Naisasiat

• 7 587 235
  • 26 609

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Naisasiat olis ilmeisesti hyvin, jos naisista pitäisin. Juuri yksi naispuolinen kaveri kännipäissään tuli ilmaisseeksi kiinnostuksensa (itsekin siis olen nainen, hyvin ahdistava tilanne)... Hiukan puulla päähänlyöty olo, mitähän siihen nyt sit voi edes vastata.

julle-jr

Jäsen
Naisasiat olis ilmeisesti hyvin, jos naisista pitäisin. Juuri yksi naispuolinen kaveri kännipäissään tuli ilmaisseeksi kiinnostuksensa (itsekin siis olen nainen, hyvin ahdistava tilanne)... Hiukan puulla päähänlyöty olo, mitähän siihen nyt sit voi edes vastata.
Kyllä mä ainakin olisin lesbo jos olisin nainen. Tai no, ehkä voisin olla bi siinä tapauksessa, että tuntisin minut, mutta muuten kyllä lesbo.

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Tuossa on hyvä pointti että jos elämässä ei ole kuin naiset niin on aika pihalla. Mutta esim. inttikaverin elämässä ei ole niin. Hän on erään vartiointiliikkeen pomostoa, yhden lapsen isä, koiranomistaja, hoitanut armeijan ja opiskelut hyvin, kavereita on, jne. Eli mistään pelkästä naisten kaatamisesta ei ole kyse. Elämässä on hänelläs siis paljon muutakin, mutta naiset vain haluavat hänen seuraansa.

Eikä mitkä tahansa naiset, vaan erittäin monet sellaiset laatunaiset, joita miehet etsivät ja joita haluaisivat. Toiset vain joutuvat yhden sellaisen saadakseen tehdä täyden päivätyön, toisten kohdalla sellaiset suorastaan kävelevät syliin. Karu fakta, mutta siinä vain oikeasti näkee, ketkä niitä naisia saavat ja ketkä ei.

Mutta jos haluaa olla naisten suosiossa, niin se yksi vain yksinkertaisesti riitä. Ei se ole mitään suosiota. Ja vaikka kuinka yrittäisi hoitaa homman himaan, niin sekään ei aina tuo niitä naisia luokse. Ulkonäkö, fiksuus, yms. vain vaikuttavat asiaan. Ja kun kuitenkin kaikkia noita asioita on arvosteltu erittäin negatiivisesti, niin siinähän sitä on.

Tietyillä miehillä vain riittää niitä naisia ilman minkäänäköisiä maksullisia, kuten esim. tämä inttikaverini. Eipä mitään maksullisia tarvitse, kun laatunaisia riittää ihan omasta takaa. Säälittävät ihmiset, jotka eivät muuten saa, niin turvautuvat maksullisiin. Okei, ehkä itse kuulun niihin erittäin hyvin, mutta yhtään enempää en halua itseäni enää häpäistä.

Tietysti olen ehkä häpäissyt itseni myös täällä, mutta mitä hävittävää tässä enää on? Kaikki meikäläisen viesteihin vastanneet tietävät tilanteeni, ja siinä se.

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
HIFK: Sulla on jäänyt levy päälle. Toistat samoja asioita over and over, et tarjoa mitään uutta, etkä myöskään ole juurikaan reagoinut sinulle annettuihin neuvoihin. Keskityt viestistä toiseen itsesi vähättelyyn ja vertaat itseäsi muihin aivan järjettömillä tavoilla.

Varaa aika ammattilaiselle ja käy hänen kanssaan läpi tilannettasi. On aivan järjetöntä pitää kiinni jostain "heikot sortuu ammattiapuun"-ideologiasta. Jos sääriluu murtuu, pitääkö sekin operoida itse? Haavan voi paikata omin konstein, mutta murtumien kanssa harva osaa itse toimia. Henkisten ongelmien kanssa se on täsmälleen sama homma. Pienet vastoinkäymiset voi usein käsitellä oman kuupan sisällä, mutta sinun tapauksessasi kyse on isommasta ongelmasta, joita varten on olemassa ihmiset, jotka yrittävät työkseen ratkoa moisia.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuossa on hyvä pointti että jos elämässä ei ole kuin naiset niin on aika pihalla. Mutta esim. inttikaverin elämässä ei ole niin. Hän on erään vartiointiliikkeen pomostoa, yhden lapsen isä, koiranomistaja, hoitanut armeijan ja opiskelut hyvin, kavereita on, jne. Eli mistään pelkästä naisten kaatamisesta ei ole kyse. Elämässä on hänelläs siis paljon muutakin, mutta naiset vain haluavat hänen seuraansa.
.

No entä mitä arvelet, että arvostaako hänen lapsensa sitä, että isä nussii kaikkia mahdollisia "laatunaisia" sen sijaan, että olisi kotona ja pitäisi tyylikkäästi pystyssä ydinperhettä ja kasvattaisi lastaan?

Entä kumpi sinusta on isompi saavutus: se että saa reilusti "laatunaisia" vai se että onnistuu luotsaamaan yhden ihmistaimen eteenpäin elämässään läsnäolleena isänä?

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Miksi jengi jaksaa antaa tukea ja neuvoja HIFK:lle näin pitkään? Verrataan nyt vaikka jomppa_koo:n tilannetta? Molemmat yhtä pihalla jne. mutta silti vain toinen sai kovemman käsittelyn täällä, ihmeellistä.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Miksi jengi jaksaa antaa tukea ja neuvoja HIFK:lle näin pitkään? Verrataan nyt vaikka jomppa_koo:n tilannetta? Molemmat yhtä pihalla jne. mutta silti vain toinen sai kovemman käsittelyn täällä, ihmeellistä.
Joo, hakataan ne molemmat. Potku nivusiin vaan ja pilkkakirvettä selkään.

Muut voivat määrittelyissään olla 100 % väärässä suunnassa. Minuakin luullaan joidenkin taholta (täällä) pettäjäksi ja naisia huonosti kohtelevaksi, vaikka asia on täsmälleen päinvastoin. HIFK:n itsetunnolla olisin jo saanut itseni uskomaan muita. Niihin muihin voi kuulua HIFK:n tapauksessa sen oikean itsensä lisäksi eräänlainen varjominä. Varjominää HIFK on niin huolella hoitanut, että hän itse on kuihtunut pois.

Nimimerkille HIFK: Ei muuta kuin uusi vuosi käyntiin varaamalla aika psykologilta. Siitä se lähtee parempi elämä ja vuosien työ. Muuta sinulle on turha enää sanoa.

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Pitkästä aikaa tännekin kirjoittelen.

Edellisellä kerralla kirjoittelin joskus helmikuussa 2010, silloin tilanne oli se että laivalla olin törmännyt kaveriini, jonka viereen päädyin myös nukkumaan. No, silloinen tyttöystäväni legendaarisesti löysi kirjoitukseni täältä(koskaan aikaisemmin ei ole jatkoaikaa lukenut), ja siitähän se sota sitten syttyi. Jatkoaika oli bannissa minulta ja salasanat ja kaikki vaihdettiin. Yritettiin siinä jatkaa sitten jonkun aikaa, mutta toukokuussa päätettiin laittaa lusikat jakoon. Itse olisin halunnut jatkaa, sillä tajusin että olin valehdellut itselleni että elän paskassa suhteessa, vaikka tosiasiassa suhteeni oli ennen laivareissua mitä parhain ja kaikki velkahuoletkin oli häipynyt naiseni ansiosta.

No, pari kuukautta meni hyvin, sitten exäni rupesi soittelemaan ja halusi minut takaisin. Itse en ollut valmis todellakaan ja sanoinkin sen aika kärkkäästi hänelle. Suostuin kuitenkin puhumaan puhelimessa hänen kanssaan. Kuukausi myöhemmin suostuin tapaamaan, ja siitähän se pari kuukautta kestänyt seksisuhde sitten alkoi.

Pari kuukautta myöhemmin rupesi tunteet tulemaan taas liikaa esille joten päätin pistää stopin koko jutulle, kunnes sitten eräänä päivänä jälleen noin kuukausi myöhemmin eksäni soitti kännissä ja möläytti "vahingossa" tapailevansa jotain äijää ja se on niin hyvä sängyssä ja plaaplaaplaa. Siitähän iski sitten hirveät itsetuntotuskat ja siitä asti olen halunnut eksäni taas takaisin. Mutta tuntuu että liian myöhään taas.... se nainen on oikeasti se kenen kanssa haluaisin loppuelämäni viettää, mutta näköjään elämällä on muita suunnitelmia mun varalle.....

Olen aina silloin tällöin itkenyt eksäni perään, eikä tuskat ole hellittäneet vieläkään..... ehkäpä se tästä vielä, mutta se täytyy sanoa, että HELVETIN NAISET!!!

Sent from my Desire HD using Tapatalk

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Siis tämä inttikaverini on siis eronnut lapsensa äidistä ja huolehtii tästä aina viikonloppuisin. Huoltajuus on siis äidillä.

Eikä tämä kaveri koskaan varattuna kehenkään koske, vaikka saisikin. Jännä juttu muuten sekin, että varatutkin naiset tulevat tekemään aloitteita tälle miehelle. Tietysti voidaan sitten aina miettiä, että kuinka järkeviä nämä naiset sitten ovat, mutta ylipäätään se, että he niin tekevät. Kertoo jo aika paljon miehen "tasosta" naisten silmissä.

Nimimerkki Snaksterille sanoisin, että isompi saavutus on se, että on saanut reilusti niitä laatunaisia ja ollut huolehtivana isänä jollekkin lapselle ja vielä kasvattanut tästä kunnon ihmisen. Onnistuu siten, että ensin ne laatunaiset ja sitten kun aika on lapselle, niin sitten se. Isompi saavutus on täyttää nuo molemmat kriteerit. Ei vain jompaa kumpaa.

Tuosta salilla treenaamisesta sen verran, että itse olen reenannut nyt 3,5 vuoden ajan aina 3 kertaa viikossa ja esim. penkkipunnerrus on 70 kiloa. Moni treenaamatonkin nostaa tuon saman määrän, mitä itse olen saanut 3,5 vuoden treenillä aikaan. Eli ei tuo tarkoita sitä, että muut on vain treenannut enemmän ja sen takia nostavat esim. 80 kiloa. Eräs vuotta nuorempi luokkakaveri nosti tuon 80 kiloa jo ylä-asteella. Tällä hetkellä tekee sarjaa 130:llä kilolla. Hän on käynyt salilla vuoden vähemmän. Mitenkähän tuo sitten selittyy, kun olen kuitenkin treenattut enemmän?

Kaikista yhtä paljon treenaavista ei vain tule yhtä hyviä pelaajia kuin toisista. Toisten taso ei riitä vaikka A-nuorten liigaan, kun on pienestä pitäen alkanut pelaamaan samojen pelaajien kanssa. Niitä ominaisuuksia ei vain välttämättä ole niin paljoa kuin niillä lahjakkailla kavereilla. Ei se aina ole treeniin tai toistoihin sidottua. Kaikki tarvitsevat treeniä, mutta lahjakkuudella on suuri osa myös siinä, että kuinka hyvä pelaajasta lopulta tulee. Siis minkä tasoinen.

Toisilla miehillä siis vain on niitä ominaisuuksia joilla vietellä naisia. Kaikkia juttuja vain ei voi parantaa, karu fakta.

Olen myös miettinyt, että kun on joitain lahjakkaita moniosaajia, kuten esim. Vesa-Matti Loiri. Luonut uraa urheilussa, musiikissa, näyttelemisessä, teatterissa, yms. niin miksi ei voisi muka olla sellaisia ihmisiä, jotka ovat ns. moniosaamattomia. Elikkä että asiat eivät onnistu edes perushyvin. Kun jollain on taitoa tehdä kymmeniä asioita muita paremmin, niin kyllä tietyt ihmiset sitten taas joutuvat tekemään perusasioidenkin eteen älyttömän määrän töitä. Eivätkä välttämättä sittenkään osaa asioita. Minä esim. jouduin suorittamaan inssiajon 3 kertaa, ennen kuin sain kortin. Ensin jouduin ottamaan 5 lisätuntia lisää ja sen jälkeen vasta olisin päässyt inssiin. Se sitten peruttiin, kun taidot eivät riittäneet. Sen jälkeen ajoin inssin yhteensä 3 kertaa, eli periaatteessa 4:llä kerralla sain kortin.

Olen monta kertaa miettinyt, että kuinka voi olla noin taukki ja osaamaton. Koulussa jouduin tekemään esim. yhden kokeen niin, että sain katsoa kirjasta vastaukset. Ja arvosteluasteikko oli sama. Siinä ei siis saanut käyttää mitään materiaalia, mutta opettajan mielestä ratkaisu oli hyvä, että oppisin ja että saisin parempia numeroita. Jälkikäteen kun miettii, niin juuri noinhan se menee. Lisäksi jouduin käyttämään mm. henkilökohtaista kouluavustajaa.

Kun näitäkin asioita miettii, niin pakkohan noille joku syy on olla, eihän tuollaisiakaan juttuja huvin vuoksi tehdä.

Vuotta muita luokkalaisiani vanhempana en osannut edes uida. Olin ainoa, kuka joutui uimaan lastenaltaassa. Täten meikäläinen valittiin myös viimeisimpien joukossa futis, yms. peleihin. Tämä nyt on vanha klisee, mutta omalla kohdalla täyttä totta. Monella työpaikalla meikäläistä on heitelty työpisteeltä toiseen, kun homma ei vain suju. Monta lisäpäivääkin olen saanut harjoitella, mutta ei vain suju. Sitten löytääkin itsensä jostain hanttihommista.

Nämä nyt sitten ovat sellaisia juttuja, että yritän vain kertoa teille muille, että oikeasti osaavien ihmisten joukossa on myös itseni kaltaisia luusereita, joiden päähän vain ei yksinkertaisesti mene mikään. Mitään fiksuutta tai osaavuutta ei ole. Siinähän sitten yrittääkin saada edes yhtä pienen pientä kontaktia naismaailmaan. Ja onko tässä tapauksessa yhtään erikoista, että olen saanutkin paskaa palautetta muilta ihmisiltä? Kun edes perusasiat eivät ota sujuakseen, niin ei mikään ihmekkään, että muut jopa hermostuvat. Eivät naisetkaan mitään rumaa tyhjäpäätä itselleen toivo, joka ei selviydy edes autolla ajamisesta.

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kun edes perusasiat eivät ota sujuakseen, niin ei mikään ihmekkään, että muut jopa hermostuvat. Eivät naisetkaan mitään rumaa tyhjäpäätä itselleen toivo, joka ei selviydy edes autolla ajamisesta.

En paljoa tätä katsele, mutta hiukan olen koittanut jotain kirjoittaa. Olet sen verran kummallinen tapaus, että nousee väkisin pintaan, että onko sulle tehty mitään diagnooseja, ja selvitettäisiin mistä nuo ongelmasi johtuisivat? Ehkä on, en ole kaikkea lukenut. Aivan selvästi jotain on vialla ja asiaan olisi pitänyt tarttua jo aiemmin, jos ja kun samat ongelmat ovat olleet tiedossa. Mut parempi myöhään kuin ei silloinkaan. Saadessasi tietyllä lailla otetta elämääsi lääkärien tekemän diagnoosin myötä asioiden suhteellisuudetkin muuttuvat. Elämäsi tulee jo sen myötä helpottumaan, joten ihan oikeesti marssit lekurin puheille, sillä apua sun on saatava. Kirjoituksesi ovat sitä luokkaa. Mars matkaan, kun arki koittaa.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nämä nyt sitten ovat sellaisia juttuja, että yritän vain kertoa teille muille, että oikeasti osaavien ihmisten joukossa on myös itseni kaltaisia luusereita, joiden päähän vain ei yksinkertaisesti mene mikään. Mitään fiksuutta tai osaavuutta ei ole.
Minun on vaikea jollei mahdoton ajatella, että olisit ihminen jolla ei ole tippaakaan älyä tai joka on ylipäätään jotenkin tyhmä. Syynä jo ihan postaamasi viestisikin, eli tiedostat kyllä asioita. Ehkä liikaakin. Jos olisit oikeasti täysi dorka, niin tuskin murehtisit asioitasi tällä tavalla.

Et luultavasti vaan osaa kanavoida osaamistasi oikein ja syitä siihen voidaan tietysti arvailla. Itse olen omalla kohdallani kärsinyt mm. kouluelämässä siitä, että minun on hyvin vaikeaa keskittyä. Nyt vasta näin aikuisiällä on psykiatrit tulossa siihen tulokseen, että minulla on mahdollisesti keskittymishäiriö. Jos ihminen kärsii tuonlaisista ongelmista, voi olla hyvin vaikeaa löytää sitä omaa juttuaan ja jos jää helposti jälkeen asioissa, niin helposti muodostuu piintynyt käsitys omasta itsestään tyhmänä ja idioottina tapauksena. On se tuttua ajatuskuviota itsellenikin. Se on kuitenkin helposti itsestään riippumattomista asioista johtuvaa, joissa ei tulisi soimata itseään. Helpommin sanottu kuin tehty toki, varsinkin jos on saanut runsaasti negatiivista palautetta.

Kannustan kyllä muutamien muiden tapaan menemistä asiantuntijoiden puheille. Mitään taikatemppuja tietysti on ehkä turhaa odottaa sieltä tulevaksi, että joku ykskaks tekee sinusta eheän, mutta kenties saat apua alkuun pääsemiseksi ja jonkinlaisen suunnan. Loppu on sitten tietysti jokaisen itsensä varassa, mutta varmasti alkusysäys toiselta taholta voi auttaa siinä kaikessa.

Eivät naisetkaan mitään rumaa tyhjäpäätä itselleen toivo, joka ei selviydy edes autolla ajamisesta.
Naisia on edelleenkin monenlaisia ja tuosta autojutusta voisin sanoa sen verran, että olen itse tavannut useitakin naisia joille miehen kyky ajaa sitä autoa on ihan yhdentekevä. Itse olen siis ajokortiton, eikä se seikka ole moniakaan tapaamiani naisihmisiä haitannut - jos yhtäkään. Pitää vaan osata löytää ihmisiä jotka arvottavat asioita samalla lailla kuin itse arvottaa. Osaan (onneksi) tätänykyä hahmottaa jotakuinkin ne naiset, joiden kanssa on jotain yhteistä ja sitä kautta yleensä ei tule mitään pulmia noinkin pintapuolisten asioiden kanssa.

Ei pidä yrittää vispilänkauppaa ihmisten kanssa, jotka haluavat lähtökohtaisesti ihan erilaisia asioita kuin itse haluat. Siinä hukkaa vaan aikaa ja resursseja.

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Nämä nyt sitten ovat sellaisia juttuja, että yritän vain kertoa teille muille, että oikeasti osaavien ihmisten joukossa on myös itseni kaltaisia luusereita, joiden päähän vain ei yksinkertaisesti mene mikään. Mitään fiksuutta tai osaavuutta ei ole.

Tätä on kyllä hyvin vaikea uskoa, kun lukee noita viestejäsi. Pystyt tuottamaan kielellisesti monipuolista suomen kielen kieliopin mukaista tekstiä, ja vieläpä varsinkin pitkiä virkkeitä ja monimutkaisia lauserakenteita. Voin vakuuttaa sinulle, että jos olisit kuvailemasi kaltainen luuseri, et osaisi laittaa noita pilkkuja aina oikeisiin paikkoihin. Siksi alkaa ihan oikeasti epäilyttämään, että olet trolli tai sinulla on harhakuvitelmia. En halua loukata, mikäli tämä hypoteesi ei pidä paikkaansa, mutta tekstiesi perusteella et todellakaan vaikuta sellaiselta moniosaamattomalta, joita kyllä on olemassa.

Tuosta fyysisten taitojen puutteesta; kannattaisi ehkä tosiaan käydä lääkärillä selittämässä ongelmat selvästi. Ei tuo normaalilta kuulosta, että on kaikessa fysiikkaa vaativassa toiminnassa muita selvästi jäljessä. Olisiko sinulla jotain synnynnäisiä puutteita kehon motoriikan hallinnassa ja testosteoronin tuottamisessa.

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tarkoitin tuolla auton ajamisella sitä, että perusasia sekin on, ja jos ei osaa edes perusasioita, niin naisten mielenkiintoakaan on aika turhaa liiemmälti odottaa. Tuo autolla ajaminen nyt ei todellakaan ole ainoa asia, mikä tuottaa vaikeuksia. Ja kun kuitenkin etsin tietynlaisia naisia, niin eivätpä ne meikäläisen tasoisista miehistä kiinnostunut ole. Jotain pitäisi antaa takaisinkin, niin siinähän sitä on.

Kyse kuitenkin kun on siitä, että etsin täysin eri tyyppisiä naisia kuin mitä itse olen. Fiksuja, kauniita, jne. Siis en ole millään lailla kiinnostunut naisista, jotka ovat samanlaisia kuin itse olen. Nimenomaan päinvastaisia etsin. Tietysti hankalaa on, kun ei saa edes kaltaisiaan, mutta itsellä ei vain ole mitään mielenkiintoa sellaisia kohtaan. Ehkä kaveripiireihin, mutta ei millään muotoa mihinkään enempään.

Vaikka jonkun terapian aloittaisinkin, niin tilannetta se ei muuttaisi siihen tilanteeseen, mihin itse haluan päästä. Se on tällä hetkellä täysin mahdotonta. Laatunaisia minulla ei tule koskaan riittämään, fiksuutta on erittäin vaikeaa enää parantaa haluamalleni tasolle, ulkonäköäni en voi enää muuttaa, se naama on mikä on, jne. Kaikkea sitä mitä haluan, ei vain yksinkertaisesti voi terapiassa parantaa.

Olen sitten ennemmin tällainen keskeneräinen kuin aloitan minkään terapiasession. Pienellä paikkakunnalla asuessa yksi kun saa tietää, niin sen jälkeen sen tietävät kaikki. Ja se on sitten sitä kautta menoa.

Terapia onnistuisi itseltä esim. siinä tapauksessa, että olisin ollut tyyliin Afganistanin sotaoperaatiossa ja olisi vaikka sotatraumoja. Ollut kovia taisteluita, jne. Silloin ei haittaisi yhtään vaikka kaikki ihmiset tietäisivät terapiastani. Koska terapiaan menemisessä taustalla on ollut jotain kovaa tekemistä. Ja sotajutut ovat aika kovia juttuja. Itsetunto on saattanut mennä, jne. Siinä vaiheessa hyväksyisin tuon terapian. Mutta tässä vaiheessa, kun ei vielä mitään kunnon juttuja ole saanut aikaiseksi, niin tulisi vain ja ainoastaan heikko olo.

Tai vaikka olisi kova raskaan sarjan nyrkkeilijä, joka vaikka avoimesti myöntäisi käyvänsä terapiassa. Taustalla on kuitenkin nyrkkeilyhistoriaa ja tätä taustaa vasten itsekin voisin terapiassa käydä. Ei ole pelkkä heikon ihmisen uhriolo. Ihmiset ja kaikki kyllä esim. noissa kahdessa tapauksessa ymmärtäisivät paremmin terapian syyt. Eikä tarvitsisi hävetä.

Mutta eiköhän tämä nyt ollut tässä. Turhaa jankkaamista vain, eikä se oikein johda mihinkään. Kiitoksia kuitenkin kaikille vastanneille ja hyvää loppuvuoden jatkoa!!!

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Onnistuu siten, että ensin ne laatunaiset ja sitten kun aika on lapselle, niin sitten se.

Tuosta salilla treenaamisesta sen verran, että itse olen reenannut nyt 3,5 vuoden ajan aina 3 kertaa viikossa ja esim. penkkipunnerrus on 70 kiloa.

Otetaan nyt pari irrallista lausetta, mutta eiköhän nyt olis aika lopettaa tän trollin jauhaminen tähän.

Jos homma olisi niinkuin asiansa täällä esittää, niin siihen seuraavaa:
Lärvisi ei täällä komistu, pillua et tule täältä saamaan ja neuvot on nyt useampaan kertaan annettu.

Samaa mieltä olen monen kirjoittajan mainitsemasta asiasta eli noin idiootiksi itseään kutsuva kundi ei pystyisi millään näin puhtaan sekä osaltaan analyyttisen ja jäsennellyn tekstin tuottamiseen. Ja tämä ei nyt tarkoita näitä kahta lainattua lausetta.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
HIFK tarvitsee nyt jotain piristystä. Itsellä tuntui vielä 2kk sitten myös siltä että olen luuseri ja mikään ei onnistu ja kenellekään ei kelpaa. Sitten lopulta sain viikossa aikaiseksi laittaa muutamia pahasti roikkuvia asioita kuntoon ja vähän tuon jälkeen hain uutta opiskelupaikkaa toiselta paikkakunnalta. Olo parani noin kuukaudessa todella paljon, eikä enää jaksa itsesäälissä rypeä. Tietysti hommaa on edelleen itsetunnon kuntoonpistämisen kanssa, mutta enää asiat ei tunnu toivottomilta.

Tsemppiä HIFK:lle, hyvä että edes täällä asioita purkaa, jos ei uskalla/tahdo lääkärille tai kenellekään muulle asioista puhua. Itse tosiaan ilman lääkäriä pääsin pahimman yli jollain ihmeen ilveellä, mutta en kyllä suosittele kenellekään sen yrittämistä. kauan sitä tuli istekin siinä itsesäälissä kieriskeltyä....

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyse kuitenkin kun on siitä, että etsin täysin eri tyyppisiä naisia kuin mitä itse olen. Fiksuja, kauniita, jne. Siis en ole millään lailla kiinnostunut naisista, jotka ovat samanlaisia kuin itse olen. Nimenomaan päinvastaisia etsin. Tietysti hankalaa on, kun ei saa edes kaltaisiaan, mutta itsellä ei vain ole mitään mielenkiintoa sellaisia kohtaan. Ehkä kaveripiireihin, mutta ei millään muotoa mihinkään enempään.

Tuntuu siis siltä, että ongelman ydin ei suinkaan olisi itsetunto vaan se, että arvostat ehkä liikaa ulkoisia ominaisuuksia ja "menestystä".

Eli et varsinaisesti etsi rakkautta ja kumppanuutta, vaan kaunista ja fiksua naista? Mutta miksi? Kauneuden ja fiksuuden takia, jotta muut arvostaisivat sinua sen takia että sinulla on kaunis ja fiksu tyttöystävä?

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Se on kieltämättä hivenen mutkikasta jos on todella tarkat raamit naiselle, millainen tämän tulee olla ja ennen kaikkea miltä näyttää. Varsinkin siinä kohtaa homma kusee jos oma ulkomuoto nyt ei ole mallia "adonis" ja varsinkaan itsetunto ei ole erityisen vahva. Tällöin voi todellakin jäädä se luu käteen.

Tietenkään keneltäkään ei voi vaatia, että tarkistaa sen riman korkeuden ja tyytyy ns. vähempään tai kunhan vaan johonkin, mutta tietyissä olosuhteissa suosittelisin kuitenkin sitä asiaa pohtimaan ja ajattelemaan, että painottaako liikaa tiettyjä asioita ja todellisuudenkuva on hämärtynyt.

Itselleni nyt kelpaa ns. perusnätti viehättävä nainen, mitään klassisia kaunottaria tai uskomattomia päänkääntäjiä en kaipaa. Toki en valita jos sellainen napsahtaa kohdalle, mutta oma kauneuskäsitys nyt on muutenkin sellainen, että persoonallisemmat tapaukset yleensä iskee eniten. Lisäksi jo mainitsemani samanlaiset elämänarvot ja intressit painaa vaakakupissa aika tavalla kun mietitään lähempää tutustumista. Homma nyt yleensä kaatuu aika alkuvaiheessa jos mitään luontevaa keskustelua ei synny. Sama se miten kaunis tipu, ainakin itse kyllästyn nopeasti jos kommunikointi ei pelaa.

Tietenkään ei voida yleistää, että kaunis nainen haluaa vain komean miehen ja ajattelee pinnallisesti. Olen kuitenkin ollut usein huomaavinani, että monet miehet vähän epätoivoisestikin juuri hakee seuraa sellaisista näyttävistä vosuista jotka ymmärtää kyllä oman markkina-arvonsa ja hakee jotain ihan tiettyä. Eli heillä on selkeät kriteerit millainen mies kelpaa.

Liian moni siis hakkaa päätänsä seinään ihan vääränlaisten ja itselleen sopimattomien naistyyppien kanssa. Nimimerkki Gentleman tuossa on sillä tapaa mielestäni aika hemmetin hyvin oivaltanut asian, eli moni hakee jotain "edustustyttöystävää", joka on kuin joku palkintopokaali millä voi kavereille cruisailla ja saada kunnioitusta. Lisäksi omat sormensa sopassa on varmaan myös sillä, että mediassa ja viihteessä jotenkin syötetään käsitystä millainen on seksikäs, täydellinen ja kaikin puolin tavoiteltava nainen. Mieli sitten alkaa orientoitumaan näihin stereotypioihin ja valkkaa niitä syötettyjä ulkonäkösignaaleja ympärillä olevista tapauksista. Eräänlaista aivopesua kauneuskäsitysten suhteen. Tätäkin olen havainnut kyllä monissa tapauksissa ja se tuntuu usein ajavan miehiä jonkinlaiseen epätoivoon, kun haaveillaan turhankin fantasiamaisista neitokaisista.

Itse olen ainakin ulkoisesti kaikin puolin ihan tavisjätkä ja ajattelen pelkistetysti ihan niin, että tälläiselle tavisjätkälle kelpaa söötti tavismimmi, jolla on jotakuinkin samanlainen "sielunelämä".

Andrew

Jäsen
Ihmetyttää nimimerkki HIFK nämä alituiset viittaukset ulkonäön korostukseen onnellisuudessa. Totuus on, että me kaikki ollaan enemmän tai vähemmän pinnallisia ja ulkonäkökin merkkaa mutta katsopas joskus katukuvassa käveleviä pareja, varsinkin kesällä huomaat yhden asian...

Näet komeita miehiä kävelemässä tavallisten naisen kanssa ja kauniita naisia kävelemässä tavallisten miesten kanssa. Miksi näin?! Koska kukaan älykäs mies ei jaksa katsella mitään Seitsemän Päivää lehteä lukevaa bimboa, samoin kuin kukaan älykäs nainen ei jaksa katsella mitään 0 älykkyystason omistavaa komeaa bodaria!

Kuten Mika Waltari kirjoitti Sinuhe Egyptiläisessä, että voit kiertää maailman mutta tulet siihen tulokseen, että ne tavalliset naapurintytöt on kuitenkin parhaita. Sitä on vaan itse niin sokea näkemään asiaa ennenkuin on vanhempi ja kokeneempi.

scholl

Jäsen
Tuntuu siis siltä, että ongelman ydin ei suinkaan olisi itsetunto vaan se, että arvostat ehkä liikaa ulkoisia ominaisuuksia ja "menestystä".

Eli et varsinaisesti etsi rakkautta ja kumppanuutta, vaan kaunista ja fiksua naista? Mutta miksi? Kauneuden ja fiksuuden takia, jotta muut arvostaisivat sinua sen takia että sinulla on kaunis ja fiksu tyttöystävä?

Jos jätetään HIFK pois, joka väittää, ettei ole itse fiksu ja puhutaan muista ihmisistä niin miksi fiksut, hyvännäköiset miehet tyytyvät naisiin, jotka eivät ole fiksuja, hyvännäköisiä, hyviä tyyppejä, vaan tylsiä ja rumia otuksia, jotka pakottavat miehet nysväämään kaiken ajan tylsistyneinä kotona? Suosittelen jokaista katsomaan kavereitaan niin eikös siellä jokaisella ole juuri sellainen ruma ja tylsä, ei erityisen älykäs nainen. Suomessa on vallalla sellainen kultti, että pitää tyytyä mihin vain ja sen jälkeen suostutaan mihin vain.

On kyllä tarvetta paikalliselle no ma'am -jaostolle. Joskus sitä voi oikein pahoin, kun katsoo minkälaisia jokinorsuja tuolla liikkuu vapaana.

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos jätetään HIFK pois, joka väittää, ettei ole itse fiksu ja puhutaan muista ihmisistä niin miksi fiksut, hyvännäköiset miehet tyytyvät naisiin, jotka eivät ole fiksuja, hyvännäköisiä, hyviä tyyppejä, vaan tylsiä ja rumia otuksia, jotka pakottavat miehet nysväämään kaiken ajan tylsistyneinä kotona? Suosittelen jokaista katsomaan kavereitaan niin eikös siellä jokaisella ole juuri sellainen ruma ja tylsä, ei erityisen älykäs nainen. Suomessa on vallalla sellainen kultti, että pitää tyytyä mihin vain ja sen jälkeen suostutaan mihin vain.

Kyse on toki siitä mitä kukin tavoittelee, omasta puolestani voin sanoa, että pidän itseäni fiksuna, ja jos näkisin edes hieman vaivaa ulkomuotoni eteen, niin jossain määrin hyvännäköisenä. Mutta ennen kaikkea hyvänä tyyppinä.

Ja naiseni ovat olleet kaikkea muuta kuin tylsiä, en sanoisi ketään heistä rumaksikaan. Entistä vaimoani lukuun ottamatta he ovat myös olleet "hyviä tyyppejä". Fiksumpia olisivat kaikki kyllä voineet olla, mutta eivätpähän ole edes ehdottaneet minulle kotona nysväämistä. Edustustyttöystävää en itse missään nimessä tarvitse, vaan sellaisen jonka kanssa on hyvä olla kotona.

Onhan niitä sellaisiakin pareja tuttavapiirissä, joissa kuvaamaasi toimintaa tapahtuu, eli nainen on ottanut ohjat elämästä. Joissain tapauksissa se on jopa ollut parempi vaihtoehto, vaikkei itselleni voisikaan toimia. Aina kun olen naiselle antanut vastuuta ja osoittanut luottamusta asioiden hoidossa, olen joutunut pettymään. Silti tiedän olevan, jopa tunnen naisia, jotka pystyvät asioita ihan oikeasti hyvin hoitamaan.

Olenko nyt sitten tyytynyt vähempään kuin mitä olisi tarjolla? Riippuu tietysti painotuksista, varmasti kauniimman tai fiksummankin, menestyvämmänkin. Mutta entä minulle sopivamman, paremman tyypin, jonkun jonka kanssa minun olisi parempi kasvaa ihmisenä ja voida paremmin? En tiedä.

Entä jos sellainen osuisi ns. kohdalle? Miettisinkö oman tilanteeni "parantamista" vai kokonaisuutta nykyisen suhteen toisen osapuolen kannalta? Melko varmasti.

Mutta joka tapauksessa, jokaisen on toki hyvä itse miettiä mihin suostuu/alistuu ja minkä vuoksi. Niin miesten kuin naistenkin, parisuhteessa ja elämässä muutenkin.

On kyllä tarvetta paikalliselle no ma'am -jaostolle. Joskus sitä voi oikein pahoin, kun katsoo minkälaisia jokinorsuja tuolla liikkuu vapaana.

Meidän on kuitenkin muistettava, että jos vaadimme muilta on meidän myös itse oltava valmiit samaan.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle

Tässä on totuuden siemen. Tämä ei koske vain miehiä, vaan myös yhtä lailla liian monet naiset tyytyvät parisuhteeseen, missä ei objektiivisesti tarkasteltuna ole mitään hyvää. Eli jämähdetään yhteen vaikka sen nuoruusvuosien tyttöystävän kanssa, tehdään pari lasta ja sitten ollaan siinä. Joskus keski-ikäisinä sitten huomataan, että pariskunnalla ei olekaan mitään yhteistä, kun ollaan 15-20 vuotta saatu rauhassa kasvaa eri suuntiin saman katon alla. Ja samalla voi olla niin, että kumpikaan ei ole onnellinen, koska on joutunut tekemään suhteen takia niin paljon kompromisseja ja luopumaan niin monista asioista.

Hyvässä suhteessa puolisot auttavat toinen toistaan tekemään asioita, joita haluavat tehdä - ja haaveista ja tavoitteista tulee myös yhteisiä. Hyvä suhde siis pikemminkin avaa mahdollisuuksia, kun taas huono suhde sulkee niitä, kun osapuolet joutuvat suhteen takia luopumaan asioista ja pahimmassa tapauksessa olemaan jotain muuta kuin mitä todella ovat.

Tähän vielä loppukevennykseksi Ihmebantun pätkä kauneusihanteesta, jossa huumorin alla on myös totuuden siemen: http://www.youtube.com/watch?v=yuS6wYO4ocU

scholl

Jäsen
Tässä on totuuden siemen. Tämä ei koske vain miehiä, vaan myös yhtä lailla liian monet naiset tyytyvät parisuhteeseen, missä ei objektiivisesti tarkasteltuna ole mitään hyvää. Eli jämähdetään yhteen vaikka sen nuoruusvuosien tyttöystävän kanssa

Niin tai valitaan alunperin väärin. Jos valitsee oikein niin ei tarvitse vaihtaa, mutta moni ei ole valmis haastattelemaan kunnolla, jotta pääsisi selville, mitä tulee seuraavien vuosikymmenten aikana tapahtumaan. Sitten ihmisille tulee joku kummallinen kiire. Jos ei löydy kunnollista niin ottavat ensimmäisen vastaantulijan. Se kertoo kyllä Neuvostoliiton läheisyydestä. Täällä oli niin huono valikoima tavaroitakin, joten oli pakko ostaa sellainen takki, mitä satuttiin myymään. Vieläkin Suomessa on kaupoissa huonommin tavaraa kuin vaikkapa Ruotsissa. Se heijastuu näihin naisasioihin.

Gentleman kirjoitti:
Meidän on kuitenkin muistettava, että jos vaadimme muilta on meidän myös itse oltava valmiit samaan.

Oon valmis kilpailemaan naisen kanssa melkein missä vain. Vaikka juoksemaan kilpaa hänen kanssaan tarvittaessa kaikilla matkoilla 5-100km. Voin myös kilpailla muissa urheilulajeissa, älykkyyosamäärämittauksissa ja ihan millä rintamalla vaan.

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin tai valitaan alunperin väärin. Jos valitsee oikein niin ei tarvitse vaihtaa, mutta moni ei ole valmis haastattelemaan kunnolla, jotta pääsisi selville, mitä tulee seuraavien vuosikymmenten aikana tapahtumaan. Sitten ihmisille tulee joku kummallinen kiire. Jos ei löydy kunnollista niin ottavat ensimmäisen vastaantulijan. Se kertoo kyllä Neuvostoliiton läheisyydestä. Täällä oli niin huono valikoima tavaroitakin, joten oli pakko ostaa sellainen takki, mitä satuttiin myymään. Vieläkin Suomessa on kaupoissa huonommin tavaraa kuin vaikkapa Ruotsissa. Se heijastuu näihin naisasioihin.

Tuo on toki myös totta, ja moni haluaa "helpon" parisuhteen johon sitten jäädään kun ei ole rohkeutta tavoitella enempää. Liekö jonkinlainen velvollisuudentunnon ja pelkuruuden yhdistelmä, että pitää kiinni siitä mitä on.

Oon valmis kilpailemaan naisen kanssa melkein missä vain. Vaikka juoksemaan kilpaa hänen kanssaan tarvittaessa kaikilla matkoilla 5-100km. Voin myös kilpailla muissa urheilulajeissa, älykkyyosamäärämittauksissa ja ihan millä rintamalla vaan.

Sitä en lainkaan epäile, harvalla muulla vaan on sama ihailtava valmius. Moni vähemmän kilpailukykyinen yksilö edellyttää vain toiselta osapuolelta huippusuorituksia ilman vastinetta. Ja sitä minä jaksan ihmetellä.

scholl

Jäsen
Moni vähemmän kilpailukykyinen yksilö edellyttää vain toiselta osapuolelta huippusuorituksia ilman vastinetta. Ja sitä minä jaksan ihmetellä.

Niinkuin moni nainen edellyttää, että mies tienaisi hyvin, mutta itse tienaa huonosti. Sitä minä ihmettelen. On ensiarvoisen tärkeää olla tekemisissä naisen kanssa, jolla on potentiaalia ansaita hyvin. Siis nimenomaan potentiaalia, koska esim. opiskeluaikana voi ansaita huonommin ja jossain vaiheessa nainenkin voi investoida tulevaisuuteen. Suurin vika on se, että katsoo, millainen nainen on juuri nyt. Pitää katsoa, mikä on se tulevaisuuden ennuste.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy