Mainos

Naisasiat

• 7 601 306
  • 26 641
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuinkahan moni Suomalainen mies tossa tilanteessa muutenkaan pystyy sanomaan mitään muuta kuin nimenomaan tämä anna mennä vaan? Jotenkin aika vaikeaan paikkaan laitetaan kaveri siinä, että pitäisi jotenkin erikseen alkaa avautumaan, että häiritsisi ja ei muka olisi yli toisesta vaikka varmasti monessa tilanteessa jollain tasolla jäisi kaivelemaan.

Kyllä tässä kannattaa tilannearvio tehdä aika tarkkaan, jos haluaa ettei väleihin tule säröjä kaverin kanssa. Itse näkisin homman mahdollisesti olevan ok, jos puhutaan tilanteessa jossa juttu ei olisi ollut mikään hirveen vakava ja siitä olisi aikaa reippaasti. Muuten neuvo olisi kyllä "älä lähre sinne" valitettavasti.

BaronFIN

Jäsen
Kavereiden exien eikä exän kavereiden kanssa kuulu panna edes luvalla.

Eikö nykyisin lueta enää Käytöksen kultaista käsikirjaa?
Voin sanoa omakohtaisesti koettuna ettei mikään ole pyhää. Olen äärimmäisen kyynistynyt ja pettynyt ihmisten rehellisyyteen ja tunneälyyn, joskin tällä palstalle kirjoittanut palstaveli @hooceebruins palautti osan minun uskostani ihmiskuntaan avoimen rehellisellä pelimiesliikkeellään.

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Siis täh? Se kaverin ex on ex jostain syystä eikä heillä ole toistensa kanssa enää mitään tekemistä. Joku sitä alkaa panemaan jossain vaiheessa kuitenkin, niin miksi se ei voisi olla kaveri ihan yhtä hyvin kuin joku tuntematon? Vai onko tässä joku typerä bros before hos-koodi?
Melkein kuin omalta näppäimistöltäni. Olen ihmetellyt tuota "kavereiden eksiin ei kosketa" -asennetta ja pitänyt sitä jotenkin primitiivisenä luolamiespuheena. Ajattelumalli näyttää edelleen voivan hyvin. Todettakoon nyt, että itselläni ei ole tarvetta kavereiden eksiä kokeilla. Yksi niistä olisi ehkä jotain meikäläisen kanssa halunnut, nyt kun tarkemmin asiaa taaksepäin muistelee.

On surullista, että joltain saattaa jäädä rakkaustarina kokematta vain siksi, että kaveri on joskus kuukauden verran seurustellut potentiaalisen kumppanin kanssa. Kuten veli @Malkkinen ansiokkaasti jo totesikin, ne eksät ovat eksiä jostain syystä. Ei kai niihin mitään pysyvää varausta jää, ts. muuttuvat UFA:ksi varmaan jossain vaiheessa? Toki on parasta pitää kaikkien osapuolten kanssa kortit avoimina.

Veikkaan kyllä silti, että vaikka kaveri sanookin homman olevan ok, niin ei se kaveruus enää samanlaista ole. Ainakin jotkut pariskuntaillanvietot jäänevät toteutumatta.

12961

Jäsen
Näinhän se klassisesti menee. Nainen tekee sen eropäätöksensä jo huomattavasti ennen eroa, jolloin alkaa valmistautumaan siihen eroon jonka sitten toteuttaa kun on haluamansa palikat saanut haluamaansa asentoon jotta haluamansa kaltaisen eron saa. Tässä mielessä miesten spontaanimpi eroprosessi on inhimillisempi, joskin sitten mieheen pätenee yleisemmin "routa porsaan kotiin ajaa" yleiskäsitys.

Tämä on kyllä jännä, vaikkei pidemmästä parisuhteesta eroamisesta olekaan kuin kertakokemus. Oltiin tuolloisen avovaimon kanssa oltu 10 vuotta yhdessä ja ensin tikuista alettiin keksiä ongelmia.

Lähempänä toteutunutta eroa jätettiin vuokra-asuntoilmoituksia koneelle auki ja edelleen ”vain mietittiin hiukan omaa aikaa”. Edelleenkään ei suostunut kertomaan suoraan haluavansa erota vaan roikotti minua hyväuskoista löysässä hirressä. Jälkikäteen ajateltuna merkit olivat selvät, mutta olisi voinut sen asioiden kaunistelun jättää tekemättä.

Olemme nykyään ihan hyvissä väleissä, ja kun kerroin viime kesänä kokeneeni nuo suhteemme viimeiset muutamat kuukaudet melkoisena henkisenä väkivaltana, häpesi silminnähden. Ehkä osaa ajatella muutakin kuin omaa napaansa seuraavalla kerralla kun eroaa, jos eroaa. Aikaa oli tuohon keskusteluun mennessä kulunut jo liki toiset 10 vuotta, joten asiaa pystyi muistelemaan neutraalisti.

Viimeksi muokattu:

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis täh? Se kaverin ex on ex jostain syystä eikä heillä ole toistensa kanssa enää mitään tekemistä. Joku sitä alkaa panemaan jossain vaiheessa kuitenkin, niin miksi se ei voisi olla kaveri ihan yhtä hyvin kuin joku tuntematon? Vai onko tässä joku typerä bros before hos-koodi?
Sellainen kommentti sitten…

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sellainen kommentti sitten…
Eli siis miksi kaverini ei saisi koskea minun exääni tai minä kaverini? Eikö tässä tilanteessa pitäisi olla ihan iloinen molempien puolesta, että teillä se juttu toimii, meillä ei toiminut. Ja jos ei toimi, niin voidaan ainakin sitten kaverin kanssa jälkeenpäin yhdessä puhua paskaa siitä exästä.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Eli siis miksi kaverini ei saisi koskea minun exääni tai minä kaverini? Eikö tässä tilanteessa pitäisi olla ihan iloinen molempien puolesta, että teillä se juttu toimii, meillä ei toiminut. Ja jos ei toimi, niin voidaan ainakin sitten kaverin kanssa jälkeenpäin yhdessä puhua paskaa siitä exästä.
Tämä just. En mä ymmärrä miksi mun kaveri ei saisi olla kiinnostunut mun eksästä. Kaverin tai exän parisuhteet kun ei kuulu mulle paskaakaan.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos joutuisin valitsemaan elämäni rakkauden naisen, ja pikkumaisen kaverin välillä, niin ottaisin sen naisen loppuelämäkseni vaimoksi.

Tässä vain on sellainen ongelma, että harvalla on sellaista kristallipalloa, että osaisi oikeasti kertoa etukäteen, että joku todella on se elämän rakkaus.

Eihän näihin ystävien ex-heilojen kanssa suhteisiin ryhtymisiin voi antaa mitään täysin yksiselitteistä vastausta, koska jokainen suhde on aina omanlaisensa. Itse pyrkisin kuitenkin välttämään niitä viimeiseen asti, koska monen ihmisen oma pää ei lopulta välttämättä kestä sitä, että ystävällä ja omalla kumppanilla on yhteinen historia. Aika moni ihminen on kuitenkin jossain määrin mustasukkainen ja ainakin ajoittain epävarma itsestään, osa täysin ilman syytä, osa aiheesta. Saa olla henkisesti todella vahva tyyppi, ettei "heikolla hetkellä" ala epäillä kumppania tai ystävää, tarkkaile ja ylitulkitse ystävän ja kumppanin välistä keskinäistä kanssakäymistä (puheita, ilmeitä ja eleitä), kaivele edellistä suhdetta riitoihin mukaan ylipäätään ja ahdistu siitä, että näillä kahdella läheisellä ihmisellä on myös yhteinen seksihistoria. Ihmissuhteet eivät muutenkaan aina ole helppoja ja ihmiset suhtautuvat eri asioihin eri tavalla. Oman elämän yhteensovittaminen toisen ihmisen kanssa ei aina käy ihan kivuttomasti muutenkaan ja jos siihen lisätään vielä "ylimääräisten" ihmissuhteiden vaikutus ja painolasti, niin onhan siinä henkistä sietokykyä vaativia osasia kerrakseen. Väitän, että suurimmalle osalle aivan liikaa.

Kannattaako tällainen riski ottaa? Joskus ehkä kannattaa, jos ystävyys ei ole ihan jokapäiväistä kanssakäymistä ja asiaa on vakavasti harkittu etukäteen, edetty viattomasti melko pitkään ja tunne on todella voimakas. Lisäksi olisi hyvä huomioida, kuinka pitkä aika kaverin ja potentiaalisen kumppanin suhteesta ja erosta on ja miten vakava suhde heillä on ollut. Ja millainen suhde heillä on tänä päivänä tai onko minkäänlaista.

Itse vetäisin myös ystävien ja kavereiden välille tiukan eron. Ystävät ovat lopulta aika harvassa, enkä itse ainakaan haluaisi riskeerata omia ystävyyssuhteitani rakkauden vuoksi ilman todella painavaa perustetta ja rehellistä keskustelua ystäväni kanssa. Toisaalta omat ystäväni tuntevat minut oikeasti hyvin, hyvät ja huonet puolet ja osaisivat kyllä todella rehellisesti sanoa, kannattaisiko minun oikeasti edes yrittää parisuhdetta hänen ex-kumppaninsa kanssa. Ja todennäköisesti tuntisin myös ystäväni ex-parisuhteen kiemurat tämän potentiaalisen kumppanini kanssa, jolloin sen suurempia yllätyksiä ko. henkilön kanssa tuskin tulisi, jollei nyt ihan totaalisesti ole muuttunut tai elänyt aiemmin totaalivalheessa. Kaverisuhteet ovatkin sitten toinen juttu. Mulle ystävän ja kaverin ero on selkeä. Paljon riippuu muista olosuhteista, joista jo mainitsinkin.

Sanoisin kuitenkin, että parisuhteen löytää todennäköisesti helpommalla jostain muualta kuin ystävien tai kavereiden existä.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Huomauttaisin yleisesti naisasioista että siitä tulee palindromi naisasiat, aisa sian. Sen voi tulkita sitten miten tahtoo.

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Tämä just. En mä ymmärrä miksi mun kaveri ei saisi olla kiinnostunut mun eksästä. Kaverin tai exän parisuhteet kun ei kuulu mulle paskaakaan.
Alkuperäisessä postauksessa oli kyse hyvästä ystävästä. En mä jokaisen kaverin kanssa jaa koko henkistä ja syvällistä puolta itestä, hyvien ystävien kanssa tulee jaettua. Kyllä ne suhteet siinä väkisin muuttuu, jos oman exä liittyy jollain tapaa kuvioon. Kaverit on helppo tiputtaa, hyviä ystäviä ei löydy joka oksalta.

Nää on silti näitä, makuasioita sano koira...

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Alkuperäisessä postauksessa oli kyse hyvästä ystävästä. En mä jokaisen kaverin kanssa jaa koko henkistä ja syvällistä puolta itestä, hyvien ystävien kanssa tulee jaettua. Kyllä ne suhteet siinä väkisin muuttuu, jos oman exä liittyy jollain tapaa kuvioon. Kaverit on helppo tiputtaa, hyviä ystäviä ei löydy joka oksalta.

Nää on silti näitä, makuasioita sano koira...
Siksi just mun mielestä paras neuvo on kysyä suoraan toiselta. Jotain voi vaivata ka jotain ei. Minkään perinteen tai kuluneen sanonnan taakse ei kannata mennä. Vaan puhua.

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Omalla kohdalla ainakin riippuis asian ottaminen siitä, että onko tämä meikän exä jättänyt meikäläisen ja meikäläinen ois ihan lovena siihen edelleen, vai onko niin ettei exä kiinnosta enää pätkääkään ja ihan sama mitä tekee. Voihan se olla niinkin, että ei halua omaa exsäänsä nähdä enää ikinä missään(omalla kohdalla oikeasti näin). Kyllä se kaveri sitä exää kuitenkin panna saa eikä tarvi keneltäkään mitään kysellä, paitsi siltä naiselta itseltään tietysti.

Itelle ois tosiaan siinä mielessä vaikea olla sitten kaverin kaa enää tekemisissä, jos se sortuis omaan exään, mutta en tästä puhutusta tapauksesta sitten tiedä miten on.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Niin kuin aiemmin kirjoitin, niin ystävällä on aviovaimo ja lisäksi perhekkin perustettuna. Kyllä me ihan hyvin asia saatiin läpi puhuttua ja uskon sen mitä ystävä sanoo.

4

444

Niin kuin aiemmin kirjoitin, niin ystävällä on aviovaimo ja lisäksi perhekkin perustettuna. Kyllä me ihan hyvin asia saatiin läpi puhuttua ja uskon sen mitä ystävä sanoo.
Täytyy myöntää, että jos tuo tyyppi alkaisi natkuttaa jotain ”tyyppi meni hiplaa mun exää”, niin jossain olisi jotain todella pahasti pielessä. Voisi vaimokin olla vähän ihmeissään.
Ymmärrän toki ne kommentit, että jos ero on aikanaan ollut kipeä tai muuten epämiellyttävä, niin varmaan olisi hankalaa hengailla kimpassa. Mutta se exä tosiaan on exä jostain tietystä syystä. Ei kiinnosta, kuka miten missä ja milloin käy niitä paukuttamassa.

Nostin aiemmin esille rehellisyyden. Ystäville ollaan rehellisiä ja keskustellaan asioista avoimesti. Ne, joiden kanssa tähän ei pysty, ovat jotain satunnaisia kaljakavereita, joita mahtuu kolmetoista tusinaan. Jos ystävä yrittää puuttua toisen rakkauselämään eikä edes yritä mukautua tilanteeseen, niin hän ei ole kovin hyvä ystävä.

BaronFIN

Jäsen
Afterworkit työpäivän päätteeksi ja tunti meni kuin siivillä. Löytyy yhteisiä urheiluharrasteita, huumorintaju samalla alhaisella viivalla ja yleinen elämäntilanne samankaltainen. Siis vaikuttaa win-win-win.

En toki ole edes vielä ykköspesällä saatika lyöntivuorossa, mutta lyöntivuoroa olisi tarjolla.

Onhan tämä muutos melkoinen. Vuodenvaihteessa elin aivan toisenlaisessa todellisuudessa ja minut on repäisty mukavoituneesta elämäntilanteesta mukaan tähän prosessiin. Tuleva exä on tehnyt tästä loppujen lopuksi todella helppoa ja minkäänlaisia romanttisia tunteita ei tuohon suuntaan enää ole. Todennäköisesti tässä maassa on tehty murhia vähemmästäkin.

Mutta suunnatakseni ajatukset kohti tulevaa, niin itseäni jarruttaa eniten ajatus ”laastarista”. Toki tiedän itse mitä haluan eikä mielestäni ketään saisi kohdella kuin laastaria enkä ole sellaista haluamassa.

Tässä asiat olisi loksahtamassa kohdilleen siinä mielessä ettei kumpikaan ole hakemassa uutta elämänkumppania ja siitä ”suurta rakkautta”, vaan rentoa yhdessäoloa harrastuksien, ajanvieton ja ehkä fyysisien suoritteidenkin merkeissä. Ja jos tilanne kehittyy joskus pidemmälle, niin… Päivitetään yhteistä tilannekuvaa sitten

Lyöntivuorohan sieltä tuli ja napsahti kuin napsahti samoin tein kunnari ilotulituksien saattelemana. Parempaa terapiaa tälle pääkopalle kuin mikään puheterapia tai exän lässyn lässyt.

Ja ei, kumpikaan ei hae sitä suurta seuraavaa, mutta hämmentävän hyvin ajatukset ja kemiat toimii noin muuten.

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Joopas joo.

Eipä niitä huomisia "tenttitreffejä" sitten koskaan tullutkaan. Tässä tänään aamupäivästä naiselta tuli viestiä, ettei menekään huomenna tenttimään sitä kurssia kampukselle koska ei koe olevansa siihen vielä valmis tai osaavansa tarpeeksi. Eikä osannut sanoa tuleeko kampukselle koska vai tuleeko enää kevään aikana ollenkaan. No, minulla itselläni sama tilanne - en koe osaavani yhtään mitään tuosta alueesta, koska jäänyt muiden kiireiden keskellä lukeminen vähän paitsioon, joten ymmärrän sikäli tuon ratkaisun - mutta siitä huolimatta nyt kyllä jotenkin turhauttaa voimakkaasti koko juttu. Sitä kun tavallaan nyt oli miettinyt asioita ja prepannut itseään sitä kohtaamista varten ja löytänyt siihen melkein ihan sellaisen suht rennon asenteenkin. Taas joutuu sitten miettimään kaiken uusiksi, jos se nyt on ylipäätään sen arvoista. No, se on selvä että käytänpä minäkin huomisen päivän johonkin hyödyllisempään kuin tunnin matkaan kampukselle tekemään tenttiä josta en kuitenkaan tule pääsemään tällä pohjalla läpi.

Ei tässä nyt vielä ole mitään ratkaisevaa tapahtunut, mutta vituttaa silti. Pitihän se jotenkin arvata että harakoille menee, muuten olisikin ollut aivan liian soljuvaa.

Stintti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Lapin kiekkoilu
Joopas joo.

Eipä niitä huomisia "tenttitreffejä" sitten koskaan tullutkaan. Tässä tänään aamupäivästä naiselta tuli viestiä, ettei menekään huomenna tenttimään sitä kurssia kampukselle koska ei koe olevansa siihen vielä valmis tai osaavansa tarpeeksi. Eikä osannut sanoa tuleeko kampukselle koska vai tuleeko enää kevään aikana ollenkaan. No, minulla itselläni sama tilanne - en koe osaavani yhtään mitään tuosta alueesta, koska jäänyt muiden kiireiden keskellä lukeminen vähän paitsioon, joten ymmärrän sikäli tuon ratkaisun - mutta siitä huolimatta nyt kyllä jotenkin turhauttaa voimakkaasti koko juttu. Sitä kun tavallaan nyt oli miettinyt asioita ja prepannut itseään sitä kohtaamista varten ja löytänyt siihen melkein ihan sellaisen suht rennon asenteenkin. Taas joutuu sitten miettimään kaiken uusiksi, jos se nyt on ylipäätään sen arvoista. No, se on selvä että käytänpä minäkin huomisen päivän johonkin hyödyllisempään kuin tunnin matkaan kampukselle tekemään tenttiä josta en kuitenkaan tule pääsemään tällä pohjalla läpi.

Ei tässä nyt vielä ole mitään ratkaisevaa tapahtunut, mutta vituttaa silti. Pitihän se jotenkin arvata että harakoille menee, muuten olisikin ollut aivan liian soljuvaa.
Minusta vähän haiskahtaa siltä, että naisella on enemmän kaverilliset kuin romanttiset ajatukset sinua kohtaan. Ei kuitenkaan ehdottanut mitään sen suuntaista, että mentäisiinkiin syömään johonkin muualle tentistä huolimatta? Tai ylipäätään mitään uuteen fyysiseen kohtaamiseen liittyen? Suoraan kysymällä lähtisin itse tässä tapauksessa liikkeelle. Eli suora kysymys, että kiinnostaako naista tavata/lähteä syömään/tehdä jotain jonakin päivänä.

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Minusta vähän haiskahtaa siltä, että naisella on enemmän kaverilliset kuin romanttiset ajatukset sinua kohtaan. Ei kuitenkaan ehdottanut mitään sen suuntaista, että mentäisiinkiin syömään johonkin muualle tentistä huolimatta? Tai ylipäätään mitään uuteen fyysiseen kohtaamiseen liittyen? Suoraan kysymällä lähtisin itse tässä tapauksessa liikkeelle. Eli suora kysymys, että kiinnostaako naista tavata/lähteä syömään/tehdä jotain jonakin päivänä.
Eipä ehdottanut ei. Näin olen myös makustellut, että jos se näkeminen oikeasti kiinnostaisi niin tällöin se peruja ehdottaisi sitä siitä huolimatta tai toista ajankohtaa tms. Tällä hetkellä minulla on juuri tuollainen olo, että tunteet ovatkin vain puhtaasti kaverillisia, eikä oikeastaan tässä ole edes suurempia haluja alkaa kyselemään yhtään mitään. Ja mikään roikkuminen ei kiinnosta, alkaa vituttamaan vain entistä enemmän.

En tiedä, jotenkin on kyllä vähän tyhjä olo nyt.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy