pernaveikko kirjoitti:
Nyt on taas niin harvinaislaatuista paskaa, että ei tiedä miten päin sitä olisi. Jos sopivan ikäisistä naisista tasan tarkkaan 100% käyttää internetiä, niin mitä outoa siinä on, että osa niistä on nettideiteillä?
Eipä kai mitään... ehkä vähän ajattelematon kommentti minulta. Eihän siinä mitään outoa sinänsä ole.
Hakukriteereihin voi laittaa hyvin tarkkaan mitä haluaa, niin rumien profiileja ei sinun ruudullesi edes tule. Onhan siellä tietenkin yli satakiloisia neljän lapsen yh-äitejä. Se on totta, että niitä löytää harvemmin baareista, mutta kyllä baaritkin ovat täynnä rumia ja lihavia ihmisiä. Siellä niitä ei voi edes välttyä näkemästä, kotikoneella voi, jos niin haluaa.
En kuitenkaan sanonut etten suoranaisesti kestäisi nähdä "rumia ja lihavia" naisia, ei tässä ihan sellaisesta kyse kuitenkaan ole. Onhan baarissakin kaikenlaista menijää, totta kai. Sanoin vain, että useimmiten netissä tuntuu olevan vähemmän omaan makuun kolahtavia tyttöjä. Mitä baareihin tulee, en sanonut että sieltäkään varsinaisesti mitään enkeleitä löytyisi.
Ongelmallisempaahan se baarissa on, kun olet juonut ne kauniiksi ja sitten kun ensitreffit koittavat, niin totuus onkin toinen. En todellakaan ymmärrä miten ihmeessä nettideittailu eroaa baarissa ympäripäissään sekoilusta? Saako veroilmoituksen tehdä netissä vai onko sekin jotain hämärien ihmisten rikollista puuhaa?
Vaikka nettideittailu onkin ilmeisesti sitten ihan "sosiaalisesti hyväksyttyä" nykyään, mielestäni sillä on yhä hieman kehno maine. Ajatellaan, että vain epätoivoiset ihmiset laittavat viimeisenä oljenkortenaan ilmoituksen nettitreffeille, siinä missä baariin meno on se numero uno listalla paikoista, josta vähän yksinäisemmän suomalaisen voisi kuvitella lähtevän etsimään itselleen kumppania. Tätä lähinnä hain takaa, mutta olet kyllä varmaan ihan oikeassa että ahdasmielinen ajattelutapa on, vähän vanhentunutkin ehkä.
Sistis kirjoitti:
Tuo saattoi päteä silloin kun internet oli harvojen friikkien käyttämä leikkikalu. Kuten tuossa jo pernaveikkokin totesi, niin nykyään sitä käyttää käytännössä 100% naisistakin. Moni käyttää sitä ihan sen normaalin baareissa pörräämisen oheistoimintana. Ne eivät siis ole mitenkään toisiaan poissulkevia. Siellä netissä ei siis roikuta sillä, että se olisi joku viimeinen vaihtoehto. Se on monelle vain ihan hyvä lisä.
Minä muuten löysin oman naisystäväni tuota kautta. Kohta tulee viisi yhteistä vuotta täyteen. Ulkonäkökriteerit myös täyttyivät, vaikka olenkin ollut siinä jokseenkin valikoiva. Itsekin kun olen melkoisen outo tapaus, niin kaipa tämä kyseinen nainen sitten sopi siinäkin mielessä meikäläiselle. Olimme muuten kumpikin varsin aktiivisia eläjiä, joten meidänkään kohdalla netti ei ollut se ainoa tapa puolison etsimiseen. "Oikeassa elämässä" emme vaan välttämättä olisi kohdanneet.
OK, sitten minun käsitykseni nettideittailusta on vanhentunut. Minulla on näet ollut sellainen, ehkäpä varsin vääränlainen mielikuva, että nettiin ei turhan moni "kysytty" ihminen treffihakemusta laita. Omanikäisissäni kaveripiireissä nettideittailulla on aika negatiivinen maine. Tämä esimerkkisi kuitenkin itse asiassa on aika rohkaiseva, ehkäpä pitäisi suhtautua avoimemmin mielin tähän vaihtoehtoon.
Snakster kirjoitti:
No mikä tuossa nyt on enää epäselvää. Kun tunnut ottavan elämän muutenkin sarjana erilaisia suorituksia, niin turhahan naisen hankkimista on tässä vaiheessa murehtia. Yksi suoritus kerrallaan, kato. Eli nyt keskityt tiukasti niihin kirjoihin, kun kuitenkin tiedät, että ainejärjestötyttö se siellä jo odottaa huulet kutsuvasti raollaan.
Heh. Eihän siinä ole tosiaan mitään epäselvää. Voit ehkä ymmärtää kirjoittamani sarjana suorituksia, mutta minä koen ne tavoitteina ja niiden saavuttamista voi käsittääkseni suunnitella aika vapaasti. En ymmärrä mitä pahaa oli tuossa mitä lainasit, totesin vain että opiskelemaan päästyäni on luonnollinen ympäristö josta luultavasti löytää samanhenkisen kumppanin. Tai sitä minä hain takaa, sanankäänteet ehkä olivat vähän turhan mahtipontiset. Juuri nyt tuollaista päivänselvää kohtaamispaikkaa ei ihan niin helposti mieleen heti pälkähdä. Ja totta kai, ulkoahan niitä tyttöjä löytyy, mutta kuten sanoin, suomalaisessa kulttuurissa ei tuntemattomien lähestyminen kovin hyväksyttyä tunnu olevan, ainakaan täysin tyhjästä.
Miksi todellakaan vaivautua mihinkään nettitreffeille saatika baariin, kun suunnitelma on noin vedenpitävä. Snadisti malttia nyt vaan, niin taivaan portit (ja häpyhuulet) aukenee.
Mutta minähän olen "vaivautunut" baariin ja pohdin juuri tuossa että pitäisiköhän kokeilla nettitreffejä. Baarista puhumisen yhteydessä mainitsin vain että tulokset eivät usein ole olleet järin onnistuneita. Viimeinen lauseesi kyllä pitää varmasti kutinsa : )
Pääsykokeisiin lukemisen ohella voit harrastaa itsesaastutusta, mutta älä missään tapauksessa, jestas sentään, lähde mihinkään Internetiin hakemaan virikkeitä. Ja nyt Jatkoajan tunnarit myös sassiin pois, koska eihän netissä kukaan järkevä roiku.
No nyt meni jo vähän överiksi.