Naisasiat

  • 7 519 975
  • 26 580

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Hyvin hoidettu kuitenkin sinun puoleltasi. Koskaan ei pidä ystäviä jättää seurustelukumppanin pyynnöstä. Se ei pitkällä tähtäimellä tule kuitenkaan auttamaan mihinkään, vaan mustasukkainen seurustelukumppani tulee kuitenkin löytämään uusia syitä olla mustasukkainen.

Vahva sama. Jos seurustelukumppani pistää valitsemaan itsensä ja ystävän väliltä, niin jokainen täysjärkinen valitsee sen ystävän. Seurustelukumppanin motiivina voi mustasukkaisuuden lisäksi olla myös kontrollifriikkiys, jolloin se kontrollointi ja määräilyhalu ei taatusti jää siihen ystäväpiirin oikean koostumuksen saneluun.

Minä menin luennolla eturiviin ja join kossupullosta vettä. Samoin hörpin vettä yliopiston punttisalilla siitä samaisesta pullosta. Siitäs saivat.

Kerran eräällä luennolla eturivissä istunut tyyppi kaivoi kossupullon laukustaan, korkkasi, ja alkoi siemailla. Ympärille levinnyt tuoksu vahvisti, että juoma ei ollut vettä. Luennoitsijan ilme oli näkemisen arvoinen. Olin tilanteessa ainoastaan silminnäkijä, en siis sen enempää tuo siemailija kuin luennoitsijakaan.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Jos siinä kaverikortissa toivotettiin samalla hyvää joulua, niin on se sama asia.

Entäpä se kun sain samaiselta kaverilta (lue naiselta) kaverikortin ja myöhemmin vielä joulukortinkin. Sen jälkeen en sitten ole saanut mitään, en edes lämmintä kättä.

Mutta siirrytäänpä vakavammalle linjalle.

Kyllähän noihin kaverikortteihin on itsekin tullut törmättyä oikeastikin muutamia kertoja, ja ensimmäiset kerrat vuosikymmeniä sitten tuntuivat todella ikäviltä ja ne jopa satuttivat herkkää ja seurustelusuhteissa todella kokematonta vladia. Iän karttuessa olen oppinut suhtautumaan niihin hiukan toisella tavalla, en tiedä onko kyseessä terveempi ja mallikelpoisempi tapa, mutta otan kaverikortit elämään kuuluvina asioina ja minulle ne ovat tavallaan osa elämää, ne kuuluvat elämään ja niitä tulee kohdille vaikka kuinka niitä koettaisi välttää.

Suurin osa kaverikortin lyöneistä ovat sittemmin kadonneet elämästäni ts. kaverikortti oli "painu vittuun" -kortti mutta opittuani elämään näidenkin kanssa, en enää anna sellaisen haitata elämääni. Ajattelen, en vain sopinut hänelle, mutta se nyt ei ole minun ongelmani. Joku voi tulkita tämän ongelman vähättelyksi, mikä voi pitää paikkaansa, mutta en kuitenkaan jaksa tuhlata energiaani siihen, että vatvon mielessäni loputtomia aikoja saamiani kaverikortteja.

Pari kaverikortin antanutta on kuitenkin aidosti halunnut olla kaverinani ja olemme oikein hyvissä väleissä, ei kuitenkaan mitään sydänystäviä mutta niin hyvissä väleissä kuitenkin, että voimme heittää läppää toinen toisillemme. Ja olen ihan tyytyväinen siihen, että tilanne on tämä. He ovat mukavia ihmisiä ja ilmeisesti minäkin olen riittävän mukava heille, koska jaksavat pitää minuun yhteyttä vaikka ei samassa kaupungissa asutakaan.

vlad.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Tiedättehän ne Evian-pullosta eturivissä vettä hörppivät ihan vitun itsetietoiset naiset. Pääasiassa taloustieteen naiset. Ne juovat vettä sen vuoksi, että joku näkee sen juomisen, ei sen vuoksi, että janottaisi. Minä menin luennolla eturiviin ja join kossupullosta vettä. Samoin hörpin vettä yliopiston punttisalilla siitä samaisesta pullosta. Siitäs saivat.

Join 12-vuotiaana, omassa lätkäpelissäni, mehua Glenfiddich 12yo -pullosta :D Hienoa tai ei, se oli ainoa tyhjä pullo kotona kaapissa ja sporttipullo hävyksissä.
 

#76

Jäsen
Herätin aikoinaan paheksuntaa lipittämällä Itävallan reissulla Gordons-pullosta vettä. Äiti reagoi tilanteeseen eli paheksuviin mummoihin liottamalla illalla etiketin pullosta. Puolen litran muovipullo, ihan loistava kuljettaa mukana patikoidessa alpeilla. Menee siis naisasioidenkin puolelle :) itseäni harmitti etikettien menetys, koska pullo ei ollut yhtään niin pähee ilman niitä.
 

tulikaste

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tero Lehterä
Tämähetkinen tilanteeni "lukio käyty, maanpuolustusvelvollisuus täytetty, ei opiskelupaikkaa, odottelen pääsykoekirjojen julkistamista kotona" ei kyllä ole mikään kaikista hedelmällisin maaperä näiden tällaisten asioiden menestyksekkäälle hoitamiselle. Tai ehkäpä olisikin, vapaa-aikaa kun riittää, mutta kun ei juuri ole mitä hoitaa, olen nimittäin ollut niin tehokas näissä aiemmin että kaikki naikkoset joihin olen tutustunut ja joiden kanssa on jotain säpinää ollut olen myös onnistunut torpedoimaan pois tai ne joiden kanssa ei näin käynyt ovat sitten sopivasti juuri muuttaneet pois kaupungista.

Opiskelut tosiaan alkavat 100% varmuudella ensi vuonna - paikkaa ei vielä ole mutta menen vaikka läpi harmaan kiven saadakseni paikan ja aikaa lukea on koko kevät. Yliopistossa jonkun nätin ainejärjestön tytön hurmaaminen ei sitten tule olemaan homma eikä mikään mutta tällä hetkellä on kyllä aikas nihkeää sanoisinko. Kun vielä olen tällainen perinteinen ujo suomalainen niin avot. Juomaloista löytyy seuraa kun viitsii vähän yrittää mutta yleensä päiväsaikaan tavatessa sitten jompikumpi huomaa ettei toinen ollutkaan ihan sitä miltä vaikutti yön kiiruksessa, syystä tai toisesta. Ulkonäöllisesti tai luonteen osalta. (En tykkää yhden yön jutuista ja puhun tässä koko sepustuksessa nyt vakituisestä läheisyydestä, mitä kaipaan).

Netti voisi tietysti olla varteenotettava vaihtoehto, mutta 1) ei millään pahalla mutta täytyy niissä naisissa jotain outoa olla kun siellä ovat ja 2) olen sen verran mulkvisti/mies että naisen täytyy täyttää jonkinlaiset ulkonäkökriteerit. Valitettavasti nettiin useimmiten eivät kerry ne ihan hehkeimmät kauniimman sukupuolen edustajat kansakunnastamme. On sääli, että suomalaisessa kulttuurissa tuntemattoman ihmisen lähestyminen julkisella paikalla on suurinpiirtein raiskausyritys. Eipä mitään sellaista oikein viitsi lähteä edes kokeilemaan, ei vaikka jonkun hyvän aloituskeinonkin keksisi.

Hohhoih.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Netti voisi tietysti olla varteenotettava vaihtoehto, mutta 1) ei millään pahalla mutta täytyy niissä naisissa jotain outoa olla kun siellä ovat ja 2) olen sen verran mulkvisti/mies että naisen täytyy täyttää jonkinlaiset ulkonäkökriteerit. Valitettavasti nettiin useimmiten eivät kerry ne ihan hehkeimmät kauniimman sukupuolen edustajat kansakunnastamme.

Mistäs tiedät, jos et ole kokeillut?

Netistä löytyy kyllä oikeinkin hehkeitä neitosia tätä nykyä. Heille vaan on sen verran runsaasti miestarjontaa, ettei ihan kuka tahansa pääse edes jutulle. Sikäli kenties kannattaa tapauksessasi pysyttäytyä "live"-kanssakäymisessä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Netti voisi tietysti olla varteenotettava vaihtoehto, mutta 1) ei millään pahalla mutta täytyy niissä naisissa jotain outoa olla kun siellä ovat ja 2) olen sen verran mulkvisti/mies että naisen täytyy täyttää jonkinlaiset ulkonäkökriteerit. Valitettavasti nettiin useimmiten eivät kerry ne ihan hehkeimmät kauniimman sukupuolen edustajat kansakunnastamme

Nyt on taas niin harvinaislaatuista paskaa, että ei tiedä miten päin sitä olisi. Jos sopivan ikäisistä naisista tasan tarkkaan 100% käyttää internetiä, niin mitä outoa siinä on, että osa niistä on nettideiteillä?

Hakukriteereihin voi laittaa hyvin tarkkaan mitä haluaa, niin rumien profiileja ei sinun ruudullesi edes tule. Onhan siellä tietenkin yli satakiloisia neljän lapsen yh-äitejä. Se on totta, että niitä löytää harvemmin baareista, mutta kyllä baaritkin ovat täynnä rumia ja lihavia ihmisiä. Siellä niitä ei voi edes välttyä näkemästä, kotikoneella voi, jos niin haluaa.

Totta kai naisen täytyy täyttää tietynlaiset ulkonäkökriteerit, ei se ole mitenkään pinnallista. Minkäänlaista kipinää ei vain voi syntyä, jos ulkonäkö ei miellytä. Ongelmallisempaahan se baarissa on, kun olet juonut ne kauniiksi ja sitten kun ensitreffit koittavat, niin totuus onkin toinen. En todellakaan ymmärrä miten ihmeessä nettideittailu eroaa baarissa ympäripäissään sekoilusta? Saako veroilmoituksen tehdä netissä vai onko sekin jotain hämärien ihmisten rikollista puuhaa?

Ongelma on tosiaan siinä, että miten tahansa niitä yrität, niin vastauksia saat kymmeneltä tytöltä nolla tai yksi. Ja nekin jäävät sitten helposti yhteen tai kahteen viestiin. Toisaalta eihän siitä tarvitse ottaa minkäänlaista stressiä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Netti voisi tietysti olla varteenotettava vaihtoehto, mutta 1) ei millään pahalla mutta täytyy niissä naisissa jotain outoa olla kun siellä ovat ja 2) olen sen verran mulkvisti/mies että naisen täytyy täyttää jonkinlaiset ulkonäkökriteerit. Valitettavasti nettiin useimmiten eivät kerry ne ihan hehkeimmät kauniimman sukupuolen edustajat kansakunnastamme.

Tuo saattoi päteä silloin kun internet oli harvojen friikkien käyttämä leikkikalu. Kuten tuossa jo pernaveikkokin totesi, niin nykyään sitä käyttää käytännössä 100% naisistakin. Moni käyttää sitä ihan sen normaalin baareissa pörräämisen oheistoimintana. Ne eivät siis ole mitenkään toisiaan poissulkevia. Siellä netissä ei siis roikuta sillä, että se olisi joku viimeinen vaihtoehto. Se on monelle vain ihan hyvä lisä.

Minä muuten löysin oman naisystäväni tuota kautta. Kohta tulee viisi yhteistä vuotta täyteen. Ulkonäkökriteerit myös täyttyivät, vaikka olenkin ollut siinä jokseenkin valikoiva. Itsekin kun olen melkoisen outo tapaus, niin kaipa tämä kyseinen nainen sitten sopi siinäkin mielessä meikäläiselle. Olimme muuten kumpikin varsin aktiivisia eläjiä, joten meidänkään kohdalla netti ei ollut se ainoa tapa puolison etsimiseen. "Oikeassa elämässä" emme vaan välttämättä olisi kohdanneet.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Opiskelut tosiaan alkavat 100% varmuudella ensi vuonna - paikkaa ei vielä ole mutta menen vaikka läpi harmaan kiven saadakseni paikan ja aikaa lukea on koko kevät. Yliopistossa jonkun nätin ainejärjestön tytön hurmaaminen ei sitten tule olemaan homma eikä mikään mutta tällä hetkellä on kyllä aikas nihkeää sanoisinko.

No mikä tuossa nyt on enää epäselvää. Kun tunnut ottavan elämän muutenkin sarjana erilaisia suorituksia, niin turhahan naisen hankkimista on tässä vaiheessa murehtia. Yksi suoritus kerrallaan, kato. Eli nyt keskityt tiukasti niihin kirjoihin, kun kuitenkin tiedät, että ainejärjestötyttö se siellä jo odottaa huulet kutsuvasti raollaan.

Miksi todellakaan vaivautua mihinkään nettitreffeille saatika baariin, kun suunnitelma on noin vedenpitävä. Snadisti malttia nyt vaan, niin taivaan portit (ja häpyhuulet) aukenee.

Pääsykokeisiin lukemisen ohella voit harrastaa itsesaastutusta, mutta älä missään tapauksessa, jestas sentään, lähde mihinkään Internetiin hakemaan virikkeitä. Ja nyt Jatkoajan tunnarit myös sassiin pois, koska eihän netissä kukaan järkevä roiku.
 

tulikaste

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tero Lehterä
pernaveikko kirjoitti:
Nyt on taas niin harvinaislaatuista paskaa, että ei tiedä miten päin sitä olisi. Jos sopivan ikäisistä naisista tasan tarkkaan 100% käyttää internetiä, niin mitä outoa siinä on, että osa niistä on nettideiteillä?

Eipä kai mitään... ehkä vähän ajattelematon kommentti minulta. Eihän siinä mitään outoa sinänsä ole.

Hakukriteereihin voi laittaa hyvin tarkkaan mitä haluaa, niin rumien profiileja ei sinun ruudullesi edes tule. Onhan siellä tietenkin yli satakiloisia neljän lapsen yh-äitejä. Se on totta, että niitä löytää harvemmin baareista, mutta kyllä baaritkin ovat täynnä rumia ja lihavia ihmisiä. Siellä niitä ei voi edes välttyä näkemästä, kotikoneella voi, jos niin haluaa.

En kuitenkaan sanonut etten suoranaisesti kestäisi nähdä "rumia ja lihavia" naisia, ei tässä ihan sellaisesta kyse kuitenkaan ole. Onhan baarissakin kaikenlaista menijää, totta kai. Sanoin vain, että useimmiten netissä tuntuu olevan vähemmän omaan makuun kolahtavia tyttöjä. Mitä baareihin tulee, en sanonut että sieltäkään varsinaisesti mitään enkeleitä löytyisi.

Ongelmallisempaahan se baarissa on, kun olet juonut ne kauniiksi ja sitten kun ensitreffit koittavat, niin totuus onkin toinen. En todellakaan ymmärrä miten ihmeessä nettideittailu eroaa baarissa ympäripäissään sekoilusta? Saako veroilmoituksen tehdä netissä vai onko sekin jotain hämärien ihmisten rikollista puuhaa?

Vaikka nettideittailu onkin ilmeisesti sitten ihan "sosiaalisesti hyväksyttyä" nykyään, mielestäni sillä on yhä hieman kehno maine. Ajatellaan, että vain epätoivoiset ihmiset laittavat viimeisenä oljenkortenaan ilmoituksen nettitreffeille, siinä missä baariin meno on se numero uno listalla paikoista, josta vähän yksinäisemmän suomalaisen voisi kuvitella lähtevän etsimään itselleen kumppania. Tätä lähinnä hain takaa, mutta olet kyllä varmaan ihan oikeassa että ahdasmielinen ajattelutapa on, vähän vanhentunutkin ehkä.

Sistis kirjoitti:
Tuo saattoi päteä silloin kun internet oli harvojen friikkien käyttämä leikkikalu. Kuten tuossa jo pernaveikkokin totesi, niin nykyään sitä käyttää käytännössä 100% naisistakin. Moni käyttää sitä ihan sen normaalin baareissa pörräämisen oheistoimintana. Ne eivät siis ole mitenkään toisiaan poissulkevia. Siellä netissä ei siis roikuta sillä, että se olisi joku viimeinen vaihtoehto. Se on monelle vain ihan hyvä lisä.

Minä muuten löysin oman naisystäväni tuota kautta. Kohta tulee viisi yhteistä vuotta täyteen. Ulkonäkökriteerit myös täyttyivät, vaikka olenkin ollut siinä jokseenkin valikoiva. Itsekin kun olen melkoisen outo tapaus, niin kaipa tämä kyseinen nainen sitten sopi siinäkin mielessä meikäläiselle. Olimme muuten kumpikin varsin aktiivisia eläjiä, joten meidänkään kohdalla netti ei ollut se ainoa tapa puolison etsimiseen. "Oikeassa elämässä" emme vaan välttämättä olisi kohdanneet.

OK, sitten minun käsitykseni nettideittailusta on vanhentunut. Minulla on näet ollut sellainen, ehkäpä varsin vääränlainen mielikuva, että nettiin ei turhan moni "kysytty" ihminen treffihakemusta laita. Omanikäisissäni kaveripiireissä nettideittailulla on aika negatiivinen maine. Tämä esimerkkisi kuitenkin itse asiassa on aika rohkaiseva, ehkäpä pitäisi suhtautua avoimemmin mielin tähän vaihtoehtoon.

Snakster kirjoitti:
No mikä tuossa nyt on enää epäselvää. Kun tunnut ottavan elämän muutenkin sarjana erilaisia suorituksia, niin turhahan naisen hankkimista on tässä vaiheessa murehtia. Yksi suoritus kerrallaan, kato. Eli nyt keskityt tiukasti niihin kirjoihin, kun kuitenkin tiedät, että ainejärjestötyttö se siellä jo odottaa huulet kutsuvasti raollaan.

Heh. Eihän siinä ole tosiaan mitään epäselvää. Voit ehkä ymmärtää kirjoittamani sarjana suorituksia, mutta minä koen ne tavoitteina ja niiden saavuttamista voi käsittääkseni suunnitella aika vapaasti. En ymmärrä mitä pahaa oli tuossa mitä lainasit, totesin vain että opiskelemaan päästyäni on luonnollinen ympäristö josta luultavasti löytää samanhenkisen kumppanin. Tai sitä minä hain takaa, sanankäänteet ehkä olivat vähän turhan mahtipontiset. Juuri nyt tuollaista päivänselvää kohtaamispaikkaa ei ihan niin helposti mieleen heti pälkähdä. Ja totta kai, ulkoahan niitä tyttöjä löytyy, mutta kuten sanoin, suomalaisessa kulttuurissa ei tuntemattomien lähestyminen kovin hyväksyttyä tunnu olevan, ainakaan täysin tyhjästä.

Miksi todellakaan vaivautua mihinkään nettitreffeille saatika baariin, kun suunnitelma on noin vedenpitävä. Snadisti malttia nyt vaan, niin taivaan portit (ja häpyhuulet) aukenee.

Mutta minähän olen "vaivautunut" baariin ja pohdin juuri tuossa että pitäisiköhän kokeilla nettitreffejä. Baarista puhumisen yhteydessä mainitsin vain että tulokset eivät usein ole olleet järin onnistuneita. Viimeinen lauseesi kyllä pitää varmasti kutinsa : )

Pääsykokeisiin lukemisen ohella voit harrastaa itsesaastutusta, mutta älä missään tapauksessa, jestas sentään, lähde mihinkään Internetiin hakemaan virikkeitä. Ja nyt Jatkoajan tunnarit myös sassiin pois, koska eihän netissä kukaan järkevä roiku.

No nyt meni jo vähän överiksi.
 
Viimeksi muokattu:

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Opiskelut tosiaan alkavat 100% varmuudella ensi vuonna.
Kauppis, oikis vai lääkis? Mikään muuhan se ei noiden kokonaispuheiden perusteella ole.

Olen aika 50-30-20.

Et sinä ykkösvuoden märkäkorvana vielä mitään näpsäkkää opiskelijatyttöä nappaa. Siellä on charmantit vanhemmat opiskelijaherrat valmiina palvelukseen.

No mutta. Onnea nyt kuitenkin.
 

tulikaste

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tero Lehterä
Kauppis, oikis vai lääkis? Mikään muuhan se ei noiden kokonaispuheiden perusteella ole.

Olen aika 50-30-20.

Et sinä ykkösvuoden märkäkorvana vielä mitään näpsäkkää opiskelijatyttöä nappaa. Siellä on charmantit vanhemmat opiskelijaherrat valmiina palvelukseen.

No mutta. Onnea nyt kuitenkin.

No joku noista kyllä : ) Kieltämättä esittämäsi skenaario on mahdollisesti todennäköinenkin uhkavakuva ja mikäli se näin menee niin äkkiäkös minä ilmaannun taas tänne itkemään. Kiitos nyt kuitenkin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
On sääli, että suomalaisessa kulttuurissa tuntemattoman ihmisen lähestyminen julkisella paikalla on suurinpiirtein raiskausyritys. Eipä mitään sellaista oikein viitsi lähteä edes kokeilemaan, ei vaikka jonkun hyvän aloituskeinonkin keksisi.
Nössö.

Noin muutoinkin koko kirjoituksesi oli kyllä sitä itseään. En nyt tahalleni sano ikävästi, että ei sillä. Vaikutti kuitenkin siltä kuin joku oman elämänsä ollijokinen, 19 v, luulisi jo olevansa pukukopin kuningas, vaikka on vielä jotain ihan muuta.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kauppis, oikis vai lääkis? Mikään muuhan se ei noiden kokonaispuheiden perusteella ole.
Olet väärässä, tuntomerkit annettiin selvästi.
Opiskelut tosiaan alkavat 100% varmuudella ensi vuonna - paikkaa ei vielä ole mutta menen vaikka läpi harmaan kiven saadakseni paikan ja aikaa lukea on koko kevät. Yliopistossa jonkun nätin ainejärjestön tytön hurmaaminen ei sitten tule olemaan homma eikä mikään mutta tällä hetkellä on kyllä aikas nihkeää sanoisinko.
Teologinenhan tuo on.
 

tulikaste

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tero Lehterä
Nössö.

Noin muutoinkin koko kirjoituksesi oli kyllä sitä itseään. En nyt tahalleni sano ikävästi, että ei sillä. Vaikutti kuitenkin siltä kuin joku oman elämänsä ollijokinen, 19 v, luulisi jo olevansa pukukopin kuningas, vaikka on vielä jotain ihan muuta.

Okei. Ei siitä kyllä kauaa olekaan kun olin ollijokinen, 19 v, että ihan oikeilla jäljillä ehkä olet. Ei tässä iässä tosiaan varmaan sitten tiedä paljostakaan juuri mitään. Viime aikoina on nähty että nuoret päästelevät suustaan kaikenlaista : ) Jos kirjoittamani oli sitä itseään niin voisit kertoa että missä kaikessa olin vähäsen tai täysin väärässä. En sano tätä mitenkään riidanhakuisesti vaan ihan aidosti, siksi kai tähän ketjuun alun alkaenkin kirjoitetaan että kuulee muiden mietteitä asioista. Voi saada uusia näkökulmia ja niinpä onkin jo nyt käynyt, esimerkiksi että nettideittailu ei tosiaan taidakaan olla mitään mikä pitäisi heti kättelyssä lytätä ilman mitään kokeilua. Koska koko teksti oli sitä itseään niin ilmeisesti näkemykseni on sitten täysin nurinkurinen. Missä siis meni mönkään?
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Missä siis meni mönkään?
Lue tekstisi vaikka kolmen vuoden kuluttua uudelleen, niin asia selvinnee. Vastaan on tullut jo pari epäonnistumistakin elämässä, ruoka ei olekaan aina valmiina odottamassa ja tarvitset enemmän joko unta tai rahaa. Naisten aivoituksistakin saattaa olla ujo käytännön kokemus.

Pikkuisen tuo siis kaipasi perspektiiviä. Sinänsä hyvä, että Suomesta löytyy tuolla asenteella eläviä nuoria. Tuskin släkkiydyt sossupummiksi.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Missä siis meni mönkään?
Älä hyvä veli tuota asennetta ota, sinä elät elämäsi parasta aikaa. Kuten kerroit, "lukio käyty, maanpuolustusvelvollisuus täytetty, ei opiskelupaikkaa, odottelen pääsykoekirjojen julkistamista kotona" eli sinullahan ei ole mitään velvollisuuksia hoidettavanasi joten ei muuta kun nussit kaikkea mikä liikkuu kunnes ne pääsykoekirjat julkaistaan ja eikä silläkään ole oikeastaan mitään väliä, ensi vuonna on uudet kirjat ja uudet pääsykokeet. Nyt on todellakin aika kokeilla ihan kaikkea, nuorta ja vanhaa, mustaa ja valkoista ihan kotikulmilta interwebiin asti. Nauti ja elä!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Netti voisi tietysti olla varteenotettava vaihtoehto, mutta 1) ei millään pahalla mutta täytyy niissä naisissa jotain outoa olla kun siellä ovat ja 2) olen sen verran mulkvisti/mies että naisen täytyy täyttää jonkinlaiset ulkonäkökriteerit. Valitettavasti nettiin useimmiten eivät kerry ne ihan hehkeimmät kauniimman sukupuolen edustajat kansakunnastamme. On sääli, että suomalaisessa kulttuurissa tuntemattoman ihmisen lähestyminen julkisella paikalla on suurinpiirtein raiskausyritys. Eipä mitään sellaista oikein viitsi lähteä edes kokeilemaan, ei vaikka jonkun hyvän aloituskeinonkin keksisi.

Tätä on jo kommentoitu mutta tuonpa nyt oman näkökulmani esille kaikesta huolimatta.

Nykyään huomattava osa naisista hakee netin välityksellä joko pidempiaikaista tai lyhytaikaista kumppania/seuraa, ja tilanne tällä hetkellä on se, että naisilla on valta valita kenen kanssa he ryhtyvät deittailemaan ja he tätä valtaa käyttävät hyödyksi.

Moni nainen asettaa hyvinkin tiukat kriteerit sen suhteen kenen kanssa ryhtyvät deittailemaan, osalla kriteerit on täysin suhteutettuna heidän omaan asemaansa ja statukseen, toiset taas kuvittelevat naisena kykenevänsä määrittelemään missä mennään vaikka heidän kohdalla esim. ulkonäkö ja koulutus asiat ovat hyvin onnettomalla tolalla.

Olen tapaillut naisia eri aloilta ja eri asemissa olevia naisia, on yliopistossa työskennelleitä naisia, on opiskelijoita tms. Omalla kohdallani kriteerit eivät ulkonäön osalta tiukimmat ole olleet koska en itsekään ole mikään komea mieheksi, mutta tietyt kriteerit kuitenkin olen laatinut eli ihan kenen tahansa ylipainoisen kanssa en ryhdy deittailemaan jollei ole vaakakuppiin asettaa jotain lisäksi. Raadollista mutta totta! Minulle tärkein kriteeri on yläpää, ja sitten tulevat muut seikat - kuten ulkonäkö mutta nykyään ehdoton vaatimus on se, että huomattasti ylipainoiset älkäätte vaivautuko.

Mutta yhtälailla naiset asettavat todella tiukkoja raameja miehille, kuten yllä viittasin, ja osan kohdalla ne on täysin suhteutettuna omaan olemukseen ja niin minusta pitääkin olla. Hyvän näköinen korkeastikoulutettu nainen saa parhaimmillaan jopa satoja ilmoituksia, joten miehelläkin on oltava jotain joka herättää kiinnostuksen ja tässä kohdin "reino rekkamies" ei kovinkaan korkealla asteikolla tule olemaan mutta toisaalta tokkopa "reino rekkamies" korkeastikoulutetulle naiselle edes ryhtyy vastaamaankaan.

Eli ei muuta kuin deittipalstalle, jos kiinnostaa ja katsomaan löytyykö sieltä ketään kehen ottaa yhteyttä ja toisaalta varautumaan siihen, että niitä vastauksia ei välttämättä kovinkaan montaa tule. Itse olen pari kertaa jättänyt oman ilmoituksen, vastauksia ei tullut kuin jokunen suomalaisilta naisilta, sen sijaan kymmeniä erilaisia yhteydenottoja idästä ja etelästä sun muista eksoottisemmista lomakohteista. Olen myös vastannut useisiin ilmoituksiin ja useamman kerran olen päässyt deiteille mutta yksikään tapaaminen ei lopulta ole johtanut sen pidempiin suhteisiin. Sen sijaan nettiharrastusten kautta (kuten Jatkoaika) olen löytänyt pari pidempiaikaistakin suhdetta ja pari lyhyempää.

vlad.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
tilanne tällä hetkellä on se, että naisilla on valta valita kenen kanssa he ryhtyvät deittailemaan ja he tätä valtaa käyttävät hyödyksi.

Ja se mikä on käsittämätöntä, niin kaikki naiset eivät tätä tajua. Juttelin erän 46-vuotiaan kanssa (livenä, vaikka en tuntenutkaan) ja hän oli aivan ihmeissään kuinka on vasta nyt todella tämän tajunnut. Hän vain pyöritteli päätään, että ei ollut ymmärtänyt.

Sitten taas 36-vuotias oikein hyvännäköinen nainen (livenä ja tunsin) ja kaikin puolin haluttava, läpäisisi aivan varmasti useimpien tiukatkin kriteerit. Hän väitti kivenkovaan vastaan, asia ei muka niin ole.

Niin no, eihän kukaan nainen tässä maailmassa saa ihan ketä tahansa. Mutta. Useimmat miehet saavat sadasta haluamastaan naisesta aivan murto-osan, kun taas useimmat naiset saavat lähes kenet tahansa haluamastaan sadan miehen joukossa. Käytännössä kenet tahansa. Tilanne on aivan käsittämätön ja kestämätön, mutta niin se vain menee.

Mistä tämä muuten siis johtuu? Ja koska tämä on alkanut, oletettavasti tuhansia vuosia sitten?
 

julle-jr

Jäsen
Niin no, eihän kukaan nainen tässä maailmassa saa ihan ketä tahansa. Mutta. Useimmat miehet saavat sadasta haluamastaan naisesta aivan murto-osan, kun taas useimmat naiset saavat lähes kenet tahansa haluamastaan sadan miehen joukossa. Käytännössä kenet tahansa. Tilanne on aivan käsittämätön ja kestämätön, mutta niin se vain menee.

Mistä tämä muuten siis johtuu? Ja koska tämä on alkanut, oletettavasti tuhansia vuosia sitten?
Scholl on jossain määrin oikeassa siinä, että miehet eivät ole riittävän jämäköitä, vaan kelpuuttavat vähän turhan helposti lähes kenet tahansa. Naiset pitävät kriteerinsä keskimäärin korkeampina. Keskimäärin naiset esimerkiksi ovat ennemmin ilman seksiä kuin harrastavat seksiä välttäväntasoisen miehen kanssa. Keskimäärin miehet sen sijaan ovat varsinkin kännissä ja muutenkin valmiita tinkimään tasosta. Poikkeuksia on tietenkin molempiin suuntiin, joten turha kenenkään tulla sanomaan, että en minä harrasta kenen tahansa kanssa. Ehkä et, mutta löytyy lukuisia miehiä, joiden on ns. pakko saada. Ihmiset yleensä ovat melko huonoja mielenlujuusasioissa ja monet miehet ovat seksin suhteen erittäin huonoja tässä.

Ehkä monet miehet myös ovat liian heikkotasoisia verrattuna huippuyksilöihin. Jakauma jyrkkenee huippua kohti, joten löytyy hyvin paljon miehiä, jotka ovat vain välttäviä. Nainen vertaa tapaamaansa miestä huippuyksilöön ja on todennäköistä, että mies on kaukana siitä. Naisista sen sijaan hyvin monet ovat melko hyviä, eli ihan jees. Vaikka tietenkin on niin, että naisista löytyy ne huiput ja hännänhuiput myös. Kuitenkin keskimääräinen nainen on aika hyvä sekin eikä niin hirveän kaukana huippunaisesta, reikä kumminkin löytyy jne.

Keskimääräinen mies toisin sanoen on varsin kaukana huippumiehestä, mutta keskimääräinen nainen ei ole niin kaukana, naisten kohdalla jakauma ei jyrkkene yhtä voimakkaasti kohti huippua, vaan on tasaisempi. Tietenkin tämä tuo miehelle myös mahdollisuuksia: Jos raivaat tiesi lähelle huippua, sinulla on vain hyvin vähän varteenotettavia kilpailijoita. Lauman johtaja saa paritella kaikkien kanssa, niinhän se monilla lajeilla menee.

Biologisilla syillä voinee selittää miesten ja naisten eroja. Miehelle riittää, että pääsee jakamaan siittiöitään mahdollisimman monelle naiselle ja siten maksimoimaan jälkeensä jäävien geenien määrää. Vaikka osa naaraista olisikin kelvottomia, kyllä suuresta massasta joku hyvä jälkeläisen kasvattaja löytyy, kunhan jaksaa ahkerasti työstää. Laukeamisen jälkeen miehen ei ole tarvinnut niin paljoa stressata mitä seuraavaksi tapahtuu. Nainen sen sijaan joutuu ensin kantamaan 9 kk syntymätöntä lastaan ja sen jälkeen ruokkimaan ja huolehtimaan tästä vuosia.

Nainen ei voi noin vain kokeilla, että olisikohan tuon miehen geenit hyvät, koska kokeen tulosten todentamiseen menee vähintään 9 kk ja jokainen synnytys on ollut ja on edelleenkin riski omalle terveydelle ja hengellekin. Miehellä ei tätä riskiä ole, joten voi huidella vähän joka suuntaan ja toivoa, että josko jostain jotain tulisi. On siis luonnollista, että nainen haluaa miestä enemmän varmistua, että hänen jälkeläisensä on mahdollisimman terve ja hyvävoimainen jne. Se helpottaa rutkasti hänen omaakin elämäänsä. Toki miehelläkin on kriteerinsä lapsensa äidin valitsemiseksi, mutta ero naisen taakkaan on selkeä.

Oliko järkeenkäypää analyysiä?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Oliko järkeenkäypää analyysiä?

Loistavaa tekstiä. Niinhän se usein on, kun lukee kaiken maailman huippututkimuksia, niin usein tulokset ovat yllättävän maalaisjärjelläkin tajuttavissa, että noinhan sen on pakko mennä.

Tuo ei toisaalta selitä miksi myös sellaiset yh-äidit mitkä eivät halua enää lapsia tekevät tuota. Se siis kaiketi johtuu vain biologisesta ohjelmoinnista. Tehdään samalla hyväksi havaitulla kaavalla, vaikka lopputuloksella ei varsinaisesti olekaan merkitystä.

Sitten taas onhan sekin mahdollista, että alle 43-vuotias tms yh-äiti haluaa sittenkin vielä yhden sen uuden todella hyvän miehen kanssa, vaikka lapsia olisi jo riittävästi.

Toki miehelläkin on kriteerinsä lapsensa äidin valitsemiseksi, mutta ero naisen taakkaan on selkeä.

Sanotaan muuten tähän sellainen seikka, että toki raakataan aluksi ulkonäköhommilla ja näin, mutta sellaiset profiilit skipataan suoraan mitkä on kirjoitettu erittäin huonolla suomella. Siis, jos vaikka pilkut ja pisteet ovat aivan miten sattuu ja virkkeet alkavat esimerkiksi pienellä kirjaimella.

Muuten vaikkapa koulutustasolla tai naisen työpaikalla ei minulle ole mitään merkitystä, mutta käytännössä pelkkä peruskoulu tuskin riittää.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikenlaista paskaa sitä saa kestää. Meni tuossa 10 vuoden suhde poikki, mistä muutama vuosi oltiin aviossa. Kaikki oli päällisin puolin hyvin, noin suhteen sisältäkin katsottuna, mutta vuoden alussa kaikki muuttui. Ex-vaimon (pitipä tuotakin sanaa ensimmäistä kertaa käyttää...) elämäntilanne muuttui parempaan suuntaan alkuvuodesta ja hän alkoi selvitä erittäin pitkästä masennusjaksosta, joka oli oikeastaan kestänyt puolenkymmentä vuotta, ehkä vähän pitempäänkin. Koko tuon ajan yritin tukea vaimoani parhaani mukaan, välillä paremmin onnistuen, välillä huonommin. Yhtä kaikki tunsin tekeväni suhteen eteen yhtä paljon kuin vaimokin.

Meillä on koko vaimon masennusjakson ajan ollut sellainen ongelma, että en saanut häntä lähtemään kanssani oikein mihinkään. Siis jos asia oli jotain, mitä hän halusi tehdä, se tehtiin, mutta omat ehdotukseni torpattiin 99 prosenttisesti. Syksyllä kävimmekin keskusteluja siitä, että kaikki ei ole nyt ok ja jotain pitäisi tehä. Sainkin sitten tietooni että rouva oli ihastunut johonkin ikäloppuun työkaveriinsa... Hän vakuutteli, että se on vain ohimenevää eikä hän voi sille mitään. Vaikka tiedän ettei mitään heidän välillä ole tapahtunutkaan, niin kyllähän nuo olivat jo lopun merkkejä. Halusin itse taistella vielä avioliittomme puolesta, koska eihän se jumalauta voi mennä niin, että muutaman rankemman kuukauden jälkeen lyödään nuijalla pöytään ja sanotaan että that´s it? No, puoliso oli eri mieltä ja löi pillit pussiin. Tämän koko prosessin aikana, rouvan "parannuttua" masennuksestaan, hänestä muuttui aivan erilainen ihminen. Kaveripiirinikin huomasi sen ja ihmetteli miten kylmä ihminen hänestä on tullut. Realisti minussa sanoo, että näin oli varmasti parasta, mutta en silti vieläkään voi käsittää tätä tilannetta. Kaikkia hääfilmejäkään en vielä ole ehtinyt käydä läpi, niin tässä sitä ollaan...

Se mikä tästä tekee niin perkeleen hankalaa itselleni, on se että puoliso sanoi eromme syyksi sen, että "en ota tarpeeksi vastuuta". Rahallisesti kannoin korteni kekoon siinä missä vaimokin ja kotitöitä tein vähintään yhtä paljon, jos en enemmänkin. Tuota lausettaan hän ei kuitenkaan pystynyt sen enempää selittämään. Sehän tässä on vielä hauskempaa, että sain juuri eromme jälkeen ylennyksen ja muutenkin elämäni näyttää olevan paremmassa jamassa kuin koskaan. Sain laihdutettua ylimääriset pois ja kouluhommatkin ovat ensimmäistä kertaa elämässäni oikeasti hanskassa.

Odotin koko suhteemme ajan tuota masennuskauden loppumista, että yhteinen elämämme voisi todellakin alkaa, niin paska jäi käteen. Vaimo kyllä myönsi auliisti että ero on hänen syytään ja sanoi että tuntee olonsa kiittämättömäksi, mutta eipä tuo paljoa lohduta... Olisin voinut kehittää 100 riitaa ja kuittia vaimon täysin älyttömistä kommenteista ja käytöksestä eron jälkeen, mutta jotenkin olen saanut pidettyä mölyt mahassani, koska ajattelen että se on loppujenlopuksi parasta.

Erosimme kaikesta huolimatta hyvässä sovussa ja tavarat oli nopeasti jaettu. Akka otti asunnon ja minä rahat. Nyt sitä asutaan vuokralla ja etsitään omaa kämppää. Vaikka työelämässä asiat ovat paremmin kuin koskaan, yksityiselämässä asiat ovat paskemmin kuin koskaan. Samaa rataa menevät mielialanikin. Töissä kaikki kulkee ja huomaan että en edes pidä taukoja päivän aikana. Päivät venyvät herkästi ylipitkiksi ja jatkan töitä vielä kotonakin. Mutta muuten tuntuu että voimat alkavat ehtyä. Aluksi eron jälkeen tuntui että voimia riitti kuntoilemiseenkin, nyt illat ovat helposti vain akkujen lataamista seuraavaa työpäivää varten. Tämä ****** sääkin on mitä on. Ei voi hiihtää, eikä tuolla lätäköissä huvita käydä lenkilläkään.

Vituttaa.

Missä välissä sitä ehtii mitään naikkosta lähteä enään hakemaan? Exä oli ensimmäinen vakava suhde joka kesti sitten sen 10 vuotta. Ei oikein edes tiedä mistä niitä naisia löytää. Baareissa en tykkää käydä ja aika menee töissä. Eipä sillä että vielä mitään naista kaipaisinkaan, mutta ihmettelenpä vain "ääneen". En ole sossun jonoissa notkuva narkkari, joten joidenkin kriteerit varmasti täyttäisin, mutta eipä tuo itsetunto ole oikein korkealla tällä hetkellä. Vituttaa ajatella että on eronnut.

Eipä tässä "muuta", johonkin oli pakko omia tuntojaan purkaa.
 

julle-jr

Jäsen
Tuo ei toisaalta selitä miksi myös sellaiset yh-äidit mitkä eivät halua enää lapsia tekevät tuota. Se siis kaiketi johtuu vain biologisesta ohjelmoinnista. Tehdään samalla hyväksi havaitulla kaavalla, vaikka lopputuloksella ei varsinaisesti olekaan merkitystä.
Yhteiskunta on muuttunut viimeisen sadan ja viimeisten kymmenien vuosien aikana radikaalisti. On tullut ehkäisy ja muut ja toisaalta suurin osa syntyneistä elää aikuiseksi, toisin kuin joskus muinoin. Asiat ovat olleet toisin melkein aina, siis lukuunottamatta tätä viimeistä silmänräpäystä, johon viime vuosisadat ja -kymmenet kuuluvat. Evoluution aikasyklit ovat kuitenkin ennemmin satoja tuhansia kuin satoja vuosia, joten biologiset perustekijät eivät ehdi muuttua yhteiskunnan muutoksen tahdissa.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämän koko prosessin aikana, rouvan "parannuttua" masennuksestaan, hänestä muuttui aivan erilainen ihminen. Kaveripiirinikin huomasi sen ja ihmetteli miten kylmä ihminen hänestä on tullut.

Töissä kaikki kulkee ja huomaan että en edes pidä taukoja päivän aikana. Päivät venyvät herkästi ylipitkiksi ja jatkan töitä vielä kotonakin. Mutta muuten tuntuu että voimat alkavat ehtyä.

Sanotaan pitkään tekstiin nyt ainakin aluksi pari silmiinpistävää asiaa. Tuon muutoksen taustalla voi yksinkertaisesti olla hänen löytämänsä uusi mies. Sitä tapahtuu, oli todisteita tai ei, tai vaikka kuinka haluaisi uskoa sen olevan täysin mahdotonta. Ikälopun työkaverin ei tarvitse liittyä tähän millään tavalla.

Tärkeämpi asia on kuitenkin tämä toinen. Varmasti tuolla tahdilla alkaakin voimat ehtyä. Ja todellakin ehtyä. Burn out on erittäin vakava sairaus ja se voi iskeä äkkiä sinuun kaiken muun paskan lisäksi, jos et heti aluksi ymmärrä lopettaa tuota meininkiä. Kai yletön työnteko voi olla hyvääkin terapiaa, mutta lopulta se voi aiheuttaa vain vielä pahemman tilanteen.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Netti voisi tietysti olla varteenotettava vaihtoehto, mutta 1) ei millään pahalla mutta täytyy niissä naisissa jotain outoa olla kun siellä ovat
Jotain outoa täytyy olla niissä, jotka pörräävät jossain baarissa. Vähintäänkin ovat todennäköisesti potentiaalisia BB-kilpailijoita. Kyllä netistä löytyy paljon kattavampi otos erilaisia ihmisiä. Täällähän sinäkin jo olet.

Et sinä ykkösvuoden märkäkorvana vielä mitään näpsäkkää opiskelijatyttöä nappaa. Siellä on charmantit vanhemmat opiskelijaherrat valmiina palvelukseen..
Tuo on juurikin noin. Jos on ainejärjestötyttö kiikarissa niin aikasi koittaa ehkä joskus toisena tai kolmantena opiskeluvuotena. Pari kolme vuotta kun kasvat korkoa aktiivisena ainejärjestöpoikana niin sitten voit joku syksy alkaa katselemaan näpsäkkää fuksityttöä itsellesikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös