Naisasiat

  • 7 512 497
  • 26 575

Veijari

Jäsen
Aloitetaan tässä uusi aihe: Naisesi ja muut miehet... missä menee raja?

Ymmärrän jos naisella on mieskavereita mutta en sitä ettei baarista pääse kotiin tai että niiden mieskavereiden kanssa pitää hengailla klo 04-10 välinen aika. Ei tarkoita että kavereista pitää luopua jos jättää jatkot väliin.

Yksikään vastuuntuntoinen nainen ei ole niin jurrissa että huomaamattaan "sammuu" jatkoille ja herää tähän päivään vasta aamulla klo 10 - ettei olisi "sammuminen" pieni valkoinen valhe venähtäneistä jatkoista. Menes vaikka joku kerta samoille jatkoille yllätysvieraana niin näet mikä siellä on meininki. Veikkaan että vaimosi reiät on kovassa käytössä.
 
Viimeksi muokattu:

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Aloitetaan tässä uusi aihe: Naisesi ja muut miehet... missä menee raja?

Aluksi kun kuulee sanottavan "Vaimo/mies ei tullut kotio yöksi baarireissultan" niin aika vahva mielikuva tulee, että mitä on tapahtunut. Okei haluan sanoa, että välttämättä ei ole mitään tapahtunut, mutta ymmärrän tuskasi täysin, itse olisin varmasti pahemmassa jamassa. Yleensä asian tekee kipeeksi ja vaikeaksi keskustella, kun toinen on kykenemätön ajattelemaan, että miltä toisesta se tuntuu. Ensinnäkin minä en hyväksyisi että kumppanini yöpyisi muualla, varsinkaan kun ei ole ilmoittanut asiasta (eikä silloinkaan varsinkaan jos tapahtuu usein). Varsinkaan kun on avioliitossa! Sammuminen ei kelpaa selitykseksi, itse en hyväksy sitäkään että viinalla läträtään sammumispisteeseen asti. Vaikkei välttämättä mitään tosiaan ole tapahtunut, jotenkin vaimosi tuntuu elävän vielä nuoruuttaan, eikä oikein käsitä, että mikä lupaus ja sitoumus avioliitto on.

Teinin käyttäytymistä tuollainen. Itse sanoisin tiukan sävelen asiasta ja jos ei homma muutu niin sitten lusikat jakoon. Tuollaisesta käyttäytymisestä paistaa täydellinen sitoutumattomuus avioliittoon ja itse en jäisi liittoon jossa vain itse olisin sitoutunut yhteisiin pelisääntöihin. Jos haluaa jatkaa yöjuoksuja niin se toimii parhaiten sinkkuna. Avioliitossa sitoudutaan yhteiseen elämiseen ja että molemmilla olisi hyvä olla.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aloitetaan tässä uusi aihe: Naisesi ja muut miehet... missä menee raja?

Että että... itsellä on tässä nyt sellainen tilanne että olen jokseenkin mustasukkaista sorttia oleva henkilö. Laitan tähän esimerkin: Eli vaimoni tykkää bilettää kavereidensa kanssa, joista suurin osa on miehiä. Useimmiten menevät myös jatkoille ja hän saapuu kotiin klo 6 tai joskus käy niin että aamu 10 tulee soitto että sammuin tänne herralle X.

No kyseiset episodit kaivavat sisukaluja myöten... riitahan siitä välillä tulee...

En ymmärrä mustasukkaisuutta, mutta jos vaimoni toimisi tällä tavalla, erohan siitä tulisi. Minusta sinä et ole lainkaan mustasukkainen, kun siedät tällaista käytöstä. Vaikka parisuhteessa elävien ihmisten pitää luottaa toisiinsa, niin pitää heidän myös kunnioittaa toisiansa. Sinun naisesihan vittuilee täydeltä laidalta sinulle.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Aloitetaan tässä uusi aihe: Naisesi ja muut miehet... missä menee raja?

Komppaan tässä monia sulle vastanneita. Itsellä on kokemusta samanlaisesta tilanteesta, kuin sulla, mutta myös sellaisesta, missä miespuoliset kaverit olivat tosiaan vain olleet kavereita. Tässä nainen ymmärsi, ettei ole tarvis jäädä jatkoille jos en itse ollut mukana.

Kuten TosiFani totesi, naisesi vittuilee sinulle rankimman kautta, eikä suhtautumisessasi asiaan ole muuta vikaa kuin, ettet ole pistänyt totaalista stoppia asialle. Jos ei muuten, niin lusikat jakoon sitten. Mitä järkeä on olla suhteessa jossa toinen ei kunnioita/kuuntele toista?

Ikävä tilanne sulla kyllä. Tsemppiä!
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Aloitetaan tässä uusi aihe: Naisesi ja muut miehet... missä menee raja?

Niin kuin moni on jo sanonutkin, niin ei kyseessä ole enää tervettä toimintaa naimisissa olevalta naiselta. Vaikka nainen ei muiden kanssa kyseisillä jatkoilla nussisikaan, niin onhan toi jo aikamoista nöyryyttämistä sinua kohtaan. Tosin en jaksa uskoa, että nainen ei olisi kavereitaan pannut, jos on jatkot useastikin venähtänyt aamuun asti, mutta eihän näistä ikinä tiedä.

En ymmärrä miten koet, että sinun mustasukkaisuutesi olisi tässä tapauksessa ongelma? Ymmärtäisin sen sitten, jos valittaisit "normaalista" viihteellä käymisestä, mutta jos OMA VAIMO on muiden jannujen luona yötä, käsittääkseni kohtuullisen usein, niin onhan asiassa nyt jotain pahemman laatuista häikkää. Jotenkin on kyllä myös vaikea uskoa näitä "sammumisia" sohvalle yms.

En myöskään ymmärrä millä tavalla se on kavereista luopumista, jos tulee kotiin yöksi omaan sänkyyn nukkumaan?

Anteeksi vaan, mutta nyt vaikuttaa siltä että sinua vedätetään ja pahasti. Voi olla että kaikki on jossain vaiheessa lähtenyt tuosta mainitsemastasi mustasukkaisuudesta ja sitä on haluttu testata, mutta homma on lähtenytkin ihan täysin lapasesta ja siitä on tullut vaimollesi hyvä keino harrastaa omaa kivaa kavereidensa kanssa.

Pakko kysyä, että minkä ikäisestä naisesta on kyse, ei ainakaan kovin vanha voi olla? Itse en katsoisi hetkeäkään vaikka olisi minkälaiset selitykset keksitty.

Jaksamista sinulle.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Tuohon Nuggumatin asiaan mulla ei oikeastaan ole lisättävää edellisten kommentteihin - jos tuollaiseen juttuun suhtautuu kuten Nuggumatti, kyseessä ei edes ole mustasukkaisuus. Itse en ymmärrä parisuhteessa eläviä ihmisiä jotka hyväksyisivät kumppaniltaan moisen käyttäytymistavan. Minusta tuollaisessa parisuhteessa ei kannata olla.

No yksi toistaiseksi mainitsematon asia tähän liittyen tuli mieleeni. Mitenkähän Nuggumatin vaimo suhtautuisi jos hra tekisi vastaavan eli siirtyisi baari-illan jälkeen "naisystävänsä" luo josta palaisi aamulla klo 10 kotiin. Oikeastaan tosi huono idea testattavaksi koska se ei parisuhteen tilannetta korjaa, mutta jonkunlainen pervo uteliaisuus tässä heräsi johon liittyen tuli mieleen että mitenkähän rouva moiseen reagoisi.
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin kuin moni on jo sanonutkin, niin ei kyseessä ole enää tervettä toimintaa naimisissa olevalta naiselta. Vaikka nainen ei muiden kanssa kyseisillä jatkoilla nussisikaan, niin onhan toi jo aikamoista nöyryyttämistä sinua kohtaan. Tosin en jaksa uskoa, että nainen ei olisi kavereitaan pannut, jos on jatkot useastikin venähtänyt aamuun asti, mutta eihän näistä ikinä tiedä.

Niin no, Nuggiksen eukko saa sieltä "kavereiltaan" jotain mitä jää kotonaan paitsi. Se voi olla yhtä hyvin hyvää ajatusten vaihtoa, epämääräistä kyhnyttämistä läheisyyden kaipuun varjolla kuin Virossa ryhmytettyä kyrpääkin. Ei nämä aina(koskaan) ole niin yksoikoisia juttuja.

Nuggis nyt miettii, mitä parisuhteesta puuttuu, ja päättää sitten mitä muijan on lupa hamuta toisaalta - ryhmyyttäminen on helpoimmasta päästä.

Oliko muilla pikkukiviä vyölaukussa?
 

Birchman

Jäsen
Kysytäänpä täältä neuvoa asiaan joka on painanut mieltä jo pidemmän aikaa.

Nopea tausta tilanteelle:

Seurustelin vajaa kaksi vuotta naisen kanssa, joka oli mitä mahtavin. Iloinen, ystävällinen, toisen huomioiva ja kannustava. Erinäisistä syistä homma kuitenkin kariutui ja ajauduimme eri teille.

Tuli toinen nainen johon ihastuin helvetin kovaa ja jonka kanssa ei montaa viikkoa ehditty olemaan. Vaikka onkin hieman säälittävää sanoa näin, tämä nainen tuhosi minut siinä ajassa täysin. Olen nuorempana kärsinyt todella huonosta itsetunnosta ja vasta ensimmäinen tyttöystäväni sai minut vakuuttumaan siitä, että kelpaan sellaisena kuin olen ja että suurimmaksi osaksi olen aika hyvä tyyppi :)

No anyway tämä jälkimmäinen nainen tosiaan sai meikäläisen pään täysin jumiin. Ihan naurettavat "syytökset" alkoivat muuttua päässäni totuuksiksi. Nainen jätti minut. En pystynyt katsomaan peiliin ja vajosin jonnekin masennuksen rajamaille. Tzadam! Meikäläinen oli jätetty ensimmäistä kertaa...

Pikkuhiljaa lähes vuoden jälkeen aloin taas kehittämään itseäni siihen minään, jonka jo kerran olin ehtinyt löytää. Aloin saliharrastuksen ja muutenkin pystyn nykyään nauttimaan elämästäni juuri sellaisena kuin on.

Ongelmat ovatkin seuraavanlaisia:

Tyttöystävästä on tullut jonkinlainen pakkomielle ja tämän tiedostan täysin. En koe etsiväni sitä oikeaa, vaan hyväksyntää jonka saavutan sillä, että saan jonkun itselleni. Tämä on enemmänkin alitajuista ja onneksi olen saanut tätä fiilistä vähennettyä huomattavasti nyt kun itsetunto on vahvistunut.

Toinen ongelma liittyy naisiin yleisellä tasolla. Kun näen mielenkiintoisen naisen, alan jossain vaiheessa assosioimaan häneen kaikkea sitä paskaa minkä kävin läpi viime keväänä. Pelkään suoraan sanoen aika helvetisti, että joudun taas tilanteeseen, jossa minua arvostellaan ja käytännössä nauretaan päin naamaa. Sinäänsä absurdia, koska kuten aiemmin sanoin, olen tietoinen siitä mitä hyvä suhde voi antaa. Ehkä sitten vain muistan sen kaiken paskan niin vahvasti edelleen, että nostan sen hyvien puolien yläpuolelle.

Nyt arvon palstaveljet. Mikäli saatte ylläolevasta raavittua kokoon jonkinlaista ohjetta, olen enemmän kuin tyytyväinen.

Joo ja ikää se +20 -25
 

Nuggumatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild
Kiitos arvon palstaveljet vastauksista... valotetaan hieman lisää... eli vaimo on samaa ikäluokkaa kuin minä eli yli 25 ja alle 30 ;)

Siihen luotan kyllä että hän vaihtaa ajatuksia näiden kavereiden kanssa koska meillä kotona menee viimekeväänä sattuneen keskenmenon myötä hieman huonosti... jotain tietysti puuttuu kotoa se on selvää...
ollaan tässä nyt edetty päivä kerrallaan viimeinen kuukausi eikä mitään muutosta ole ainakaan minun ajatuksissani tapahtunut... rakastan vaimoani mutta hän rakastaa minua kuin sisko veljeään... tätä nyt on jatkunut viime kesästä lähtien... että kait se laitetaan kohta kämppää myyntiin ei tätä oikein jaksa... voitte ihmetellä mikä siinä on että jatkan olemista hänen kanssaan... se vaan on niin että hyvästä ei kannata luopua... jos huonosti menee vuoden voi seuraavat 10 vuotta olla yhtä lentoa... tähän pitää parisuhteessa ja varsinkin avioliitossa uskoa... ei pidä heti pysähtyä ensimmäiseen eikä toiseen esteeseen...
Voi olla hieman sekaavaa ajatusta... :) tämmöstähän tää on
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
...ollaan tässä nyt edetty päivä kerrallaan viimeinen kuukausi eikä mitään muutosta ole ainakaan minun ajatuksissani tapahtunut... rakastan vaimoani mutta hän rakastaa minua kuin sisko veljeään... tätä nyt on jatkunut viime kesästä lähtien... että kait se laitetaan kohta kämppää myyntiin ei tätä oikein jaksa...

Ei kukaan ihmettele sitä, ettet halua luovuttaa helposti, mutta moni - minä mukaanlukien - varmasti ihmettelee, että olet päästänyt asiat tuohon jamaan kiltteyttäsi tai (toivottavasti ei...) pelkuruuttasi? Jos kerran edelleen rakastat vaimoasi ja haluat yrittää korjata tilanteen, niin etkö voi puhua asiasta ihan suoraan ja kertoa rajat sun puolelta? Jos vaimollasi on yhtään järkeä päässä, hän kyllä ymmärtää mitä ja miksi ajattelet hänen tämänhetkisestä käytöksestä sinua kohtaan. Se on tietty eri asia, haluaako hän enää edes yrittää, mutta hyssyttelemällä menetät hänet aivan varmasti, eli ei sulla ole kuin voitettavaa.

Ketään ei voi pakottaa rakastamaan toista, mutta ehkä vaimosi tarvitsee herätyksen sinulta, että sinusta on muuhunkin kuin "kiltin veljen" rooliin! Sun rooli on - tai ainakin pitäisi olla - ihan toinen ja näyttää tosiaan pahasti siltä, että nämä 'ystäväsi' ovat täyttäneet sun roolin näytelmässä, johon sulle oli alun perin kaavailtu pääosa.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
...Tuli toinen nainen johon ihastuin helvetin kovaa ja jonka kanssa ei montaa viikkoa ehditty olemaan. Vaikka onkin hieman säälittävää sanoa näin, tämä nainen tuhosi minut siinä ajassa täysin. Olen nuorempana kärsinyt todella huonosta itsetunnosta...

...Tyttöystävästä on tullut jonkinlainen pakkomielle ja tämän tiedostan täysin. En koe etsiväni sitä oikeaa, vaan hyväksyntää jonka saavutan sillä, että saan jonkun itselleni...

Nyt arvon palstaveljet. Mikäli saatte ylläolevasta raavittua kokoon jonkinlaista ohjetta, olen enemmän kuin tyytyväinen.

Tässä sulle neuvo: Keskity tekemään, kokeilemaan ja opettelemaan asioita ja taitoja, jotka kasvattavat sun itsetuntoa. Pidempiaikainen parisuhde ei ehkä juuri nyt ole sun juttu, koska kuulostaa siltä, että saat joko pahasti turpiisi tai hyvä nainen ajautuu nopsaan sun äidiksi/kuuntelijaksi ja kannustajaksi tai terapeutiksi. Sä olet sitten valmis uuteen vakavaan parisuhteeseen, kun sun ei tarvi tällaisia juttuja kysellä täältä, vaan painat täyttä höyryä eteenpäin kiimainen katse silmissä... Ja tämä kaikella kunnioituksella ilman mitään pottuilua.

Ei elämää - tai naisia - tarvitse ottaa koko ajan niin tosissaan. Pidä hauskaa - myös naisten kanssa - ja nauti nykyisestä elämäntilanteestasi. Opit tuntemaan itsesi, olemaan luonteva ja tiedostamaan, mitä haluat ja mitä voit tarjota! Pelaa kuitenkin avoimin kortein, ettei kenellekään synny väärinkäsityksiä tai tarpeettomia pettymyksiä.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Eli niille jotka muistaa tarinani muutaman sivun takaa niin eli siis pidin kehityskeskustelun muijani kanssa männä viikonloppuna ja siis avauduin täysin siitä että petin. Muija otti aika tyynesti sen ja sovittiin sitten tietyistä asioista. Joo, oikeasti olen vielä yhdessä hänen kanssaan mutta! Sain tietyt ehdot läpi, hän itki puoli päivää sitä kuinka paska ihminen hän on, vaikka petin niin pettäminen ei hänelle ollut se pahin asia vaan se että hän itsekin älysi mitä paskaa hän on kaatanut mun niskaan pitkän aikaa jo. Eikä itse edes tarvinnut haukkua tai mitään! Yllätyin itsekin hänen reaktiostaan ja voin sanoa ettei ole ollut valittamista viime aikoina.

Hän halusi vielä yhden mahiksen ja annoin sen hänelle koska kuitenkin yritän olla rehellinen ja haluan että jokainen saa mahdollisuuden. Okei ehkä olen lapanen mutta voi voi. Lähden heti lätkimään pois jos muija muuttuu samanlaiseksi kusipää epäilijäksi kuin ennenkin.

Nyt mulla on valta ja muijakin älysi virheensä. VIHDOIN!

Talossa vallitsee kummallinen rauha nykyään, saan olla rauhassa koneelle ja katsella jopa ohjelmia missä vilisee naisia. Eikä vahtaa puhelintakaan enään.

Seksiä olen pihdannut. MUAHAHAHAH.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Vaikka tässä nyt millään olisi vaikutusta siihen että vaimooni en luottaisi mutta sanotaan nyt vielä että ko.kaverit ovat kaikki sinkkuja, okej 1 on avioliitossa mutta sekin suhde on kuuleman mukaan kuolemassa juu ja sielläkin on yötä ollut setvimässä parisuhde asioita aamu 7 astikka.

Ei ole luopumasta kyseisistä tavoistaan/vähentämässä yms. kukapa sitä kavereistaan luopuisi

Minulla on hieman samansorttisia kokemuksia. Se suhde meni varsin nopealla aikataululla poikki, kun tuollaista alkoi esiintymään aiempien onnellisten vuosien jälkeen. Faktahan on, että ei noissa bileissä mitään pyhäkoulua vietetä. Kuulostaa ehkä kylmältä, mutta suosittelen eroa ja välien katkaisemista mahdollisimman nopeasti ja lopullisesti. Usko minua, kertakirpaisu tekee kyllä kipeää, mutta vielä kipeämpää tekee pitkäaikaisen suhteen muuttuminen parisuhdehelvetiksi ja alistuminen siihen, että oma puoliso kohtelee joko kuin ilmaa tai halveksii joka lauseellaan, silloin kun on kotona eikä juhlimassa.

Näin empiiristen kokemuksieni (omat ja kaveripiiri) perusteella sanoisin myös, että naisella ei voi oikeasti olla miespuolisia "kavereita" sen enempää kuin miehellä voi oikeasti olla naispuolisia "kavereita", joiden kanssa biletetään, ryypätään tai ollaan yötä. Jos nainen ei halua luopua tämäntapaisista "mieskavereistaan", hän ei ole myöskään valmis parisuhteeseen tai uskollinen. Eikä vaivan väärti.

Kuulostaako sairaalloisen mustasukkaiselta? Sitä se ei ole, vaan pikemminkin realismia. Realismia on, että jokainen mies ajattelee (vaikka vain hetkellisesti) jokaista "naimakuntoista" naista seksuaalisesti, eikä mitään platonista miesten ja naisten välistä kaveruutta ole olemassakaan kuin poikkeustapauksessa. Miesten keskeinen kaveriporukka voi viettää rauhassa vaikka saunailtaa ja katsoa lätkää, mutta jos mukana on nainen "kaverina", jokainen miettii ainakin jossain vaiheessa, millaista olisi nussia tätä naista.

Minullakin on esimerkiksi harrastusten ja työn puitteissa naispuolisia työtovereita ja -tuttavia - ja jos paikka tulisi eteen, niin voisin panna heistä lähes jokaista. Siis jokaista tietyn ikäistä naista, en mitään kärttyisiä mummoikäisiä ämmiä. En tietenkään tätä tarvetta näille naisille ilmaise duunissa kesken arkisen aherruksen saatika yritä vikitellä sen kummemmin, mutta lähes taatusti jokaista painaisin, oli heillä sormus sormessa tai ei. Jos joku nuori naiskollega ehdoin tahdoin tulisi luokseni "bilettämään kaverina", niin en taatusti suhtautuisi naiseen platonisesti sinkkuna ollessani (parisuhteessa ollessani en koskaan ole naisiani pettänyt).

Ainoan poikkeuksen tässä asiassa muodostavat läheisimpien ystävieni ja veljeni mahdolliset puolisot ja puolisokokelaat. Parhaita ystäviäni ja näitä ystävyyssuhteita kunnioitan niin paljon, että en edes houkutteluista huolimatta koskisi heidän naisiinsa missään olosuhteessa.

Elämänkokemukseni perusteella sanoisin, että jos parisuhteessa on aihetta epäillä petollisuutta, niin epäilys on todennäköisemmin totta kuin valhetta. "Ylityöt", "työreissut", "koulutuspäivät" joista ei saa mitään tietoa, bilettämiset ja kotoa poissa olemiset... kyllä nämä tiedetään. Jos tähän yhdistyy vielä oman ns. aviovuoteen kylmeneminen ja mahdollisesti puolison äkillinen tarve ehostautua ja kaunistautua aiempaa enemmän, niin homma on sillä selvä eikä enää siitä muuksi muutu, ellei sitten halua alistua moiseen tai keksi jotain repäisevää, jolla saa tilanteen ratkeamaan. Jotkut kovat kundit kuten Niks voivat ottaa tilanteen itse haltuun ja saada valta-aseman itselleen (sillä valta-asemastahan se valitettavasti monen naisen kohdalla on kyse, vaikka mies ei haluaisi mitään valtapelejä leikkiä), tavalliset perusmiehet taas joutuvat keksimään jotain muuta.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mitä Nuggumatin tapaukseen tulee, olen hienoisesti sitä mieltä, että asiaan suhtauduttaisiin toisella tapaa, jos kavereilleen sammuileva osapuoli olisikin mies. "No kyllähän nyt mies saa viinaa juoda, ja kavereilleen sammua, vittu kun noi ämmät ei ymmärrä ja nalkuttaa jos vähänkin ottaa", vai mitä? ;)

Noin muuten olen sitä mieltä, että Nuggiksen nainen alkaa olla väsynyt ukkoonsa. Itse tein aikanani ihan samaa: lähdin baarista jatkoille ja palasin kun huvitti. Eikä kyse ollut pettämisestä, vaan ihan puhtaasti siitä, että - vaikka väsytti ja olisin halunnut nukkumaan - jopa urpojen kännijuttujen kuuntelu jatkoilla tuntui houkuttelevammalta kuin kotiin meneminen. Samoin esmes lenkkeily sateessa ja koiranilmalla oli kotona olemiseen verrattuna hyvinkin miellyttävä vaihtoehto. Eivätkä asiaa ainakaan parempaan suuntaan muuttaneet rähjäämiset ja olikohyväpano-mekastukset - niitä kannattaa välttää. Rauhalliseen sävyyn keskustelemalla voi saada aikaan parempia tuloksia.

Toisaalta kyse voi ihan aidosti olla vain siitäkin, että nainen sammuu / nukahtaa kaverin luo jatkoille. Ei olisi maailmanhistorian ensimmäinen kerta, tuskin myöskään viimeinen. Kuten ei tietty sekään, että siellä pannaan kaikki aamut, edestä ja takaa.

Mites Nuggis teillä noin muuten? Vältteleekö vaimo, vai haluaako läheisyyttä? Tykkääkö viettää aikaa kanssasi, vai onko muita "tosi tärkeitä" menoja huomattavan paljon? Jutteletteko, vai mököttääkö kumpikin omassa nurkassaan? Vastauksista voit päätellä aika paljon, onko kyse väsymisestä suhteeseen ja sinuun, pettämisestä vai ihan rehellisestä viinan houkutuksesta ja järjen jättämisestä.

Hän halusi vielä yhden mahiksen ja annoin sen hänelle koska kuitenkin yritän olla rehellinen ja haluan että jokainen saa mahdollisuuden.

Ihan vaan muistutuksena, mutta myös sinä olit kusipää ja petit. Toivottavasti naisesi löytää paremman ja parisuhteeseen terveemmällä tavalla suhtautuvan miehen asap. "Mulla on valta" ynnä muut vastaavat kypsymättömät egoilut eivät kuulu parisuhteeseen.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Juu olin kusipää ja helvetin hyvin tiedostan asian, enkä haluakkaan mitään synninpäästöä petokselleni.

Valtaa en siis todellakaan hae ja mistään teini egoiluista ei ole kyse. Haen vain sitä että mun ei enään tarvitse kestää nalkutusta joka asiasta ja en kestä enään sitä että muija vahtii joka liikettä ja tekee musta syyllistä joka asiaan syyttä ja tuo pettäminen oli monen vuoden piinan jälkeen täysin oikein muijalleni. Moni ei voi uskoa sitä piinaa mitä koin, jos itse ei ole elänyt sairaan mustasukkaisen muijan kanssa.

Muijani jopa oikeesti sivuutti tämän mun pettämisen täysin koska tajusi olleensa täysi kusipää mua kohtaan.

Pettäminen oli perseestä mutta toisaalta helpotti kun vihdoin oli syyllinen johonkin. Sairasta ehkä mutta ei voi mitään.

Eikä nää asiat miksikään muutu täällä forumilla. Fakta on se että muija on koeajalla ja jos vielä ilmenee sairaita epäilykohtauksia (kännykän tajuton vahtailu, työpaikalle soittelu että monen muijan kanssa juttelin päivän aikana yms..tai koneen tsekkailu kokoajan tai sitten ihan vaan muuten takin taskujen tutkiskelua" <-- Ja tuossa oli vielä lieviä tapauksia.

Niin jos pelleily alkaa taas niin muija lähtee. Mulla ei kuitenkaan ole mitään vaikeuksia pysyä rehellisenä joten tästä eteenpäin tilanne on täysin naisen hallinnassa tai no hänen tekemisillään on suuri vaikutus meidän tulevaisuudelle ja onneksi hän tiedostaa itsekin tilanteen. Mulla sentään oli munaa puhua asioista suoraan ja myönsin heti ensimmäisenä pettämisen. Se herätti suhteen oikeastaan uuteen eloon. Vaihtoehtoja minulla kuitenkin oli, koska pettämisen olisin voinut täysin sivuuttaa ja muuten vaan vaatia muutosta suhteeseen. Olen kuitenkin täysin varma siitä että jos en olisi kertonut pettämisestä niin muija olisi jatkanut vanhalla linjallaan. "Na panitko kaupan kassan myyjää". Enkä edes liioittele.
 
Viimeksi muokattu:

Veijari

Jäsen
se vaan on niin että hyvästä ei kannata luopua... jos huonosti menee vuoden voi seuraavat 10 vuotta olla yhtä lentoa... tähän pitää parisuhteessa ja varsinkin avioliitossa uskoa... ei pidä heti pysähtyä ensimmäiseen eikä toiseen esteeseen...

Muista kuitenkin että yksin onnellisena on paljon parempi olla kuin kaksin onnettomana.
 

Veijari

Jäsen
J Fakta on se että muija on koeajalla ja jos vielä ilmenee sairaita epäilykohtauksia (kännykän tajuton vahtailu, työpaikalle soittelu että monen muijan kanssa juttelin päivän aikana yms..tai koneen tsekkailu kokoajan tai sitten ihan vaan muuten takin taskujen tutkiskelua" <-- Ja tuossa oli vielä lieviä tapauksia.

Sanonpahan vaan että ei se ämmä sormia napsauttamalla omista tavoistaan eroon pääse. Alkuun ehkä pystyy mutta kun mieli on heikko niin ehkä yrittää tehdä valvontaa sinun huomaamattaan kunnes joku kerta yllätät hänet tutkiskelemassa kännykkääsi tms. Myös se sinun pettämisesi ei voi olla vaikuttamatta suhteeseenne vaikka alkuun ehkä tuntuikin siltä että akkasi kuittasi asian olkaansa kohauttamatta.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Muijani jopa oikeesti sivuutti tämän mun pettämisen täysin koska tajusi olleensa täysi kusipää mua kohtaan.

Ei pelkästään tähän tapaukseen liittyen, mutta voit olla varma, että tuota tapausta ei ole sivuutettu => se on ns. hyllytetty odottamaan sopivaan hetkeä... Takuuvarmasti löydät tämän edestäsi jonkun erimielisyyden yhteydessä!

Näin vanhempana valtiomiehenä => parisuhde on parin suhde toisiinsa ja toimivan sellaisen ainoa lähtökohta on se, että molemmat haluavat aidosti elää ja olla sen toisen kanssa ja kunnioittaa häntä juuri sellaisena kuin hän on. Jos se hammastahnatuubin keskeltä puristaminen oikeesti whituttaa niin menköön eri suuntiin...

Leo Iikka Vuotilaa lainatakseni:
"Mutta yhden asian te tiedätte, jollette tiedä, opitte kai tietämään: maailma ei ole hyvä. Ja ihminen olemassaolossaan on kovin paljon yksin. On hän tuhannesti yksin toisesta huolimatta, mutta paljon on se, että hän on yksin toisen kanssa, joka myös on yksin. Sillä sen suurempaa onnea ei ihmisellä ole, kuin toinen ihminen."
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Näin empiiristen kokemuksieni (omat ja kaveripiiri) perusteella sanoisin myös, että naisella ei voi oikeasti olla miespuolisia "kavereita" sen enempää kuin miehellä voi oikeasti olla naispuolisia "kavereita", joiden kanssa biletetään, ryypätään tai ollaan yötä. Jos nainen ei halua luopua tämäntapaisista "mieskavereistaan", hän ei ole myöskään valmis parisuhteeseen tai uskollinen. Eikä vaivan väärti.

Tää on mielestäni niin skeidaa kun olla ja voi. Minulla on todella monta hyvää naispuolista ystävää joita säännöllisesti näen,juopotellaan, pelaillaan yms. Ja mitään todellakaan koskaan ei ole tapahtunut, siitä yksinkertaisesta syystä että ei kiinnosta muut kuin oma vaimo. Ei ole mitään kiinnostusta alkaa painamaan kaveria(siis naispuolista sen enempää kuin misepuolistakaan=))
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Sanonpahan vaan että ei se ämmä sormia napsauttamalla omista tavoistaan eroon pääse. Alkuun ehkä pystyy mutta kun mieli on heikko niin ehkä yrittää tehdä valvontaa sinun huomaamattaan kunnes joku kerta yllätät hänet tutkiskelemassa kännykkääsi tms. Myös se sinun pettämisesi ei voi olla vaikuttamatta suhteeseenne vaikka alkuun ehkä tuntuikin siltä että akkasi kuittasi asian olkaansa kohauttamatta.

Suhtaudun aina itsekin kaikkeen varauksella ja olen täysin tiedollinen tästäkin.

Siksi juuri höpötin tuosta koeajasta, aika on määrittelemätön mutta muija suostui siihen ja mielestäni nyt oli hyvä aika ottaa tämmönen käyttöön. En enään aio sietää kaikkea. Toki pientä epäilyä en tuomitse mutta jos se alkaa taas menemään kokopäiväiseksi niin soronnoo.

Tuo pettämis asia on vaikea selittää tässä yhteydessä, fakta on kuitenki niin että en tunne mitään tarvetta pettää uudelleen. Ei edes tee mieli ja muija kuitenkin tietää mikä olen miehiäni aidosti. Tuntuu vain kun hänellä olisi kaksi persoonaa. ON/OFF. No, seuraava kuukausi näyttää jo paljon. Ehdotin ihan että alettaisiin käymään työpaikallani treenaamassa niin hänen stressi siitäkin paikasta helpottuisi kun näkisi ettei siellä pyöri normaalia ihmisväkeä kummoisempaa sakkia.

En ainakaan vaikeuta hänen asemaansa yhtään, annan reilut tsäänssit.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Mitä Nuggumatin tapaukseen tulee, olen hienoisesti sitä mieltä, että asiaan suhtauduttaisiin toisella tapaa, jos kavereilleen sammuileva osapuoli olisikin mies. "No kyllähän nyt mies saa viinaa juoda, ja kavereilleen sammua, vittu kun noi ämmät ei ymmärrä ja nalkuttaa jos vähänkin ottaa", vai mitä? ;)

Ehkä juuri noin, mutta jos mies sammuisi tyttökavereiden luokse säännöllisesti, niin ainakaan meillä ei päätä siliteltäisi. Eli ehkä kuitenkin tilanne olisi sama, kuin Nuggumatin tilanteessa.
 

Morgoth

Jäsen
Valtaa en siis todellakaan hae ja mistään teini egoiluista ei ole kyse. Haen vain sitä että mun ei enään tarvitse kestää nalkutusta joka asiasta ja en kestä enään sitä että muija vahtii joka liikettä ja tekee musta syyllistä joka asiaan syyttä ja tuo pettäminen oli monen vuoden piinan jälkeen täysin oikein muijalleni. Moni ei voi uskoa sitä piinaa mitä koin, jos itse ei ole elänyt sairaan mustasukkaisen muijan kanssa.

Anteeksi, mutta miksi sitten olet sen muijan kanssa? Nautit vallantuneesta? Olet jonkin sortin masokisti? Luulet omaavasi ylimaallisia psykoterapeutin kykyjä, joka parantaa sairaalloisesti mustasukkaisen ihmisen yhtäkkiä? Kyllä nyt tuntuu, että teidän suhteessa on jotain muuta pielessä kuin että kävit polkasemassa jotain toista ja sen jälkeen miehekkäästi otit asian puheeksi ja annoit mahdollisuuden vielä toiselle, koska sulla ei ole aikaisemmin ollut munaa puolustaa itseäsi?
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Anteeksi, mutta miksi sitten olet sen muijan kanssa? Nautit vallantuneesta? Olet jonkin sortin masokisti? Luulet omaavasi ylimaallisia psykoterapeutin kykyjä, joka parantaa sairaalloisesti mustasukkaisen ihmisen yhtäkkiä? Kyllä nyt tuntuu, että teidän suhteessa on jotain muuta pielessä kuin että kävit polkasemassa jotain toista ja sen jälkeen miehekkäästi otit asian puheeksi ja annoit mahdollisuuden vielä toiselle, koska sulla ei ole aikaisemmin ollut munaa puolustaa itseäsi?

Öh?

Kyllä todellakin aikaisemminkin oli munaa puolustaa itseään mutta kaikki meni täysin harakoille. Muijan touhu vaan paheni aina kun otin asian puheeksi ja joo näköjään omaan ylimaallisia taitoja koska kerrankin meidän suhteen aikana tuntuu siltä että pystyy oikeasti elämään rauhassa. Ei tarvitse kuunnella vinkuvaa ämmää kokoajan. Muijan pään sisällä loksahteli palaset oikeille kohdillaan jostain syystä ja nämä uudet muutokset meidän arjessa ovat olleet niin hyviä että en kadu tippaakaan että jatkoin vielä suhteessa oloa.

Enkä mä nyt sinäänsä mitään uusia mahdollisuuksia antanut. Lähinnä vain annoin pienen vinkin että jotain tarttis vissiin tehrä ja alkaa parantaa tapojaan ja muijalle sopi se. Ei sen kummempaa. Enkä mä nyt ole huomannut mitään vallankaappausta, auktoriteettiä on enemmän. Tai no nyt ainakin muija kuuntelee meikäläisen mielipiteitä ja ei kumoa niitä heti niin kuin aikaisemmin. Pieniä asioita mutta sitten kun niitä pieniä asioita on miljoona niin tilanne kärjistyy hetkessä tajuttomaksi helvetiksi. Päivät on tuskaa ja toivoo vaan pääsevänsä nukkumaan ja aamulla taas duuniin.

Nyt on hienoa tulla kotiin. Kauanko sitten tätä onnea riittää? Vaikea sanoa ja en edes murehdi sen kestoa. Päivä kerrallaan.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Yhden kanssa meni sukset taas ristiin, tällä kertaa onneksi lopullisesti. V-ttu mikä... Toinen haluais alkaa tapaileen, mut mua ei kyllä se kiinnosta siinä mielessä. Ennemmin vaan esim. baarin jälkeen klo. 04 aamusta. Yeah, thats mature... Kolmas kerto että on miettinyt mua ja si anto numeronsa mulle, vanha tuttu siis. Nyt se si kertoilee treffeistään mulle tai jos sille tekstaan niin vastaukset on ärsyttävän lyhyitä tokaisuja vaan. Neljännen kans käytiin keilaamassa ja sen jälkeen vaan viestiteltiin. Nyt se on si suuttunu kun en pyytäny sitä toisille treffeille ja alko tapaileen jotain muuta. Olisin kyl pyytänytkin, mut kun on ollu tässä vähä muutakin ja luulin et se oli viime vkl reissussa. Si viä yks tyrkkäs numeronsa yms s.postiosotteet, mut ei ilmottele itsestään mitään, yhtenä iltana vaan alkuviikosta viestiteltiin. Sitten olisi vielä yks jota pitäis nähdä vkl jälkeen. Jos menee liian vakavaks niin luultavasti loikkaan si taas...

Miksi hermostua, jos toinen ei viikon sisään pyydä toisille treffeille? Ei tosin harmita yhtään, vedän omat johtopäätökseni siitä että neiti löysi heti parissa päivässä toisen ukon...

Hermot tässä menee. Jotain pysyvää tekis mieli löytää vihdoinkin. Jos vaikka vkl baarista si, yeah right... Onneksi kesä on tulossa!
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ehkä juuri noin, mutta jos mies sammuisi tyttökavereiden luokse säännöllisesti, niin ainakaan meillä ei päätä siliteltäisi. Eli ehkä kuitenkin tilanne olisi sama, kuin Nuggumatin tilanteessa.

Tarkoitin lähinnä suhtautumista näinkin miesvaltaisella saitilla, en suhtautumista sen oman naisen taholta.

Vinkuvaa ämmää... Nyt ainakin muija kuuntelee meikäläisen mielipiteitä ja ei kumoa niitä heti niin kuin aikaisemmin...

Teepä naisellesi palvelus ja anna sen etsiä itselleen joku parempi mies, joka kunnioittaa sitä edes hitusen. Kaikesta päätellen sä et sitä tee: käyt vieraissa ja sen jälkeen sulla on vielä pokkaa puhua halveksuvaan sävyyn, kuinka naisesi sai uuden mahdollisuuden (sinäkö muka et?). Hieno pohja parisuhteelle... tai sitten ei. Jos ei ole molemminpuolista kunnioitusta, ei ole mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös