Naisasiat

  • 7 504 054
  • 26 557

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Ei tuollaisesta ole apua, kun vika on pään sisässä. Aina löytyy joku, joka on kiinnistunut ja sitten taas raippa laulaa. Joku "rumempi" yksilöhän voisi nimen omaan hakea itsetuntoonsa helpommin nostatusta hakemalla muiden miesten mielenkiintoa.

Eiköhän avain sanana tähän ole luottamus. on vain uskallettava luottaa siihen toiseen osapuoleen. Jos puoliso haluaa pettää, se on hänen oma valintansa ja ratkaisunsa. Sitä ei valvonnalla ja mustasukkaisuudella pysty estämään ilman kellariin lukitsemissa, tosin sekin taitaa nykylain mukaan olla vähintään moitittava teko.

Eli rakentakaa luottamus! Jos pettämistä tapahtuu ja luottamus särkyy, on aika arvioida tilanne uudestaan. Turha sitä on etukäteen pelätä. Onko tämä täti sinun arvoinen jos pettää? Eli jos pettää, niin hyvä että pääset eroon. Jos ei petä, niin turha edes huolehtia.

Helppoa, eikö?
Tyhmimmän tilanteesta tekee se, ettei tyttöystäväni edes petä, tai tee edes mitään lähellekkään pettämistä, tai mitään, joka antaisi aihetta epäillä. Pään sisällä vaan tulee mustasukkaisuuden tunne. En uskokkaan että naiseni minua pettäisi, ongelma on vain minussa itsessäni, eikä tilanne muutu mihinkään tyttöystävää vaihtamalla, enkä edes siihen pystyisi. Ärsyttää vaan, kun kaikki muut asiat on helvetin hienosti, ja ensimmäistä kertaa elämässä tuntuu että olen löytänyt oikeasti minun kaltaisen naisen, jonka kanssa on helvetin hienoa aikaa, kun on sellainen tyttöystävä, joka ymmärtää läpät sun muut niin hyvin, etten ole koskaan törmännyt vastaavaan naiseen. Pakko vaan yrittää olla olematta mustasukkainen, ehkä jossain vaiheessa oppii unohtamaan turhasta huolehtimisen. Tiedän, ja luotan ettei tyttöystäväni pettäisi minua, mutta silti tunnen mustasukkaisuutta, sairasta, niinkuin joku sanoi.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat

Äh... Nyt tulee paatosta ja "besser wisseriä"...

Kysymys mustasukkaisuudessasi ei ole itse suhteesta, vaan enemmänkin siitä, millaisena koet itsesi: Kuinka itsevarma ja sopusoinnussa itsesi kanssa olet => millaisia odotuksia juuri sinulla itselläsi on ihmissuhteillesi.
Näin epävarmuus itsestäsi ihmisenä heijastuu kaikkiin ihmissuhteisiisi, kun alitajuisesta haluat koko ajan vahvistusta sille, kuinka hyväksytty omassa viiteryhmässäsi olet.
Toisaalta, ei ole olemassa parisuhdetta, johon ei kuuluisi jonkinasteinen mustasukkaisuus, edes joissakin tilanteissa, sillä oletuksella, että partneria kohtaan on tunteita - se on luonnonlaki eli painit kuitenkin ihan normaalin tunnetilan kanssa.
Lisäksi, terveen ja sairaalloisen mustasukkaisuuden erottaa siitä, että sairaalloisesti käyttäytyvältä puuttuu tyystin syyllisyydentunto tekemisistään eli sinun huolesi kertoo, että suhtaudut asiaan kuitenkin ihan normaalilla tavalla.

Mitä neuvoksi?
Lienee lähes tarpeetonta mainita, ettei minkä tahansa suhteen ylläpitämiseen ole vieläkään keksitty mitään parempaa lääkettä kuin puhuminen kaikesta - ja eritoten kaikkein kipeimmistä asioista.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kaikkihan sen tietävät, että pillu pyörittää maailmaa. Sosiologi Werner Sombart on sanonut, että kapitalismin syveneminen on naisten ansio ja syy, koska naiset ovat perusluonteeltaan tuhlaavaisempia kuin miehet. Sombartin väite oli, että ilman naisten valtaisaa himoa sokeria, kaakaota, kahvia ja teetä kohtaan, maailmankauppa ei olisi kehittynyt 1400- ja 1500-luvulla siinä määrin voimakkaasti kuin se kehittyi. Nuo ylellisyystavarat loivat voimakkaan sysäyksen kapitalismin synnylle ja nykyajan taloushenki on syntynyt tuhlauksen hengestä ja tämä henki on osa maailmanhistorian naisellista elementtiä.

Käyttäjänimetön jatkaa Sombartin ideaa ja sanoo sen suoraan; senhän tietää, että naisille haluttiin noita ylellisyyshyödykkeitä tuoda, jotta päästiin naisten suosioon eli saatiin pillua. Ja kun ylellisyystavaroilla jelmistelleet saivat pillua, niin naapurin Sergiokin halusi tuoda ylellisyystavaroita naisille, että pääsisi osaksi maailman laadukkaimpia pillumarkkinoita. Kun ideaa miettii tarpeeksi pitkälle, maapallon hyvinvoinnin kannalta, niin pitäisi olla pilluvero, siis että jos nussisi useampaa kuin yhtä naista vaikkapa vuoden aikana, niin näistä muista pilluista pitäisi maksaa iso pilluvero. Tällä tavalla luontoa ei niin tuhlattaisi, kun ei koko ajan pillu mielessä lahjottaisi naisia kaikenmoisilla luksuksilla, joten oikeastaan vihreiden homosiipi voisi ehdottaa sitä pilluveroa. On tosin niin, että homothan ne vasta tuhlailevaisia ovatkin, joten homovero pitäisi myös olla.

Sitten pitäisi tietenkin perustaa oma pillupoliisiyksikkö. Monilla kansalaisilla tuntuu siihen toimeen olevan luontaisia taipumuksia, joten varsin lyhyellä koulutuksella pillupoliisivoimat olisi varmasti perustettu.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
...niin pitäisi olla pilluvero, siis että jos nussisi useampaa kuin yhtä naista vaikkapa vuoden aikana, niin näistä muista pilluista pitäisi maksaa iso pilluvero.

Mitä sieniä sä vedät?
Laitahan nyt palikat kohdalleen ja käännä tuo vaikka niin päin, että naisen tulee maksaa laatuveroa, sitä enemmän, mitä enemmän haluaa/ saa laatua elämäänsä.

Sitten pitäisi tietenkin perustaa oma pillupoliisiyksikkö. Monilla kansalaisilla tuntuu siihen toimeen olevan luontaisia taipumuksia, joten varsin lyhyellä koulutuksella pillupoliisivoimat olisi varmasti perustettu.

Miehelle voi sanoa, että "sä koulutat niitä", mutta sä taidat olla niin pahasti tossun alla, että auttaakohan tuohon edes paraskaan terapia enään.
Jos sä nyt haluat jotain ratsata, niin julista vaikka dildot laittomiksi. Dildot vievät duunin monelta mulkulta ja tietäähän sen, että miten käyttämättömälle lihakselle käy. Eikö?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Laitahan nyt palikat kohdalleen ja käännä tuo vaikka niin päin, että naisen tulee maksaa laatuveroa, sitä enemmän, mitä enemmän haluaa/ saa laatua elämäänsä.
Eihän tämä minua koske, koska en ole naisia silkilllä ja mirhamilla lahjonut vaan ihan silkka minä ilman lahjuksia on aina riittänyt. Minun vuoksi ei olla kaakaota Amerikasta haettu. Pilluvero onkin niiden miesten vika, joilla on muutoin heikompi anti, niin pitää sitten ylellisyystuotteilla paikkailla omaa mitäänsanomattomuuttaan.

PS. Sinä olisit arvatenkin siltä pilluverolta säästyvä yksilö, viitaten allekirjoitukseesi... ("Eiköhän skipata koko homma ja poltetaan vaan ne tupakat... ")
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mitä sieniä sä vedät?
Laitahan nyt palikat kohdalleen ja käännä tuo vaikka niin päin, että naisen tulee maksaa laatuveroa, sitä enemmän, mitä enemmän haluaa/ saa laatua elämäänsä.
Väität siis vakavissasi, että kuka tahansa slerssiä housuissaan kanniskeleva pystyisi muka tuomaan laatua naisten elämään?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
PS. Sinä olisit arvatenkin siltä pilluverolta säästyvä yksilö, viitaten allekirjoitukseesi

En edelleenkään pidä ajatuksesta, että miehen tulisi olla se, joka veroa tästä maksaisi.

Edit: Miten muuten ajattelit määritellä verotusarvon tälle vekotinverolle?

Väität siis vakavissasi, että kuka tahansa slerssiä housuissaan kanniskeleva pystyisi muka tuomaan laatua naisten elämään?

Hold your horses, en ole käskemässä sinua menemään Opel Corsalla moottoritielle. Kyllä laadun ja tarpeen määrittelee kapitalistisessa yhteiskunnassa maksaja ja näinollen kysyntää ja tarjontaa tulee olla erilaisiin tarpeisiin. Jollekkin se laatu on ajelu -59 Vetellä hiljaa Kaivopuistossa ja joku toinen haluaa olla Le Mansin 24 h ajossa.
 
Viimeksi muokattu:

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Äh... Nyt tulee paatosta ja "besser wisseriä"...

Kysymys mustasukkaisuudessasi ei ole itse suhteesta, vaan enemmänkin siitä, millaisena koet itsesi: Kuinka itsevarma ja sopusoinnussa itsesi kanssa olet => millaisia odotuksia juuri sinulla itselläsi on ihmissuhteillesi.
Näin epävarmuus itsestäsi ihmisenä heijastuu kaikkiin ihmissuhteisiisi, kun alitajuisesta haluat koko ajan vahvistusta sille, kuinka hyväksytty omassa viiteryhmässäsi olet.
Toisaalta, ei ole olemassa parisuhdetta, johon ei kuuluisi jonkinasteinen mustasukkaisuus, edes joissakin tilanteissa, sillä oletuksella, että partneria kohtaan on tunteita - se on luonnonlaki eli painit kuitenkin ihan normaalin tunnetilan kanssa.
Lisäksi, terveen ja sairaalloisen mustasukkaisuuden erottaa siitä, että sairaalloisesti käyttäytyvältä puuttuu tyystin syyllisyydentunto tekemisistään eli sinun huolesi kertoo, että suhtaudut asiaan kuitenkin ihan normaalilla tavalla.

Mitä neuvoksi?
Lienee lähes tarpeetonta mainita, ettei minkä tahansa suhteen ylläpitämiseen ole vieläkään keksitty mitään parempaa lääkettä kuin puhuminen kaikesta - ja eritoten kaikkein kipeimmistä asioista.

Kiitos viestistä !

Ja joo, puhuminen auttaa. Ollaan muutaman kerran asiasta juteltu, ja tyttöystävä kyllä ymmärtää minua, kun olen kertonut etten asialle voi mitään, mutta teen parhaani että pääsisin siitä eroon, tai ainakin vähennettyä.
Itseä silti asia häiritsee, mutta täältä sai taas hyviä vastauksia asiaan, ja uskoisin että pikkuhiljaa vähenee tämä mustasukkaisuus, niinkuin tähänkin asti, kokoajan vähentynyt.

Kiitoksia vastauksista !
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Kun ideaa miettii tarpeeksi pitkälle, maapallon hyvinvoinnin kannalta, niin pitäisi olla pilluvero, siis että jos nussisi useampaa kuin yhtä naista vaikkapa vuoden aikana, niin näistä muista pilluista pitäisi maksaa iso pilluvero...
Ja niin kävi pillukeisari Käyttäjänimettömän käsky, että kaikki kansa on verolle pantava. Tai no ei kaikki...
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Kyllä toi vero pitäisi naisille asettaa, eikä miehille. Jos naiset ottavat vastaan lahjuksia niin se on veronalaista tuloa siinäkin tapauksessa, jos katsotaan, ettei se ole rikollista toimintaa. Käyttäjänimetön on kassalla.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
En edelleenkään pidä ajatuksesta, että miehen tulisi olla se, joka veroa tästä maksaisi.
Kyllä toi vero pitäisi naisille asettaa, eikä miehille.
Eihän se ole tyhmä joka saa lahjoja, vaan se, joka antaa. Eli sitten tuhoaa maapalloa ja luo samalla kilpavarustelua ja luo samalla kulutushysteriaan perustuvan pillunapaisen maailman. Miesten tulee olla se henkisestikin vahvempi osapuoli, jolla tulee olla vastuu antamistaan lahjoista eli tuhoamisviestistään ja pilluvietistään. Kyllä se on miehen mentaalista heikkoutta jos ostelee kaakaota pitkin maailmaa, jotta sen ansiosta saisi arvostusta ja pimppiä. Muilla ansiolla se arvostus ja pimppi pitää ansaita ja sitten sen jälkeen voi joskus ostella sitä kaakaotakin. Tällä tavalla säilyisi kohtuus ja kaakaovarannot.

Tietenkin jos haluaa sysätä oman vastuunsa ja pillunhimostaan johtuvan ostomaniansa muille, niin sitten se vero naisille. Enpä kyllä kannata vastuuttomuuta, sanoisi kokoomuslainenkin.
 

scholl

Jäsen
Muilla ansiolla se arvostus ja pimppi pitää ansaita ja sitten sen jälkeen voi joskus ostella sitä kaakaotakin. Tällä tavalla säilyisi kohtuus ja kaakaovarannot.

Tietenkin jos haluaa sysätä oman vastuunsa ja pillunhimostaan johtuvan ostomaniansa muille, niin sitten se vero naisille. Enpä kyllä kannata vastuuttomuuta, sanoisi kokoomuslainenkin.

Puhu vain omasta puolestasi huonosta itsetunnostasi. Asia menee näin:

naisen täytyy ansaita se seksi ja arvostus! Mulla ei ole ainakaan mitään pillunhimoa ja rajoitan jo nyt naisten saamaa seksiä, enkä anna mitään lahjoja. Jos nainen osoittaa, että hän on arvostusta ansainnut niin silloin käy seksi tms., mutta se ei saa olla mikään automaatio tai oletus. Vähän niinkuin laskiaispulla eli ei ole koko ajan tarjolla.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
naisen täytyy ansaita se seksi ja arvostus! Mulla ei ole ainakaan mitään pillunhimoa ja rajoitan jo nyt naisten saamaa seksiä, enkä anna mitään lahjoja.
No sittenhän me olemme tästä asiasta samaa mieltä, kuten sanoin:
Kyllä se on miehen mentaalista heikkoutta jos ostelee kaakaota pitkin maailmaa, jotta sen ansiosta saisi arvostusta ja pimppiä.
Toisaalta, olen kyllä lukenut, että scholl on monesti illan mittaan ostellut juomia naiselle ja siitä sitten pahoittanut mielensä. Ei pitäisi ostella, niistä syistä johtuen, jotka olen tässä jo aiemmin kertonut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei kai sen veron tarvitse olla sukupuoleen sidottu. Jokainen täysi-ikäinen tulisi laittaa insinööriajoon, jossa tarkastusinsinööri (mies tai nainen halun mukaan) arvioisi taidot, ja antaisi jonkinlaisen arvosanan. Molemmat parisuhteen osapuolet saisivat siis arvosanan, joka olisi verrannollinen jollakin indeksillä (tilastokeskus voisi tätä ylläpitää kansan taitojen kuitenkin kehittyessä). Huonompi maksaisi joko vuosittaista (jos virallinen parisuhde) veroa tai irtosuhteissa kulutusperusteista.

Ei tarvitsisi olla pakollista, mutta vuosittain voisi mennä katsastukseen, jossa katsastusinsinööri arvioisi onko luokitusta tarpeen muuttaa.

Toki voitaisiin järjestää kursseja, esim liukkaan radan ajoa, jolla omia taitoja pystyisi kehittämään.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos vaikka kertoilisi pienen tauon jälkeen taas miten täällä menee. Tilanne on edennyt vallan mainiosti ja ollaan nytten ihan virallisestikkin yhdessä. Kohta tulee jo 4kk siitä, kun alettiin tapailemaan ja oudoltahan tämä taas pitkän tauon jälkeen jonkun kanssa seurustella.

Muuten kyllä menee hyvin, mutta pieni pelko on lähes poikkeuksetta, että koska tulee loppumaan. Vaikka itse olen kyllä aivan täysillä suhteessa mukana, mutta jotenkin ei uskalla suunnittella oikein pidemmän ajan suunnitelmia. Nyt kyllä varattiin laivamatkakin keväälle eli kait tämä tästä, kun tottuu kunnolla tähän yhdessäoloon.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Olin jo pitkään ihastunut erääseen tyttöön, joka tuli aina usein lenkillä vastaan. Armeijan takia taisi jäädä omalta osalta aloite tekemättä, mutta sitten kesällä lomien aikaan lenkillä tämä tyttö jälleen kerran tuli vastaan ja tällä kertaa hänen koiransa tuli nuuskimaan minua ja lopulta taidettiinkin seistä seuraavat puolitoista tuntia siinä samalla paikalla jutellessa, jonka jälkeen kävimme vielä vähän myöhemmin tunnin tai pari kävelyllä. Tästä sitten aloimme hiljalleen tutustua ja kaikki lomat menivätkin hänen seurassaan varsin tiiviisti...

Ainoa harmittava seikka tuolloin oli, että armeijaa oli jäljellä vielä puoli vuotta, koska 12kk nakkihan sieltä napsahti. Onneksi sentään oli lomapäiviä kertynyt, että sai välillä vähän pidempiäkin lomia. Kyllähän se molempia harmitti, mutta eipä hän nähnyt tuota minkäänlaisena esteenä ja sanoi, että "Hyvää kannattaa odottaa" ja siinäpä se menikin puoli vuotta yhdessä hujauksessa. Tammikuussa tuli kotiuduttua ja yhdessä ollaan oltu jostain sieltä syksyn tienoilta asti ja todella hyvin on mennyt ja tuntuu, että tunteet vain syvenevät. Erittäin hyvältä näyttää ja tuntuu tällä hetkellä! Nyt vain katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

En voinut vastustaa kiusausta, vaan piti käydä täällä pitkästä aikaa avautumassa :)
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
En jaksa juuri nyt tarkistaa, että mitäs omasta keissistä on tullut kirjoitettua, mutta pikainen kertaus:

(btw, koko viesti on vain käytännössä täysin turha purkaus omista kuulumisista)

Tapasin vuonna 2000 erään tyttösen kesällä, josta piti tulla kiva kesäkissa. Ikävä kyllä kohtelin sillä tavoin, kunnes syksyllä huomasinkin rakastavani tuota kaltoin kohdeltua olentoa. Tästä sainkin kärsiä koko suhteen ajan syyllisyyden taakan ja epäluulojen vuoksi. Vuosien varrelle mahtui kihlaus ja nippa nappa lapsettomuushoitoihin lähtö. Työttömyyteni, masennukseni puhkeaminen ja alkoholismikin tulivat puolessa välissä kuvioon. Olimme asuneet erillämme muutamia vuosia, kunnes neiti veti letkuissa korisevalta suhteelta töpselin seinästä syksyllä 2010.

Olen nyt viimeisen vajaan vuoden aikana saanut jotain apua mt-ongelmiini. Viime kesän vietin kokonaan yksin Euroopassa pyöräillen ja sain kehitettyä jonkinmoisen ajatuksen siitä, että me todella olemme eronneet. Eipä se ajatus sitten lopulta kestänytkään, kun Ouluun palatessa neiti on meidän entisen koiramme kanssa vastassa lentokentällä. Siitähän saatiinkin leipaistua kiva kesäromanssi aikaiseksi. Se olikin neidille sitten liikaa ja yhdessäolo muuttui platoniseksi melko nopeasti.

Olemme olleet toistemme parhaat ystävät tuon kesän tapauksen jäljiltä. Välillä vain tuo ystävyyden raja tuntuu häilyvän, sillä pienen pientä kisailua on tuon tuosta ollut ilmassa. Silti joka vaiheessa musitutukset siitä, ettei neiti enää koskaan voi harkita suhdetta minun kanssa tulevat päin näköä koko ajan. Melkoisen ristiriitaisissa tunnelmissa siis olen elellyt.

Kaiken tämän ajan olen vain ja ainoastaan pyrkinyt "eheytymään" tuon vitun masennuksen kanssa, sillä siitä kun en kuulemma koskaan pääse kokonaan eroon. Liika yhteydenpito ja aivan liian läheiset välit tähän exään ovat muuten melkoisen tehokkaasti estäneet tunteiden viilentymisen, sekä samalla myös ns. sinkkuelämän ilot. Ei vain ole kiinnostanut. Nyt tänään tuli vain mitta täyteen, sillä tietyllä tapaa molemmat ovat roikkuneet ja antaneet toistensa roikkua entisessä "ystävyyden" vuoksi.

Eipä se exä tule enää koskaan minulle antamaan rehellistä mahdollisuutta, joten miksi kiusata itseään? Vittuako enää koetan miellyttää sitä, kun kerran juna meni jo? Ehkä se vain on alettava elämään itselleen. Siinä muuten riittääkin opeteltavaa.

Äsken piti soittaa exälle sitten "se puhelu". Emme voi pitää nyt yhteyttä entiseen malliin enää, sillä ei tämä kumpaakaan auta. Tuntuu ihan yhtä pahalta kuin eropäivänäkin. Eikä nyt voi edes pulloon tarttua.

Se tässä vain kaivelee, että minkä helvetin syyn vuoksi muija piti minua niin lähellä? Jos kerran mikään suhteeseen viittaava oli poissasuljettua niin miksi kuitenkin näyttää omat kaikkea muuta kuin platoniset tunteensa? Hienosti se niitä kyllä koetti platonisilta näyttämään, mutta mua nyt on turha koettaa noissa kusettaa. Eikö se olisi ollut sama myöntää itselleen, ettei tunteet ole kuolleita ja kuopattuja?

Olisihan tässä kasa kysymyksiä ja selvennyksiäkin, mutta kun juuri nyt ei vain jaksa kirjoittaa enempää.

Terveisiä vaan kaikille eronneille.
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Sovin just treffit erään neitokaisen kanssa lauantain Jokerit-Saipa otteluun. Kohta vuosi viime suhteen päättymisestä. Ihan hyvä aika pikkuhiljaa kokeilemaan jos vaikka homma toimis paremmin kuin edellisen kanssa. Ekaa kertaa neito menossa katsomaan lätkää. Älkää jätkät pettäkö mun luottamusta! Ja tietty leffaan ja syömään matsin jälkeen.
 

Konson Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sovin just treffit erään neitokaisen kanssa lauantain Jokerit-Saipa otteluun. Kohta vuosi viime suhteen päättymisestä. Ihan hyvä aika pikkuhiljaa kokeilemaan jos vaikka homma toimis paremmin kuin edellisen kanssa. Ekaa kertaa neito menossa katsomaan lätkää. Älkää jätkät pettäkö mun luottamusta! Ja tietty leffaan ja syömään matsin jälkeen.

Samoilla treffeillä nämä kaikki? Toivottavasti saat pidettyä hyvän ja reippaan fiiliksen koko 6-7 tunnin ajan. Tilanteesta mitään tietämättä neuvon, mutta itse olisin hieman jakanut tätä toimintaa eri treffeille ja jättänyt naisen haluamaan lisää laatuaikaa kanssani toiseen kertaan.

Tsemppiä treffeille joka tapauksessa!
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Samoilla treffeillä nämä kaikki? Toivottavasti saat pidettyä hyvän ja reippaan fiiliksen koko 6-7 tunnin ajan. Tilanteesta mitään tietämättä neuvon, mutta itse olisin hieman jakanut tätä toimintaa eri treffeille ja jättänyt naisen haluamaan lisää laatuaikaa kanssani toiseen kertaan.

Tsemppiä treffeille joka tapauksessa!

No ollaan me käyty ulkona aikaisemminkin ja tunnetaan toisemme jo parin vuoden ajalta. Nyt ois niinku ekat viralliset tällit tulossa. Mutta joo ihan hyvä pointti Antti. Mitä enemmän vietetään aikaa yhdessä, sitä paremmat fiilikset on molemmilla. Mutta eiköhän tääkin kuse jollain tavalla :)
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Tasa-arvoa naisnäkökulmasta

Sosiaali-ja terveysministeriön alaisessa tasa-arvoyksikössä on 16 virkaa - jokaista virkaa hoitaa nainen ! Tasa-arvoyksikön johtaja Tarja Heinilä-Hannikainen selittää : "Naiset tuntevat miesten tasa-arvo ongelmat yhtä hyvin kuin miehet." Lisäksi hän sanoo, että kun virkoja on ollut haettavana, niin vain noin 10% hakijoista on ollut miehiä. Aika ontuvaa ja kuvaa hyvin sitä tilannetta, jonka pohjalta tasa-arvokeskustelua Suomessa käydään. Mikäli tilanne olisi päinvastainen, että joku mies sanoisi miesten tuntevat naisten tasa-arvo ongelmat yhtä hyvin kuin naiset ja siksi naisia ei virkaan tarvita, niin samainen Heinilä-Laamanen huutaisi kurkku suorana sovinistisesta asenteesta. Lisää : Henry Laasanen Puheenvuoro
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Sosiaali-ja terveysministeriön alaisessa tasa-arvoyksikössä on 16 virkaa - jokaista virkaa hoitaa nainen ! Tasa-arvoyksikön johtaja Tarja Heinilä-Hannikainen selittää : "Naiset tuntevat miesten tasa-arvo ongelmat yhtä hyvin kuin miehet." Lisäksi hän sanoo, että kun virkoja on ollut haettavana, niin vain noin 10% hakijoista on ollut miehiä. Aika ontuvaa ja kuvaa hyvin sitä tilannetta, jonka pohjalta tasa-arvokeskustelua Suomessa käydään. Mikäli tilanne olisi päinvastainen, että joku mies sanoisi miesten tuntevat naisten tasa-arvo ongelmat yhtä hyvin kuin naiset ja siksi naisia ei virkaan tarvita, niin samainen Heinilä-Laamanen huutaisi kurkku suorana sovinistisesta asenteesta. Lisää : Henry Laasanen Puheenvuoro
Peitset esiin!

En nyt muista millä radiokanavalla - olisiko ollut SuomiPopin Taavi Salmivaaran vetämässä iltapäiväohjelmassa - jossa soitettiin tuonne tasa-arvoyksikön johtoon ja ihmeteltiin tätä sukupuoliasiaa. Ainakin tämän haastatellun mukaan kyse ei ole syrjinnästä tai muusta feministisestä invaasiosta, vaan yksinkertaisesti siitä, että mieshakijoiden joukossa ei ole ollut päteviä vaihtoehtoja. Valtion laitoksissa kun virkaannimittämiset pitää tapahtua vain ja ainoastaan pätevyyden perusteella. Sukupuoli ei saa olla puoltava peruste edes tällaisessa tilanteessa, jossa miesedustajan valinta olisi erittäin suotavaa.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peitset esiin!

En nyt muista millä radiokanavalla - olisiko ollut SuomiPopin Taavi Salmivaaran vetämässä iltapäiväohjelmassa - jossa soitettiin tuonne tasa-arvoyksikön johtoon ja ihmeteltiin tätä sukupuoliasiaa. Ainakin tämän haastatellun mukaan kyse ei ole syrjinnästä tai muusta feministisestä invaasiosta, vaan yksinkertaisesti siitä, että mieshakijoiden joukossa ei ole ollut päteviä vaihtoehtoja. Valtion laitoksissa kun virkaannimittämiset pitää tapahtua vain ja ainoastaan pätevyyden perusteella. Sukupuoli ei saa olla puoltava peruste edes tällaisessa tilanteessa, jossa miesedustajan valinta olisi erittäin suotavaa.

Amen. Sehän on yleisesti tunnettu fakta, että nainen tietää miehen asiat paremmin kuin mies itse. Toisinpäinhän tuo ei toimi lainkaan. Miehellä ei ole hajuakaan naisen elämästä. Mies ei voi edes kuvitella miltä tuntuu olla nainen tässä miesten maailmassa. Emmehän me miehet edes voi tietää miltä synnyttämisen tuska tuntuu. Käytännössä nainen on siis aina miestä pätevämpi hakija.

Halveksin kaikkia ajatuksia esimerkiksi naiskiintiöistä pörssiyhtiöiden johdossa. Sehän on aivan älytön ajatus. Ketä se olevinaan palvelee, jos henkilöitä ei valita pätevyyksien perusteella. Miesten katkeruus vain kasvaa, kun joku nainen saa paikan, vaikkei ansaitsisi sitä. Se ei ainakaan ole omiaan kasvattamaan tasa-arvoa.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
mieshakijoiden joukossa ei ole ollut päteviä vaihtoehtoja.
Amen. Sehän on yleisesti tunnettu fakta, että nainen tietää miehen asiat paremmin kuin mies itse. Toisinpäinhän tuo ei toimi lainkaan.
Mikä tuossa oli epäselvää? Jos miespuoliset hakijat olivat vaikka ammattikorkeakoulun läpäisseitä sosionomeja - jos sitäkään - ja naishakijoiden joukossa oli yksi YTM, niin paikka menee tälle maisterisnaiselle ihan lain perusteella. Olettaen siis että hakuprosessissa on esitetty tietty koulutusaste puoltavana tekijänä.

Toki koulutus on vain yksi osatekijä pätevyyttä arvioidessa. Ehkä syrjintää on tapahtunut muiden kriteerien osalta? Mene ja tiedä, mutta kun emme kyseisen yksikön rekrtytointimenetelmiä paremmin tunne, niin metakan lietsominen on täysin turhaa. Odottakaamme syrjityn korkeakoulutetun miehen vastinetta; toivon todella ettei hän kaiken lisäksi ole vielä mustaihoinen.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä tuossa oli epäselvää? Jos miespuoliset hakijat olivat vaikka ammattikorkeakoulun läpäisseitä sosionomeja - jos sitäkään - ja naishakijoiden joukossa oli yksi YTM, niin paikka menee tälle maisterisnaiselle ihan lain perusteella. Olettaen siis että hakuprosessissa on esitetty tietty koulutusaste puoltavana tekijänä.

Toki koulutus on vain yksi osatekijä pätevyyttä arvioidessa. Ehkä syrjintää on tapahtunut muiden kriteerien osalta? Mene ja tiedä, mutta kun emme kyseisen yksikön rekrtytointimenetelmiä paremmin tunne, niin metakan lietsominen on täysin turhaa. Odottakaamme syrjityn korkeakoulutetun miehen vastinetta; toivon todella ettei hän kaiken lisäksi ole vielä mustaihoinen.

Enhän minä tietenkään tiedä kyseisten virkanaisten pätevyyksistä, enkä periaatteessa ottanut siihen kantaa. Kunhan vain yritin vähän hassutella, ilmeisen epäonnistuneesti. Voi hyvinkin olla, että viroissa ovat ne pätevimmät henkilöt. Lähinnä mietin tilannetta toisinpäin. Mikäli vaikka tuossa kyseisessä yksikössä olisi 16 miestä, eikä yhtään naista, niin siitähän nousisi kauhea poru. Viis pätevyyksistä - tehtävään olisi palkattava myös naisia. Siihen viittasin myös tuolla esimerkillä pörssiyhtiöiden naiskiintiöistä. Minusta tehtäviin kuuluu aina valita pätevimmät henkilöt. Viis sukupuolesta, uskonnosta, etnisestä taustasta sun muista.

Minua hämmästyttää myös suuresti, kun vaikkapa televisio-ohjelmissa naisten on sallittua kommentoida miesten ulkonäköä, mutta auta armias, jos mies sattuu kommentoimaan naisen ulkonäköä. Miehelle käy helposti, kuten kävi Audi-mies Esko Kiesille.

En suinkaan ole missään pyhässä sodassa naisia vastaan. En vain pidä kuinka positiivista diskriminaatiota käytetään ryhmään, joka ei ole mitenkään erityisen eriarvoisessa asemassa. Varmasti naisten asemassa riittää parannettavaa. Esimerkiksi raskauden ja työelämän yhdistäminen tökkii edelleen. Lisääntymisiässä olevaa naista ei ole yhtä mutkaton palkata vakituiseen työtehtävään kuin miestä. Se nyt tosin johtuu osin myös biologisista eroavaisuuksista, joten absoluuttista tasa-arvoa ei ole olemassakaan.

Tälle keskustelulle mahtaisi muuten löytyä joku sopivampikin ketju.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös