Naisasiat

  • 7 511 541
  • 26 568

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Itsekin hieman ihmettelen tätä toveri rasmuksen tilannetta. Tai lähinnä sitä miten sulavasti hän on astinlaudan rooliin asettunut. Kaveripiirissäni on (tai oli) yksi samanlainen tapaus joka on aivan naisten vietävissä. Aina kun uutta suhdetta tuppaa kehiin, yhteydenpito kavereihin lakkaa täysin. Sitten kun jää vaihteeksi kuin nalli kalliolle, ollaan taas niin kaveria. En tässä yritä puolustella naisen toimia ollenkaan, häiriintynyttä touhuahan tuollainen on, mutta kyllä omaakin sinisilmäisyyttä lienee syytä korjata.

Liikuttavaa muuten kuinka nopeasti "ex"-mies käännetiin palstalaisten toimesta naistenhakkaajaksi.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Liikuttavaa muuten kuinka nopeasti "ex"-mies käännetiin palstalaisten toimesta naistenhakkaajaksi.

Tuli luettua nopeasti ja tehtyä hätäinen johtopäätös, muistin että olisi ollut puhetta väkivaltaisuudestakin mutta eihän se näin ollut, joten pahoittelut. Mutta ymmärtääkseni nämä kaksi asiaa menee usein käsi kädessä, ja väkivaltaa on henkinenkin väkivalta vaikka siitä ei mustelmia tulekaan.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Njäh, itsellä samanlainen tilanne kuin viimeksi, eli ei edistystä. Parisuhteessa ollaan, vieläpä kohtuu onnellisessa sellaisessa mutta kun en ole enää varma riittääkö se meikäläiselle. Tuttavuuteni yhteen uuteen neitokaiseen on jonkun verran syventynyt päivittäiseksi jutteluksi ja flirttailuksi ja itselläni (siitäkin) helvetin tukala olo. Kun vielä tuntuu siltä kaikkien muiden ongelmien keskellä ettei kaipaisi yhtään parisuhdekriisiä tai kolmiodraamaa tähän väliin niin hohhoijaa.

I'm a mess- fraasi kuvaa parhaiten olotilaani, oma nainen on parasta mitä mulle koskaan on sattunut, ja meillä tosiaan menee hyvin poislukien tavalliset riidat, mutta musta tuntuu että kaipaan jotain muuta tällä hetkellä. Voi olla että nuo muut henk.koht ongelmat vaikuttavat siihen että sisällä aika turta olo kokoajan, ja että päivien tuskaa lievittää tuo uusi viaton flirttailu mitä en vielä muutama viikko sitten tajunnut tekeväni.

Vituttaa kun tietää olevansa onnellisempi kuin monet täällä ja silti pitää jostain inistä. Myös se vituttaa, ettei kaikki koskaan ole tarpeeksi hyvin. Noh, katsoo mitä viikonloppu tuo tullessaan.

Hyvää viikonloppua ja joulunodotusta palstaveljille :)

Ja nimimerkki rasmukselle jaksamisia, perseestähän tuo tuollainen on. Parisuhteessa elävät ovat kumpikin heikkoja, ja ne niinsanotut arat paikat saattavat unohtua (jos edes 3 vuodessa vastapuolen tietoon edes tulevat). Tuon naisen arka kohta näköjään edelleen oli ex-äijänsä, ja kai siinä pitää jotain psyykkistäkin tekijääkin olla taustalla jotta tilanne tuollaiseksi äityy kaiken ulkoisen onnellisuuden keskellä. Koita jaksella, uutta matoa koukkuun!
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Siis hetkinen... Tällä maailman ihanimmalla naisella oli pitkään suhde vieraaseen mieheen ja hänen miesystävänsä oli mustasukkainen?


Niinpä, ihme tyyppi kun on mustasukkainen kun muija huseeraa vieraan miehen kanssa.

Eipä tainnut tälläkään kertaa palata kotiin ihan yhtäkkiä, vaan kilpailutti jälleen äijiä hyvän aikaa keskenään.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Monesti, niin monesti, olen käynyt tässä ketjussa kirjoittelemassa omista jutuistani.
Jokohan nyt onnistaisi oikeasti?
Tokihan miehessäkin varmasti on ollut vikaa, kun vituiksi on mennyt, mutta ei perkele sentään kaikki voi minun syytäni olla.
Nyt vaikuttaa kuitenkin kaikin puolin todella hyvältä.

Hienoa kuulla että jollain myös näinpäin välillä.

Itse yritin parantaa omaa aihetta sivuavaa vitutustani eilen tempaisemalla frendien kanssa melkoiset jurrit. Tässä sitä nyt sitten taas ollaan, suhde on yhtälailla solmussa kuin ennen ja fiilikset edelleen täsmälleen samat, lisänä pieni jomotus pääkyssä ja lievähkö morkkis. Perussettiä siis.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei ole hetkeen aikaan kylläkään mitään naisrintamalla ollut. Paitsi juuri nyt! Tapasin tuossa yksi ilta mukavahkon naisen ja ilta päättyikin hänen luokseen ja seuraava päiväkin siellä meni. Nyt vain olemme yhteydessä puhelimen kanssa, sillä hän lähti jouluksi kotiseudulle. En ole pitkään aikaan kokenut sitä oloa, kun ei tiedä miten päin olisi ja mitä hänen kanssa tekisi. Sinäänsä ihana tunne, mutta samaa aikaa myös hieman ärsyttävä.

MUTTA. Koko tuo tuonne hävisi juurikin noin 20minuuttia sitten, kun postiluukusta loksahti postikortteja. Sukulaisilta ja kaikilta tuli, mutta samalla myös ex-tyttöystävältäni sain kortin. En tiedä miksi, mutta se pisti suuresti vituttamaan. Erosta kuitenkin on jo 4 kuukautta. Sen jälkeen pahemmin edes olla yhteyksissä oltu. Onko se normaalia mukamas pistää exille postikortteja etenkin toivotukset ovat muodossa "Rakkaudella:" Oi miksi te naiset olette tuollaisia. Luultavasti meni sitten tämäkin päivä vituiksi yhden ainoan postikortin takia.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
MUTTA. Koko tuo tuonne hävisi juurikin noin 20minuuttia sitten, kun postiluukusta loksahti postikortteja. Sukulaisilta ja kaikilta tuli, mutta samalla myös ex-tyttöystävältäni sain kortin. En tiedä miksi, mutta se pisti suuresti vituttamaan. Erosta kuitenkin on jo 4 kuukautta. Sen jälkeen pahemmin edes olla yhteyksissä oltu. Onko se normaalia mukamas pistää exille postikortteja etenkin toivotukset ovat muodossa "Rakkaudella:" Oi miksi te naiset olette tuollaisia. Luultavasti meni sitten tämäkin päivä vituiksi yhden ainoan postikortin takia.

Blah heität vaan roskiin sen kortin ja unohdat koko jutun. Kunhan katkeruudessaan haluaa vittuilla. Anna tollasten exien olla, turha niistä on minkäänlaista murhetta ottaa.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Blah heität vaan roskiin sen kortin ja unohdat koko jutun. Kunhan katkeruudessaan haluaa vittuilla. Anna tollasten exien olla, turha niistä on minkäänlaista murhetta ottaa.


Tässä se kuitenkin on. Sinä aikana kun olimme yhdessä opin kyllä tuntemaan tämän naikkosen ja hän ei ikinä halunnut pahaa kenellekkään. Oli kohtelias, kiltti kaikille jopa niille ketä hänestä ei niinkään pitänyt. Ajatukset on jo pyörinyt vaikka missä. Onko kenties vanha suola alkanut janottaa vai jotain vastaavaa. Toteat hyvin, että turha näistä on mitään murhettaa ottaa, mutta kun olisikin niin helppoa. Jos vain pystyisin niin antaisin koko kortin ja naisen olla ja unohtaisin alta aikayksikön. Mutta kun en vain pysty. Niin paljon häntä rakastin, mutta sen kyllä päätin jo etten anna tämän vaikuttaa tähän uuteen naishenkilöön ja minun väleihin.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Onko kenties vanha suola alkanut janottaa vai jotain vastaavaa. Toteat hyvin, että turha näistä on mitään murhettaa ottaa, mutta kun olisikin niin helppoa. Jos vain pystyisin niin antaisin koko kortin ja naisen olla ja unohtaisin alta aikayksikön. Mutta kun en vain pysty. Niin paljon häntä rakastin, mutta sen kyllä päätin jo etten anna tämän vaikuttaa tähän uuteen naishenkilöön ja minun väleihin.

Veikkaisin, että ihan hyvää hyvyyttään on lähettänyt kortin. Haluaa siis olla kenties kavereita eron jälkeenkin. Jos mitään muuta yhteydenottoa ei ole tämän lisäksi tapahtunut, niin tuskin mistään muusta on kysymys. Eikä sitä menneisyyttä ja tyttöä tarvitse unohtaa, tuossa tilanteessa on mielestäni ihan hienoa pyrkiä olemaan ystäviä jos ero ei ole mitenkään myrskyisä. Vaikeaa varmasti alkuun, mutta siihen pitää vain sopeutua ja varmasti helpottaa ajan myötä. Täysillä vaan mukaan uuden tytön kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Tulipa etsittyä vanhasta kännykästä erästä salasanaa ja löytyi galleriasta aika paljon kuvia exästä ja kyllä hieman tuli haikea olo. Niin paljon hyviä muistoja, joita kaipaa vieläkin. Kesällä erottiin ja nyt viime aikoina iltaisin alkanut vähän pyörimään taas mielessä kaikki nuo muistot ja varsinkin nyt, kun noita kuvia selaili. Kovasti olisi ikävä noihin hetkiin takaisin. Tammikuussa inttiin, joten saa muuta ajateltavaa. Nuoriahan tässä vielä ollaan ja elämä vasta alussa, mutta siltikin tuntuu hankalalta edelleen.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Ihmissuhteet ovat maailman huonoin tapa pyrkiä todistelemaan yhtään mitään. Kenellekään. Noin niin kuin suurinpiirtein parisuhde on kahden kauppa, jossa molemmat tarjoavat suhteeseen oman itsensä, sellaisena kuin on. Tai sen pitäisi ainakin olla sen lähtökohta. Että kelpaa sellaisena kuin on. Muutokset tapahtuvat yleensä itsestään, ihan jo toisen tuntemisen parantumisen seurauksena. Aikaisemmat kokemukset määrittelevät myös paljon ja moni erheellisesti kuvitteleekin, että koska ex-kumppani piti siitä ja siitä piirteestä minussa, se on automaattisesti hyvä puoleni. Uusi kumppani voikin sitten olla sitä mieltä, että tämä piirre on todella ärsyttävä, vaikka se ei kokonaisuudessa kauheasti haittaakaan. Ja juuri tällaiset asiat selviävät yleensä ajan kanssa, kun tutustutaan toisiinsa kaikessa rauhassa ja ilman ylisuuria odotuksia yhteisestä tulevaisuudesta.

Siis noinhan se menee, mutta tarkoitin ns. alitajuisesti todistaa jotain. Siis vaikka tuota ei yrittäisikään, niin jotenkin sitä ehkä alitajuisesti kuitenkin yrittää todistella muille ja itselleen jotain.

Aika paljonhan tässä kuitenkin tuota tehtävää on. Kun kuitenkin ottaa ihmisten suhtautumisen itseeni huomioon ja siitä millainen käsitys ihmisille on muodostunut. Tuota vain haluaisin rikkoa. Ylikiltistä sellaiseen henkilöön, joka osaa myös käyttää niitä kyynärpäitä. Nythän tähän asti olen antanut kaikkien ihmisten vain polkea omia oikeuksia ja potkia pitkin nurkkia. Sellainen oma puolustaminen on ollut täysin olematonta. Tavallaan kääntänyt myös sen toisenkin posken, kun joku on tullut lyömään. Antanut vain muiden ihmisten tehdä itselle mitä vain ja vielä hyväksynytkin sen.

Tuollainenhan sitten paistaa läpi jokaiselle. Ja naisillekkin myös. Tuskin kukaan nainen haluaa kumppanikseen henkilöä, jota suhteessakin vietäisiin mihin vain nainen haluaa. Eli mies ei uskaltaisi sanoa vastaan missään asiassa ja riitatilanteitakaan ei oikein tätä kautta tulisi ikinä. Kun mies vain myöntyisi kaikkeen. Erittäin monen naisen kanssa olen törmännyt siihen, että sitä munaa vain löytyy niiltä enemmän. Ovat aloitteellisimpia, eivätkä käperry nurkkaan, kun jotain tapahtuu.

Itse tuossa ainakin hain rauhanturvaajaksi, tiedä sitten kuinka hyvät mahdollisuudet ovat, kun inttikin meni miten meni. Siellä ainakin oppisi puolustautumaan ja olemaan myös kovana. Kun on tavallaan pakko. Siellä itsenikaltainen ihminen saattaisi kouliintua paremmaksi ja lujemmaksi. Tietysti meno on erittäin kovaakin, mutta siellä ei ainakaan eletä missään pumpulissa.

Mutta tuokaan ei vielä sitten käännä asiaa mihinkään suuntaan, vaikka sanoisi kaikille, että olen tuollaiseen hakeutunut. Suhtautuminen vain on sitä mitä on, niin eipä se ole kenenkään ajattelutapaa muuttanut. Samanlainenhan edelleen olen. On vain vaikeaa murtaa tuota tilannetta.

Tuossa naistilanteessa homma olisi erittäin haastava, mutta toisaalta, niinhän se olisi kenelle hyvänsä. Mutta ei se onnistuminen ole siitä kiinni. Vaan siitä, että miten tilanteen hoitaa. Kyllähän monikin pystyisi tuon kuoren murtamaan, niin kyllä siihen sitten pitäisi pystyä minäkin. Okei, tod.näköisyydet on melkein miinusmerkkiset, mutta kun se ylipäätään mahdollista jollekkin on, niin pakkohan se on itsekin yrittää. Silloinhan tuo viestittää, että olisin huonompi kuin tämä joka onnistuu ja se ei käy sitten millään lailla. Olen vain tottunut aina olemaan siellä viimeisimpien ja huonoimpien joukossa, mutta jotain on vain pakko alkaa tekemään ja tapahtumaan ettei niin jatku.

Kaikilla eivät koskaa ole samat mahdollisuudet ja siihen pitää vain tottua ja hyväksyä se. Itse vain olen saanut erittäin paljon tarpeekseni tuosta hyväksymisestä.

Eli on sen yksittäisen suhteen luominen vaikeaa, helppoa tai mahdotonta itselle, niin ei ole mitään väliä. Joku muu onnistuu kuitenkin ja samaa reseptiä vain kokeilemaan. Sitten vain on huonompi, ei voi mitään, mutta samahan se olisi vaikkei tekisi mitään.

Joku ikäiseni jolla vaikka on kokemusta naisista ja suhteista ja ehkä lapsistakin, saattaisi tuon naisen kohdalla korjata potin. Sille ehkä helppoa, minulle mahdotonta, mutta onnistuuhan se toinenkin. Pakkohan silloin on itsekin yrittää, kun kuitenkin aidosti haluaa sen toisen kanssa olla.

Itse vain en suostu ajattelemaan, että kuinka vaikeaa se on juuri minulle. Siis enää. Vaan että jos joku muu siihen kyseiseen juttuun pystyy, niin jotainhan on itseni sen eteen tehtävä, että minäkin. Olkoon sitten kokemusta vaikka kuinka paljon sillä toisella, mutta kuitenkin. En vain enää yksinkertaisesti suostu olemaan huonompi ja jäämään muiden jalkoihin. On vain pakko alkaa tekemään asioita kovemmin ja kovemmin. Muuten silloin 50-vuotiaana huomaa, että samanlainen aikaansaamaton luuseri kuin aina ennenkin ja sen takia, ettei mitään viittinyt koskaan asioiden eteen tehdä.

Eli jos aidosti tämän naisen kanssa haluaisin olla ja joku muu saisi hänet, niin enpä todellakaan aio jäädä pekkaa pahemmaksi. Kun varmastikkaan kaikkia miehiä maailmassa hän ei dissaisi, niin sitten vain pitää yrittää kuulua siihen ryhmään.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Aika paljonhan tässä kuitenkin tuota tehtävää on. Kun kuitenkin ottaa ihmisten suhtautumisen itseeni huomioon ja siitä millainen käsitys ihmisille on muodostunut. Tuota vain haluaisin rikkoa. Ylikiltistä sellaiseen henkilöön, joka osaa myös käyttää niitä kyynärpäitä.

Olen pitkään seurannut sivusta tätä keskustelua ja nyt parin viinilasillisen jälkeen "uskaltaudun" tarjoamaan oman mielipiteeni ja näkökantani tähän dilemmaasi (saanen sinutella, kun kerran anonyymeja ollaan).

Minä olin kaltaisesi, pitkään. Kiltti poika, joka ei sanonut vastaan. Olen edelleen diplomaattisempi kuin monet, mutta sen, että opin sanomaan vastaan ja käyttämään kyynärpäitäni, myötä koen elämänlaatuni nousseen huomattavasti. Muiden pillin mukaan tanssiminen on loppuviimeksi työlästä ja ankeaa. Sinua ei helpottane se tieto, että opin ottamaan omaa tilaa ja tuomaan omia mielipiteitäni esille sen jälkeen, kun aloin ensimmäiseen pitempiaikaiseen seurustelusuhteeseeni. Koska muistini on säälittävän lyhyt, en muista millaista oli silloin, kun annoin muiden kävellä ylitseni. Luulenpa, että ilman tyttöystävääni olisin edelleen siinä tilassa. Siispä en osaa kunnolla neuvoa sinua siinä, miten saisit lisää itseluottamusta ja osaisit arvostaa hyviä puolia itsessäsi. Saatika sitä, mistä saisit rohkeutta välillä töniä muita. Ehkä sinun kannattaa aloittaa jostain pienestä; ehkä "etuilet" kerran bussijonossa, ehkä otat sittenkin sen viimeisen leipäpalasen yhteisruokailussa. Pientä, muttei silti kovin epäkohteliasta. Tuollaiset pienet jutut auttavat pääsemään siitä oman pääsi sisällä olevasta kiltin pojan imagosta ja sitä kautta muutkin alkavat nähdä ettet ole pelkkä hissukka.

Naisten pokaamisesta: sanoisin, että tuo baareissa naisten vieressä tanssiminen on meidänlaisillemme se yksi viimeisistä keinoista saada muuta kuin huvittuneita katseita. Jos sieltä baarista on pakko etsiä seuraa, niin katsele niitä yksin istuvia ei-niin-tyrmääviä naisia. Vaikuttaa hirveän pinnalliselta, mutta olkaamme rehellisiä; ns. kolmoskorin mies ei voi ilman suurta varakkuutta saada ns. ykköskorin naisia. Minulla kävi tässä suhteessa tuuri, tyttöystäväni on minua ylempänä tuolla asteikolla. Mutta häntä en löytänytkään baarista.

Naisiin on kivempi tutustua paikoissa, joissa pystyy keskustelemaan ilman taustalla pauhaavaa discomusiikkia. Harrastusten, opiskelun, (joissain tapauksissa) työn kautta naisiin pystyy tutustumaan ns. rauhassa. Sitten on myös internet, jota monet ainakin ennen kammoksuivat treffipaikkana. Jos et sattuisikaan saamaan treffiseuraa näitä polkuja pitkin, niin naispuolisia kavereita ainakin saat. Ja se auttaa taas tutustumaan naisten sielunelämään ja toimintatapoihin.

Monen muun kirjoittajan tavoin kehottaisin sinua hakemaan ammattiapua itsetunto-ongelmiisi. Yksin tuollaisten asioiden kanssa kamppailu on raskasta, varsinkin, jos miespuoliset kaveritkaan eivät ota sinua tosissasi. Onko sinulla sukulaisia, joille voisit puhua? Minua ainakin ovat auttaneet muutamat syvälliset juttutuokiot setäni ja tätini kanssa. Eikä sillä ettetkö voisi itse edes jotain tehdä; monien mielestä se, että seisoo minuutin verran aamuisin peilin edessä hokemassa puoliääneen mantraa "minä olen kiinnostava, hauska ja hyvä ihminen" kohottaa itsetuntoa jo kuukaudessa tai parissa. En tiedä oletko jo kokeillut, mutta mielestäni sitä kannattaisi yrittää.

Joulun lähestyessä olisi hienoa, jos pääsisit puhumaan asioista jonkun kanssa. Sinun ongelmasi liippasivat niin läheltä omia aikaisempia pään sisäisiä sotkuja, että halusin yrittää auttaa.

PS. Jätä se yksinhuoltaja rauhaan, ainakin seurustelumielessä. Kaveriksi voit ruveta, jos niin haluat.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Joulun lähestyessä olisi hienoa, jos pääsisit puhumaan asioista jonkun kanssa. Sinun ongelmasi liippasivat niin läheltä omia aikaisempia pään sisäisiä sotkuja, että halusin yrittää auttaa.

PS. Jätä se yksinhuoltaja rauhaan, ainakin seurustelumielessä. Kaveriksi voit ruveta, jos niin haluat.

Tuo ammattiauttaja voisi ollakin hyvä idea, mutta itse en vain sellaisesta innostu. Moni pystyy ilman ammattiauttajaakin pärjäämään naisasioissa ja vieläpä kiitettävällä tavalla. Se ei oikein ole vahvan ihmisen merkki, jos tällaisissa asioissa menisi terapeutin/muun vastaavan pakeille. Eli ilman tuota on vain pärjättävä.

Aivan liikaa mielestäni on muut ihmiset joutuneet auttamaan, pienissäkin yksityiskohdissa. Kaikki tietysti tarvitsevat joskus apua, mutta ei koko ajan. Nyt on tullut ainakin itsellä aika alkaa ajattelemaan niillä kuuluisilla omilla aivoilla ja pärjäämään vähän itsekin tässä maailmassa.

Tuo yksinhuoltaja vain on itselle sellainen henkilö, kehen haluaisin tutustua myös siinä mielessä. En oikein itse osaa arvottaa, että hän ei itselleni sopisi. Tietysti sen näkisi sitten myöhemmin, mutta tällä hetkellä ajattelen toisin. Kun joku tapaa jonkin viehättävän ja itseä aidosti kiinnostavan naisen niin tuskinpa siinä alkaa miettiä heti, miksi suhde ei voisi onnistua. Sen näkee vasta sitten myöhemmin. Voi hyvin olla, etten ole niin hyvä mies hänelle kuin hän haluaisi (fiksu, komea, asioita osaava, jne.), mutta sitten on vain pyrittävä siihen. Itsekin kuitenkin samoja asioita tavoittelen.

Tieten tahtoen en siis etsi mitään helpompia tapauksia vaan sellaisia jotka itseä kiinnostavat.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Se ei oikein ole vahvan ihmisen merkki, jos tällaisissa asioissa menisi terapeutin/muun vastaavan pakeille. Eli ilman tuota on vain pärjättävä.

Paskat. Se juuri on sitä rohkeutta ja vahvuutta, että hyväksyy ja pystyy tunnustamaan omat heikkoutensa ja kykenee hakemaan apua niihin.

Ota hyvä mies vähän "iisimmin" välillä. Sinähän poltat itsesi ihan loppuun tällä naisjahdilla. Anna se naisen tulla sinun maailmaan sitten, kun aika on siihen kypsä.

Omasta tilanteesta sen verran, ettei muutosta edelliseen päivitykseen, mutta ei hätiä mitiä. En ole onneksi kehenkään "pakkomielteisesti" ihastunut. Enkä hae tällä hetkellä mitään suhdetta tai muuta. Elämä on just hyvä nytten.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Tuo ammattiauttaja voisi ollakin hyvä idea, mutta itse en vain sellaisesta innostu. Moni pystyy ilman ammattiauttajaakin pärjäämään naisasioissa ja vieläpä kiitettävällä tavalla.

En minäkään sellaista ajatellut silloin, kun omien naisongelmieni kanssa painiskelin. Omaksi onnekseni sain naispuolisia ystäviä sieltä sun täältä, se pelasti paljon. Siispä sinunkin kannattaa ensin yrittää etsiä naispuolisia ystäviä ja jutella heidän kanssaan mahdollisimman paljon. Äläkä tee sitä virhettä, että alat mustasukkaiseksi, jos he ovat sinkkuja ja valikoivat vain jotain paskoja naisenhakkaajia seurustelukumppaneikseen eivätkä sinua. Ole kaveri. Älä enempää. Tosin tämäkin taitaa olla aika yksilöllistä. Mikä toimii toisella ei välttämättä toimikaan kaikilla. Mutta käsittääkseni sinulla ei ole paljonkaan naispuolisia ystäviä. Hanki niitä. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta iän myötä niitä tulee yllättävänkin paljon. Mutta, kuten anatsukin totesi, ei ole heikkoutta myöntää avuntarvettaan. Se ei tee sinusta yhtään vähempää kuin olet. Luulenpa, että moni täällä olisi helvetin tyytyväinen, jos ensi vuonna aloittaisit jonkun viestisi: "Kävin tänään tapaamassa psykiatriani..." Minä ainakin olisin.

Tieten tahtoen en siis etsi mitään helpompia tapauksia vaan sellaisia jotka itseä kiinnostavat.

Omaan "tasoon" kannattaa tietenkin aina tähdätä. Jos karrikoidut esimerkit sallitaan, niin sinuna en lähtisi saalistamaan ketään jääkiekosta kiinnostumatonta, joka on kuitenkin kotona opetettu vihaamaan HIFK:ta (ja tuota esimerkkiä voi sitten soveltaa aika moneen muuhunkin tilanteeseen). Vaikkei tuo lainattu kohta aivan tuota tarkoittanutkaan. Toisaalta, ja anna anteeksi, jos sekoitan päätäsi liikaa, toisen ihmisen mielenkiinnon kohteista voi oppia pitämään siksi, että toinen pitää niistä. Itse en ollut suurikaan koiraihminen ennen kuin tapasin tyttöystäväni, mutta nyt innostun koirista tavattoman paljon.

Ehkä, mitä tällä yritin hakea on se, että: joutunet tinkimään hieman omasta mukavuudestasi löytääksesi sen kivan tytön vierellesi, mutta ajan kuluessa huomaat, että sillä ei ole väliä. Saatat laillani oppia pitämään tytön pitämistä asioista. Ei pidä tähdätä tähtiin, jos tavoite on olla yksinkertaisesti onnellinen.

Ja omista naisasioistani, jos joku ei tajunnut vielä edellisistä viesteistäni; muutosta ennen tämän illan viestejä -tilanteeseen on tapahtunut sen verran, että parisuhteessa ollaan ja onnellisia. Kerrankin. Löysin ihanan naisen enkä halua hänestä luopua. Palstan kyynikot olkoot mitä mieltä tahansa, olen onnellinen ja näytän sen jopa hymiöllä viestini perään.

=)
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Tuo ammattiauttaja voisi ollakin hyvä idea, mutta itse en vain sellaisesta innostu. Moni pystyy ilman ammattiauttajaakin pärjäämään naisasioissa ja vieläpä kiitettävällä tavalla. Se ei oikein ole vahvan ihmisen merkki, jos tällaisissa asioissa menisi terapeutin/muun vastaavan pakeille. Eli ilman tuota on vain pärjättävä.

Ei sinulle ammattiauttajaa naisasioiden selvittämiseen suositella, vaan ihan oman päänuppisi ja itsetuntosi reilaan saamiseen. Naisasiat kyllä tulevat sitten ajallaan kun muut asiat ovat kunnossa, luotat itseesi etkä pyri todistelemaan mitään ylimääräisiä.

Ensimmäinen askel sinun tilanteessa taitaa ollakin juri tuo, että sinun täytyy myöntää itsellesi että et ole henkisesti kauhean vahvalla tolalla. Sinne sinulla on täysi potentiaali, mutta työtä on tehtävä. Ammattiauttajasta voisi olla suurikin apu tässä. Ei ole helppoa, mutta lienee välttämätöntä ennemmin tai myöhemmin. Mieluummin ennemmin.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tuo ammattiauttaja voisi ollakin hyvä idea, mutta itse en vain sellaisesta innostu. Moni pystyy ilman ammattiauttajaakin pärjäämään naisasioissa ja vieläpä kiitettävällä tavalla.

Vahvasti samalla kannalla Infamousin kanssa. Et sinä ammattiauttajalle mene mitään naistenkaatajahenkeä rakentamaan, vaan tervehdyttämään tuota hirmuista alemmuudentuntoasi. Sinun pitää ihan oikeasti ymmärtää, että kun luotat itseesi ja pidät itsestäsi niin muut tekevät samoin. Siis sellainen terveellinen itseluottamus.

Itse olin nuorempana varsin ujo, ja itseluottamukseni ei todellakaan ollut kovin hyvällä tasolla naisten suhteen. Kuitenkin luonteeltani olen varsin puhelias, joten töiden ja opiskelujen kautta noita naispuoleisia sai kavereiksi ja sitä huomasi olevansa ihan hyvä tyyppi. Niitä naisia oppii ymmärtämäänkin ihan eri tavalla kun heidän kanssa juttelee ihan kaveritasolla.

Eli pähkinänkuoressa, koita saada itsetuntosi kuntoon, siitä se kaikki lähtee. (Ja tiedän, helpommin sanottu kuin tehty ja vie aikaa, mutta kyllä sinä siihen pystyt.)
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuo ammattiauttaja voisi ollakin hyvä idea, mutta itse en vain sellaisesta innostu. Moni pystyy ilman ammattiauttajaakin pärjäämään naisasioissa ja vieläpä kiitettävällä tavalla. Se ei oikein ole vahvan ihmisen merkki, jos tällaisissa asioissa menisi terapeutin/muun vastaavan pakeille. Eli ilman tuota on vain pärjättävä.


Toistan sulle samaa tantraa kuten muutkin. Ei se ole heikkoutta, jos ei hae apua ja pyrkii sitä kautta selviämään. Minulla oli hieman samanlainen tilanne syksymällä tuon avun hakemisen suhteen. Pitkä suhde kariutui ja olin aivan rikki. Ei maistunut koulu eikä kavereille osannut oikein kertoa tunteita siinä pelossa, että sieltä tulee vain "joo nii, joo, noh unohdat vaan". Olin siinä kohtaa hakenut koulun seiniltä koulupsykologin puhelinnumeron ja valmis soittamaan siihen. Se kylläkin jäi sitten tekemättä ja elin elämäni pahimman 1,5kuukautisen. Mieli teki puhua, mutta en uskaltanut. Minun onnenani oli, että tunsin muutaman naispuolisen henkilön, joille uskalsin näistä kertoa. Olo parantui samantien. Eli ohjeena sinulle hae ammattiapua vaikka se kuulostaisi nololta ja vastaavalta, mutta moni muu siihen ei pysty vaikka tarvisisi sitä.

Voidaankin siirtyä sun tilanteeseen. Mitä olen tässä sivussa seurannut muutaman sivullisen. Itsetuntosi on maan alla ja ajattelet olevasi aina se paskin ja turhin jätkä. Mutta oikeasti nyt herätys! Ajattelutapasi on todennäköisemmin vienyt itsesi tähän. Mulla oli samalaine tyyli ajatella itsestäni ennen tuota pitkää suhdetta. "Ei kukaan huomaa mua" "Olen vaan aaveena täällä". Halu päästä siitä kiltistä pojan maineesta oli kova, mutta itse myönnän tehneeni sen väärin. Kännissä örvellen tietenkin. Noh maine muuttui, mutta ei niinkään paremmaksi. Etenkään, kun luonteeltani olen kiltti ja ymmärtäväinen. Mitä nyt voisin ohjeena antaa sulle niin, jos baareista haluat etsiä seuraa itsellesi niin vähän itsevarmuutta ettei ne tytöt saa samantien kuvaa sinusta, että olet juurikin epävarma. Ja mietit mitkä on sun vahvuudet. Susta kyllä jotain hyvääkin pitää löytyä! Ainakin vähintään osaat kirjoittaa täällä paremmin kuin moni ylioppilas.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
No tuota terapeuttijuttua ei pidetä hirveän positiivisena juttuna muiden ihmisten silmissä. Eikä sitä oikein mielletä kenenkään henkisesti vahvan ja terveen ihmisen jutuksi. Ja kyllä, hävettäisi käydä millään ammattiauttajalla. Tietysti eri asia joku urheilupsykologi/muu vastaava, kun siinä on kuitenkin ihan erilaisista asioista kyse. Siis hieman kovemmista hommista kuin ujous, tms.

Kyllähän tuo etsiminen jopa haittaa omaa tekemistä, mutta sitten taas jos vain olen, niin eipä varsinkaan silloin mitään tapahdu. Tai siis oikeastaan mitään ei tapahdu, jos sille ei mitään tee. Naiset harvoin niitä aloitteita tekee, eikä ne kotiovelta tule hakemaan. On kyseessä sitten ravintola, kirjasto tai vaikka opiskelupaikka, niin eipä asiat itsekseen luonnistu, vaan pitäisi sitten osoittaa myös sitä mielenkiintoa. Ja olla naisten mieleen. Eli vain pelkkä oleminen jossain ei oikein auta.

Tiedän kyllä mitä tarkoitatte, mutta tuotakin on kokeiltu jo about 15-vuotiaasta lähtien, että on mukana kaikissa jutuissa, mutta eipä ne naiset koskaan ole mitään kontaktia ottanut. Kun ei mitään asian eteen tehnyt ja oli vaan, niin eipä naiset sellaisesta kiinnostu.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No tuota terapeuttijuttua ei pidetä hirveän positiivisena juttuna muiden ihmisten silmissä. Eikä sitä oikein mielletä kenenkään henkisesti vahvan ja terveen ihmisen jutuksi. Ja kyllä, hävettäisi käydä millään ammattiauttajalla. Tietysti eri asia joku urheilupsykologi/muu vastaava, kun siinä on kuitenkin ihan erilaisista asioista kyse. Siis hieman kovemmista hommista kuin ujous, tms.

Kenelle sitten olit aikonut kertoa :)? Kukaanhan ei tiedä, jos et itse kerro.

Sitäpaitsi henkisesti vahva ja terve ihminen osaa hakea apua itselleen, kun omat keinot eivät riitä tai ovat tuloksettomia. Kukaan ei ole kaikkien alojen asiantuntija.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No tuota terapeuttijuttua ei pidetä hirveän positiivisena juttuna muiden ihmisten silmissä. Eikä sitä oikein mielletä kenenkään henkisesti vahvan ja terveen ihmisen jutuksi. Ja kyllä, hävettäisi käydä millään ammattiauttajalla. Tietysti eri asia joku urheilupsykologi/muu vastaava, kun siinä on kuitenkin ihan erilaisista asioista kyse. Siis hieman kovemmista hommista kuin ujous, tms.

Paskanmarjat. Jälleen esimerkki vääränlaisesta suomalaisesta jääräpäisyydestä ja "Perkele-asenteesta". Aivan kuten tant gredulin tuossa juuri kysyi, kysynpä minäkin: kenelle siitä ajattelit kertoa? Laitatko Post-it-lapun otsaasi, missä lukee: "Itsetuntoni on nollissa, käyn terapiassa. Potkaise minua."? Ja veikkaan, että jos näin tekisit, saisit osaksesi luultavasti enemmän kannustusta kuin selän takana kuiskuttelua. Ja mitä sitten, vaikka joku vähän ymmärtävä ihminen naureskelisi? Luultavasti saisit siellä terapiassa työkaluja tämänkin asian selättämiseen.

Eihän urheilupsykologiassa välttämättä ole aina kysymys mistään sen kummemmasta kuin heikkouksien kääntämisestä vahvuuksiksi. Ja jokaisella ihmisellä on 100%:n varmasti joku heikkous. Mikä voisi olla tätä "kovempi homma"?

Alhainen itsetunto on aika helvetin kova homma. Se vaikuttaa ihan kaikkeen tekemiseen ja sinunkin kohdallasi huono itsetunto rajoittaa elämääsi aika tavalla. Miksi et pyrkisi pääsemään kaikin mahdollisin keinoin siitä eroon? Mikä on se juttu, mikä puoltaa sitä, että sinä et tarvitse terapiaa? Luultavasti meistä jokainen olisi jonkun sortin terapian tarpeessa. Kuka mistäkin syystä. Minä ainakin :). Maailma olisi paljon parempi paikka elää, jos ihmiset hoitaisivat epävarmuustekijöitään kuntoon ammattiauttajan avustuksella. Sen sijaan jengi tappaa itsensä ja toisiaan, hakkaa lapsiaan ja puolisojaan, dokaa ja vetää muita aineita. Henkisestä väkivallasta puhumattakaan.

Hyvä HIFK, miksi et tekisi kaikkeasi saavuttaaksesi parhaan mahdollisen elämän itsellesi?
 

tutzba

Jäsen
Ja kyllä, hävettäisi käydä millään ammattiauttajalla. Tietysti eri asia joku urheilupsykologi/muu vastaava, kun siinä on kuitenkin ihan erilaisista asioista kyse. Siis hieman kovemmista hommista kuin ujous, tms.

Molemmissa kyse on siitä, että ihmisellä on henkilökohtaisia ongelmia, joita hän ei pysty yksin käsittelemään. Molemmissa hän tarvitsee ammattiauttajaa, jotta hän saisi asiansa selvitettyä ja "parannuttua". En usko, että on järkevää lähteä vertaamaan keskenään kahta eri tarvetta psykologille, koska niiden taustalla on sama asia.

Jos tarvitsee, sitten tarvitsee. Siinä ei ole mitään hävettävää.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Minä kävin jälleen tänään ammattiauttajalla eli psykiatrin pakeilla tuli tunti istuttua, eikä hävetä yhtään enkä se takia tunne itseäni heikommaksi ihmiseksi. Positiivista noissa käynneissä on juurikin asioista puhuminen sellaisen kanssa, joka oikeasti asioista jotain tietää ja osaa kysellä oikeat kysymykset ja saa itsenikin ajattelemaan. Pikkuisen enmmän tämän päivän jälkeen on tunnelin päässä valoa havaittavissa vaikkeikaan hurjasti, mutta ehkä juuri sen ratkaisevan verran, että minulla voi sittenkin olla tulevaisuus.
Tämä nyt ei mitenkään liittynyt naisasiohin, mutta HIFK:n päätä yritän lähinnä saada kääntymään.
Vuoden rankimmat päivät meillä yksinäisillä edessä eli kovia aikoja, mutta kyllä me saatana kestetään! Jatkoajassa on aina juttuseuraa.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Olen iskenyt silmäni yhteen neitoon, joka on samassa koulussa kuin minä. Ongelmani on, että olen suoralta sanoen umpisurkea tekemään aloitetta naisten kanssa. En olen koskaan seurustellut ja tilastoni aloitteiden tekemisessä on 3 tappiota. Tämä tyttö on kaverinani facebookissa, mutta en ole koskaan puhunut hänen kanssaan. Kertokaa nyt joku vähän tyhmälle mitä kannattaisi tehdä.

Tuossa kerroin pari kuukautta sitten ihastuksestani ja nyt olemme olleet melkein viikon yhdessä. Vaikea kuvailla tätä tunnetta jota koen tälläkin hetkellä. Tämän onnistumisen myötä tuntuu, että mikään ei ole (ainakaan tällä hetkellä) mahdotonta. Enpä oikein muuta sanottavaa tähän kohtaa keksi.

HIFKille sanoisin, että kirjoituksiesi perusteella olen mielestäni melko samantyyppinen ihminen kuin sinä. Toivottavasti tapaukseni antaa sinulle tsemppiä omissa naisasioissasi.

Deny defeat and rise on victory's wings.
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuossa kerroin pari kuukautta sitten ihastuksestani ja nyt olemme olleet melkein viikon yhdessä. Vaikea kuvailla tätä tunnetta jota koen tälläkin hetkellä. Tämän onnistumisen myötä tuntuu, että mikään ei ole (ainakaan tällä hetkellä) mahdotonta. Enpä oikein muuta sanottavaa tähän kohtaa keksi.
Onnea! Miten tilanne eteni, jos saa kysyä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös