Mainos

Naisasiat

• 7 593 874
  • 26 628
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Ikää nyt ei ole kauhean pitkästi yli kahdenkymmenen, mutta kun...
Älä mieti yhtäkään sekuntia liikaa viestissäsi mainitsemia asioita.

Sinun iässäsi toki osa porukasta vakiintuu, osa ei, osa ei tiedä kumman valitsisi. Joku voi löytää onnensa parisuhteen kautta jo aiemmin, joku ei koskaan... mutta jos päätät nyt, että "kun muutkin vakiintuu ja nyt on vähän tuo poikavuosien rällästäminen maistunut puulta: vaimokettahan olen vailla" olet menossa kohti epäonnistunutta parisuhdetta. Älä tuhlaa omaa ja jonkun muun aikaa.

Ota rennosti ja nauti elämästä, sillä mikään ei pakota parisuhteeseen. Toimivat parisuhteet sattuvat aika yleisesti eteen silloin, kun niitä ei kumpikaan hae.

Muista, että naista saa aina, mutta naisen saa. Pähkäile tuota tovi.

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Noh, äläs nyt! Sähän olet Pucki uhri tässä keississä... ...Otat nyt siinä vaan rauhassa pikku päivetyksen kalvenneeseen mieleesi ja palailet sitten silmin nähden reipastuneena vaimon kainuliin.

Oliko muilla emulsiot mielessä?

Eikä pelkästään reipastuneena, vaan ehkä jopa rusoposkisena... Jumankekka, vihdoinkin joku joka heti tarkkanäköisenä mielen tukosten nuohoojana ymmärsi kupletin juonen, kiitokset Rööri! Niinhän minä tuossa ylhäällä kirjoittelinkin, että itteäkin ihan ilettää tällaiseksi objektiksi joutuminen, (tosin saatoin unohtaa mainita, että kulli kyllä tykkää)...

Piikkareista tuli mieleen 'Kupla Miihkalin' wanhan biisin lyriikka, jossa - ainakin muistaakseni -laulettiin, että 'put your legs on my shoulder'... Oliko muita pullanmussuttajia suu täynnä rusinoita, tietty itseni (ja Röörin) lisäksi?

Viimeksi muokattu:

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
..Oman kokemukseni mukaan mainitsemasi 'julmuus' on enemmänkin persoonallisuus- kuin sukupuolikysymys. Tai sitten kaveruuden rajat vuosien saatossa miehillä höltyvät... :)

Be careful out there :)

Kära tant,

Suuresta viisaudestasi huolimatta, tai ehkä juuri siksi, olet ymmärtänyt meidät miehet just väärin, sillä nimenomaan nimenomaan miehillä kaveruuden - eikä pelkästään kaveruuden - rajat todellakin vuosien varrella höltyvät... ;-)

Pettämättömän tyylisi mukaan kirjoittelet jälleen fiksuja, mutta minäkin olen käynyt (ilmeisesti saman) keittiö-psykoosin peruskurssin, tosin kenttä-harjoitusten muodossa, notta tiedän noin yleensä tunnistaa ja varoa tuollaisia elämää vaarallisempia syöjättäriä ja psykopaatteja (joku, en minä, voisi tietysti kysyä; onko niitä muunkinlaisia...?) Eli, ei pelkoa! Ei tässä sentään ihan ensimmäistä kertaa pidellä tyttöä polvella...kin!

-Pucki

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mun nähdäkseni sulla HIFK on pari ongelmakohtaa, joilla karkotat naisia ja muitakin ihmisiä ympäriltäsi. Älä lue viestiä eteenpäin, mikäli kaipasit tässä ketjussa sympatiaa etkä tosiasioita.

1) Olet liian epävarma ja minäkuvasi on vääristynyt. Pidät itseäsi rumana - mitä tuskin oikeasti olet - mutta samaan aikaan myös "niin aikuisena", vaikka tuollainen panikointi oman ulkonäön ja persoonan suhteen liittyy enemmän murros- ja teini-ikään. Ajalla lienee positiivinen vaikutuksensa tähän.

2) Olet liian kiinni kohdassa yksi, minkä vuoksi vuorovaikutuksesi muiden kanssa ei ole parhaalla mahdollisella tasolla. Keskityt miettimään vain omia ongelmiasi, sen sijaan, että aidosti kuuntelisit, mitä muilla on sanottavaa.

3) Et keksi mitään kunnollista puhuttavaa, kun keskityt vain ajattelemaan, kuinka epäonnistunut olet. Enemmän tai vähemmän se paistanee puheestasi läpi kaupan kassan kanssa jutellessakin. Ja tuollainen ääretön itsensä morkkaaminen ja hyväksynnän kerjääminen tuntuu muista ihmisistä pidemmän päälle raskaalta. Se ahdistaa ja saa haluamaan laittaa kädet korville.

Ratkaisu: kiellä itseltäsi itsesi ajatteleminen. Anna itsellesi vähintään henkinen korvatillikka joka kerta kun saat itsesi kiinni ajattelemasta mitään, mikä liittyy sinuun itseesi, ja pakottaudu vaihtamaan ajatusta. Sinusta tulee vähemmän rasittavaa ja enemmän kiinnostavaa seuraa, kun kykenet edes joskus keskittymään muuhunkin kuin omaan surkeuteesi. Stop whining and start living.

PS. Opettele kävelemään pää pystyssä ja selkä suorana. Jo se tekee paljon.

PPS. Aloita vaikka sillä, että - jos ylipäätään vastaat tähän viestiin - et käytä yhtäkään seuraavista sanoista: helppo, sanoa, vaikea, toteuttaa.

Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä sitä sitten jotenkin alitajuisesti vain yrittää todistaa muille ja itselle jotain suurta. Että olen näin ja näin nuori ja on tätä ja tätä enemmän kuin muilla ikäisillä yhteensä. Olisin oikeasti parempi isähuoltaja noille lapsille kuin ikäiseni juomaan kaljaa. No, joo itsekin tulee otettua. Että ei oikein mieti niitä realiteetteja ihan loppuun. Ja mitä se oikeasti olisi. Todennäköisesti fiasko.

Ihmissuhteet ovat maailman huonoin tapa pyrkiä todistelemaan yhtään mitään. Kenellekään. Noin niin kuin suurinpiirtein parisuhde on kahden kauppa, jossa molemmat tarjoavat suhteeseen oman itsensä, sellaisena kuin on. Tai sen pitäisi ainakin olla sen lähtökohta. Että kelpaa sellaisena kuin on. Muutokset tapahtuvat yleensä itsestään, ihan jo toisen tuntemisen parantumisen seurauksena. Aikaisemmat kokemukset määrittelevät myös paljon ja moni erheellisesti kuvitteleekin, että koska ex-kumppani piti siitä ja siitä piirteestä minussa, se on automaattisesti hyvä puoleni. Uusi kumppani voikin sitten olla sitä mieltä, että tämä piirre on todella ärsyttävä, vaikka se ei kokonaisuudessa kauheasti haittaakaan. Ja juuri tällaiset asiat selviävät yleensä ajan kanssa, kun tutustutaan toisiinsa kaikessa rauhassa ja ilman ylisuuria odotuksia yhteisestä tulevaisuudesta.

Kaiken a ja o on kuitenkin itsensä tunteminen. Jokaisella ihmisellä on tietyt asiat, joista ei ole valmis joustamaan pätkän vertaa. Toisista asioista voi olla valmis neuvottelemaan ja jotkut asiat kuuluvat "ihan sama"-osastoon. Ja nämäkin periaatteet vaihtelevat eri ihmisillä. Siksi pitää löytää ne yhteiset pelisäännöt ja juuri siihen parisuhteeseen sopivat käytännöt. Kokemukset muokkaavat meitä ja se, mitä joskus parikymppisenä ajatteli, ei välttämättä enää kolmekymppisenä pidäkään paikkaansa. Ainakaan niin ehdottomasti. Ja toisten asioiden kohdalla saattaa olla vieläkin ehdottomampi.

TQoFE:llä oli oikein hyviä ajatuksia HIFK:lle ja tietysti muillekin. Sen sijaan, että lähdet kehittämään itsestäsi sopivaa ja houkuttelevaa poikaystäväkandidaattia, pyri kehittämään itseäsi itsellesi. Keskity itseesi, älä muihin. Keskity ja panosta niihin asioihin, jotka ovat sinussa hyviä ja jotka vaativat erityistä kehitystä. Panosta itseesi ja omaan hyvinvointiisi. Sanoisin, että nyt jos koskaan, kannattaisi sijoittaa siihen, että menet juttelemaan jonkun oikean asiantuntijan kanssa ja purkaatte kaikki huonoon itseluottamukseesi liittyvät asiat. Sitten kasaatte yhdessä sinusta uuden uljaamman HIFK:n ja kun ymmärrät, mistä ja miksi tietyt asiat johtuvat, pärjäät paremmin. Ja se näkyy aivan varmasti myös muille. Nyt elämäsi pyörii tiettyä kehää, missä koet jatkuvasti epäonnistumisia ja itsetuntemuksesi laskee entisestään.

scholl

Jäsen
Oltiin faijan kanssa ajankuluksi NK:lla. Siellä on hyvät valikoimat skimbarotseja ja muita talvitakkeja, joten pidin siinä vähän esitelmää eri merkeistä ja sanoin, että hypistelee materiaaleja. Loistavia saksalaisiakin takkeja tuli näytettyä hänelle. Kerroin sitten eilen yhdelle mimmille siitä, millainen taivas se osasto on vs. Stocka ja mitä kaikkia merkkejä siellä oli vertailtavana hyvin lähellä toisiaan ja kuinka se tarjonta saa sellaisen ostoinnon päälle. Nainen väitti, että olen liian naismainen ja kiinnitän huomiota liikaa pukeutumiseen/ulkonäköön. Mitä sönkötystä sekin nyt oli. Haluan korostaa, että miehethän ovat niitä, joilla oman kokemukseni mukaan on pukeutuminen viimeisen päälle ja naisilla on jotain H&M roskaa. Niinpä se on miesmäistä, eikä naismaista, kiinnittä huomiota noihin asioihin. Jotenkin todella maskuliinista. Sellainen luja suhde luottokortin tai käteistukun, herran itsensä ja teknisten ominaisuuksien sekä esteettisyyden välillä. Joo, no juntit ostavat jonkun perus Canada Goosen, koska niitä näkyy Tukholman katukuvassa joka toisella, eivätkä sen enempää pohdi asioita.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Haluan korostaa, että miehethän ovat niitä, joilla oman kokemukseni mukaan on pukeutuminen viimeisen päälle ja naisilla on jotain H&M roskaa.
Tietyn rajan jälkeen ostomania - pukien sen sitten omassa katkaravussaan vaikka tyylikkyydeksi - on vain oman henkisen jälkeenjääneisyyden paikkaamista. Oli se sitten mies- tai naismaista.

rasmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pool, Konalan Pallo
Perkele, nyt on vaikeeta! Seurustelin 3 vuotta maailman ihanimman naisen kanssa, me oltiin molemmat vielä parisuhteessa kun aloitimme seurustelun. Itse muutin kotoota/perheen luota heti suhteen alettua, naisystäväni asui vielä aika pitkään miesystävänsä/perheensä kanssa, paljolti siksi koska hänen miehensä oli/on sairaalloisen mustasukkainen. Ei kai uskaltanut lähteä kunnes lopulta otti ja lähti, tämän jälkeen meidän suhde senkun syveni, kunnes viime viikolla tippui pommi päälleni. Naisystäväni haluaa muuttaa takaisin kotiin jossa oikeesti kärsi miehen sairaalloisesta mustasukkaisuudesta, mies ei päästänyt mihinkään koskaan.
Mikä helvetti teitä naisia oikein vaivaa!! Eikö kerrasta opi vai onko se niin helvetin kivaa kun joku vahtaa ja on sairaalloisen mustasukkainen...vittu mä en ymmärrä. Ja meillä meni oikeesti tosi hyvin, puhuttiin jopa naimiisiinmenosta!! Ja mä saatanan tyhmänä luovuin jopa osasta kavereista tämän naisen takia...

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikä helvetti teitä naisia oikein vaivaa!! Eikö kerrasta opi vai onko se niin helvetin kivaa kun joku vahtaa ja on sairaalloisen mustasukkainen...vittu mä en ymmärrä. Ja meillä meni oikeesti tosi hyvin, puhuttiin jopa naimiisiinmenosta!!

Jostain syystä osa naisista aina vaan palaa sen hakkaavan miehen luo. Ja haikailevat naimisiinmenosta linnakundien kanssa. En sitten tiedä kiehtooko heitä vaara vai ajattelevatko että tietävät ainakin kuka hakkaa eikä pääse kukaan ulkopuolinen uhkaamaan kun alfa-uros gorilla suojelee. Mutta en ymmärrä tuota, ei tuohon mitään järkevää selitystä ole. Ei muuta kuin tsemppiä ja uutta hakuun.

Ja mä saatanan tyhmänä luovuin jopa osasta kavereista tämän naisen takia...

Anteeksi vaan mutta tuo on kyllä todella tyhmää. Ja valitettavan yleistä. Ensinnäkään tuommoiseen valintatilanteeseen ei tulisi edes joutua, ja jos joutuu niin sitten vaihtuu kyllä nainen, ei kaverit. Sörsselssöninkin tämän tietää.

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikä helvetti teitä naisia oikein vaivaa!! Eikö kerrasta opi vai onko se niin helvetin kivaa kun joku vahtaa ja on sairaalloisen mustasukkainen...vittu mä en ymmärrä.

Uskoisin, että nainen, joka bumerangina palaa hakattavaksi on henkisesti niin lyttyynlyöty, ettei usko omiin mahdollisuuksiinsa ja kaikki uusi pelottaa. Jopa sen hakkaajan luokse palaaminenkin on jollaintavoin "turvallisempaa",kun on tuttua ja tottunut siihen. Niin outoa kuin se onkin ja vaikka esittäisi ulos muuta.

Omassa tuttavapiirissänikin on nainen, joka kuuluu tähän kuvioon. En sano, että kaikilla on tismalleen samat syyt, mutta jollain lailla tuntuu, että jotain yhteyttä asioilla on kuitenkin tuon itsetunnon kanssa. Kun toinen osapuoli on lisäksi hallitseva, kuten alistustapauksissa on, niin noidanympyrä on valmis. Siinä saat järkeillä vaikka miten ja ei mene perille, ei. Ikä ei korjaa asioita, vaan piru on piru vanhanakin, jos ei mitään apua asioihin saada.

Hyvin ymmärrän suuttumuksesi. Eihän kukaan normaalijärkinen voi ymmärtää tuollaista päätöstä. Ikävä juttu vain, että hän on kuitenkin se, joka itse päättää elämästään. Häntä voi tukea ja auttaa, mutta loppukädessä ihminen itse tekee sen perimmäisen ratkaisun.

Oletan siis, että tuohon sairaalloiseen mustasukkaisuuteen liittyy myös pahoinpitely, kuten useimmiten on.

Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Perkele, nyt on vaikeeta! Seurustelin 3 vuotta maailman ihanimman naisen kanssa, me oltiin molemmat vielä parisuhteessa kun aloitimme seurustelun. Itse muutin kotoota/perheen luota heti suhteen alettua, naisystäväni asui vielä aika pitkään miesystävänsä/perheensä kanssa, paljolti siksi koska hänen miehensä oli/on sairaalloisen mustasukkainen. Ei kai uskaltanut lähteä kunnes lopulta otti ja lähti, tämän jälkeen meidän suhde senkun syveni, kunnes viime viikolla tippui pommi päälleni. Naisystäväni haluaa muuttaa takaisin kotiin jossa oikeesti kärsi miehen sairaalloisesta mustasukkaisuudesta, mies ei päästänyt mihinkään koskaan.
Mikä helvetti teitä naisia oikein vaivaa!! Eikö kerrasta opi vai onko se niin helvetin kivaa kun joku vahtaa ja on sairaalloisen mustasukkainen...vittu mä en ymmärrä. Ja meillä meni oikeesti tosi hyvin, puhuttiin jopa naimiisiinmenosta!! Ja mä saatanan tyhmänä luovuin jopa osasta kavereista tämän naisen takia...

Siis käsitinkö oikein, että ihan puskista, kaikkien ihanien yhteisten hetkienne jälkeen, nainen yhtäkkiä vain päätti palaavansa tämän sairaan paskiaisen luokse?

Miten tämä mies vaikutti teidän suhteeseenne? Piinasiko tai uhkailiko hän teitä kumpaakaa tai molempia suhteenne aikana? Miten mies suhtautui siihen, että nainen lopulta jätti hänet? Liittyikö suhteenne aikana naisen elämään paljon pelkoa ja ex-miehen aiheuttamaa epävarmuutta?

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Seurustelin 3 vuotta maailman ihanimman naisen kanssa, me oltiin molemmat vielä parisuhteessa kun aloitimme seurustelun. Itse muutin kotoota/perheen luota heti suhteen alettua, naisystäväni asui vielä aika pitkään miesystävänsä/perheensä kanssa, paljolti siksi koska hänen miehensä oli/on sairaalloisen mustasukkainen.

Siis hetkinen... Tällä maailman ihanimmalla naisella oli pitkään suhde vieraaseen mieheen ja hänen miesystävänsä oli mustasukkainen? Aiheettako? Mikä tästä mustasukkaisuudesta teki sairaanloisen? Voisiko miehen mustasukkaisuuden sairaaloisuus olla vain naisen puheissa vai oletko itse todennut sen?

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Siis hetkinen... Tällä maailman ihanimmalla naisella oli pitkään suhde vieraaseen mieheen ja hänen miesystävänsä oli mustasukkainen? Aiheettako? Mikä tästä mustasukkaisuudesta teki sairaanloisen? Voisiko miehen mustasukkaisuuden sairaaloisuus olla vain naisen puheissa vai oletko itse todennut sen?
Unohdit lähtökohdat:
Perkele, nyt on vaikeeta! Seurustelin 3 vuotta maailman ihanimman naisen kanssa, me oltiin molemmat vielä parisuhteessa kun aloitimme seurustelun.
Kaksi ihmistä heilahtaa paskasta parisuhteesta saadakseen aikaan isomman kasan paskaa? Molemmat siis syöksyivät hippaleikkiin keskeneräisiltä asioilta, mutta tälläkin kertaa tyhmemmälle jäi luu käteen.

Toki tämän exän exän (eli rasmuksen nyt entisen hoidon entinen miehenkaltainen) väitetyt pahanteot ovat ilmeisen subjektiivisen tiedon varassa.

Surullista ja raskastahan se eron hetkellä on, mutta pitäisi ennen parisuhteen tapaiseen hyökkäämistä tietää mihin suohon sitä vapaaehtoisesti uppoaa. rasmuksen osalta on sanottava, että tämä oli yksi niistä kerroista kun "Siperia opettaa", tai "elämä koulii ja kasvattaa". Joku muu voisi lisätä latteuksia tähän.

rasmus: ikävä kyllä nyt olit se pässi narussa.

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Itsekin hieman ihmettelen tätä toveri rasmuksen tilannetta. Tai lähinnä sitä miten sulavasti hän on astinlaudan rooliin asettunut. Kaveripiirissäni on (tai oli) yksi samanlainen tapaus joka on aivan naisten vietävissä. Aina kun uutta suhdetta tuppaa kehiin, yhteydenpito kavereihin lakkaa täysin. Sitten kun jää vaihteeksi kuin nalli kalliolle, ollaan taas niin kaveria. En tässä yritä puolustella naisen toimia ollenkaan, häiriintynyttä touhuahan tuollainen on, mutta kyllä omaakin sinisilmäisyyttä lienee syytä korjata.

Liikuttavaa muuten kuinka nopeasti "ex"-mies käännetiin palstalaisten toimesta naistenhakkaajaksi.

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Liikuttavaa muuten kuinka nopeasti "ex"-mies käännetiin palstalaisten toimesta naistenhakkaajaksi.

Tuli luettua nopeasti ja tehtyä hätäinen johtopäätös, muistin että olisi ollut puhetta väkivaltaisuudestakin mutta eihän se näin ollut, joten pahoittelut. Mutta ymmärtääkseni nämä kaksi asiaa menee usein käsi kädessä, ja väkivaltaa on henkinenkin väkivalta vaikka siitä ei mustelmia tulekaan.

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Njäh, itsellä samanlainen tilanne kuin viimeksi, eli ei edistystä. Parisuhteessa ollaan, vieläpä kohtuu onnellisessa sellaisessa mutta kun en ole enää varma riittääkö se meikäläiselle. Tuttavuuteni yhteen uuteen neitokaiseen on jonkun verran syventynyt päivittäiseksi jutteluksi ja flirttailuksi ja itselläni (siitäkin) helvetin tukala olo. Kun vielä tuntuu siltä kaikkien muiden ongelmien keskellä ettei kaipaisi yhtään parisuhdekriisiä tai kolmiodraamaa tähän väliin niin hohhoijaa.

I'm a mess- fraasi kuvaa parhaiten olotilaani, oma nainen on parasta mitä mulle koskaan on sattunut, ja meillä tosiaan menee hyvin poislukien tavalliset riidat, mutta musta tuntuu että kaipaan jotain muuta tällä hetkellä. Voi olla että nuo muut henk.koht ongelmat vaikuttavat siihen että sisällä aika turta olo kokoajan, ja että päivien tuskaa lievittää tuo uusi viaton flirttailu mitä en vielä muutama viikko sitten tajunnut tekeväni.

Vituttaa kun tietää olevansa onnellisempi kuin monet täällä ja silti pitää jostain inistä. Myös se vituttaa, ettei kaikki koskaan ole tarpeeksi hyvin. Noh, katsoo mitä viikonloppu tuo tullessaan.

Hyvää viikonloppua ja joulunodotusta palstaveljille :)

Ja nimimerkki rasmukselle jaksamisia, perseestähän tuo tuollainen on. Parisuhteessa elävät ovat kumpikin heikkoja, ja ne niinsanotut arat paikat saattavat unohtua (jos edes 3 vuodessa vastapuolen tietoon edes tulevat). Tuon naisen arka kohta näköjään edelleen oli ex-äijänsä, ja kai siinä pitää jotain psyykkistäkin tekijääkin olla taustalla jotta tilanne tuollaiseksi äityy kaiken ulkoisen onnellisuuden keskellä. Koita jaksella, uutta matoa koukkuun!

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Siis hetkinen... Tällä maailman ihanimmalla naisella oli pitkään suhde vieraaseen mieheen ja hänen miesystävänsä oli mustasukkainen?

Niinpä, ihme tyyppi kun on mustasukkainen kun muija huseeraa vieraan miehen kanssa.

Eipä tainnut tälläkään kertaa palata kotiin ihan yhtäkkiä, vaan kilpailutti jälleen äijiä hyvän aikaa keskenään.

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Monesti, niin monesti, olen käynyt tässä ketjussa kirjoittelemassa omista jutuistani.
Jokohan nyt onnistaisi oikeasti?
Tokihan miehessäkin varmasti on ollut vikaa, kun vituiksi on mennyt, mutta ei perkele sentään kaikki voi minun syytäni olla.
Nyt vaikuttaa kuitenkin kaikin puolin todella hyvältä.

Hienoa kuulla että jollain myös näinpäin välillä.

Itse yritin parantaa omaa aihetta sivuavaa vitutustani eilen tempaisemalla frendien kanssa melkoiset jurrit. Tässä sitä nyt sitten taas ollaan, suhde on yhtälailla solmussa kuin ennen ja fiilikset edelleen täsmälleen samat, lisänä pieni jomotus pääkyssä ja lievähkö morkkis. Perussettiä siis.

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei ole hetkeen aikaan kylläkään mitään naisrintamalla ollut. Paitsi juuri nyt! Tapasin tuossa yksi ilta mukavahkon naisen ja ilta päättyikin hänen luokseen ja seuraava päiväkin siellä meni. Nyt vain olemme yhteydessä puhelimen kanssa, sillä hän lähti jouluksi kotiseudulle. En ole pitkään aikaan kokenut sitä oloa, kun ei tiedä miten päin olisi ja mitä hänen kanssa tekisi. Sinäänsä ihana tunne, mutta samaa aikaa myös hieman ärsyttävä.

MUTTA. Koko tuo tuonne hävisi juurikin noin 20minuuttia sitten, kun postiluukusta loksahti postikortteja. Sukulaisilta ja kaikilta tuli, mutta samalla myös ex-tyttöystävältäni sain kortin. En tiedä miksi, mutta se pisti suuresti vituttamaan. Erosta kuitenkin on jo 4 kuukautta. Sen jälkeen pahemmin edes olla yhteyksissä oltu. Onko se normaalia mukamas pistää exille postikortteja etenkin toivotukset ovat muodossa "Rakkaudella:" Oi miksi te naiset olette tuollaisia. Luultavasti meni sitten tämäkin päivä vituiksi yhden ainoan postikortin takia.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
MUTTA. Koko tuo tuonne hävisi juurikin noin 20minuuttia sitten, kun postiluukusta loksahti postikortteja. Sukulaisilta ja kaikilta tuli, mutta samalla myös ex-tyttöystävältäni sain kortin. En tiedä miksi, mutta se pisti suuresti vituttamaan. Erosta kuitenkin on jo 4 kuukautta. Sen jälkeen pahemmin edes olla yhteyksissä oltu. Onko se normaalia mukamas pistää exille postikortteja etenkin toivotukset ovat muodossa "Rakkaudella:" Oi miksi te naiset olette tuollaisia. Luultavasti meni sitten tämäkin päivä vituiksi yhden ainoan postikortin takia.

Blah heität vaan roskiin sen kortin ja unohdat koko jutun. Kunhan katkeruudessaan haluaa vittuilla. Anna tollasten exien olla, turha niistä on minkäänlaista murhetta ottaa.

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Blah heität vaan roskiin sen kortin ja unohdat koko jutun. Kunhan katkeruudessaan haluaa vittuilla. Anna tollasten exien olla, turha niistä on minkäänlaista murhetta ottaa.

Tässä se kuitenkin on. Sinä aikana kun olimme yhdessä opin kyllä tuntemaan tämän naikkosen ja hän ei ikinä halunnut pahaa kenellekkään. Oli kohtelias, kiltti kaikille jopa niille ketä hänestä ei niinkään pitänyt. Ajatukset on jo pyörinyt vaikka missä. Onko kenties vanha suola alkanut janottaa vai jotain vastaavaa. Toteat hyvin, että turha näistä on mitään murhettaa ottaa, mutta kun olisikin niin helppoa. Jos vain pystyisin niin antaisin koko kortin ja naisen olla ja unohtaisin alta aikayksikön. Mutta kun en vain pysty. Niin paljon häntä rakastin, mutta sen kyllä päätin jo etten anna tämän vaikuttaa tähän uuteen naishenkilöön ja minun väleihin.

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Onko kenties vanha suola alkanut janottaa vai jotain vastaavaa. Toteat hyvin, että turha näistä on mitään murhettaa ottaa, mutta kun olisikin niin helppoa. Jos vain pystyisin niin antaisin koko kortin ja naisen olla ja unohtaisin alta aikayksikön. Mutta kun en vain pysty. Niin paljon häntä rakastin, mutta sen kyllä päätin jo etten anna tämän vaikuttaa tähän uuteen naishenkilöön ja minun väleihin.

Veikkaisin, että ihan hyvää hyvyyttään on lähettänyt kortin. Haluaa siis olla kenties kavereita eron jälkeenkin. Jos mitään muuta yhteydenottoa ei ole tämän lisäksi tapahtunut, niin tuskin mistään muusta on kysymys. Eikä sitä menneisyyttä ja tyttöä tarvitse unohtaa, tuossa tilanteessa on mielestäni ihan hienoa pyrkiä olemaan ystäviä jos ero ei ole mitenkään myrskyisä. Vaikeaa varmasti alkuun, mutta siihen pitää vain sopeutua ja varmasti helpottaa ajan myötä. Täysillä vaan mukaan uuden tytön kanssa.

Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Tulipa etsittyä vanhasta kännykästä erästä salasanaa ja löytyi galleriasta aika paljon kuvia exästä ja kyllä hieman tuli haikea olo. Niin paljon hyviä muistoja, joita kaipaa vieläkin. Kesällä erottiin ja nyt viime aikoina iltaisin alkanut vähän pyörimään taas mielessä kaikki nuo muistot ja varsinkin nyt, kun noita kuvia selaili. Kovasti olisi ikävä noihin hetkiin takaisin. Tammikuussa inttiin, joten saa muuta ajateltavaa. Nuoriahan tässä vielä ollaan ja elämä vasta alussa, mutta siltikin tuntuu hankalalta edelleen.

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Ihmissuhteet ovat maailman huonoin tapa pyrkiä todistelemaan yhtään mitään. Kenellekään. Noin niin kuin suurinpiirtein parisuhde on kahden kauppa, jossa molemmat tarjoavat suhteeseen oman itsensä, sellaisena kuin on. Tai sen pitäisi ainakin olla sen lähtökohta. Että kelpaa sellaisena kuin on. Muutokset tapahtuvat yleensä itsestään, ihan jo toisen tuntemisen parantumisen seurauksena. Aikaisemmat kokemukset määrittelevät myös paljon ja moni erheellisesti kuvitteleekin, että koska ex-kumppani piti siitä ja siitä piirteestä minussa, se on automaattisesti hyvä puoleni. Uusi kumppani voikin sitten olla sitä mieltä, että tämä piirre on todella ärsyttävä, vaikka se ei kokonaisuudessa kauheasti haittaakaan. Ja juuri tällaiset asiat selviävät yleensä ajan kanssa, kun tutustutaan toisiinsa kaikessa rauhassa ja ilman ylisuuria odotuksia yhteisestä tulevaisuudesta.

Siis noinhan se menee, mutta tarkoitin ns. alitajuisesti todistaa jotain. Siis vaikka tuota ei yrittäisikään, niin jotenkin sitä ehkä alitajuisesti kuitenkin yrittää todistella muille ja itselleen jotain.

Aika paljonhan tässä kuitenkin tuota tehtävää on. Kun kuitenkin ottaa ihmisten suhtautumisen itseeni huomioon ja siitä millainen käsitys ihmisille on muodostunut. Tuota vain haluaisin rikkoa. Ylikiltistä sellaiseen henkilöön, joka osaa myös käyttää niitä kyynärpäitä. Nythän tähän asti olen antanut kaikkien ihmisten vain polkea omia oikeuksia ja potkia pitkin nurkkia. Sellainen oma puolustaminen on ollut täysin olematonta. Tavallaan kääntänyt myös sen toisenkin posken, kun joku on tullut lyömään. Antanut vain muiden ihmisten tehdä itselle mitä vain ja vielä hyväksynytkin sen.

Tuollainenhan sitten paistaa läpi jokaiselle. Ja naisillekkin myös. Tuskin kukaan nainen haluaa kumppanikseen henkilöä, jota suhteessakin vietäisiin mihin vain nainen haluaa. Eli mies ei uskaltaisi sanoa vastaan missään asiassa ja riitatilanteitakaan ei oikein tätä kautta tulisi ikinä. Kun mies vain myöntyisi kaikkeen. Erittäin monen naisen kanssa olen törmännyt siihen, että sitä munaa vain löytyy niiltä enemmän. Ovat aloitteellisimpia, eivätkä käperry nurkkaan, kun jotain tapahtuu.

Itse tuossa ainakin hain rauhanturvaajaksi, tiedä sitten kuinka hyvät mahdollisuudet ovat, kun inttikin meni miten meni. Siellä ainakin oppisi puolustautumaan ja olemaan myös kovana. Kun on tavallaan pakko. Siellä itsenikaltainen ihminen saattaisi kouliintua paremmaksi ja lujemmaksi. Tietysti meno on erittäin kovaakin, mutta siellä ei ainakaan eletä missään pumpulissa.

Mutta tuokaan ei vielä sitten käännä asiaa mihinkään suuntaan, vaikka sanoisi kaikille, että olen tuollaiseen hakeutunut. Suhtautuminen vain on sitä mitä on, niin eipä se ole kenenkään ajattelutapaa muuttanut. Samanlainenhan edelleen olen. On vain vaikeaa murtaa tuota tilannetta.

Tuossa naistilanteessa homma olisi erittäin haastava, mutta toisaalta, niinhän se olisi kenelle hyvänsä. Mutta ei se onnistuminen ole siitä kiinni. Vaan siitä, että miten tilanteen hoitaa. Kyllähän monikin pystyisi tuon kuoren murtamaan, niin kyllä siihen sitten pitäisi pystyä minäkin. Okei, tod.näköisyydet on melkein miinusmerkkiset, mutta kun se ylipäätään mahdollista jollekkin on, niin pakkohan se on itsekin yrittää. Silloinhan tuo viestittää, että olisin huonompi kuin tämä joka onnistuu ja se ei käy sitten millään lailla. Olen vain tottunut aina olemaan siellä viimeisimpien ja huonoimpien joukossa, mutta jotain on vain pakko alkaa tekemään ja tapahtumaan ettei niin jatku.

Kaikilla eivät koskaa ole samat mahdollisuudet ja siihen pitää vain tottua ja hyväksyä se. Itse vain olen saanut erittäin paljon tarpeekseni tuosta hyväksymisestä.

Eli on sen yksittäisen suhteen luominen vaikeaa, helppoa tai mahdotonta itselle, niin ei ole mitään väliä. Joku muu onnistuu kuitenkin ja samaa reseptiä vain kokeilemaan. Sitten vain on huonompi, ei voi mitään, mutta samahan se olisi vaikkei tekisi mitään.

Joku ikäiseni jolla vaikka on kokemusta naisista ja suhteista ja ehkä lapsistakin, saattaisi tuon naisen kohdalla korjata potin. Sille ehkä helppoa, minulle mahdotonta, mutta onnistuuhan se toinenkin. Pakkohan silloin on itsekin yrittää, kun kuitenkin aidosti haluaa sen toisen kanssa olla.

Itse vain en suostu ajattelemaan, että kuinka vaikeaa se on juuri minulle. Siis enää. Vaan että jos joku muu siihen kyseiseen juttuun pystyy, niin jotainhan on itseni sen eteen tehtävä, että minäkin. Olkoon sitten kokemusta vaikka kuinka paljon sillä toisella, mutta kuitenkin. En vain enää yksinkertaisesti suostu olemaan huonompi ja jäämään muiden jalkoihin. On vain pakko alkaa tekemään asioita kovemmin ja kovemmin. Muuten silloin 50-vuotiaana huomaa, että samanlainen aikaansaamaton luuseri kuin aina ennenkin ja sen takia, ettei mitään viittinyt koskaan asioiden eteen tehdä.

Eli jos aidosti tämän naisen kanssa haluaisin olla ja joku muu saisi hänet, niin enpä todellakaan aio jäädä pekkaa pahemmaksi. Kun varmastikkaan kaikkia miehiä maailmassa hän ei dissaisi, niin sitten vain pitää yrittää kuulua siihen ryhmään.

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Aika paljonhan tässä kuitenkin tuota tehtävää on. Kun kuitenkin ottaa ihmisten suhtautumisen itseeni huomioon ja siitä millainen käsitys ihmisille on muodostunut. Tuota vain haluaisin rikkoa. Ylikiltistä sellaiseen henkilöön, joka osaa myös käyttää niitä kyynärpäitä.

Olen pitkään seurannut sivusta tätä keskustelua ja nyt parin viinilasillisen jälkeen "uskaltaudun" tarjoamaan oman mielipiteeni ja näkökantani tähän dilemmaasi (saanen sinutella, kun kerran anonyymeja ollaan).

Minä olin kaltaisesi, pitkään. Kiltti poika, joka ei sanonut vastaan. Olen edelleen diplomaattisempi kuin monet, mutta sen, että opin sanomaan vastaan ja käyttämään kyynärpäitäni, myötä koen elämänlaatuni nousseen huomattavasti. Muiden pillin mukaan tanssiminen on loppuviimeksi työlästä ja ankeaa. Sinua ei helpottane se tieto, että opin ottamaan omaa tilaa ja tuomaan omia mielipiteitäni esille sen jälkeen, kun aloin ensimmäiseen pitempiaikaiseen seurustelusuhteeseeni. Koska muistini on säälittävän lyhyt, en muista millaista oli silloin, kun annoin muiden kävellä ylitseni. Luulenpa, että ilman tyttöystävääni olisin edelleen siinä tilassa. Siispä en osaa kunnolla neuvoa sinua siinä, miten saisit lisää itseluottamusta ja osaisit arvostaa hyviä puolia itsessäsi. Saatika sitä, mistä saisit rohkeutta välillä töniä muita. Ehkä sinun kannattaa aloittaa jostain pienestä; ehkä "etuilet" kerran bussijonossa, ehkä otat sittenkin sen viimeisen leipäpalasen yhteisruokailussa. Pientä, muttei silti kovin epäkohteliasta. Tuollaiset pienet jutut auttavat pääsemään siitä oman pääsi sisällä olevasta kiltin pojan imagosta ja sitä kautta muutkin alkavat nähdä ettet ole pelkkä hissukka.

Naisten pokaamisesta: sanoisin, että tuo baareissa naisten vieressä tanssiminen on meidänlaisillemme se yksi viimeisistä keinoista saada muuta kuin huvittuneita katseita. Jos sieltä baarista on pakko etsiä seuraa, niin katsele niitä yksin istuvia ei-niin-tyrmääviä naisia. Vaikuttaa hirveän pinnalliselta, mutta olkaamme rehellisiä; ns. kolmoskorin mies ei voi ilman suurta varakkuutta saada ns. ykköskorin naisia. Minulla kävi tässä suhteessa tuuri, tyttöystäväni on minua ylempänä tuolla asteikolla. Mutta häntä en löytänytkään baarista.

Naisiin on kivempi tutustua paikoissa, joissa pystyy keskustelemaan ilman taustalla pauhaavaa discomusiikkia. Harrastusten, opiskelun, (joissain tapauksissa) työn kautta naisiin pystyy tutustumaan ns. rauhassa. Sitten on myös internet, jota monet ainakin ennen kammoksuivat treffipaikkana. Jos et sattuisikaan saamaan treffiseuraa näitä polkuja pitkin, niin naispuolisia kavereita ainakin saat. Ja se auttaa taas tutustumaan naisten sielunelämään ja toimintatapoihin.

Monen muun kirjoittajan tavoin kehottaisin sinua hakemaan ammattiapua itsetunto-ongelmiisi. Yksin tuollaisten asioiden kanssa kamppailu on raskasta, varsinkin, jos miespuoliset kaveritkaan eivät ota sinua tosissasi. Onko sinulla sukulaisia, joille voisit puhua? Minua ainakin ovat auttaneet muutamat syvälliset juttutuokiot setäni ja tätini kanssa. Eikä sillä ettetkö voisi itse edes jotain tehdä; monien mielestä se, että seisoo minuutin verran aamuisin peilin edessä hokemassa puoliääneen mantraa "minä olen kiinnostava, hauska ja hyvä ihminen" kohottaa itsetuntoa jo kuukaudessa tai parissa. En tiedä oletko jo kokeillut, mutta mielestäni sitä kannattaisi yrittää.

Joulun lähestyessä olisi hienoa, jos pääsisit puhumaan asioista jonkun kanssa. Sinun ongelmasi liippasivat niin läheltä omia aikaisempia pään sisäisiä sotkuja, että halusin yrittää auttaa.

PS. Jätä se yksinhuoltaja rauhaan, ainakin seurustelumielessä. Kaveriksi voit ruveta, jos niin haluat.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy