Mä oon aikalailla samoilla linjoilla asian suhteen.
Tuo sinänsä hauska kaverikortti termi lienee perujaan sieltä puberteettiajan hömpsötyksistä, kun seukataan viikko toisen kanssa ja viikko toisen, eikä se ollut sen vakavampaa. Aikuisten ihmisten kohdalla koko termi on vähän omituinen.
Näissä tilityksissä huomion kiinnittää, ettei kukaan tunnu huomioivan, että suurin osa meistä ihmisistä siinä suhteen alussa antaa ruusuisempaa kuvaa itsestään kuin onkaan, joko tiedostaen tai tiedostamattaan. Mikäli parisuhteen osapuolet ovat lainkaan järjissään, kannattaa mennä mukaan täysillä, mutta jollain aikavälillä osapuolille ( ei yhtäaikaa välttämättä) paljastuu se toisen todellinen karva (vaikka tässä ollaankin samaa mieltä, olen kyllä erimieltä tuon toisen ketjun mielipiteessä lainatun TQoFE:n kanssa, aikuisella on karvat ja nyljetty orava kuuluu lapsille:)), jossa vaiheessa on se vasta on mahdollista todeta, onko suhteesta jatkoon vai ei, eikä siinä tarvitse toisesta mitään belsebuupia rakennella.
Aikuisilla se kaverikortti taitraa merkitä vähän toisenlaista asiaa, eli vasta kun sen saa alkaa mittaaminen, onko se myös totta.
Ittelle näitä tuli nuorempana ja tuli jopa itsekin annettua, osasta syntyi edelleenkin, kymmenien vuosien jälkeen jatkuva ystävyys, osasta ei. Ehkä kummallisin tapaus oli pidempiaikaisen yrittämisen jälkeen kumppanin antama kaverikortti minulle, josta ei seurannut sitä "kaveruutta", sitten noin kymmenen vuoden täydellisen hiljaisuuden jälkeen hän soitti mulle, että tulenko esiintymään hänen häihinsä, oli kyllä liian hapokas pyyntö mulle ja kieltäydyin kohteliaasti, mutta jäin kyllä huvittuneena miettimään, että jos kerran asiat oli selvät, eikä kaunoja jäänyt, miksei tuo aiemmin mitään yhteyttä halunnut pitää, olisin siinä tapauksessa mieluusti lähtenyt vaikka bestmaniksi.
Siis summa summarum, turha rakennella mitään viholliskuvia toisesta sukupuolesta, jokainen tekee vapaasti omat valintansa ja jokaisella on siihen täysi oikeus. Välillä sattuu, välillä ei, ohjeeksi kelpaa mun mielestä jonkun runon värssy " meidän on karaistava itsemme, silti menettämättä hellyyttämme", eli tärkeää on ettei kasvata kuorestaan panssaria ja menetä mahdollisuuksiaan solmia minkäänmoista suhdetta, vaikka niin haluaisikin.