Naisasiat

  • 7 490 055
  • 26 542

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kun ehdotti paikaksi yliopistoruokalaa, niin mahtoikohan ymmärtää sitä treffikutsuksi? Toki en tiedä minkälaisia paikkoja ne nykyään on, mutta tuskin kovin romanttisia ja yksityisyyskin vähissä kun siihen pelmahtaa muita samaan pöytään.
Tämä juuri tuli itsellekin mieleen, toisaalta kyllä esitin kutsun mielestäni niin, että sen olisi voinut tulkita myös nimenomaan ravintolakutsuksi. No, ei kai sillä paikalla väliä jos juttu luistaa ja kemiat kohtaa.
Ja toisaalta, eipä tuohonkaan olisi mikään pakko ollut edes suostua jos kiinnostusta ei olisi pätkääkään ollut. Olisi voinut sanoa että on kiire lähteä tentin jälkeen tms. Eli positiivinen juttu "kyllä"-vastaus joka tapauksessa.

Ja ennen kaikkea, onpahan nyt ainakin JOTAIN konkreettista tullut tehtyä, että ei ainakaan siihen voi kaatua ettenkö olisi ehdottanut tai tehnyt yhtään mitään.
 

Jeffrey

Jäsen
Tämä juuri tuli itsellekin mieleen, toisaalta kyllä esitin kutsun mielestäni niin, että sen olisi voinut tulkita myös nimenomaan ravintolakutsuksi. No, ei kai sillä paikalla väliä jos juttu luistaa ja kemiat kohtaa.
Ja toisaalta, eipä tuohonkaan olisi mikään pakko ollut edes suostua jos kiinnostusta ei olisi pätkääkään ollut. Olisi voinut sanoa että on kiire lähteä tentin jälkeen tms. Eli positiivinen juttu "kyllä"-vastaus joka tapauksessa.

Ja ennen kaikkea, onpahan nyt ainakin JOTAIN konkreettista tullut tehtyä, että ei ainakaan siihen voi kaatua ettenkö olisi ehdottanut tai tehnyt yhtään mitään.

Ei tuohon yliopistoruokala-ajatukseen kannata mielestäni enempää kiinnittää huomiota. Opiskelijat nyt yleensä tykkäävät siellä syödä jo ihan hinnan takia, ja minusta tuntuu varsin mahdolliselta että neiti itse tuota ehdotti koska ei kehtaa sanoa vaikkapa "ei ole varaa oikeeseen ravintolaan". Yliopistoruokala on myös hyvin matalan riskin kohtaamispaikka ja monella tavalla opiskelijalle luonteva varsinkin jos jo ennestään vähän jännittää nähdä uutta ihmistä.

Samalla voit ajatella positiivisesti niin, että mikäli nainen ei haluaisi tulla nähdyksi sinun kanssasi, olisi hän ehdottanut tapaamista jossain ihan muualla - mahdollisimman kaukana niistä omista ympyröistä.

Viimeinen kappale taas sisältää sen olennaisimman! Olet hienosti edennyt tässä prosessissa, ja vaikka tässä jäisikin rosvokortti käteen, niin juuri näin tekemällä sitä mahdollistaa itselleen opin sopivasta tavasta edetä naisasioissa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Ei tuohon yliopistoruokala-ajatukseen kannata mielestäni enempää kiinnittää huomiota. Opiskelijat nyt yleensä tykkäävät siellä syödä jo ihan hinnan takia, ja minusta tuntuu varsin mahdolliselta että neiti itse tuota ehdotti koska ei kehtaa sanoa vaikkapa "ei ole varaa oikeeseen ravintolaan". Yliopistoruokala on myös hyvin matalan riskin kohtaamispaikka ja monella tavalla opiskelijalle luonteva.
Jep, ja itse asiassa nyt kun miettii, niin kun puhuttiin että mennään tentin jälkeen syömään (tai sain tentistä aasinsillan tapaamiselle) tai kun osutaan "samaan aikaan kampukselle" kuten kirjoitin, niin tuohan on itse asiassa kaikista luontevin paikkakin sille ruokailulle vaikka miten miettisi miltä kantilta. Tai siis sehän olisi varmasti tullut hyvin monelle muullekin ensimmäisenä mieleen.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep, ja itse asiassa nyt kun miettii, niin kun puhuttiin että mennään tentin jälkeen syömään (tai sain tentistä aasinsillan tapaamiselle) tai kun osutaan "samaan aikaan kampukselle" kuten kirjoitin, niin tuohan on itse asiassa kaikista luontevin paikkakin sille ruokailulle vaikka miten miettisi miltä kantilta. Tai siis sehän olisi varmasti tullut hyvin monelle muullekin ensimmäisenä mieleen.

Tuossahan on ihan todella hyvä tilanne käsillä ja syömisen jälkeen mahdollisia etenemissuuntia on vaikka kuinka. Jos on ollut nasta meininki, niin siinähän voi vaikka ohimennen kysyä, että mentäiskö juomaan kahvit jonnekin muualle. Tai voi vaikka ehdottaa flaneeraamista kaupungin kaduilla, jos kummallakaan ei ole ihmeemmin kiire. Ja ainahan lounaalta voi lähteä myös nauttimaan alkoholia.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tuossahan on ihan todella hyvä tilanne käsillä ja syömisen jälkeen mahdollisia etenemissuuntia on vaikka kuinka. Jos on ollut nasta meininki, niin siinähän voi vaikka ohimennen kysyä, että mentäiskö juomaan kahvit jonnekin muualle. Tai voi vaikka ehdottaa flaneeraamista kaupungin kaduilla, jos kummallakaan ei ole ihmeemmin kiire. Ja ainahan lounaalta voi lähteä myös nauttimaan alkoholia.
Jep, ja eihän sitä pakko ole samalle päivälle mitään sopia jos on muita kiireitä. Jos tapaaminen onnistuu hyvin niin siitähän voi sitten sopia helpommin seuraavan tapaamisen jne jne.

@Leon voipi olla, että vapun jälkeen on hetki vähän hiljaisempaa tuolla rintamalla :D
 

Sj991

Jäsen
Hyvä että myöntävä vastaus tuli asiat menevät eteenpäin. Minun mielestäni voit vielä ihan hyvin kääntää nuo yliopiston ruokala treffit, jonnekin muualle. Esim sanot sinä päivänä, että mennään sittenkin pizzalle. Ja tarjoat vielä niin ei hänen tarvitse kieltäytyä rahan takia. Tuolla yliopistolla on se riski että joku kalleolavi pomppaa samaan pöytään ja pilaa koko jutun. Mutta tärkeintä on että viet tilannetta heti eteenpäin eli sovit joko uuden tapaamisen lähipäiville tai jatkatte tuosta vaikka oluelle. Että tulee siitä tulee tapailua eikä vain näemme silloin tällöin kavereina.

Hyvää työtä!
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Hyvä että myöntävä vastaus tuli asiat menevät eteenpäin. Minun mielestäni voit vielä ihan hyvin kääntää nuo yliopiston ruokala treffit, jonnekin muualle. Esim sanot sinä päivänä, että mennään sittenkin pizzalle. Ja tarjoat vielä niin ei hänen tarvitse kieltäytyä rahan takia. Tuolla yliopistolla on se riski että joku kalleolavi pomppaa samaan pöytään ja pilaa koko jutun. Mutta tärkeintä on että viet tilannetta heti eteenpäin eli sovit joko uuden tapaamisen lähipäiville tai jatkatte tuosta vaikka oluelle. Että tulee siitä tulee tapailua eikä vain näemme silloin tällöin kavereina.

Hyvää työtä!
Onneksi nuo kurssit alkavat olemaan tältä keväältä ohi suurilta osin, niin väki kampuksella varmasti on vähentynyt merkittävästi. Katsotaan nyt, voinhan minä yrittää hienovaraisesti puhua häntä ympäri :D

Joo, varsinkin jos kaikki menee jouhevasti niin aion kyllä ehdottaa uuttakin tapaamista tai ainakin hiukan tiiviimpää yhteydenpitoa, ei nyt tietenkään liian tungettelevasti. Se on paljon siitä kiinni, voihan hänkin löytää siitä tapaamisesta ns. uuden kipinän. Ja tuo vaikka salilla käyntihän voisi olla myös hyvä ehdotus, meilläkin vain on se 20km välimatkaa jo valmiiksi, että ihan samoilla kulmilla ei treenata ainakaan vakituisesti.
 

444

Jäsen
Mieti nyt kerran vielä, kuinka tärkeä kaveri sinulle on. Ei se nyt olisi ensimmäinen kerta kun tällaiseen kysymykseen vastattaisiin myöntävästi, joka ei kuitenkaan ihan vastaisi niitä todellisia tuntoja. Jos onnistutte naisen kanssa, niin myös hän saattaa tulevaisuudessa olla se joka alkaa rajoittamaan tämän eksänsä kanssa asiointia.
Sellainenkin todella erikoinen mahdollisuus on tietty olemassa, että tämä kaveri on täysin rehellinen asiasta eikä jaksa välittää siitä, kenen kanssa exänsä pyörii. Tiedän, kaukaa haettua etenkin Suomessa, olla rehellinen, mutta ihan vain ajatuksen tasolla.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tilannearvio, oletko valmis mahdollisen parisuhteen vuoksi tuhoamaan mahdollisesti ystävyyssuhteita? Mikäli olet, riski kannattaa ottaa ja voit löytää oman elämäsi rakkauden. Mikäli et ole, ei kannata sillä pahimmillaan ette lopulta pidä edes toisistanne ja menetit samalla myös hyvän ystävän.

Niin ja voi olla että kun tilanne luultavasti menee muutaman muunkin tutun korviin niin voi olla että vaarana on että lähtee muitakin ystäviä kuin se yksi jota asia suoranaisesti koskee.
 

Jeffrey

Jäsen
Sellainenkin todella erikoinen mahdollisuus on tietty olemassa, että tämä kaveri on täysin rehellinen asiasta eikä jaksa välittää siitä, kenen kanssa exänsä pyörii. Tiedän, kaukaa haettua etenkin Suomessa, olla rehellinen, mutta ihan vain ajatuksen tasolla.

Tottakai on. Tosin itse en asettaisi tällaista asiaa epärehellinen-rehellinen akselille. Tunteiden kanssa kun pelataan niin tällainen jako on aika hankala ja moni asia saattaa alkaa jälkikäteen painamaan vaikka juuri siinä hetkessä ei painaisi, tai siinä hetkessä tällaista asiaa ei osaisi tunnistaa.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Niin ja voi olla että kun tilanne luultavasti menee muutaman muunkin tutun korviin niin voi olla että vaarana on että lähtee muitakin ystäviä kuin se yksi jota asia suoranaisesti koskee.
Ollaan tosin ihan ystäviä tämän toisenkin tyypin kanssa. En minä tiiä sitten miten tässä käy. Toinen ystävä on kuitenkin onnellisesti naimisissa, niin saa nähdä.
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Tottakai on. Tosin itse en asettaisi tällaista asiaa epärehellinen-rehellinen akselille. Tunteiden kanssa kun pelataan niin tällainen jako on aika hankala ja moni asia saattaa alkaa jälkikäteen painamaan vaikka juuri siinä hetkessä ei painaisi, tai siinä hetkessä tällaista asiaa ei osaisi tunnistaa.
Toki nämäkään asiat eivät ole mustavalkoisia, koska kaikki suhteet eivät ole samanlaisia eikä kaikki ihmiset herätä samanlaisia tunteita jälkikäteen. Skaalaa on jostain 10v parisuhteesta, joka on päättynyt pettämiseen vs. vajaan vuoden suhde, joka on päättynyt ystävyyteen sen takia ettei kemiaa ollut. Jälkimmäisessä tapauksessa on ehkä helpompi antaa lupa kokeiluun, kuin ensimmäisessä. Voi jopa tunnistaa, että nämä ihmisethän saattaa oikeasti sopia toisilleen.

Henkilökohtaisia valintoja, että miten kukanenkin tilanteessa toimii. Taustoja tuntematta mahdoton arvioida, mutta kyllähän näissä todella hankalilla vesillä liikutaan.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ollaan tosin ihan ystäviä tämän toisenkin tyypin kanssa. En minä tiiä sitten miten tässä käy. Toinen ystävä on kuitenkin onnellisesti naimisissa, niin saa nähdä.

Eikös tuossa tullut jo vihreää valoa? Saattaa silti aiheuttaa jonkinlaista närää jossain vaiheessa, mutta tietysti voi olla ihan oikeastikin ok setti.

Edellinen viestini oli myös yleisenä kommenttina.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Tottakai on. Tosin itse en asettaisi tällaista asiaa epärehellinen-rehellinen akselille. Tunteiden kanssa kun pelataan niin tällainen jako on aika hankala ja moni asia saattaa alkaa jälkikäteen painamaan vaikka juuri siinä hetkessä ei painaisi, tai siinä hetkessä tällaista asiaa ei osaisi tunnistaa.
Eikä ystävä ole missään mielessä edes päättämään eksänsä puolesta mitään eikä myöskään @hooceebruins puolesta, mitä muutakaan hän voi todeta kuin että siitä vaan? Jos on päästään terve ihminen ja ymmärtää ettei ketään toista voi kahlita. Toisten tekemiset ja tekemättä jättämiset sitä vastoin saattavat aiheuttaa tunteita ja tunteet reaktioita, joissa useampikin ihmissuhde menee solmuun.

@hooceebruins sanoisin, että varaudu sitten kaikenlaisiin reaktioihin ja mieti, mitä on vaakakupeissa, mitä mahdollisesti saa ja menettää. Oletko lojaali ja jos olet, niin kenelle. Tarvitseeko olla lojaali kenellekään muulle kuin omalle itselleen?
 

Jeffrey

Jäsen
@hooceebruins sanoisin, että varaudu sitten kaikenlaisiin reaktioihin ja mieti, mitä on vaakakupeissa, mitä mahdollisesti saa ja menettää. Oletko lojaali ja jos olet, niin kenelle. Tarvitseeko olla lojaali kenellekään muulle kuin omalle itselleen?

Tämäkin vielä. Omasta kaveripiiristä löytyy itseasiassa kaksikin tapausta joissa tähän kaveriporukkaan tulossa ollut henkilö päätyi kännipanoon porukan jäsenen eksän, toinen siskon kanssa. Kaikille asianosaisille homma oli ihan ok ja myös suurimmalle osalle kaveriporukkaa, mutta niin vaan näiden kundien kutsuminen ydinporukan aktiviteetteihin pikkuhiljaa jäi pois.

Tässäkin kuviossa siis kaikki oli ihan fine asioiden kanssa, mutta niin vaan se sellainen lähempi ystävyys haihtui pois tapahtumien jälkeen. Toki osa kaveriporukasta on heidän kanssa tekemisissä nykyäänkin.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Tämäkin vielä. Omasta kaveripiiristä löytyy itseasiassa kaksikin tapausta joissa tähän kaveriporukkaan tulossa ollut henkilö päätyi kännipanoon porukan jäsenen eksän, toinen siskon kanssa. Kaikille asianosaisille homma oli ihan ok ja myös suurimmalle osalle kaveriporukkaa, mutta niin vaan näiden kundien kutsuminen ydinporukan aktiviteetteihin pikkuhiljaa jäi pois.

Tässäkin kuviossa siis kaikki oli ihan fine asioiden kanssa, mutta niin vaan se sellainen lähempi ystävyys haihtui pois tapahtumien jälkeen. Toki osa kaveriporukasta on heidän kanssa tekemisissä nykyäänkin.
Itselle kävi vähän sama, vaikka en ikinä tuota kaverin exää nähnytkään. Meillä on sellainen reilu 10 jätkän porukka, joista yksi erosi erittäin puoleensavetävästä ja fiksusta neidistä. Tämä rupesi Instagramissa reagoimaan tarinoihini ja juttelemaan sitten niitä näitä, mihin vastailin flirttailevalla tyylilläni (perusvitsailua, ei mitään vihjailua tai muuta ihmeellistä). Sitten hän ilmaisi kiinnostuksensa nähdä, mihin sanoin, ettei kyllä pysty koska olit tuon ystäväni kanssa 8 vuotta parisuhteessa...

Seuraavalla viikolla neiti julkaisi Instagramissa kuvan golfkentältä, jolla olen jäsenenä. Kentän läpi kulkee yleinen autotie, joten kentän puolellakin näkyy porukkaa, jotka ei golfia ole koskaan kokeilleetkaan. Siitä tämä kaverini sitten päätteli että on ollut minun kanssa (en siis todellakaan ollut) ja sai jostain selville, että olin viestitellyt tämän neidon kanssa. Tuli aika kovasti sanomista vaikken mielestäni mitään väärää tehnyt, ja sen jälkeen minua ei ole juuri mihinkään suoraan kutsuttu, ellen ole itse kysynyt kavereiden suunnitelmia, eli ei myöskään suljettu kokonaan pois. Helvetin ikävä tilanne joka tapauksessa.

Anyways, suosittelen @hooceebruins olemaan todella tarkkana näiden asioiden kanssa, koska parisuhteet ja luottamuksen pettäminen on asioita, mitkä ei monilta ihmisiltä hevillä unohdu.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Siis täh? Se kaverin ex on ex jostain syystä eikä heillä ole toistensa kanssa enää mitään tekemistä. Joku sitä alkaa panemaan jossain vaiheessa kuitenkin, niin miksi se ei voisi olla kaveri ihan yhtä hyvin kuin joku tuntematon? Vai onko tässä joku typerä bros before hos-koodi?
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuinkahan moni Suomalainen mies tossa tilanteessa muutenkaan pystyy sanomaan mitään muuta kuin nimenomaan tämä anna mennä vaan? Jotenkin aika vaikeaan paikkaan laitetaan kaveri siinä, että pitäisi jotenkin erikseen alkaa avautumaan, että häiritsisi ja ei muka olisi yli toisesta vaikka varmasti monessa tilanteessa jollain tasolla jäisi kaivelemaan.

Kyllä tässä kannattaa tilannearvio tehdä aika tarkkaan, jos haluaa ettei väleihin tule säröjä kaverin kanssa. Itse näkisin homman mahdollisesti olevan ok, jos puhutaan tilanteessa jossa juttu ei olisi ollut mikään hirveen vakava ja siitä olisi aikaa reippaasti. Muuten neuvo olisi kyllä "älä lähre sinne" valitettavasti.
 

BaronFIN

Jäsen
Kavereiden exien eikä exän kavereiden kanssa kuulu panna edes luvalla.

Eikö nykyisin lueta enää Käytöksen kultaista käsikirjaa?
Voin sanoa omakohtaisesti koettuna ettei mikään ole pyhää. Olen äärimmäisen kyynistynyt ja pettynyt ihmisten rehellisyyteen ja tunneälyyn, joskin tällä palstalle kirjoittanut palstaveli @hooceebruins palautti osan minun uskostani ihmiskuntaan avoimen rehellisellä pelimiesliikkeellään.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Siis täh? Se kaverin ex on ex jostain syystä eikä heillä ole toistensa kanssa enää mitään tekemistä. Joku sitä alkaa panemaan jossain vaiheessa kuitenkin, niin miksi se ei voisi olla kaveri ihan yhtä hyvin kuin joku tuntematon? Vai onko tässä joku typerä bros before hos-koodi?
Melkein kuin omalta näppäimistöltäni. Olen ihmetellyt tuota "kavereiden eksiin ei kosketa" -asennetta ja pitänyt sitä jotenkin primitiivisenä luolamiespuheena. Ajattelumalli näyttää edelleen voivan hyvin. Todettakoon nyt, että itselläni ei ole tarvetta kavereiden eksiä kokeilla. Yksi niistä olisi ehkä jotain meikäläisen kanssa halunnut, nyt kun tarkemmin asiaa taaksepäin muistelee.

On surullista, että joltain saattaa jäädä rakkaustarina kokematta vain siksi, että kaveri on joskus kuukauden verran seurustellut potentiaalisen kumppanin kanssa. Kuten veli @Malkkinen ansiokkaasti jo totesikin, ne eksät ovat eksiä jostain syystä. Ei kai niihin mitään pysyvää varausta jää, ts. muuttuvat UFA:ksi varmaan jossain vaiheessa? Toki on parasta pitää kaikkien osapuolten kanssa kortit avoimina.

Veikkaan kyllä silti, että vaikka kaveri sanookin homman olevan ok, niin ei se kaveruus enää samanlaista ole. Ainakin jotkut pariskuntaillanvietot jäänevät toteutumatta.
 

12961

Jäsen
Näinhän se klassisesti menee. Nainen tekee sen eropäätöksensä jo huomattavasti ennen eroa, jolloin alkaa valmistautumaan siihen eroon jonka sitten toteuttaa kun on haluamansa palikat saanut haluamaansa asentoon jotta haluamansa kaltaisen eron saa. Tässä mielessä miesten spontaanimpi eroprosessi on inhimillisempi, joskin sitten mieheen pätenee yleisemmin "routa porsaan kotiin ajaa" yleiskäsitys.

Tämä on kyllä jännä, vaikkei pidemmästä parisuhteesta eroamisesta olekaan kuin kertakokemus. Oltiin tuolloisen avovaimon kanssa oltu 10 vuotta yhdessä ja ensin tikuista alettiin keksiä ongelmia.

Lähempänä toteutunutta eroa jätettiin vuokra-asuntoilmoituksia koneelle auki ja edelleen ”vain mietittiin hiukan omaa aikaa”. Edelleenkään ei suostunut kertomaan suoraan haluavansa erota vaan roikotti minua hyväuskoista löysässä hirressä. Jälkikäteen ajateltuna merkit olivat selvät, mutta olisi voinut sen asioiden kaunistelun jättää tekemättä.

Olemme nykyään ihan hyvissä väleissä, ja kun kerroin viime kesänä kokeneeni nuo suhteemme viimeiset muutamat kuukaudet melkoisena henkisenä väkivaltana, häpesi silminnähden. Ehkä osaa ajatella muutakin kuin omaa napaansa seuraavalla kerralla kun eroaa, jos eroaa. Aikaa oli tuohon keskusteluun mennessä kulunut jo liki toiset 10 vuotta, joten asiaa pystyi muistelemaan neutraalisti.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös