Naisasiat

  • 7 491 644
  • 26 542

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ei se järvi soutamalla kulu ja jos ette ole mitenkään yhdessä niin et sä nyt voi oikein rajoittaa toisen menemisiä etukäteen. Mimmi on vaan ollut reilu ja kertonut missä mennään.

Mutta onhan se nykymaailmassa selvä että tää pyörii naisten ehdoilla. Jos haluat tuon mimmin pariksesi niin näillä mennään. Ja jos et halua niin eiköhän joku toinen halua. Me miehet ollaan niitä jotka jäävät tässä ruletissa yleensä toiseksi, jos et omaa jotain spesiaalia.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Nainen kysyi myös että mitä ajattelen asiasta ja totesin etten koe tällä tuntemuspohjalla olevani oikeutettu ohjaamaan hänen ajattelua. Enkä millään muullakaan tuntemuspohjalla. Valintojen maailma, aikuinen ihminen. Minun maailmassa aikuinen nainen saa valita miten toimii vaikkapa tällaisessa asiassa.
Tälle lähestymistavalle puolikas peukku. Tutustumis-/flirttailuvaiheessa osa noista paholaisen kätyreistä tosiaan alkaa testailla tuollaisilla "entä jos lähdenkin tuon komean miehen matkaan" -kyssäreillä. Ainoa oikea vastaus on juuri tuo, että vapaa maa ja siinähän menet sitten. Vastaus iskee varmaan johonkin "poissaoleva isä" -traumaan, ja eihän ne sitten minnekään lähde.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän siinä sovitussa panossa nyt mitään niin erikoista ole, mutta miksi ihmeessä siitä piti mennä kertomaan tuoreelle "ihastukselle". Mitä se nainen luulee sillä saavuttavansa? Ei kaikkea pidä mennä sanomaan heti alkuun, siis sellaista jonka voi aivan hyvin jättää kertomattakin ilman että toinen saa siitä koskaan tietää. Ja jos se jäisi naista itseään vaivaamaan, voisi hän kertoa siitä myöhemminkin.
 

BaronFIN

Jäsen
Täällä on nyt try-out sopimuksissa tunkua.

Parissa kontaktivapaissa treeneissä käynyt kärkikynäilijä löikin pöytään oman sopimustarjouksensa: vakipaikka tuloksentekoketjussa ilman vaatimusta franchisepelaajan positiosta tai velvoitetta kaukalon ulkopuolisesta aktiviteetista. Eli kävisi pelaamassa vain ylivoimat kuten Leimu aikanaan Pelsuissa.

Sitten oli tämä toinen, aivan jumalattomalla potentiaalilla varustettu franchisepelaajaehdokas, joka viiden treenipelin otannalla ei kuitenkaan halunnut kuin kaverikiekkoa kummempaa. On kuitenkin jäänyt pyörimään kuvioihin vielä kuudennen, seitsemännen ja kahdeksannenkin treenipelin.

Siis itse olen niin old school hokiäijä, että aikanaan 90-luvulla treffailussa puolessa vuodessa saatiin sama tulos aikaiseksi kuin nykyään pitäisi kokea puolessa tunnissa. Olenkohan scouttaukseni kanssa ihan hakoteillä jos tämä jälkimmäinen daami onkin vain hitaasti syttyvää sorttia? Pitänee rehellisesti ottaa uusi kehityskeskustelu.

Mutta siis tyrkyllä kahden hyvin eri tyypin pelaajaa, joista toinen kiristää jo luistimien nauhoja kopissa ja toinen istuu vielä bussissa verkkarit päällä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Eihän siinä sovitussa panossa nyt mitään niin erikoista ole, mutta miksi ihmeessä siitä piti mennä kertomaan tuoreelle "ihastukselle". Mitä se nainen luulee sillä saavuttavansa? Ei kaikkea pidä mennä sanomaan heti alkuun, siis sellaista jonka voi aivan hyvin jättää kertomattakin ilman että toinen saa siitä koskaan tietää. Ja jos se jäisi naista itseään vaivaamaan, voisi hän kertoa siitä myöhemminkin.

Lainataan tämä.

Kyllä se asiasta The Tiedote oli ihan omakin tahto. Tässä on oltu jopa hämmentävän rehellisiä. Eli ei daamia bussin alle minun toimesta.

Tuossa yli tunti juteltiin hetki sitten ja perui tuon huomisen säätönsä. Itse olin helvetin tarkka etten anna mitään signaalia tai omakohtaista tunnetta hänen aikomuksesta. Puhuttiin varsin rennosti, läppää heitettiin jne. Kumpikin hullaantunut toisistaan.

Sitten kertoi että oli koko päivän miettinyt että miten asia olisi juurikin toisinpäin ja lopulta kauniisti sanoi ettei halua ottaa riskiä että tuhoaa tämän jutun alkua yhdentekevän panon takia.

No, nyt voi uskoa että paljonkin sanotuissa asioissa on uskottavuutta näin alkuun.

Välillä näin.
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Lainataan tämä.

Kyllä se asiasta The Tiedote oli ihan omakin tahto. Tässä on oltu jopa hämmentävän rehellisiä. Eli ei daamia bussin alle minun toimesta.

Tuossa yli tunti juteltiin hetki sitten ja perui tuon huomisen säätönsä. Itse olin helvetin tarkka etten anna mitään signaalia tai omakohtaista tunnetta hänen aikomuksesta. Puhuttiin varsin rennosti, läppää heitettiin jne. Kumpikin hullaantunut toisistaan.

Sitten kertoi että oli koko päivän miettinyt että miten asia olisi juurikin toisinpäin ja lopulta kauniisti sanoi ettei halua ottaa riskiä että tuhoaa tämän jutun alkua yhdentekevän panon takia.

No, nyt voi uskoa että paljonkin sanotuissa asioissa on uskottavuutta näin alkuun.

Välillä näin.
Oli miten oli, juoksisin ja aivan saatanan lujaa. En usko, että mitään hyvää on luvassa.
 

444

Jäsen
Lainataan tämä.

Kyllä se asiasta The Tiedote oli ihan omakin tahto. Tässä on oltu jopa hämmentävän rehellisiä. Eli ei daamia bussin alle minun toimesta.

Tuossa yli tunti juteltiin hetki sitten ja perui tuon huomisen säätönsä. Itse olin helvetin tarkka etten anna mitään signaalia tai omakohtaista tunnetta hänen aikomuksesta. Puhuttiin varsin rennosti, läppää heitettiin jne. Kumpikin hullaantunut toisistaan.

Sitten kertoi että oli koko päivän miettinyt että miten asia olisi juurikin toisinpäin ja lopulta kauniisti sanoi ettei halua ottaa riskiä että tuhoaa tämän jutun alkua yhdentekevän panon takia.

No, nyt voi uskoa että paljonkin sanotuissa asioissa on uskottavuutta näin alkuun.

Välillä näin.
Mä kuljen nyt vähän vastavirtaan aiempiin kommentteihin nähden ja sanoisin, että vaikuttaa hyvältä. Hän selvästi luottaa suhun niin paljon, että oli valmis tuon säätönsä kertomaan täysin omalähtöisesti ja rehellisesti. Ja ennen kaikkea on rehellinen, niin sinulle kuin itselleenkin. Moni olisi vain jättänyt kertomatta ja käynyt panemassa. Veikkaan, että sua olisi vituttanut enemmän, jos olisit asiasta kautta rantain tai ohimennen kuullut jälkikäteen. Hän oli valmis kohtaamaan sut ja sun tunteesi asian tiimoilta, valmis ottamaan potentiaalisen paskamyrskyn vastaan.

Kyllä mä katsoisin tän kortin vähän pidemmälle. Mahdollisesti tunteiden syventyessä sopisin yhdessä pelisäännöistä, siitä mitä toiselta odottaa ja mitä ei. Toista ihmistä ei voi omistaa eikä hänen elämästään määrätä. Avoimesti asioista puhumalla päästään kuitenkin tilanteeseen, jossa kumpainenkin pystyy tekemään ratkaisunsa myös sitä tietoa hyödyntäen, että mitä se toinen tästä ajattelee. Kuitenkin, etenkin deittailun alkuvaiheessa, on hyvä pysyä rehellisenä myös omille tarpeilleen. Ja aina parempi, jos ja kun ne tarpeet pystyy viestimään myös toiselle osapuolelle, niin ei tule ikäviä yllätyksiä jälkeenpäin.
 

Spire

Jäsen
@ZayWest kuten @444 sanoi pari viestiä aiemmin, rehellisyyttä kannattaa arvostaa ja siitä syystä ehkä tuo kortti kannattaa vielä katsoa. Varsinkin kun oli perunut sen sovitun panon. Olen itse nuorempana polttanut näpit seksihirjastelijoiden kanssa, siksi olen sitä mieltä että kannattaa yrittää kuitenkin pitää pää kylmänä ettei tule kehittäneeksi heti kättelyssä liikaa tunteita.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Pyh, mitä ZW häviää jos ottaa tämän kortin vastaan. Asennoituu ainakin alkuun vaan niin ettei putoa liian korkealta jos homma ei skulaa.

Sketsisarja Pulkkista soveltaen: nimenomaan.

Tässä on nyt elämän toista puolta ja muuta kuraa joutunut kohtaamaan sen verran että välillä voisi kokeilla elää ihan. Senkin kun tässä jo olen käynyt itseni ja hänenkin kanssaan läpi etten ole pakenemassa asioita x. Nekin kun kontrollissa.

Mielestäni tässä nyt on kumpikin ollut rehellinen, tehnyt asioita selväksi ja edetään kuten nyt edetään. En voi toisen puolesta puhua, mutta itse en keksi tässä mitään hävittävää.

Eteenpäin. Taas kerran.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Naisetkin tykkää seksistä enkä näe tuossa naisen käyttäytymisessä mitään kovin ihmeellistä. Aika yleistähän se on, että sinkkuna pannaan menemään kunnes löytyy jotakin suurempaa, ihan sukupuolesta riippumatta. Hän kuitenkin perui sovitun tapaamisen, mikä kertoo rehellisyydestä ja siitä, ettei hän koe sopivaksi harrastaa jotain sivusäätöjä, jos on mahdollisuus kunnon suhteeseen.

Suhteenne on kuitenkin vielä hyvin alkuvaiheessa ja joidenkin mielestä tässä vaiheessa olisi vielä ihan ok säätää ohessa, kun suhde ei ole vielä vakava. Vaihtoehtona on, että nainen olisi tosiaankin mennyt sovittuun tapaamiseen ja/tai ei olisi kertonut asiasta lainkaan ja se olisi selvinnyt vasta myöhemmin eli tilanteeseen nähden sanoisin, että nyt tuli paras mahdollinen lopputulos.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Suhteenne on kuitenkin vielä hyvin alkuvaiheessa ja joidenkin mielestä tässä vaiheessa olisi vielä ihan ok säätää ohessa, kun suhde ei ole vielä vakava. Vaihtoehtona on, että nainen olisi tosiaankin mennyt sovittuun tapaamiseen ja/tai ei olisi kertonut asiasta lainkaan ja se olisi selvinnyt vasta myöhemmin eli tilanteeseen nähden sanoisin, että nyt tuli paras mahdollinen lopputulos.

Ja ehkä yhtenä daijuna vinkkinä itselleni ja muillekin totean että olisi suotavaa jos alussa(ehkä yhteisen elon aikana, ei ole nyt The juttu) voisi nauttia, viihtyä ja antaa tuntua hyvältä.

Kommunikaatiota moni täälläkin mainostaa. Nyt esimerkiksi tässä kohtaa hän koki turvalliseksi ja tarpeelliseksi nostaa aiheen esiin. Ja lopulta puhua. Ja niin puhuttiin.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Ja ehkä yhtenä daijuna vinkkinä itselleni ja muillekin totean että olisi suotavaa jos alussa(ehkä yhteisen elon aikana, ei ole nyt The juttu) voisi nauttia, viihtyä ja antaa tuntua hyvältä.

Kommunikaatiota moni täälläkin mainostaa. Nyt esimerkiksi tässä kohtaa hän koki turvalliseksi ja tarpeelliseksi nostaa aiheen esiin. Ja lopulta puhua. Ja niin puhuttiin.
Aivan mahtavasti ja aikuismaisen reilusti hoidettu asia kummaltakin osapuolelta. Olemalla rehellinen itselleen ja toiselle ja avaamalla suunsa, harvemmin syntyy tilanteita, joissa jää mitään hampaankoloon tai mieltä painamaan eli jälkeenpäin ei tarvitse ottaa asioita puheeksi vaikkapa riitatilanteissa.

Arvostan. Todella hyvä lähtökohta rakentaa jotain pysyvämpääkin. :)
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Aivan mahtavasti ja aikuismaisen reilusti hoidettu asia kummaltakin osapuolelta. Olemalla rehellinen itselleen ja toiselle ja avaamalla suunsa harvemmin syntyy tilanteita, joissa jää mitään hampaankoloon tai mieltä painamaan eli jälkeenpäin ei tarvitse ottaa asioita puheeksi vaikkapa riitatilanteissa.

Arvostan. Todella hyvä lähtökohta rakentaa jotain pysyvämpääkin. :)

Jos nyt sen verran asiasta pienen uusintarundin(pahoittelut kyllästyneille, tuon itse pesarit teille kun saunan taakse saavun) ottaa, asian noustessa esiin hän totesi myös että hölmöä kysyä mitä ajattelen ja selittää ettei yip muuta tunteita.

Itse totesin jo nuo mainitut etten ikinä omista häntä, mutta ihminen olen itsekin. En voi tietää ennakkoon muuttuuko mikään vai loppuuko homma.

Ehkäpä nyt viimein loppukaneettina asiaan voi todeta että kommunikaatio ja rehellinen toiminta tosiaan on ensiluokkainen asia. Monessakin mielessä, mutta vaikka tuoreen jutun kohdalla.

Jone Nikulan sanoin: jatkoon.
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Daami vaikuttaa siltä että tietää arvonsa ja elämä on kuulemma viimein balanssissa. Ja minä nyt kuulemma olen jotain poikkeuksellisen ihanaa hänelle ja näkemisen halusikin niin pian kuin aikataulut kohtaa.

No mikä ongelma? Hänellä on yhden illan juttuja ollut ja teema on "pelkkää seksiä". Minun jälkeeni ei ole kuulemma ollut ketään ja nyt tunnusti että huomenna on sovittu pano.
Minä skippaisin näillä spekseillä daamin ihan suoraan. Joku ei nyt täsmää jos olet kerran poikkeuksellisen ihanaa hänelle, mutta menee kuitenkin sopimaan itselleen panon. Sitten voi myös miettiä, että onko tuo kuinka hyvä tai normaali lähtölaukaus tutustumiselle ja mahdolliselle suhteen virittämiselle jos heti paukusta keskustelette daamin seksisuhteista ja yhden illan jutuista mitä tykkää harrastaa. Ainakaan meikäläiselle näillä kilometreillä ei menisi läpi "muut ovat vaan panoja, mutta sinä olet jotain poikkeuksellisen ihanaa" mantra.
 
Viimeksi muokattu:

Jeffrey

Jäsen
No mikä ongelma? Hänellä on yhden illan juttuja ollut ja teema on "pelkkää seksiä". Minun jälkeeni ei ole kuulemma ollut ketään ja nyt tunnusti että huomenna on sovittu pano.

Hienoa, että teillä onkin asiat jo edenneet hyvään suuntaan!

Itse en olisi tällaisissa asioissa ihan niin kriittinen. Jokaisen henkilön joka panna haluaa ja kykenee itsensä järjestämään sellaiseksi jossa myös häntä halutaan tulisi saada panna silloin kun kaikki osapuolet sellaista tahtovat.

Se on ihan normaalia, että sinkkuna niitä seksikeikkoja on sovittu pidemmälle etukäteen. Varsinkin jos ihminen liikkuu kaupunkien välillä saattaa näitä olla sovittuna jo hyvinkin pitkälle "kun seuraavan kerran menet Helsinkiin, nähtäiskö Tampereella?".

Toki jos näitä menee jonkin asteiselle tapailukumppanille erikseen kertomaan, kielii se mielestäni ennemminkin kömpelöstä sosiaalisesta tilannetajusta. Tämä voi olla täysin yksittäiseen tilanteeseen sattuva kömmähdys tai laajempikin ominaisuus. Toki jos tahallaan tällaista kertoilee saattaa se mennä jo kiusanteon puolelle.

Tietysti tällainen latistaa tunnelmaa ainakin samaksi illaksi, mutta en itse näe suurempien fundamenttien muuttuvan tällaisen takia mikäli sellaisia fundamentteja on.

Tuli näissä tilanteissa oltua itsekin, jossa seuraava pano oli jo sovittu ja sitten sattuikin joku toinen tapaus kolahtamaan enemmänkin. Yleensä oma ajattelumalli näissä oli "annetaan nyt mennä, jos tämä on elämäni viimeinen kerta kun panen jotain muuta". Toki tajusin nämä pitää omana tietonani, mutta harvoin nämä mitään muutti mihinkään suuntaan.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä skippaisin näillä spekseillä daamin ihan suoraan. Joku ei nyt täsmää jos olet kerran poikkeuksellisen ihanaa hänelle, mutta menee kuitenkin sopimaan itselleen panon. Sitten voi myös miettiä, että onko tuo kuinka hyvä tai normaali lähtölaukaus tutustumiselle ja mahdolliselle suhteen virittämiselle jos heti paukusta keskustelette daamin seksisuhteista ja yhden illan jutuista mitä tykkää harrastaa. Ainakaan meikäläiselle näillä kilometreillä ei menisi läpi "muut ovat vaan panoja, mutta sinä olet jotain poikkeuksellisen ihanaa" mantra.
Samaa mieltä täältä. Daami kuulostaa mun korvaa epävakaalta.

Mutta kukin tyylillään ja kaikki tsempit @ZayWest miten sitten etenetkin jutussa. Yksilöitä me ollaan vapaassa maassa jne.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Samaa mieltä täältä. Daami kuulostaa mun korvaa epävakaalta.

Mutta kukin tyylillään ja kaikki tsempit @ZayWest miten sitten etenetkin jutussa. Yksilöitä me ollaan vapaassa maassa jne.

Tähän nyt voisi tägätä muitakin, mutta otetaan tästä koppi.

Voisihan tässä toki maalailla kauhuskenaariot ja keksiä mustimmat sukat kun hän tykkää esimerkiksi karaokea käydä laulamassa ja paikoissa x ystäviä töissä. Itse nukun paljolti noihin aikoihin jo.

Eli voisihan sitä halutessaan harrastaa monenlaista matematiikkaa. Eli ei tässä nyt ihan kuistilla olla, mutta ennemmin sitä keskittyy nyt siihen miten toinen on toiminut ja miten puhunut asioistaan.

Ja voisihan asiaa pohtia niinkin että mitä jos itse olen vaikkapa 2h hiljaa syystä tai toisesta. Ettei nyt karkaa naisten grillailun suuntaan.
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Samaa mieltä täältä. Daami kuulostaa mun korvaa epävakaalta.

Mutta kukin tyylillään ja kaikki tsempit @ZayWest miten sitten etenetkin jutussa. Yksilöitä me ollaan vapaassa maassa jne.
Jep tämä boldattu, mutta tosiaan tsempit @ZayWest ille kuinka nyt haluaakin itse edetä tässä jutussa. Itse en korttia katsoisi jo ihan näiden heti alun "en diggaa" fiilisteni takia, mutta toisaalta jos arpaa ei raaputa niin ei voi myöskään voittaa. Jos siis on varautunut mahdolliseen pettymykseen...
 

BaronFIN

Jäsen
Toisaalta itselläni on juuri nyt aika lailla samanlainen tilanne: tapaus (A) on daami, joka on aivan 10/10 tapaus: elämäntarinat samankaltaiset, yhteiset mielenkiinnon kohteet, samankaltaiset ammatit, lapset samassa kasvuvaiheessa… En olisi eron jälkeen uskonut, että näin siisti tyyppi voinutkaan vastaan, joka vie yöunet. Bonuksena jokaiset treffit ovat olleet napakympit, mutta jostain syystä en itse kuitenkaan herätä toisessa ajatuksia romanttisessa mielessä. Tässä on nyt kuukausi tapailtu ja aina on kuitenkin seuraavia treffejä tarjolla.

Ja sitten on tapaus (B): missin ulkonäöllä siunattu tapaus, joka ei ole kuitenkaan pätkääkään kiinnostunut parisuhteesta, mutta on kiinnostunut minusta koodinimellä ”vakipano” ja tässä kohtaa tarpeet osuu yksiin, sillä en itsekään lähtisi parisuhdetta rakentaa tapaus (B):n kanssa.

Mitään askelta en ole ottanut vielä panohommien suhteen, mutta tavallaan ymmärrän tuon @ZayWest naisen tilanteen oikein hyvin: tämän päivän deittailu pistää meidän omituiseen lomittaisuuden tilaan suhteiden väliin ja ZayWestille valtava hatunnosto puhumisen, kuuntelemisen ja ymmärtämisen lahjasta.

Omassa tilanteessani pohdin kuinka pitkään tapausta (A) kannattaa katsella? Suoraa kaverikorttia ja pistettä tarinalle ei ole tullut. Nainen voi toki olla niin hitaasti lämpiävää sorttia, että sitkeä kairaa puolen vuoden kulmaväännön jälkeen kiekon vielä maalille ja siitä kannujahtiin? Voi peluuttaa ja katsoa mihin pelinvirta kääntyy?

Tapausta (B) voi käyttää reilun pelin hengessä toisiin aktiviteetteihin, mutta tämähän ei nyt kaikkien moraalikäsityksien mukaan mene ihan oikein, vaikka sitoumuksia ei ole kenellekään annettu/vaadittu.
 
Viimeksi muokattu:

BaronFIN

Jäsen
No joo, tapaus (A):lta tuli rukkaset kun allekirjoittaneesta puuttuu se mystinen ”jokin”. Paperilla siis olen täydellinen, ulkonäkökin paremman puolella, jutut menee yksiin, arvostava kohtelu, hyvät arvot, käytöstavat ja aito arvostus toista kohtaa pieniä eleitä ja huomaavaisuutta myöten.

Jotkut naiset ovat vaan tavoittamattomia. On ne jänniä olentoja, ei voi muuta sanoa. Varmaan just siksi niin ihania.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No joo, tapaus (A):lta tuli rukkaset kun allekirjoittaneesta puuttuu se mystinen ”jokin”. Paperilla siis olen täydellinen, ulkonäkökin paremman puolella, jutut menee yksiin, arvostava kohtelu, hyvät arvot, käytöstavat ja aito arvostus toista kohtaa pieniä eleitä ja huomaavaisuutta myöten.

Jotkut naiset ovat vaan tavoittamattomia. On ne jänniä olentoja, ei voi muuta sanoa. Varmaan just siksi niin ihania.

Sepä se. Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun. Tsempit sinne!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös