Naisasiat

• 7 587 235
  • 26 609
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Nyt täytyy muistaa vielä sellaine seikka, että aikuisten maailmassa myös "nössöllä" saattaa olla Cheerleader-kavereita. Eli ehdottamasti HIFK:n tilanteessa kannattaa edellisen kirjoittajan neuvoja noudattaa ja tutustua myös näihin hiljaisempiin tyttöihin. Sitä kautta pääsee piireihin ja sieltä sitten kalaa koukkuun.
Edelleen jo tässä mainittu vinkki HIFK:lle pätee erinomaisest: älä edes yritä. Turha lähteä mitään askelmerkkejä koettelemaan, jos ei ole sinut itsensä kanssa. Se vaan on niin uskomattoman helppoa saada tahtomattaan seuraa, kun ei välitä paskaakaan muiden mielipiteistä ja on oma itsensä. Ole samalla välitön, avoin ja rento kaikille tapaamillesi ihmisille. Siinähän tulee kuitenkin tapaamisten osalta 50% naisväkeä mukana, joista monet tarjoutuvat tuttavuuttakin lähempään tuttavuuden tekemiseen. Tuurista riippuen joko valittavaksi saakka tai riittävästi. Iskeminen on pelkkää paskapuhetta, sillä yleisimmin käy niin, ettei kukaan tiedä toista iskeneensä... kun joko sormuksia vaihdetaan tai vain vaatteita kerätään yhdessä aamulla. Toki joku voi koettaa väittää olevansa todellinen panomies, mutta nämä jätän omaan arvoonsa.

Itse olen nyt tässä kuukauden verran elellyt poikamiehenä itsekseni. Taannoin tehty päätös sormuksen irtiottamisesta ei kaduta edelleenkään, vaikka kämppä himpun verran sotkuisempi onkin.
Lihavoinnit omia. Samassa jamassa, mutta olen vain 2 viikkoa edellä eron suhteen. 10 vuotta ja rapiat siinä meni, mutta en silti kadu hetkeäkään. Juoksuaika kun meni nuoruudessa.

Mutta ihan vinkiksi kaikille lukijoille. Jos on olet nuori, suhde huono, ei lapsia rasitteena...Silloin kannattaa tehdä rohkea päätös. Palkitsee lopulta ja molemmat osapuolet varmasti onnellisempia. Vaikka toista alkuun väkisin satuttaakin toista, niin se on ainoa reitti onnellisuuteen.
Määrittele nuori.

Rohkea päätös vai itsekeskeinen päätös? Oliko suhde alun alkaenkaan terveellä pohjalla? Palkitsee toki, jos ja kun suhde ei ollut terveellä pohjalla.

Ja että oikein onnellisuuteen saakka? Väittäisin, ettei onnellisuutta löydy naisasiaketjusta, sillä se ei ole kumppanuuteen tai sen puuttumiseen sidottu.

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Määrittele nuori.

Rohkea päätös vai itsekeskeinen päätös? Oliko suhde alun alkaenkaan terveellä pohjalla? Palkitsee toki, jos ja kun suhde ei ollut terveellä pohjalla.

Ja että oikein onnellisuuteen saakka? Väittäisin, ettei onnellisuutta löydy naisasiaketjusta, sillä se ei ole kumppanuuteen tai sen puuttumiseen sidottu.

Ainakin omassa tilanteessa suhde oli hyvällä pohjalla aluksi, mutta ajan mittaan suhde muuntautui enemmän ja enemmän ystävyydeksi.

Eli hieman huonosti asian todella ilmaisin. Tuolla tekstillä hain sitä, että itse olin onneton suhteessani. Vaikka itsessään elämä oli kyseisen naisen kanssa helppoa, oli olo kokoajan sellainen, että jotain puuttuu. Nyt voin kokea olevani taas hetkellisesti onnellinen siitä, että sain tehtyä asialle jotain. Mahdollisuus, että löydän jonkun tekee minut onnelliseksi.

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ainakin omassa tilanteessa suhde oli hyvällä pohjalla aluksi, mutta ajan mittaan suhde muuntautui enemmän ja enemmän ystävyydeksi.

...

Vaikka itsessään elämä oli kyseisen naisen kanssa helppoa, oli olo kokoajan sellainen, että jotain puuttuu. Nyt voin kokea olevani taas hetkellisesti onnellinen siitä, että sain tehtyä asialle jotain. Mahdollisuus, että löydän jonkun tekee minut onnelliseksi.

Itselläni samankaltainen tilanne päällä. Liki 5 vuotta yhteistä aikaa takana ja ikää sen verran ettei mukulat vielä ole ajankohtaisia ja parisuhde kuitenkin hyvissä kantimissa mutta kun se jokin puuttuu. Tämä kärjistyy riidoissa jotka ovat verbaalisesti aika rankkoja, ja tyhjä olo jää jäljelle kun ei oikein osaa edes loukkaantua.

Kun samaan aikaan vielä painaa päälle muut murheet (läheisen vakava sairaus - > saattohoidossa), niin jotenkin tuntuu siltä että jaksaako tätä. Ironista on, että arkeen piristystä on tuonut itselleni tuntematon lähikuppilan tarjoilija, joka flirttailee ja tulee juttelemaan useasti. Tuotakin pyytäisi ulos ihan mielellään, mutta omat piirit on niin pienet että se ei olisi ehkä kuitenkaan fiksu veto, mitään kolmiodraamaa ei tähän väliin jaksaisi.

Aika umpisolmuun siis on tää jätkä itsensä vetänyt mutta en vielä ole onnistunut täysin vakuuttamaan itseäni siitä että ero nykyisestä tyttöystävästi olisi se oikea ratkaisu tähän paikkaan. Hmh.

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Eipä ole emäntä vieläkään kotiin palannut, mutta on käynyt hakemassa luotani laskuja ja postia, mutta ei ole mitään muuta ottanut samalla. Kai ihan hyvä merkki.

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Mulle tuli tuosta tarkemmasta selostuksesta millainen nainen olisi hakusessa ainakin vahvasti sellainen kuva, että nimenomaan väärään paikkaan nyt tähdätään. Oletettavasti HIFK ei halua samanlaista "nössöä" jollaisena itseään pitää vaan ihailee niitä naisia, joissa on enemmän "munaa" kuin hänessä itsessään. Ehkä vieläpä on jonkinlainen alemmuuskompleksi omasta "surkeudestaan", joten toiveissa olisi siksi nainen, joka jo lähtökohtaisestikin vihaa kaikkia miehiä, jotta voisi jotenkin suhteessa kokea olevansa samalla tasolla muihin miehiin nähden kumppanin silmissä, kun ajatusmaailmana kerran tuntuisi olevan HIFK:lla, että hänestä ei kuitenkaan kukaan voi pitää. Eli etsitään nainen, joka vihaa kaikkia, jos sellaiselle kelpaisi. Kun kerran itse on niin surkea niin toiveissa on kumppani, jonka silmissä kaikki miehet ovat surkeita. Tai jotain tällaista.

Tuo saattaa ehkä alitajuisesti olla totta, siis nk. huomaamatta, mutta itse ainakin ajattelen sen niin, että henkilö/persoona on sellainen itseä kiinnostava. Kaunis, hyvä kroppa ja ehkä fiksukin, tiedä häntä, ainoastaan viihteellä olen hänet nähnyt. Ehkä hieman kapea kuva on hänestä jäänyt, mutta kuitenkin.

Uskon, että hänellä saattaa sitten olla taustalla sellaista paskaa, että kumppani pettänyt, hakannut, yms. eikä sen takia sitten oikein usko miehiin. Tavallaan itse ajattelin, että kun hänestä kiinnostunut olen, niin saattaisin muuttaa käsityksen siitä, että ehkä niitä kunnollisiakin miehiä on olemassa. Hankala kuitenkin päästä sellaiseen keskusteluyhteyteen edes, ei oikein näytä kiinnostavan kenenkään miehen tekemiset hirveästi. Facebookissa hän itse kirjoittaa tai sitten eri palveluiden kautta antaa itsestään aika ristiriitaista kuvaa. Välillä sellaista "antakaa nyt vähän sääliä", kun on kuitenkin "kotiäiti". Lastensa kanssa kuitenkin yksin asuu, mutta viihteellä käy useinkin. Ei kuitenkaan juo paljoa, eli ei pitäisi olla mikään ryyppääjä.

Suorasanaisia juttuja ainakin viljelee cool quotes-palvelun kautta. Vaikutelma vähän on, että munille potkaisisi jos aukoisi päätään.

Tosin sitten jotain fiksuakin kommenttia tulee, mutta tiedä häntä. Ihan nyt niin paljoa ei sentään sitä "sääliä" löydy kuin hän ehkä tuon Facebookin kautta yrittää hankkia. Tai tiedä sitäkään varmaksi.

No, täytyy katsoa mitä tässä kehittää.

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Uskon, että hänellä saattaa sitten olla taustalla sellaista paskaa, että kumppani pettänyt, hakannut, yms. eikä sen takia sitten oikein usko miehiin. Tavallaan itse ajattelin, että kun hänestä kiinnostunut olen, niin saattaisin muuttaa käsityksen siitä, että ehkä niitä kunnollisiakin miehiä on olemassa.

Hienosti ajateltu ja toki jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee mutta silti tekee mieli antaa vinkki, että älä ota tuollaista hommaa itsellesi. Kai suunnitelma voisi toteutuakin, mutta jotenkin itsestä tuntuu todennäköisemmältä, että päädyt saamaan tässä ritari-leikissä silmillesi. Vaikka tekisit kaiken periaatteessa oikein, saattaa tuollaisen taustan takia vastakohtelu olla mitä sattuu. Saatat siis saada osakseksi huonoa kohtelua, epäluottamusta yms. sellaisten asioiden takia joiden kanssa sinulla ei ole mitään tekemistä. Tämän kun yhdistää siihen, että sinulta ei hirveästi ole ihmissuhteista kokemusta niin uskaltaisin veikata, että ns. paskan osuessa tuulettimeen, otat asiat liian henkilökohtaisesti ja rupeat miettimään mitä nyt olet tehnyt väärin.
En itsekään ole todellakaan minkään sortin ekspertti näissä hommissa, eli saatan olla täysin väärässäkin. Oma huono kokemus vähän vastaavasta "pelastajana" toimimisesta kummittelee kuitenkin vielä sen verran, että suosittelen ainakin harkitsemaan ennen kun tieten tahtoen tällaista hommaa pyrit itsellesi ottamaan.

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hienosti ajateltu ja toki jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee mutta silti tekee mieli antaa vinkki, että älä ota tuollaista hommaa itsellesi. Kai suunnitelma voisi toteutuakin, mutta jotenkin itsestä tuntuu todennäköisemmältä, että päädyt saamaan tässä ritari-leikissä silmillesi. Vaikka tekisit kaiken periaatteessa oikein, saattaa tuollaisen taustan takia vastakohtelu olla mitä sattuu. Saatat siis saada osakseksi huonoa kohtelua, epäluottamusta yms. sellaisten asioiden takia joiden kanssa sinulla ei ole mitään tekemistä. Tämän kun yhdistää siihen, että sinulta ei hirveästi ole ihmissuhteista kokemusta niin uskaltaisin veikata, että ns. paskan osuessa tuulettimeen, otat asiat liian henkilökohtaisesti ja rupeat miettimään mitä nyt olet tehnyt väärin.
En itsekään ole todellakaan minkään sortin ekspertti näissä hommissa, eli saatan olla täysin väärässäkin. Oma huono kokemus vähän vastaavasta "pelastajana" toimimisesta kummittelee kuitenkin vielä sen verran, että suosittelen ainakin harkitsemaan ennen kun tieten tahtoen tällaista hommaa pyrit itsellesi ottamaan.

Joo, tuota ajattelin myös itse. Eli tavallaan itsellä, kun on palkkatyö, niin meikäläinenhän kaiken järjen mukaan sitten maksaisi suurimman osan kaikista menoista, mitä 4 ihmistä kuluttaa. Nainen kävi siis tuossa viime viikolla lastensa kanssa seurakuntatalolla syömässä vähäosaisten jouluruoka-ateriaa. Kertoo siis, että aika tiukilla ollaan tai ainakin siitä, että rahaa yritetään jemmata pahan päivän varalle.

Itse kuitenkin kertoisin, että niin tuo ei tulisi kuitenkaan menemään. Siis että maksaisin kaikki menot suurimmaksi osaksi. Nainen aloittaa tuossa talven korvilla ammattikoulun, joten työstä saatu palkka on 0 euroa. Kova homma, mutta kuitenkin itse osallistuisin kyllä menoihin, mutta aika kovalla kohtuudella. Joku muu ratkaisu tilanteeseen täytyisi tehdä, eli "pelastajaksi" en ryhtyisi. Kyllä tuollaisen suhteen pitää sitten perustua siihen parisuhteeseen ja muilla tavoin asioiden hoitamiseen ja jeesaamiseen. Eli ei niin, että säälistä menisin hieman auttamaan ja toinen huomaisi ja käyttäisi hyväkseen/huomaisi ilmaisen rahareiän ja kun itseltä vaikka työpaikka menisi alta, niin sitä rakkautta ei enää löytyisikään.

Ja olet kyllä oikeassa siinä, että täytyis miettiä asiaa tarkemmin, ja olenkin sitä nyt tässä sulatellut jonkun verran. Niin kyllähän äkkiä tällaisissa asioissa saa "turpiinsa" aika lailla, jos ei valmistaudu. Tuossa saattaisi kyllä ollakin ainekset aikamoiseenkin soppaan.

Mutta onneksi vielä ei ole mitään tapahtunut ja voi olla ettei tapahdukkaan, mutta se sitten riippuu hyvin pitkälti naisen omasta tahdosta. Eli jos ei päästä ketään miestä lähelle, niin eipä siinä kehenkään koskaan tutustukkaan.

Suosikkijoukkue
HIFK
Verkot on vesillä taas. Pitkästä aikaa. Viikon sisään tuli napattua parikin milffiä koukkuun, toinen meikäläistä 15 ja toinen 9 vuotta vanhempi. Laatunaaraita kaikki tyynni, me like, vaikka tää jälkimmäinen juttu menikin vähän liikaa kännin puolelle. Ihan ex tempore kokeilin onneani baarissa tämän nelikybäsen kanssa, vanhoja tuttuja ollaan ja olen aina pitänyt häntä hyvin viehättävänä. No hänpä yllätti ja lähti luokseni yöksi. Ens kerralla (sellainen on tulossa, homma on jo sovittu) tarvii kokeilla selvin päin, jäänee parempi fiilis.

Ja todettakoon nyt sen verran nimim. HIFK:lle, että meikä on harvemmin loistanut naismaailmassa ulkonäön perusteella, mutta hyvä itsetunto ja sopiva supliikki ovat osoittautuneet varsin toimivaksi yhdistelmäksi vuosien varrella. Mielenterveysongelmatkin ovat tulleet tutuksi, joten komppaan muita kirjoittajia siinä, että koitahan hoitaa itsetuntosi paremmille urille jollain ilveellä, opi pitämään itsestäsi, niin asiat alkavat suttaantua kuin itsestään. Helppoa se ei tietenkään ole, mutta ei suinkaan mahdotonta.

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Miksi naiset ovat säälimättömiä?

Kysymys erityisesti kaikille palstan naisille; Miksi ja miten naiset osaavat olla niin tunteettoman julmia kanssasisariaan kohtaan?

Tausta! Olen ajautunut - enkä ensimmäistä kertaa - samaan ongelmaan. Eräs äärimmäisen kaunis, seksikäs ja älykäs nuori nainen iskenyt silmänsä allekirjoittaneeseen, vaikka tasan tarkkaan tietää aviollisen statukseni. Hän on jopa tavannut vaimoni pari kertaa samoilla kutsuilla. En ole omasta mielestäni mitään sellaista viestittänyt, että hän siitä olisi saanut kannustusta. Toki oma luontainen herrasmies olen häntäkin kohtaan ollut, kuten naisia kohtaan yleensäkin. Flirttiä, vihjailuja ja jopa vain häpeämättömän vähän peiteltyjä suoria ehdotuksia tulee koko ajan. Itselleni tilanne on hiukan kiusallinen, koska tiedän tämän nuoren naisen työni kautta (joskin eri firmoissa) ja olemme sitä kautta tekemisissä viikottain. Hän on äärimmäisen pätevä työssään, varsinkin nuori ikänsä huomioiden.

Olen ennenkin huomannut, ettei useilla - kuitenkaan kaikkiin yleistämättä - naisilla ole samanlaista solidaarista 'veljeyttä' - heh - edes ystäviään kohtaan kuin meillä miehillä, vaan jos johonkin silmänsä iskevät, sen pyrkivät itselleen lunastamaan. Itsellä ei tulisi pieneen mieleenikään alkaa esimerkiksi pokata ystävän tyttökaveria, olisipa hän kuinka kuuma kissa tahansa ja/tai osoittaisi selvää kiinnostusta minua kohtaan. Joskus nämä tilanteet ovat tarpeettoman hankalia, kun toinen ei usko, vaikka suoraan sanoo.

Luulisi, että tuollaisilla huippukauniilla ja älykkäillä likoilla kyllä riittää vientiä ilman, että tarvitsee alkaa tällaisia jo lähes seestyneitä ukkomiehiä julman lempeästi kiduttamaan!

Ja älkää käsittäkö väärin. Ei tämä ole juuri ollenkaan itselleni ongelma, pääasiassa hyvältähän se tuntuu, että tuon tason nuori nainen osoittaa noin voimakasta kiinnostusta! Ainoastaan ihmetyttää aikaisempienkin kokemusten perusteella, että naiset tosiaan voivat olla toisiaan kohtaan paljon julmempia ja säälimättömämpiä kuin me miehet, mutta miten ja miksi?

Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainoastaan ihmetyttää aikaisempienkin kokemusten perusteella, että naiset tosiaan voivat olla toisiaan kohtaan paljon julmempia ja säälimättömämpiä kuin me miehet, mutta miten ja miksi?

Kysymyksiisi ei varmaankaan ole yksiselittäistä vastausta olemassa. Näin naisena uskallan sanoa, että naisilla (EI KAIKILLA!!!) on varmasti joku luontainen vika päässä :D.

Toiset ihmiset pitävät haasteista ja tälle naiselle sinun vaimosi on lisämauste tässä ihastuksessaan sinuun. Moraalisesti tämä on tietenkin kaikkinensa arvelluttava tapaus, mutta ihmisten moraalikäsitykset vaihtelevat paljonkin. Jos vaimosi ja tämä ahdisteleva nainen eivät ole muuta toisilleen kuin sinun työsi puolesta kaksi toisensa tavannutta naista, nainen voi kokea, että sinä olet se, joka sitten asettaa rajat hänen käytökselleen. Ja se sinun pitää tehdä. Mutta suosittelen, että turvaat selustasi, kun tämän teet. Naisilla kun on aina tämä "se mies ahdisteli minua seksuaalisesti"-kortti. Ja toiset naiset tekevät mitä tahansa voidakseen käyttää tämänkin kortin.

Naisten kilpailuhenki ilmenee monesti ihmissuhdeasioissa. Miehet skabaavat kentillä tai tekemällä bisnestä, naiset pyrkivät saamaan henkisen yliotteen muilla keinoin. Häviäminen on ikävää ja sen välttämiseksi moni käyttää mielikuvitusta aika rankallakin kädellä. Kertoo minusta paljon ihmisestä itsestään, jos kilpailuviettiä pitää tyydyttää ihmissuhdeasioilla. Seuraukset ovat usein aivan eri sfääreissä kuin vaikka urheilutilanteissa. Moni viaton ihminen kärsii, kun henkisesti epätasapainoiset ihmiset pelaavat ihmissuhdepelejään seurauksista välittämättä.

Epävarmuus näkyy hyvin helposti käytöksessä toisia ihmisiä kohtaan. Ihminen, jolla on asiat kunnossa itsensä kanssa ja elämässään ylipäänsä, ei koe tarvetta toimia toisia ihmisiä kohtaan epäkunnioittavasti tai alentavasti. Ihmisistä, jotka näin toimivat, kannattaa hankkiutua eroon. Elämässä on ihan tarpeeksi haastetta ilman tällaisiakin ihmisiä.

HIFK:lle sanoisin, että olet mennyt asioissa aika paljonkin asioiden edelle miettiessäsi tämän jonkun naisen elämäntilannetta ja lapsia. Kuten itse sanoit, kokemuksesi naisten kanssa on vähäisellä tasolla ja siinä tilanteessa ei kannata edes haaveilla mistään yh-äideistä. Toki tilanteet muuttuvat, mutta jos teillä ei edes ole mitään syvää ystävyyssuhdetta vielä päässyt kehittymään, olet pahasti väärällä puolella tietä. Vielä.

Suosittelen, että pyrkisit hakeutumaan hieman itseäsi nuorempien naisihmisten seuraan, missä kokemattomuutesi ei hyökkää niin raivoisasti silmille. Ja nyt en tarkoita mitään teinityttöjä, vaan hieman itseäsi nuorempia naisia, jotka hekin ovat suhteellisen kokemattomia ja epävarmoja.

Kerroit, HIFK, että et halua itsesi kaltaista tyttöystävää. Olet asettanut aika kovat standardit ottaen huomioon sen, mitä itselläsi on tiskiin tarjota. Ja tämä siis vain omien kirjoitustesi perusteella. Sinua on arvioitu ulkoisten tekijöiden perusteella todella rankasti ja ensivaikutelman perusteella sinusta on saatu monien ihmisten silmissä ei-kiinnostava tapaus. Ja edelleen, omien kertomustesi perusteella. Mitäpä jos kuitenkin itse tarkastaisit omia tavoitteitasi, odotuksiasi ja vaatimuksiasi? Niihin sinulla on valtaa, toisin kuin muiden ihmisten vastaaviin. Se ei tarkoita samaa kuin omien ihanteiden ja haaveiden romukoppaan heittäminen, vaan ainoastaan sitä, että annat myös toisenlaisille ihmisille mahdollisuuden. Ensivaikutelman perusteella kun ei aina voi sanoa juuta eikä jaata. Ja toisella katselulla joku ihminen voi näyttää ensivilkaisua viehättävämmältä.

Maailmassa on paljon ihmisiä, joista sinä et tiedä mitään. Etkä tule tietämäänkään, jos et madalla tasoasi ja aloita ensiksi vaikkapa ystävystymällä uusiin ihmisiin. Askel kerrallaan, itseluottamuksen karttuessa, voit nostaa rimaa. Ja mistä sitä tietää, tarvitseeko sinun edes mitään rimoja madaltaakaan.

Jos elämäsi pyörii pelkästään sen ympärillä, että et ole harrastanut naisen kanssa seksiä, käytä oikeasti vaikka ostettua lempeä katkaistaksesi pahan kierteen. Ei siitä tarvitse kenellekään huudella. Joskus on tehtävä asioita, joista ei ehkä jälkikäteen ole niin kovinkaan ylpeä. Toisinaan tilanne vain pahenee, jos ei tee yhtään mitään.

Ja myös minulle voit laittaa kuvasi vaikka yv:llä. Voin sitten suurennuslasilla tarkastella, löytyykö sinusta kertakaikkiaan mitään hyvää ;). Uskon, että löytyy, enkä edes tarvitse mitään suurennulaseja sen havaitsemiseen :).

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Tässä HIFK:n tapauksessa korostuu vielä tuo vanha totuus, että naiset vaistoavat itseluottamuksen. Eli sinkkuna ollessa usein kukaan ei vilkuile päinkään. Suhteessa ollessa on käärittävä lahkeet, että kerkeää karkuun.

Voin vaikka lyödä vetoa, että kun HIFK jonkun itselleen löytää niin sitten on jo potkittava rumimmat syrjään :)

Muuten BOL:ltä loistava teksti!

Scissorsille vielä: Saman pituinen historia oli meilläkin taustalla ja asiaa olin omassa mielessä jo todella pitkään hautonut. Kun sain suuni auki, niin kivi tippui sydämeltä.

Seuraavat pari viikkoa olikin yhtä helvettiä. Toisen surullinen ja pettynyt ilme, kysymykset ja itkukohtaukset...tulee vieläkin kylmät väreet kun niitä ajattelee.

Tottakai tämä on raskas taival, vaikka asian on jo saanut mielessä käsiteltyäkin. Välillä on itselläkin raskas ja yksinäinen olo. Ainoa kotiin jäänyt kasvi kun ei takaisin vastaile :)

Mutta niinkuin sanoin. Hetkeäkään en ole ratkaisuani katunut! Jos jokin on rikki, eikä sitä saa korjattua, on siitä osattava myös luopua.

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kysymyksiisi ei varmaankaan ole yksiselittäistä vastausta olemassa. Näin naisena uskallan sanoa, että naisilla (EI KAIKILLA!!!) on varmasti joku luontainen vika päässä :D.

Toiset ihmiset pitävät haasteista ja tälle naiselle sinun vaimosi on lisämauste tässä ihastuksessaan sinuun... Naisten kilpailuhenki ilmenee monesti ihmissuhdeasioissa...

Kaunis kiitos BOL vastauksestasi, myös hymiöllä höystetystä lempeästä moniulotteisesta sarkasmista, ;-)

Hieno haku tuo kilpailuhenkisyys. Jotain samaa olen itsekin miettinyt, mutten tuossa muodossa ja tässä nimeomaisessa asiayhteydessä ole sanoiksi osannut pukea. Kyllä siinä varmasti paljon totuutta on mukana, vaikkakin aina hiukan pelottaa huomata, kuinka julmia naiset voivat toisilleen olla... ja siinä sivussa meille miehille... collateral damage

Ja ei pelkoa, en ole kyseisen naisen kanssa sählännyt. Kotipesää (ja nyt tarkoitan ennenkaikkea duunia) ei liata ja kuormasta ei syödä, se on ikäänkuin pyhä periaate! Selusta on varmistettu. Ensinnäkin yksi puhelinsoitto hänen esimiehelleen, ystävälleni, ja tyttö löytäisi itsensä nopsaan muista tehtävistä. Toiseksi mitään lemmenlurituksia en ole hänen korvaansa kuiskutellut tai painetuksi sanaksi asti julkaissut, (ihan normaalisti vaan kevyesti flirtannut..) puhumattakaan muusta, joten sellaisia syytöksiä minua vastaan ei pyhän torjutuksi tulemisen koston kierteessäkään voida esittää. Tosin en millään jaksa uskoa tästä kyseisestä naisesta, että hän moiseen alentuisi. Kuten sanoin, ottajia hänellä riittää ihan sen mukaan, kenet haluaa valita ja muiltakin osin (pl. ihastuminen allekirjoittaneeseen...) hän vaikuttaa erittäin fiksulta ja tasapainoiselta nuorelta naiselta. Kenties hän on jollain ihmeellisellä tavalla onnistunut idealisoimaan todellisuudesta hyvin kauas irronneen ihannekuvan minusta, jota sitten vaalii ja vaatii itselleen, eli olisin joka tapauksessa suuri pettymys, heh! Se on varmasti totta, että hän on tottunut saamaan, mitä haluaa, kun on vaarallista kauneutta, älyä, varallisuutta, sekä suvun tuomaa arvovaltaa samassa paketissa.

Onhan tämä kerrassaan ikävää joutua tällä tavoin esineellistetyksi... objektiksi!

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja ei pelkoa, en ole kyseisen naisen kanssa sählännyt. Kotipesää (ja nyt tarkoitan ennenkaikkea duunia) ei liata ja kuormasta ei syödä, se on ikäänkuin pyhä periaate! Selusta on varmistettu. Ensinnäkin yksi puhelinsoitto hänen esimiehelleen, ystävälleni, ja tyttö löytäisi itsensä nopsaan muista tehtävistä. Toiseksi mitään lemmenlurituksia en ole hänen korvaansa kuiskutellut tai painetuksi sanaksi asti julkaissut, (ihan normaalisti vaan kevyesti flirtannut..) puhumattakaan muusta, joten sellaisia syytöksiä minua vastaan ei pyhän torjutuksi tulemisen koston kierteessäkään voida esittää. Tosin en millään jaksa uskoa tästä kyseisestä naisesta, että hän moiseen alentuisi. Kuten sanoin, ottajia hänellä riittää ihan sen mukaan, kenet haluaa valita ja muiltakin osin (pl. ihastuminen allekirjoittaneeseen...) hän vaikuttaa erittäin fiksulta ja tasapainoiselta nuorelta naiselta. Kenties hän on jollain ihmeellisellä tavalla onnistunut idealisoimaan todellisuudesta hyvin kauas irronneen ihannekuvan minusta, jota sitten vaalii ja vaatii itselleen, eli olisin joka tapauksessa suuri pettymys, heh! Se on varmasti totta, että hän on tottunut saamaan, mitä haluaa, kun on vaarallista kauneutta, älyä, varallisuutta, sekä suvun tuomaa arvovaltaa samassa paketissa.

Juu, en sinua epäillytkään mistään. Muista kuitenkin, että mikään ei ole yhtä kekseliäs, epäarvaamaton ja keinoja kaihtamaton kuin nainen, joka on tottunut saamaan haluamansa. Ja se, että et ole pikkuflirttiä kummoisempaa tehnyt, ei välttämättä ole este hänen mahdolliseen kyykytysyritykseen sinua kohtaan. En sano, että näin tulee tapahtumaan, mutta mahdollisuus on aina olemassa. Naisen ihastuessa, tasapainoisuudellakin voi heittää vesilintua. Siis, jos nainen menee sekaisin ihastuksesta. Ja yllättävän usein näin käy, tavalla tai toisella. Riippuu sitten paljon ihmisen taustoista, miten se tulee ilmi. Joten suosittelen olemaan todella varovainen tämän naisen kanssa. Ja tuo, mitä tuossa lainaamassani osassa kerroit naisen taustasta, voi hyvinkin olla "lisäkipinä" mitä röyhkeämmillekin toimintatavoille.

Luulen, että moni nainen käyttää kovia henkisiä keinoja ja jopa julmuutta toisia kohtaan osin siksi, että fyysisesti naiset ovat usein altavastaajia. Vaikka olisit fyysisesti kuinka iso nainen tahansa, usein miesvoima vie kuitenkin voiton. Ja suurin osa naisista on kuitenkin miehiä pienempiä, joten jo alusta saakka on jouduttu opettelemaan vaihtoehtoisia keinoja "kasvojen säilyttämiseksi". Moni ihminen kokee, että jonkinlainen tappio on yhtä kuin kasvojen menetys. Ja jos jo lähtökohtaisesti ajattelee noin, siitä on lyhyt matka siihen, että keinoja ei juurikaan kaihdeta. Naisilla tämä on aika yleistä. Lisäksi moni nainen kaihtaa fyysistä väkivaltaa, joten pimeä puoli voi saada helposti vallan manipulaation ja toisen alistamisen avulla.

Toivotaan, että kohdallasi kysymys on tasapainoisen ihmisen harmittomasta ihastuksesta. Mutta kuten olemme saaneet monesti huomata, ihastuminen saa tietyissä olosuhteissa joskus jopa mielenterveyden järkkymään. Tällöin ihminen ei välttämättä ole se oma tasapainoinen itsensä, vaan ikäänkuin toinen ihminen omassa ruumiissa. Jälkikäteen voi hävetä omia tekosiaan rankastikin ja ihmetellä, miten on voinut toimia, kuten on toiminut.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kysymys erityisesti kaikille palstan naisille; Miksi ja miten naiset osaavat olla niin tunteettoman julmia kanssasisariaan kohtaan?

Tausta! Olen ajautunut - enkä ensimmäistä kertaa - samaan ongelmaan. Eräs äärimmäisen kaunis, seksikäs ja älykäs nuori nainen iskenyt silmänsä allekirjoittaneeseen, vaikka tasan tarkkaan tietää aviollisen statukseni. Hän on jopa tavannut vaimoni pari kertaa samoilla kutsuilla. En ole omasta mielestäni mitään sellaista viestittänyt, että hän siitä olisi saanut kannustusta. Toki oma luontainen herrasmies olen häntäkin kohtaan ollut, kuten naisia kohtaan yleensäkin. Flirttiä, vihjailuja ja jopa vain häpeämättömän vähän peiteltyjä suoria ehdotuksia tulee koko ajan. Itselleni tilanne on hiukan kiusallinen, koska tiedän tämän nuoren naisen työni kautta (joskin eri firmoissa) ja olemme sitä kautta tekemisissä viikottain. Hän on äärimmäisen pätevä työssään, varsinkin nuori ikänsä huomioiden.

Olen ennenkin huomannut, ettei useilla - kuitenkaan kaikkiin yleistämättä - naisilla ole samanlaista solidaarista 'veljeyttä' - heh - edes ystäviään kohtaan kuin meillä miehillä, vaan jos johonkin silmänsä iskevät, sen pyrkivät itselleen lunastamaan. Itsellä ei tulisi pieneen mieleenikään alkaa esimerkiksi pokata ystävän tyttökaveria, olisipa hän kuinka kuuma kissa tahansa ja/tai osoittaisi selvää kiinnostusta minua kohtaan. Joskus nämä tilanteet ovat tarpeettoman hankalia, kun toinen ei usko, vaikka suoraan sanoo.

Luulisi, että tuollaisilla huippukauniilla ja älykkäillä likoilla kyllä riittää vientiä ilman, että tarvitsee alkaa tällaisia jo lähes seestyneitä ukkomiehiä julman lempeästi kiduttamaan!

Ja älkää käsittäkö väärin. Ei tämä ole juuri ollenkaan itselleni ongelma, pääasiassa hyvältähän se tuntuu, että tuon tason nuori nainen osoittaa noin voimakasta kiinnostusta! Ainoastaan ihmetyttää aikaisempienkin kokemusten perusteella, että naiset tosiaan voivat olla toisiaan kohtaan paljon julmempia ja säälimättömämpiä kuin me miehet, mutta miten ja miksi?
En osaa vastata tuohon kysymykseesi, mutta väittämä on totta ja olen itsekin saanut tuollaisesta naisen käytösestä aikonani "nauttia". Kaipa naisten kilpailuhenkisyys ja tarve saada lapsilleen laatuperintötekijät ajaa tuollaisiin tekoihin. Epävarmuus itsestä ja tarve todistella sitä siten, että saa kenet vaan halutessaan. En minä tiedä, kun en ole tuollaiseen käytökseen alentunut.

Sen sijaan tekstistäsi ei käy ilmi sen kummemmin, että mitä olet tälle nuorelle ja kauniille sanonut, kun hänen vihjailunsa on käynyt ilmeiseksi. Sanoit, että koet sen kiusalliseksi mutta nautiskeletko salaa suosiosi paisteesta ja ihmettelet hänen susimaista käytöstä vaimoasi kohtaan etkä oikeastaan halua naisen lopettavan? Koska kyse ei ole edes kollegastasi (jonka naamaa joudut päivittäin katsomaan), niin ehdotan että sanot naiselle suoraan ettet ole hänestä kiinnostunut samalla tavalla kuin hän sinusta ja hän voisi lopettaa kyseisen leikin, jonka koet loukkaavana vaimoasi kohtaan. Tylyä, mutta ei tuollaiseen oikein muu auta. Ja tämä naisen neuvona, sillä ei hän itsekseen lopeta vaan hakee aina vaan mahdollisuutta laajentaa rajojansa sinun suhteesi.

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers

Kaipa naisten kilpailuhenkisyys ja tarve saada lapsilleen laatuperintötekijät ajaa tuollaisiin tekoihin.
Kuten Alamummo tuossa sivuaakin, vastauksena Prof. Puckin kysymykseen pelaan kyllä pöytään evoluutiokortin, minkäs luonnontieteilijä karvoilleen voi.

Karkeasti yleistettynä mies haluaa mahdollisimman monta naista, nainen haluaa mahdollisimman hyvän miehen. Miehen kannattaa hankalan naaraan kohdatessaan siirtyä eteenpäin kukasta kukkaan, naisen tehdä kaikkensa voittaakseen alfan itselleen (tai edes olla mukana haaremissa). Näin miehet siis ovat maksimoineet omien geeniensä siirtymistä eteenpäin, ja naiset puolestaan jälkeläistensä selviytymistä.

Lisäksi aika monien eläinlajien kohdalla vain alfa pääsee lisääntymään, muut jäävät ilman tai tyytyvät omaan tassuun. On aika luonnollista, että naaraan on pyrittävä alfan luo. Toisaalta uroksilla pyrkimys on kalifiksi kalifin paikalle, ja tämähän nähdään nykymaailmassa joka puolella (ja varmaan paljon voimakkaammin kuin tämä naisten keskinäinen kilpailu). Kukaan ei kuitenkaan pääse alfaksi kampittamalla muita uroksia naisasioissa.

Toki tässä Prof. Puckin tapauksessa olen vielä taipuvainen laajentamaan evolutiivisista spekulaatioista keittiöpsykologian puolelle, ja pelaan lisäksi "She's got Daddy issues"-kortin.

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Eipä ole emäntä vieläkään kotiin palannut, mutta on käynyt hakemassa luotani laskuja ja postia, mutta ei ole mitään muuta ottanut samalla. Kai ihan hyvä merkki.

Ero tuli. Keskusteltiin töiden jälkeen, kun oltiin kahdestaan yövuorossa. Abortti olikin yllätyksekseni vain mitättömässä roolissa tässä kaikessa. Se oli kaiketi vain se viimeinen pisara, joka taittoi kamelin selän.

Hänen isällänsä on elinaikaa niin vähän, ettei lääkärit voi enää antaa ennustetta. Hän ei pysty antamaan mitään parisuhteeseen, koska hän ei edes pysy kasassa perhettä tukiessa. Pitää koittaa selittää 7-vuotiaalle pikkuveljelle enkeleistä ja iskästä pilvenreunalla. Koittaa selviytyä töistä, kun haluaisi vaan hautautua sänkyyn ja nukahtaa.

Ei ole mitään järkeä roikottaa mukana parisuhdetta tämän kaiken keskellä, vain sen takia että välittää toisesta. Pitää tehdä juuri toisinpäin. Hän halusi ajatella tätä eroa "ei lopullisena", vaikkei tietenkään mitään lupauksia puolin eikä toisin annettu. Kummallakaan ei ole minkäänlaisia intressejä sotkeutua muihin tällä hetkellä. Mun sydän voi kuulua vain yhdelle. Ei edes pienimuotoinen säätö tuntuis hyvältä tällä hetkellä. Kaiken tämän paskan jälkeen voi olla, että palataan yhteen. Mutta sitä on aivan turha nyt miettiä. Tapahtuu jos tapahtuu. Rakastan yhtä palavasti kuin ennen, välitän aivan saatanasti. Sen takia oli pakko tehdä tämä ratkaisu.

Haikea olo, tottakai. Mutta ollaan hyviä ystäviä. Ensimmäistä kertaa, kun voin valehtelematta pätkääkään sanoa niin eron jälkeen.

Että tämmöistä :) Loppuun vielä pieni biisi, joka kuvastaa tätä kyseistä mimmiä alusta loppuun. Vahva nainen, mutta se ei tällä kertaa auttanut.

R. Kelly - The World's Greatest (YouTube)

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ensinnäkin suuri kiitos kaikille vastanneille! Fiksuja ajatuksia monilta osin, joka on ainakin minua auttanut paremmin ymmärtämään (joidenkin) naisten toiminnan logiikkaa. Ihan järkeenkäypää (vaikkakaan ei ehkä hyväksyttävää), kun tuossa valossa asiaa tarkastelee.

Sen sijaan tekstistäsi ei käy ilmi sen kummemmin, että mitä olet tälle nuorelle ja kauniille sanonut, kun hänen vihjailunsa on käynyt ilmeiseksi. Sanoit, että koet sen kiusalliseksi mutta nautiskeletko salaa suosiosi paisteesta ja ihmettelet hänen susimaista käytöstä vaimoasi kohtaan etkä oikeastaan halua naisen lopettavan?

En omasta mielestäni ole antanut mitään tai ainakaan kovin voimakkaita signaaleja tuohon suuntaan ja tuo edellisessä viestissänikin mainittu 'normaali flirttaus' oli enemmän humoristinen heitto. Mutta kyllä meillä aika vahva ja aito 'yhteys' ihan heti eka tapaamisella syntyi. Itse uskon ja ajattelen niin (ilman suurempia perusteluja), että joillakin ihmisillä kemiat ns. vain kohtaavat, jolloin toisesta vaistoaa, että hän voisi olla potentiaalinen kumppani. En usko, että sellaisen ihmisen kohtaaminen tarvitsee olla harvinaista tyyliin "once in a life time", mutta ei myöskään kovin yleistä. Itse olisin taipuvainen ajattelemaan, että tällaisia ihmisiä tapaa elämänsä aikana joitakin kertoja ja vaimoni oli/on tällainen. Humoristisesti voisi sanoa, että "once in a wife time"... Anyway varmasti jotain sellaista meidän välillämme on/voisi olla, jos olisin omalta osaltani tilanteen niin pitkälle päästänyt.

Varmasti jokaisen fiilistä nostattaa, kun tämänkaltaista huomiota saa osakseen, mutta en mä (ihan) niin narsisti ole, että toisten tunteilla kuitenkaan pelaisin, varsinkin kun toinen on ilmeisen tosissaan. Chambzkan hauskan "She's got Daddy issues' oivalluksen voisin periaatteessa ostaa (tosin kyseisen naisen perhetaustaa sen syvällisemmin tuntematta), mutta kyseessä on oikeasti fiksusta ja tasapainoisen oloisesta likasta ja onko 12 vuoden ikäero kuitenkaan ihan tarpeeksi? Veikkaisin, että kyseessä on enemmänkin siitä, että omanikäisten joukosta hänen voi olla vaikea löytää kaveria, joka pelaa ns. samalla sarjatasolla.

Muista kuitenkin, että mikään ei ole yhtä kekseliäs, epäarvaamaton ja keinoja kaihtamaton kuin nainen, joka on tottunut saamaan haluamansa.... suosittelen olemaan todella varovainen tämän naisen kanssa.

Milady; OK, sait minut hiukan huolestumaan Nostradamuksen kaltaisilla ennustuksillasi, ja vaikka tilannetta en ole millään tavoin päästänytkään riistäytymään käsistä, olen entistä varovaisempi. Olen jo epäsuorasti (mutta siten, että hän varmasti on fiksuna ymmärtärtänyt) ilmaissut, ettei minusta 'ole tarpeeksi miestä'...siis hänelle. Täytynee tehdä se vielä selkeämmin, mutta edelleen hyvin hienovaraisesti, ettei kukaan pahoita mieltään. Itse asiassa tiedän jo, miten sen teen.

Oli miten oli, en nostanut tätä esille sen vuoksi, että kokisin asian ylitsepääsemättömäksi ongelmaksi, vaan lähinnä ihmetellen, mikä saa nuoren, fiksun ja nätin naisen toimimaan tuolla tavoin, jolle koko maailma on vielä mahdollisuuksien näyteikkuna; eli haluamaan jotain jota ei voi saada? Ja sitä kautta jäin erityisesti miettimään, miten osa naisista voivat olla toisiaan kohtaan niin julmia? Vaikka vaimoni ja tämä nainen eivät ystäviä olekaan, ovat he kuitenkin muutamaan otteeseen jutelleet ja joutuvat toisiaan tervehtimään ja muutaman sanan keskenään vaihtamaan, jos sattuvat toisiinsa törmäämään.. Mutta näihin kysymyksiin olen jo saanut 'tajuntaa laajentavia' vastauksia, eli kiitoksia kaikille korsettinsa kekoon kantaneille!

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli miten oli, en nostanut tätä esille sen vuoksi, että kokisin asian ylitsepääsemättömäksi ongelmaksi, vaan lähinnä ihmetellen, mikä saa nuoren, fiksun ja nätin naisen toimimaan tuolla tavoin, jolle koko maailma on vielä mahdollisuuksien näyteikkuna; eli haluamaan jotain jota ei voi saada? Ja sitä kautta jäin erityisesti miettimään, miten osa naisista voivat olla toisiaan kohtaan niin julmia? Vaikka vaimoni ja tämä nainen eivät ystäviä olekaan, ovat he kuitenkin muutamaan otteeseen jutelleet ja joutuvat toisiaan tervehtimään ja muutaman sanan keskenään vaihtamaan, jos sattuvat toisiinsa törmäämään.. Mutta näihin kysymyksiin olen jo saanut 'tajuntaa laajentavia' vastauksia, eli kiitoksia kaikille korsettinsa kekoon kantaneille!

Näin vanhemman valtionaisen oikeudella lisään korsettini roviolle :)
Oman kokemukseni mukaan mainitsemasi 'julmuus' on enemmänkin persoonallisuus- kuin sukupuolikysymys. Tai sitten kaveruuden rajat vuosien saatossa miehillä höltyvät :) But anyway... On ihmisiä, jotka etsivät omaa onneaan välittämättä siitä, kenen varpaille astuvat, ja on ihmisiä jotka hakevat 'mahdottomia ihastuksia' omista syistään. Kuka sitoutumiskammonsa, kuka kurjuutensa maksimoimiseksi. On ihmisiä, jotka haluavat satuttaa muita ja on ihmisiä, jotka haluavat satuttaa itseään. Fiksu ja kaunis ulkokuori ei vielä kerro ihmisen monimutkaisesta persoonallisuudesta paljonkaan. Mm. narsistiset persoonat voivat olla hyvinkin viehättäviä. Aluksi :)

Be careful out there :)

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:lle sanoisin, että olet mennyt asioissa aika paljonkin asioiden edelle miettiessäsi tämän jonkun naisen elämäntilannetta ja lapsia. Kuten itse sanoit, kokemuksesi naisten kanssa on vähäisellä tasolla ja siinä tilanteessa ei kannata edes haaveilla mistään yh-äideistä. Toki tilanteet muuttuvat, mutta jos teillä ei edes ole mitään syvää ystävyyssuhdetta vielä päässyt kehittymään, olet pahasti väärällä puolella tietä. Vielä.

Suosittelen, että pyrkisit hakeutumaan hieman itseäsi nuorempien naisihmisten seuraan, missä kokemattomuutesi ei hyökkää niin raivoisasti silmille. Ja nyt en tarkoita mitään teinityttöjä, vaan hieman itseäsi nuorempia naisia, jotka hekin ovat suhteellisen kokemattomia ja epävarmoja.

Kerroit, HIFK, että et halua itsesi kaltaista tyttöystävää. Olet asettanut aika kovat standardit ottaen huomioon sen, mitä itselläsi on tiskiin tarjota. Ja tämä siis vain omien kirjoitustesi perusteella. Sinua on arvioitu ulkoisten tekijöiden perusteella todella rankasti ja ensivaikutelman perusteella sinusta on saatu monien ihmisten silmissä ei-kiinnostava tapaus. Ja edelleen, omien kertomustesi perusteella. Mitäpä jos kuitenkin itse tarkastaisit omia tavoitteitasi, odotuksiasi ja vaatimuksiasi? Niihin sinulla on valtaa, toisin kuin muiden ihmisten vastaaviin. Se ei tarkoita samaa kuin omien ihanteiden ja haaveiden romukoppaan heittäminen, vaan ainoastaan sitä, että annat myös toisenlaisille ihmisille mahdollisuuden. Ensivaikutelman perusteella kun ei aina voi sanoa juuta eikä jaata. Ja toisella katselulla joku ihminen voi näyttää ensivilkaisua viehättävämmältä.

Maailmassa on paljon ihmisiä, joista sinä et tiedä mitään. Etkä tule tietämäänkään, jos et madalla tasoasi ja aloita ensiksi vaikkapa ystävystymällä uusiin ihmisiin. Askel kerrallaan, itseluottamuksen karttuessa, voit nostaa rimaa. Ja mistä sitä tietää, tarvitseeko sinun edes mitään rimoja madaltaakaan.

Joo, onhan tuossa aika paljon kaikennäköistä "turhaakin". Eli kun pitäisi niissä ihmissuhteissa (ja naisasioissa) päästä eteenpäin ja varmemmaksi, niin onhan tuo aika kuun tavoittelua taivaalta. Siis ihan realistisesti ajateltuna.

Mutta kun itse asiaa ajattelen, niin vaikka nainen on kuin onkin sellainen "miestenvihaaja", niin uskon kuitenkin, että mieli muuttuisi, kun sellainen oikeantyyppinen mies osuisi lähelle ja murtaisi tuon hänen käsityksensä. Hän ei nk. sinkkuna halua elää, mutta etsii sitä oikeanlaista, eikä ihan "helppoon" mene.

Eli hänkin arvostaa paljon tuollaisia perusasioita, toisen huomioon ottamista, itsestä, kodista, yms. huolehtimista, jne. eikä sitä tapaa innostu mistään naisten hakkaajista/alkoholisteista. No joo, tuollaisia miehiä nyt on paljon, eivätkä nuo varmasti ainoat kriteerit ole, mitä hän haluaa miehessä olevan.

Saattaapi olla, että tuota menoa saa miesystävää hakea aika pitkään. Tiedä häntä.

Mutta itse ainakin pyrin siihen, että jos joku muu saisi hänet niin, miksen minäkin? Huolimatta siis lähtökohdista. Tavallaan hänelle oikeanlaisia miehiä on varmasti, eli miksen minäkin voisi olla sellainen?

Tuo on myös totta, että tässäkin asiassa aika kovat on tavoitteet, jopa itsekin miettinyt että vähän liiankin kovat. Eli välttämättä mitään jakoa itsellä ei tulisi tätä menoa olemaan, enemmänhän sitä kuuluisaa munaa hänellä on kuin itsellä. Ja se ei ole hyvä se. Pitäisi siis vain hakeutua niiden muidenlaisten naisten seuraan, ainakin aluksi. Ystävyyttä, jne. Tiedä vaikka sieltä sitten löytyisi sellainen mitä haen. Mutta miksikään harjoitteluvälineiksi en kuitenkaan ihmisiä ota rinnalle/viereen, että josko sitten vaikka myöhemmin kokeilisi niitä itseä kiinnostavia.

Mutta itse vain en haluaisi olla pekkaa pahempi. Tavallaan niin kuin sanoit, niin kovat on tavoitteet suhteutettuna siihen mitä itsellä on tarjota. Mutta sitten pitää vain tarjota enemmän. Kun se onnistuu joltain muulta, niin miksei minultakin? HIFK:n liigajoukkueeseen en pääse enää pelaamaan, mutta siihen voi kuitenkin pyrkiä kaikin tavoin. Yleensä silloin sitä parasta jälkeä myös tuleekin.

Tulipas taas tekstiä, mutta itseä ainakin auttaa pääsemään eteenpäin tällainen ajattelu.

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Hyvällä mallilla!

Aikuinen mies jo olen, mennyt ja ollut nuorempana kiivaastikkin. Sitten sattui osumaan oikea kohdalle. Nyt tuntuu tavattoman hyvältä. Kaikki ne epäonnistuneet (seurustelu-)suhteet ovat muisto vain. Kihloihin mentiin 2,5v seurustelun jälkeen ja nyt on häät suunnitteilla.

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
En ole kyllä kaivannut naista oikein ikinä vierelle ja tykännyt mennä ja tulla miten haluaa, mutta nyt onkin ruvennut tuntumaan että sellainen pitäisi löytyä. Ei kaikki ryyppyreissutkaan ole niin innostaneet kuin ennen. Tosin onhan niissä aina hauskaa, mutta semmoinen nuoruuden into tuntuu ajoittain puuttuvan. Näyttää nuo kaveritkin vuorotellen löytävän kumppanin, joten sekin ehkä osaltaan vaikuttaa.

Ikää nyt ei ole kauhean pitkästi yli kahdenkymmenen, mutta kun näitä omia ajatuksia lukee niin näyttää siltä, että vanhuus rupeaa painamaan...vai kutsuttaisiinko sitä sitten aikuistumiseksi. Siitä naisen etsimisestä tuleekin sitten melkoinen savotta kun viime kertainen suhde naisen kanssa taitaa olla ala-asteelta, eli käytänössä ei ollenkaan.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK, jos naisella on lapsi ja olet hänet itse "profiloinut" miestenvihaajaksi, lähtökohdat suhteelle ovat aika haastavat. Sä et ihan oikeasti kaipaa ensimmäiseksi suhteeksesi sellaista, missä jo ensimetreillä on muita sinua tärkeämpiä tekijöitä. Ja jos tämä nainen on "kunnollinen" ihminen, lapsi tulee aina ensin. Ja arjessa se tarkoittaa oikeasti suuria uhrauksia sinulta. Ja nyt en tarkoita mitään "HIFK, leikkisitkö Nico-Petterin kanssa legoilla" uhrauksia kesken Tulosruudun, vaan paljon, paljon suurempia juttuja.

Kun sen oikean ihmisen vihdoin tapaat ja saat solmittua jonkinlaisen suhteen häneen, sinun kuuluu saada elää siinä niin, että teitä on vain kaksi ihmistä, jotka keskittyvät toisiinsa. Sitten kun sinulla on enemmän kokemusta parisuhteesta haasteineen, mahdollinen yksinhuoltajuus ei ole mikään este suhteelle. Mutta ensimmäiseksi suhteeksi siinä on liikaa liikkuvia osia. Varsinkin kaltaisellesi ihmiselle, joka ei tunnu edes itse arvostavan itseään ja ominaisuuksiaan. Vaatii oikeasti vahvan itseluottamuksen ryhtyä suhteeseen ihmisen kanssa, jonka elämässä et luultavasti koskaan tule olemaan numero ykkönen. Voit olla, ja varmasti oletkin, tärkeä ihminen, mutta aina on vielä joku tärkeämpikin.

Kun elettyä elämää alkaa olla enemmän takana, tilanne muuttuu ja tämäkään asia ei välttämättä ole enää jatkossa niin dramaattinen. Mutta ensimmäisissä suhteissa suosittelisin hakemaan kumppania jostain muualta kuin yksinhuoltajista. Ja tokihan asia muuttuu, jos "näin vain kävi"-tilanne on käsillä. Mutta se, että lähtökohtaisesti havittelet yh:ta, joka "vihaa miehiä" on hieman vinksahtanutta.

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmasti jokaisen fiilistä nostattaa, kun tämänkaltaista huomiota saa osakseen, mutta en mä (ihan) niin narsisti ole, että toisten tunteilla kuitenkaan pelaisin..

Noh, äläs nyt! Sähän olet Pucki uhri tässä keississä. Et sä mitään pelaa, vaikka nyt vähän hämmentyneenä paistattelisitkin namu-palan silmäin loisteessa. Otat nyt siinä vaan rauhassa pikku päivetyksen kalvenneeseen mieleesi ja palailet sitten silmin nähden reipastuneena vaimon kainuliin. Ei nää nyt niin justiinsa tarvii olla, jos se julmuri löytyy sieltä piikkareiden päältä.

Oliko muilla emulsiot mielessä?

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jos naisella on lapsi ja olet hänet itse "profiloinut" miestenvihaajaksi, lähtökohdat suhteelle ovat aika haastavat. Sä et ihan oikeasti kaipaa ensimmäiseksi suhteeksesi sellaista, missä jo ensimetreillä on muita sinua tärkeämpiä tekijöitä. Ja jos tämä nainen on "kunnollinen" ihminen, lapsi tulee aina ensin. Ja arjessa se tarkoittaa oikeasti suuria uhrauksia sinulta. Ja nyt en tarkoita mitään "HIFK, leikkisitkö Nico-Petterin kanssa legoilla" uhrauksia kesken Tulosruudun, vaan paljon, paljon suurempia juttuja.

Kun sen oikean ihmisen vihdoin tapaat ja saat solmittua jonkinlaisen suhteen häneen, sinun kuuluu saada elää siinä niin, että teitä on vain kaksi ihmistä, jotka keskittyvät toisiinsa. Sitten kun sinulla on enemmän kokemusta parisuhteesta haasteineen, mahdollinen yksinhuoltajuus ei ole mikään este suhteelle. Mutta ensimmäiseksi suhteeksi siinä on liikaa liikkuvia osia. Varsinkin kaltaisellesi ihmiselle, joka ei tunnu edes itse arvostavan itseään ja ominaisuuksiaan. Vaatii oikeasti vahvan itseluottamuksen ryhtyä suhteeseen ihmisen kanssa, jonka elämässä et luultavasti koskaan tule olemaan numero ykkönen. Voit olla, ja varmasti oletkin, tärkeä ihminen, mutta aina on vielä joku tärkeämpikin.

Kun elettyä elämää alkaa olla enemmän takana, tilanne muuttuu ja tämäkään asia ei välttämättä ole enää jatkossa niin dramaattinen. Mutta ensimmäisissä suhteissa suosittelisin hakemaan kumppania jostain muualta kuin yksinhuoltajista. Ja tokihan asia muuttuu, jos "näin vain kävi"-tilanne on käsillä. Mutta se, että lähtökohtaisesti havittelet yh:ta, joka "vihaa miehiä" on hieman vinksahtanutta.

Aamen.

Totta joka sana. Itse en lähtökohtaisesti etsi mitään yh-äitejä, mutta tuo vain jollain tavalla kiehtoo. Hyvä ulkonäkö, mutta myös luonne aika pirteä ja menevä. Ainakaan tylsää ei tulisi (monessakaan suhteessa). Ja fiksukin näyttäisi jollakin tapaa olevan. Tietysti kaikissa asioissa pintaraapaisu ei kerro mitään.

Mutta tuo on kyllä niin totta, että oikeastaan kaikista "huonoin" vaihtoehto olisi juuri tällainen. Itse asiassa naikkosella on kaksi lasta, eli vielä tuplaten tuo sama homma. Varmastikkaan en ole miettinyt asiaa lainkaan tarkkaan, mutta...

Ehkä sitä sitten jotenkin alitajuisesti vain yrittää todistaa muille ja itselle jotain suurta. Että olen näin ja näin nuori ja on tätä ja tätä enemmän kuin muilla ikäisillä yhteensä. Olisin oikeasti parempi isähuoltaja noille lapsille kuin ikäiseni juomaan kaljaa. No, joo itsekin tulee otettua. Että ei oikein mieti niitä realiteetteja ihan loppuun. Ja mitä se oikeasti olisi. Todennäköisesti fiasko.

Mutta eipä mitään ole tapahtunut, vielä. Oikeastaan oli aika hyvä, että toit tämänkin asian esille, kun itse en sitä ole ihan tarpeeksi huomioinut.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy