Naisasiat

  • 7 519 729
  • 26 580

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Sorry Rommeli. Nyt sua viedään 110 lasissa.

Sitäpaitsi, schollhan on jo kertonut ettei pidä lapsista ja ettei hänen geeneihiinsä verrattavaa naista ole löytynyt ja tuskin löytyykään.

Hyvin vetää rooliaan, ei siinä mitään.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Sorry Rommeli. Nyt sua viedään 110 lasissa.

Sitäpaitsi, schollhan on jo kertonut ettei pidä lapsista ja ettei hänen geeneihiinsä verrattavaa naista ole löytynyt ja tuskin löytyykään.

Hyvin vetää rooliaan, ei siinä mitään.

Niinhän taisin jo tässä ketjussa muutama päivä sitten epäilläkin, ettei tuollaisia juttuja suoltava voi olla enää tosissaan.
 

julle-jr

Jäsen
Toki olen myös kiistattomasti älykkäämpi kuin he eli evoluutio on mennyt ikäänkuin hieman eteenpäin
Miten muka evoluutio on mennyt eteenpäin? Evoluution eteenpäin meneminen kyllä on jo minusta huono termi, mutta ei nyt takerruta siihen. Mutta siis, juurihan sanoit, että älykkäämmät lisääntyvät vähemmän. Evoluution peruskulmakivi taas on se, että osa yksilöistä on varustettu ominaisuuksilla, joiden ansiosta he lisääntyvät muita yksilöitä enemmän. Näin myös heidän geeninsä periytyvät keskimääräistä enemmän ja siten lajit kehittyvät tiettyyn suuntaan. Jos siis sinun ominaisuutesi ovat sellaisia, että lisäännyt muita vähemmän, niin miten muka evoluutio on "mennyt eteenpäin"? Eikö tilanne ole ennemminkin päinvastainen?

Vai onko evoluutiolla mielestäsi joku päämäärä, kuten jonkun yksittäisen lajin, tässä tapauksessa ihmisen, älykkyyden määrän kasvu? Minä ainakaan en ole tällaista teoriaa ennen kuullut. Paitsi tietysti, jos älykkyys auttaa saamaan enemmän jälkeläisiä. Mutta nyt kuitenkin sanoit, että älykkäät saavat vähemmän jälkeläisiä.

Vai oliko tässä jutussasi joku sarkasmikoukku, eli yrititkö noin urpolla väitteellä osoittaa, että olet tyhmä ja siksi lisäännyt paljon, eli "evoluutio on mennyt eteenpäin"?
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Vai oliko tässä jutussasi joku sarkasmikoukku, eli yrititkö noin urpolla väitteellä osoittaa, että olet tyhmä ja siksi lisäännyt paljon, eli "evoluutio on mennyt eteenpäin"?
schollin Paris Hilton -värityskirja ei taida käsitellä evoluutioteoriaa tai luonnontieteitä yleensäkään.
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
- se ei ole kuitenkaan pelkästä pitämisestä kiinni, paljonko ihmiset hankkivat lapsia, vaan fiksut ihmiset ovat usein kiireisiä. Heillä ei ole niin paljon aikaa nussimiseen kuin vaikkapa talkkareilla, joilla ei ole mitään sisältöä elämässään. Niinpä ei ole ihme, että esim. yksi ystäväni asuu taloyhtiössä, jossa talkkarilla on peräti neljä lasta.

Joukun pitäisi vinkata tälle talkkarille jatkoajasta, saisi raukka hiukan sisältöä elämäänsä. Eikä menisi sitte kaikki aika siihen nussimiseenkaan.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Yksi pointti, miksi älykäs ihminen ei pidä lapsista on se, että lapsi on yleensä ei-älykäs. Siis kuka jaksaa jutella jotain pienten lasten kanssa. Toinen asia on se, että suhteellisen fiksu ihminen haluaa käyttää aikaansa esim. rauhassa lukemiseen tai kirjoittamiseen ja se tarkoittaa silloin äärimmäistä työrauhaa iltaisin/öisin. Silloin ei tulla mitään mussuttamaan tai kitisemään siihen tai muuten häiritsemään.

Siis mitä vittua sinä oikein selität? Tämä lienee typerintä paskaa mitä olet tänne koskaan tuottanut. Älä vaan koskaan hanki lapsia. Tee meille kaikille palvelus.
Scholl on kirjoittanut paljon typerämpääkin, jos tuon tekstin lukee scholl-suodattimet päässä. Kaikki eivät pidä lapsista. Minäkään en viihdy lasten seurassa, enkä saa lasten kanssa juttelemisesta mitään irti. Keskustelun aiheet eivät yleensä ole kiinnostavia. Lapset eivät vielä osaa soveliasta käytöstä, joten ikinä ei tiedä, mitä ne tekevät.

Fiksuuden liittäminen lapsista pitämättömyyteen on typeryyttä. Ihmiset vain pitävät erilaisista asioista.

Minulla on onneksi vielä aikaa muuttaa mielipidettäni ennen kuin lastenteko tulee edes ajatuksen tasolla ajankohtaiseksi. Tiedän kuitenkin usean ikäiseni ja jopa nuoremman hankkineen jo lapsen. Jos minä kuulisin vahingon tapahtuneen, juoksisin. Lujaa.
 
Tiedän kuitenkin usean ikäiseni ja jopa nuoremman hankkineen jo lapsen. Jos minä kuulisin vahingon tapahtuneen, juoksisin. Lujaa.

Minä olen taas sitä mieltä, että jos noin suuri vahinko sattuisi omalle kohdalle, siitä pitäisi ottaa oma vastuu, eikä lähteä karkuun juoksemaan. Ei se karkaaminen välttämättä ole paras vaihtoehto, koska varmasti sitä asiaa miettii sitten vanhemmalla iällä, että olisiko sittenkin pitänyt jäädä eikä lähteä karkuun. Vaikeita asioita varmasti tällaiset jutut varsinkin nuoressa iässä ja niinhän se on, että jokainen tekee juuri niin kuin tuntuu parhaalta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Toinen asia on se, että suhteellisen fiksu ihminen haluaa käyttää aikaansa esim. rauhassa lukemiseen tai kirjoittamiseen ja se tarkoittaa silloin äärimmäistä työrauhaa iltaisin/öisin. Silloin ei tulla mitään mussuttamaan tai kitisemään siihen tai muuten häiritsemään.
Ja koska kintereilläsi ei kukaan turhake mussuta tai kitise, niin olet saanutkin rauhassa keskittyä lukemiseen ja kirjoittamiseen. Jatkoajan keskustelupalstalla.

scholl kirjoitti:
...fiksut ihmiset ovat usein kiireisiä. Heillä ei ole niin paljon aikaa nussimiseen kuin vaikkapa talkkareilla, joilla ei ole mitään sisältöä elämässään.
Joo, luuseritalkkarit ne vaan naida naksuttaa päivät pääksytysten, kun samaan aikaan neitsyt-scholl laittaa koko kapasiteettinsa likoon päivittäin, Jatkoajan keskustelupalstalla. Talkkari antaa kaikkensa, jolloin nainen/naiset ovat tyytyväisiä. Scholl antaa kaikkensa, jolloin scholl on tyytyväinen, koska on Jatkoajan keskustelupalstan ahkerin kirjoittaja. Samalla myös naiset ovat tyytyväisiä. Win-win.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
... kesällä Helsingin yöelämässä yksi tuttu nainen tuli valittamaan, että paikka on ahdistava, kun kaikki miehet kuulemma tuijottavat häntä. Vastasin siihen, että itse en ainakaan ole ketään tuijottanut, enkä aio tuijottaa. Tulin vain viihteelle ja ottamaan kavereiden kanssa muutamat juomat. Totuus ei ollut tässäkään tapauksessa kuitenkaan hyvä juttu, vaan nainen väitti, että olen jotenkin androgyyninen, kun en tuijottele. Siis mitä vittua. Näyttäisi nyt ensin minulle vaikka edes yhden mielenkiintoisen naisen sieltä niin palataan sitten asiaan.

Tätä olen vuosien ajan ihmetelly: Monista naisista yksi maailman kamalimpia asiaoita on se, että miehet "tuijottavat". Sitä kamalampaa on vain se hetki kun miehet eivät enää tuijota. Eihän tässä ole mitään logiikkaa. Ensin valitetaan tuijotuksesta ja sitten kun vuosin kuluessa se loppuu on tämä maailmanloppu. Olisivat vaan tyytyväisiä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tätä olen vuosien ajan ihmetelly: Monista naisista yksi maailman kamalimpia asiaoita on se, että miehet "tuijottavat". Sitä kamalampaa on vain se hetki kun miehet eivät enää tuijota. Eihän tässä ole mitään logiikkaa. Ensin valitetaan tuijotuksesta ja sitten kun vuosin kuluessa se loppuu on tämä maailmanloppu. Olisivat vaan tyytyväisiä.
Olen varmaan sanonut tämän joskus ennenkin, mutta se riippuu siitä minkälainen mies tuijottaa. Jos mies on pitkä ja komea, niin se saa tuijottaa. Muut ei. Ei varsinkaan rumat miehet.

Miehen luonnollisestikin tulisi tietää minkälaisista miehistä se katselun kohteena oleva nainen pitää ja olla katselematta jos ei itse kuulu tähän ryhmään.

No ok, ymmärrän jos jostain limaisesta tuijottamisesta ei välitä, mutta kyllä se nyt tulisi vaan kestää, että miehet vilkuilee perään tai tarkistaa katseellaan nopeasti rinta- ja takapuoliosastot. Se nyt on lähes poikkeuksetta vaistomainen juttu johon miehet "syyllistyy". Osa totta kai osaa tehdä sen huomaamattomammin kuin toiset, mutta ei siinä itsessään ole mitään väärää. Etenkin kun naiset kiinnittää itsekin huomiota miesten ulkonäössä eri asioihin ja jauhaa keskenään niistä.
 

scholl

Jäsen
Mitä mieltä? Kokemuksia? Sivusta nähtynä?

Olin kaverini luona käymässä Saksassa viime talvena yhden yhteisen kirjaprojektin tiimoilta ja naisasia tuli puheeksi. Hän oli sitä mieltä, että ns. kympin nainen on helpompi hurmata kuin joku seiskan kasin nainen (viivi pumpanen tms.), koska hyvin harva lähestyy niitä oikeasti kauniita naisia. Kasin naiset saavat kaikista eniten huomiota miehiltä ja kuvittelevat olevansa kaikista kauniimpia. Eli jos sinulla on hyvä itseluottamus ja tiedät, että olet itse hyvä tyyppi ja hyvä monissa asioissa niin mikset voisi seurustella oikeasti todella kauniin naisen kanssa. Ajattelet asiaa niin, että se nainen on sitten hyvä kauneudessa, jos sinä olet hyvä jossain muussa. Silloin olette yhteensä samalla viivalla.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Tätä olen vuosien ajan ihmetelly: Monista naisista yksi maailman kamalimpia asiaoita on se, että miehet "tuijottavat". Sitä kamalampaa on vain se hetki kun miehet eivät enää tuijota. Eihän tässä ole mitään logiikkaa. Ensin valitetaan tuijotuksesta ja sitten kun vuosin kuluessa se loppuu on tämä maailmanloppu. Olisivat vaan tyytyväisiä.

Tismalleen näin. Huvittavaa tosiaan, että tulevat kertomaan kuinka heitä tuijotetaan. Mitähän tuohonkaan voi muuta, kuin luvata itse katsoa aivan muualle koko ilta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tismalleen näin. Huvittavaa tosiaan, että tulevat kertomaan kuinka heitä tuijotetaan. Mitähän tuohonkaan voi muuta, kuin luvata itse katsoa aivan muualle koko ilta.
Siihen pitää vastata, että se johtuu tisseistä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä olen vuosien ajan ihmetelly: Monista naisista yksi maailman kamalimpia asiaoita on se, että miehet "tuijottavat". Sitä kamalampaa on vain se hetki kun miehet eivät enää tuijota. Eihän tässä ole mitään logiikkaa. Ensin valitetaan tuijotuksesta ja sitten kun vuosin kuluessa se loppuu on tämä maailmanloppu. Olisivat vaan tyytyväisiä.

Riippuu miehestä ja tuijotustavasta. Epäsiistin kuolaporsaan tuijotus ahdistaa ja saa aikaan epämiellyttävän fiiliksen. Toisaalta, vaikka mies olisi kivan näköinen ja fiksun oloinenkin, liian "rohkea" tuijotus saa olon vaivautuneeksi. Mies antaa näin ollen itsestään vähän retardin vaikutelman. Tulisivat mielummin reippaasti puhumaan, jolloin voisi ystävällisesti todeta, että kiitos vain, muhun ei kannata katseita tuhlata, joten move on. Koska aika harva nyt kuitenkaan pelkästä katsomisen ilosta tuijottaa, siis nimenomaan tuijottaa, vaan taustalla on usein ihan muut agendat.

Sekään ei kyllä ainakaan omalla kohdallani pidä paikkaansa, että asiat olisi päin persettä, jos ja kun kukaan ei yhtäkkiä tuijotakaan. En käy ravintoloissa keräämässä katseita, vaan viihtymässä kavereiden kanssa. Lisäksi, mä olen ainakin sellainen paskamagneetti, joka kerää jostain ihmeellisestä syystä aina niiden kaikkein urpoimpien katseet ja jutut, että ihan on mukava yllätys, jos kukaan ei tuijotakaan.

Pikku flirtti on sitten eri asia, mutta siihen tarvitaan kaksi, vaikka toinen voi kyllä sen helposti aloittaakin. Mutta se vaatii sitä, että molemmat ovat messissä.
 

scholl

Jäsen
Koska aika harva nyt kuitenkaan pelkästä katsomisen ilosta

Kyllä se kateudesta on. Miehet ja naiset. Muistan jo opiskeluajoilta sen, kun kännykät olivat hyvin harvinaisia NMT loppuvaiheissa ja vielä silloin, kun GSM tuli niin moni tuijotti ja valittivat sitten muille siitä, että mikä tyyppi toi muka on, kun tarvitsee kännykkää. Joku otti jopa kerran kengän pois jalastaan ja yritti matkia puhumista sillä. Samoin jotkut tuijottavat sen vuoksi, kun väittävät, että on muka jotain tiiviitä kaveriporukoita, joihin ei muka pääse mukaan. Itse olen kyllä sitä mieltä, että parempi vain, että tuollaiset tuijottajat eivät tule rohkeasti juttelemaan. Kuka haluaa jutella sellaisten kanssa. Tai sitten pitäisi olla sellainen jonkinlainen esijuttelija eli henkilö, jolle tyyppi juttelee ensin, ettei minun esim. tarvitsisi suoraan jutella tuijottajan kanssa. En muutenkaan jaksa jutella vieraiden ihmisten kanssa jossain baarissa. Mitä järkevää sanottavaa niillä muka olisi. En kyllä juuri koskaan juttelekaan ellei kyseessä ole vaikkapa joku Saksan matsi ja juttelu liittyy siihen yhdessä joukkueen kannattamiseen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Koska aika harva nyt kuitenkaan pelkästä katsomisen ilosta tuijottaa, siis nimenomaan tuijottaa, vaan taustalla on usein ihan muut agendat.
Jaa. En ole kyllä samaa mieltä. Kyllä nyt itse vilkuilen silmää miellyttävien naisten perään, vaikka en nyt ajattelisi, että juuri tuosta irmelistähän olisi tyttöystäväksi. Tiedä sitten muista, mutta itse tykkään ihailla kauneutta noin ylipäätään. Toki ei se nyt mitään intensiivistä ja tiivistä tuijottamalla tuijottamista merkkaa, vaan asiat voi tosiaan tehdä vaivihkaa vilkaisten. Huomaa sitten toinen sen tai ei. Ei luulisi kenenkään habitusta vahingoittavan noin luonnollinen toiminta? Onhan sitä jotain pientä silmäpeliäkin joskus ollut esim. baarissa tai kauneuden etäihailua, eikä senkään tarvitse johtaa välttämättä yhtikäs mihinkään. Ihan omaksi ilokseen voi tehdä noin. Luulisi nyt ihmisen olevan tyytyväinen, jos oma ulkomuoto viehättää ja saa vaivihkaisia katseita.

Niin ja edelleen väitän, että naiset harrastaa ihan samaa itseään miellyttävien miesten kohdalla, joten mitään syytä valittamiseen ei ole.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjoitinkin nimenomaan tuijottamisesta, en hienovaraisesta katselusta. Nämä kaksi asiat ovat täysin eri asioita. Jos huomaan jonkun katsovan "sillä silmällä" hienovaraisesti, voin jopa hymyillä takaisin, jos katseet kohtaavat. Varattuna ihmisenä pitää kuitenkin olla tarkkana, ettei hymyile niin, että toinen kokee minun tarkoittavan jotain muuta kuin ns. kohteliasta hymyä.

Ja kyllä, naisetkin katselevat miehiä. Olen itsekin syyllistynyt jonkun takapuolen tuijottamiseen, joka sekin on noloa ja ei-tarkoituksellista. Joten pyydän kaikilta niiltä hyväpyllyisiltä miehiltä nöyrästi anteeksi, joita olen vuosien varrella tuijottanut ja jäänyt siitä kiinni. Siistit pakarat silti.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
pyydän kaikilta niiltä hyväpyllyisiltä miehiltä nöyrästi anteeksi, joita olen vuosien varrella tuijottanut ja jäänyt siitä kiinni. Siistit pakarat silti.
Kiitos, saat anteeksi.

Monesti en katsele ollenkaan naisia vaan joskus on päiviä, jolloin katselen. Silloin saattaa tapahtuakin, sillä teorian on hyvä johtaa käytäntöön eikä vain jäädä siihen. Tammikuussa katselen paljon vähempi - jos ollenkaan - kuin heinäkuussa. Joskus vastaan tulee melkoisen ruma nainen, ei sellainen läski ja plösö reppanaretardi vaan sellainen, jolla on aivot, kunnianhimoa on, mutta nainen on vain ruma, ei kelpaisi vaimoksi. Sellaisillekin joskus annan iloisen flirtintapaisen, koska harva heitä taitaa katsella, paitsi ehkä jotkut keski-ikäiset kaljamaharunkkarit. Se katse voi merkitä noille naisille yllättävänkin paljon, ainakin hetkeksi. Olkoot se sitten minun kehitysapuani.
 

Seventeen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä on kyllä todella huikea ketju, olen lukenut tätä aina silloin tällöin, mutta nyt täytyy avautuakin: Itsellä on sellainen tilanne parisuhteessa että parin vuoden jälkeen on vaan kyllästynyt suhteeseen. Ei ole oikeastaan mitään erityistä syytä tai yksittäistä asiaa mihin on kyllästynyt, ei vaan kokonaisuus kiinnosta. Huolestuttavinta tässä on se että kaikki on periaatteessa ihan ok ja suht helppoa ja saan tästä suhteesta kaikkea mitä tarvitsen ja enemmän kuin ansaitsikaan, mutta ei vaan kiinnosta. Tälläistä käynyt ennenkin, mutta nyt tilanne tuli ihan yllättäen itsellekkin.

Onko se ihan normaalia että kun pääsee sellaiseen tilanteeseen mistä on haaveillut ja hieman enemmänkin niin sitten se ei riitäkään ja siihen kyllästyy? Sitä alkaakin kaipaamaan täydellistä riippumattomuutta ja jotain muuta vaikkei parempaa tilannetta luultavasti tulisikaan.

Voiko ihminen tulla ihan tuosta vaan tunteettomaksi toista kohtaan vaikkei olisikaan mitään toista suhdetta taustalla, tai jos ei haikaile kenenkään muun perään.

Sitä olen myös miettinyt että olenko vaan sellainen joka elää ihastumisesta ja toiseen ihmiseen tutustumisesta ja kokee vaan tänä aikaina tunteita, mutta kun tämä vaihe menee ohi, ei tunne juuri mitään toista kohtaan ja alkaa etsimään muita kiinnostavia asioita, esim. selaa teksti tv:tä vaikka voisi harrastaa hyvää seksiä makuuhuoneessa. Onko tämä ihan normaalia? olen pitänyt itseäni välillä liian fiksuna parisuhteeseen, mutta voiko se olla myös sitä että olen liian tyhmä siihen? Ja onko se ihan hyväksyttävää lopettaa suhde vaikkei siinä mitään vikaa olisikaan?

nimim. tunteeton.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yllämainittu taitaa olla joillakin ihmisillä hyvinkin tavallista, eli nk. 'voi kun olis viulu, voi kun osais soittaa' -syndrooma. Ensin tekee hirveän määrän työtä saadakseen haluamansa, ja kun sen sitten saa, ei se niin hienolta tunnukaan.

C'est la vie.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
No niin, tällaista tapahtui sitten tänään...

Eräs oikein hyvänäköinen tyttö tuuppasi tai oikeastaan heitti piru vie minun penaalin lattialle, mutta mikä tästä tekee erikoisen on se, että hän sanoi sen jälkeen, että toivoi salaa minun koskevan häneen. Olin hieman hämillään, varsinkin kun se kommentti tuli juuri häneltä. Mitä tämä tällainen "kiusaaminen" tarkoittaa? :)
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
No niin, tällaista tapahtui sitten tänään...

Eräs oikein hyvänäköinen tyttö tuuppasi tai oikeastaan heitti piru vie minun penaalin lattialle, mutta mikä tästä tekee erikoisen on se, että hän sanoi sen jälkeen, että toivoi salaa minun koskevan häneen. Olin hieman hämillään, varsinkin kun se kommentti tuli juuri häneltä. Mitä tämä tällainen "kiusaaminen" tarkoittaa? :)

Eiköhän siellä haluta että sinun HB päätyy ihan sille tarkoitettuun penaaliin. Päätä patteriin ja kuivana kakkoseen. Röhmyä reikään. Tamppaa sitä ku tunkkasta mattoa. Polje kuin tulpatonta mopoa jne...

Tai sitten se on vaan joku ketä tykkää koskettelusta. Vitustako näitä tietää
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Mitä tämä tällainen "kiusaaminen" tarkoittaa? :)

Varmaankin pitkälti samaa mitä obi-wanikin ehdotteli. Tyttö on vissiin vähän ihastunut sinuun tai jotain vastaavaa. Rohkea ele tytöltä sanoa noin suoraan, että hän toivoi sinun koskettavan häneen. Ei minun nuoruudessa tuollaista tapahtunut ainakaan omalle kohdalleni, kun olin sinun ikäinen. Eiköhän tuo homma aukene enemmän ajan kanssa.
 
Talkkari antaa kaikkensa, jolloin nainen/naiset ovat tyytyväisiä.

Kyllä täytyy melko erikoinen nainen olla, jos on tyytyväinen siihen, että saa tehdä lapsia talonmiehen kanssa. Eipä voi ainakaan väittää, että omien lasten geenien ja tulevien mahdollisuuksien optimointi liikoja kiinnostaisi.

Olen varmaan sanonut tämän joskus ennenkin, mutta se riippuu siitä minkälainen mies tuijottaa. Jos mies on pitkä ja komea, niin se saa tuijottaa. Muut ei. Ei varsinkaan rumat miehet.

Väittäisin, että ero on tässä se, että pitkä ja komea mies ei tuijota, vaan vilkuilee. Käsittääkseni sen "öögan heiton" elikkäs silmäpelin periaate on nimenomaan se, ettei tuijoteta, vaan luodaan katse aina silloin tällöin. Jatkuva tapitus on vaivaannuttavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös