Naisasiat

  • 7 505 453
  • 26 557

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja mun käsittääkseni näissä "normaaleissa" erotilanteissa ei yksinhuoltajuutta todellakaan myönnetä (jos siis on ylipäänsä edes haettu), ellei ole oikeasti haitaksi lapsille eli vaikka dokaa runsaasti tms. Tähän ei tosiaan riitä mitkään vittumaisuuttaan keksityt "toi on lyönyt mua ja lapsia" -sepitykset. Tämä kokemuksena parin kaverin erojen perusteella.

Näinhän se menee, mutta koska termit menevät joskus sekaisin, niin on syytä terottaa, että asumisjärjestelyt ovat yksi asia ja huoltajuuden määrääminen toinen. Ja varsinkin naiset tuntuvat käyttävän termiä "yksinhuoltaja" aika kepeästi silloinkin, kun tosiasillisesti kyse on yhteishuoltajuudesta. Tässä viidakossa saattaa varomattomalle miehellä käydä niin, että kun luullaan, että äitin luona asuminen tarkoittaa yksinhuoltajuutta, niin pannaankin vahingossa nimi paperiin, jossa luovutaan huomaamatta kaikista oikeuksista.
 

Kalalokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mutta eilen pienimuotosta rapula ja ahdistusta pohtiessani kuulin, että tämä exäni on ilmeisen kiimaisena koittanut lämpätä erästä erittäin hyvää kaveriani.
Mikäli tässä on nyt kyse oikeasti erittäin hyvästä kaverista (molemminpuolisella tunteella), ja kamus tietää teidän historian yms. eroahdistuksesi tän naisen osalta niin tajuaa kyllä ettei kannattaisi lähteä mukaan tuohon. En nyt muista tätä sinun tapaustasi ex-naisesi suhteen, mutta voisiko kuitenkin pelata jotain peliä? Kerroit että olette väleissä olleet jo tovin, mutta jospa hän ajaa jotain juttua takaa tällä liikkeellä kaveriasi kohtaan. Mikäli tämä huhu pitää nyt paikkaansa.

Kerro kuitenkin toki mitä kaverisi on tästä mieltä.
 

orpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks, Kärpät
Mikäli tässä on nyt kyse oikeasti erittäin hyvästä kaverista (molemminpuolisella tunteella), ja kamus tietää teidän historian yms. eroahdistuksesi tän naisen osalta niin tajuaa kyllä ettei kannattaisi lähteä mukaan tuohon. En nyt muista tätä sinun tapaustasi ex-naisesi suhteen, mutta voisiko kuitenkin pelata jotain peliä? Kerroit että olette väleissä olleet jo tovin, mutta jospa hän ajaa jotain juttua takaa tällä liikkeellä kaveriasi kohtaan. Mikäli tämä huhu pitää nyt paikkaansa.

Kerro kuitenkin toki mitä kaverisi on tästä mieltä.

Kyseessä hyvä kaveri ja kun asiasta tänään kysyin, niin sanoi että oli kieltäytynyt ja sanonut,että ei tee frendilleen (mulle) niin paskasti. Eli yksipuolinen kiinnostuminen oli naisen puolelta. Enkä kyllä tiedä, että mitähän juttua nainen tällä takaa ajaisi? Tietää varmasti, että tämmönen juttu mua satuttaa vaikken naisen perään mitenkään haikailekkaan. Kyseessä meillä oli klassinen ero, naisella loppuu kipinä, mies pellolle jne..

Nyt tuntuu lähinnä siltä,että eipä sitä niin hyvin sitten tuntenukkaan ja hyvä että pääsi eroon, vaikka eron hetkillä ja todella pitkään sen jälkeen pahalta tuntuikin.
 

Kalalokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Se on hyvä kuulla että pääsit pikku hiljaa yli tuosta erosta. Ja fiksu kaveri sulla.

Tuli vaan mieleen se että oliskos nainen voinut tulla vielä katumapäälle teidän suhteen lopettamisesta eikä itse uskalla/kehtaa sitä myöntää ja näin ollen hakisi huomiota sitten melkeinpä best frenesi kustannuksella. Näin ollen saisi sinut vielä tunnemyrskyissä "anelemaan takaisin hänen luokseen". Taikka sitten tekee vain kiusaa. Voi olla aika kaukaa haettua mutta mitenpä naisia koskaan oppisi täysin ymmärtämään...
 

orpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks, Kärpät
Nii,entiä et voiko kyse olla siitä etten enää roiku hänessä ja ei saa enää multa huomiota? Typerää tommonen käytös on joka tapauksessa,mut naisista ei todellakaan tiä/ota selvää.

Voihan se toki olla,että exää hiertää,ku tietää että mulla on ollu juttua näpsäköitten naisten kanssa ja jopa häneen verrattuna "paremman" näkösiä. Eikös se niin mee että nätti näinen on toiselle nätile naiselle kuin punainen vaate?:)
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen jälkeen saatan ottaa yhteyttä exään ja tuumata mitä mieltä oon moisesta käytöksestä. Tää on kyllä aika perseestä ku on kuitenki ihan ok väleihin päästy exän kanssa kevään-kesän mittaan.

Herää kysymys, miksi sinun pitää olla exän kanssa jossain väleissä? Asia on tietysti toinen, jos sattuu olemaan yhteisiä lapsia tai muita pakottavia syitä olla jossain yhteyksissä, mutta jos noita syitä ei ole, niin eihän mikään kaveeraaminen ainakaan helpota erosta yli pääsyä.

Ja missään tapauksessa et ala ottaa yhteyttä exään tuon kaverin vokottelun tiimoilta. Sinun reaktiosi on juuri se, mitä tuolla käytöksellä haetaan, etkä tietenkään anna naiselle sitä iloa, että näyttäisit pienimmässäkään määrin välittäväsi hänen tekemisistään.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Nii,entiä et voiko kyse olla siitä etten enää roiku hänessä ja ei saa enää multa huomiota? Typerää tommonen käytös on joka tapauksessa,mut naisista ei todellakaan tiä/ota selvää.

Voihan se toki olla,että exää hiertää,ku tietää että mulla on ollu juttua näpsäköitten naisten kanssa ja jopa häneen verrattuna "paremman" näkösiä. Eikös se niin mee että nätti näinen on toiselle nätile naiselle kuin punainen vaate?:)

Naisista ei todellakaan koskaan tiedä, voi hyvinkin olla jotain sairaalloista mielipeliä tässä kyseessä. Mutta toisaalta, joskus se yksinkertaisinkin vaihtoehto voi olla tosi, eli ehkäpä exäsi kännissä/miehenpuutteessa lankesi vonkaamaan aikaisemmin mukavaksi toteamaltaan mieheltä asiaa sen kummemmin ajattelematta. Tiedä häntä.
 

orpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks, Kärpät
Herää kysymys, miksi sinun pitää olla exän kanssa jossain väleissä? Asia on tietysti toinen, jos sattuu olemaan yhteisiä lapsia tai muita pakottavia syitä olla jossain yhteyksissä, mutta jos noita syitä ei ole, niin eihän mikään kaveeraaminen ainakaan helpota erosta yli pääsyä.

Ja missään tapauksessa et ala ottaa yhteyttä exään tuon kaverin vokottelun tiimoilta. Sinun reaktiosi on juuri se, mitä tuolla käytöksellä haetaan, etkä tietenkään anna naiselle sitä iloa, että näyttäisit pienimmässäkään määrin välittäväsi hänen tekemisistään.

Eime varsinaisesti yhteyttä pidetä, mutta samoissa opiskeluporukoissa pyöritään niin väkisinkin silloin tällöin törmäilee ja sen vuoksi oon koittanu pitää ihan ok-välit, ettei tuu mitään tilanteita juhlissa ym. tilaisuuksissa. Ja kyllä tässä ihan yli on päästy, mutta ei mulla silti kiinnosta nähä jos naikkonen jonku toisen kanssa hieroo ja vielä vähemmän, jos nainen vokottelee mun kavereita.

Ja tuo yhteydenotto tän asian tiimoilta ois lähinnä, että voiko se jatkossa koittaa etsiä seuraa muista kun juurikin mun kavereista koska kyllä noille jätkillekki tosta aika typerä olo tulee. Mutta en oo tosiaan vielä jaksanu sanoa akalle asiasta mitään..voi olla,etten jaksakkaan, kunhan täällä vaan spekuloin ku tää juttu rupes ärsyttään.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja tuo yhteydenotto tän asian tiimoilta ois lähinnä, että voiko se jatkossa koittaa etsiä seuraa muista kun juurikin mun kavereista koska kyllä noille jätkillekki tosta aika typerä olo tulee. Mutta en oo tosiaan vielä jaksanu sanoa akalle asiasta mitään..voi olla,etten jaksakkaan, kunhan täällä vaan spekuloin ku tää juttu rupes ärsyttään.

Nääh. Kuten todettua. Ei missään tapauksessa kannata lähettää tollaista viestiä exällesi. Kylmästi vain olet välinpitämätön. Sinähän olet loistavassa tilanteessa nyt kun kaverisi on kerran oikeasti kaverisi. Tyttöystäväsi teki itsestään nolon. Älä paljasta, että sinua oikeesti ärsyttää tai kiinnostaa. Hiljaisuus ja välinpitämättömyys on myrkkyä naisille.
 

Kalalokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jep, pallo on nyt aika tyylikkäästi sinulla. Pahinta mitä nyt voit tehdä on juurikin se että näytät naiselle, että sinulla on kiinnostusta tämän asian tiimoilta. Anna sen olla ihan häpeissään siellä!
 

orpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks, Kärpät
Jep, pallo on nyt aika tyylikkäästi sinulla. Pahinta mitä nyt voit tehdä on juurikin se että näytät naiselle, että sinulla on kiinnostusta tämän asian tiimoilta. Anna sen olla ihan häpeissään siellä!

Eli palstaveljien neuvo on,etten mainitse edes tietäväni asiasta? Tää on aika "hauska" tilanen siinäkin mielessä, että nainen kesän alussa ilmoitti mulle kuinka yks toinen "kaverini" (nimenomaan heittomerkeissä) oli keväällä koittanut häntä kisutella. Se että kertoo mulle, kuinka joku mun kavereista (joka ei siis nähtävästi oo kunnon kaveri) heruttelee exää, mutta siitä ei mainitse mitään että hän ite saattaa kyllä muita mun kavereita herutella? Ts. miksi ilmottaa ylipäänsä mistään? Mikä tuota sukupuolta vaivaa? :D
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Eli palstaveljien neuvo on,etten mainitse edes tietäväni asiasta?

Jos ymmärsin oikein, teidän juttunne on päättynyt jo ennen viime vuoden kesää? Jos näin tosiaan on, älä enää tuhlaa aikaasi tähän muijaan edes Jatkoaikaan kirjoittamisen verran.
 

orpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks, Kärpät
Jos ymmärsin oikein, teidän juttunne on päättynyt jo ennen viime vuoden kesää? Jos näin tosiaan on, älä enää tuhlaa aikaasi tähän muijaan edes Jatkoaikaan kirjoittamisen verran.

Taidat olla täysin oikeassa! Mulla vaan on tapana pohtia kaikkia juttuja aina vähän liikaa eli ihan hyvä,että ulkopuolelta tulee viisaampien vihjeitä, kiitos :).
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Homma tuntuu olevan niin, että naiset valmistelevat eroa yleensä pitkään ja ovat olleet yhteydessä oikeusaputoimistoon ja sosiaalipuoleen ja miehet tavallaan yllätetään housut kintuissa. Siellä on suunniteltu selvät kuviot miten tämä homma hoidetaan. Jos tämä ei miehelle käy, on hän riitapukari eikä ajattele lapsen etua.

Mulle on jäänyt se mielikuva, että lapsen mielipidettä kuullaan erotilanteessa aina. Lapsella on myös oikeus olla eri mieltä vanhempien tekemästä sopimuksesta ja etenkin kun nuo sinun lapset ovat jo noin vanhoja, heidän mielipide myös varmastikin huomioidaan. Ts. tuleva ex-rouva ei niin vain voi sanella missä lapset eron jälkeen asuvat.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Eli palstaveljien neuvo on,etten mainitse edes tietäväni asiasta?

Tietenkään et mainitse tietäväsi asiasta. Jos exä sitä suoraan joskus kysyy, tai asia tulee muuta kautta puheeksi, niin voit todeta, että kyllähän sinä tuosta asiasta tiesit, muttet pitänyt sitä mitenkään esille nostamisen arvoisena.
 

Camo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En ole aikaisemmin tähän ketjuun kirjoitellut, vaikka luenkin tätä säännöllisesti. Nyt ajattelin vähän kertoa tilanteestani, jos vaikka teiltä palstaveljiltä saisin hyviä neuvoja.

Naisasisoissani ei ole ollut aikaisemmin paljoa kehumista. On ollut tosi paljon huonoa tuuria ja olen ehkä ollut ajoittain epätoivoinenkin. Nyt on sitten kolahtanut oikein kunnolla ja takana on yhdessä vietetty hieno kesäloma. Nyt, kun suhde on syventynyt ja tunteet molemmilla vahvistuneet, niin ongelmaksi alkaa muodostua välimatka. Välimatkaa on 200 kilometriä, mutta töidemme takia emme pysty näkemään kuin 2-3 viikon välein, pari päivää kerrallaan ja se ei tunnu riittävän kummallekaan. No, ratkaisuhan tietysti olisi, että toinen meistä vaihtaa paikkakuntaa. Tämä naikkoseni on sellaisella alalla töissä, että hänen on erittäin vaikea saada töitä täältä päin. On vielä tehnyt siellä niin hyvää uraa, että sieltä ei kannata noin vain lähteä. Itse olen taas onnistunut saamaan vähäisellä koulutuksella erittäin hyväpalkkaisen työn, joten olisi todella suuri kynnys jättää se työpaikka. Jos ajatellaan, että muutaisin tämän naiseni luo ja jätän työni, niin väistämättä tulee ajatus mieleen, jos kaikki ei menekään parisuhteessa hyvin, niin sitten olen tilanteessa, että olen menettänyt parisuhteen ja hyvän työpaikan.

Eli tällainen ikävä tilanne on nyt, mutta ei tässä ihan lähiaikoina tarvitse ratkaisuun päästä, mutta ei tämä tilanne voi kovin pitkään jatkuakaan...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole aikaisemmin tähän ketjuun kirjoitellut, vaikka luenkin tätä säännöllisesti. Nyt ajattelin vähän kertoa tilanteestani, jos vaikka teiltä palstaveljiltä saisin hyviä neuvoja.

Suosittelisin pitämään jäitä hatussa... Mihin on kiire? Ymmärrettävästi on harmittavaa, että ei tule nähtyä niin paljoa kuin haluaisi. Mutta jos suhde on tarkoitettu kestämään, niin se kestää sitä välimatkaakin. Tokikaan loputtomiin ei voi eri paikkakunnilla olla, mutta elinikään suhteutettuna vuosi tai jopa kaksi on aika vähän.

Minkä ikäisiä te olette ja kuinka kauan te nyt olette tunteneet/tapailleet?
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Nimimerkki Camolle semmoset terveiset, että ei kannata tosiaan hätiköidä. Itsekin elin noin 2vuotta etäsuhteessa ja hyvin toimi hommat. Toki on hyvä suunnitella jotain yhteistä tulevaisuutta, että hommalla on jotain pohjaakin.
 

Camo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Suosittelisin pitämään jäitä hatussa... Mihin on kiire? Ymmärrettävästi on harmittavaa, että ei tule nähtyä niin paljoa kuin haluaisi. Mutta jos suhde on tarkoitettu kestämään, niin se kestää sitä välimatkaakin. Tokikaan loputtomiin ei voi eri paikkakunnilla olla, mutta elinikään suhteutettuna vuosi tai jopa kaksi on aika vähän.

Minkä ikäisiä te olette ja kuinka kauan te nyt olette tunteneet/tapailleet?
Kiitos! Olet ihan oikeassa, että mihinkään ei ole kiire. Ehkä tässä on vaan vähän tyhjä olo, kun ollaan oltu lomien ajan neljä viikkoa joka päivä yhdessä ja nyt lomien päätyttyä nähdään paljon harvemmin.

Ollaan seurusteltu n. 4kk ja ollaan molemmat vähän yli kolmekymppisiä. Joo, tiedän että tuo 4kk ei ole kovin pitkä aika, mutta nuo tunteet on niin vahvasti mukana, että kai sitä kerää itselleen stressiä tästä välimatkasta, vaikka ei pitäisi...
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Kiitos! Olet ihan oikeassa, että mihinkään ei ole kiire. Ehkä tässä on vaan vähän tyhjä olo, kun ollaan oltu lomien ajan neljä viikkoa joka päivä yhdessä ja nyt lomien päätyttyä nähdään paljon harvemmin.

Ollaan seurusteltu n. 4kk ja ollaan molemmat vähän yli kolmekymppisiä. Joo, tiedän että tuo 4kk ei ole kovin pitkä aika, mutta nuo tunteet on niin vahvasti mukana, että kai sitä kerää itselleen stressiä tästä välimatkasta, vaikka ei pitäisi...

Tosiaan neuvoissa ei ole hirveästi vaihtoehtoja. Joka homma jatkuu näin, tai jompikumpi muuttaa toisen paikkakunnalle tai sitten lyötte pillit pussiin. Kun ette halua lopettaa suhdetta tai vielä ei uskalla muuttaa toiselle paikkakunnalle, niin sitten vain tsemppiä ja voimia jatkon puolesta. Olin 4 vuotta ja 2 kuukautta etäsuhteessa ja välimatka oli päälle pari tuhatta kilometriä ja nähtiin 3-4 kuukauden välein viikko kerrallaan. Voin sen sanoa että on hirveätä aikaa. Siinä tulee kaiken maailman tunteita ja mustasukkaisuudet ja kaikki eteen. Mutta perkele vain kesti. Kuten ylempänä joku totesi, niin jos suhde on luotu kestämään, niin se silloin kestää.

Mutta tiedän tunteen ettei nuo sanat riitä, kun ikävä on ja kaikkea. Mutta muista se että itkeäkin saa ja pahaa oloa tuntea, mutta jos itkun ja pahan olon aikanakin haluaa vain että homma jatkuu, niin se on vain hyvä asia. Voin sanoa että 4 vuoden aikana tuli myöhemmässäkin vaiheessa itku simmuun ja se paha olo tuntui rinnassa, kuin kivi olisi rinnan päällä. Mutta se oli vain hyvä asia, sillä se on merkki että tulevaisuutta vielä on. Jos taas olisin rutinoitunut siihen välimatkaan niin, ettei oikein mitään tunteita herätä, niin voi samalla pistää poikki koko homman. Kyllä jos toista rakastaa ja se ei siinä vierellä ole, niin kyllä sen pitää tuntua.

Muista että kaukosuhteessa on tärkeää avoimuus ja kuten joku yllä totesi, jokin suunitelma tulevaisuuden varalle.
 

Colin Hunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
....Kyseessä meillä oli klassinen ero, naisella loppuu kipinä, mies pellolle jne....

Itsellä on samalainen tilanne siinä mielessä, että tuo kipinä on hävinnyt. Vielä en ole pellolle lentänyt/lähtenyt, lähellä se välillä on ollut.
'
Mutta, onko joku saanut joskus tuon kipinän syttymään uudestaan? Mitä asian eteen voi tehdä? Yhdessä asioiden tekeminen/jonnekin lähteminen tuntuu olevan kamalan hankalaa. Jos jonnekin lähdetään, niin sitten sitä itse jostakin syystä analysoi koko ajan tilannetta. Toisen ilmeitä, eleitä, sitä etsii koko ajan jotakin "vinkkiä" siitä, että onko nyt jokin huonosti. Tiedän, kuulostaa todella typerältä, mutta sitä haluaisi, että yhteinen hetki olisi ns. riitelyvapaa ja rento, mutta tuolla menolla sitä ei todellakaan saavuta. Miten ihmeessä sitä pystyisi olemaan oma itsensä?
 

Kalalokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Colin Hunt, kauanko olet ollut yhdessä tämän nykyisen kanssa? Alkuaikoinahan sitä yrittää helposti miellyttää toista ja tuollainen "vinkkien etsiminen" tulee väistämättä esiin. Varsinkin ensimmäisten isojen riitojen jälkeen sitä miettii kaikenlaista ikävää. Sitten kun arki tulee alkuhuumien jälkeen niin pitäisi pystyä elämään ilman sitä päässä olevaa tiedostettua analysointia. Ts. pitäisi pystyä asioiden mennä omalla painollaan.

Mutta jos suhdetta on takana jo vuosia, (puhumattakaan vuosikymmenistä), etkä pysty vapaa-ajallakaan olemaan naisesi kanssa rennosti ja vapautuneena omana itsenäsi niin pahaltahan tuo tulevaisuuden kannalta kuulostaa. En tosin tiedä yhteistä historiaanne, taustojanne tai mahdollisia syitä siihen mikä tuota kipinäänne olisi vähentänyt.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on sitten sellainen tilanne, että sinkkuilua kohta kaksi vuotta takana. Tänä aikana ei varsinaisesti vakavampaa juttua ole kohdalle osunut. Toisaalta tykkään kyllä vapaudesta ja rauhasta, mutta vain jos ei tarvitse jatkuvasti olla ilman naisseuraa. Mikään baarissa naisia kuin heinää kaatava pelimies en kuitenkaan ole.

Mielenkiintoiseksi tilanne muuttui kaksi viikkoa sitten, kun päädyin tapaamaan neitiä, jonka kanssa on ollut juttua joskus menneisyydessä. Emme tässä välillä ole yhteyttä pitäneet. Kuitenkin tavatessa molemmilla selkeästi palasi vanhat ajat mieleen, ja meillä edelleen synkkaa hyvin. Melko paljon olemme tämän jälkeen keskustelleetkin. Tämä "tyttö" kuitenkin seurustelee. Seurustelussa on kuitenkin ilmeisesti ollut ryppyjä ja jättämisajatuksia on hänellä pyörinyt mielessä.

Totta kai ensimmäinen tapaaminen pitkästä aikaa voi sekoittaa pään hetkeksi, ja näin meillekin taisi käydä. Nyt olen saanut jo palautettua rationaalisen ajattelun (niin hyvin kuin se nyt on mahdollista). Ilmeisesti kyseisellä naisella on ainakin omien sanojensa mukaan miettimisen paikka elämässään (riippumatta minusta). Miettiköön siis nyt itsekseen rauhassa asioita ja mikäli päätyy suhteensa päättämään, emmeköhän me tilaisuuden saa vielä tulevaisuudessa.

Pahoittelut sekavasta avautumisesta, mutta tekipä hyvää saada tämäkin sepustus ulos. Tähän ketjuun ei ole tullutkaan liiemmin kirjoiteltua.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Eli tällainen ikävä tilanne on nyt, mutta ei tässä ihan lähiaikoina tarvitse ratkaisuun päästä, mutta ei tämä tilanne voi kovin pitkään jatkuakaan...
Kyllä se vaan voi. Olen itse vetänyt samalla välimatkalla aikoinaan toista vuotta ja hyvä ystäväni on vakavassa parisuhteessa nyt öö kait jo kolmatta vuotta suomalaisen naisen kanssa, joka asuu hommien takia ulkomailla. Tämän kaverin parisuhde on myös alkanut saman välimatkan kanssa ja kestää vaan. Ne jaksaa sen voimin, että ovat sopineet tilanteelle tietynlaisen ratkaisun, eli tässä tapauksessa toisella on jatkuva työnhaku päällä toisen maasta. Nyt lentävät vuorotellen ja sumplivat pidempiä viikonloppuja ristiin. Jaksavat sen voimin, että niillä on joku päämäärä jota molemmat odottaa. Ilman tuota yhteistä päämäärää homma olisi kariutunut aikaa sitten. Siitä olen varma.

Välimatka on myös hyvä testi suhteelle. Suomessa on "tsiljoonia" pariskuntia, jotka on muodostettu tyyliin samassa lähiössä tai opiskelukaverin kanssa. Ei niissä suhteissa ole lähtökohtaisesti mitään väärää, mutta onhan nuo muodostettu alkuun siitä mistä aita on matalin. Sitten kun toinen "joutuu" töihin 20km päähän tai muuten vaan leipä on joskus vanhaa, niin syy onkin suhteessa ja ratkaisut sen mukaisia. Ovat siis testaamatta.

Eli lainatun housuissa
1. Pyrkisin hakemaan yhteisen ratkaisun, jolla välimatka aikanaan hoituu ja johon molemmat pyrkivät.
2. Jos ei onnistu, esim. kumpikaan ei jousta omista intresseistä, niin ei siinä suhteessa olisi onnistunut paljon muukaan. Uutta matoa jne.

4kk on kuitenkin vielä lyhyt aika ja tunteet toista kohtaan on enemmän biologiaa kuin tolkullisia ajatuksia. Pelkästään tuon takia ei missään tapauksessa kannata hätiköidä ts. riskeerata tai laittaa toista riskeeraamaan omia työkuvioita. Iisisti vaan. En lähtisi vielä noin aikaisessa vaiheessa vakavasti ehdottamaan mitään, vaan käyttäisin energian matkustamiseen ja panemiseen :) Tietenkin puhua saa ja pitääkin.

Tämä kirjoittelu herättää hauskoja muistoja. Itse heräsin x vuotta sitten lukemattomina maanantaiaamuina nykyisen vaimoni punkasta klo 4.30 ja huristelin 200km töihin odottamaan perjantaita :) Sittemmin jo yhteisessä asunnossa elelin aina arkipäivät yksin, kun toinen lähti maanantaina ja tuli perjantaina. Lopulta vaihdoin hommia ja kaupunkia, jossa elettiin pari vuotta "mukanormaalisti" ja sitten vihoviimein tehtiin white flight tänne landelle.

Järjestelykysymyksiä, kärsivällisyyttä ja sen semmoista. Ei sen kummempaa.
 
Viimeksi muokattu:

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Äskettäin kävi ilmi että aiemmalla työpaikallani scouttaamani kurditar onkin parisuhteessa naisen kanssa, such is life..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös