Naisasiat

  • 7 519 171
  • 26 580

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pärde kirjoitti:
Toisin sanoen tunnet itsesi mieheksi vain selvästi lyhyemmän ja pienikokoisen naisen seurassa?
Mene ja tiedä, tunnenko itseäni sen enempää tai vähempää mieheksi, oli nainen kuin nainen edessä, vieressä tai takana? Olen aika omanlaiseni muutenkin ja minulle ei ole mikään stressi olla enempää miehinen kuin mitä olen nyt, eli ts. ei ole tarvis esittää mitään.

Totta puhuen olen monesti mieltynyt naisiin/tyttöihin, joissa on jotain määrätynlaista poikamaisuutta ja jopa jätkämäisyyttä olemuksessa (enkä nyt puhu mistään miesmäisistä naisista). Sellaisten kanssa tulee paremmin juttuun, kuin ylinaisellisten hienohelmojen ja leidien kanssa. Jos joku ymmärsi mitä meinasin noilla eroilla naisten kohdalla.

Pituuden suhteen on vain se, että lyhytkokoiset naiset ovat mielestäni sievempiä ja seksikkäämpiä. Se pituus on yksi niistä tekijöistä muiden joukossa, joka saa minut kiinnostumaan ja mieltymään. En nyt sano sitäkään, etteikö olisi mahdollista joskus seurustella esim. itseni pituisen kanssa, mutta toistaiseksi suhteellisen lyhytkokoiset naispuoliset ihmiset ovat olleet niitä, jotka silmää miellyttää.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Ted Raikas kirjoitti:
Pituuden suhteen on vain se, että lyhytkokoiset naiset ovat mielestäni sievempiä ja seksikkäämpiä. Se pituus on yksi niistä tekijöistä muiden joukossa, joka saa minut kiinnostumaan ja mieltymään. En nyt sano sitäkään, etteikö olisi mahdollista joskus seurustella esim. itseni pituisen kanssa, mutta toistaiseksi suhteellisen lyhytkokoiset naispuoliset ihmiset ovat olleet niitä, jotka silmää miellyttää.

Näin arvelinkin mielipiteesi menevän. Makuasioitahan nämä, ja olen siinä samoilla linjoilla, että itsekin katson ennemmin hieman lyhyempää kuin pidempää mallia.

Mutta olen nähnyt varsin monta todellista kaunotarta, jotka ovat olleet hyvinkin pitkiä. Eli itse en sinänsä assosioi seksikkyyttä pituuden kanssa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Jep, eiköhän se ole eniten niin että ainoastaan jos nainen on pitempi kuin miehensä se aiheuttaa aina kommenttia, joillekin jopa itsetunto-ongelmia, ihan turhaan.

Naisen pituudesta - tärkeintä että yltää ottamaan pos~kheen ja jos ei, niin mies makuulleen sitten! Nooh, leikki heikkinä.

Naisasioita kaveritouhujen puolesta: eräs entinen lähempi tuttavuus, nykyään kaveritouhuissa pyörivä tyttö järjesti eiliselle jonkinmoisia mökkibileitä, ei mitään elämää suurempia mutta kuitenkin. Olen hänen ja tämän osan kaveripiiristä kanssa tekemisissä päivittäin, töiden ja vapaa-ajan puolesta, ja hauskaa on ollut vaikka vielä kaveriaikanakin on pitänyt krapulapäivänä vongata jonkun kerran.

Eilen kävin sitten tuttuun tapaan kyselykierrosta siitä kuka olisi lähdössä doksuilemaan. Kävi ilmi, että kyseisiin mökkitouhuihin oli kutsuttu ainakin neljä näistä kyseisistä tutuista, mutta ei minua.

Koitin ottaa asian rauhallisesti ja olla ottamatta mitään lapselliseksi helposti muuttuvaa kilahtamista, mutta ei se oikein ollut mahdollista. Männä kevään ja etenkin kesän aikana olen järjestänyt ainakin kymmenet kunnon bileet, välijatkot tai jatkot kämpilläni. Siellä minulla on tapana olla vieraanvarainen, ja kutsun aina kaikki piiriläiset ja heidän kaverinsakin avosylin messiin. Vaikka kuinka asiaan suhtautuisi viileästi, oli pakko ottaa mahdollisesti itsekäs kanta ja suuttua asiasta.

Mainitsin sitten asiasta tekstiviestillä kyseiselle tytölle, asialliseen sävyyn. Kehtasi perkele valehdella että olivat täysin hänen veljensä järjestämät pippalot ja että olisi kutsunut vain yhden yhteisen ystävämme sinne. "Jos vaan pääset niin tuu ihmeessä tänne?" Vitun uskottava tuollainen ihmettelevä juttu ja vitun realistista lähteä illalla seitsemän aikaan sinne muiden perään, mittariko oisi pitänyt ottaa alle?
Olin nähkääs perk~hele itse paikalla samassa huoneessa jossa aiemmin kuulin hänen kutsuvan kaksi muuta yhteistä tuttuamme mukaan, silloin odotin tietysti hänen kutsuvan minut mukaan seuraavaksi, mutta näin ei käynyt. Neljänneltä tutulta kuulin kutsusta mökille siipatessani kaverilta kyytiä. On muuten aika mulkkua toimintaa asettaa vielä nämä kyseiset kaverit välikäteen...kun joutuvat varovasti kertomaan olevansa menossa mökille kerrottuani ettei ole kutsua kuulunut. Yksi tyttö joka oli kutsuttu mutta ei sinne mennyt, lähetteli hänkin viestiä tänä aamuna tyyliin "onneks meidän ei tarvinnu herätä mistään kostean kylmältä mökiltä", heheh, jotenkin lohduttelevaan sävyyn siis.

Tämä juttu nyt kuulostaa jonkinlaiselta teinien "kuka on in" jutulta, mutta tämmöinen nyt vaan sattui tällä kertaa, syystä jota en todellakaan tiedä, vaikka minä yleensä tiedän, kesä on kyseisen porukan ja kyseisen henkilön kanssa bilettäessä mennyt todella mah~tawasti. Jos minulla olisi kyseisen tytön kanssa vielä romanssia, no silloin ei olisi vaikea arvata mistä on kyse! Mutta kun kerran on ollut viimeinen vuosi pelkkää kaveritouhua.

Lähdin sitten erään toisen naisen seurassa viettämään iltaa ihan pubitouhuissa. Meni hiukan möksäämisen puolelle, mutta ajatukset onneksi selkeytyivät siinä sitten samalla - poistin valehtelijan numeron samantien luettelosta, nyt toisen kerran elämäni aikana. Parempi polttaa hiukan siltaa, olen muutenkin pehmennyt liikaa viime vuosina.

Ehkä tällekin tarinalle saadaan Häpy End? Eilen eräs töistä tuttu varattu muija pyysi minua järjestämään pippalot ensi viikonlopulle, olisivat erään kerran treffaamani brunetin, hänen kaverinsa, kanssa lähdössä pippaloimaan. "Mä tuon sinne mun sinkkuystävättäriä, pyydä sä kans komeita sinkkumiehiä sinne".
Tuon parempaa tarjousta nyt ei voi paljon saada. Elikkä viikon päästä pippalot tai pikku road trip kyseisen parin kimalaisen kanssa. Arvatkaa onko valehtelija enää tervetullut silloin mukaan bileisiin?

Arvostaisin näkemyksiä reagoimisestani. Näen edelleenkin että toimin oikein mainitessani asiallisesti että olin ihmeissäni miksei kutsua kuulunut, etenkin kun näköjään piti valehtelemalla koittaa asiaa peitellä-
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Golden AWe kirjoitti:
Naisen pituudesta - tärkeintä että yltää ottamaan pos~kheen ja jos ei, niin mies makuulleen sitten! Nooh, leikki heikkinä.

Tästö tuli muuten mieleen yksi puoltolause sille, miksi naisen pitäisi olla sellaiset 5-10 senttiä lyhyempi: yleisesti ottaen naisten jalat ovat suhteellisesti pidemmät kuin miesten, joten yksi (ainakin omista suosikki)asento on vaikeahko. Toki siinä voi viritellä jos jonkinlaista systeemiä, mutta helppoa se ei ole.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Pärde kirjoitti:
Tästö tuli muuten mieleen yksi puoltolause sille, miksi naisen pitäisi olla sellaiset 5-10 senttiä lyhyempi: yleisesti ottaen naisten jalat ovat suhteellisesti pidemmät kuin miesten, joten yksi (ainakin omista suosikki)asento on vaikeahko. Toki siinä voi viritellä jos jonkinlaista systeemiä, mutta helppoa se ei ole.

Sinulle on varmaan sitten myös tuttu termi nimeltään "hirvihaara"? Tarkoittaa naista jonka lantio/fjoosa-alue on "normaalinaisen" navan yläpuolella. Juttu lähti ainakin meillä liikkeelle eräästä romanialaisesta vaihto-oppilastytöstä - jos sellaista laittaa seinää vasten seisaaltaan on pakko hyppiä! Kjeh.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Alkaa taas tuntemaan itseään mieheksi, kjiäh! Mutta kyllä asia on niin, että elämä on mennyt hukkaan jos 18-vuotiaana koko vuoden/nuoruuden täysi-ikäisyyden ensi askeleet seurustelee. Ja tämä on vain henkilökohtainen näkemys, en sano, että he jotka tämän ovat tehneet pitäisi tehdä toisin ym mukavaa. Järkevää on seurustella ennen täysi-ikäisyyttä sen vaikka vuoden ja sitten kun on baari-ikäinen, lopettaa suhteet. Tämähän on täysin absurdia enkä kirjoita omasta kokemuksesta, näin se vain tuntuisi kaikkein järkevimmältä.

Miten kukaan voi saada yksinkertaisesta asiasta näin äärettömän vaikea selkoista asiaa?
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Golden AWe kirjoitti:
Arvostaisin näkemyksiä reagoimisestani. Näen edelleenkin että toimin oikein mainitessani asiallisesti että olin ihmeissäni miksei kutsua kuulunut, etenkin kun näköjään piti valehtelemalla koittaa asiaa peitellä-
Niin no, eiköhän tuo kirjoittamasi ole ihan normaali tapa reagoida moiseen toimintaan. Kun vielä ilmeisen asiallisesti olet juttua tiedustellut ja vastaukseksi olet saanut todennäköisesti valheenpaskaa, niin mitäpä sitä oikeastaan muuta kuin nimi pois puhelimesta ja mielestä.

Jos ei ole pokkaa kertoa päin naamaa, että miksi et ole tervetullut niin mitäpäs sitä useampaan kertaan kyselemään.
 

Cube

Jäsen
Golden AWe kirjoitti:
Arvostaisin näkemyksiä reagoimisestani. Näen edelleenkin että toimin oikein mainitessani asiallisesti että olin ihmeissäni miksei kutsua kuulunut, etenkin kun näköjään piti valehtelemalla koittaa asiaa peitellä-
Ei mitään hävettävää mielestäni. Ihan normaalia reagointia ja oikein hyvä, että nostit kissan pöydälle myös tiedustelemalla tytöltä suoraan, että mikä on homman nimi.. Ettei tämä aivan täysin jäässä ole sen suhteen, että mikä suhun on mennyt, kun seuraavan kerran olette taas tekemisissä (itsellä ollut joskus tapana löydä tuo mökötysvaihde silmään suoraan sen kummempia selittelemättä - mikä on omastakin mielestäni helvetillisen typerää). Numeron poistaminen sinällään ehkä vähän ekstriimi ratkaisu, mutta en käy arvostelemaan, koska ainahan pieni ylireagointi muniinpuhaltelun kuitenkin voittaa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Cube kirjoitti:
Numeron poistaminen sinällään ehkä vähän ekstriimi ratkaisu, mutta en käy arvostelemaan, koska ainahan pieni ylireagointi muniinpuhaltelun kuitenkin voittaa.

Jep. Oikeastaan ainoa juttu mikä tämän lisäksi mietitytti oli se olisiko pitänyt ruveta siinä vaiheessa kun kuuli bileistä, tyrkyttämään itseään sinne mukaan. Se nyt ei kuitenkaan oikein ole koskaan ollut minun juttuni, anella pääsyä mukaan kun oletin kutsuttavan joka tapauksessa, ja kun kuitenkin tämän porukan bileisiin aina kutsuttu jokainen henkilökohtaisesti, ja olen aina myös omiin bileisiini kutsunut kaikki henk. koht., ja heidän kaverinsakin ovat olleet tervetulleita, jopa jotkut miespuoliset, paitsi se yksi joka pölli multa aiemmin kossupullon.

Täytynee ensi vloppuna lähteä tosiaan road tripille niin pyyhkiytyy vähän tämän paikan pölyt van persiestä.
 

BBT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Djurgårdens IF
Golden AWe kirjoitti:
Arvostaisin näkemyksiä reagoimisestani. Näen edelleenkin että toimin oikein mainitessani asiallisesti että olin ihmeissäni miksei kutsua kuulunut, etenkin kun näköjään piti valehtelemalla koittaa asiaa peitellä-
Jokainenhan reagoi asioihin omalla tavallaan. Itse olisin todennäköisesti toiminut samalla tavalla.

Vähän vastaavanlaisessa(?) tilanteessa olen tällä hetkellä itsekin. Reilu viikko takaperin naisystäväni, jonka kanssa olen seurustellut keväästä lähtien, sai kutsun "vuotuisiin" rapujuhliin jonka osanottajakunta koostuu lähinnä hänen ystävistään, tosin kutsuttujen joukossa on muutama minunkin "hyvänpäiväntuttu". No, rehellisesti sanottuna juhlat eivät minua kiinnostakkaan enkä niihin kutsua ole odottanutkaan. Mutta, juhlien järjestäjä lähestyi minua naisystäväni kautta, kysyen pahastunko jos kutsua ei tule, koska juhlissa ei ole muitakaan pariskuntia..? Siis WTF? Tämmöistä en ole ennen kuullutkaan. Kaikki olisi ollut ok, jos kutsua ei olisi tullut ollenkaan. Mutta nyt ihmetyttää yritettiinkö tässä vain olla kohteliaita, vai keksittiinkö jonkunlainen hätävale/tekosyy minun poispitämiseksi seurueen juhlista, seurueen minkä kanssa en ole missään tekemisissä muutenkaan, poislukien naisystäväni. Kuitenkin osalta kutsuttuja löytyy menneisyydestä yhteisiäkin "hetkiä", seurusteluja, suhteita jne..

Ja nyt vielä näyttää siltä että juhlat ovat kärsimässä osanottajakatoa, joten järjestäjä on alkanut raottaa "takaporttia", vihjannut ajatuksella, että ehkä voisinkin tulla, kun tilaakin saattaa olla.. Huoh!

Onkos muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Torpataan bileistä johon ei kutsua ole odotettukkaan. Mennäkö vai ei jos lopullinen kutsu tulee? Taidan jokatapauksessa jättää väliin. Mutta, kieltäytäkkö kohteliaasti vai ladata täyslaidallinen mielipidettään?

Onko tämä normaalia...vai tekeekö pieni ihmismieli taas vain omia kepposiaan?
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
BBT kirjoitti:
Ja nyt vielä näyttää siltä että juhlat ovat kärsimässä osanottajakatoa, joten järjestäjä on alkanut raottaa "takaporttia", vihjannut ajatuksella, että ehkä voisinkin tulla, kun tilaakin saattaa olla.. Huoh!

Onkos muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Torpataan bileistä johon ei kutsua ole odotettukkaan. Mennäkö vai ei jos lopullinen kutsu tulee? Taidan jokatapauksessa jättää väliin. Mutta, kieltäytäkkö kohteliaasti vai ladata täyslaidallinen mielipidettään?
No itse en ainakaan menisi jos tuolla tavalla "armosta" pääsee mukaan. Toteaisin vaan että olen jo keksinyt muuta tekemistä ko. illaksi kun kumppanikin keksi itselleen...
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äh, pitääkö noihin bilekutsuihin tai -kutsumattomuuksiin suhtautua niin herkkänahkaisesti. Jos ei kutsuta, niin voivoi, kaipa siihen joku syy on. Jos aina käyttäytyy järkevästi ja mukavasti kavereita ja kavereiden kavereita kohtaan, niin minkäs sille voi, jos ei kutsuta.

Olkapäiden kohautus ja tekee sitten jotain muuta. Mutta niinhän tässä tapauksessa ao. kirjoittaja olikin toiminut. Mä en kuitenkaan pitäisi vastaavaa kovin vakavana loukkauksena itseäni kohtaan. Toki ilmaisin hämmätykseni ja pettymykseni kyseisestä toiminnasta, mutta hyväksyisin tilanteen, jos saisin sellaisen vaikutelman, että kutsumattomuuden taustalla on syy, jota ei voisi suoraan minulle sanoa.

Voihan nuo syyt olla ihan oikeita, vaikka tekosyiltä kuulostavatkin. Mä olen itse ollut kerran pari välikädessä, jossa pähkäilen, että keitä kutsua bileisiin. Kaveriporukassa on eräiden tahojen kesken sellaista pientä skismaa, että yhdet (A ja B) eivät mielellään tule niihin, mikäli eräs henkilö (X) on kutsuttu.

Tämä X taas on hyvä kaveri, mutta ei ole yleensä ole kovinkaan innostunut tulemaan näihin mun bileisiin, koskapa ei samalla tavalla kuulu juuri siihen porukkaan, joita tapaan kutsua. Hänelle olisi kuitenkin hyvien tapojen mukaista kertoa pippaloista ja kutsua niihin. Nämä A & B taas ovat sellaisia, että "vetäytyvät kohteliaasti" syrjään, mikäli kuulevat, että X on kutsuttu ja ymmärtävät kyllä hyvin, että yhden parhaista kavereistani kutsun. Ongelmana on vain se, että muu bileväki haluaisi mieluummin nämä A:n ja B:n sinne, joten paras tapa saada heidät sinne on joko jättää X kutsumatta tai valehdella, ettei ole kutsunut ja toivoa, ettei X juuri sillä kertaa ilmesty paikalle.

Ekassa vaihtoehdossa on ikävää se, että jos X kuitenkin kuulee bileistä, niin hän loukkaantuu, jolloin joutuu sanomaan juuri noita tekosyitä. (Käytössä nykyään "Ajattelin, että eihän sua tolla porukalla kiinnostaisi tulla kuitenkaan). Kyseessä on tällainen hiukkasen narsistinen kaveri, jolle ei voi sanoa asoiden oikeaa tilaa. Samasta syystä X ei ole kauhean suosittua bileseuraa näiden muiden mielestä muutenkaan. Toinen vaihtoehto taas voi johtaa ojasta aallikkoon, mikäli X pöllähtää paikalle, ja olen sanonut A:lle ja B:lle, ettei häntä ole kutsuttu.

Nojoo. Naisasioihin linkittääkseni sanotaan vielä sellainen lisäys, että X:n seurassa pääsee mukaan bileisiin, joissa on sinkkunaisia, joten tavallaan vastavuoroisuus periaatteella syntyy fiilis, että minunkin pitäisi hänet bileisiin kutsua. Tää muu porukka taason lähinnä pariskuntia, kuten A & B, joten niissä mun bileissä ei ole ns. "mahdollisuuden ilmapiiriä", mutta muuten ihan hauskaa, enkä haluaisi kutsua X:ää pilaamaan ilmapiiriä.

Eli tästähän saa laajennettua keskustelun tähän perinteiseen kaveriporukassa osa pariutunut, osa sinkkuja, miten yhdistää nämä asiat. Itselläni onnistuu hyvin, enkä jaksa loukkaantua, mikäli tämä tasapainottelu johtaa välillä esim. siihen, ettei kutsuja bileisiin tipu, enkä ymmärrä miksi muutkaan jaksavat siitä loukkaantua.
 

Serge

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi
Ahdistaa...

...ku mahdollisesti tulevan tyttöystävän ex soitti tytölle ja halusi "puhua". En tiiä oikein miten päin pitäis olla. Ihmeen hiljaa tyttökin ollu soiton jälkeen. Mut valtas hirvee ahdistus. Ei vittu, ei tää hyvä alku voi tyssätä tähän. Olenko vain vainoharhainen?


edit. korjausta.
 
Viimeksi muokattu:

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Serge kirjoitti:
...ku mahdollisesti tulevan tyttöystävän ex soitti ja halusi "puhua". En tiiä oikein miten päin pitäis olla. Ihmeen hiljaa tyttökin ollu soiton jälkeen. Mut valtas hirvee ahdistus. Ei vittu, ei tää hyvä alku voi tyssätä tähän. Olenko vain vainoharhainen?

Tämä vaatii hieman selvitystä ensin. Miksi se eksä sulle soittelee, ja mistä se on numeron kaivanut? Pieni kaupunki, pienet piirit? Ja miksi luulet hyvän alun tyssäävän tähän, onko tytöllä vielä fiilareita eksää kohtaan?

Enpä kyllä osaa sanoa oletko vainoharhainen vaiko et, kun ei asiasta enempää tiedä..
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
BBT kirjoitti:
Mutta, juhlien järjestäjä lähestyi minua naisystäväni kautta, kysyen pahastunko jos kutsua ei tule, koska juhlissa ei ole muitakaan pariskuntia..? Siis WTF? Tämmöistä en ole ennen kuullutkaan.


Todella erikoiselta kuulostaa. Yleensähän ihmiset varoittelevat sinkkuja "pariskunta" bileistä, mutta enpä mäkään ole tollasta ennen kuullut. En ymmärrä miksi sä et voisi tyttöystäväsi seuralaiseksi mennä juhliin..Mun korvaan tämä kyllä särähti.

BBT kirjoitti:
Mennäkö vai ei jos lopullinen kutsu tulee? Taidan jokatapauksessa jättää väliin. Mutta, kieltäytäkkö kohteliaasti vai ladata täyslaidallinen mielipidettään?

Mun mielestä ehdottomasti jätät väliin. Jos ei alunperin ole kutsuttu, niin ei sitten ollenkaan. Eikö susta tuntuisi hieman nihkeältä olla bileissä, joihin ei alunperin ole tullut kutsua, vaan kehoitus olla tulematta?
Jos sun naisystävällä on pelisilmää, ei hänkään mene. Kyllä mua vituttaisi jos joku mun kaveri kehoittaisi mua jättämään naisystäväni pois. Tietysti esim. poikien kaljailtoihin en mukaan ottaisikaan.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Serge kirjoitti:
...ku mahdollisesti tulevan tyttöystävän ex soitti ja halusi "puhua". En tiiä oikein miten päin pitäis olla. Ihmeen hiljaa tyttökin ollu soiton jälkeen. Mut valtas hirvee ahdistus. Ei vittu, ei tää hyvä alku voi tyssätä tähän. Olenko vain vainoharhainen?

Miks juttu siihen tyssäisi? Kannattaa kuunnella mitä miehellä asiaa. Jos kerta EX tosiaan on. ;)
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Niin minä ymmärsin tuon Sergen jutun niin että se ex soitti sille muijalle. Se voi olla paha merkki, mutta tavallaan siinä ei sitten ole mitään muuta kuin voitettavaa, käyttäydyt asiallisesti mutta jossain vaiheessa teet selväksi tytölle notta hänen pitää valita jompi kumpi eikä säätää vanhojen kanssa.
 

Serge

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi
Golden AWe kirjoitti:
Niin minä ymmärsin tuon Sergen jutun niin että se ex soitti sille muijalle. Se voi olla paha merkki, mutta tavallaan siinä ei sitten ole mitään muuta kuin voitettavaa, käyttäydyt asiallisesti mutta jossain vaiheessa teet selväksi tytölle notta hänen pitää valita jompi kumpi eikä säätää vanhojen kanssa.


Aivan näin. Muijalle se soitti. Eilen sekavassa mielentilassa tuli kirjoitettua vähän miten sattui. Korjataan asia. Yöunet auttoi, mutta katsotaan.
 

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Serge...

Eihän siinä vielä mitään pahaa ole että ex soittaa muijalle. Jos tyyppi kerran on ex, siihen on varmasti olemassa hyvä syy. Sekin kannattaa ottaa huomioon että sille ei aina voi yhtään mitään jos ex soittaa / viestii vaikka itse ei enää haluaisikaan olla tekemisissä. (Nää hullut vainoajat on sitten eri asia, mutta normaalitilanteista puhutaan nyt...)

Se mistä mä huolestuisin enemmän on se, jos muija osoittaa suurtakin kiinnostusta jutella exän kanssa suhteesta ja sen päättymisestä ja "selvittää asioita". Yleensä se tarkoittaa sitä, että juttu ei ole loppuun käsitelty. Jos joku suhde on ohi, sillä ei ole mitään väliä mitä toinen selittää tai haluaa päättyneestä suhteesta tilittää. Mun henk koht suhtautuminen exiin on se, että jutella voi ja kuulumiset voi vaihtaa, mutta tilitykset ja avautumiset voi sitten tehdä jossain muualla. Evvk. Samaa toivon tietysti mieheltä, mä en oleta että exät lakkaavat olemasta mutta ei niiden kanssa tarvi enää menneitä rääpiä.
 

BBT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Djurgårdens IF
Korkki, Jippo, Jupster: Kiitokset kommenteista. Bileet jäävät minun osaltani väliin, tuli sitä lopullista kutsua tai ei. Tuli kutsu lähteä savusaunomaan jätkien kanssa, taitaa olla huomattavasti rennompi ilta tiedossa. Naisystäväni saa puolestani mennä vapaasti rapujuhliin, ja suotavaa onkin, onhan kyseessä kuitenkin hänen kaveriporukkansa, eikä minun. Eikä todellakaan ole hänen vikansa jos joku "rapuporukasta" mahdollisesti pitää minua x-tekijänä tms. (kiitokset Jipolle uuden käsitteen lanseerauksesta sanastooni...) No ehkä jatkossa ollaan taas viisaampia, uusia kissanristiäisiä tulee ja menee. Hiukan vaan arvelluttaa, miten käy seuraavien itse järkkäämieni bileiden. Joutuuko naisystäväni kuuntelemaan jos jonkinlaisia selityksiä ja kieltäytymisiä, vai kuinka, sillä jokainen rapukestiläinen tulee saamaan kutsun. Ovathan he kuitenkin naisystäväni kavereita.. Aika näyttää.
 

metsänpeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jippo kirjoitti:
Eli tästähän saa laajennettua keskustelun tähän perinteiseen kaveriporukassa osa pariutunut, osa sinkkuja, miten yhdistää nämä asiat. Itselläni onnistuu hyvin, enkä jaksa loukkaantua, mikäli tämä tasapainottelu johtaa välillä esim. siihen, ettei kutsuja bileisiin tipu, enkä ymmärrä miksi muutkaan jaksavat siitä loukkaantua.

Itsekin olen tätä, ja siihen oleellisesti liittyviä asioita pohtinut tässä muutaman viime kuukauden aikana, kun olen jotain seurustelun tapaista yrittänyt harrastaa.

Aikaisemmin, seuratessani vain sivusta muiden ihmisten seurustelua, minua suoraan sanottuna vitutti, ja oikein kovasti vituttikin, kun pariutuneet ihmiset todellakin vain pariutuivat, ja viettivät aikansa joko kahdestaan sen oman parinpuolikkaansa kanssa, tai vaihtoehtoisesti muiden jumiutuneiden parien kanssa. Ei puhettakaan siitä, että mihinkään olisi sopinut mukaan sinkkuja, tai jos sopikin, niin tunnelma ei ollut kovinkaan leppoisa.
No, sattuneesta syystä metsänpeikko ikään kuin erkaantui näistä pariutuneista ja alkoi liikkua muunlaisissa porukoissa. Enpä aina edes tietänyt, ketkä näistä "uusista" ihmisistä olivat pariutuneet, keskenään tai jonkun "ulkopuolisen" kanssa. Ja sittenpä minäkin, omaksi ja muiden kummastukseksi, aloin seurustella. Tuntuu melko mainiolta säilyttää oma elämänsä seurustelusta huolimatta, ja todeta, että siihen pystyvät muutkin ihmiset, aikaisemmin tuntemiini pareihin oli jo usko mennyt. Eteen ei ole vielä kertaakaan tullut tässä uudessa porukassa sellaista tilannetta, jossa vain parit tai sinkut kelpaisivat johonkin. Liian tiivis yhteisö? Kaikki tuntee kaikki, ja on kaikkien kavereita, piiri pieni pyörii? Hyvin mahdollista kyllä.

Ja vielä jälkiviisaana ja -vittumaisena on hieman vahingoniloistakin seurata jumiutuneiden parien elämää, kaverit ovat jättäneet ja elämä pyörii neljän seinän sisällä. Mikäpä siinä silti toisaalta, joillekin tuonkaltainen jumitus näyttää sopivan oikeinkin hyvin, ja itsepähän ovat valintansa tehneet. Toisaalta tuntuu hieman vaikealta hyväksyä sellaisia valintoja, joissa pariskunta loukkaa omia vanhoja ystäviään jättämällä heidät kaiken ulkopuolelle. Mieleen hiipii inhottava ajatus, että mitäs sitten, jos tuleekin ero ja kaikki vanhat ystävät on heitetty romukoppaan suhteen edeltä.

Jollain tavalla ymmärrän, että me naiset olisimme jumiutuvaa "leikitään kahdestaan kotia"-tyyppejä, mutta näyttää siltä, että miehiinkin tällainen vimma iskee. Miksi? Miten omassa suhteessanne/ suhteettomuudessanne käsittelette parit/ sinkut- dilemmaa? Riippuu tottakai ihmisestä, mutta asiaa kiinnostaa allekirjoittanutta mitä suuremmissa määrin.

Saa avautua.
 

scholl

Jäsen
Nyt on schollilla lähtenyt viime aikoina eli lähinnä nyt kesällä niin pahasti biletyksen ja viinanvedon kanssa lapasesta, että on alkanut miettiä, että vaihtelu virkistäisi. Ts. scholl voisi harkita seurustelevansa nyt syksyn aikana. Ei vain tule mieleen ketään sellaista luottohenkilöä, jonka voisi laittaa asialle tekemään jonkinlaisen shortlistin, joten voi olla, että hanke tyssää alkuunsa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
kissankarva kirjoitti:
Se mistä mä huolestuisin enemmän on se, jos muija osoittaa suurtakin kiinnostusta jutella exän kanssa suhteesta ja sen päättymisestä ja "selvittää asioita". Yleensä se tarkoittaa sitä, että juttu ei ole loppuun käsitelty. Jos joku suhde on ohi, sillä ei ole mitään väliä mitä toinen selittää tai haluaa päättyneestä suhteesta tilittää.
Olen kanssasi eri mieltä. Asiat pitää selvittää, jos ne on jääneet epäselväksi. Ero on toki ero, mutta mielestäni ei ole oikein, että toiselle jää suhteessa eroon vaikuttaneet tekijät selväksi (erontekijälle?) ja toinen osapuoli jää tyhjän päälle, ilman selkeää kuvaa, että miksi se suhde loppui. Olen vain sillä kannalla, että jos toinen on toista joskus rakastanut, niin kyllä hänellä jonkinlainen velvollisuus on antaa selvitys...

Jokainen tietysti tekee tavallaan, mutta itse olisin eron tehdessäni valmis antamaan vastaukset, että mistä se johtui, niin, että toiselle ei ainakaan se puoli jää epäselväksi. Tuota seikkaa peilaten, vaadin sitä myös toiselta, eikä se ole tippaakaan väärin odottaa sitä.
 

scholl

Jäsen
1Timer kirjoitti:
Mikset tee ite asialle jotain?

Jos kysymys on kohdistettu minulle niin itse asiassa olen tehnyt. Olen tehnyt tavallaan kyselylomakkeen, millä voi tarkistaa, että nainen täyttää ennakkoehdot. Ihan sellaisia peruskysymyksiä, mihin pystyy vastaamaan samantien, mutta jotka ovat kuitenkin tärkeitä, jotta tyyppi saadaan analysoitua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös