään ovet paukkuen heti kun tulee riita, joka itse asiassa lujittaa hänen kiinnostustaan. Muutaman taitavan liikkeen jälkeen riita voidaan mennä sopimaan kammarin puolelle ja unohdetaan. Esim. ns. pakkohali ja hymynkare suupielessä sanottu "kyllä mä susta tykkään vaikka ootkin tommonen" toimii.

Vuosien mittaan kuten sanottua, raivoajan oppii tuntemaan aika hyvin, loppujen lopuksi todella pienillä asioilla niitä raivoamisia voi välttää tosi pitkälle. Toisekseen mitä pidempään suhde kestää, sitä paremmin raivoaja oppii tuntemaan puolisoaan, luottamaan häneen ja olemaan rennommin.

Tärkeää on toki ettei jää tohvelieläimeksi raivoajan kanssa, itse olen oppinut vetämään "vastapalloon" tietyssä vaiheessa jos homma menee välillä överiksi. Näin ollen raivoajakin oppii omat rajansa, oppii myös itse tajuamaan sen että on välillä "raivoaja", ja vähitellen asia voidaan hyväksyä ja sille osataan jopa nauraa.

Ottaa kyllä vuosien työn että raivoajan kanssa saa molemmin puolin hiottua luonteenpiirteet siten että elo on mukavaa ja harmonista, mutta omasta puolestani voin ainakin sanoa että se on sen vaivan arvoista. Avioliitto toimii kaikin puolin, olemme onnellisia yhdessä, täydellisen sitoutuneita toisiimme ja perheeseen.

Ja mitä tulee esim johonkin puhelimen penkomiseen, niin antaa toisen penkoa, niin usein kuin haluaa. Omalla kohdallanikin joskus aikoinaan puhelinta tarkkailtiin herkeämättä, nyt rouvaa ei ole enää vuosiin kiinnostanut koko laite. Kun saan tekstiviestin tai sähköpostin vaikka myöhään illalla, ei enää edes kysy että keneltä se on. Tietää että jos asia jotenkin koskee/kiinnostaa häntä, sanon siitä kyllä kysymättäkin.

Sama pätee muutenkin tulemisiin ja menemisiin, rahankäyttöön ja niin edelleen, kun luottamus on saatu rakennettua ei ole enää tarvis kytätä.

Että omasta puolestani "raivoaminen" ei ole vika vaan hyödyllinen ominaisuus, hiomaton timantti. Suosittelen. :-)
 

ace

Jäsen
Sinänsä veli Carlosin kanssa samaa mieltä. Kuitenkin tuo epävarmuus on se avainsana, joka ainakin minulla lopettaa mielenkiinnon. Jos esim. koko ajan pitää olla todistelemassa raivoavalle naiselle että "rakastan rakastan", nakertaa se suhdetta rotan lailla. Löytyy naisia, jotka ovat niin itsevarmoja, ettei tarvitse joka pikkuasiasta aloittaa raivoamista.

Tarkennuksena siis, itsestään epävarma raivoaja, kiitos ja hei!
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Käyttäjänimetön. Relax, take it easy.
Asia kunnossa.
Raivoajan vastakohta on hiljainen mököttäjä, joka on paljon pahempi. Eli pahoittaa mielensä ihan yhtälailla kuin raivoajakin, mutta ei näytä sitä
Tuo mustavalkoinen vertauskuvasihan on kuin vertaisi, että kumpi on parempi, että joku lyö nyrkillä oikean vai vasemman silmän mustaksi. Sitten on niitä, jotka eivät lyö kumpaakaan silmää vaan asioista pystytään keskustelemaan lyömättä kumpaakaan silmää mustaksi.

Joku sietää raivoajia, minä en ollenkaan. Sitä paitsi, moni raivoaja on raivoamisen lisäksi myös hiljainen mököttäjä. Minun suositukseni on, että jokainen jättäisi raivoajat olemaan yksikseen niin nuo perkeleet kenties joskus oppisivat jotakin. Välitöntä palautetta voi saada muutenkin kuin raivoamalla. Eivät ne vain kurkku suorana huutavat jääkiekkovalmentajatkaan ole niitä "aitoja ja välitöntä palautetta antavia" vaan myös rauhallisemmat antavat välitöntä palautetta. Toki jääkiekkokaukalossa pitää jo pelkän kuulemisen vuoksi korottaa ääntä enemmän jos mielii palautetta antaa, että sikäli asia on hieman erilainen mutta yleisesti sanoen raivoaminen ei ole mikään edellytys sille, että voi saada välitöntä palautetta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt olisi naista tarjolla kahdestakin suunnasta. Unelma tilanne monelle, mutta itseä lähinnä vituttaa.
Tässähän olisi loistava tilaisuus pelata pelejään ja hoidella molempia yhtäaikaisesti, mutta jotenkin on vain fiilis pitkästä aikaa alkaa jotain vakavampaa kehittämään.

Olen ollut työkaverina molempien neitien kanssa ja kumpikin on tehnyt "ensimmäiset" peliliikkeet itseäni kohti.

Törkeästi teen nyt naisista pelkkiä objektiivejä listauksessani.
Nimetään ensimmäinen vaikkapa neiti räväkäksi ja toinen neiti tasavahvaksi.

Neiti räväkkä on todella kaunis, seksikäs ja omaa upean vartalon. Ulkoisesti siis lähellä täydellistä. Luonteeltaan neiti räväkkä on sellainen että hyvän ja huonon päivän ero on todella suuri. Tuntuu välillä pahoittavan mielensä todella pienestä, jonka johdosta koko loppupäivä on sitten pilalla. Seuraavana päivänä on taas normaali. Huumorintaju on hyvällä tasolla. Stressaa kuitenkin pieniäkin asioita jopa ärsyttävän paljon.

Neiti tasavahva on kaunis, muttei yllä ulkoisesti neiti räväkän tasolle. Ei herätä samanlaista WOW-efektiä ulkoisella olemuksellaan. Neiti tasavahva on kuitenkin sisällöltään täyttä kultaa. Mahtava huumorintaju, osaa vittuilla ja ei ota niin paljon stressiä asioista. Lähempänä henkisesti itseäni verrattuna neiti räväkkään.

Omat ennusteeni on jotakuinkin sellaiset, että neiti räväkän kanssa alkuhuuma on aivan mahtavaa, mutta jossain kohtaa alkaa ne tietyt huonot puolet tulemaan pahemmin esiin.
Neiti tasavahvan kanssa elämä olisi tasaisen hauskaa, mutta se suurin intohimo puuttuisi.

Loppukaneetti:
Neiti räväkkä herättää seksuaaliset halut ja voimakkaammat tunteet.
Neiti tasavahva saa aikaan hyvän fiiliksen olemuksellaan ja on ehkä lähempänä vaimoainesta.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Jos siis tahtotila on tämä:

Tässähän olisi loistava tilaisuus pelata pelejään ja hoidella molempia yhtäaikaisesti, mutta jotenkin on vain fiilis pitkästä aikaa alkaa jotain vakavampaa kehittämään.

Ja vaihtoehdot on nämä:

Loppukaneetti:
Neiti räväkkä herättää seksuaaliset halut ja voimakkaammat tunteet.
Neiti tasavahva saa aikaan hyvän fiiliksen olemuksellaan ja on ehkä lähempänä vaimoainesta.

Niin ainakaan minä en näe päätöksenteossa kovin suurta ongelmaa. Vaan kun kyse on ihmissuhteista, niin tällaiseen valintatilanteesee on paha mennä ulkopuolisen neuvoja antamaan. Siis tämän tarkempia.

Mitä tulee tuollaisen raivoajan kanssa parisuhteessa elämiseen, niin minä itse taitaisin poistua kuviosta. En jaksaisi elämää, jossa koskaan ei tiedä, onko ihan minkä tahansa tilanteen reaktiona räjähdys ja - anteeksi nyt vaan - lapsellinen kiukuttelu. Miesten onneksi raivoajat ja hiljaiset mököttäjät eivät ole ne ainoat tarjolla olevat naistyypit. Ja uskallan käyttää termiä naistyypit, koska ihan samalla tavalla naiset tyypittelee miehiä, eikä siinä ole mitään väärää.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vielä oudompaa on mielestäni se, että nainen/tyttö tulee siihen viereen toljottamaan. KapuHidas oli siis soittamassa tuon flikan luuriin. Miksi siihen pitää tulla viereen kyttäämään?

Mun arvaus on, että juuri tässä on se pointti, miksi tyttö tuli katsomaan puhelinta. suhde on melko tuore ja vähänkin epävarmaa sorttia oleva haluaa varmasti nähdä, millä nimellä kumppani on tallentanut hänet puhelimeen. Lukeeko siellä kliinisesti tytön koko nimi, tuttavallisemmin etunimi vai söpösti rakas tms.

Veikkaan, että tyttö on halunnut ohimennen vilkaista, miten on tuon nimityksen suhteen. Ja sitten kun kaveri kääntää puhelimen pois, on ruvennut pelkäämään, että siellä jotakin tyyliin "hoito2".
 

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Jos nyt vielä viimeisen päivityksen tähän tilanteeseen jakaisin. Tuli siis sanottua tuolla emännälle, että pitäköön tunkkinsa viimeisen riidan päätteeksi, joka taas alkoi aivan helvetin lapsellisesta syystä, ei oikein tahdo edes nimimerkin takaa kehdata sitä kertoa.

Elikkä olen yhden naispuolisen duunikaverin kanssa lähdössä maanantaina ajelemaan kohti omaa kotiseutua ja tämä duunikaveri on samalta seudulta kotoisin. Kerroin sitten tälle emännällekin siitä, että olisi tällaista reissua tiedossa, niin vastaus kajahti, että "Niin just. Sen kanssa kyllä varmasti kiinnostaa sillä reissulla kaikki muukin sitten". Sanoin, että ei nyt oikeasti aloiteta tätä taas, ei löydy minkäänlaisia intressejä tapella joka päivä tällaisista jutuista. Se vaan jatkoi tuota, että "kyllähän se on varma, että et sä ihan vaan hyvää hyvyyttäsi sitä sinne heitä" ja lopulta totesin, että mielestäni tuo mun duunikaveri on sen verran ärsyttävä, että ei voisi vähempää kiinnostaa, elikkä ihan oikeasti heitän sen vain siksi sinne, koska en nyt kehtaa duunikaverille sanoa, että et muuten pääse kyytiin. Tässä vaiheessa se käänsi sitten tilanteen sillä tavalla, että olin oikeasti vähän aikaa monttu auki, että mitä vittua täällä oikeasti tapahtuu: "Aijaa, olispa kiva tietää mitä sinä kerrot minusta sinun kavereille. Aivan varmasti haukut minua niille raivoavaksi akaksi".

Siinä vaiheessa minun rauhallisessa mielessäni naksahti. Sanoin, että nyt on sellanen homma, että tämä juttu loppuu tähän. Minä en perkele ala tuota nalkutusta kuuntelemaan, ei vain ole minkäänlaista kiinnostusta jatkaa tätä tällaisenaan ja lopulta pienen sananvaihdon jälkeen lompsin pois. Yhtä aikaa tosi helpottunut, mutta silti niin paha olla. Parhaina hetkinä oikeasti nautin tuon naisen seurasta kovasti, mutta sitten nämä huonommat puolet olivat aivan täyttä helvettiä. Aika paljon on tullut viestiä, että haluaa parantaa tapansa jne., mutta eihän tässä nyt oikeasti enää paluuta takaisin ole. Nyt sitten katselemaan jostain ihan aavistuksen verran rauhaisampaa parempaa puoliskoa... :)
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Kyllä naiset on todella ihmeellisiä keksintöjä. Hermonsa polttavat todella helposti, jos sattuu pikkuisessa tuiskeessa ottamaan yhteyttä. Sitten valitetaan, kun miehet eivät osaa olla romanttisia. Kyllä nykyajan naiset on ovat todella nirsoja, kun ei mies kelpaa, vaikka kultalautasella tuotaisiin tälläinen Suomalainen SONNI eteen. Minua ei haittaisi, jos naiset soittaisi ja kysyisi kylään. Mutta ne naiset...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos nyt vielä viimeisen päivityksen tähän tilanteeseen jakaisin. Tuli siis sanottua tuolla emännälle, että pitäköön tunkkinsa viimeisen riidan päätteeksi, joka taas alkoi aivan helvetin lapsellisesta syystä, ei oikein tahdo edes nimimerkin takaa kehdata sitä kertoa.

... Nyt sitten katselemaan jostain ihan aavistuksen verran rauhaisampaa parempaa puoliskoa... :)

No onnea viisaasta päätöksestä. Aika uskomatonta settiä kaikenkaikkiaan! Kuulostaa siltä että vastakappaleella ei ollut mielenterveys ja itsetunto ihan kunnossa. Teit kyllä mielestäni ihan oikein.

Varmista nyt seuraavalta jo hyvissä ajoin että löytyykö tuollaista neuroottisuutta :D
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Loppukaneetti:
Neiti räväkkä herättää seksuaaliset halut ja voimakkaammat tunteet.
Neiti tasavahva saa aikaan hyvän fiiliksen olemuksellaan ja on ehkä lähempänä vaimoainesta.

Eipä näistä toisten ihmisten suhdekuvioista oikein mitään pysty sanomaan mutta tässä mielipiteeni.

Sanoit, että "neiti tasavahva ei herätä samanlaista WOW-efektiä ulkoisella olemuksellaan" ja "neiti tasavahvan kanssa elämä olisi tasaisen hauskaa, mutta se suurin intohimo puuttuisi."

Sanoisin, että kumpikaan ei ole tässä tapauksessa ns. "vaimoainesta". Täältä on helppo tietysti jakaa mielipiteitä mutta jos sulla ei välttämätön tarve ole nyt alkaa seurustelemaan jonkun kanssa niin itse tekisin seuraavasti. Panisin neiti räväkkää niin pitkään kuin juttu kestäisi ja puolestaan neiti tasavahvan kanssa yrittäisin pitää hyvää ystävyyssuhdetta yllä.

Itse maltoin odottaa "sitä täydellistä oikeaa" ja sainkin naisen, joka saa WOW-efektit vielä yli viiden vuoden yhdessäolon jälkeenkin aikaan sekä on kaikella muullakin tavoin täydellinen kumppani.

Eli: Pane neiti räväkkää, ole ystävä neiti tasavahvan kanssa ja odota sitä naista, jossa on koko paketti samassa :)
 

Kaarle6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Eisbären Berlin
Miten muistelin, että löytyisi joku lahjaketju, jossa voisi kysellä mitä ostaa lahjaksi tyttöystävälle? Nojoo, laitetaan tähän sitten.

Stressi alkaa nousta lahjan suhteen. Jotain tarttis keksiä parin viikon päästä. Ainoa mikä on ollut mielessä, joka olisi jotain persoonallista niin ajattelin painattaa esim. kahvimukiin meidän ensimmäiset viestit/keskustelut whatsappissa, kun sitä nykyään kovin moni käyttää viestimenä. Lähinnä kysyn, että onko idea hyvä, vai ei jatkoon?

Tyttöystävä itse osti minulle lahjaksi keikkaliput, joten ei mitään maagisen säväyttävää, vaikkakin ihan kiva lahja.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Miten pitäisi edetä?! No perkele käyttää tilaisuudet hyväksi ja nauttia meidän muiden normaalien "seksiä kerran kuussa ja aloitteita ei ikinä suuleikeistä puhumattakaan" parisuhteessa olevien puolesta!

No tämä oli ja meni. Ei vaan kemiat kohdanneet muutoinkaan, mutta kyllä se on normaaleja käytöstapoja vastaan jos aletaan kahvilassa runkkaamaan kumppania..
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Elätkö puutteessa? Eivätkö naiset anna sinulle vakoaan? Ei hätää! Nyt on löytynyt luonnollinen ratkaisu tähän ikiaikaiseen ongelmaan. Tämä puu, varsinainen panopuu, on ratkaisusi. Ota pora mukaan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tällä viikolla vietetään ensimmäistä kertaa maailmassa Klitorisviikkoa. "Tarkoituksena on juhlia tuota naisten intiimialueen osaa koko viikon ajan ja saada se tuotua paremmin "parrasvaloihin".

Kysykääpä siis tällä viikolla naiseltanne, että miten klitoriksesi voi ja pitäkää erityisen hyvänä.

Voihan tuota käydä kysymässä keneltä naiselta tahansa, nyt kun kerran on klitorisviikko. Voi vaikka bussissa istahtaa sopivan näköisen naisen viereen ja alkaa kyselemään käheällä äänellä, että kaipaisikos pikkuneiti vähän klitorishierontaa, nyt olisi sormileikin aika, ja kielelläkin voin lipaista jos on alapesu kunnossa, sillinhajuista en maista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkien tyttöystävä-/vaimolahjojen kuningaspultti on tässä:

Upeaakin upeampi Nomination -pala.

Kelpaa vaikka kymmenvuotishääpäivän lahjaksi.

Että silleen...

Olen ymmärtänyt, että Nomination-koru on aika kärkipään lahjaidea jos haluaa laittaa persoonattoman lahjan tai loukata läheistään.

Top lista vapaassa järjestyksessä
1. Rahaa
2. Lahjakortti
3. Suklaarasia (etenkin jouluna)
4. Valmis setti jotain hoitotuotteita
5. Saunasetti (etenkin tuparilahjana)
6. Nomination koru
7. Halpa Kalevala-koru
8. Kirja
9. Kodinkoneet (Imurilla pääsee kärkipaikoille)
10. Keittokirja

Kaikki yllä olevat kruunataan pirkka-ruusupuskalla ja valmiilla kortilla. Lisäpisteitä saa jos unohtaa merkkipäivän tai onnistuu näyttävästi "pelastamaan" homman siten, että lahjaa odotetaan aamulla ja toteuttaa homman töiden jälkeen.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Olen ymmärtänyt, että Nomination-koru on aika kärkipään lahjaidea jos haluaa laittaa persoonattoman lahjan tai loukata läheistään.

Top lista vapaassa järjestyksessä
1. Rahaa
2. Lahjakortti
3. Suklaarasia (etenkin jouluna)
4. Valmis setti jotain hoitotuotteita
5. Saunasetti (etenkin tuparilahjana)
6. Nomination koru
7. Halpa Kalevala-koru
8. Kirja
9. Kodinkoneet (Imurilla pääsee kärkipaikoille)
10. Keittokirja

Kaikki yllä olevat kruunataan pirkka-ruusupuskalla ja valmiilla kortilla. Lisäpisteitä saa jos unohtaa merkkipäivän tai onnistuu näyttävästi "pelastamaan" homman siten, että lahjaa odotetaan aamulla ja toteuttaa homman töiden jälkeen.

Lisätään tähän vielä. Rasvaprosenttimittari, selluliitin hierontaan tarkoitettu kone. Kaikki mahdolliset jumppavälineet.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mitä pahaa on halvassa Kalevala-korussa, jos natsaa sarjaan ja tyyliin?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olen ymmärtänyt, että Nomination-koru on aika kärkipään lahjaidea jos haluaa laittaa persoonattoman lahjan tai loukata läheistään.

Top lista vapaassa järjestyksessä
1. Rahaa
2. Lahjakortti
3. Suklaarasia (etenkin jouluna)
4. Valmis setti jotain hoitotuotteita
5. Saunasetti (etenkin tuparilahjana)
6. Nomination koru
7. Halpa Kalevala-koru
8. Kirja
9. Kodinkoneet (Imurilla pääsee kärkipaikoille)
10. Keittokirja
Kirjahan on mitä parhain lahja, jos lahjan saaja on lukunaisia. Keittokirjakin on ihan jees, jos lukunainen harrastaa ruuanlaittoa. Olen noiden lisäksi lahjonut myös yhdellä listan artikkelilla, mutta se oli lahjan saajan oma toivomus. Lasketaanko kallis Kalevala-koru mukaan listaan (sekin oli toivottu lahja)?

Edesmennyt faijani yllätti äitini eräänä 70-luvun nostalgisena jouluna sähköpapiljoteilla. Taisivat mennä kierrätykseen, kun äidilläni on ollut melkein aina kohtuullisen lyhyt hiusmalli. Kyllä miehet ovat siis aina osanneet!
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Hiljaista on ollut JA:n naisasia-palstalla, liekö kesäkissoja tarttunut matkaan? Itselläni ei sellaista ole, enkä ajattelut hankkia. Kesällä on ihanaa olla vapaa ja nauttia kauniista maisemista! ;) PS Muistakaa kesäkumit!
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Aina jotain pientä juttua, mutta ajattelin pitää matalaa profiilia naisten suhteen kesän. Arvioisin, että joskus syyskuussa taas on aikaa ja mielenkiintoa katsella naisia enemmän. Toki jos joku oikein kilpailukykyinen yksilö sattuu kesän aikana kohdalle ja täyttää hyvän naisen tunnusmerkit niin voin harkita jotain kesäkissaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös