Nyt sitten kuitenkin alkaa huomamaan, että voisi olla itseasiassa ihan mukavaa tutustua johonkin naiseen vähän syvällisemmälläkin tasolla.
Ei nyt suoraan liity aiheeseen, mutta minullekin kulunut kesä oli aikamoinen ahaa-elämys. Perhe oli 2 viikkoa lomalla siellä Suomessa samalla kun itse olin töissä täällä toisaalla. Ensimmäinen kerta siis todella moneen vuoteen kun meikäläinen olisi "yksin kotona", mikä mahtava tilaisuus tehdä kaikkea mitä yleensä ei voi tehdä koska vaimo ja lapset. En puhu mistään naisjahdista, vaan siis ihan in general äijäelämästä.
Annas olla miten kävi. Jos joku on nähnyt leffan "Hallpass" niin siitä saa vähän suuntaa, ja asiaan liittymättä on muuten ihan simo hyvä leffa. Enivei, jouduin toteamaan hyvin nopeasti että onpas tämä iso kämppä ihan hemmetin autio paikka, kun ei ole sitä lapsi & koiralaumaa jaloissa pyörimässä 24/7. En olisi uskonut.
Sitten seuraavaksi aukesi että hemmetti se vaimo muuten (kotiäiti) tekee ihan hemmetisti töitä talouden pyörittämiseksi. Itse hoidin vain itseäni, mutta jo siinä meni yllättävän paljon aikaa, siinä (töissäkäynnin ohessa) siivoat ja pyykkäät ja laitat ruokaa, käyt kaupassa, toteat että se kädestä jätetty tavara ei löytänytkään itsestään takaisin sinne minne se kuuluu, jne. Ja siis vaimo pyörittää tätä 8 hengen edestä (mukaanlukien koirat)! Mulla on loppujen lopuksi helppoa kun hoidan vaan rahaa taloon.
Ja sitten tajusin että itse asiassa en enää osaa nauttia sinkkuna olemisesta, en olekaan niin introvertti kuin luulin olevani. Aika nopeasti ne kaikki "kivat jutut" mitä voi tehdä yksinään alkoi maistua puulta, ja alkoi kaivata perhettä. "Kundien kanssa kaljalle" ei maistunut niin vapaudelta kuin olisin kuvitellut. Itse asiassa oli aika tylsää.
Nyt on ihan eri fiilis olla taas takaisin perheen kanssa, jotenkin osaa antaa vaimolle paljon enemmän kiitosta, ja arvostaa sitä mitä on. Onneksi ei tullut kokeiltua tätä minkään eron kautta, siinä olisi meinaan tullut aika iso ylläri.
Kaikkea sitä oppii ja kokee. Minä sielultani yksinäinen ja kovapäinen omantienkulkija olenkin näköjään oikeasti suurperheenisä. Ihan sisältä asti enkä vain näön vuoksi. Pitää korkata viskipullo sille. :-)