Naisasiat

• 7 585 681
  • 26 609

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä useammassa suhteessa on, sitä enemmän alkaa tuntumaan että olen aina ollut oikeassa katsoessani kavereideni ja muiden läheisteni hajottaessaan itsensä niissä: ei tää oo mun juttu.

Kuukauden verran saattaa olla hauskaa, sen jälkeen homma leviää joko koska tajutaan että ei vaan sovita toisillemme, tai sitten sovitaan, mutta liian hyvin; pitäisi viettää "liikaa" aikaa yhdessä. Mulle riittää kerran pari viikkoon, sitä useammin ja menee hermot. Oli kuinka hieno ja mukava nainen tahansa - vitutuskäyrä nousee mitä useammin pitäisi nähdä. Haluan yleensä olla yksin, koska viihdyn yksin - viihdyn myös ihmis(t)en seurassa, mutta rajansa kaikella - ja mulla raja on lähellä.

Yhden yön jutut on siis jees koska niissä ei oikeasti tarvitse sitoa itseänsä mihinkään, emotionaalisesti tai muutenkaan. Vielä ei ole löytynyt naista, kuka ajattelisi, tuntisi, ja ymmärtäisi samalla tavalla - nähdään vain silloin kun molempia oikeasti kiinnostaa, oli se sitten vaikka kerran viikkoon. Enkä odota että löytyisi sattumalta, niinkuin täällä (oudon) moni uskoo "sen oikean" löytävänsä. Se kun on näin epäsosiaalisilla ihmisillä, että pitäisi löytää toinen samalla tavalla ajatteleva, ja siinä onkin pieni paradoksi...

En valita. Viihdyn paremmin yksin kuin seurassa. Missään seurassa. Jos yht'äkkiä iskee hirveä sosiaalisen kontaktin kaipuu, baarit on minuutin päässä ja niistä yleensä hetken hurmaa löytää. Ja yhtä nopeasti niistä pääsee eroon. Tässä vain yksi näkökulma (nais)asioihin: opetelkaa nauttimaan elämästä yksin. Ette te ketään oikeasti tarvitse; naisia ainakaan.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Prkl, nyt on paha paikka. Vuosi erosta, eikä mitään kiirettä/halua mihinkään vakavaan, MUTTA: Ihana rokkityttö sekoitti pään niin perusteellisesti, että nyt ei tiedä mitä ajatella. Jos puhutaan ulkonäöstä, tämä neito ei välttämättä osu omaan "naiset, jotka saa jalat alta" kategoriaan. Silti, vastoin kaikkia periaatteita, ajatukset pyörivät vain hänessä, olen jopa sortunut synneistä pahimpaan, tekstiviestittämään hänelle, kun olen poikien kanssa viettämässä laatuaikaa.

Mitä helvettiä mä teen?? Oonko idiootti ja seuraan tunnetta, vai olenko järkevä ja seuraan järkeä. Tai mitä se onkaan, onko mulla edes sitä??

Auttakaa!!!<

Noh ei kai sitä ole pakko muuttaa väkisin vakavaksi? Pidät selvästi tytöstä, ainakin jossain mielessä. Mikset siis nauttisi hänen seurastaan, monin tavoin. Sitten siitä voi oman halun mukaan suhdetta hivuttaa eteenpäin, jos tahtoo.

Mielestäni ihan hyvä jos ihminen osaa nauttia elämästään. Teet toiselle selväksi että viihdyt hänen kanssaan, mutta et kuitenkaan halua liian nopeasti ainakaan sitoutua tms(tai et siis ainakaan väitä/anna ymmärtää että tahtoisit heti sitoutua vakavasti, jos et tahdo). Silloinhan kummatkin ovat selvillä missä mennään ja jos kummatkin viihtyvät, niin bueno.

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Kärjistin totta kait tuon, että suomalaiset naiset ovat vinkuvia kusipäitä, mutta siinä piilee pieni totuus. Kokemuspohjana toimii vaihtarit joiden kanssa jutellut suhteellisen paljonkin. Jotenkin vain tuntuu, että ovat juurikin avonaisempia ja elämäntyyliltään vapaampia kuin suomalaiset naiset. Toki tässä on myös se, että suomalaisia naisia tullut katsottua kymmeniä vuosia, kun taas ulkomaalaisten kanssa se on jäänyt huomattavasti vähemmälle.

Et tullut ajatelleeksi, että nämä vaihtarit ovat juuri niitä avoimempia ja elämäntyyliltään vapaampia yksilöitä kyseisistä maista? Ei "vinkuvat kusipäät" muualta maailmalta lähde Suomeen vaihtoon. Voisin pistää vaikka pääni pantiksi, että samassa suhteessa näitä "vinkuvia kusipäitä" löytyy rajojen ulkopuolelta kuin mitä meiltä.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tuo edellinen naiseni oli liian nuori minulle. Siis olihan se yli 20-vuotias rimaa hipoen mutta lopuksi sanoin sille, että semmoinen viisi vuotta vanhempi versio olisi sopiva, jos se toinen olisi vieläpä myöskin lääkiksessä opiskelemassa ja ehkä mieluiten ulkomaalainen sopisi tähän kohtaan.

No nyt sitten tänä aamuna päissäni tutustuin netin kautta yhteen saopaololaiseen mallitason naiseen. Valmistuu tänä vuonna lääkäriksi ja on päivälleen viisi vuotta vanhempi kuin se edelliseni. Niin, ja ulkomaalainen. Täällä se olisi varmaan joku missi, Brasiliassa se on vain tavallinen lääkiksessä opiskeleva nainen.

Yksi pohjoisen neito kysyi minua mukaansa Pariisiin. viikon se siellä nyt juuri on, itse en päässyt sinne irtaantumaan. Se on aiemmin asunut vuosikaisua Italiassa ja Ranskassa. Sitten on eräs oululainen neito hollilla, näen sen varmaan tässä pääsiäisenä. Puoliksi eteläeurooppalainen sekin.

Suomalaisnaisten demarius, vihreyshölmöily sekä kollektiivinen feminismi ovat sen verran alkaneet vituttaa, että siirrytäänpä nyt tuonne toisaalle. Sitä paitsi suomalaisnaiset ovat keskimäärin rumempiakin. Tiedä sitten, että kasvaako noille muille nelikymppisenä viikset...

Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomalaisnaisten demarius, vihreyshölmöily sekä kollektiivinen feminismi ovat sen verran alkaneet vituttaa, että siirrytäänpä nyt tuonne toisaalle. Sitä paitsi suomalaisnaiset ovat keskimäärin rumempiakin. Tiedä sitten, että kasvaako noille muille nelikymppisenä viikset...

Viiksistä viis ja ainahan sitä voi vaihtaa nuorempaan! Kyllähän Suomi-pojalla maailmalla vientiä riittää, ovathan ne miessukupuolen kruununjalokiviä: komeita, pitkiä, itsestään huolehtivia, fiksuja, tasa-arvoisia ja hyväkäytöksisiä.

Kaikkien suomalaisnaisten puolesta, toivotan sinulle onnea ja menestystä! Toivottavasti ostit vain menolipun ;)!

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Tuo edellinen naiseni oli liian nuori minulle. Siis olihan se yli 20-vuotias rimaa hipoen...

CLIP

No nyt sitten tänä aamuna päissäni tutustuin netin kautta yhteen saopaololaiseen mallitason naiseen.

Heh, meidän miesten kesken rimaahipoen yli 20-vuotias on tyttö...

Ja hommailet sitten sitä paluulippua kun tuo brassi paljastuu todellisuudessa toosalla varustetuksi 120-kiloiseksi Conan O'brieniksi?

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viiksistä viis ja ainahan sitä voi vaihtaa nuorempaan! Kyllähän Suomi-pojalla maailmalla vientiä riittää, ovathan ne miessukupuolen kruununjalokiviä: komeita, pitkiä, itsestään huolehtivia, fiksuja, tasa-arvoisia ja hyväkäytöksisiä.
Tunnetaanko me, niin hyvin tuossa minua kuvailit! Eivät kaikki suomalaiset ole näin jaloja yksilöitä ja vaatimattomia, sillä onhan miehissäkin niitä retaleita, demarihenkisiä henkisessä neuvostoliitossaan eläviä ja sohvaltaan räkäpaukkuja heitteleviä tasapäistäviä, tai sitä yrittäviä, pahanolonlähettiläitä, kuten tuossa Salama15 itsestään osoitti.

Kyllähän suomalainen mies on loppujen lopuksi tässä feministilandiassa eläneenä erittäin tasa-arvoinen jos maailman miesten asenteita naisiin verrataan. Suorastaan sitä yllättyy miten hyvällä tavalla enemmän naisia naiset ovat monessa muussa maassa. Naisilla on täällä jäänyt Suomessa levy päälle, enää toki abstraktisti, sillä usemmiten Suomessa mies keittää ruuat. Kun naisten tasa-arvotavoitteet saavutettiin, niin sen jälkeen on pitänyt ryhtyä haalimaan lisää tasa-arvoa. Se onkin jo sitten epätasa-arvoa. Tänne pitäisikin perustaa epätasa-arvoministeriö pohtimaan kansakuntamme tilannetta!

Viimeksi muokattu:

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän se on ihan fakta, että suomalaiset naiset ovat suurimmalta täysin vikaan kasvaneita täällä suomenmaalla. Jotenkin täällä naiset tahtovat olla todella miesmäisiä ja heillä on jokin pakonomainen tarve tuoda esiin omaa itsenäisyyttään. Myös koko ''naisrodun'' uhriksi tekeminen kuuluu suomalaisten naisten vakiorepertuaariin.

Naisille neuvo! Arvostakaa itseänne ja antakaa itsenne olla feminiinisiä! Jättäkää äijäily ym. mulkun kasvattamiset miehille!

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllähän se on ihan fakta, että suomalaiset naiset ovat suurimmalta täysin vikaan kasvaneita täällä suomenmaalla. Jotenkin täällä naiset tahtovat olla todella miesmäisiä ja heillä on jokin pakonomainen tarve tuoda esiin omaa itsenäisyyttään. Myös koko ''naisrodun'' uhriksi tekeminen kuuluu suomalaisten naisten vakiorepertuaariin.

Naisille neuvo! Arvostakaa itseänne ja antakaa itsenne olla feminiinisiä! Jättäkää äijäily ym. mulkun kasvattamiset miehille!

Kyllä meikäläisen käsitys suomalaisista naisista on sellainen, että he haluavat ainoastaan saada turvaa, läheisyyttä ja rakkautta. Nyt tarkoitan naisia, jotka ovat jo hetken eläneet ja nähneet sitä arkea. Parikymppiset naiset kuten parikymppiset miehetkään eivät ole vielä vuosiin tietoisia elämän tosiasioista. Tää on vaan biologinen fakta.

Poikkeuksia varmasti löytyy puoliin että toisiin jokaisesta ikäluokasta mutta tämä onkin oma näkemys asioista 42 vuoden kokemuksella. Suomalainen nainen on yhtä ihana olento kuin minkä tahansa maalainen vastaava. Jos tätä ei mies ymmärrä niin sitten pitänee katsastaa peiliin ja hakea mahdollista syytä sieltä.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tunnetaanko me, niin hyvin tuossa minua kuvailit!

Ei tunneta.

Ja mitä tulee muihin kommentteihisi, vaikuttaa siltä, että kaikki miljoonat tapaamasi suomalaisnaiset ovat jotain juntteja/junteista kotoisin. Itse en tunne ainuttakaan suomalaista naista, joka olisi kuvailemasi kaltainen. Tosin rehellisyden nimissä on sanottava, että luultavasti tuntemani naiset ovat ehkä noin promille sinun tuntemistasi.

En oikein ymmärrä tätä tasa-arvohöpinää siinä mielessä, että itse käsitän tasa-arvon niin, että molemmat sukupuolet ovat saman arvoisia keskenään, riippumatta siitä, roikkuuko jalkojen välistä killuttimet vain pilluttimet. En ole käsittääkseni syntynyt maapallolle palvelemaan miessukupuolta, vaan elämään omaa elämääni parhaaksi katsomallani tavalla. En siis koe, että minun pitäisi tehdä tai jättää jotain tekemättä vain siksi, että olen nainen, pl. synnyttäminen. Mielestäni mun ei tarvitse palvella miestäni siksi, että hän on mies ja minä olen nainen. Jos haluan häntä passata tai tehdä hänen eteensä asioita, teen sen siksi, että haluan tehdä niin ja rakastan häntä. Teen näin myös naispuolisille ystävilleni tai kavereilleni, vaikka tunneside onkin hieman erilainen. Samalla tavalla mieheni toimii minun kanssani. Hän ei tee "miesten hommia" siksi, että hän on mies, vaan siksi, että hän on fyysisesti vahvempi ja monet asiat ovat hänelle helpompia. Totuuden nimissä on kuitenkin myös todettava, että en keksi mitään sellaista asiaa ( pl. seisten kuseminen "tyylikkäästi"), mitä minä en voisi itse tehdä.

Mitä tulee naiselliseen pukeutumiseen tai vastaavaan, mielestäni en ole veloitettu sukupuoleni takia sitäkään tekemään. Itselleni ei tunnu kovin luontevalta kipittää korkkarit jalassa, joten teen sitä kohtuullisen säästeliäästi. Jos se olisi käytännöllisempää, eivätkä jalat tulisi niin kipeiksi, tekisin sitä ehkä useammin. Jos Suomessa ei olisi niin saatanan kylmä talvisin, voisin harkita "rohkeampaa" pukeutumista myös talvella. Toisaalta, tämä on ehkä myös luonnekysymys, koska en kaipaa miesten ihailevia katseita. Olen siinä uskossa kuitenkin, että kyllä minut naiseksi erottaa ulkoisesti, ainakin niin kauan kuin pidän suuni kiinni :). Oma viehättävyyteni perustuu siis enemmänkin persoonaani, vaikka olenhan minä ulkoisestikin ihan pätevän näköinen suttura. Ehkä tämä on johtanut myös siihen, että itselleni miesten ulkoiset seikat eivät ole niin tärkeitä kuin ehkäpä monille muille. Mutta kyllähän miehen pitää toki myös ulkoisesti viehättää, jos etsii "sitä oikeaa". Onneksi olen sen jo löytänyt, niin ei tarvitse moisesta stressata. Ainakaan juuri nyt.

Meidän perheessä on monet asiat tasa-arvossa ja monet asiat ihan käytännönkin syistä perinteisesti "naisten hommia". Vain miesten hommia ei juurikaan ole. Tai no, ehkä sellaiseksi voisi laskea sen, että päävastuun perheen elättämisestä kantaa mies. Minä taas sitten omalta osaltani helpotan arkea hoitamalla kodin ja suurimman osan käytännön asioista. Kun meillä mies laittaa ruokaa, se tarkoittaa käytännössä sitä, että tekee voileipiä tai vie ulos syömään. Sopii mulle! En kuitenkaan koe olevani epätasa-arvoisessa suhteessa, vaikka kodinhoito mulle pääasiassa kuuluukin. Enkä koe olevani mieheni elättikään, koska oma panokseni koko perheen eteen ja yhteiseksi eduksi on kuitenkin suuri.

Olen myös sisäistänyt sen, että jos miehen pitää mennä, miehen pitää mennä. Kokemus on osoittanut, että mies tulee aina takaisin ja loppupeleissä me olemme hänelle se maailman tärkein asia. Se helpottaa kummasti, kun arjessa otetaan toisiamme huomioon, niin ei tarvitse kokea epävarmuutta toisen poissaoloista.

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eivät kaikki suomalaiset ole näin jaloja yksilöitä ja vaatimattomia, sillä onhan miehissäkin niitä retaleita, demarihenkisiä henkisessä neuvostoliitossaan eläviä ja sohvaltaan räkäpaukkuja heitteleviä tasapäistäviä, tai sitä yrittäviä, pahanolonlähettiläitä, kuten tuossa Salama15 itsestään osoitti.

Kyllähän suomalainen mies on loppujen lopuksi tässä feministilandiassa eläneenä erittäin tasa-arvoinen jos maailman miesten asenteita naisiin verrataan.

Eehheeheee, naulan kantaan! Paitsi, että en uskalla heitellä sohvalta räkäpaukkuja, vaimo voi suuttua...

Ja sitten tuohon toiseen kohtaan => kyllä suomalainen mies on yleensä parisuhteessa mies ja suomalainen nainen on se nainen. Toki porukassa on aina niitä velliperseitä jotka eivät ota omaa rooliaan (kummallakin puolella), se kun menee niin, että valta ja oikeudet tuo mukanaan vastuun ja velvollisuudet. Jos tätä ei omaksu niin se oma rooli siinä parisuhteessa jää epäselväksi ja suhteelle ei kovi ruusuista tulevaisuutta voi odotella. Mutta tuo taitaa selvitä vasta kun on kierretty vähän muutakin kuin karusellia?

Andrew

Jäsen
Suomalainen nainen on yhtä ihana olento kuin minkä tahansa maalainen vastaava. Jos tätä ei mies ymmärrä niin sitten pitänee katsastaa peiliin ja hakea mahdollista syytä sieltä.

Melkein samaa mieltä. Moni miettii täällä pelkkää ulkonäköä. On totta, että ruotsalaiset ja tanskalaiset naiset pesevät ulkonäössä suomalaiset mennen tullen mutta kannattaa muistaa, että se menee myös toisinpäin. Haastatelkaa vaan naisia niin kyllä ne miehetkin siellä on paljon komeampia.

Ulkonäöllisesti suomalaiset ovat Euroopassa ihan hyvää keskiluokkaa. Suomalaisia aina vaan verrataan ruotsalaisiin, jotka sattuvat olemaan ihan hemmetin hyvännäköistä kansaa.

Geeneille ei vaan voi mitään. Pitää pelata niillä korteilla mitä on.

By the way, kauneimmat naiset mitä olen ikinä nähnyt on ollut Tshekeissä, Prahassa. Siellä oikeasti tuntuu, että jokainen vastaan tuleva nainen on aivan käsittämättömän hyvännäköinen.

Moni tänne kirjoittavan pitäisi vaan lähteä koneelta ja treffailla rohkeammin vastakkaista sukupuolta niin kyllä se oikea sieltä ajan myötä löytyy, eikä masentua niin helposti vastoinkäymisistä.

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Ja sitten tuohon toiseen kohtaan => kyllä suomalainen mies on yleensä parisuhteessa mies ja suomalainen nainen on se nainen. Toki porukassa on aina niitä velliperseitä jotka eivät ota omaa rooliaan (kummallakin puolella), se kun menee niin, että valta ja oikeudet tuo mukanaan vastuun ja velvollisuudet. Jos tätä ei omaksu niin se oma rooli siinä parisuhteessa jää epäselväksi ja suhteelle ei kovi ruusuista tulevaisuutta voi odotella.

Kyllä mä uskaltaisin väittää ettei näin vuonna 2011 noiden roolien tarvi ihan niin selvästi mennä parisuhteessa. Molemmat voi tienata yhtä paljon, tehdä samoja juttuja kotona yms. Välistä mies voi olla työttömänä jolloin hoitaa kodin ja nainen elättää perheen. Mulla edellisessä parisuhteessa oli töitä niin epäsäännöllisesti, että välissä painoin vaan duunia kun muija hoiti kaiken kotona, välistä mentiin toisinpäin ja ite hoidin kaikki kotityöt. Lisäksi olen vielä sen verran kädetön mies, että yleensä muijan kanssa tulee yhdessä mietittyä et mitenhän tämä pimennysverho nyt tuohon seinään lyödään yms. miesten töitä. Toisaalta ei mun itsetunto siihen mene jos laitan ruokaa/pesen pyykkiä ja nainen vaikka vaihtaa autoon renkaat jne. Ei oo pakko elää kivikaudella vaikka omat vanhemmat niin vielä tekikin.

E: Mitä tulee suomalaisten naisten ulkonäköön niin ei mulla hirveesti oo valittamista. Aika monen asenteessa toki onki sit korjaamista, mutta ehkä tämä johtuu vaan siitä et suomalaiset miehet on niin saatanan vässyköitä tossun alla eläjiä ja naiset kyllä tietää sen.

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Eivät kaikki suomalaiset ole näin jaloja yksilöitä ja vaatimattomia, sillä onhan miehissäkin niitä retaleita, demarihenkisiä henkisessä neuvostoliitossaan eläviä ja sohvaltaan räkäpaukkuja heitteleviä tasapäistäviä, tai sitä yrittäviä, pahanolonlähettiläitä

Piti lukea tämä viesti kahteen kertaan. Sitten piti katsoa vielä tuo nimimerkki kerran jos toisenkin. Luulin schollin kirjoittaneen tämän viestin. Näemmä nimetönkäyttäjä joko imitoi schollia tai on muuttumassa schollmaiseksi olennoksi.

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Kyllä mä uskaltaisin väittää ettei näin vuonna 2011 noiden roolien tarvi ihan niin selvästi mennä parisuhteessa. Molemmat voi tienata yhtä paljon, tehdä samoja juttuja kotona yms. Välistä mies voi olla työttömänä jolloin hoitaa kodin ja nainen elättää perheen. Mulla edellisessä parisuhteessa oli töitä niin epäsäännöllisesti, että välissä painoin vaan duunia kun muija hoiti kaiken kotona, välistä mentiin toisinpäin ja ite hoidin kaikki kotityöt. Lisäksi olen vielä sen verran kädetön mies, että yleensä muijan kanssa tulee yhdessä mietittyä et mitenhän tämä pimennysverho nyt tuohon seinään lyödään yms. miesten töitä. Toisaalta ei mun itsetunto siihen mene jos laitan ruokaa/pesen pyykkiä ja nainen vaikka vaihtaa autoon renkaat jne. Ei oo pakko elää kivikaudella vaikka omat vanhemmat niin vielä tekikin.

E: Mitä tulee suomalaisten naisten ulkonäköön niin ei mulla hirveesti oo valittamista. Aika monen asenteessa toki onki sit korjaamista, mutta ehkä tämä johtuu vaan siitä et suomalaiset miehet on niin saatanan vässyköitä tossun alla eläjiä ja naiset kyllä tietää sen.
Olen täysin samoilla linjoilla. Meidänkin taloudessa kotityöt jakautuu aikalailla tasan, mä siivoan, silitän pyykkiä jne. siinä missä muijakin. Ja siinäkin mielessä kuvio on samanlainen kuin edellisellä kirjoittajalla että minäkin olen helvetin kädetön kaikissa "perinteisissä miesten töissä". Eikä se ole pois itsetunnosta pätkääkään, kun ei osaa niin ei osaa, eikä oikeen kiinnostakaan.

Ylipäätään konservatiivinen jako miesten ja naisten töistä nostattaa aina vähäiset ihokarvani pystyyn.. Mun mielestä on mukava tehdä kaikenlaisia kotihommia ja viettää pojan kanssa kahdestaan aikaa. Jopa omien lasten kanssa oleminen (yksin) tuntuu olevan joillekin miehille kovin vastenmielistä tai jopa vaikeaa. Ei voi ymmärtä.

Mitä vässyköihin miehiin tulee niin se vasta surkeeta onkin. Siinä on ihan turha arvostella muijaa pompottamisesta tai mistään jos ei itse uskalla olla mitään mieltä. Lähipiirissäkin on ikäviä esimerkkejä miehistä joita naiset kyykyttävät huolella. Ottavat komentoja vastaan, murjottavat jonkin aikaa ja sen jälkeen mennään leuka rinnassa kohti uusia komentoja.. Tai sitten tehdään oman pään mukaan mistä seuraa kauhea riita sen sijaan että asiasta voisi puhua ja tulla johonkin järkevään lopputulokseen.

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Mitä vässyköihin miehiin tulee niin se vasta surkeeta onkin. Siinä on ihan turha arvostella muijaa pompottamisesta tai mistään jos ei itse uskalla olla mitään mieltä. Lähipiirissäkin on ikäviä esimerkkejä miehistä joita naiset kyykyttävät huolella. Ottavat komentoja vastaan, murjottavat jonkin aikaa ja sen jälkeen mennään leuka rinnassa kohti uusia komentoja.. Tai sitten tehdään oman pään mukaan mistä seuraa kauhea riita sen sijaan että asiasta voisi puhua ja tulla johonkin järkevään lopputulokseen.

Eihän suomalainen mies osaa puhua asioista. Silloin kun tossun alla oleminen alkaa tarpeeksi kyrsiä niin lähdetään vaan siltä seisomalta ryyppäämään kavereiden kanssa eikä sanota muijalle mitään. Sit ryömitään hirveässä kännissä aamuyöstä himaan nukkumaan ja aamulla onkin hirveät tappelut päällä jossa mies vielä vässykkänä yleensä jää alakynteen. Sen sijaan vois ihan fiksusti keskustella asioista, mutta kun se vaan tuntuu olevan niin saatanan vaikeaa. Sinänsä ihan vitun tyhmää toimintaa kun mies vaan tuolla omalla perseilyllään antaa naiselleen lisää ammuksia joita sitten käyttää näissä tappeluissa. "Olit taas kavereiden kanssa ryyppäämässä etkä mitään ilmoittanu" ja muita vastaavia valituksia.

Jos parisuhteen haluaa toimimaan niin siinä yleensä joutuu tekeen vähän myönnytyksiä ja suostumaan tiettyihin kompromisseihin, mutta ei nyt tossun alle ole pakko suostua. Fiksuinta olis yhdessä sopia miten se koti hoidetaan ja vielä mielellään niin et molemmat tekee suht saman verran ja jos on jotain hommia mitä toinen ei tykkää/osaa tehdä niin sit toinen hoitaa. Tai paskimmat duunit voi hoitaa puoliksi. Sit jos haluaa vaikka joku viikonloppu lähteä rellestemään niin ei se ole muuta kuin sopia et nainen hoitaa sen ajan kotia ja mies taas joskus vuorostaan hoitaa hommat jos nainen haluaa lähteä jonneki. Jos taas nainen ei suostu näihin juttuihin niin sit kannattee oikeasti miettiä et haluaaks olla sen naisen kanssa.

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eihän suomalainen mies osaa puhua asioista. Silloin kun tossun alla oleminen alkaa tarpeeksi kyrsiä niin lähdetään vaan siltä seisomalta ryyppäämään kavereiden kanssa eikä sanota muijalle mitään. Sit ryömitään hirveässä kännissä aamuyöstä himaan nukkumaan ja aamulla onkin hirveät tappelut päällä jossa mies vielä vässykkänä yleensä jää alakynteen. Sen sijaan vois ihan fiksusti keskustella asioista, mutta kun se vaan tuntuu olevan niin saatanan vaikeaa. Sinänsä ihan vitun tyhmää toimintaa kun mies vaan tuolla omalla perseilyllään antaa naiselleen lisää ammuksia joita sitten käyttää näissä tappeluissa. "Olit taas kavereiden kanssa ryyppäämässä etkä mitään ilmoittanu" ja muita vastaavia valituksia.

Jos parisuhteen haluaa toimimaan niin siinä yleensä joutuu tekeen vähän myönnytyksiä ja suostumaan tiettyihin kompromisseihin, mutta ei nyt tossun alle ole pakko suostua. Fiksuinta olis yhdessä sopia miten se koti hoidetaan ja vielä mielellään niin et molemmat tekee suht saman verran ja jos on jotain hommia mitä toinen ei tykkää/osaa tehdä niin sit toinen hoitaa. Tai paskimmat duunit voi hoitaa puoliksi. Sit jos haluaa vaikka joku viikonloppu lähteä rellestemään niin ei se ole muuta kuin sopia et nainen hoitaa sen ajan kotia ja mies taas joskus vuorostaan hoitaa hommat jos nainen haluaa lähteä jonneki. Jos taas nainen ei suostu näihin juttuihin niin sit kannattee oikeasti miettiä et haluaaks olla sen naisen kanssa.
No näinhän se menee. Ei mikään parisuhde pelitä ilman kompromissejä sekä pientä myönnytystä. Monen miehen ongelma on vielä sekin että itse otetaan erittäinkin mielellään vastaan esim. ryyppyehtoot kavereiden kanssa mutta kun nainen haluaisi lähteä jonnekin niin siitä muodostetaan kauhea ongelma. Tuollainen toiminta meneekin sitten jo oman typeryyden piikkiin, eikä ihmekään että emäntä ottaa pulttia.

Niinhän se on että jos ei ole valmis itse antamaan mitään periksi on parempi elää yksin, silloin on mahdollisuus käydä missä tahansa ja tehdä mitä tahansa.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niinhän se on että jos ei ole valmis itse antamaan mitään periksi on parempi elää yksin, silloin on mahdollisuus käydä missä tahansa ja tehdä mitä tahansa.
Mistä te oikein puhutte? Minä en esimerkiksi ole ainakaan kymmeneen vuoteen kertaakaan kieltänyt naistani yhtään mistään. Joskus alaikäisenä ehkä vähän silloista tyttökaveriani, kun sitä oli vielä tikanpoika. Jos naisen toimintamallit ovat liian huonoja minun makuuni, niin sitten siitä ihan vain mainitaan ja katsotaan päästäänkö yhteiseen ymmärrykseen. En siis todellakaan edes yritä määräillä naisia ollenkaan, kummaa että jotkut yrittävät ja pidän sellaista suorastaan ihmisoikeusloukkauksena enkä ymmärrä miten miehet ja naiset suostuvat sellaisiin loukkauksiin.

BOL otti jonkun junttikortin esille mutta täytyy sanoa, että minusta hän on sitten itsekin juntti, sen mitä olen täältä hänen reagointejaan vuosien saatossa lukenut. Siis tuolla junttikriteerillä minkä BOL itse määritteli, minun mielestäni se ei ole junttia vaan ihan vain itsekkyyttä.

Sitä olen ihmetellyt, että miten suuri ero on ollut kaupungista lähtöisin olevilla naisilla ja ei-kaupungeista lähtöisin olevilla naisilla. Kaupunkilaiset ovat olleet alusta pitäen huomattavasti herkemmin ahdistuvia ja feminisminsä vankeja. Ei esimerkiksi BOL voi edes nähdä koko asiaa, koska asuu itse siinä samassa kuplassa ja tietenkin kaverinsa myös. Siksi ne hänen mielipiteensä ovat tässä asiassa minulle ihan täysin painoarvottomia, ilman että on itsetarkoituksellista halua mitätöidä hänen sanojaan mitätöimisen vuoksi.

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olen täysin samoilla linjoilla. Meidänkin taloudessa kotityöt jakautuu aikalailla tasan, mä siivoan, silitän pyykkiä jne. siinä missä muijakin.

Hyvät herrat, en viitannut sanallakaan kotitöihin tms. Rooli parisuhteessa on eri asia kuin rooli parisuhteen ympärillä pyörivän kotitalouden hoitamisessa...

Edith; sen verran selvennystä tuohon, että meikäläisen rooli miehenä tässä parisuhteessa ei muutu miksikään siivoamalla, pyykkäämällä, safkaa laittamalla, "päästämällä" emäntä duunikavereiden kanssa risteilylle jne.

Keskenäinen arvostus ja toisen kunnioittaminen is the issue...

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Melkein samaa mieltä. Moni miettii täällä pelkkää ulkonäköä. On totta, että ruotsalaiset ja tanskalaiset naiset pesevät ulkonäössä suomalaiset mennen tullen mutta kannattaa muistaa, että se menee myös toisinpäin. Haastatelkaa vaan naisia niin kyllä ne miehetkin siellä on paljon komeampia.

Ruotsalaiset naiset ovat iltaisin paremman näköisiä, mutta kuulemma aamulla ihan vastaavia kuin suomalaiset sisarensa. Helvetisti enemmän siellä ainakin pyntätään.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruotsalaiset naiset ovat iltaisin paremman näköisiä, mutta kuulemma aamulla ihan vastaavia kuin suomalaiset sisarensa. Helvetisti enemmän siellä ainakin pyntätään.
Olen pannut ruotsalaista naista. Aamulla luulin, että olen vetänyt huumeita nokkaan mutta se olikin vain hurrinaisen pakkelia, jolta en ollut saanut pakkeja.

No, itse se kyllä minut iski, ihan jahtasi. En enää muista sitä ruotsiksi mutta olin kuulemma sen makuun eläimellinen, karu ja pelottava sekä salaperäinen. Ihan sekaisin taisi olla sekin undulaatinomistaja. Siis kun oltiin pantu, niin sen yksi huoneistossaan vapaana lentävä toinen undulaatti yhdellä kerralla istahti perseelleni ja nokki yläpersvakoani. Silloin kyllä tuntui siltä, että tämä oli tässä, tänne en enää tule.

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mistä te oikein puhutte? Minä en esimerkiksi ole ainakaan kymmeneen vuoteen kertaakaan kieltänyt naistani yhtään mistään. Joskus alaikäisenä ehkä vähän silloista tyttökaveriani, kun sitä oli vielä tikanpoika. Jos naisen toimintamallit ovat liian huonoja minun makuuni, niin sitten siitä ihan vain mainitaan ja katsotaan päästäänkö yhteiseen ymmärrykseen. En siis todellakaan edes yritä määräillä naisia ollenkaan, kummaa että jotkut yrittävät ja pidän sellaista suorastaan ihmisoikeusloukkauksena enkä ymmärrä miten miehet ja naiset suostuvat sellaisiin loukkauksiin.
Kyllä sitä vaan tuollaisia miehiä löytyy, ihan itse olen elävässä elämässä sellaisiin törmännyt. Toki harvinaisia tapauksia ovat ja yleensä käytöksen taustalla on muutakin ongelmaa.

Salama: Juu ymmärsin kyllä mikä oli pointtisi, ekassa tekstissäni vaan kommentoin thegon kirjoitusta joka olisi voinut olla hyvin omani.

Greffin

Jäsen
Ero tuli. Kaukosuhde ei näköjään toimi, sitä olisi joutunut kuitenkin vielä jonkun aikaa olosuhteiden pakosta elämään. Tai omalla kohdalla se olisi toiminut ihan ok, mutta naisille se näyttää olevan paljon pahempi.

Huomisesta lähtee taas koulu+työviikko käyntiin. Ei jotenkin jaksa kiinnostaa yhtään, mutta ehkä se on parasta koittaa jatkaa arkea.

Eipä olisi uskonut, että tällainen junttikin kaipaa sitä tunnetta että on jollekin tärkeä...

Avenue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun nainen toipuu erosta (n. kahden vuoden suhde) milloin voisi ehdottaa tapaamista?

Ok. Vastaus oli sitten ei. Syynä juuri tämä päättynyt edellinen suhde ja siihen liittyvät asiat. Rivien välistä luin vähän muuta, mutta minkäs teet..

Näyttää siltä että luen merkkejä todella huonosti tai sitten vain omat toiveet sokaisi.

Saa nyt nähdä. Säälittäviä, aneemisia facebook -kaverisuhteita olisi jo ihan tarpeeksi..

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Saa nyt nähdä. Säälittäviä, aneemisia facebook -kaverisuhteita olisi jo ihan tarpeeksi..

Niistä pääsee eroon poistamalla, mikäli sinusta oikeasti tuntuu siltä, että suhde henkilöön ei ole millään tasolla tasaisella pohjalla ts. sinä haikailet jotakin, mitä et saa ja toista ei kiinnosta tipan vertaa kommunikointi edes sosiaalisessa mediassa, saati sitten oikeassa elämässä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy