Kai sitä täytyy itsekin avautua, vaikkei minun tilanteeni olekaan niin dramaattinen ja vakava kuin edellä.
Viime lauantaina oli 50-vuotissyntymäpäiväni ja kenialainen naisystävä tuli Ugandaan juhlistamaan sitä Keniasta.
Olimme "seurustelleet" reilun vuoden ja viimeiset kaksi kuukautta olleet eri maissa. Minä viisumisyistä ja hän perheen sairastelun vuoksi.
Neidin saavuttua lauantaina alkuillasta lähdimme Kampalan yöhön, jossa meillä oli todella hauskaa. Yöllä saavuimme hotellille, jolloin nainen oli jo melko humalassa, johtuen pitkälti pitkästä matkustuspäivästä. Päätin lähteä hakemaan ruokaa lähibaarista ja neito lähti mukaan. Baarissa minulle entuudestaan tuntematon tarjoilija väitti, että olen siellä joka päivä eri naisen kanssa (käyn tai oikeastaan kävin siellä kyllä lähes päivittäin, mutta aina yksin). Tästä sydämeni valittu menetti hermonsa täysin (hänellä on aiemminkin ollut ongelmia mustasukkaisuuden kanssa humalassa ollessaan, jolloin on mm. paidastani napit lentäneet). Sain tuotua hänet hotellille, jossa yritin selittää, etten ole sentään niin tyhmä, että veisin hänet samaan baariin muiden naisten kanssa (jos niitä olisi ollut), mutta riehuminen jatkui mm. tavaroiden heittelyn ja huutamisen muodossa.
Tässä vaiheessa hotellin turvamies saapui paikalle ja uhkasi soittaa poliisit, jollei älämölö lopu. Eihän se loppunut, joten vietin syntymäpäiväni jälkeisen yön, tai osan siitä, ugandalaisella poliisiasemalla.
Poliisit olivat todella asiallisia minua kohtaan, koska tiesivät minun olevan syytön ja lisäksi minä pysyin koko ajan rauhallisena, toisin kuin neito, joka alkoi syyttää mustia poliiseja rasismista yms.
Melko pian poliisit päästivät minut takaisin hotellille, mutta pitivät akan asemalla rauhoittumassa.
Joskus ennen aamuseitsemää turvamies herättää minut ja kysyy, että onko nainen tervetullut takaisin?
Lykkäsin mytyn käteistä oven raosta, käskin ottaa eri huoneen ja häipyä seuraavana päivänä takaisin Keniaan.
Eli nyt ollaan taas poikamiehiä. Tosin tässä maassa ei valkoisen miehen tarvitse kauaa olla ilman.
Esimerkkinä tänään olin ostamassa uutta SIM-korttia pienestä kioskista, jota piti noin 35-vuotias nainen. SIM-kortti pitää rekisteröidä henkilöllisyystodistuksella ja Suomen passi ei kelvannut, joten nainen soitti pikkusiskonsa paikalle, jotta kortti voidaan rekisteröidä hänen nimiinsä.
Kysyin, että miksei kioskinpitäjän oma henkilöllisyystodistus kelvannut?
Selitys oli, että pikkusisko on sinkku ja haluaa valkoisen poikaystävän. Siksi isosisko soitti hänet paikalle.
Jätin kuitenkin väliin, vaikka neiti olikin todella kaunis.
Tinderissä heitin syötin veteen ja kala on syönnillään.