Naisasiat

  • 7 520 784
  • 26 580

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Eivät kaikki suomalaiset ole näin jaloja yksilöitä ja vaatimattomia, sillä onhan miehissäkin niitä retaleita, demarihenkisiä henkisessä neuvostoliitossaan eläviä ja sohvaltaan räkäpaukkuja heitteleviä tasapäistäviä, tai sitä yrittäviä, pahanolonlähettiläitä

Piti lukea tämä viesti kahteen kertaan. Sitten piti katsoa vielä tuo nimimerkki kerran jos toisenkin. Luulin schollin kirjoittaneen tämän viestin. Näemmä nimetönkäyttäjä joko imitoi schollia tai on muuttumassa schollmaiseksi olennoksi.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Kyllä mä uskaltaisin väittää ettei näin vuonna 2011 noiden roolien tarvi ihan niin selvästi mennä parisuhteessa. Molemmat voi tienata yhtä paljon, tehdä samoja juttuja kotona yms. Välistä mies voi olla työttömänä jolloin hoitaa kodin ja nainen elättää perheen. Mulla edellisessä parisuhteessa oli töitä niin epäsäännöllisesti, että välissä painoin vaan duunia kun muija hoiti kaiken kotona, välistä mentiin toisinpäin ja ite hoidin kaikki kotityöt. Lisäksi olen vielä sen verran kädetön mies, että yleensä muijan kanssa tulee yhdessä mietittyä et mitenhän tämä pimennysverho nyt tuohon seinään lyödään yms. miesten töitä. Toisaalta ei mun itsetunto siihen mene jos laitan ruokaa/pesen pyykkiä ja nainen vaikka vaihtaa autoon renkaat jne. Ei oo pakko elää kivikaudella vaikka omat vanhemmat niin vielä tekikin.

E: Mitä tulee suomalaisten naisten ulkonäköön niin ei mulla hirveesti oo valittamista. Aika monen asenteessa toki onki sit korjaamista, mutta ehkä tämä johtuu vaan siitä et suomalaiset miehet on niin saatanan vässyköitä tossun alla eläjiä ja naiset kyllä tietää sen.
Olen täysin samoilla linjoilla. Meidänkin taloudessa kotityöt jakautuu aikalailla tasan, mä siivoan, silitän pyykkiä jne. siinä missä muijakin. Ja siinäkin mielessä kuvio on samanlainen kuin edellisellä kirjoittajalla että minäkin olen helvetin kädetön kaikissa "perinteisissä miesten töissä". Eikä se ole pois itsetunnosta pätkääkään, kun ei osaa niin ei osaa, eikä oikeen kiinnostakaan.

Ylipäätään konservatiivinen jako miesten ja naisten töistä nostattaa aina vähäiset ihokarvani pystyyn.. Mun mielestä on mukava tehdä kaikenlaisia kotihommia ja viettää pojan kanssa kahdestaan aikaa. Jopa omien lasten kanssa oleminen (yksin) tuntuu olevan joillekin miehille kovin vastenmielistä tai jopa vaikeaa. Ei voi ymmärtä.

Mitä vässyköihin miehiin tulee niin se vasta surkeeta onkin. Siinä on ihan turha arvostella muijaa pompottamisesta tai mistään jos ei itse uskalla olla mitään mieltä. Lähipiirissäkin on ikäviä esimerkkejä miehistä joita naiset kyykyttävät huolella. Ottavat komentoja vastaan, murjottavat jonkin aikaa ja sen jälkeen mennään leuka rinnassa kohti uusia komentoja.. Tai sitten tehdään oman pään mukaan mistä seuraa kauhea riita sen sijaan että asiasta voisi puhua ja tulla johonkin järkevään lopputulokseen.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Mitä vässyköihin miehiin tulee niin se vasta surkeeta onkin. Siinä on ihan turha arvostella muijaa pompottamisesta tai mistään jos ei itse uskalla olla mitään mieltä. Lähipiirissäkin on ikäviä esimerkkejä miehistä joita naiset kyykyttävät huolella. Ottavat komentoja vastaan, murjottavat jonkin aikaa ja sen jälkeen mennään leuka rinnassa kohti uusia komentoja.. Tai sitten tehdään oman pään mukaan mistä seuraa kauhea riita sen sijaan että asiasta voisi puhua ja tulla johonkin järkevään lopputulokseen.

Eihän suomalainen mies osaa puhua asioista. Silloin kun tossun alla oleminen alkaa tarpeeksi kyrsiä niin lähdetään vaan siltä seisomalta ryyppäämään kavereiden kanssa eikä sanota muijalle mitään. Sit ryömitään hirveässä kännissä aamuyöstä himaan nukkumaan ja aamulla onkin hirveät tappelut päällä jossa mies vielä vässykkänä yleensä jää alakynteen. Sen sijaan vois ihan fiksusti keskustella asioista, mutta kun se vaan tuntuu olevan niin saatanan vaikeaa. Sinänsä ihan vitun tyhmää toimintaa kun mies vaan tuolla omalla perseilyllään antaa naiselleen lisää ammuksia joita sitten käyttää näissä tappeluissa. "Olit taas kavereiden kanssa ryyppäämässä etkä mitään ilmoittanu" ja muita vastaavia valituksia.

Jos parisuhteen haluaa toimimaan niin siinä yleensä joutuu tekeen vähän myönnytyksiä ja suostumaan tiettyihin kompromisseihin, mutta ei nyt tossun alle ole pakko suostua. Fiksuinta olis yhdessä sopia miten se koti hoidetaan ja vielä mielellään niin et molemmat tekee suht saman verran ja jos on jotain hommia mitä toinen ei tykkää/osaa tehdä niin sit toinen hoitaa. Tai paskimmat duunit voi hoitaa puoliksi. Sit jos haluaa vaikka joku viikonloppu lähteä rellestemään niin ei se ole muuta kuin sopia et nainen hoitaa sen ajan kotia ja mies taas joskus vuorostaan hoitaa hommat jos nainen haluaa lähteä jonneki. Jos taas nainen ei suostu näihin juttuihin niin sit kannattee oikeasti miettiä et haluaaks olla sen naisen kanssa.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Eihän suomalainen mies osaa puhua asioista. Silloin kun tossun alla oleminen alkaa tarpeeksi kyrsiä niin lähdetään vaan siltä seisomalta ryyppäämään kavereiden kanssa eikä sanota muijalle mitään. Sit ryömitään hirveässä kännissä aamuyöstä himaan nukkumaan ja aamulla onkin hirveät tappelut päällä jossa mies vielä vässykkänä yleensä jää alakynteen. Sen sijaan vois ihan fiksusti keskustella asioista, mutta kun se vaan tuntuu olevan niin saatanan vaikeaa. Sinänsä ihan vitun tyhmää toimintaa kun mies vaan tuolla omalla perseilyllään antaa naiselleen lisää ammuksia joita sitten käyttää näissä tappeluissa. "Olit taas kavereiden kanssa ryyppäämässä etkä mitään ilmoittanu" ja muita vastaavia valituksia.

Jos parisuhteen haluaa toimimaan niin siinä yleensä joutuu tekeen vähän myönnytyksiä ja suostumaan tiettyihin kompromisseihin, mutta ei nyt tossun alle ole pakko suostua. Fiksuinta olis yhdessä sopia miten se koti hoidetaan ja vielä mielellään niin et molemmat tekee suht saman verran ja jos on jotain hommia mitä toinen ei tykkää/osaa tehdä niin sit toinen hoitaa. Tai paskimmat duunit voi hoitaa puoliksi. Sit jos haluaa vaikka joku viikonloppu lähteä rellestemään niin ei se ole muuta kuin sopia et nainen hoitaa sen ajan kotia ja mies taas joskus vuorostaan hoitaa hommat jos nainen haluaa lähteä jonneki. Jos taas nainen ei suostu näihin juttuihin niin sit kannattee oikeasti miettiä et haluaaks olla sen naisen kanssa.
No näinhän se menee. Ei mikään parisuhde pelitä ilman kompromissejä sekä pientä myönnytystä. Monen miehen ongelma on vielä sekin että itse otetaan erittäinkin mielellään vastaan esim. ryyppyehtoot kavereiden kanssa mutta kun nainen haluaisi lähteä jonnekin niin siitä muodostetaan kauhea ongelma. Tuollainen toiminta meneekin sitten jo oman typeryyden piikkiin, eikä ihmekään että emäntä ottaa pulttia.

Niinhän se on että jos ei ole valmis itse antamaan mitään periksi on parempi elää yksin, silloin on mahdollisuus käydä missä tahansa ja tehdä mitä tahansa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Niinhän se on että jos ei ole valmis itse antamaan mitään periksi on parempi elää yksin, silloin on mahdollisuus käydä missä tahansa ja tehdä mitä tahansa.
Mistä te oikein puhutte? Minä en esimerkiksi ole ainakaan kymmeneen vuoteen kertaakaan kieltänyt naistani yhtään mistään. Joskus alaikäisenä ehkä vähän silloista tyttökaveriani, kun sitä oli vielä tikanpoika. Jos naisen toimintamallit ovat liian huonoja minun makuuni, niin sitten siitä ihan vain mainitaan ja katsotaan päästäänkö yhteiseen ymmärrykseen. En siis todellakaan edes yritä määräillä naisia ollenkaan, kummaa että jotkut yrittävät ja pidän sellaista suorastaan ihmisoikeusloukkauksena enkä ymmärrä miten miehet ja naiset suostuvat sellaisiin loukkauksiin.

BOL otti jonkun junttikortin esille mutta täytyy sanoa, että minusta hän on sitten itsekin juntti, sen mitä olen täältä hänen reagointejaan vuosien saatossa lukenut. Siis tuolla junttikriteerillä minkä BOL itse määritteli, minun mielestäni se ei ole junttia vaan ihan vain itsekkyyttä.

Sitä olen ihmetellyt, että miten suuri ero on ollut kaupungista lähtöisin olevilla naisilla ja ei-kaupungeista lähtöisin olevilla naisilla. Kaupunkilaiset ovat olleet alusta pitäen huomattavasti herkemmin ahdistuvia ja feminisminsä vankeja. Ei esimerkiksi BOL voi edes nähdä koko asiaa, koska asuu itse siinä samassa kuplassa ja tietenkin kaverinsa myös. Siksi ne hänen mielipiteensä ovat tässä asiassa minulle ihan täysin painoarvottomia, ilman että on itsetarkoituksellista halua mitätöidä hänen sanojaan mitätöimisen vuoksi.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Olen täysin samoilla linjoilla. Meidänkin taloudessa kotityöt jakautuu aikalailla tasan, mä siivoan, silitän pyykkiä jne. siinä missä muijakin.

Hyvät herrat, en viitannut sanallakaan kotitöihin tms. Rooli parisuhteessa on eri asia kuin rooli parisuhteen ympärillä pyörivän kotitalouden hoitamisessa...

Edith; sen verran selvennystä tuohon, että meikäläisen rooli miehenä tässä parisuhteessa ei muutu miksikään siivoamalla, pyykkäämällä, safkaa laittamalla, "päästämällä" emäntä duunikavereiden kanssa risteilylle jne.

Keskenäinen arvostus ja toisen kunnioittaminen is the issue...
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Melkein samaa mieltä. Moni miettii täällä pelkkää ulkonäköä. On totta, että ruotsalaiset ja tanskalaiset naiset pesevät ulkonäössä suomalaiset mennen tullen mutta kannattaa muistaa, että se menee myös toisinpäin. Haastatelkaa vaan naisia niin kyllä ne miehetkin siellä on paljon komeampia.

Ruotsalaiset naiset ovat iltaisin paremman näköisiä, mutta kuulemma aamulla ihan vastaavia kuin suomalaiset sisarensa. Helvetisti enemmän siellä ainakin pyntätään.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ruotsalaiset naiset ovat iltaisin paremman näköisiä, mutta kuulemma aamulla ihan vastaavia kuin suomalaiset sisarensa. Helvetisti enemmän siellä ainakin pyntätään.
Olen pannut ruotsalaista naista. Aamulla luulin, että olen vetänyt huumeita nokkaan mutta se olikin vain hurrinaisen pakkelia, jolta en ollut saanut pakkeja.

No, itse se kyllä minut iski, ihan jahtasi. En enää muista sitä ruotsiksi mutta olin kuulemma sen makuun eläimellinen, karu ja pelottava sekä salaperäinen. Ihan sekaisin taisi olla sekin undulaatinomistaja. Siis kun oltiin pantu, niin sen yksi huoneistossaan vapaana lentävä toinen undulaatti yhdellä kerralla istahti perseelleni ja nokki yläpersvakoani. Silloin kyllä tuntui siltä, että tämä oli tässä, tänne en enää tule.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Mistä te oikein puhutte? Minä en esimerkiksi ole ainakaan kymmeneen vuoteen kertaakaan kieltänyt naistani yhtään mistään. Joskus alaikäisenä ehkä vähän silloista tyttökaveriani, kun sitä oli vielä tikanpoika. Jos naisen toimintamallit ovat liian huonoja minun makuuni, niin sitten siitä ihan vain mainitaan ja katsotaan päästäänkö yhteiseen ymmärrykseen. En siis todellakaan edes yritä määräillä naisia ollenkaan, kummaa että jotkut yrittävät ja pidän sellaista suorastaan ihmisoikeusloukkauksena enkä ymmärrä miten miehet ja naiset suostuvat sellaisiin loukkauksiin.
Kyllä sitä vaan tuollaisia miehiä löytyy, ihan itse olen elävässä elämässä sellaisiin törmännyt. Toki harvinaisia tapauksia ovat ja yleensä käytöksen taustalla on muutakin ongelmaa.

Salama: Juu ymmärsin kyllä mikä oli pointtisi, ekassa tekstissäni vaan kommentoin thegon kirjoitusta joka olisi voinut olla hyvin omani.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Ero tuli. Kaukosuhde ei näköjään toimi, sitä olisi joutunut kuitenkin vielä jonkun aikaa olosuhteiden pakosta elämään. Tai omalla kohdalla se olisi toiminut ihan ok, mutta naisille se näyttää olevan paljon pahempi.

Huomisesta lähtee taas koulu+työviikko käyntiin. Ei jotenkin jaksa kiinnostaa yhtään, mutta ehkä se on parasta koittaa jatkaa arkea.

Eipä olisi uskonut, että tällainen junttikin kaipaa sitä tunnetta että on jollekin tärkeä...
 

Avenue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun nainen toipuu erosta (n. kahden vuoden suhde) milloin voisi ehdottaa tapaamista?

Ok. Vastaus oli sitten ei. Syynä juuri tämä päättynyt edellinen suhde ja siihen liittyvät asiat. Rivien välistä luin vähän muuta, mutta minkäs teet..

Näyttää siltä että luen merkkejä todella huonosti tai sitten vain omat toiveet sokaisi.

Saa nyt nähdä. Säälittäviä, aneemisia facebook -kaverisuhteita olisi jo ihan tarpeeksi..
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Saa nyt nähdä. Säälittäviä, aneemisia facebook -kaverisuhteita olisi jo ihan tarpeeksi..

Niistä pääsee eroon poistamalla, mikäli sinusta oikeasti tuntuu siltä, että suhde henkilöön ei ole millään tasolla tasaisella pohjalla ts. sinä haikailet jotakin, mitä et saa ja toista ei kiinnosta tipan vertaa kommunikointi edes sosiaalisessa mediassa, saati sitten oikeassa elämässä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Myönnän että minusta on kyllä omituista vinkunaa tämä valitus suomalaisista naisista. Kai heillä on oikeus olla ihan mitä haluavat, ja jos se ei kelpaa niin metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Ei ole mikään pakko mennä sinne. Usein tuntuu tämän ikuisen epämiehekkään itkun taustalla olevan se epäkohta, kun nämä täkäläiset naiset eivät enää tajua omaa paikkaansa suhteessa meihin luomakunnan herroihin. Mutta pyyhitään ne kyyneleet silmäkulmista: vielä löytyy monesta maasta sellaisiakin, jotka ymmärtävät vielä vapista hellan ja nyrkin välissä. Olen ymmärtänyt että esim. filippiiniläisiä esimerkkejä on postimyynnissä ihan huokeastikin. Ovat sitten takuuvarmasti tarpeeksi "naisellisia" uudelle omistajalleen.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Myönnän että minusta on kyllä omituista vinkunaa tämä valitus suomalaisista naisista...
Olet niin totaalisen pihalla ja väärässä sekä hukassa, että en tiedä mistä aloittaisin kommentoinnin.

Ensinnäkin "valitus" voidaan ymmärtää myös mielipiteenä. Sinun käyttämäsi termi on mielestäni epärakentavaa, lievää trollausta. Minun mielipiteeni esimerkiksi on, että monien muiden maiden naiset eivät kanna mukanaan sitä tiettyä feminismin taakkaa mitä täällä tuntuvat etenkin hyvin koulutetut naiset kantavan. Tämä ei siis välttämättä ole valitus suomalaisnaisia kohtaan vaan kunnianosoitus niiden muiden maiden hyvin koulutettuja naisia kohtaan.

Toiseksi, minä en ole missään kohtaa tarkoittanut ja varsinkaan sanonut, että olisi hyvä jos nainen olisi suunnilleen nyrkin ja hellan välissä. Jos satuit huomaamaan, niin nimenomaan kirjoitin, etten ymmärrä määräilemisiä, että se on suorastaan ihmisoikeusloukkaus määräillä toista enkä ymmärrä miten sellaiseen suostutaan.

Kolmanneksi, Jatkoajan tyyli "itkupotkuraivareista", "huutonaurua" ja samassa sarjassa on tuo sinun käyttämä "epämiehekkään itkun" käyttämä termi on minulle osoitus siitä, että kun kunnon argumentteja ei ole, niin lähdetään noita turhuuksia viljelemään. Mielestäni olet myös sovinisti, kun käytät tuollaista termiä kuin "epämiehekäs itku", kysy termistä vaikka Erkalta!

Minäkin voisin kirjoittaa, että onpa omituista vinkunaa ja nationalistista (hih) touhua olla ymmärtämättä, että ulkomaalaisessa naisessa voi olla - ja on, ei tosin kannata mennä esimerkiksi Venäjälle... - monia sellaisia erinomaisia piirteitä noin ihan keskimäärin, joita ei suomalaisissa keskimäärin ole. Minulle ovat muutamat suomalaiset naiset (exät lähinnä) sanoneetkin, että heitä ahdistaa, kun pitää olla niin monenlaista. Minä olen sanonut, että itse he ne paineet itselleen asettavat, ei yhteiskunta, kuten he ovat sanoneet, että yhteiskunnan paineet ahidtavat ja saavat kireäksi. He kokevat, että yhteiskunta asettaa paineita olla täydellinen vaimo, miehinen suoriutuja, menestyvä uralla, oikein harrastava ja lomatkin pitää suorittaa ja rupsahtaakaan ei saisi. Kun siihen ilmaantuu vierelle mies, minunlainen, joka ei kanna minkäänlaisia tuonlaisia paineita itsessään, ei miehuuteen liittyen eikä edes sen naisen naiseuteen, niin se kontrasti saa naiset näkemään omat tuonlaiset heikkoutensa entistä selvemmin itsessään ja siitä seuraa entistä hirveämpi ahdistus. Niinpä onkin, että jos mieskin on tuonlaiselle naiselle tietyllä tapaa noissa asioissa samanlainen stressaaja ja ahdistuja, ainakin tyhmempi jos ei muutoin, niin silloin nainen ei niin paljoa ahdistu. Yksikin juristiksi silloin opiskellut nainen sanoi minulle pari viikkoa eromme jälkeen, (minä lähdin meneen, koska se alkoi olla niin raivohullu) että hän haluaa tyhmemmän miehen kuin mitä itse on, sellaisen jonka saa myös tossun alle ja kuulemma minä en ole tyhmempi ja tossun allekaan ei saa. Häntä myös ärsytti, kun minä en yrittänyt painaa edes häntä tossun alle. Juuri tuonlaisia tietyllä tapaa sekopäitä täällä Suomessa riittää. Nyt sillä on kaksi lasta ja tyhmempi mies, kerran kun puolivitsinä kysyin asiaa, niin kertoi, että näin on.

Tästä aiheesta voisi kirjoittaa 100 sivua, jotta saisi kaikki yksityiskohdat kerrottua kaikkine vivahteineen. Ja siis poikkeuksia tietenkin on, tosin todella harvassa. Selllaiset perusamisnaiset eivät kanna feminismin taakkaa mukanaan mutta sitten se seurusteluhomma onkin ainakin minulla kiinni heidän älykkyyden puutteessansa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Olet niin totaalisen pihalla ja väärässä sekä hukassa, että en tiedä mistä aloittaisin kommentoinnin.

No, olipas kuitenkin vuolasta, selvästi löysit punaisen langan... En tosin tajua mistä vaahtoat, minusta tämä itku ja valitus vain sattuu olemaan höpsöä. Makuasioista on vaikea kiistellä. Omasta mielestäni ihmisten pitää olla sellaisia kuin haluavat, ja sitten toiset ottavat tai jättävät. Tätä lähinnä edellytän niin naisilta kuin miehiltäkin. Tuskin voit kieltää, että yleensä tähän valitukseen liittyy käsitys "epänaisellisuudesta" ja "feminismistä" ja että usein ne puolestaan ovat eufemismeja sille, etteivät ne pirut ymmärrä enää olla nöyriä ja nähdä miesten miellyttämisen päätehtäväkseen. Minä taas ajattelen, että jos haluan koiran niin ostan kultaisen noutajan. Sinä ilmeisesti sitten et. (Btw, jos vastaat tähän taas jollakin loputtomalla tajunnanvirralla niin älä.)
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Makuasioista on vaikea kiistellä.
Olihan se vuolasta, koska tuo tekstisi oli täynnä väärää ymmärrystä, että ei tiennyt, että mihin kaikkiin kommentoisin, koska en ihan sataa sivua viitsi vastata, niin piti priorisoida.

Eivät nämä ole niin suuresti makuasioita kuin oletat. Jos on elänyt pitkän pätkän aikuisuuttaan turvallisessa samassa parisuhteessa, niin en minä usko, että sieltä tätä asiaa näkee niin tarkasti. En varmaan näkisi minäkään vastaavassa tilanteessa, joten ymmärrän täysin, ettet ymmärrä. Yleisesti se suomalaisnaisten vääränlainen feminismi on haitaksi heille. Nimenomaan ensinnä heille, sitä kautta toki lähipiirilleenkin.

Nuo sinun minun silmiini pahasti särähtävät sovinistiset termisi naisiin viitaten jätän omaan arvoonsa, sinulle sinne nyrkin ja hellan väliin... (hymiö) Sovinismi on sovinismia, vaikka sitä yleisesti käytettäisiinkin.

En minä tässä yritä sanoa, että naisten pitäisi olla erilaisia. Ne ovat mitä ovat ja minä mielestäni jopa faktana kerron mitä he ovat, kun on näkemystä, kokemusta ja rehellinen mieli katsoa ilman pelkoa siitä, että tietenkin saa vastaansa sellaisia kommentteja mitä esimerkiksi mjr esittää.

Eipä minulla ole lisättävää, ellet sitten provoile vielä tähän ja minä provosoidun. Tietenkin, olemmehan netissä!
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
No, olipas kuitenkin vuolasta, selvästi löysit punaisen langan... En tosin tajua mistä vaahtoat, minusta tämä itku ja valitus vain sattuu olemaan höpsöä. Makuasioista on vaikea kiistellä. Omasta mielestäni ihmisten pitää olla sellaisia kuin haluavat, ja sitten toiset ottavat tai jättävät. Tätä lähinnä edellytän niin naisilta kuin miehiltäkin. Tuskin voit kieltää, että yleensä tähän valitukseen liittyy käsitys "epänaisellisuudesta" ja "feminismistä" ja että usein ne puolestaan ovat eufemismeja sille, etteivät ne pirut ymmärrä enää olla nöyriä ja nähdä miesten miellyttämisen päätehtäväkseen. Minä taas ajattelen, että jos haluan koiran niin ostan kultaisen noutajan. Sinä ilmeisesti sitten et. (Btw, jos vastaat tähän taas jollakin loputtomalla tajunnanvirralla niin älä.)

Ethän sä nyt ollenkaan vastannu tohon Käyttäjänimettömän viestiin, epäilen luitko edes sitä. Liian hienoa tajunnanvirtaa kenties? Mun ymmärryksen mukaan tässä ei nyt ollenkaan haikailla sen perään, et suomalaisten naisten pitäisi olla jotain nöyriä ja miehiä mielisteleviä, päinvastoin. Eikä kyse ole siitä, että suomalaiset naiset olisivat mitä haluavat olla. Luepa ne viestit uudestaan niin tajuat et naiset ovat sitä mitä yhteiskunta heidän haluaa olevan. Tässä esimerkissä siis.

Nimettömän (pahoittelen lyhennystä tuosta nimimerkistä) ulosanti nyt sattuu olevan tyyliltään ajoittain hieman scholl- maista jolloin perusjatkisvässykkämies reagoi juuri yllämainitun viestin tavoin. Tietty punainen lanka sieltä löytyy jos pystyy ne viestit lukemaan näkemättä punaista ja heristämättä nyrkkiä tietokoneen ruudulle huutamalla samaan aikaan: "Suomalainen nainen on maailman paras! PERKELE!"
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Ok. Vastaus oli sitten ei. Syynä juuri tämä päättynyt edellinen suhde ja siihen liittyvät asiat. Rivien välistä luin vähän muuta, mutta minkäs teet..

Näyttää siltä että luen merkkejä todella huonosti tai sitten vain omat toiveet sokaisi.

Saa nyt nähdä. Säälittäviä, aneemisia facebook -kaverisuhteita olisi jo ihan tarpeeksi..

Melkein sama täällä. Eräs ihminen suostui treffipyyntööni ja kävin hänen luonaan viinillä/teellä/leivällä (näillä kaikilla siis). Sovimme leffan, mutta tämä kaatui ao. ihmisen flunssaan. Sitten tuli meiliä, että toipuu vielä edellisestä suhteesta yms. Olin hieman äimämä. Hän oli se, joka halusi "katsoa, mitä tuleman pitää". Nyt on ollut sellaista hiljaiseloa molemmin puolin. En viitsi pommittaa edes tekstareilla. No, saa nähdä. Onhan tässä muutenkin ollut kaikenlaista. Pitäisi kirjoittaa ne auki, jotta näkisi itse, missä mennään.

So sad, so bad.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ehkä junttina ja junttien kaverina [;)] saisi nyt osallistua tähän keskusteluun ollenkaan, mutta haluaisin kuitenkin Käyttäjänimettömältä kysyä, minkälaisia me suomalaiset sitten ollaan, kun ollaan femakkoja. Versus ulkomaalaiset naiset. Ja mielellään ihan konkreettisin esimerkein eriteltynä.

Siitä olen samaa mieltä, että moni nainen kokee yhteiskunnan asettavan paineita, vaikka todellisuudessa ne paineet asettaa nainen itse. Itsekin syyllistyn tähän ajoittain. Osa totuus on varmasti myös sekin, että nyky-yhteiskunta ihan oikeasti odottaa ja olettaa tietynlaista suorittamista. Mutta se ei koske yksistään naisia, vaan kyllä miehilläkin on omat suorittamisen paineensa.

Suorituspaineisiin vaikuttaa hyvin paljon ihmisen itsentunto ja ympäristö, missä elelee. Lisäksi yksilön paineensietokyky ja itsevarmuus eivät aina ole samalla tasolla, joten monet ärsykkeet ja eri elämänvaiheet vaikuttavat vahvasti siihen, miten yksilö sukupuolesta riippumatta kestää paineet.

On hirveän ristiriitaista, kun "pitäisi" samaan aikaan olla omat rahat, oma elämä, pitäisi olla hyvin kouluttautunut ja hyvässä duunissa, mutta kuitenkaan ei saisi olla liian itsenäinen... Kuka kouluttautuu kortistoon tai "muodon vuoksi"? Jos Suomessa joku nainen on esim. kotirouva, jonka päätehtävänä on ämerikkäläiseen tapaan hoitaa kotia, perhettä ja parisuhdetta, hänen katsotaan olevan heti miehensä elätti. Hänen panoksensa yhteiskunnan hyväksi katsotaan olevan hyvin alhainen, koska hänen maksamansa verot ovat joko 0€ tai hyvin vähäiset. Monen ihmisen itseluottamus ei tätä "ylenkatsomista" kestä, koska onhan se nyt rankkaa tulla dumatuksi jonkun toisen elätiksi. Ja sekin on asia, joka ei kenellekään toiselle kuulu.

Homman nimi on vain se, että valitettavasti kaikkea ei voi saada. Tai jotkut varmaan voi, mutta kaikki eivät. Nämä ovat niitä arvokysymyksiä, jotka pitää itsensä kanssa käydä läpi. Missä voi tehdä kompromisseja ja missä taas ei?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Siitä olen samaa mieltä, että moni nainen kokee yhteiskunnan asettavan paineita, vaikka todellisuudessa ne paineet asettaa nainen itse. Itsekin syyllistyn tähän ajoittain. Osa totuus on varmasti myös sekin, että nyky-yhteiskunta ihan oikeasti odottaa ja olettaa tietynlaista suorittamista. Mutta se ei koske yksistään naisia, vaan kyllä miehilläkin on omat suorittamisen paineensa.

En ole nainen, mutta väittäisin et sieltä yhteiskunnasta ja miehiltä yhtälailla ihan oikeasti tulee niitä paineita ja odotuksia naisia kohtaan. Se taas on ihan naisesta kiinni miten ne käsittelee. Jos itsetunnossa on jotain häikkää niin vaikeahan niitä on käsitellä. Toisaalta miksi helvetissä haluaisit seurustella miehen kanssa joka odottaa sun olevan jotain mitä et itse edes halua olla? Toisaalta taas kyllä mä miehenä olen kokenu elämäni aikana tiettyjä odotuksia ja paineita vähän joka suunnasta, mutta kun on jossain vaiheessa tajunnu et mul on vaan tää yks elämä ja teen sillä mitä ite haluan niin jo on kummasti helpottanu.

Jos Suomessa joku nainen on esim. kotirouva, jonka päätehtävänä on ämerikkäläiseen tapaan hoitaa kotia, perhettä ja parisuhdetta, hänen katsotaan olevan heti miehensä elätti. Hänen panoksensa yhteiskunnan hyväksi katsotaan olevan hyvin alhainen, koska hänen maksamansa verot ovat joko 0€ tai hyvin vähäiset. Monen ihmisen itseluottamus ei tätä "ylenkatsomista" kestä, koska onhan se nyt rankkaa tulla dumatuksi jonkun toisen elätiksi. Ja sekin on asia, joka ei kenellekään toiselle kuulu.

Eihän se kellekään muulle kuulu ja jos mainitsemassa tilanteessa molemmat on tyytyväisiä niin kaiken järjen mukaanhan mitään ongelmaa ei pitäisi olla? Jos taas naisen mielestä tuo kyseinen rooli on hänelle ainoa oikea parisuhteessa, mutta hän kokee sen yhteiskunnan takia mahdottomaksi niin ainoa vaihtoehto taitaa olla opetella olemaan onnellinen yksin.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tietty punainen lanka sieltä löytyy jos pystyy ne viestit lukemaan näkemättä punaista ja heristämättä nyrkkiä tietokoneen ruudulle huutamalla samaan aikaan: "Suomalainen nainen on maailman paras! PERKELE!"

Niin. En minä kyllä noinkaan ajattele. Enkä ole myöskään naimisissa suomalaisen naisen kanssa. Lähinnä siis näen naiset yksilöinä, vähän kuten yleensäkin ihmiset, ja minua miellyttää, jos he eivät mitenkään erityisesti pyri miellyttämään minua, liehakoimaan. Vaan ovat ihan vaan sellaisia kuin ovat - vähän kuten siis itsekin olen sellainen kuin olen, tavallaan itsetietoisia tai itsevarmoja. Se saa miellyttää sinua, jos näin on, tai voit sitten ottaa nokkiisi minusta ja mielipiteistäni, ja sekin on ihan ok. En ole tässä maailmassa ketään miellyttääkseni, mutta hyvä jos niin käy.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Off topic:
... Enkä ole myöskään naimisissa suomalaisen naisen kanssa. ...
Näinköhän tässä on Jatkoajan historian ensimmäinen kaapista ulostulo?
... En ole tässä maailmassa ketään miellyttääkseni, mutta hyvä jos niin käy.
t?

Ja itse asiaan!
Tuollainen oma vinkuna ja kitinä toisten mielipiteistä eli niistä nokkiin ottaminen samalla, kun toisia siitä syyttelee, on kyllä kovin epämiehekästä (imho).
Niin - siis kellä on oikeus olla sitä mieltä kuin haluaa - vain sinullako ja naisilla?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ja itse asiaan!
Tuollainen oma vinkuna ja kitinä toisten mielipiteistä eli niistä nokkiin ottaminen samalla, kun toisia siitä syyttelee, on kyllä kovin epämiehekästä (imho).
Niin - siis kellä on oikeus olla sitä mieltä kuin haluaa - vain sinullako ja naisilla?

Tämä on tosiaan peräti vaikea asia sisäistää: saa olla ihan mitä mieltä vain haluaa, mutta ei pidä olettaa, että siitä mielipiteestä pidetään tai että sinua paijataan ihailevasti sen esittämisen jälkeen. Ehkä tämä kauhea vaikeus tämän asian suhteen johtuu, että niin valitettavan harva ihminen on eteläpohjalainen. Järkyttävän herkkiä egoja tuntuu maailmasta löytyvän. Eli, väännän rautalangasta: saa nyyhkyttää ja vaikeroida suomalaisten naisten epäreilusta karuudesta niin paljon kuin sielu sietää. Se on ehkä epäarvokasta, mutta Suomi on vapaa maa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tämä on tosiaan peräti vaikea asia sisäistää: ...

Juu, se on jo huomattu...

Onhan sekin asenne, että:
"Älä tee niin kuin minä, vaan niin kuin minä sanon!"

Ihmettelen enää vain, kuka täällä nyt niin kamalasti on vaikeroinut asiasta - sinua lukuun ottamatta.

Mutta - eikaitsiinä...
Kukin tulee onnelliseksi omalla tavallaan...
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Mutta - eikaitsiinä...
Kukin tulee onnelliseksi omalla tavallaan...

Mutta se onnelliseksi tuleminen käy vaikeaksi silloin, kun tai jos se edellyttää toista ihmistä joka..eh..tulee onnelliseksi omalla tavallaan, joka taas...öh...ei ole sinun tapasi tulla onnelliseksi eikä sinun tapasi tulla onnelliseksi ole hänen tapansa tulla onnelliseksi..[SYNTAX ERROR]
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös