Naisasiat

  • 7 519 855
  • 26 580

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Äskettäin kävi ilmi että aiemmalla työpaikallani scouttaamani kurditar onkin parisuhteessa naisen kanssa, such is life..

Kas, samainen homma kävi itselläni ilmi, että taannoisilla reissuillani scouttaamani laulajaneitokainen onkin parisuhteessa naisen kanssa. Sellaista se toisinaan... Noh, näillä se on mentävä. (Norsunmuistisimmat muistanevat uusioperhepäivityksiä puolen vuoden takaa; niihin sen verran, että ei mopolla kuuhun. Seuraava proggis sitten joko ei lainkaan mitään tai sitten ihan ikiomia.)
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Minulla on nyt pulma. Keväällä päättyi 15 vuoden parisuhde, jonka hedelmä, kohta 14-vuotias tyttö, jäi minun kanssani pitämään kotia. Välit tytön äitiin on hyvät ja luulin kesäkuussa pitämälläni - kieltämättä alkoholin kyllästämällä - kesälomalla käsitelleeni eron. Tai niin varmaan teinkin, koska aiemmasta suhteesta ei ole jossiteltavaa, eikä mitään kaduttavaa tai kaivattavaa. Nyt vain kävi näin.

Aika tarkkaan kuukausi sitten ajattelin olevani valmis haistelemaan uusia tuulia ja tein suomi24-treffeille profiilin, jossa ilmoitin olevani kiinnostunut kevyemmän luokan parisuhteesta, malliin omat kodit ja omat elämät. Siis vastakohtana ikäluokkani (35) naisten suosimalle "elämäni mies"-tyyppiselle haulle. Lähtökohtani on kasvattaa tytär aikuiseksi vakaissa oloissa, eikä alkaa siittämään hänelle sisaruksia jonkun biologisen kellon riivaaman kanssa. Suunnitelman toteutus vaikutti helpolta tavatessani ikäiseni paikkakuntalaisen naisen, jonka kanssa lähtökohdat sopi, tultiin heti hyvin juttuun ja punkassa homma toimii paremmin kuin ikinä. Nainen on todella sympaattinen, samanhenkinen ja tuntuu ymmärtävän kaiken mistä puhutaan - järjellä ajateltuna juuri minun nainen. Missä ongelma? No kun naiseen tämä juttu on iskenyt todella kovaa (olemme käytännössä asuneet yhdessä pari viime viikkoa minun kämpillä) ja hän on jo jonkin aikaa puhunut rakkaudesta yms. Minua ahdistaa tunne, että sellainen ei sytykään sisälläni. Möykky kasvaa päivä päivältä sisälläni. En millään muotoa halua satuttaa naista tai leikkiä tunteilla, mutten tiedä, kauanko voin vielä odottaa syvempiä tunteita. Tunne sanoo, että pistä poikki, mutta järki tietää, että luonteeltaan parempaa kumppania on vaikea löytää. Voisko oikea ja vasen aivolohko sopia tämän ihan keskenään ja tehdä päätöksen sen mukaan?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... Missä ongelma? No kun naiseen tämä juttu on iskenyt todella kovaa (olemme käytännössä asuneet yhdessä pari viime viikkoa minun kämpillä) ja hän on jo jonkin aikaa puhunut rakkaudesta yms. Minua ahdistaa tunne, että sellainen ei sytykään sisälläni. Möykky kasvaa päivä päivältä sisälläni. En millään muotoa halua satuttaa naista tai leikkiä tunteilla, mutten tiedä, kauanko voin vielä odottaa syvempiä tunteita. Tunne sanoo, että pistä poikki, mutta järki tietää, että luonteeltaan parempaa kumppania on vaikea löytää. Voisko oikea ja vasen aivolohko sopia tämän ihan keskenään ja tehdä päätöksen sen mukaan?

Jos oikeasti mietit, ettei tuo nainen ymmärrä tai hyväksy tunteitasi eikä niistä siten kannata edes puhua, on todellakin parasta heivata hänet loukkaamatta ketään sen enempää.
Jos taasen olet valmis ottamaan riskin ja puhumaan tunteistasi ja yhteisestä tilanteestanne rauhassa (ja useamminkin), sinulla voi käydä tzägä ja voit saavuttaa jotakin, mistä nyt osaat vain unelmoida.

PS. Se möykkykin mahtuu paljon helpommin ulos suusta kuin muista ruumiinaukoista.
 
No niin, pitääpä itsekin turvautua tähän ketjuun. Tänään päättyi reilun 4 vuoden ikäinen suhde naisen toimesta. Merkit olivat jo sinällään olemassa, ei ollut ensimmäinen kriisi, joka oli tullut eteen. Kolmesti oli jo juteltu siitä, kuinka nainen ei tunne enää samalla tavalla kuin ennen. Kahdella kerralla sain hänet ymmärtämään, ettei parisuhde välttämättä toimi arkiintuessaan enää samalla tavalla kuin alkuhuumassa. Elämä ei ollut kuitenkaan mitenkään kaavoihin kangistunutta ja otin hänet jatkuvasti huomioon eri tavoin ja tuin häntä omissa vaikeuksissaan.

Tein myös koko suhteen eteen kaikkeni ja muutin muun muassa toiselle paikkakunnalle ja odottelin siellä kuukausia, että nainen tulisi työharjoittelustaan ulkomailta takaisin. En tuntenut ketään paikkakunnalta ja kyseessä oli vielä ensimmäinen muutto vanhempien nurkista. Kyseinen nainen oli siis ensimmäinen pitkäaikainen suhteeni ja samalla kai voisi sanoa, ensimmäinen kunnon rakkaus.

Vielä kuukausi sitten ei ollut mitään hajua erosta. Sitten oli hiukan hiljaiseloa, asustelemme eri paikkakunnilla kesätöiden takia, mutta opiskeluaikana asumme siis samassa asunnossa. Pitkällä aikavälilläkään ei ollut mitään ongelmia, joten koko ero tuli aikamoisena yllätyksenä. Oltiin suunniteltu, että oman lomani alkaessa menisin hänen työpaikkakunnalleen oleskelemaan. Ja keväällä pohdimme yhteistä lomareissuakin. Silti hän kertoi, että oli jo viime kesänä alkanut tuntea näin. Mielestäni oli epäreilua, ettei hän voinut kertoa jo silloin, vaikka ymmärränkin, että hänkin halusi vielä yrittää.

Kun on neljä vuotta laittanut kaiken peliin ja matto vedetään alta, on melko tyhjä olo. Kaikki opiskelupaikkakunnalla ja yhteisessa asunnossa odottelevat käytännön asiat pelottavat ja ahdistavat. Kuinka toimia lukuisten yhteisten ystäviemme kanssa? Onneksi olin varautunut pahimpaan jo edellisten kriisien aikana ja itkenyt ne jo tavallaan pois, vaikka niistä päästiinkin yli ilman eroa.

Kuitenkin pelkkä ajatuskin siitä, että enää ei ole mahdollista elää sitä samaa yhteistä elämää omine juttuineen hänen kanssaan, vetää olon voimattomaksi. Onhan sinkkuna olemisessakin puolensa, mutta minua ei ole luotu elämään yksin. Varsinkaan kun minulla ei ole liiemmälti hyviä ystäviä, joiden kanssa voisin viettää aikaa.

Ymmärrän toki, ettei väkisin kannata olla yhdessä. Itse kuitenkin tunsin edelleen vahvasti häntä kohtaan ja en voi ymmärtää, miksei se ollut molemminpuolista. Meillä ei ollut suurempia ongelmia, jotka selittäisivät nuo kriisit ja nainen oli suurimmaksi osaksi ajasta täysillä mukana mielestäni. Otin hänet aina huomioon kaikessa. Noh, tunteita on vaikea tajuta...

Olen helpottunut muutoksesta, mutta silti on vaikea päästää irti. On täysin käsittämätöntä, että tämä kaikki muuttuu nyt. Pääseehän tästä vielä jotenkin tolpilleen?
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Olen helpottunut muutoksesta, mutta silti on vaikea päästää irti. On täysin käsittämätöntä, että tämä kaikki muuttuu nyt. Pääseehän tästä vielä jotenkin tolpilleen?
Siinähän se vastaus kysymykseesi on ennen kysymystä. Tekee kipeää aikansa, mutta pääset varmasti tolpillesi. Olet ilmeisen nuori kolli vielä, joten en povaa mitään muuta kuin toipumisaikaa ja sitäkin parempaa tulevaisuutta.

Olet yhtä kokemusta rikkaampi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Otin hänet aina huomioon kaikessa. Noh, tunteita on vaikea tajuta...

Jos yritit liikaa ja naista alkoi ahdistaa?

Itsekin olen melkoisen hämmentynyt, kun sain tietää exäni lukevan tätä ketjua. Tai siis aloittaneen hiljattain. En voi ymmärtää kuinka pitkälle jotkut ovat valmiita menemään varsinkin, kun urheilu ei kiinnosta ollenkaan. Toisaalta pisteet kyllä oveluudesta, joku Facebook-stalkkaaminen on vielä helppoa, mutta tämä vaatii jo vähän suunnitelmallisuutta.

Ei sillä, että olisin ketjuun mitään kovin ihmeellisiä juttuja kirjoittanutkaan, mutta jotenkin ei huvita enää kirjoittaa yhtään mitään. Anonyymin palstan idea on kuitenkin se, että nimettömänä kirjoitetaan, sillä nyt ei ole merkitystä, että pari kaveria tietää nimimerkin.
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Pitänee itsekin kirjoitella tähän ketjuun, vaikka ainakaan tämä asia ei suoraan liitykään itseeni.

Olen tässä viime aikoina hengannut eräässä "porukassa", joista tähän tarinaan liittyy kolme muuta henkilöä. Kutsuttakoon heitä tässä tarinassa Miinaksi, Martaksi ja Untoksi. Miina on ihan hyvä ystäväni, ja juttelemme hänen kanssaan melko paljon asioista. Martta ja Unto seurustelevat, ovat myöskin kavereitani, mutta en ole kovinkaan läheinen heidän kanssaan. Martasta en erityisemmin pidä ihmisenä, Unto taas on erittäin hyvä tyyppi. Miina ja Martta ovat myös keskenään hyviä kavereita, ja ainakin Martta kertoo Miinalle paljon asioistaan. No olenpa sitten kuullut Miinalta, että Martta pettää Untoa erään ihmisen kanssa eikä Unto tiedä tästä mitään. Muutenkin Martan asenne tuntuu olevan sellainen ettei ole kovinkaan vakavissaan tuossa suhteessa, toisin kuin Unto ilmeisesti. Tuo asia vituttaa itseäni erityisesti koska pidän Untosta ihmisenä eikä tämä henkilö todellakaan ansaitsisi tällaista paskaa. Martasta taas en ole erityisemmin pitänyt missään vaiheessa. Mitäköhän jatkoaikalaiset tekisivät tällaisessa tilanteessa? On kyllä aika vahvasti sellainen fiilis, ettei näihin pitäisi ulkopuolisten puuttua millään tavalla. Toisaalta taas tekisi mieli tehdä jotakin, että tämä pettäminen selviäisi Untolle.
 

rpeez

Jäsen
Silti hän kertoi, että oli jo viime kesänä alkanut tuntea näin. Mielestäni oli epäreilua, ettei hän voinut kertoa jo silloin, vaikka ymmärränkin, että hänkin halusi vielä yrittää.

Näe asia positiivisesti; parempi noinkin kuin 10 vuoden päästä tai ei ikinä ja suhde on kulissia.

On täysin käsittämätöntä, että tämä kaikki muuttuu nyt. Pääseehän tästä vielä jotenkin tolpilleen?

Kyllä pääsee, aika parantaa. Tulee uusia naisia joita rakastaa myös, kutakin omalla tavallaan.

Mutta se on sanottava, että jos oikeasti on ollut rakastunut niin ei se unohdu koskaan vaan naisesta jää paikka sydämeen.
 

Veikko40

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, FC Ilves, SC Classic, BC Pyrintö
Mitäköhän jatkoaikalaiset tekisivät tällaisessa tilanteessa? On kyllä aika vahvasti sellainen fiilis, ettei näihin pitäisi ulkopuolisten puuttua millään tavalla. Toisaalta taas tekisi mieli tehdä jotakin, että tämä pettäminen selviäisi Untolle.

Tuollainen on aina kiperä paikka. Tieto lisää tuskaa.
Toisaalta, käännetään asia niin päin, että jos minä olisin Unto, niin todellakin haluaisin tietää asiasta ja arvostaisin kaveria joka tuon kipeän asian paljastaa. En siis välttämättä katsoisi hyvällä jos joskus asia kuitenkin paljastuu ja samalla ehkäpä myös se, että sinä olet tiennyt petoskäyttäytymisestä jonkin aikaa etkä ole sitä kertonut.
On siis lyötävä vaa'alle onko Unto todella niin hyvä ystäväsi ja että onko pelko puserossa, että Miina vetää herneet nenään mahdollisesta kielimisestäsi ja sulkee oven edestäsi. Jos Miina on hyvä ystäväsi kuten mainitset, niin luulisi hänen ymmärtävänsä ettei tollainen peli vetele vaan julma totuus on julkistettava. Nyt laitat kovan luokan punnitse-ja-säästä-menetelmää käytäntöön. Joku tossa pelissä häviää.
Toivottavasti en ole toi Unto.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitänee itsekin kirjoitella tähän ketjuun, vaikka ainakaan tämä asia ei suoraan liitykään itseeni.

Olen tässä viime aikoina hengannut eräässä "porukassa", joista tähän tarinaan liittyy kolme muuta henkilöä. Kutsuttakoon heitä tässä tarinassa Miinaksi, Martaksi ja Untoksi. Miina on ihan hyvä ystäväni, ja juttelemme hänen kanssaan melko paljon asioista. Martta ja Unto seurustelevat, ovat myöskin kavereitani, mutta en ole kovinkaan läheinen heidän kanssaan. Martasta en erityisemmin pidä ihmisenä, Unto taas on erittäin hyvä tyyppi. Miina ja Martta ovat myös keskenään hyviä kavereita, ja ainakin Martta kertoo Miinalle paljon asioistaan. No olenpa sitten kuullut Miinalta, että Martta pettää Untoa erään ihmisen kanssa eikä Unto tiedä tästä mitään. Muutenkin Martan asenne tuntuu olevan sellainen ettei ole kovinkaan vakavissaan tuossa suhteessa, toisin kuin Unto ilmeisesti. Tuo asia vituttaa itseäni erityisesti koska pidän Untosta ihmisenä eikä tämä henkilö todellakaan ansaitsisi tällaista paskaa. Martasta taas en ole erityisemmin pitänyt missään vaiheessa. Mitäköhän jatkoaikalaiset tekisivät tällaisessa tilanteessa? On kyllä aika vahvasti sellainen fiilis, ettei näihin pitäisi ulkopuolisten puuttua millään tavalla. Toisaalta taas tekisi mieli tehdä jotakin, että tämä pettäminen selviäisi Untolle.

Jos oikein käsitin, niin näistä Miina on sinulle läheisin ja paras kaveri. Jos näin on, niin silloin sinun pitää olla erityisesti lojaali hänelle, mikä tarkoittaa sitä, että et levitä tai muuten käytä mitään tietoa, minkä hän on sinulle luottamuksella kertonut. Ja luottamuksella kertomista ei tarvitse ystävien kesken erikseen korostaa, vaan luottamuksellista ystävien välillä on kaikki, mikä ei ilmiselvästi ole julkista.

Jos kuitenkin haluat jollain tavalla puuttua asiaan, niin minusta sinun pitäisi kertoa Miinalle, että sinun tekisi mieli kertoa Untolle. Jos se on Miinasta helt okej, niin sitten anna mennä. Muussa tapauksessa suu suppuun.

Tuossahan on myös mahdollisuus saattaa Miina vittumaiseen välikäteen, koska Martta tietysti arvaa, mitä kautta tuo on levinnyt. Ja ethän sinä tietenkään sellaisia hankaluuksia halua hyvälle ystävällesi?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kertoisin Untolle totuuden suoraan. Minusta kaverit jotka pimittävät tälläistä tietoa osallistuvat pettämiseen myös.
Minä pitäisi turpani visusti kiinni, ellei kysyttäisi ihan suoraan, että "pettääkö mun muija mua?". Osa minusta haluaisi kertoa, mutta asiaan liittyy niin monta muttaa ja mutkaa, että pommin pudottamiselle ei ole tarpeeksi perusteita.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Minä pitäisi turpani visusti kiinni, ellei kysyttäisi ihan suoraan, että "pettääkö mun muija mua?". Osa minusta haluaisi kertoa, mutta asiaan liittyy niin monta muttaa ja mutkaa, että pommin pudottamiselle ei ole tarpeeksi perusteita.

Entä jos Unto joutuu elämään kyseisessä suhteessa vielä vaikkapa 5 vuotta ennenkuin asia paljastuu? Itsekäs ajattelumalli sulla.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Pitänee itsekin kirjoitella tähän ketjuun, vaikka ainakaan tämä asia ei suoraan liitykään itseeni.

Olen tässä viime aikoina hengannut eräässä "porukassa", joista tähän tarinaan liittyy kolme muuta henkilöä. Kutsuttakoon heitä tässä tarinassa Miinaksi, Martaksi ja Untoksi. Miina on ihan hyvä ystäväni, ja juttelemme hänen kanssaan melko paljon asioista. Martta ja Unto seurustelevat, ovat myöskin kavereitani, mutta en ole kovinkaan läheinen heidän kanssaan. Martasta en erityisemmin pidä ihmisenä, Unto taas on erittäin hyvä tyyppi. Miina ja Martta ovat myös keskenään hyviä kavereita, ja ainakin Martta kertoo Miinalle paljon asioistaan. No olenpa sitten kuullut Miinalta, että Martta pettää Untoa erään ihmisen kanssa eikä Unto tiedä tästä mitään. Muutenkin Martan asenne tuntuu olevan sellainen ettei ole kovinkaan vakavissaan tuossa suhteessa, toisin kuin Unto ilmeisesti. Tuo asia vituttaa itseäni erityisesti koska pidän Untosta ihmisenä eikä tämä henkilö todellakaan ansaitsisi tällaista paskaa. Martasta taas en ole erityisemmin pitänyt missään vaiheessa. Mitäköhän jatkoaikalaiset tekisivät tällaisessa tilanteessa? On kyllä aika vahvasti sellainen fiilis, ettei näihin pitäisi ulkopuolisten puuttua millään tavalla. Toisaalta taas tekisi mieli tehdä jotakin, että tämä pettäminen selviäisi Untolle.

Kerro..kukaan ei ansaitse tuollaista paskaa..
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Minä pitäisi turpani visusti kiinni, ellei kysyttäisi ihan suoraan, että "pettääkö mun muija mua?". Osa minusta haluaisi kertoa, mutta asiaan liittyy niin monta muttaa ja mutkaa, että pommin pudottamiselle ei ole tarpeeksi perusteita.

Mitä helvetin mutkia ja muttia tossa asiassa on? Muija on vosu, ja se asia täytyy tuoda kaverin tietoon nopeasti.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Lähtisin nimimerkki Snaksterin linjoille. Miina on kuitenkin se kaveri numero yksi ja pariskuntaa nimimerkki hekottava pappi ei tunne lainkaan yhtä hyvin. (Menikö oikein?)

Kysyisin ensin Miinalta, mitä mieltä hän on ja vasta sitten rupeaisin laupiaaksi samarialaiseksi. Tai en, riippuen vastauksesta.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Lähtisin nimimerkki Snaksterin linjoille. Miina on kuitenkin se kaveri numero yksi ja pariskuntaa nimimerkki hekottava pappi ei tunne lainkaan yhtä hyvin. (Menikö oikein?)

Kysyisin ensin Miinalta, mitä mieltä hän on ja vasta sitten rupeaisin laupiaaksi samarialaiseksi. Tai en, riippuen vastauksesta.

Juurikin näin, prioriteetit kuntoon. Mikäli Miina on näistä se "ykköskaveri", niin hänen kautta tilannetta on ajateltava.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Saatte kertoa kavereillenne ihan vapaasti kaikki näkemänne epäkohdat. Mutta minä en aio osallistua kenenkään muun parisuhteeseen kuin omaani.
 

Lättykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dayton Bombers
Ensin tottakai Miinan kanssa puhetta, että haluaisit kertoa! Miinan kautta liikkeelle, koska on luottamuksellisesti kertonut tuon asian sulle. Taivuttelet sitten niin kauan Miinaa että saat luvan kertoa.
 

Salkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ass@ Pori
Itse lähtisin tilanteessa kyselemään Miinalta, josko kyselisi Martalta, että mikä oikein on homman nimi. Tai jos mahdollista, ilman Miinan luottamuksen menetystä, kysyisin itse Martalta mikä tarkoitus hänellä on Unton kanssa. Vastauksista riippuen joko antaisin Martalle palautetta touhusta tai vihjaisin Untolle että onkohan tossa Martassa jotain vikaa.

Jos Martta tajuaa että näin ei voi jatkua, niin kaikki on hyvin. Mutta jos Martta jatkaa tuon toisen kanssa paneskelua, niin hänen kiinni jäädessään, (mikä melko varmasti tapahtuu ennemmin tai myöhemmin), voi säilyttää välit Untoon sanomalla, että niin minä epäilin, mutta en voinut sanoa kun en varmuudella tiennyt.

Lopulta tuollaisista tilanteista ei koskaan tiedä kaikkea, joten mielestäni kannattaa itse olla ottamatta liian jyrkkiä mielipiteitä.
 

PuTi

Jäsen
Olennainen kysymys on myös se, että onko Miinasta toivetta saada jotain muuta kuin kaveri?
Millä tapaa tämä on yhtään oleellinen tieto? Jos hän haluaa pitää miinan kaverinaan ei hän toki halua satuttaa häntä? Jos hän haluaa miinan muuksikin kuin kaveriksi, miksi tahansa muuksi kuin vihanaiseksi(mieheksi) niin ei edelleenkään halua varmastikkaan satuttaa? Olisi ainakin aika epäloogista jos yhtäkkiä halauaisikin muuttaa metodiaan jos miina olisi kaveri tai haluttu tuleva tyttöystävä..
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Realistisinta kai tuossa tilanteessa olisi, että nimimerkki hekottava pappi puhuisi Miinalle, että Miina puhuisi Martalle, että Martta lähtee nyt parisuhteesta Unton kanssa meneen tai sitten Martta tunnustaa Untolle pettämisensä.

Jos Martta ei halua lähteä suhteesta Unton kanssa pois, koska sitten Martta tuntisi itsensä yksinäiseksi, niin nimimerkki hekottava pappi voisi Martan yksinäisyyden välttämiseksi hyvää hyvyyttään ehdottaa kolmen kimppaa Miinan, Martan ja hänen itsensä kanssa.

Jos tuo kolmen kimppa ei naisille käy, niin jos Miina ja Martta olisivat kaksin, "niinkusilleen", niin kannattaa ehdottaa, että nimimerkki hekottava pappi saisi kuitenkin alastomana kuvata Miinan ja Martan session.
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Kiitokset vastauksista! Aika yllättäviä vastauksia, koska oletin että suurin osa jatkoaikalaisista olisi sitä mieltä etten sekaantuisi asiaan ollenkaan. Oikeastaan ajattelin itse asiaa vähän niin kuin Snakster ja muutama muu nimimerkki ehdotti. Eli hoidan asiaa Miinan kautta, koska eipä ole tapana puhua luottamuksellisista asioista muille. Juttelen Miinan kanssa ja suostuttelen juttelemaan Martan kanssa asiasta.

En ole siis Martan ja Unton kanssa kovinkaan läheinen, mutta kuten sanoin, pidän kyllä Untosta ihmisenä noin tuhat kertaa enemmän kuin naisystävästään.

Huomenna olisi tarkoitus käydä Miinan luona, pitääpä ottaa asia esille.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Saatte kertoa kavereillenne ihan vapaasti kaikki näkemänne epäkohdat. Mutta minä en aio osallistua kenenkään muun parisuhteeseen kuin omaani.

Tämä on kyllä mielenkiintoinen tapaus, jossa olen itsekin ollut muutamaan kertaan samassa tilanteessa sekä hekottavan papin, että Miinan asemassa. Minäkin lähtisin siitä liikkeelle, että ensin on punnittava se, kuka tuossa on se todellinen ystävä, jolle haluaa olla lojaali. Jos ja kun se on Miina, niin ilmanmuuta hänen kanssaan on asia ensiksi sovittava miten edetään, koska hän on asian luottamuksellisesti kertonut.

Sitten on tietenkin se kolikon kääntöpuoli eli se, että jos minä olisin Unton saappaissa tyttökaverini pettäessä minua ja kaverini tietäessä ilman, että hän asiasta minulle kertoisi niin asian lopulta paljastuessa menettäisin paitsi naisen, myös kyseisen kaverin. Mulla ei riitä ymmärrys siihen, että hyvä ystävä ei uskaltaisi kertoa mulle totuutta. Ei sellaista voisi todellisena ystävänä pitää!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös