Naisasiat

  • 7 519 607
  • 26 580

Jättikukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Florida Panthers (HIFK symp.)
Talonmiehen vaimo lienee tässä tapauksessa se "erikoinen nainen", joka on tyytyväinen tehdessään lapsia talonmiehen kanssa. Erikoista, että tiettyjen ammattikuntien ihmisiä demonisoidaan tämän ketjun puitteissa. Varsinkin kun sosiaalinen liikkuvuus on Suomessa ihailtavan suurta. Sitä tosin eivät nämä kirjoittelijat ja mehmetti schollit tajua, koska eivät päädy muihin tietokantoihin kuin kirkonkirjoihin.
 

Jättikukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Florida Panthers (HIFK symp.)
Totta tuo. Samalla se on myös tuloerojen kasvun myötä vahvasti vähenemään päin.

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Työläisten+tytär+lähti+luokkaretkelle/HS20080306SI1KU01f9l

Tuloerot eivät kasva, vaikka se promille onkin koko ajan rikkaampi kuin 99,99% ihmisistä. Tuossa artikkelissa oli hieno pointti: raha ei tee porvariksi. Minulle 2010-luvun porvarillisuus tarkoittaa hyvää käytöstä, suvaitsevuutta, toisten auttamista ja ennen kaikkea jo äidinmaidostakin tullutta laaja-alaista sivistyneisyyttä. Siinä tavallaan raha on vain nyanssi.

Mukavimmat naiset ainakin opiskelumaailmassa ovat he, joilla ei ole mitään poliittista intressiä. Mielestäni olisi sairasta dumpata joku mukava kissa sen vuoksi, että hänen isänsä olisi talonmies tai vaikka roskakuski. Luokkayhteiskunnalle voitaisiin heittää jo vikat mullat.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Varmaankin pitkälti samaa mitä obi-wanikin ehdotteli. Tyttö on vissiin vähän ihastunut sinuun tai jotain vastaavaa. Rohkea ele tytöltä sanoa noin suoraan, että hän toivoi sinun koskettavan häneen. Ei minun nuoruudessa tuollaista tapahtunut ainakaan omalle kohdalleni, kun olin sinun ikäinen. Eiköhän tuo homma aukene enemmän ajan kanssa.

Juu, kyllä itekin hiukkasen menin hämilleen. Jotenkin vain en voi uskoa, että juuri tämä tyttö olisi ihastunut minuun, mutta toisaalta miksikkäs pirussa se tuommoisia sanoi? Tämä on taas näitä tapauksia joissa pitää tutkia ennen kuin alkaa hutkia... Mutta ei minulla mitään sitä vastaan olisi, jos tyttö jotain haluaisi yrittää.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ei mene enää tosiaan vahvasti. Viime keväänä vaimoni ilmoitti minulle että hän muuttaa pois ja ottaa lapsemme mukaansa. Muuttipa vielä toiseen kaupunkiin. Ei kuulemma rakastanut minua enää ja ilmeisesti syy oli siinä että hän luuli että minulla olisi toinen nainen. Noh, saatoin ehkä flirttailla erään kurssikaverini kanssa mutta se oli mun osalta (ja sen kurssikaverin osalta myös) ihan viatonta flirttiä eikä sen enempää. Vaimoni aluksi vakuutti uskovansa selityksiä, tämä siis tapahtui talvella ennen joulua, kun sanoin että kyseinen kurssikaveri oli vain kurssikaveri eikä mitään muuta. Sanoin kuitenkin että jatkan edelleen kommunikointia kyseisen kurssikaverin kanssa koska en nähnyt siinä mitään pahaa. Keväällä kuitenkin ilmeni että vaimoni ei missään vaiheessa ollut ajatellutkaan mitään muuta kuin että tuo kurssikaverini olisi ollut se ns. toinen nainen mulle.

Toukokuussa vaimoni sitten muutti pois Varkauteen ja minä jäin yksin siihen kolmioon joka meillä oli. Nyt olen siitä jo muuttanut pois, mutta en ole vieläkään täysin toipunut siitä. Asiaa ei tietenkään helpota se että jo hieman ennen juhannusta minulle selvisi että vaimoni on alkanut seurustelemaan erään miehen kanssa joka sattumoisin on entinen naapurimme. Hän on hieman alkoholiin päin suuntautuva, tai ainakin oli silloin kun naapurinamme asui, ja minua häiritsee suunnattomasti se että hän on poikani lähellä. Lisäksi, tuleva ex-vaimoni haraa oikein kunnolla vastaan minun ja poikani tapaamisiin liittyen. Ei suostu tuomaan poikaani minun luo vaikka olemme aikaisemmin niin suullisesti sopineet. Tuo nimittäin on kuin veitsi suoraan sydämeen siten että sitä vielä pyörittää kun se on pumpussa kiinni.

Noh, sitten vaimoni lähdön jälkeen olin parisen kuukautta omissa oloissani. Tapasin erään naisen netissä ja tapasinkin hänet. Vasta silloin selvisi että hän oli vasta tämän vuoden juhannuksena mennyt naimisiin. No, luonnollisesti lopetin saman ajattelun hänestä romanttisessa mielessä. Sitten tuli tämä kurssikaveri taas kuvioihin, mutta sitä iloa kesti viikon verran suunnilleen kunnes hän ilmoitti ettei "pystykään seurustelemaan". On kuulemma ihastunut mutta ei vaan pysty. Minä kun satun olemaan sellainen henkilö etten luovuta kovin helpolla, niin vielä olen yrittänyt varovasti yrittää ja joinakin päivinä on edistystä havaittavissa ja taas joinakin päivinä häntä ei voisi vähempää kiinnostaa. Kuitenkin hän vaivihkaa koskettelee mua välillä että kyllä sitä kiinnostusta on, mutta ehkä hän pelkää polttavansa näppinsä tjms. Että ota tuostakin sitten selvää... Noh, elämä vissiin jatkuu. Sellaista huhua olen ainakin kuullut.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Lisäksi, tuleva ex-vaimoni haraa oikein kunnolla vastaan minun ja poikani tapaamisiin liittyen. Ei suostu tuomaan poikaani minun luo vaikka olemme aikaisemmin niin suullisesti sopineet

Sinuna alkaisin tappelemaan kunnolla, ennenkuin on liian myöhäistä. Pari vuotta tuollaista meininkiä, niin poikasi on aivopesty vihaamaan sinua lopun ikänsä. Aikuisiällä vetänee sitten sinua turpaan ja kysyy huutaen, että miksi SINÄ jätit heidät.

Naiset osaavat nimittäin tuon manipuloinnin ja käyttävätkin sitä häikäilemättä hyväkseen. Terveisiä äidille tässä samalla, kun aiheeseen sopivasti liityt.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Sinuna alkaisin tappelemaan kunnolla, ennenkuin on liian myöhäistä. Pari vuotta tuollaista meininkiä, niin poikasi on aivopesty vihaamaan sinua lopun ikänsä. Aikuisiällä vetänee sitten sinua turpaan ja kysyy huutaen, että miksi SINÄ jätit heidät.
Joo, kyllä tässä on väännettykin ja nyt nöyrryin tekemään tämän vuoden loppuun saakka kestävän todella huonon sopimuksen mun ja poikani kannalta eli saan tavata poikaani joka toisena viikonloppuna yhden päivän ja samalla vaadin että tehdään se pitkä sopimus yhdessä eli siis minä, poikani ja vaimoni samassa tilaisuudessa siellä Varkaudessa ja jos silloin ei saada sopimusta aikaan niin sitten se juttu menee käräjäoikeuden kautta. Poikani on vielä pieni. Sellainen 2v ihana jätkänpätkä jota ikävöin eniten kuin mitään tai ketään olen koskaan ikävöinytkään ja ottaa suuresti päähän se mitä tuleva ex-vaimoni on tehnyt kun on pitänyt tarkoituksella minut erossa pojastani.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ihan nuorisolle vinkkinä. Se, mikä tulee ekana mieleen on yleensä oikea vastaus näissä tykkää / en tykkää jutuissa.

Miksi kiinalainen menee pyörällä bordelliin? Pillun takia. Eli yksinkertaisin vastaus on yleensä syy.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Sinuna alkaisin tappelemaan kunnolla, ennenkuin on liian myöhäistä. Pari vuotta tuollaista meininkiä, niin poikasi on aivopesty vihaamaan sinua lopun ikänsä. Aikuisiällä vetänee sitten sinua turpaan ja kysyy huutaen, että miksi SINÄ jätit heidät.

Naiset osaavat nimittäin tuon manipuloinnin ja käyttävätkin sitä häikäilemättä hyväkseen. Terveisiä äidille tässä samalla, kun aiheeseen sopivasti liityt.

Ehdottomasti. Oma tilanteeni on se, että vaikka olenkin poikaani säännöllisesti tavannut, on aivopesu ollut aika järkyttävää. Suurimmalta osin se on kohdistunut tosin uutta vaimoani kohtaan, mutta se ei tee siitä yhtään helpompaa, eikä hyväksyttävämpää.

Edelleen (ja kuten veti surulliseksi ketjussa kerroin) tämä sama paska jatkuu ja näitä vanhoja kaunoja ei ole edes täksi aikaa saatu kitkettyä, vaikka olemme vittu sairaalassa. Eikä todellakaan minkään pikkuflunssan vuoksi. Vaimoni on suuri saatana ja se on valitettavasti tehty myös pojalle selväksi. Aluksi kun tänne jouduimme, niin poika oli tosi iloinen kun vaimoni kävi usein. Nyt kuitenkin äiti oli sanonut, että olisi varmaan hyvä jos poika totuttautuu enemmän sairaalaelämään ennen kuin paha äitipuoli käy hoitamassa.

Psykologikin oli sitä mieltä, että vaimoni kuuluu lähipiiriin kun ollaan kimpassa jo kohta se viisi vuotta pojan kanssa oltu. Äiti ei ollut ja nyt ei ole enää poikakaan. Pitäkööt huora tunkkinsa. Ilmoitin juuri, että kun meidän päästä ei mikään apu kelpaa, niin hoitakoon itse apunsa.Poikaa käyn tietenkin säännöllisesti tapaamassa, mutta varsinaisen avun itselleen saa hoitaa sit ihan itse. Meinaa kuulemma tehdä minusta vielä matkan varrella ilmoituksen jollekin taholle että olen häntä henkisesti pahoinpidellyt. Kieltämättä pari kertaa olen vähemmän kauniin tekstiviestin laittanut kaiken tämän paskan keskellä.

Varmasti en ole helpoin persoona minäkään, mutta en ihan purematta niele, että kaikki muu on paskaa paitsi kusi niin kauan kun se tulee meidän päästä.

Oho, olipas pitkä vastine. Melkein jopa muodostui omaksi paatokseksi. Mutta tosiaan kampoihin vaan ja lujaa. Tosin suomen oikeuskäytäntökin on niin vahvasti äitien puolella, että sinne asti ei kannata mennä, mikäli äiti ei ole huora, hullu tai narkkari. Itse kokeilin sitäkin, että olisin saanut lisää tapaamisia. Tuomari käytännössä nauroi minut pihalle. Ai niin. Raha yllättäen kelpaa kyllä, mutta sitäkään en vissiin maksa tarpeeksi.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Oho, olipas pitkä vastine. Melkein jopa muodostui omaksi paatokseksi. Mutta tosiaan kampoihin vaan ja lujaa. Tosin suomen oikeuskäytäntökin on niin vahvasti äitien puolella, että sinne asti ei kannata mennä, mikäli äiti ei ole huora, hullu tai narkkari. Itse kokeilin sitäkin, että olisin saanut lisää tapaamisia. Tuomari käytännössä nauroi minut pihalle. Ai niin. Raha yllättäen kelpaa kyllä, mutta sitäkään en vissiin maksa tarpeeksi.
Mitä muuta voi muka tehdä jos ei saa lapsen kannalta parasta mahdollista sopimusta väännettyä? Mä en näe mitään muuta vaihtoehtoa kuin mennä asian kanssa oikeuteen. Poika kuitenkin selkeästi tykkää olla mun seurassa ja jos minä kuitenkin ajan tässä poikani asiaa toisin kuin vaimoni jonka ainoat motiivit tuntuvat olevat tuskan tuottaminen minulle ja ettei olisi omasta lapsestaan erossa kuin mahdollisimman lyhyen ajan.

Mulle on ihan sama mitä se nainen omalla elämällään tekee. On kenen kanssa tahansa ja eläköön miten tahansa. Ei kiinnosta se, mutta kun se taas vaikuttaa poikani elämään. Se kiinnostaa ihan pirusti...

No, jospa nuo ajan kanssa selviäisi paremmin päin ja sais tämän omankin elämän parempaan kuntoon. Jospa nyt saisin sen kurssikaverin kanssa asiat vähän parempaan kuntoon. Molemmilla on nyt kuitenkin tunteita toisiaan kohtaan ja vaikka ei ehkä oltaisi mikään täydellinen pari niin ainakin oltaisiin sopivasti erilaisia mieltymyksiltämme.
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Jees, vähän päivitystä tilanteeseen. Hunajahuulen masennus sen kuin vaan jatkuu ja lekuri määräsi kahdet eri napit syötäväksi + bentsot univaikeuksiin sekä pari viikkoa saikkua. Saas nähdä jaksaako tuo vääntäytyä kouluunkaan tänä syksynä enää, toivottavasti.

Ei auta kuin ateistinakin melkein rukoilla, että noista mömmöistä ym:sta nyt jotain apua olisi, kun ei tuota masentuneisuutta ja kurjistelua loputtomiin jaksa katsella. Sen verran rankkaa tämä välillä on jo ollut ja pitkässä juoksussa varmasti alkaa nakertaa jo itseäänkin, jos nahan alle päästää.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Joo, kyllä tässä on väännettykin ja nyt nöyrryin tekemään tämän vuoden loppuun saakka kestävän todella huonon sopimuksen mun ja poikani kannalta eli saan tavata poikaani joka toisena viikonloppuna yhden päivän ja samalla vaadin että tehdään se pitkä sopimus yhdessä eli siis minä, poikani ja vaimoni samassa tilaisuudessa siellä Varkaudessa ja jos silloin ei saada sopimusta aikaan niin sitten se juttu menee käräjäoikeuden kautta.
Tuosta sopimuksesta (joka on tosiaan todella huono) päätellen poikasi äidille on ilmeisen sama kuinka usein poika tapaa isäänsä, joten minä laittaisin asian sopimuksen raukeamisen jälkeen suoraan käräjäoikeuteen. Kun nyt tässä vaiheessa olet asiassa tarkkana ja vaadit tasapuolisuutta yhteiseen lapseenne, vaiva maksaa itsensä takaisin vuosien aikana moninkertaisesti. Samalla se näyttää eksällesi myös sen, että sinua ei voi pompottaa miten tahansa - ainakin tuosta sopimuksesta saan sellaisen kuvan, että sinua on viety asiassa tähän mennessä pahasti.

Minulle tuli avioero alkuvuodesta. Ero oli vaikea, sillä "entisestä elämästä" oli yksi kahdeksan vuotias tyttö. Lisäksi taakse jäi pari vuotta sitten rakennettu omakotitalo ja nainen, jonka kanssa olin taittanut taivalta 11 vuotta. Lapsen lähihuoltajuus jäi äidille, sillä teen säännöllisesti yötöitä ja käytännössä minun olisi ollut mahdoton pitää toista luokkaa käyvää tyttöä luonani öisin (ellen olisi ollut yötöissä, olisin vienyt asian käräjäoikeuden ratkaistavaksi).

Elatusmaksusopimuksen ja hoitopäiviin liittyvän sopimuksen teimme eksän kanssa lastenvalvojalla, jotta saisimme virallisesti mustaa valkoiselle. Lapsenvalvoja yritti ensin kierrellä hoitopäivissä (ja kaikessa muussakin) ja ihmetteli, kun lapsen hoidossa mennään pelkästään isän ehdoilla. Ilmeisesti olin ainoa vuorotöitä tekevä ihminen, jonka kanssa hän oli ollut tekemisissä..?

Kerroin lastenvalvojalle, että äitikin ymmärtää ikävästä erosta huolimatta asiassa minun tilanteeni paremmin kuin sinä ns. tasapuolisena ammatti-ihmisenä ja että lapsen lähihuoltajuus jää kuitenkin äidille, joten ei tässä nyt pelkästään isän ehdoilla mennä. Lisäksi sanoin, että ainahan me voimme laittaa asian myös käräjien ratkaistavaksi, jos tätä on vuorotöistäni johtuen liian vaikea ratkaista täällä.

Vaatimukseni oli saada tyttäreni hoitoon kahtana vuorokautena viikossa, joka toinen joulu ja joka vuosi syys- tai hiihtolomalla vaihtelevasti (tänä lukukautena otan tytön hiihtolomalla ja ensi lukuvuonna syyslomalla). Lisäksi kesälomiin sovittiin kaksi viikkoa hoitoa pelkästään minun luonani. Kerroin eksälle, että jos näihin kohtiin ei suostuta, vedän asian saman tien käräjien ratkaistavaksi (ja tiedän jonkin verran käräjien elatuspäätöksiä kuulleena, että noihin kohtiin oltaisiin mitä todennäköisemmin suostuttu siellä, sillä ne palvelevat myös lapsen etua molempiin vanhempiinsa).

Lapseni äiti suostui kaikkiin kohtiin hyvin ja saimme sopimuksen tehtyä. Sen jälkeen tyttären hoidoissa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Eksä on selvästi halunnut jakaa tytön huoltajuuden kanssani, kumpikaan ei ole haukkunut toista tytön kuullen ja hoitoon hakemisissa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Tyttärenikin alkaa päästä hyvin ajatukseen sen suhteen, että hänellä on kaksi kotia ja erillään asuvat vanhemmat.

Tuota lastenvalvojasta muuten sen verran, että olin kuullut tarinoita äitien "puolella" olevista lapsenvalvojista ennenkin, mutta vasta kun huomasin omalle kohdalleni osuvan sellaisen, ymmärsin mitä nuo tarinat käytännössä tarkoittivat. Ensin lastenvalvoja (minun tapauksessa vielä johtava sellainen) yritti vetää joka asian hoitopäivissä äidin eduksi edes ilman eksän johdattelua ja sitten hän esitti vielä erittäin kovan elatusmaksumäärän.

Näytin lastenvalvojan laskelmat muun muassa eroprosesseihin erikoistuneelle juristiystävälleni, joka totesi ne poskettomiksi ja sanoi, että niissä on melkein puolet liikaa. Laitoin lastenvalvojalle asiasta sähköpostia, jossa kerroin kieltäytyväni hänen esittämästä sopimuksesta perustuen juristiystäväni laskelmiin ja näkemykseen. Laitoin loppuun laskelmatkin, joiden perusteella totesimme hänen laskelmansa poskettomiksi.

Lastenvalvoja sanoi menevänsä asiassa lapsen edun mukaisesti, kertoi, että hän on mennyt virallisten taulukoiden mukaan ja totesi vielä, että käräjillä päätökset ovat olleet tutkitusti vielä enemmän äidin edun mukaisia (juristiystäväni ei ollut samaa mieltä tästäkään). Katsoin elatusmaksuun käytettäviä taulukoita ja totesin, että lastenvalvoja on tosiaan mennyt niiden mukaan. Hän on vain jättänyt pari minun kannalta tärkeää menoerää laskelmista pois ja laskenut yhden eksän kuluerän suuremmaksi mitä se käytännössä pitäisi olla...

Sen jälkeen emme enää neuvotelleet lastenvalvojan kanssa. Harkitsin kantelun tekoa hänestä (sääliksi käy seuraavia isiä, joiden kanssa hän on tekemisissä), mutta tyydyin vain sanomaan harkitsevani sitä. Sen sijaan eksälle sanoin kieltäytyväni sopimuksesta ja hakevani vain mahdollisimman tasapuolista ratkaisua.

Näytin hänelle elatusmaksusopimuksiin käytettävää linkkiä ja meidän tulo- ja menolaskelmia. Eksä katsoi niitä pari päivää ja pääsimme tasapuoliseen sopimukseen. Sanoin, että en haluaisi laittaa asiaa käräjille, mutta teen sen jos muu ei auta. Sen verran annoin vielä joustoa asiassa sopimukseen päästäksemme, että sanoin tekeväni sopimuksen, jossa en tule vaatimaan irtainta omaisuutta (talon puolikasta ja toista autoa lukuun ottamatta) osituksessa itselleni. Teimme viisivuotiset sopimukset ja kävimme allekirjoittamassa sopimukset vielä lastenvalvojan luona, joka näytti olevan vaivautunut tilanteesta.

Minulle tämä opetti ainakin sen, että välttämättä kunnan virallinen taho ei tule olemaan sinunkaan puolellasi tasapuolisesti. Siksi kannattaa ihan oikeasti tutustua asioihin, jos menette lastenvalvojan luokse. Parasta olisi tietysti lisäksi, jos tuttavapiiriisi lukeutuisi juristi tai muu asioista selvillä oleva ihminen, jolta kysyä neuvoa. Käräjille asian laittamista pitäisi aina välttää viimeiseen saakka, mutta tietyissä tapauksissa se on vain välttämätöntä. Ja mitä tulee niihin käräjien päätöksiin, niin minun lähipiiriini kuuluu ainakin muutamia miespuolisia ihmisiä, jotka ovat saaneet itsensä lapsen lähihuoltajiksi käräjille laittamisen jälkeen.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mitä muuta voi muka tehdä jos ei saa lapsen kannalta parasta mahdollista sopimusta väännettyä?

Et käytännössä mitään, mutta valitettavasti suomen oikeuslaitos on edelleen erittäin vahvasti kallistuneena äidin suuntaan. Minun tapauksessani ainakin tuomari ei ollut kanssani (eikä asinajajani) mistään samaa mieltä, vaan se mitä äiti sanoi, oli pojan parasta. Missään nimessä ei ollut pojan parhaaksi, että poika viettäisi lisää aikaa kanssani. Loppupeleissä luonaolopäivät väheni kahdella per kk.

Ei ollut kuulemma mitään näyttöä siitä, että poika olisi onnellisempi jos olisi minun luona enemmän. Kiistatta oli kuitenkin näyttöä siitä, että voimassaoleva systeemikään ei toiminut ja siksi halusin tasapuolisuutta.

Juttelin pitkän pätkän jo tietenkin matkan varrella asianajajani kanssa ja hän varoitti minua kyseisestä käytännöstä jo etukäteen. Valitettavan moni tuomari/oikeuden pj on kuulemma niin saatanan vanhanaikainen, että iskällä ei ole mitään jakoja.

Poika kuitenkin selkeästi tykkää olla mun seurassa ja jos minä kuitenkin ajan tässä poikani asiaa toisin kuin vaimoni jonka ainoat motiivit tuntuvat olevat tuskan tuottaminen minulle ja ettei olisi omasta lapsestaan erossa kuin mahdollisimman lyhyen ajan.

Tästäkin on kokemusta ja se ei mene näin. Eihän äiti sitä tietenkään omien motiivien vuoksi tee, vaan siksi, että lapsella olisi mahdollisimman hyvä olla. Sinä olet vain niin saatanan typerä (taidat olla pakkiparista se vasen varmaan kun oikeudenkäynti koittaa) että et sitä ymmärrä. Mutta jos käsittelijänä on nainen, hän ymmärtää sen varmasti. Äidille tämä nimittäin saattaa tuottaa niin suurta tuskaa, että saattaa tulla oikeusistunnossa jopa itku silmään ja se on sun syytä. Huomaa vahva ironia.

En halua olla inhottava(tuodessani tällaisen mielipiteen julki), mutta jos teillä ei ole välit kunnossa, (kuten ei vissiin ole jos oikeutta pitää edes harkita)niin voit odottaa joka toista viikonloppua, koska lapsi on vielä niin pieni. Tässä kohtaa varsinkin ja mä luulen kyllä että 30vuotiaaksi asti on lapsen parasta olla äidin kanssa. Oli se äiti minkälainen saatanan hullu (niin kauan kun ei ole lääkärissä todettu) tahansa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei mene enää tosiaan vahvasti. Viime keväänä vaimoni ilmoitti minulle että hän muuttaa pois ja ottaa lapsemme mukaansa. Muuttipa vielä toiseen kaupunkiin.

Millä perusteella vaimosi muutti toiseen kaupunkiin? Oliko olennaista työn kannalta vai pelkästään kettuilua? Voit vedota tapaamisten vaikeuttamiseen.

Asiaa ei tietenkään helpota se että jo hieman ennen juhannusta minulle selvisi että vaimoni on alkanut seurustelemaan erään miehen kanssa joka sattumoisin on entinen naapurimme. Hän on hieman alkoholiin päin suuntautuva, tai ainakin oli silloin kun naapurinamme asui, ja minua häiritsee suunnattomasti se että hän on poikani lähellä. Lisäksi, tuleva ex-vaimoni haraa oikein kunnolla vastaan minun ja poikani tapaamisiin liittyen. Ei suostu tuomaan poikaani minun luo vaikka olemme aikaisemmin niin suullisesti sopineet.

Onko mahdoton idea käydä itse hakemassa poika, jos toinen lyö kapuloita rattaisiin? Tässä kohdassa omat kosto- tai muut tunteet on viisasta laittaa sivuun ja yrittää suhtautua kumppaniin mahdollisimman neutraalisti.

Yksi näkökohta voisi olla myös mainitsemasi äidin uusi miesystävä. Onko sinulla mitään näytön tapaista miehen reippaasta alkoholinkäytöstä? Tietty edellyttää sinultakin kohtuullisen puhdasta rekisteriä, jos tuohon vetoat :) Mutta pohtimisen arvoinen asia tämäkin osaavalle juristille. Jota btw suosittelen lämpimästi :) Se ei maksa mahdottomia, mutta voi auttaa paljonkin. Asianajaja kuitenkin osaa katsoa tilannetta vähemmän tunneperäisesti kuin asianosaiset itse.
Voimia!

PS. Jos mitenkään mahdollista laita omat suhteesi hetkeksi jäihin, ettei toinen osapuoli pääse lataamaan täyslaidallista siitä, että suhde on alkanut liiton aikana.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Millä perusteella vaimosi muutti toiseen kaupunkiin? Oliko olennaista työn kannalta vai pelkästään kettuilua? Voit vedota tapaamisten vaikeuttamiseen.
Ei ollut työjuttu vaan hänen paras ystävänsä asuu Varkaudessa. Sen takia hän muutti sinne. Ilmeisesti halusi myös irti vanhoista ympyröistä.

Onko mahdoton idea käydä itse hakemassa poika, jos toinen lyö kapuloita rattaisiin? Tässä kohdassa omat kosto- tai muut tunteet on viisasta laittaa sivuun ja yrittää suhtautua kumppaniin mahdollisimman neutraalisti.
Hän on sanonut minulle toistuvasti ettei anna poikaani minun huostaani hetkeksikään ilman kirjallista sopimusta, mutta kuitenkin muutamaan otteeseen on suullisesti kuitenkin tähän myöntynyt. Jokaisella kerralla kuitenkin hän on ns. syönyt sanansa.

Yksi näkökohta voisi olla myös mainitsemasi äidin uusi miesystävä. Onko sinulla mitään näytön tapaista miehen reippaasta alkoholinkäytöstä? Tietty edellyttää sinultakin kohtuullisen puhdasta rekisteriä, jos tuohon vetoat :)
Itsehän en paljoa alkoholia otan kuten minut tuntevat hyvin tietävät. Mutta ei mulla ole mitään muuta näyttöä kuin se mitä todistin silloin muutama vuosi sitten kun hän naapurinamme asui. Nykyistä alkoholin käytön määrää en tiedä eikä hän edes asu samassa kaupungissa tulevan ex-vaimoni kanssa. Tietääkseni ainakaan. Ex-kumppani on kuitenkin rekisteröityneellä nimimerkillä tällä palstalla myös mutta en halua tästä mitään julkista riitaa ja tuskin hänkään. Hän silti tietää asiat paremmin kuin minä.
Kiitos. Sitä tarvitaan ja paljon.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
koko viesti.

Joo, ei ole ilmeisesti ole mitenkään epätavallista se, että mies tallotaan sosialitätienkin taholta maan tomuun. Tapaamis- ja elatusasiat vedetään niin törkeästi naisten eduksi, ettei sen uskoisi olevan edes mahdollista kun puhutaan ns. tasa-arvoisesta yhteiskunnasta.

Itsellenikin esitettiin lastenvalvojan taholta sellaiset "laskelmat" että huh huh...
Sama koski/koskee tapaamisia ja niiden jäjestelyä + niistä aiheutuvia kuluja, työajan menetyksiä jne jen jne.. .

Oma eksäni muutti tytön toiselle paikkakunnalle ilman lupaani, ja elatus/tapaamis-sopimuksen vastaisesti, vaikka meillä on yhteishuoltajuus (eli LAIN MUKAAN hän ei voi menetellä näin). No, kysympä ns. lastenvalvojalta että mitäs nyt, niin vastaus on, että MINUN pitää hoitaa asia. Lastenvalvojalle tämä ei kuulu, koska lapsi ei enää asu täällä. Hohhoijaa...

Vieläkään ei ole tehty uutta lainvoimaista sopimusta, mutta vitut se ketään kiinnosta. Pääasia että maksan pirusti elatusmaksuja, maksan lapsen tapaamisisesta, sekä menetettynä työaikana että ihan puhtaasti autoilukuluina, ja exä tekee mitä huvittaa. Sanoi laki mitä tahansa, ja oli sopimukset mitä tahansa.

Annas olla, jos MIES toimisi samoin... olisi sekä poliisit että sosiaalitädit, että vouti kimpussa välittömästi, oli asuinkunta kenellä tahansa mikä tahansa. Semmosta tasa-arvoa.
 

scholl

Jäsen
Annas olla, jos MIES toimisi samoin... olisi sekä poliisit että sosiaalitädit, että vouti kimpussa välittömästi, oli asuinkunta kenellä tahansa mikä tahansa. Semmosta tasa-arvoa.

Vieläkö joku yli 400 sivun jälkeen ei ole hahmottanut sitä, ettei Suomessa ole mitään tasa-arvoa. Tämä on matriarkaalinen yhteiskunta, jossa miehiä kohdellaan väärin käytännössä kaikessa minkä naiset kerkiävät juonitella. Täysin sinisilmäistä edes haikailla jonkinlaisen tasa-arvon olemassaolosta ennenkuin miehet ryhdistäytyvät. Noissa hommissa pitää olla tosi tarkkana. Viimeistään kun naimisiin on menossa niin kaikki pitää laittaa paperille. Ei multa ainakaan kukaan muuttaisi veke.

Miehet on usein siinä mielessä hölmöjä, että ottavat naimisiin mennessä tunteita ja rakkautta mukaan kun taas naiset menevät laskelmoidusti ja miehelle sitten käy huonosti jossain vaiheessa. Eli kun totuus on se, että naiset ovat niitä, jotka pääasiassa avioliittoja jne. tarvitsevat ja mies pärjäisi ilmankin niin pitää kirjata ylös riittävän korkea vahingonkorvaus, joka tulee naisen maksettavaksi, jos avioliitto päättyy.
 

12961

Jäsen
Vieläkään ei ole tehty uutta lainvoimaista sopimusta, mutta vitut se ketään kiinnosta. Pääasia että maksan pirusti elatusmaksuja, maksan lapsen tapaamisisesta, sekä menetettynä työaikana että ihan puhtaasti autoilukuluina, ja exä tekee mitä huvittaa. Sanoi laki mitä tahansa, ja oli sopimukset mitä tahansa.

Annas olla, jos MIES toimisi samoin... olisi sekä poliisit että sosiaalitädit, että vouti kimpussa välittömästi, oli asuinkunta kenellä tahansa mikä tahansa. Semmosta tasa-arvoa.

Pari hyvää lapsuudenkaveria ovat olleet vähän vastaavassa tilanteessa, mutta ovat antaneet asian vain olla. Tulotkin saa minimoitua toimimalla yrittäjänä, ostaa sitten kaiken, jonka uskaltaa, firman nimiin (laitonta peitellyn osingon muodossa, mutta kovinkaan suuria tuloja ei käytännössä voida tällöin äidin taholta osoittaa, myös verotarkastuksen todennäköisyys minimaalinen). Metsään mennään kun itse toiminnan tarkoitus siirtyy lapsen edusta vittuilun puolelle.

Nimenomaisissa tilanteissa ovat ex-vaimot jääneet luuloistaan poiketen suhteellisesti nuolemaan näppejään, vaikka äijä elääkin melko leveästi.

Lapselle ko. toiminta ei ole oikein, riidat vain ovat olleet erittäin laaja-alaisia ratkaistaviksi ja kostonhimo kova. Pelko usein nähtävistä epätasa-arvoisista päätöksistä on ajanut asiat nykyiseen pisteeseensä, jossa isät eivät näe lapsiaan juuri lainkaan. Tässä on selvästi nykyisen systeemin varjopuoli. Toinen jopa kertoi elatusapuja koskevassa oikeudenkäynnissä, ettei häntä kiinnosta "vittuakaan" nähdä (tuolloin alle 1-vuotiasta) lastaan, pokkana myös lateli tulojensa "todistettavasti" alentuneen merkittävästi (nimellisesti n. 10t€/v, todellisuudessa voi lisätä ainakin 110t€).

Molemmat kaverit erosivat alle 35-vuotiaina, ja nykyisin viettävät suosiolla railakasta sinkkuelämää "pienin tuloin" ottaen mieuummin riskin veropetoksesta kuin lisämaksuista ex-emännälle.
 
Viimeksi muokattu:

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Arvasinkin, että en ole tämän sivuston ainoa isä, joka on törmännyt "vain lapsen etua ajavaan tasapuoliseen" lastenvalvojaan...

Oma eksäni muutti tytön toiselle paikkakunnalle ilman lupaani, ja elatus/tapaamis-sopimuksen vastaisesti, vaikka meillä on yhteishuoltajuus (eli LAIN MUKAAN hän ei voi menetellä näin). No, kysympä ns. lastenvalvojalta että mitäs nyt, niin vastaus on, että MINUN pitää hoitaa asia. Lastenvalvojalle tämä ei kuulu, koska lapsi ei enää asu täällä. Hohhoijaa...

Vieläkään ei ole tehty uutta lainvoimaista sopimusta, mutta vitut se ketään kiinnosta.
Sopimuksenne on siis kuitenkin muuttunut ajokilometrien (vaikka en tosin tiedä kuinka kaukana tuo eksäsi nykyinen paikkakunta ja nykyinen osoite sinulta on) kautta, joten 'pakkohan' uusi sopimus on tehdä. Lastenvalvojan kädet ovat ilmeisesti sitten sidotut (ihmettelisin miksi hän ei ohjannut sinua toisen lastenvalvojan pakeille, mutta kun olen nähnyt itse mitä se touhu miehille on, en ihmettele), mutta oletko kysynyt asianajajalta mitä mieltä hän on tästä?

Meidän sopimuksemme loppuun kirjattiin ainakin, että jos tulot tai menot muuttuvat sopimuksen aikana tai jos asuinolosuhteissa tapahtuu muutoksia (kuten muutto, talon myynti jne.), sopimus tarkistetaan. Jos ei siinä vaiheessa lastenvalvojaa jostain syystä kiinnostaisi, jos eksäni yrittäisi kieltäytyä uudesta sopimuksesta ja jos asuinolosuhteissa tapahtuisi selviä muutoksia, tiedän ainakin yhden asianajajan, jota kiinnostaisi siinä vaiheessa - ja sen jälkeen kiinnostaisi eksäänikin.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen vanhempieni likaisen avioeron kokenut ja mikään ei ole niin rasittavaa, kuin joutua kokemaan aivopesua molemmilta vanhemmilta. Faijani aloitti tosin aivopesun jo silloin, kun vanhempani olivat vielä olivat yhdessä eli ollessani noin 2-vuotias. Uhkailemalla, hakkaamalla ja kiristämällä hän sai minut otteeseensa, josta vapauduin vasta kymmenisen vuotta sitten.
Äitini suorittama aivopesu oli lievempää sorttia, mutta yhtä kaikki erittäin vittumaista. Yritä nyt siinä elellä jotenkin normaalia elämää, kun kumpikin vanhemmista yrittää mollata toisiaan.

Pahin jakso oli vuodet 1984-2000, jolloin sain kuulla todella paljon negatiivisia asioita kummastakin vanhemmastani. Varsinkin äidistäni. Nykyään olen tietoinen siitä, että faijani sairastaa skitsofreniaa, mutta asian sisäistäminen kesti aika kauan.
Toivon hartaasti, että ne ihmiset, jotka ovat suunnittelemassa eroa puolisoistaan, ottaisivat huomioon skidiensä tarpeet eivätkä sortuisi haukkumaan puolisoaan lapsilleen, sillä me lapset kyllä muistamme asiat. Vielä vuosikymmenien jälkeenkin.

Tuollainen aivopesu vain sekoittaa mielen ja saattaa pahimmassa tapauksessa aiheuttaa itsemurhahaluja.
 

Kaljurotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puhdistunut, Aholasta vapaa Ässät
Juu, kyllä itekin hiukkasen menin hämilleen. Jotenkin vain en voi uskoa, että juuri tämä tyttö olisi ihastunut minuun, mutta toisaalta miksikkäs pirussa se tuommoisia sanoi? Tämä on taas näitä tapauksia joissa pitää tutkia ennen kuin alkaa hutkia... Mutta ei minulla mitään sitä vastaan olisi, jos tyttö jotain haluaisi yrittää.

Vittu sun mitään kannata tutkia vaan nimenomaan nyt pitää hutkia kun torttu on tuoretta! Antaa poliisien sitten tutkia kuka on hutkinu ja ketä. Kättä konehuoneeseen jos kerta tollasia ehdottelee!
 
Viimeksi muokattu:

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Vittu sun mitään kannata tutkia vaan nimenomaan nyt pitää hutkia kun torttu on tuoretta! Antaa poliisien sitten tutkia kuka on hutkinu ja ketä. Kättä konehuoneeseen jos kerta tollasia ehdottelee!

No nyt repesin.. Vai että semmosta.

No kyllä tässä kumpikin ihan jopa täysi-ikäisiä ollaan. Eli ei tarvitse ainakaan poliisia, vältämättä, tutkimuksiin. Pitänee katsoa, jos vaikka tänään satumme samaan illanvietto paikkaan.

E. Niin ja en nyt ihan noin suoralla hyökkäys taktiikalla ole lähdössä illan matsiin.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Vittu sun mitään kannata tutkia vaan nimenomaan nyt pitää hutkia kun torttu on tuoretta!

Muistakaa nuoremmat majavanpamputtajat se, että pillu ei ymmärrä leikkiä. Olkaa siis varovaisia, että ette joudu maksamaan pillunvuokraa 18 vuoden ajan...

T: Lutikka - jolla ei ole enää muuta jäykkää kuin käytös...
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Molemmat kaverit erosivat alle 35-vuotiaina, ja nykyisin viettävät suosiolla railakasta sinkkuelämää "pienin tuloin" ottaen mieuummin riskin veropetoksesta kuin lisämaksuista ex-emännälle.

En kyllä osaa yhtään arvostaa tuontyyppistäkään käytöstä. Mutta kuvaavaa tällä ajalle... Oma 'hyvinvointi' ajaa kaiken muun ohi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös