Naisasiat

  • 7 532 427
  • 26 610

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
duud kirjoitti:
Melko hyvä pätkä, hyvin perusteltukin vielä. Mielestäni poikia hieman aliarvioidaan tuossa "työt ovat henkisesti kypsempiä kuin pojat"- väitteessä. Elämä kuitenkin palkitsee/kohtelee kaltoin yhtä paljon tyttöjä sekä poikia joten henkinen kehitys ei ainakaan kokemuksista johtuen voi nopeampaa olla.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ted Raikas kirjoitti:
Sama pätee myös 18-vuotiaisiin hyvin usein.

Ei kyllä sinänsä yllätä, että 17-18-vuotiaan pojan uskotaan aina olevan paljon valmiimpi maailmalle ja toimimaan järkevästi tilanteessa kuin tilanteessa, kuin samanikäisen tytön. Pojat on aina poikia ja sitä rataa, vapauksien anto heille ihan omaa luokkaansa. Tyypillinen ilmiö patriarkaalisessa yhteiskunnassa. Tytöt on aina niitä herkkiä ja haavoittuvaisia linnanneitoja ja niitä pitää suojella kaikelta pahalta, mitä maailmassa liikkuu.

Ei pidä paikkaansa. Tuon sanon aivan omien kokemuksieni perusteella. Olen noiden teinien elämää tästä aika läheltä pitkään saanut seurata ja siihen perustuvat kommenttini.

En ole koskaan tehnyt tai toiminut itsekään siten, kuin tuollainen kuvailemasi yhteiskunta on odottanut. En tosin saanut ajatuksestasi oikein nyt kiinni, kun tuollaisia kliseitä heittelit. Ei minulla ainakaan ollut tarkoitus pistää sukupuolia mitenkään vastakkain tuossa. En vain usko Anna-lehdenkään tunkemaan nais- tai mieskuvaankaan. Siinä tosin olet oikeassa, että tyttöjä pitää aina puolustaa pahoja juttuja vastaan. Sen tosin nuo nyky nuoret miehet tekevätkin useinmiten.

Itse lähdin kotoa pois 18 vuotiaana. Päästäisitkö pikkusiskosi muuttamaan kotoa 15 vuotiaana? Siis isänä?

-duud-
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ted Raikas kirjoitti:
Ei kyllä sinänsä yllätä, että 17-18-vuotiaan pojan uskotaan aina olevan paljon valmiimpi maailmalle ja toimimaan järkevästi tilanteessa kuin tilanteessa, kuin samanikäisen tytön. Pojat on aina poikia ja sitä rataa, vapauksien anto heille ihan omaa luokkaansa. Tyypillinen ilmiö patriarkaalisessa yhteiskunnassa. Tytöt on aina niitä herkkiä ja haavoittuvaisia linnanneitoja ja niitä pitää suojella kaikelta pahalta, mitä maailmassa liikkuu.
Naiset ne lapset ovat kasvattaneet, syyttäköön itseään jos ei nykymeno kelpaa. Vauvaiästä asti on pääosin nainen puikoissa kasvatuksen suhteen joten jos valituksen aihetta löytyy, peiliin on hyvä katsoa.
 

Cube

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Uskoisin kuitenkin, että aika moni nainen on sen ensimmäisen kertansa kokenut helpostikin 15-17 vuotiaana.
Varmasti onkin. Muista nyt kuitenkin, että kirjoitin tuon kappaleen ennen kuin tämä "ei alle 15-vuotiaita" -linjanveto oltiin ehditty tehdä.

Ted Raikas kirjoitti:
Mikä muuten olisi sitten sinun mielestäsi naiselle sopiva ikä alkaa petihommiin?
Varmaan silloin, kun siltä oikean kumppanin kanssa tuntuu. Mutta sen ratkaisun pitäisi perustua omiin tuntemuksiin, eikä syntyä "kai sille ny pitää pillua antaa, ku se on kuitenki jo iha aikuine miäs" -päättelyketjun kautta. Sinulla ilmeisesti tuntuu olevan aika iso luotto 15-vuotiaiden tyttöjen kykyyn tehdä informoituja päätöksiä? Minulla ei.

Ja kyllä, miehet tosiaan suhtautuvat mielestäni seksiin keskimäärin selvästi mekaanisemmin kuin naiset.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
pelikielto kirjoitti:
Melko hyvä pätkä, hyvin perusteltukin vielä. Mielestäni poikia hieman aliarvioidaan tuossa "työt ovat henkisesti kypsempiä kuin pojat"- väitteessä. Elämä kuitenkin palkitsee/kohtelee kaltoin yhtä paljon tyttöjä sekä poikia joten henkinen kehitys ei ainakaan kokemuksista johtuen voi nopeampaa olla.

Mulla on sellainen fiilis, että tytöt ovat sillä tavoin henkisesti kypsempiä nykyisin, että heillä tuntuu olevan paljon suuremmat aikuistumisen paineet, kuin pojilla. Ei nuo kundit tunnu ottavan mitään hirveitä paineita noista odotusarvoista, mitä nuoremmilla tytöillä jo tuntuu olevan. Pojat jotenkin osaavat ottaa itsensä rennommin, turhia stressaamatta. En tosin vielä osaa sanoa, mitä tuo 2 vuotta tyttäreni kehityksessä tuo tullessaan. Toivottavasti saman suuntaista kuin pojallani. Järki tuntuu molemmilla kasvavan koko ajan.

En mä mitään totuuksia yritäkään tässä selostaa, vaan aihe sattui osumaan niin hyvin itselleni. Se sai yöntunteja venyttämään.

-duud-
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
duud kirjoitti:
Siinä tosin olet oikeassa, että tyttöjä pitää aina puolustaa pahoja juttuja vastaan. Sen tosin nuo nyky nuoret miehet tekevätkin useinmiten.
Meni sarkasmini ilmeisesti ohi. Pointtina se, että tuo tyttöihin ja naisiin kohdistuva suojeluinto menee joskus yli ja sairaalloiseksi. Toisaalta kai ne miehet haluaa tyttäriään ja pikkusiskojaan suojella siltä miehisen maailman pahalta, jonka itsessään tiedostaa. Hassua vaan, miten täällä Jatkoajassakin on näitä kohtuu nuorten pimujen kuolaajia ja muita pervoja ja sitten toisessa hengenvedossa ollaan niin suoraa kuin olla ja voi, kun suojellaan niitä siskoja ja tyttäriä. No, jokainen tyylillään.

Itse lähdin kotoa pois 18 vuotiaana. Päästäisitkö pikkusiskosi muuttamaan kotoa 15 vuotiaana? Siis isänä?
En nyt ymmärrä lausettasi oikein... että päästäisinkö isänä pikkusiskoni muuttamaan kotoa pois nuorella iällä? Hmm... Pikkusiskoa minulla ei ole, eikä tuonikäistä tytärtäkään. Uskoisin silti, että päästäisin, jos hän olisi lopettanut peruskoulunsa ja olisi suuntaamassa esim. jonnekin kouluun, joka sijaitsisi esim. toisessa kaupungissa. Jos se olisi hänen unelmansa, niin miksi ei päästäisi?

Cube kirjoitti:
Sinulla ilmeisesti tuntuu olevan aika iso luotto 15-vuotiaiden tyttöjen kykyyn tehdä informoituja päätöksiä? Minulla ei.
Se vaihtelee. Joillain on, joillain varmasti ei. Kyllä ihmisellä silti jo aivot on kehittyneet päättelytasolle tuossa iässä, joten kyllä sitä pientä luottoa toisen arviointikykyyn voisi olla.

Alkaa mennä aikamoiseksi vääntämiseksi koko homma. Jos jotain kysyttävää vielä ilmenee, niin vastaan aamulla/päivällä. Unet kutsuu nyt.
 

Cube

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Ei kyllä sinänsä yllätä, että 17-18-vuotiaan pojan uskotaan aina olevan paljon valmiimpi maailmalle ja toimimaan järkevästi tilanteessa kuin tilanteessa, kuin samanikäisen tytön. Pojat on aina poikia ja sitä rataa, vapauksien anto heille ihan omaa luokkaansa. Tyypillinen ilmiö patriarkaalisessa yhteiskunnassa. Tytöt on aina niitä herkkiä ja haavoittuvaisia linnanneitoja ja niitä pitää suojella kaikelta pahalta, mitä maailmassa liikkuu.
Eikö tämä sitten ole ihan järkevä ajatusmalli? Soitappas jollekin seksologille tai seksuaaliterapeutille ja kysele aiheesta enemmän, niin saat varmaan kuulla 1001 syytä sille miksi isien ympäri maan on syytäkin pelätä ihan saatanasti enemmän tyttäriensä kuin poikiensa puolesta.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
14-15 vuotiaiden poikien puolesta !!

Mietiskelin tuossa tätä ikä kysymystä ja kaivelin muistoja päästäni, joo en hyväksy tälläistä toimintaa että 15 vuotias tyttönen on kolme vuotta vanhemman pojan kanssa silleen, itseäni ainakin vitutti kovasti ettei saanut panna samanikäistä tyttöä. Aina oli vanhemmat kaverit etusijalla, puolustankin 14-15 vuotiaiden poikien pilluoikeuksia raskaalla kädellä, kuinka monta kertaa sitä haavelikin jostakin ja aina oli Toyota Corolla mies etusijalla, satans.

Karvanopat heilahtivat tuulilasissa kun tyttönen hyppäsi jaguari-penkinpäällisille istumaan, itse sai vedellä käteen (no kauaa tämä ei kestänyt) Jallu lehti kädessä. Unelmien täytymys oli viety merenrantaan vanhemman pojan toimesta panolle. Tytöistä sitten taas sen verran että oli raukkamaista olla antamatta sillä verukkeella että oli muka liian nuori, hyvät tyttöset vetoan teihin, antakaa oman ikäisillenne 14-15 vuotiaille pillua ja paikatkaa vanhemman sukupolven traumat !

veini
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Yleensähän tosiaan ne vielä täysi-ikäisinä alle 16-vuotiaiden kanssa pyörivät ovat niitä kaikkein säälittävimpiä tapauksia, juuri näitä pillifarkut ja karhu-lippis yllään kulkevia rassareita.
Toisaalta säälistä voisi heille tuon ilon suodakin, mutta omasta mielestäni on lähinnä säälittävää että miehentapaiset seurustelevat tyttöjen, tai oikeammin lasten kanssa.
Jos oma pikkusiskoni olisi tuon ikäsenä alkanut tapailemaan jotakuta täysi-ikäistä rassaria, niin aivan varmasti olisi tullut kunnolla palautetta sekä siskolle, että rassarille. Onneksi hän on fiksu tyyppi, eikä sortunut tuollaisiin. Toisaalta pelolla odotan kun nuorempi sisko tulee tuohon ikään.

Ja miksi on pakko yrittää seurustella alle 16-vuotiaiden kanssa? Eikö tosiaan löydy edes lähes oman ikäistä seuraa? Mutta tosiaan, kuten sanoin, niin suurin osa noista lasten kanssa pyörivistä on niitä kaikkein säälittävimpiä rassareita, joille ei taatusti muuten lohkea.
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Onhan se nuorempana niinkin, että tytöillähän on paha tapa katsella ja suunnata kiinnostuksensa itseään jonkin verran vanhempiin jätkiin. Yläastetta käyvät ihkuttavat ammareita ja lukiolaisia, lukiota käyvät suuntaavat katsettaan parikymppisiin kundeihin ja ammarimuijat työttömyyskorvauksilla eleleviin janareihin... En sano etteikö pojille myös omaa ikäluokkaa olevia tyttösiä riitä, mutta kuitenkin. Eli omasta mielestäni on ihan luonnollista, että jätkät katsovat hieman nuorempia tyttöjä, koska tytöt vastaavasti katselevat siinä iässä mieluusti vähän vanhempia poikia. Kysyntä ja tarjonta kohtaavat molemmin puolin. Vanhemmalla iällä tuo sitten tasoittuu selkeästi, eikä enää ole niin väliä onko naikkonen vanhempi vai nuorempi tai jopa oikein MILF...
 

Nickerson#50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sillon ku kirjotin tonne vitutusketjun puolelle niin kirjotin yhdestä mun ikäisestä tytöstä josta mä tykkäsin todella paljon ja kai sekin tykkäsi vähän musta, mut ei se enää väliä. No kuitenkin mua vitutti ku se oli ollu kaverinsa kanssa (molemmat 16 vuotiaita) ajelemassa joidenkin corolla tyyppien kanssa ja sit yks jätkistä (ikähaarukka varmaan 18-22v) oli pyytänyt tyttöä luokseen tyyliin "-Hei Sanna! Mennään meille nussimaan!" No tän tytön kaveri oli ollut sen verran fiksu ja sanonut että sä et todellakaan oo menossa. Kiitos hänelle! Nyt ei kyllä kiinnosta enää pätkääkään. Jos tykkää siitä että jätkällä on auto ja se saa kaupasta kaljaa niin se on ihan okei. Koitan löytää jonku vähän paremman tytön ittelleni... Vituttaa vaan ku se oli tosi mukava ja tykkäsin siitä todella paljon. Sori sotkuisasta kirjoituksesta. (nolo) Mitä muuten muut mieltä täällä ikäerosta 21v ja 16v? Ja tyttö ei todellakaan oo valmis henkisesti.. Vituttaa! Nimi on sit muutettu...
 
Viimeksi muokattu:

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ted Raikas kirjoitti:
Meni sarkasmini ilmeisesti ohi. Pointtina se, että tuo tyttöihin ja naisiin kohdistuva suojeluinto menee joskus yli ja sairaalloiseksi. Toisaalta kai ne miehet haluaa tyttäriään ja pikkusiskojaan suojella siltä miehisen maailman pahalta, jonka itsessään tiedostaa. Hassua vaan, miten täällä Jatkoajassakin on näitä kohtuu nuorten pimujen kuolaajia ja muita pervoja ja sitten toisessa hengenvedossa ollaan niin suoraa kuin olla ja voi, kun suojellaan niitä siskoja ja tyttäriä. No, jokainen tyylillään.
He tietävät, millainen maailma voi olla ja kuinka pahasti hiukan vanhempi mies saa nuoren naisen pään sekoitettua kertomalla liirumlaarumeita. Kuitenkaan mies ei halua kuin ainoastaan ja vain pillua ja nainen luulee tätä rakkaudeksi. Ja samalla nainen todistaa kavereilleen sieltä corollan penkiltä "kattokaa kuinka kypsä olen, mulla on sentään vanhempi mieskin".

Tuollaisilta tyypeiltä heitä pitääkin suojella, jos heistä vain välittää, koska he eivät ole hyviä tyyppejä. Hyvät tyypit sitten onkin asia erikseen.
 

Cube

Jäsen
Vastaan nyt muutamaan kohtaan vielä vähän tarkemmin, koska yöllä en enää jaksanut.

Ted Raikas kirjoitti:
Se nyt vaan on niin, että siinä kun omanikäiset jannut pyörivät vielä keskenään mudassa hihittäen, ne muutamaa vuotta vanhemmat tyypit voivat tuntua jo hieman kehittyneemmiltä ja miehekkäämmiltä. Lue: kiinnostavimmilta.
Edelleen palaamme siihen, että mielestäni rajoja tämän asian suhteen ei tule määrittää nuorten tyttöjen halujen ja tuntojen kautta. Entä jos 15-vuotiaita tyttöjä alkaakin kiinnostamaan 30-vuotiaat miehet niiden 18-vuotiaita Nissaneiden sijaan? Onko sekin vielä ok?

Ted Raikas kirjoitti:
Ei, kyllä siinä voi olla oikea välittäminenkin kyseessä ja halu elää toisen kanssa, eikä vaan kokeilla ja vaihtaa sitten seuraavaan. Toistan tätä nyt ihan siksi, että helpommin sanotaan kyseessä olevan hyväksikäyttö, kuin terve suhde. Siksi puolustan sitä poikkeusta, joka vahvistaa sen kuuluisan säännön.
Jaa, puhuimme taas niistä poikkeuksista? Kyllähän minä olen nuo poikkeukset jo myöntänyt, mutta poikkeuksista tosiaan on kyse. Maalailemasi esimerkit ovat kuitenkin niin harvinaisia, että en ymmärrä miten viitsit niiden nojalla väitellä nuorten ikäerosuhteiden paremman suvaitsemisen puolesta. Tämä keskustelumme tässä ketjussahan lähti siitä liikkeelle, että mielestäsi 15-vuotiaan tytön/naisen(ei) ja 18-vuotiaan pojan/miehen välinen suhde on "ihan normaalia". Minun mielestäni se ei missään nimessä ole normaalia, vaikka poikkeuksiakin varmasti löytyy (kuten nimim. Pakkipari ja hänen tyttöystävänsä/vaimonsa).

Ted Raikas kirjoitti:
Minä taas väitän, että se on sattumanvarainen ja ei laske ikää, eikä ylipäätään toimi minkään valtakunnan logiikan kautta. Se perustuu ihan puhtaasti tunnetasoon, niiden samankaltaisuuteen kahden ihmisen välillä, siihen värinään ja kipinään, joka tulee kun kaksi sellaista ihmistä kohtaa, jotka voivat olla jotain toisilleen. Siinä kohtaa merkitsee enemmän ihminen, kuin se joku hiton ikä, mitä se mahtanee sillä hetkellä edustaa.
Siinä tapauksessa olet väärässä. Ihastuminen/rakastuminen on hyvin kaukana sattumanvaraista ja tiede ja psykologia on mielestäni sen kattavasti todistanut.

Ted Raikas kirjoitti:
Osin voi olla tottakin tuo, mitä muuten puhuit tuosta "harjoittelemisesta" ja epäonnistumisen pelosta. En vaan ymmärrä silti, mitenkä se epäonnistuminen riski olisi muka vähäisempää, kun kumppani on nuorempi? Epäonnistuminen on aina edessä, jos ei löydy yhteistä sävelmää ja ei osaa mukautua tilanteisiin.
Epäonnistumisen riski ei todennäköisesti ole vähäisempi, mutta riski siitä, että epäonnistuminen menee omaan piikkiin on. Kyllä varmasti itsekin tiedät millainen ikähierarkia nuoruudessa vallitsee, joten en viitsi ainakaan tällä erää vääntää rautalangasta enempää.
 

Cube

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Meni sarkasmini ilmeisesti ohi. Pointtina se, että tuo tyttöihin ja naisiin kohdistuva suojeluinto menee joskus yli ja sairaalloiseksi. Toisaalta kai ne miehet haluaa tyttäriään ja pikkusiskojaan suojella siltä miehisen maailman pahalta, jonka itsessään tiedostaa. Hassua vaan, miten täällä Jatkoajassakin on näitä kohtuu nuorten pimujen kuolaajia ja muita pervoja ja sitten toisessa hengenvedossa ollaan niin suoraa kuin olla ja voi, kun suojellaan niitä siskoja ja tyttäriä. No, jokainen tyylillään.
Sikäli ihan pätevä ja hienosti muotoiltu pointti, mutta miten tuo pikkutyttöjen kuolaus liittyy yhteenkään tästä asiasta tähän ketjuun kirjoittaneeseen nimimerkkiin? Olenko esim. minä syyllistynyt täällä johonkin kaksinaismoralismiin vai mitä tarkoitat?

Taisi olla olkinukkea koko kommentointi. Nyt olisi ilmeisesti ollut minun paikka loukkaantua :)
 

scholl

Jäsen
Cube kirjoitti:
Siinä tapauksessa olet väärässä. Ihastuminen/rakastuminen on hyvin kaukana sattumanvaraista ja tiede ja psykologia on mielestäni sen kattavasti todistanut.

Miten niin se ei olisi sattumanvaraista? Ei kai kukaan oikein pysty laskelmoimaan sitä, että kuka tulee vastaan vai eikö tule ketään. Ja mikäli näin on niin silloin todennäköisesti kiinnostaa joku status enemmän kuin se toinen ihminen eli oikeasta ihastumisesta/rakastumisesta ei voida puhua.
 

Cube

Jäsen
scholl kirjoitti:
Miten niin se ei olisi sattumanvaraista? Ei kai kukaan oikein pysty laskelmoimaan sitä, että kuka tulee vastaan vai eikö tule ketään. Ja mikäli näin on niin silloin todennäköisesti kiinnostaa joku status enemmän kuin se toinen ihminen eli oikeasta ihastumisesta/rakastumisesta ei voida puhua.
Se ei ole sattumanvaraista, koska tuollaisissa tilanteissa aivomme ja tunteemme ohjailevat meitä tekemään ratkaisuja, vaikkemme itse sitä ymmärräkään. Tiettyyn henkilöön ei rakastuta sattumalta.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Sehän on parasta !

Cube kirjoitti:
. Tiettyyn henkilöön ei rakastuta sattumalta.

Minä ainakin rakastuin vaimooni sattumalta, sehän onkin parasta tässä elämässä ettet koskaan tiedä minkä kulman takaa sinulle tulee salama aivoihin, minusta ainakin se oli elämäni upeimpia hetkiä !

veini

Ps. Luoja ne silmät !
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Cube kirjoitti:
Tämä keskustelumme tässä ketjussahan lähti siitä liikkeelle, että mielestäsi 15-vuotiaan tytön/naisen(ei) ja 18-vuotiaan pojan/miehen välinen suhde on "ihan normaalia". Minun mielestäni se ei missään nimessä ole normaalia, vaikka poikkeuksiakin varmasti löytyy (kuten nimim. Pakkipari ja hänen tyttöystävänsä/vaimonsa).
Tekisi melkein jo mieli tunnustaa tappio, mutta en ihan täysin siihen tyydy. Sanotaanko näin, että se ei tosiaan ole välttämättä normaalia, monessa tapauksessa kaukana siitä. Valtaosin valitettavasti se perustuu vanhemman osapuolen harrastamaan hyväksikäyttöön. Myönnän kyllä tämän täysin ja siksi painottaisin varovaisuuteen, jos liikuskelee nuorempien ihmisten kanssa. Vanhemman ihmisen, täysi-ikäisen vastuuseen. Sillä vastuu tosiaan on hänellä.

Poikkeuksia toki on ja luen itsenikin näihin poikkeuksiin, silloin kun seurustelin (pidemmän aikaa) itseäni n. 8 vuotta nuoremman kanssa.

Siinä tapauksessa olet väärässä. Ihastuminen/rakastuminen on hyvin kaukana sattumanvaraista ja tiede ja psykologia on mielestäni sen kattavasti todistanut.
Selvä. Onko rakastuminen mielestäsi sitten laskelmoitua toimintaa? Eli ihminen päättää keneen ja millaiseen ihmiseen rakastuu?

Kyllä varmasti itsekin tiedät millainen ikähierarkia nuoruudessa vallitsee, joten en viitsi ainakaan tällä erää vääntää rautalangasta enempää.
Onhan se noinkin, joskin tiedän ja tunnen aika nuorta porukkaa, joilla on aika vahva itseluottamus, eivätkä todellakaan ylimääräisen paljon ihaile ja palvo vanhempaa porukkaa. Eriasia tietysti, mihin se sitten perustuukaan. Onko se vain nuoruuden idealismia?

Cube kirjoitti:
Taisi olla olkinukkea koko kommentointi. Nyt olisi ilmeisesti ollut minun paikka loukkaantua :)
No, oikeastaan et, en ainakaan muista. Uskoisin, että et ole sitä porukkaa. Ei ollut todellakaan tarkoitus kulminoida sitä toteamusta mitenkään sinuun, pahoittelen sitä. Sitä vaan, että kohtuullisen arvelluttavasti tässäkin keskustelupaikassa on niitä kirjoittajia (nimiä en sano, eikä nyt juuri tällä palavalla sekunnilla tule mieleen ketään erityistä), jotka tuntuu myös kohdistavan sitä seksuaalista huomiointiaan kohtuullisen nuoriin naisiinkiin. Vaikea sanoa, onko heistä kuinka moni sitten, ainakaan avoimesti, sitä vastaan, että suuren ikäeron omaava pari seurustelee. Jos ovat vastaan, niin siinä tapauksessa liikutaan kaksinaismoralismin aluevesillä tukevasti.

***

Melkein tuntuu, että tämä aihe ei todellakaan Naisasioihin enää kuulu kokonaisuudessaan.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Eikös se 15-vuotias tyttö ole vielä ns. sakkolihaa? Itse olen ainakin antanut ymmärtää, että vasta 16-vuotiaana saisi aikaisintaan virallisesti aloittaa seksielämän...

Minua ainakin henkilökohtaisesti säälittää ne jopa alle 15-vuotiaat tytöt, jotka lähtevät näiden karvanoppacorolla miesten mukaan. On todella säälittävää, että (pahimmillaan) jopa lähes 30-vuotiaat viiksireiskat kyttäävät peruskoulun läheisyydessä 7-8-luokkalaisia tyttöjä. Osasta tyttöjä ne on niin ihqqqui, kun ne ajaa autoa. => Kertoo tyttöjen henkisestä kehityksestä. Eniten kuvottaa se seikka, että joidenkin tyttöjen vanhemmat pitävät hyvänä asiana sitä, että poikaystävä on vanhempi ja kokeneempi. Hyi helvetti! Jotain ikärajaa... pliis. Lähes 30-vuotias luuseri ja 13-vuotias tyttö...

Ai niin joo. Rakkaushan ei tunne ikärajoja ja tyttöjen kehityksessä voi olla eroja.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Cube kirjoitti:
Mutta sen ratkaisun pitäisi perustua omiin tuntemuksiin, eikä syntyä "kai sille ny pitää pillua antaa, ku se on kuitenki jo iha aikuine miäs" -päättelyketjun kautta. Sinulla ilmeisesti tuntuu olevan aika iso luotto 15-vuotiaiden tyttöjen kykyyn tehdä informoituja päätöksiä? Minulla ei.

Huomaa ettet ole hirveisesti ollut teinien kanssa tekemisissä? Kyllä 15-vuotias tervepäinen tyttö osaa ihan itse tehdä päätöksensä lähteekö harrastamaan seksiä vaiko ei. Yleensä tuon ikäiset tytöt seukkaavat 18-19v miesten kanssa, kun oma ikäisiä poikia kiinnostaa enemmän mopot ja tietokoneet. Meneehän 15-vuotiaana poikien ja tyttöjen psyykkinen ja fyysinen kehityskin eri vaiheissa.

Minulla ainakin on luottoa 15-vuotiaan kykyyn tehdä päätöksiä sen pohjalta miltä itsestä tuntuu. Luottoa löytyy kyllä. Olin monta vuotta töissä lastenkodissa ja pitää sanoa, että kyllä 15-vuotiaat likat osaavat todella paljon paremmin itsestään huolen pitää kuin ikätoveri pojat.

Itse en pitäisi tuollaista ikäeroa tuossa iässä kovinkaan pahana. Pidin itse kyllä 18-vuotiaana hirveän tärkeänä sitä, että myös tyttö on täysi-ikäinen.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Cube kirjoitti:
Ihastuminen/rakastuminen on hyvin kaukana sattumanvaraista ja tiede ja psykologia on mielestäni sen kattavasti todistanut.
Ja tuo kerrotaan vasta nyt minulle, epäreilua.
Voisitko kuitenkin selvittää vähän lisää tätä tieteellistä tutkimusta ym. psykologiaa rakastumisen tiimoilta, parempi kait tuo on tietää edes myöhään kuin ei milloinkaan.

Terveisin koo
 

Cube

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Selvä. Onko rakastuminen mielestäsi sitten laskelmoitua toimintaa? Eli ihminen päättää keneen ja millaiseen ihmiseen rakastuu?
Ei toki, ei toki. Mutta kuten totesin, aivomme ohjailevat kyllä meitä kumppaninvalinnassa hyvin vahvasti. Emme itse sitä tiedosta, mutta en näe syytä miksi muiden potentiaalisten kriteerien - kuten ulkonäkö, arvot, vanhempien muistuttaminen - ohessa ei voisi olla mahdollista, että 20v. Jamppa-X ihastuu/rakastuu toistuvasti itseään selvästi nuorempiin ja kokemattomampiin tyttöihin, koska jollain tapaa kokee heidät vaikutuksille alttiimmiksi, helpommin "hallittaviksi" ja muuten vaan vähemmän pelottaviksi kuin omanikäiset naikkoset. Ihastus saattaa periaatteessa olla ihan aitoa tällaisissakin tapauksissa, mutta kovinkaan terveenä en sitä siitä huolimatta näkisi.


Ted Raikas kirjoitti:
No, oikeastaan et, en ainakaan muista. Uskoisin, että et ole sitä porukkaa. Ei ollut todellakaan tarkoitus kulminoida sitä toteamusta mitenkään sinuun, pahoittelen sitä. Sitä vaan, että kohtuullisen arvelluttavasti tässäkin keskustelupaikassa on niitä kirjoittajia (nimiä en sano, eikä nyt juuri tällä palavalla sekunnilla tule mieleen ketään erityistä), jotka tuntuu myös kohdistavan sitä seksuaalista huomiointiaan kohtuullisen nuoriin naisiinkiin. Vaikea sanoa, onko heistä kuinka moni sitten, ainakaan avoimesti, sitä vastaan, että suuren ikäeron omaava pari seurustelee. Jos ovat vastaan, niin siinä tapauksessa liikutaan kaksinaismoralismin aluevesillä tukevasti.
Juu, eipä tuo mitään, enkä asiasta oikeasti toki mitenkään loukkaantunutkaan, koska et tunne minua tarkemmin ja netin välityksellä nyt tietyt oletukset ja yleistykset ovat aina automaattisesti läsnä. Lähinnä ihmettelin, että onko minusta tosiaan tuollainen kuva välittynyt, koska en itseäni siitä oikeastaan millään tavalla tunnistanut.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Cube kirjoitti:
Ihastus saattaa periaatteessa olla ihan aitoa tällaisissakin tapauksissa, mutta kovinkaan terveenä en sitä siitä huolimatta näkisi.
Jaahas, no minä en sitten kaiketi ole kovinkaan terve. =)

Pitäisiköhän tässä lähteä hakeutumaan seuraavaksi hoitoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös