Mainos

Naisasiat

• 7 595 694
  • 26 632

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kyse on suurimuotoista remonttia vaativan kiinteistön hankinnasta yhdessä nykyisen naisystäväni kanssa. Kuitenkin niin, että minä omistaisin ko. paikan yksin.

Tätä en oikein ymmärrä mikä naisystävän funktio on kiinteistökaupassa, jos kuitenkin omistat paikan yksin? En nyt muista tarkkaan onko uusi laki voimassa, joka takaa avopuolisolle oikeuden omaisuuteen, jos on osallistunut ko. omaisuuden esim. remontointiin merkittävällä panoksella(ei siis välttämättä rahallisesti). Naimisiin asi tuolta ohjalta en oleta nimimerkin enää hairahtuvan.

Sen verran fiksu olin jo exän kanssa, että rahat olivat selvästi erillään ja avioehto tehtiin. Muutenhan minulta olisi varmaan mennyt enemmänkin, ja nythän sentään varastetut esineet ja rahat sain melkein kaikki ilman pakkokeinoja takaisin. (varastamisella tarkoitan tässä yhteydessä kirjoja ja muuta selvästi minun omaisuuttani ollutta irtaimistoa, jotka ilman sopimusta olivat muuttaneet exän mukana ja lainaa joka minulta pyydettiin exän sedälle ilman aikomustakaan sitä maksaa).

Tästä 10 pointsia ja papukaijamerkki. Ymmärsin alkup. vuodatuksen väärin. Kun laput ovat täytettynä, on homman hoitaminen helpompaa, vaikka toinen osapuoli vetäisi omia latujaan.

"elättäminen" on aina hankala termi, ja kyllähän sitä parisuhteissa aina esiintyy. Ihan tasan kuin asiat eivät voi mennä. Eikä minulla ole mitään sitä vastaan kunhan se tapahtuu vapaasta tahdosta.

Tästä olen hieman eri mieltä. Jos pakottavia asianhaaroja ei ole(lapset, sairaus jne.), en lähtisi elättäjäksi. Tällä tarkoitan siis sitä, että jos puoliso on työelämässä, on hänen osallistuttava täydellä panoksella perheen elätykseen. Epätasapainoisesta raha-asioiden hoitamisesta tulee vain riitoja, kun sitä nettomaksajaa alkaa jossain vaiheessa vituttamaan.

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Googletuksen jälkeen korjaan, että kaipa tuo elatusvelvollisuus on teoriassa mahdollista, jos et halua asiaa oikeuteen asti viedä. Hämmästyttävää kumminkin.

Ei tuollaista asiaa kannata viranomaisten kautta mihinkään viedä, näytönkin kerääminen olisi vaikeaa ja asia on termin mukaisesti kuitenkin "vähäinen". Eli siinä olisi enemmän kyse kostamisesta ja kiukuttelusta kuin todellisesta hyödystä. Jos hänen moraalikäsityksensä on tuollainen, niin sitten on.

Mikä on naisystäväsi intressi tässä (muu kuin että hyvää hyvyyttään sen tekisi)? Sellaisiakin toki on.

Kyllähän siinä kuitenkin yhteisestä paikasta, jossa molemmat voisivat viettää aikaa ja harrastaa, lopulta asuakin yhdessä olisi kysymys, ja hän luottaa minun oikeudenmukaisuuteeni. Itse koen, että luottaa aiheesta.

Varmasti asioiden edetessä silti laadimme jonkinlaiset paperit turvaamaan kummankin panostuksia erimielisyyksien varalle. (tämä vastauksena siis myös Dynamolle ja mobylle)

Viestisi kaikkiaan kuulostaa kliinisen 'ulkopuoliselta', aivan kuin et itse olisi ollut mukana. Ymmärrän, että se voi olla myös suojakeino sille ettei tunteitaan tarvitsisi käsitellä. Eikä tietty tarvitsekaan näin keskustelupalstalla :) Mutta lähestymisesi aiheeseen oli sen verran erilkoinen, että se saattaa aiheuttaa lukijalle väärinymmärrystä. Pahoittelen, jos niin on käynyt.

Tuo on varmasti ihan totta, olen luonnostani viileän asiallinen ja harvemmin ilmaisen itseäni avoimesti tunnetasolla. Yritän myös tässä rehellisesti kuvata miten asiat ovat edenneet, jotta näkökulma ei olisi niin yksipuolinen kuin mitä se on kun kerrotaan vain toisen versio.

Uskon, että elävässä elämässä on kuitenkin terveellisempää kohdata tunteensa, vaikka ne tuskallisia olisivatkin. Kummalle olet enemmän katkera? Hänelle luottamuksen pettämisestä vai itsellesi hyväuskoisuudesta? Sekin on ratkaisevaa 'toipumisesi' ja tulevien suhteittesi kannalta.

Enemmän hänelle, minun mielestäni ei ole väärin luottaa ihmiseen jonka kanssa jakaa kotinsa. Se ei vaan saa olla virhe. Virhe olisi menettää kokonaan luottamuksensa ihmisiin ja parisuhteisiin. Nyt se on ollut todella lähellä, ja epäilyksen musta varjo hiipii aina silloin tällöin näköpiiriin vieläkin.

Teoriassa kyllä, käytännössä omalla kohdallani yhteinen tili (nk. taloustili) oli tyhjä ennen kuin ehdin 'Roman Vopat' sanoa :) Joskus käy niinkin, että raha on pienin eron tuomista murheista. Elämässä ei mitenkään voi varautua ihan kaikkeen.
Voimia ja kestävyyttä!

Meillä sillä yhteisellä tilillä ei ollut tuona hetkenä juuri mitään, oli muutenkin todella vähän käytetty joten se sai olla rauhassa. Olisi luultavasti saanut olla muutenkin, epärehellisyys ja hyväksikäyttö olivat tässä tapauksessa epäsuorempia.

Varmasti monilla on paljon karumpiakin kokemuksia, kuten kirjoitin omat murheet tuntuvat jotenkin aina läheisimmiltä vaikka niiden mitättömyyden loppu pelissä tunnistaa ja tunnustaakin.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tuollaista asiaa kannata viranomaisten kautta mihinkään viedä, näytönkin kerääminen olisi vaikeaa ja asia on termin mukaisesti kuitenkin "vähäinen". Eli siinä olisi enemmän kyse kostamisesta ja kiukuttelusta kuin todellisesta hyödystä. Jos hänen moraalikäsityksensä on tuollainen, niin sitten on.

Aivan varmasti näin. Hänen häpeänsä, ei sinun.

Varmasti monilla on paljon karumpiakin kokemuksia, kuten kirjoitin omat murheet tuntuvat jotenkin aina läheisimmiltä vaikka niiden mitättömyyden loppu pelissä tunnistaa ja tunnustaakin.

'Mikkään ei oo niin kippee ko miun kippee' sanoivat esi-isäni, ja hyvä sanonta tuo onkin :)

Nyt kuulostat jo inhimillisemmältä, joten uskon vakaasti että uskallat rakastua toistekin :) Onnea matkaan!

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
'Mikkään ei oo niin kippee ko miun kippee' sanoivat esi-isäni, ja hyvä sanonta tuo onkin :)

Nyt kuulostat jo inhimillisemmältä, joten uskon vakaasti että uskallat rakastua toistekin :) Onnea matkaan!

Kiitos lukemisesta ja erityisesti kirjoittamisesta sinulle ja muillekin. Eheyteen on vielä matkaa, mutta polku alkaa pikku hiljaa hahmottua. Voisi kai sanoa, että aamu sarastaa. Eikä takkutukan kyyneliin hukukaan heikko peikko, ei ainakaan vielä tällä kertaa.

Suosikkijoukkue
HIFK
Varsin mieluisaa nähdä, että täällä on vaihteeksi ihan asiaakin kirjoitettu, eikä pelkkiä ihmettelyjä siitä, miksi hameväen edustaja on mulkoillut hintelää peräkammarineitsyttä liikennevaloissa. Ketju on jälleen elossa, hienoa, jatkakaa.

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
eikä pelkkiä ihmettelyjä siitä, miksi hameväen edustaja on mulkoillut hintelää peräkammarineitsyttä liikennevaloissa.

No nämähän jutut ovat nuorten miesten naisasioiden "aatelia" tai no kuitenkin sitä mitä he/me pohdimme varmaankin eniten. Eli sitä, mitä siellä vastapuolen päässä pyörii. Kellekäs näin on päässyt käymään? Omat biljardikeppi-episodithan kalpenee kevyesti tämmösten rinnalla. :)

Pitäisiköhän olla muuten erikseen keski-ikäisten/isäpappojen/ukkomiesten naisasiat ja nuorten naisasiat? Saisitta ukkomiehet ja muut isät pohtia elatuksista ilman, että me nuoret keskeytäisimme teidän juttutuokioita typerillä jutuillamme siitä, mitä meille on tapahtunut.

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Pitäisiköhän olla muuten erikseen keski-ikäisten/isäpappojen/ukkomiesten naisasiat ja nuorten naisasiat? Saisitta ukkomiehet ja muut isät pohtia elatuksista ilman, että me nuoret keskeytäisimme teidän juttutuokioita typerillä jutuillamme siitä, mitä meille on tapahtunut.

En kannata ajatusta. Jos jostain avioliittoon liittyvistä asioista tulee enemmälti keskustelua, kannattaisi mielummin luoda "Avioliittoasiat" tms. ketju eikä mitään "vanhojen naisasiat". Kuitenkin ihmiset kypsyvät eri tavalla ja eri tahdissa. Moni hieman nuorempi henkilö saattaa olla samassa tilanteessa kuin nämä "vanhat" ja päinvastoin. Mielestäni menisi turhan sekavaksi, jos naisasioita käsitteleviä ketjuja olisi kaks tai kolme. Yhellä ketjulla sitä ollaan tähänkin asti pärjätty, niin eikös se ole hyvä näin?

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
En kannata ajatusta. Jos jostain avioliittoon liittyvistä asioista tulee enemmälti keskustelua, kannattaisi mielummin luoda "Avioliittoasiat" tms. ketju eikä mitään "vanhojen naisasiat". Kuitenkin ihmiset kypsyvät eri tavalla ja eri tahdissa. Moni hieman nuorempi henkilö saattaa olla samassa tilanteessa kuin nämä "vanhat" ja päinvastoin. Mielestäni menisi turhan sekavaksi, jos naisasioita käsitteleviä ketjuja olisi kaks tai kolme. Yhellä ketjulla sitä ollaan tähänkin asti pärjätty, niin eikös se ole hyvä näin?

No näin se tietenkin on. Mutta itseäni vähän ottaa pähän se, että täällä ei saisi nuoret keskustella ollenkaan, vaikka tyttöjën vilkuilusta(heh heh mikä höpsö termi), vaan aina pitää olla vähintään joku oikeuden paperi taskussa koskien naisia taikka jälkikasvua. Helvetti. Ei täällä kaikkien tarvitse olla mitään keskellä ihmissotkua eläviä juroja äijiä, jotka kuuntelevat Santanaa ja kittaavat sinä sivussa lasin jos toisen Chileläistä punaviiniä.

Anteeksi.

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Mutta itseäni vähän ottaa pähän se, että täällä ei saisi nuoret keskustella ollenkaan, vaikka tyttöjën vilkuilusta(heh heh mikä höpsö termi), vaan aina pitää olla vähintään joku oikeuden paperi taskussa koskien naisia taikka jälkikasvua.

No tuskin tuota kukaan on suoranaisesti lähtenyt kieltämään mitään. Itsellänikin on joskus tullut vastaan monessa ketjussa keskustelua, joka ei itseäni kiinnosta ja olen ne sitten jättänyt vain lukematta. Itse kyllä pääosin olen aina tykännyt tästä naisasia-ketjusta. Monista tarinoista pystyy vähän ottamaan itsekkin oppia ja ajattelemaan omaa tilannetta.

Mitä tulee omiin naisasioihin, niin tällä hetkellä on kyllä aika hiljaista sillä rintamalla. Eihän tuo liiemmin haitanne, mutta vähän harmittaa kun yhet "varmat" treffit jäikin pois, kun nainen vähän jänisti tai jotain. Rinta kohti uusia pettymyksiä ja eihän tää sinkkuus mitään tervanjuontia ole, kun niin pitkään suhteessa olin.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
No nämähän jutut ovat nuorten miesten naisasioiden "aatelia" tai no kuitenkin sitä mitä he/me pohdimme varmaankin eniten. Eli sitä, mitä siellä vastapuolen päässä pyörii. Kellekäs näin on päässyt käymään? Omat biljardikeppi-episodithan kalpenee kevyesti tämmösten rinnalla.
Tuo kyseinen tapaus viittaa erääseen tiettyyn palstalaiseen, joka on tiettävästi - omassa maailmassaan - reilusti yli kolmekymppinen ja kammoksuu naisia. Niin että rohkeesti vaan anatsut ja muutkin jakamaan naisasioitaan tässä ketjussa vanhaan malliin, en minä ainakaan teitin juttujanne tuomitse, päinvastoin.

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Tuo kyseinen tapaus viittaa erääseen tiettyyn palstalaiseen, joka on tiettävästi - omassa maailmassaan - reilusti yli kolmekymppinen ja kammoksuu naisia. Niin että rohkeesti vaan anatsut ja muutkin jakamaan naisasioitaan tässä ketjussa vanhaan malliin, en minä ainakaan teitin juttujanne tuomitse, päinvastoin.

Jahaas. No tämä hyvä. Raportoin sitten, kun tarvetta siihen on. =)

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olisi tuossa tunnin päästä treffit muuannen balettitanssijan kanssa. Pitää minua jo valmiiksi hulluna, että vaikuttaa siis tervepäiseltä kolmikymppiseltä naiselta. Notkeuttaan en aio tänään testata, sillä loiventava ja Painajainen perheessä on loppuillan menu.

Sitä vain, että on näemmä dödö finito. Ihan kokonaan, kaikki! Vaan huomasin, että tässä uudessa kämpässäni (muutin 4 päivää sitten) on näemmä tuollaista WC-hajustetta. Vanille Bourbon - Eau de Toilette siinä lukee. Sitä sipaisin kainaloihini, nin jopahan tuli jännän vaniljainen tuoksu.

Ei ole olemassa ongelmia, on vain tilanteita ilman ratkaisuja!

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Heh heh. Taitaapa olla käynnyt niin, että tämä tyttö jota lähestyin kesällä, on kertonut kaverieilleen tästä lähestymisestä. Huomasin tämän, kun vähän kuulin heidän jutteluaan viereisestä pöydästä. En osaa sanoa, että onko hän kiinnostunut, mutta voi kai sanoa, ettei ihan huonostikkaan asiat tuntuneet olevan. Kaikista parastahan tässä on se, että hänen kaverinsa kehui minua hänelle. Ne kertojatytöt ovat sitten hienoja ihmisiä. Yksi varsinkin, mutta hän on puhdas kaveri. Mutta perkele vie, onkohan tässä vielä sittenkin saumoja? =) Kirjoitusten jälkeen uutta matoa koukkuun...

scholl

Jäsen
Tuo kyseinen tapaus viittaa erääseen tiettyyn palstalaiseen, joka on tiettävästi - omassa maailmassaan - reilusti yli kolmekymppinen ja kammoksuu naisia.

Mikäli viittaat minuun niin en kammoksu naisia, enkä omaehtoisesti ole lähtenyt sitä gurun asemaa hakemaan, joka minun harteilleni asetetaan.

Talouselämässähän kerrottiin (oliko se nro 25), että sosiaaliset taidot on eriasia kuin se onko sosiaalinen. Minä esim. en jaksa olla roskasakin kanssa tekemisissä tai ihmisten, jotka eivät ole millään tavalla innostavia. Kävin la Midnightrunissa. Se oli oikeasti kivaa. Siellä kun esim. oli naisia, jotka juoksevat lähemmän 40min kympin niin tiedän, että lähtökohtaisesti heissä on jotain sisältöä. Ei ole ihan vetelä tyyppi, joka imee minustakin energian, jos pystyy tuolla tavalla juoksemaan. Silloin se lähtökohta, että henkilö on kondiksessa voi tarkoittaa sitäkin, että kroppa on kondiksessa ja sitten riippuen siitä, millainen henkilö muuten on niin se voi olla kiinnostavakin. Suomessa on vain sellainen keskinkertaisuuden ihannointi, minkä takia noita potentiaalisia naisia on hyvin vähän.

Osinhan on kyse lahjakkuudesta, mutta jos meillä olisi kilpailuhenkisempi kulttuuri, jossa arvostettaisiin menestymistä niin silloin opiskeluissa ja harrastuksissa naisetkin olisivat valmiita mahdollisesti tekemään töitä ja haluaisivat pärjätä hyvin. Silloin he todennäköisesti olisivat mielenkiintoisempia persoonia, eivätkä mitään vätyksiä, jotka katsovat Salkkareita. Alan olla aika kypsä Suomeen ja suomalaisiin. Paskamaa kertakaikkiaan.

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Osinhan on kyse lahjakkuudesta, mutta jos meillä olisi kilpailuhenkisempi kulttuuri, jossa arvostettaisiin menestymistä niin silloin opiskeluissa ja harrastuksissa naisetkin olisivat valmiita mahdollisesti tekemään töitä ja haluaisivat pärjätä hyvin. Silloin he todennäköisesti olisivat mielenkiintoisempia persoonia, eivätkä mitään vätyksiä, jotka katsovat Salkkareita. Alan olla aika kypsä Suomeen ja suomalaisiin. Paskamaa kertakaikkiaan.

Tähän on pakko tarttua. Suomihan on kärkimaita monessa tutkimuksessa, niin eikös tää vie hieman pohjaa tältä väitteeltä. Ja jos haluaa nopeesti juoksevia naisia lähelleen, niin Afrikka taitaa olla sopiva paikka. Ja eikös kyseistä maata hieman kehitysmaana pidetä?

Oma naiskuvio on erittäin miellyttävä. Asiat menee todella hyvin, ei mitään valittamista oikeestaan mistään. Erittäin urheilullinen ja hyvään ammattiin on tulevaisuudessa kovat halut. Nainen jonka kanssa on helvetin mukava aikaa viettää. Asiat on siis niin hyvin ku olla vaan voi.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nyt ymmärrän schollia paremmin. Astelin eilen normaalia siistimmissä kuteissa asemalla, kun oli oikein ulkomaisia asiakkaita päivällä palaverissa. En ole varma, näkyikö paitani logo takin alta, mutta ihan selvästi se n. 60-vuotias nainen tuijotti minua, kehtasi vielä hymyillä sieltä lasin takaa.

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt ymmärrän schollia paremmin. Astelin eilen normaalia siistimmissä kuteissa asemalla, kun oli oikein ulkomaisia asiakkaita päivällä palaverissa. En ole varma, näkyikö paitani logo takin alta, mutta ihan selvästi se n. 60-vuotias nainen tuijotti minua, kehtasi vielä hymyillä sieltä lasin takaa.

No, ethän sää voi lopettaa kertomustasi tuohon! Miten tilanne kehittyi tämän puumanaisen kanssa?

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Puuma, ahma, whatever, jäi sinne kuppilaan särpimään oluttaan. Oli siis joku satunnainen matkaaja, ei VR:n täti.

Suosikkijoukkue
HIFK
...enkä omaehtoisesti ole lähtenyt sitä gurun asemaa hakemaan, joka minun harteilleni asetetaan.
Guru? Oliko tää joku huumoriketju?

Alan olla aika kypsä Suomeen ja suomalaisiin. Paskamaa kertakaikkiaan.
Tyhjiä sanoja taas kerran. Voihan se olla, ettei tämä syrjäinen härmälä koskaan toivu siitä, että poistut kotimaan rajojen ulkopuolelle pysyvästi, mutta ainakin itse olisin valmis ottamaan sen riskin. Saisivat keskinkertaiset retalenaisetkin elää rauhassa.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Minä esim. en jaksa olla roskasakin kanssa tekemisissä tai ihmisten, jotka eivät ole millään tavalla innostavia.

Älä puhu paskaa. Olethan täälläkin lähes päivittäin tekemisissä roskasakin kanssa ja varsinkin niiden jotka eivät todellakaan ole innostavia. Koita edes vetää tuota pöljää roolia uskottavasti. Sut on punnittu.

julle-jr

Jäsen
Schollin jutut ovat usein ihan hyviäkin huomioita sisältäviä, olkoonkin, että kirjoituksissa on lähes aina provosoiva sävy. Minua kuitenkin hieman ihmetyttää se, että miksi scholl jättää niin usein vastaamatta hänelle esitettyihin vastakommentteihin ja jatkokysymyksiin. Itseään erityisen sivistyneenä pitävän henkilön kohdalla tämä on jossain määrin ristiriitaista. Joku voisi jopa pitää sellaista keskustelukäyttäytymistä epäkohteliaana, eikä lainkaan sivistyneenä.

Tai kai tämän voi kuitata sillä, että scholl ei keskustele retaleiden kanssa, mutta miksi hän sitten heittää provosoivia kommenttejaan retaleiden tartuttavaksi?

Ja jos haluaa nopeesti juoksevia naisia lähelleen, niin Afrikka taitaa olla sopiva paikka. Ja eikös kyseistä maata hieman kehitysmaana pidetä?

Missäs se Afrikka-niminen maa sijaitsee? En ole itse törmännyt kuin tuon nimiseen maanosaan. Eivätkä afrikkalaiset edes ole muistaakseni viime vuosina kovin hyvin pärjänneet, kun on kisailtu siitä, kuka nainen juoksee nopeiten. Yleensä ne parhaat ovat tulleet USA:sta ja Jamaikalta. Afrikkalaisnaiset puolestaan eivät ole kovin nopeita, mutta jaksavat kyllä juosta pirun pitkälle.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Nyt alkaa näkyä valoa tänne putken päähänkin. Tapasin tässä taannoin erään yksinhuoltajan ja tänään tavattiin sitten ihan ajan kanssa. Lupaavalta vaikuttaa. Ihan rauhassa eteenpäin ja annetaan ajan kulua, mutta hiljainen minua nuorempi nainen näytti olevan kuitenkin ihan kiinnostunut meikäläisestä. Which was nice.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy