Naisasiat

  • 7 486 597
  • 26 542

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On kyllä jumalauta vatvomista. Meno-paluu Helsinki-Jyväskylä maksaa näköjään halvimmillaan noin kakskymppiä, kun ostaa pikkuisen etukäteen. Sen sijaan, että asiasta tekee noin helvetin vaikeaa, niin eikö sitä mimmiä olisi voinut pyytää piipahtamaan ja tarvittaessa vaikka pyytää täältä, jos joku voisi maksaa neidin matkat? On sitä huonompiinkin hankkeisiin keräyksiä järkätty. Se on tullut selväksi, että @ZayWest ei ollut itse mahdollisuudessa matkustaa, mutta mikä siinä nyt oli se varsinainen este, ettei tuo mimmi voinut tulla paikan päälle moikkaamaan?
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
On kyllä jumalauta vatvomista. Meno-paluu Helsinki-Jyväskylä maksaa näköjään halvimmillaan noin kakskymppiä, kun ostaa pikkuisen etukäteen. Sen sijaan, että asiasta tekee noin helvetin vaikeaa, niin eikö sitä mimmiä olisi voinut pyytää piipahtamaan ja tarvittaessa vaikka pyytää täältä, jos joku voisi maksaa neidin matkat? On sitä huonompiinkin hankkeisiin keräyksiä järkätty. Se on tullut selväksi, että @ZayWest ei ollut itse mahdollisuudessa matkustaa, mutta mikä siinä nyt oli se varsinainen este, ettei tuo mimmi voinut tulla paikan päälle moikkaamaan?
Välillä Jyväskylä-Helsinki on myös muutama oikein hyvä asemakaupunki. Näin kumpikaan ei saa kotietua eikä pääse uhriutumaan, että "tein turhan reissun", kun vastapuoli on vaivautunut tekemään saman. Lisäksi myös pienemmät matkakustannukset kummallekin.

Niin kuin vanha sananlasku sanoo: Miksi Muhammedin pitää mennä vuoren luokse, kun kumpikin voi tulla puolimatkaan?

Mutta eihän tässä nyt ollut kyse matkanteosta junalla, vaan matkanteosta itseensä.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Yhden naisen kanssa on nyt vähän ruvennut mietityttämään. Päädyttiin hänen kanssaan pienten käänteiden jälkeen ihan semmoiselle kaveripohjalle. Hänen puoleltaan oli kiinnostusta muuhunkin, mutta tuumasin, että ei siitä mitään sen vakavampaa kuitenkaan tule, joten parasta tehdä asiat heti kättelyssä selviksi. Ollaan kuitenkin sittemmin käyty pelaamassa vähän kaikenlaista ja katsomassa lätkää yms. Tuo oli pitkään ihan nastaa minunkin mielestäni ja tykkäsin siitä.

Hänellä on aika pahoja ongelmia itsetunnon kanssa, ja tiedän niistä syistä aika kattavasti. En juurikaan ihmisiä tunne, joilla olisi yhtä kovat taustat ja se, miten hän niistä on noussut ja koko ajan pyrkii eteenpäin on saanut minut tuntemaan kyllä ihan aitoa myötätuntoa häntä kohtaan. Kaikkea hyvää hänelle ilman muuta toivon.

Nyt kuitenkin on ruvennut rassaamaan aika paljon se, että miten hän on tuntunut ottaneen minusta, kuin jonkinlaisen henkilökohtaisen terapeutin itselleen. Parikolme viimeistä kertaa, kun on nähty, niin tuntuu, että hän on vain odottanut sitä hetkeä, kun pääsee lataamaan minulle, että miten nyt taas jonkun miehen kanssa oli ongelmia ja siihen kaikki muutkin ongelmat päälle. Viestit puhelimen välityksellä ovat ihan samaa osastoa.

Jos haluat kaveripohjalta jatkaa hänen kanssaan, niin pitää tehdä selväksi, että et ole terapeutti ja kaverisuhteen pitäisi toimia molempiin suuntiin, eikä vain niin että yksi voivottaa ja toinen kuuntelee. Voit sanoa, että haluat olla hänen tukenaan, mutta pitää olla jotain muutakin kuin vain kaverin tukemista. Voit vielä painottaa kuinka hauskaa on ollut tehdä asioita hänen kanssaan ja haluaisit tehdä asioita jatkossakin. Jos siis nyt haluat olla tekemisissä hänen kanssaan?

Oli vähän samantyyppinen kaverisuhde erään naisen kanssa. Aika paljon minulle valitti asioita esimerkiksi kuinka oli sinkku ja päätyy ihan varmasti joksinkin hulluksi kissamummoksi mökkiin asumaan. Monesti jos avauduin jostain omasta ongelmasta, niin hän käänsi keskusteluun itseensä kuinka hänellä on joku ongelma. Vähän rasittavaa ja yksipuolistahan tuo on.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Jos haluat kaveripohjalta jatkaa hänen kanssaan, niin pitää tehdä selväksi, että et ole terapeutti ja kaverisuhteen pitäisi toimia molempiin suuntiin, eikä vain niin että yksi voivottaa ja toinen kuuntelee. Voit sanoa, että haluat olla hänen tukenaan, mutta pitää olla jotain muutakin kuin vain kaverin tukemista. Voit vielä painottaa kuinka hauskaa on ollut tehdä asioita hänen kanssaan ja haluaisit tehdä asioita jatkossakin. Jos siis nyt haluat olla tekemisissä hänen kanssaan?
Joo. Tuossa on vähän semmoinenkin homma, että kun aina ei jaksaisi vain myötäillä ja kuunnella, että kyllä joojoo niin oli taas sekin mies ihan kauhea ja vittumaisen itsekäs sika. Onhan häntä menneisyydessään aivan häkellyttävän huonosti kohdeltukin ihan lapsuudestaan lähtien, ja sieltä se minun myötätuntoni ja jonkunlainen arvostukseni häntä kohtaa kumpuaakin. Omien ongelmieni kanssa, kun olen paininut, niin olen tajunnut sen, että ihminen tarvitsee ystävää ja tukea.

Mutta rajansa tuollakin nyt kuitenkin on olemassa. Hän oli nyt tehnyt semmoisen tempun jo yhdelle miehelle, että en oikein voi enää vain hymistelläkään tuommoisesta. Täytyy sanoa, että jos joku nainen minulle vastaavassa tapauksessa tekisi samoin, niin tuntisin kyllä itsekin oloni aivan pirun epämukavaksi. Yksityiskohtiin nyt sen enempää menemättä.

Tämmöinen toisen hauraan itsetunnon kannattelijan rooli ei kuitenkaan minulle maistu. Harmittaa vaan. Tykkäsin ihan oikeasti hengata vielä sen ihmisen kanssa, jonka kanssa tehtiin vähän kaikenlaista, mutta tässä ei ollut vielä tätä terapia-aspektia ollenkaan mukana.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ja taas tuli avautumista jostain miehestä, jonka tämä oli tavannut, miten se oli taas niin sika.

En ole pariin viime kertaan enää vastannut mitään noihin viesteihin. Jos ei tällä tavalla rupea viesti menemään perille, niin ensi kerralla laitan kyllä jo takaisin, että nyt tämä saa riittää.
 

BaronFIN

Jäsen
Kerran pettäjä, aina pettäjä.

Kliseet pitävät yllättävän hyvin paikkaansa ja en voi ymmärtää mikä ajaa ihmisen tuohon. Yritin avata kuukausi sitten keskustelua puolisoni kanssa meidän suhteen tilasta ja vastaukset olivat ”ollaan kasvettu erillemme”, ”rakastan sua kuin veljeä”, ”en tiedä mitä haluan”, ”onhan tässä 20 vuotta oltu yhdessä” ja taustalla kuitenkin tilanne missä uuden harrastuksen varjolla on käyty peittoa heiluttelemassa oman kodin ulkopuolella. Vittu mä olen tyhmä!

Klisee numero 2: mies ja nainen eivät vain voi olla ystäviä. Pitää helvetin hyvin paikkaansa.

Vittu. Mikään ei koskaan muutu.
 

Byvajet

Jäsen
Kerran pettäjä, aina pettäjä.

Kliseet pitävät yllättävän hyvin paikkaansa ja en voi ymmärtää mikä ajaa ihmisen tuohon.
Juuri nämä: "Ollaan kasvettu erillemme”, ”rakastan sua kuin veljeä”, ”en tiedä mitä haluan”, ”onhan tässä 20 vuotta oltu yhdessä".

Pitkä parisuhde näivettyy väistämättä joiltain osiltaan sekä henkisesti että fyysisesti. Tuttu ja turvallinen ei voi korvata uuden ihmisen henkistä ja fyysistä huumaa. Sen sijaan pitkä parisuhde voi tarjota muita syvän tyydytyksen lähteitä, joista tuoreessa parisuhteessa voi vain haaveilla.

Jos ihminen tahtoo kokea uuden suhteen hurmaa, sitä on vaikea millään muulla korvata. Ja varsin moni tahtoo, jos sopiva tilanne kohdalle sattuu. Moni uskollisuutta vannonut pettää kuitenkin. Se on parisuhteissa yleistä huvia.

Kun taustalla on pitkä suhde, ehdota avointa liittoa. Katso, kuinka reagoi. Helposti käy niin, että mitä enemmän hedelmää kieltää, sitä makeammalta se tuoksuu.

Tsemppiä sinne!
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kerran pettäjä, aina pettäjä.

Kliseet pitävät yllättävän hyvin paikkaansa ja en voi ymmärtää mikä ajaa ihmisen tuohon. Yritin avata kuukausi sitten keskustelua puolisoni kanssa meidän suhteen tilasta ja vastaukset olivat ”ollaan kasvettu erillemme”, ”rakastan sua kuin veljeä”, ”en tiedä mitä haluan”, ”onhan tässä 20 vuotta oltu yhdessä” ja taustalla kuitenkin tilanne missä uuden harrastuksen varjolla on käyty peittoa heiluttelemassa oman kodin ulkopuolella. Vittu mä olen tyhmä!

Klisee numero 2: mies ja nainen eivät vain voi olla ystäviä. Pitää helvetin hyvin paikkaansa.

Vittu. Mikään ei koskaan muutu.
Kosto pettäminen ja rouva vaihtoon!
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Kerran pettäjä, aina pettäjä.

Kliseet pitävät yllättävän hyvin paikkaansa ja en voi ymmärtää mikä ajaa ihmisen tuohon. Yritin avata kuukausi sitten keskustelua puolisoni kanssa meidän suhteen tilasta ja vastaukset olivat ”ollaan kasvettu erillemme”, ”rakastan sua kuin veljeä”, ”en tiedä mitä haluan”, ”onhan tässä 20 vuotta oltu yhdessä” ja taustalla kuitenkin tilanne missä uuden harrastuksen varjolla on käyty peittoa heiluttelemassa oman kodin ulkopuolella. Vittu mä olen tyhmä!

Klisee numero 2: mies ja nainen eivät vain voi olla ystäviä. Pitää helvetin hyvin paikkaansa.

Vittu. Mikään ei koskaan muutu.

Ehdottomasti nainen vaihtoon! Itsellä nyt ei ole avioliitosta kokemusta, mutta pettämisen olen antanut anteeksi ja siinä tietää sitten miten jatkossa käy.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Klisee numero 2: mies ja nainen eivät vain voi olla ystäviä. Pitää helvetin hyvin paikkaansa.

.
Voi olla, mutta vain niiden kanssa, jotka eivät muussa mielessä kiinnosta.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Voi olla, mutta vain niiden kanssa, jotka eivät muussa mielessä kiinnosta.

No näin kyllä, vaikka toki itse olen naisen kanssa kaveri, joka kiinnostais kyllä muutenkin. :D Ei siis siinä, että enkö just pysty olemaan vain "pelkkä" kaverikin.

Harvoin tämä kuitenkaan onnistu. Tai sit tosiaan ollaan "kavereita" eli jutellaan kerran vuodessa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
No näin kyllä, vaikka toki itse olen naisen kanssa kaveri, joka kiinnostais kyllä muutenkin. :D Ei siis siinä, että enkö just pysty olemaan vain "pelkkä" kaverikin.

Harvoin tämä kuitenkaan onnistu. Tai sit tosiaan ollaan "kavereita" eli jutellaan kerran vuodessa.
Mulla on aika tiivis kaveriporokka, joiden kanssa nähdään viikoittain. Meitä on kaksi jäbää ja neljä naista. Ihan hyvin on homma toiminut.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Mulla on aika tiivis kaveriporokka, joiden kanssa nähdään viikoittain. Meitä on kaksi jäbää ja neljä naista. Ihan hyvin on homma toiminut.

No, mutta onko sulla just muutakin kiinnostusta niitä naisia kohtaan? Tarkoitin ite, että voi olla aivan hyvin kaveri, jos kiinnostaa vain kaverina. Silloin monesti hankalaa, jos kiinnostaa muutenkin.
 

redpecka

Jäsen
Klisee numero 2: mies ja nainen eivät vain voi olla ystäviä. Pitää helvetin hyvin paikkaansa.
Tätä olen aina ihmetellyt miksi monesti näin menee. Itte pystyn olee ihan kaveri vaikka jonkun kaverin muijan kanssa, voi saunoa yhdessä, mennä mökille, nukkua samassa sängyssä jos jostain syystä tällaiseen tilanteeseen on päädytty - aivan kuten sen kundinkin kanssa. Sitä vain on kaverimoodissa kuten äidin ja siskojen kanssa, eihän sitä niitäkään himoitse mitenkään. No mä nyt oon vain tämmönen peruspekka enkä mistään mitään tiedä.
 

BaronFIN

Jäsen
Se olisi siinä sitten…

Puoliso haluaa eron ja kertoi asian tänään myös lapsille. Kesäsuunnitelmat on tehty ja ne tehdään perheenä, mutta sen jälkeen hän muuttanee ja itse jään lasten kanssa taloon. Ehkä. Lasten arki yritetään pitää mahdollisimman muuttumattomana.

Menneet 25 vuotta ovat antaneet minulle koko minun nykyisen elämäni ja suuntaviivat sen lopulle. Jonka saankin elää ilman puolisoani.

Tämä on kova paikka. Ei helvetti. Minun aivot ei ole yhtään mukana tässä prosessissa ja tykkään tuosta naisesta ihan yhtä paljon kuin 17-, 27- tai 37-vuotiaana. Mä en vain ymmärrä mitä aktuaalista v*ttua tässä tapahtui… Tuo kolmas pyörä ei ole syy vaan seuraus. Minua kohtaan ei vain tunneta enää sitä ”jotain” mitä pitäisi aviomiestä kohtaan tuntea. Arki rullaa, ei riidellä, yhteiset arvot, rakastaa kuin… Veljeään… Ymmärrän kuulemani, mutta en tajua miten se jokin hävisi tässä matkalla…

Mene ja tiedä… Myöhäinen 40v ikäkriisi tai jotain. Toki ihmiset muuttuvat ja itsekään en ole sama kaveri kuin 10 tai 20 vuotta sitten, pidän itseäni tosin parempana versiona itsestäni.

Aika yksin tässä saa sitten olla. Joku sanoisi alun loppu, mutta koville se ottaa. Itkenyt tätä enemmän kuin läheisen kuolemaa ja kaikkein kovimmille ottaa nuorimmaisen kyyneleet. Hän on syytön ja hänestä tulee eron sijaiskärsijä.

Vitun painajainen…
 

redpecka

Jäsen
Menneet 25 vuotta ovat antaneet minulle koko minun nykyisen elämäni ja suuntaviivat sen lopulle. Jonka saankin elää ilman puolisoani.
Käsittämätön ajanjakso tuommoinen 25 vuotta +lapset. Vaikutat yhden ihmisen puolisolta, kuten minä ja fasaanit. Minä erosin joskus ja jäin yksin pallolle kykenemättä enää uusiin. Sinulla tietysti eri kun lapset, ei voi jäädä itsekurimukseen.
 

Spire

Jäsen
Se olisi siinä sitten…

Puoliso haluaa eron ja kertoi asian tänään myös lapsille. Kesäsuunnitelmat on tehty ja ne tehdään perheenä, mutta sen jälkeen hän muuttanee ja itse jään lasten kanssa taloon. Ehkä. Lasten arki yritetään pitää mahdollisimman muuttumattomana.

Menneet 25 vuotta ovat antaneet minulle koko minun nykyisen elämäni ja suuntaviivat sen lopulle. Jonka saankin elää ilman puolisoani.

Tämä on kova paikka. Ei helvetti. Minun aivot ei ole yhtään mukana tässä prosessissa ja tykkään tuosta naisesta ihan yhtä paljon kuin 17-, 27- tai 37-vuotiaana. Mä en vain ymmärrä mitä aktuaalista v*ttua tässä tapahtui… Tuo kolmas pyörä ei ole syy vaan seuraus. Minua kohtaan ei vain tunneta enää sitä ”jotain” mitä pitäisi aviomiestä kohtaan tuntea. Arki rullaa, ei riidellä, yhteiset arvot, rakastaa kuin… Veljeään… Ymmärrän kuulemani, mutta en tajua miten se jokin hävisi tässä matkalla…

Mene ja tiedä… Myöhäinen 40v ikäkriisi tai jotain. Toki ihmiset muuttuvat ja itsekään en ole sama kaveri kuin 10 tai 20 vuotta sitten, pidän itseäni tosin parempana versiona itsestäni.

Aika yksin tässä saa sitten olla. Joku sanoisi alun loppu, mutta koville se ottaa. Itkenyt tätä enemmän kuin läheisen kuolemaa ja kaikkein kovimmille ottaa nuorimmaisen kyyneleet. Hän on syytön ja hänestä tulee eron sijaiskärsijä.

Vitun painajainen…
Voimia. En osaa muuta sanoa. Yritä selviytyä.
 

Nordis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se olisi siinä sitten…

Puoliso haluaa eron ja kertoi asian tänään myös lapsille. Kesäsuunnitelmat on tehty ja ne tehdään perheenä, mutta sen jälkeen hän muuttanee ja itse jään lasten kanssa taloon. Ehkä. Lasten arki yritetään pitää mahdollisimman muuttumattomana.

Menneet 25 vuotta ovat antaneet minulle koko minun nykyisen elämäni ja suuntaviivat sen lopulle. Jonka saankin elää ilman puolisoani.

Tämä on kova paikka. Ei helvetti. Minun aivot ei ole yhtään mukana tässä prosessissa ja tykkään tuosta naisesta ihan yhtä paljon kuin 17-, 27- tai 37-vuotiaana. Mä en vain ymmärrä mitä aktuaalista v*ttua tässä tapahtui… Tuo kolmas pyörä ei ole syy vaan seuraus. Minua kohtaan ei vain tunneta enää sitä ”jotain” mitä pitäisi aviomiestä kohtaan tuntea. Arki rullaa, ei riidellä, yhteiset arvot, rakastaa kuin… Veljeään… Ymmärrän kuulemani, mutta en tajua miten se jokin hävisi tässä matkalla…

Mene ja tiedä… Myöhäinen 40v ikäkriisi tai jotain. Toki ihmiset muuttuvat ja itsekään en ole sama kaveri kuin 10 tai 20 vuotta sitten, pidän itseäni tosin parempana versiona itsestäni.

Aika yksin tässä saa sitten olla. Joku sanoisi alun loppu, mutta koville se ottaa. Itkenyt tätä enemmän kuin läheisen kuolemaa ja kaikkein kovimmille ottaa nuorimmaisen kyyneleet. Hän on syytön ja hänestä tulee eron sijaiskärsijä.

Vitun painajainen…
Voimia. Ajattele mitä nainen on tehnyt sinulle ja ajattele tämä nyt jonkin uuden alkuna. Vaikuttaa siltä, että naisesi on nyt uuden ihastuksen pauloissa ja selittelee sinulle lämpimikseen tuollaisia juttuja, mutta älä tee sitä virhettä, että otat naisesi takaisin sitten kun se kolmas pyörä paljastuukin siaksi ja sen kanssa hommat menee vituiksi. Naisia tulee ja naisia menee. Tinder tulille sitten kun olet siihen valmis.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Arki rullaa, ei riidellä, yhteiset arvot, rakastaa kuin… Veljeään… Ymmärrän kuulemani, mutta en tajua miten se jokin hävisi tässä matkalla
Uskallan väittää, että pidemmissä suhteissa tuo rakkauden muuttuminen noin on enemmän sääntö kuin poikkeus. Jännite katoaa ja arki ottaa vallan. Kolmas pyörä / ihastuminen toiseen sotkee pasmat ja hormoonit ottaa vallan. Toinen ehkä kaipaa enemmän jännitystä, mutta ei ole sitä ottanut koskaan puheeksi oman puolison kanssa, nyt se jännitys tulikin vastaan tarjottimella.

Syyllisiä on turha hakea mistään. Nyt alkaa sinulla matka itseesi ja tulet varmasti käymään läpi monenlaisia tunteita. Koita nähdä tämä kasvumatkana. Lapset selviää kyllä hyvin, jos vain saatte pidettyä asialliset välit myös jatkossa entisen puolison kanssa.

Tsemppiä, maailma ei tähänkään lopu. Teidän historia ja onnen hetket ei katoa muistoista ja uusia tulee varmasti sitten jossain toisessa muodossa ja jonkun toisen kanssa. Jokusen vuoden kuluttua tulet näkemään tämän loogisena jatkumona elämään ja olen ihan varma, että rakkautta on vielä luvassa...
 

BaronFIN

Jäsen
Ehkä tässä on nyt pahimmat palaset kerätty lattialta ja pysytty elävien kirjoissa.

Osituskuviot ovat aika selkeät: puoliso lähtee velattomana, mutta omaisuudettomana yhteisestä talosta. On siis vapaa tekemään omat ratkaisut ja on vastuussa niistä vain itselleen.

Minua puolestaan jännittää pankin huominen asennoituminen minun lainoittamiseen, mutta sen näkee sitten. Jos ei onnistu, niin talo vasaran alle ja muuta ratkaisua sitten.

Puolisoni haluaa asumaan yksikseen. On jokseenkin aina halunnut. Lasten takia jaksanut sietää kasvavaa ahdistusta ”ikuisesta yhdessäolosta”. Perusluonne on iloisen sosiaalinen, mutta pohjimmiltaan syrjään vetäytyvä. Jotenkin ymmärrän tuon kaipuun ja nyt otti kovat ratkaisut käyttöön. Harmi, että piti mennä näin, mutta toisaalta sain 25 täydellistä vuotta.

Jos olisi -96 kysytty, että otatko näin, tällä lopputuloksella, niin olisin ottanut. Ei tuo kolmas pyörä ole syy, vaan seuraus. Sekin joutuu pettymään omissa toiveissaan. Njäh, njäh… Vahingonilo on paras ilo, ei tuota villitammaa kesytä kukaan.

Ja kuka helvattu tietää, nyt taukoa ja uudenlaista/erilaista yhdessä/erillistä olemista myöhemmin? Nyt rennommalla otteella kohti tulevaa. Paistaa se päivä sittenkin.

Vaikka kyllä se kuitenkin vituttaa…
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Hiljaiseloa täällä. Tämä kuukausi taitaa mennä niin, koska muut asiat ovat mielessä, mutta sellainen tunne on pääkopassa, että kesän lähestyessä ja saatuani sekä jatkoaikaa asuntooni että todennäköisesti uuden duunipaikan, rohkaistun ottamaan sen ensimmäisen askeleen. Nyt vaan kulutan päiviä odottamalla kuun loppua, jonka jälkeen moni asia menee uusiksi elämässäni.

Olen jo maininnut, että asuinpaikkani lähellä asustaa runsaasti ikäisiäni tai vähän nuorempia naisia, joista monet ovat varsin näyttäviä. Jotkut heistä ovat myös huomanneet minun kuuluvan tämän ympäristön asujaimistoon, which is nice.

Ongelmani on edelleen se, että itsetuntoni on täysin paska enkä osaa puhua normaalilla tavalla oikeastaan kenenkään kanssa. Muutamien naapurien kanssa on tullut vaihdettua pari sanaa, joten sellainen small talk kyllä luonnistuu, mutta koska seuraelämääni ei kuulu ketään, jännitän aivan törkeästi jokaista sosiaalista tilannetta. Olen kuitenkin alkanut liikkua paljon enemmän kotini seinien ulkopuolella ja sitä kautta päässyt tutustumaan sekä naapuristooni, että kaupunkiin muutenkin.

Suhtaudun myös tulevaisuuteni aina vaan positiivisemmin enkä halua missään nimessä palata niihin samoihin vanhoihin kaavoihin, joiden johdosta erakoiduin niin täydellisesti muusta maailmasta niin pitkäksi aikaa. Tämä kaikki on vaan niin kovin hidasta ja siinä ajassa, kun muut pystyvät luomaan helposti pysyviäkin ihmissuhteita, minä suhtaudun kaikkiin sellaisiin mahdollisuuksiin äärimmäisen kyynisesti. En haluaisi, mutta niin se vain menee. Toukokuussa tilanteeni alkanee helpottaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös