Naisasiat

  • 7 488 989
  • 26 542

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tähän mennessä taululla on neljään peliin mukavat tehot 0+3. Scouttaus haki tälle kaudelle perusvarmaa kolmosketjun laituria, joka ei ala kiukuttella ja paiskomaan mailoja jos ei pääse jokaiseen vaihtoon mukaan muun joukkueen kanssa eli tässä kohden valmennuskin osannee roolittaa peluutuksen oikein.
On hyvä huomata, että vaikka pelaaja vaikuttaisi tekstitv -scouttauksen perusteella kolmoskentän laiturilta niin jo pari harjoitusottelua saattaa osoittaa, että kyseessä voikin olla todellinen franchise -pelaaja joka kantaa organisaatiota vielä monia kausia. Harjoitusotteluiden merkitystä ei siis parane väheksyä.

Tällaisen pelaajan kanssa optimitilanne olisi tietysti, että try-out johtaisi toistaiseksi voimassa olevaan sopimukseen. Tämä luonnollisesti vaatii molemmilta osapuolilta yhteisymmärryksen siitä, että toisten seurojen treeneissä ei käydä eikä valmennus myöskään tee muutoksia peluutukseen.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
On hyvä huomata, että vaikka pelaaja vaikuttaisi tekstitv -scouttauksen perusteella kolmoskentän laiturilta niin jo pari harjoitusottelua saattaa osoittaa, että kyseessä voikin olla todellinen franchise -pelaaja joka kantaa organisaatiota vielä monia kausia. Harjoitusotteluiden merkitystä ei siis parane väheksyä.

Tällaisen pelaajan kanssa optimitilanne olisi tietysti, että try-out johtaisi toistaiseksi voimassa olevaan sopimukseen. Tämä luonnollisesti vaatii molemmilta osapuolilta yhteisymmärryksen siitä, että toisten seurojen treeneissä ei käydä eikä valmennus myöskään tee muutoksia peluutukseen.
Yleensä noi oman arvonsa tuntevat kolmosen laiturit ei lähde tälläiseen järjestelyyn, koska seuroja löytyy vähän joka kolkasta ja tasolta. Luultavasti ottaisi pelaajayhdistykseen yhteyttä ja sitten ollaan välimieskäsittelyssä.

Valmennuksen kanssa istuttaisin ensin alas ja jos on ollut ongelmia maalinteossa, löisin Minna Marshin kirjan käteen.
 

BaronFIN

Jäsen
Mut vaikka tää on hei maalintekopeli, niin ehdollinen ketjukokoonpano ei tästä kuitenkaan apinaa selkäänsä ota.

Pitkä päätyyn ja perään ei tämän kanssa toimi, mutta en tällä otannalla ole siitä vielä huolissani. Vaatii lyhytsyöttöpelin treenausta, eli on pelaajatyyppinä aiemmasta poikkeava.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mut vaikka tää on hei maalintekopeli, niin ehdollinen ketjukokoonpano ei tästä kuitenkaan apinaa selkäänsä ota.

Pitkä päätyyn ja perään ei tämän kanssa toimi, mutta en tällä otannalla ole siitä vielä huolissani. Vaatii lyhytsyöttöpelin treenausta, eli on pelaajatyyppinä aiemmasta poikkeava.
Ei kannata ainakaan liikaa hurmaantua pelaajien näyttävistä maaleista ja huomionhakuisista kikkaililijoista ja viihdyttävistä pellailijoista, kun pitkä runkosarja vaatii uskollista puurtajaa, joka pelaa aina logolle. Keväällä voittavaksi ratkaisijaksi voi päätyä yllättävä pelaaja.
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Tiedän keitä syyttää jos tästä lähtien assosioin panemisen jääkiekkoon tai toisinpäin.
Nyt vasta? Muista, että aika moni asia on sallittua, jos molemmat tykkää, mutta ryntääminen on aina kiellettyä.


Voi vetää poikittaisella(jos se jotenkin onnistuu), korkea maila on sallittu, tolppalaukaus voi olla haluttu lopputulos, vaikka peliväline olisi ollut jo maalissa. Mitä näitä nyt oli, pitäisi alkaa muistelemaan.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Ei kannata ainakaan liikaa hurmaantua pelaajien näyttävistä maaleista ja huomionhakuisista kikkaililijoista ja viihdyttävistä pellailijoista, kun pitkä runkosarja vaatii uskollista puurtajaa, joka pelaa aina logolle. Keväällä voittavaksi ratkaisijaksi voi päätyä yllättävä pelaaja.
Alan sanomaan kumppaneita Sean Bergenheimeiksi. Keväällä iskussa.
 

BaronFIN

Jäsen
Tuli try-outin viides harkkapeli pelattua ja vaikka ketjukemia pelaa sekä valmennus olisi valmis signaamaan jatkoja, niin pelaajan omissa toiveissa olisi nelosketjun paikka ilman tuloksenteko vastuuta.

No näitä on jo kyllä tarjolla joka ketjuun, joten tuskin kannattaa nyt nelosketjuun ottaa pyörimään ja katsomaan kun se sitten lähtee suurempiin kaukaloihin ensi tilaisuuden tullen.

Varmaan pitäisi muuttaa uusien pelaajien kanssa omaa asennetta ja tarjota nopeammin koirankoppia, niin varmaan alkaisi työntekokin maistumaan. Tuntuu, että raimosummasmaisella tyylillä saadaan parempia tuloksia kuin Jalosen meidän pelillä.
 

1313

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oma ammattilaisura on tienhaarassa. Taustalla 17 vuoden liigaura. Ensiksi 12 kautta yhdessä seurassa, mikä lopulta päättyi seuran konkurssiin ja sitten kolmen kuukauden jälkeen viisi vuotta uudessa seurassa, mikä loppui potkuihin. Ohipelejä tuli eittämättä, mutta pääasiassa jäälle jäi aina koko sydän.
Olen nyt ollut vuoden vapaana agenttina ja ei oikein ole minkäänlaista kaipuuta liigajäille, vaikken toisaalta ole tehnyt päätöstä hokkareiden lopullisesta naulaan ripustamisestakaan. Mittarissa 40, joten kunnon ruutua ei oikein ole enää tarjolla.

Myös ajatus ulkomaan alasarjoista on alkanut käydä mielessä. Siellä markkina-arvo olisi aivan erilainen. Joko Kaakkois-Aasian tai Etelä-Amerikan kaukaloihin.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Oma ammattilaisura on tienhaarassa. Taustalla 17 vuoden liigaura. Ensiksi 12 kautta yhdessä seurassa, mikä lopulta päättyi seuran konkurssiin ja sitten kolmen kuukauden jälkeen viisi vuotta uudessa seurassa, mikä loppui potkuihin. Ohipelejä tuli eittämättä, mutta pääasiassa jäälle jäi aina koko sydän.
Olen nyt ollut vuoden vapaana agenttina ja ei oikein ole minkäänlaista kaipuuta liigajäille, vaikken toisaalta ole tehnyt päätöstä hokkareiden lopullisesta naulaan ripustamisestakaan. Mittarissa 40, joten kunnon ruutua ei oikein ole enää tarjolla.

Myös ajatus ulkomaan alasarjoista on alkanut käydä mielessä. Siellä markkina-arvo olisi aivan erilainen. Joko Kaakkois-Aasian tai Etelä-Amerikan kaukaloihin.
Minä olin yli 8v vapaana agenttina ja täysin luovuttanut, mutta niin vain Tansaniassa oppinsa saanut minut värväsi toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella. Ja ikää 46. Ei kannata luopua toivosta näköjään ikinä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Itsehän olen täysin varaamaton kolmekymppinen, oikeastaan aivan amatööripelaaja. Aiempaa kokemusta kiekkoilijana ei käytännössä ole lainkaan, joten sopimuksen saaminen edes nelosdivarijengiin saattaa olla mulle tästä syystä hankalaa. Toivon kuitenkin, että kun tässä lähiaikoina alan etsimään itselleni tositarkoituksella sopivaa seuraa, löytyisi sellainen tiimi jossa puutteellisen kokemukseni korvaisi loistavat ketjukemiat ja hyvä joukkuehenki sekä yhteinen tavoite kehittyä ja nousta kenties vielä ylemmille sarjatasoille. Joten toivottakaa mulle onnea.

PS. ystäväni oli vielä reilu vuosi sitten lähes samassa tilanteessa, mutta lähti viime vuoden kesällä rohkeasti vapaille markkinoille ja sopiva joukkue löytyi lopulta Klaukkalasta, siirtyivät pelaamaan Vantaan Martinlaaksoon ja ovat pelanneet menestyksekkäästi siellä. Tämän vuoden alkukesästä ykkösketjua liittyi vieläpä täydentämään koiranpentu.
 
Viimeksi muokattu:

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
@Breeze Harbour älä etsi. Löydät paremmin. Idea siis että ole sinut itsesi kanssa ja käyttäydy sen mukaisesti ulkona liikkuessa. Joku löytää sinut. Ja oikeasti nimimerkillä eka oikea kunnon suhde 29v (samana vuonna kun täytin 30).
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myös ajatus ulkomaan alasarjoista on alkanut käydä mielessä. Siellä markkina-arvo olisi aivan erilainen. Joko Kaakkois-Aasian tai Etelä-Amerikan kaukaloihin.

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Harkitsetko muuttamista ulkomaille työn perässä? Vai suunnitteletko lomaperäistä scoutting-reissua? Vai harkitsetko mahdollisesti ulkomaisen agentin, eli suomeksi sanottuna jonkun treffiaplikaation käyttämistä?
 

1313

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Harkitsetko muuttamista ulkomaille työn perässä? Vai suunnitteletko lomaperäistä scoutting-reissua? Vai harkitsetko mahdollisesti ulkomaisen agentin, eli suomeksi sanottuna jonkun treffiaplikaation käyttämistä?
Mitään tarkkaa suunnitelmaa ei ole. Vain potentiaalisia suuntaviivoja. Puhutaan lähinnä kahdesta jälkimmäisestä.

Lisäksi tuttavapiirissä on kontakteja ainakin Etelä-Amerikan suuntaan.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kauden jälkeen nämä maajoukkuetapahtumat voivat olla ihan hyviä, jos vaan energia riittää pitkän sarjan jälkeen. Näissä karkeloissa on kosolti ulkomaalaisia tarkkailijoita ja hyvä esiintyminen saattaa poikia rahakkaan sopimuksen isompiin sarjoihin.

Runkosarjan aikana maajoukkuetapahtumat ja lainasiirrot muihin seuroihin esim. loukkaantumisia paikkaamaan saattavat sotkea ketjukemioita.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oma eläkesoppari purettiin yhteisymmärryksessä parisen vuotta sitten. Siinä vapailla vedin omatoimista, kehitin heikkouksia, vahvistin vahvuuksia. Siitä vuoden pätkäsopimuksella paikallisvastustajan riveihin antamaan näyttöjä ja lopulta kesäkaudella oman kylän tuttu seura löi isolla rahalla toistaiseksi voimassa olevaa tiskiin. Syyskaudella on tullut niin vahvaa menestystä, että kapteenin natsoja on ruvettu väläyttelemään.

Vaikea kuvitellakaan tällä hetkellä, että jonkun toisen pelipaitaa päälle enää pukisi
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Omasta majutason komennuksesta alkaa olla kymmenen vuotta, vaikka iällä ei vielä ollakkaan pilattu. La Liga seura oli sattui samaan paikkaan pidemmälle ulkomaan leiritykselle kanssani.

Homma kaatui sitten siihen, että olin kuitenkin enemmän jääkiekkomiehiä, kun seura tosiaan pelasi jalkapalloa. Myös rakkaille siskoille ja hyville veljille tuli ilmi, että distanssia tuli sitten liikaa. Seura pysyi La Ligassa ja minä Suomessa.

Se oli kuitenkin ihana kokemus, joka vieläkin joskus tuo kaipuun rintaan. Asetti ehkä myös jotain standardeja, joista ei pidemmän päälle ole ollut välttämättä hyötyä. Sen jälkeen nimittäin on ollut vain muutama try-out ja niistäkin vain pari on johtaneet neuvotteluihin, jotka taas eivät ole johtaneet sopimukseen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mä jotenkin arvostan tuota parisuhteen muokkaamisesta jääkiekkoon. Yritin tehdä tuon itsekin nyt...

Itse aloitin lupaavana junnupelaajana. Ura tuntui aukeavan helposti. Näytöt oli ihan hyvät. Sitten joku ylemmän tason jyrä ajoi minut pahoin ja ura tyssäsi täysin. Toivuin omasta mielestäni hyvin ja yhtäkkiä oli tarjolla paperia hyvältä vaikuttavaan seuraan. Otin sen vastaan epäröimättä. Niin upea diili oli kyseessä. Jossain vaiheessa jotain vain meni pahasti pieleen. Kaikesta yrittämisestä huolimatta minun panos ei ollut tarpeeksi. Minut rääkättiin ihan loppuun niin fyysisesti kuin henkisesti. Yritin uskoa kuitenkin että sopimus oli ok. Tuli syytöksiä toiseen seuraan pelaamisesta ja kurinpalautuksia. Onneksi tajusin purkaa sopimuksen vaikka se ei ollut helppoa.

Jonkin aikaa kuntoitin itseäni. Olin tyytyväinen tuloksiin. Sitten olin vapaa agentti. Pelasin siellä missä huvitti ja yleensä omilla säännöillä. Välillä oli pientä sopimuksen hajua ilmassa mutta koskaan en ollut tyytyväinen. Ajattelin että vedän freelancerina niin pitkään kun on tarjontaa. Mutta yhtäkkiä tulikin tilanne että piti harkita pidempää sopparia. Tarjoaja oli vanha tunnettu seura joka aiemmin oli vain seurannut minua sivusta. Sopimusta ei kaikista hyvistä näytöistä huolimatta tullut kun seura oli kiinni aiemmassa sopimuksessa (vaikka luuli siitä irtoutuneen).

Olin edelleen vapaa agentti ja pelasin siellä missä huvitti hyvää korvausta vastaan yleensä. Mutta eräänä iltana, yhden illan näyttöjen takia, minulle tarjottiin pidempää sopparia. Kaikista harkkapeleistä huolimatta se jäi vain jotenkin pöydälle ja neuvottelut jäätyivät. Ja jatkoin vapaana agenttina ja pelasin omilla ehdoilla. Kärsin myös (vakavasta) loukkaantumisesta ja ajattelin että ura on tässä.

Mutta yllättäin esiin astui joukkue jonka kanssa olin jo aiemmin neuvotellut mutta neuvottelut jäätyivät. Nyt minut oltiin valmis ottamaan ruotuun kunhan loukkaantumiset on historiaa. Sen tietenkin lupasin (ilman suurempaa tietoa). Nyt olen pelannut joukkueessa yli kymmenen vuotta. Ura ei ole ollut ihan huippu (on ollut loukkaantumisia) mutta se ei johdu joukkueesta vaan minusta. Joukkue on ollut hienosti mukana ja tukenut minua hyvin loukkaantumishetkillä. Soppari toistaiseks voimassa oleva. Joten tällä hetkellä yritän pelata ilman painetta ja välttää loukaantumista.
Onneksi ketjukaverien kanssa on ollut hyvä pelata ja he tukevat minua ettei tulisi loukkaantumiskierteitä. Juuri nyt on saatu ketjukavereiden kanssa peli hyvään uomaan. On ollut kiva pelata ja tulostakin tulee. Kiitos heille...

Edit. Tämä olisi varmaan miesasiat- ketjua mutta kirjoitin tämän tänne muiden tämän ketjun kirjoittajien inspiroimana.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös