Naisasiat

  • 7 486 875
  • 26 542
Suosikkijoukkue
KK
Tämä tarina on nyt jatkunut aika seesteisesti ja ollaan tavattu urheilun, syömisen ja elokuvien merkeissä n. parikertaa viikossa. Ei olla kuitenkaan keskusteltu syvällisiä, mutta yhdessä on ollut hauskaa poikkeuksetta.

Sunnuntaina pyysi treenin jälkeen katsomaan elokuvaa ja tekemään ruokaa. Lupauduin menemään ja ilta oli hauska, kuten aina. Maanantaina sitten juteltiin niitä näitä linnun päitä snapchatin välityksellä ja nainen teki pienimuotoisen erheen, vahingossa: Laittoi kuvan, jossa selkeästi näkyi miehen hahmo pimeänä olevan tv-ruudun kautta. Eihän hän tilivelvollinen minulle ole, mutta tuli vähän sellainen fiilis, että ei taida meikäläisen genreä olla yksi ratas muiden joukossa.

Vähän kaksijakoiset fiilikset. Toisaalta tekisi mieli leikkiä kaveria, olla ja viettää aikaa, mutta omia tunteita on vaikea hallita ja tämä jatkuva hengailu tekee asiasta aika haasteellista, koska huomaan, että toinen ihminen pyörii koko ajan päässäni.
Toisaalta tekisi mieli seuraavalla kerralla kertoa, että tuskin meidän kannattaa enään nähdä, koska tuntuu, että eteenpäin meneminen on mahdotonta juuri tämän jatkuvan tapailun takia. Varmaan paras ratkaisu olisi olla mulkku, laittaa kiertoon ja kertoa, että minä en jaksa ''säätää'' sitäkään vähää. Hänhän sanoi, että ei jaksa säätää ihmissuhteissa.

Hmm. Naisten alakerta on normaali. Yläkerta on monimutkainen, mutta samalla yksinkertainen.
Itse olisin kysynyt tuosta kummituksesta heti. Joo kyllähän tuo vaikuttaa nyt siltä, että hänellä taitaa olla monta rautaa tulessa samaan aikaan. Itse jättäisin tuon suhteen tuohon, koska sinulla selvästi on enemmänkin tunteita häneen kohtaan jahän pitää sinua ns sormensa ympärillä. Itse olisin hyvin tuohtunut ja jättäisin ko naisen kanssa tapailemisen tuohon paikkaan. Toki jokainen voi itse punnita, miten haluaa toimia. Tuossa vaan käy helposti niin, että ihastut/rakastut vielä syvemmin ja silloin pudotus on vieläkin kovempi. Ymmärrän kyllä, jos teillä kerran on hauskaa yhdessä niin tuo ystävyyssuhde on vaikea pistää poikki. Ehkä vain kannattaisi säätää vällyjen välissä vaan tehdä hänellekin selväksi, että olette sitten vain ystäviä.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
@heisenberg196 johan on hommaa. Tässä olisi pitänyt kysyä/pitäisi kysyä seuraavat kysymykset:

- onko sinulle ongelma, että nussin sitä sinun nykyistä kaveria joskus vuosia sitten?

- mikä ukko siellä sinun tv-ruudussa on?

- tuleeko tästä mitään vai ei tule?

Ei noihin ihme peleihin ja epämääräisyyteen ole pakko lähteä mukaan. Se on ihan oma valinta, jos lähdet ja sitten ihmettelet, kun sinun aiemmat soudut ovat helvetillinen ongelma ehkä tai sitten ei, ja nainen itse meloo tällä hetkellä useampaakin kanoottia tai sitten ei.

Nyt joku roti!
 

Nick Neim

Jäsen
On tietenkin hyvin epätodennäköistä aikaisempien kertomuksien perusteella, että veli/sukulaismies/muu pelkkä tuttava sieltä pällistelisi, mutta ei sekään suinkaan mahdotonta ole. Lähinnä jos useampaa säätöä on meneillään, niin harvemmin sitä itse tulee snäppäiltyä/viestiteltyä muiden ehdokkaiden oltua paikalla, vaikka sen toki aika salassa pystyisikin yleensä tekemään. Toki voin tämän suhteen olla vain kummajainen, mutta kuten yllä hyviä vinkkejä jo tulikin esille, niin nyt on sille keskustelulle ainakin selkeästi tilausta.

Jos ei asiasta huvita edes alkaa keskustelemaan, niin sittenpähän ainakin tiedät, että juttu kannattaa kuopata tuossa paikkaa ja alkaa katselemaan suosiolla muualle.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä tarina on nyt jatkunut aika seesteisesti ja ollaan tavattu urheilun, syömisen ja elokuvien merkeissä n. parikertaa viikossa. Ei olla kuitenkaan keskusteltu syvällisiä, mutta yhdessä on ollut hauskaa poikkeuksetta.

Sunnuntaina pyysi treenin jälkeen katsomaan elokuvaa ja tekemään ruokaa. Lupauduin menemään ja ilta oli hauska, kuten aina. Maanantaina sitten juteltiin niitä näitä linnun päitä snapchatin välityksellä ja nainen teki pienimuotoisen erheen, vahingossa: Laittoi kuvan, jossa selkeästi näkyi miehen hahmo pimeänä olevan tv-ruudun kautta. Eihän hän tilivelvollinen minulle ole, mutta tuli vähän sellainen fiilis, että ei taida meikäläisen genreä olla yksi ratas muiden joukossa.

Vähän kaksijakoiset fiilikset. Toisaalta tekisi mieli leikkiä kaveria, olla ja viettää aikaa, mutta omia tunteita on vaikea hallita ja tämä jatkuva hengailu tekee asiasta aika haasteellista, koska huomaan, että toinen ihminen pyörii koko ajan päässäni.
Toisaalta tekisi mieli seuraavalla kerralla kertoa, että tuskin meidän kannattaa enään nähdä, koska tuntuu, että eteenpäin meneminen on mahdotonta juuri tämän jatkuvan tapailun takia. Varmaan paras ratkaisu olisi olla mulkku, laittaa kiertoon ja kertoa, että minä en jaksa ''säätää'' sitäkään vähää. Hänhän sanoi, että ei jaksa säätää ihmissuhteissa.

Hmm. Naisten alakerta on normaali. Yläkerta on monimutkainen, mutta samalla yksinkertainen.
Vaikuttaa vähän siltä että tällä naisella on hieman pidempi suhde tämän tv-miehen kanssa, jota on nyt vakinaistamassa avioliittoon asti ja perheen perustamiseen. Hän ei vaan ole varma onko se mies oikea ja onko hän oikeasti onnellinen hänen kanssaan ja onko sillä suhteella tulevaisuutta. Ehkä siinä on jo liikaa ns. kaverisuhdetta.

Mitä hän tekee? Hankkiutuu suhteeseen toisen miehen kanssa, ja pohdiskelee onko tekemässä oikeaa ratkaisua tämän toisen miehen kanssa. Tunteeko uudessa suhteessa niitä romantiikan tunteita, joita vanhassa suhteessa ei enää ole. Hieman vaikuttaa siltä että hän on päätöksensä tehnyt.
 
@heisenberg196
Sanoit, että kavereita sulla on muutenkin, joten tarvitsetko häntä kaverina. Jaksatko olla rehellisesti pelkkä ystävä, kun mietit häntä koko ajan ja toivot jotain ystävyyttä enemmän?

Elämässä ja ihmissuhteissa voi sattua mitä vain, mutta kaikenlainen roikottaminen ja ihmisten varalla pitäminen ja toisten tunteiden hyväksi käyttäminen ainakin satuttaa muita ihmisiä. En toki väitä, että tapauksessasi olisi edes noista asoista kyse.

Mikään muu ei lopulta auta asiaan kuin olla toiselle ja itselleen rehellinen. Sitten näkee, kuinka käy.
Rehellisesti sanottuna en jaksa olla pelkkä ystävä. Elämässä voi tietysti tapahtua mitä vain, mutta minun on vaikea nähdä, että naisten ja miesten väliset ystävyyssuhteet ovat vakaalla pohjalla, jos ne alkavat 25 - 30 ikävuoden korvilla. Okei, ikä on vain numero, mutta sellaiseen vilpittömään ystävyyteen on vaikea uskoa. Ehkä olen asian suhteen kyyninen ja mustavalkoinen.

Tuota itselle rehellisyyttä tässä yritän kaivaa. Epäitsekkäästi haluisin olla hänen kanssa tekemisissä, koska hän kuitenkin silminnähden nauttii seurassani enkä tuottaa täten pettymystä, mutta omille tunteille on oltava rehellinen ja tätä enigmaa ei oma kapasiteetti taida riittää ratkomaan.

Itse olisin kysynyt tuosta kummituksesta heti. Joo kyllähän tuo vaikuttaa nyt siltä, että hänellä taitaa olla monta rautaa tulessa samaan aikaan. Itse jättäisin tuon suhteen tuohon, koska sinulla selvästi on enemmänkin tunteita häneen kohtaan jahän pitää sinua ns sormensa ympärillä. Itse olisin hyvin tuohtunut ja jättäisin ko naisen kanssa tapailemisen tuohon paikkaan. Toki jokainen voi itse punnita, miten haluaa toimia. Tuossa vaan käy helposti niin, että ihastut/rakastut vielä syvemmin ja silloin pudotus on vieläkin kovempi. Ymmärrän kyllä, jos teillä kerran on hauskaa yhdessä niin tuo ystävyyssuhde on vaikea pistää poikki. Ehkä vain kannattaisi säätää vällyjen välissä vaan tehdä hänellekin selväksi, että olette sitten vain ystäviä.

Oikeastaan mikään ei ennen eilistä tätä ''monta rautaa tulessa'' teoriaa tukenut, mutta nyt sitten onneksi kävi vahinko.
Yritän puntaroida, että mikä on vähemmän kipeä ratkaisu. Tottahan se on, että joskus irtipäästäminen sattuu vähemmän, kuin kiinnipitäminen.

Ei noihin ihme peleihin ja epämääräisyyteen ole pakko lähteä mukaan. Se on ihan oma valinta, jos lähdet ja sitten ihmettelet, kun sinun aiemmat soudut ovat helvetillinen ongelma ehkä tai sitten ei, ja nainen itse meloo tällä hetkellä useampaakin kanoottia tai sitten ei.

Nyt joku roti!

Aiemmin vähääkään epäselvissä tilanteissa naisten kanssa toivotin aika herkästikin hyvää loppuelämää ja -jatkoa, mutta nyt yritän nähdä asian hieman laajemmin. Tiedän, että jos nyt laittaisin välit kylmästi poikki, joskus myöhemmin, tulevaisuudessa, kun omat tunteet on saanut kuopattua, niin asia närästäisi. Kyseessä on kuitenkin ihminen, joita on oman empiirisen tutkimuksen mukaan ns. yksi sadasta tai yksi tuhannesta.

Vaikuttaa vähän siltä että tällä naisella on hieman pidempi suhde tämän tv-miehen kanssa, jota on nyt vakinaistamassa avioliittoon asti ja perheen perustamiseen. Hän ei vaan ole varma onko se mies oikea ja onko hän oikeasti onnellinen hänen kanssaan ja onko sillä suhteella tulevaisuutta. Ehkä siinä on jo liikaa ns. kaverisuhdetta.

Mitä hän tekee? Hankkiutuu suhteeseen toisen miehen kanssa, ja pohdiskelee onko tekemässä oikeaa ratkaisua tämän toisen miehen kanssa. Tunteeko uudessa suhteessa niitä romantiikan tunteita, joita vanhassa suhteessa ei enää ole. Hieman vaikuttaa siltä että hän on päätöksensä tehnyt.

Tätä logiikkaa ei tue oikein mikään asia. Vaikea nähdä, että hän olisi ollut minun kanssa viikon lomalla ja nähnyt vaivaa tutustua, jos tilanne olisi tämä toisen kanssa. Tietysti mielenkiintoinen näkökulma, kun oma pää alkaa aika sekaisin tästä pyörityksestä jo olla.
Pidän kuitenkin todennäköisempänä, että hän on joku uusi tinder-tuttavuus, sunnuntaipoikaystävä tai fb. Ja väliäkös sillä, tiedän ainekin olevani yksi muiden joukossa, jonka pitäisi tehdä päätöksistä melko helppoja..
 
Suosikkijoukkue
KK
@heisenberg196

Kyllä noi naiset pään sekoittaa, ei siinä. Kyllä minä suosittelisin puhumaan avoimesti tunteistasi, kaikesta mitä olet kokenut, nähnyt, kuullut ja ajatellut. Tie naisen sydämeen menee avoimen keskustelun, ymmärryksen ja itsesi purkamisen kautta. Itse olen tämän oppinut. Niin moni nainen on minulle sanonut, että puhumattomuus (jonka moni nainen kokee valehteluna) on kaikkein pahinta. Asioiden jättämättä kertominen on nähtävästi myös sinulle itsellesi raskasta, joten oma viimeinen neuvoni on sinulle olla täysin avoin ja rehellinen. Sanot, että sinun pitää nyt vähän purkaa tuntojasi ja hän saa tämän jälkeen kertoa, jos haluaa, mitä miettii. Toki voi olla, että tämä nainen kaipaa hieman aikaa ajatuksiensa ja se kannattaa hänelle antaa. Vähemmällä olisi ehkä päässyt, jos asioista puhuisi silloin, kun ne ovat tapetilla eikä kuukauden päästä. Kaikkea hyvää tilanteeseesi.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Aiemmin vähääkään epäselvissä tilanteissa naisten kanssa toivotin aika herkästikin hyvää loppuelämää ja -jatkoa, mutta nyt yritän nähdä asian hieman laajemmin. Tiedän, että jos nyt laittaisin välit kylmästi poikki, joskus myöhemmin, tulevaisuudessa, kun omat tunteet on saanut kuopattua, niin asia närästäisi. Kyseessä on kuitenkin ihminen, joita on oman empiirisen tutkimuksen mukaan ns. yksi sadasta tai yksi tuhannesta.
Anteeksi haastaminen, mutta mitä asioiden laajempaa näkemistä se on, että vaikenet kuoliaaksi teidän suhteenne selvät ongelmakohdat ja teeskentelet siten, ettei niitä ole olemassa? En tarkoittanut, että sinun pitäisi sanoa kiitos ja näkemiin, vaan nostaa ongelmakohdat esiin. Sinuna miettisin, mikä järki koko jutussa on, jos sinun johtopäätökseni minun viestistäni oli, että teiden erkaneminenhan siitä tulisi. Ei tästä tule sitten koskaan parisuhdetta aisaa kannattelemalla ja laajemmalla ymmärtämiselläkään.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Rehellisesti sanottuna en jaksa olla pelkkä ystävä. Elämässä voi tietysti tapahtua mitä vain, mutta minun on vaikea nähdä, että naisten ja miesten väliset ystävyyssuhteet ovat vakaalla pohjalla, jos ne alkavat 25 - 30 ikävuoden korvilla. Okei, ikä on vain numero, mutta sellaiseen vilpittömään ystävyyteen on vaikea uskoa. Ehkä olen asian suhteen kyyninen ja mustavalkoinen.
Miehet ja naiset voivat ihan hyvin ystävystyä keskenään, mutta sinun tapauksessasi näyttäisi olevan, että:
  1. Sinulla on tunteita
  2. Hän käyttää tunteitasi hyväksi tarkoituksella tai tarkoittamattaan, eli pitää sinua varalla jos homma toisen jätkän kanssa ei toimi
Eli haluatko olla varamies? Vaikka nainen jättäisi toisen tyypin ja valitsisi sinut, hän tekee mahdollisesti sinulle saman myöhemmin. Itsellä oli samanlainen tilanne 15 vuotta sitten kun olin parikymppinen. Olin ensin se "toinen mies" ja lopulta sitten olinkin ottavana osapuolena. Tämä ihan vaan "food for thought".

Ikävä tilanne totta todellakin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Esitin vastakysymyksen, johon vastaus oli: ''Tosi paska fiilis ollut oikeastaan koko viikon. Oon miettinyt tätä juttua ja tuntuu, että ei oo sellaisia tunteita jotka tässä kohtaa pitäisi olla. Tuntuu, ettei tunnu romanttisessa mielessä oikealta.''
Haluaa kuitenkin olla tekemisissä, reissata, vaeltaa yhdessä, mutta ei käsitykseni mukaan halua olla kaverisuhdetta enempää. Mietti, että mikä vika hänessä on kun ei tunnu oikealta, vaikka ''tässä jutussa ja allekirjoittaneessa on teoriassa kaikki mitä voi toivoa.'' Lisäksi mainitsi, että pelottaa, kun ollaan ehkä liian samanlaisia.
Jos se toinen osapuoli sanoo näin, niin peli on valitettavasti menetetty. Tunteet eivät tule siitä muuttumaan, vaikka niitä miten päin selittäisi. Jos toisen kanssa haluaa oikean parisuhteen, niin siinä tunteessa ei ole mitään epäselvää, se on täysin varmaa. Pahoittelut, kun tämä kuulostaa tosi raa´alta, mutta joskus olen itsekin tuossa tilanteessa ollut, välillä antavana ja välillä ottavana osapuolena. Se, että pyrkii löytämään epäselville asioille selityksiä, voi helpottaa kummankin oloa, mutta mitään se ei muuta.

Senkin olen näissä tilanteissa huomannut, että se vähemmän ihastunut osapuoli pyrkii välillä pitämään sen enemmän ihastuneen osapuolen elämässään, vaikkei tästä olisi romanttisessa mielessä kiinnostunut. Jotkut voivat haluta sitä ihan vilpittömästi, jos toinen on hyvä tyyppi, mutta jotkut tekevät sen ikään kuin hyvitelläkseen. Ne ovat sellaiset pehmeät pakit. Se on aika julmaa, jos se ruokkii toisella turhaa toivoa. Sen ihastuneemman ei kannata jäädä tuolla tavalla roikkumaan, jos ei pysty suhtautumaan toiseen täysin kaverina, koska tilanne ei siitä kuitenkaan muutu, se vain luultavasti pahenee.

Pahoittelut tästä inhorealistisuudesta, mutta nyt vain nokka eteenpäin ja kohti uusia naisia.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kun puhutaan noista kaverisuhteista niin ihan yleisellä tasolla voisi kysyä että:

a) jos olet sinkku, niin onko sinulla kavereita vastakkaisesta sukupuolesta ilman intiimisuhdetta
b) jos olet naimisissa, niin onko sinulla kavereita vastakkaisesta sukupuolesta ja ilman intiimisuhdetta

Huom: työkavereita ei lasketa, koska niissä kaveruus perustuu useimmiten samaan työpaikkaan ja työyhteisöllisyyteen. Myöskään puolison omaisia ei lasketa koska mahdollisen avioeron tapahtuessa nämäkin purkaantuvat.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@heisenberg196

Mä näen tämän siten, että nainen on vähän heikolla itsetunnolla varustettu, joka hakee hyväksyntää vähän joka puolelta. Naiset saa Tinderissä yms. paikoissa aika paljon yhteydenottoja. Kun miehiltä tulee treffipyyntöjä liukuhihnalta on aina mahdollista katsoa, jos joku seuraava kokelas olisi "vielä parempi". Miehiltä saatu huomio hivelee huonoa itsetuntoa. Nainen ei kuitenkaan näe syytä antaa sulle reilusti pakkeja, sillä miksi niitä tarvitsisi antaa, kun sulta saa (itsetunnolleen niin tärkeää) huomiota. Friend-zone käy siis hänelle varsin hyvin. (Tavallaan olet jo saanut pakit, mutta vähän toisella tavalla kuin yleensä ne saat).

Sä olet valitettavasti friend-zonella, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Vaihtoehdot:
1. Hyväksyt tilanteen ja jatkat matkaa.
2. Et hyväksy tilannetta, vaan "käyt hyökkäykseen" valloittaaksesi tuon naisen. Vaihtoehto 2. on siinä mielessä huono, että jos se onnistuu, (eli olet lähes sairaan kiinnostunut naisesta, mustasukkainen, nainen saa kaiken huomiosi) on kohteesi naisella ongelma, jonka kanssa kukaan ns. "normimies" ei halua olla. Näitäkin naisia on, -siis, jotka haluavat, että ovat miehen huomion kohteena 100 % ajasta (joku ihme prinsessasyndrooma). Sitten, kun elämä tasaantuu ensihuuman jälkeen, nämä huomionkipeät naiset alkavat itse mustasukkaisiksi, koska itsetunto ei alunperin ole ollut kondiksessa, (mihin huomio katosi, eikö se enää rakasta?) . [Nämä huomionkipeät naiset onnistuvat muuten joka kerta saamaan itselleen hyvin samantapaisen miehen, ja sitten ihmettelevät, miten joka kerta niiden miehet ovat niin mustasukkaisia tms, sama juttu myös miehillä, tämä ei koske vain naisia.] Suositus: jatka matkaa.
 

444

Jäsen
@heisenberg196
Ole rehellinen. Rehellinen niin itsellesi kuin sille naisellekin. Yhtään huonommaksi tilanne ei sillä tavalla muutu. Paremmaksi se voi muuttua, koska saatat hyvin saada vastauksia kysymyksiisi. Ja jos et saa tai vastaukset ovat epämääräisen ympäripyöreitä, niin tiedät, että hän ei pysty olemaan täysin rehellinen sinulle. Ja itse en ainakaan kykenisi olemaan edes ystävyyssuhteessa sellaisen ihmisen kanssa, jonka en tietäisi olevan rehellinen kaikesta. Sukupuolesta riippumatta.
Voi olla, että saat myös sellaisia vastauksia, joita et haluaisi, tyyliin ”joo mulla on vähän säätöä ton Sepon kanssa, joka kuvassa näkyy”, mutta edelleen: se on aina parempi vaihtoehto kuin hirttäytyä vapaaehtoisesti löysään silmukkaan.
 
Anteeksi haastaminen, mutta mitä asioiden laajempaa näkemistä se on, että vaikenet kuoliaaksi teidän suhteenne selvät ongelmakohdat ja teeskentelet siten, ettei niitä ole olemassa? En tarkoittanut, että sinun pitäisi sanoa kiitos ja näkemiin, vaan nostaa ongelmakohdat esiin. Sinuna miettisin, mikä järki koko jutussa on, jos sinun johtopäätökseni minun viestistäni oli, että teiden erkaneminenhan siitä tulisi. Ei tästä tule sitten koskaan parisuhdetta aisaa kannattelemalla ja laajemmalla ymmärtämiselläkään.

Juuri sitä, ettei tarvitsisi jälkiviisastella. Että ratkaisut ovat rationaalisia ja perusteltuja. Kahta asiaa ei saa takaisin: Ammuttuja luoteja ja sanottuja sanoja, joten yritän olla sanomatta mitään, mitä voisin katua. Olen kuitenkin varma, että eniten tulisin katumaan sanomattomia asioita, jotka mielessä on. Kiitos viestistä.

Jos se toinen osapuoli sanoo näin, niin peli on valitettavasti menetetty. Tunteet eivät tule siitä muuttumaan, vaikka niitä miten päin selittäisi. Jos toisen kanssa haluaa oikean parisuhteen, niin siinä tunteessa ei ole mitään epäselvää, se on täysin varmaa. Pahoittelut, kun tämä kuulostaa tosi raa´alta, mutta joskus olen itsekin tuossa tilanteessa ollut, välillä antavana ja välillä ottavana osapuolena.

Ei tosiasioiden kertomista tarvitse pahoitella. Ehkä sitä on hieman lapsenuskoisesti ajatellut kaikkea muuta, vaikka ensimmäinen intuitio asiasta oli viestisi kaltainen. Todennäköisesti asia on kuitenkin juuri kuten kirjoitit. Täällä asioista kirjoittaminen on helppoa, kun vastaukset ovat objektiivisia. Omille ystäville asioista puhuminen on helppoa, mutta täällä asiat nähdään ilman puolueellisuutta, joka on hienoa ja antoisaa.


Kun puhutaan noista kaverisuhteista niin ihan yleisellä tasolla voisi kysyä että:

a) jos olet sinkku, niin onko sinulla kavereita vastakkaisesta sukupuolesta ilman intiimisuhdetta

Vastaan kohtaan a). On muutamia kavereita vastakkaisesta sukupuolesta ilman intiimisuhdetta, mutta ystäviä on yksi.
Pystytkö tekemään asiasta jonkun johtopäätöksen?

Mä näen tämän siten, että nainen on vähän heikolla itsetunnolla varustettu, joka hakee hyväksyntää vähän joka puolelta. Naiset saa Tinderissä yms. paikoissa aika paljon yhteydenottoja. Kun miehiltä tulee treffipyyntöjä liukuhihnalta on aina mahdollista katsoa, jos joku seuraava kokelas olisi "vielä parempi". Miehiltä saatu huomio hivelee huonoa itsetuntoa. Nainen ei kuitenkaan näe syytä antaa sulle reilusti pakkeja, sillä miksi niitä tarvitsisi antaa, kun sulta saa (itsetunnolleen niin tärkeää) huomiota. Friend-zone käy siis hänelle varsin hyvin. (Tavallaan olet jo saanut pakit, mutta vähän toisella tavalla kuin yleensä ne saat).

Sä olet valitettavasti friend-zonella, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Vaihtoehdot:
1. Hyväksyt tilanteen ja jatkat matkaa.
2. Et hyväksy tilannetta, vaan "käyt hyökkäykseen" valloittaaksesi tuon naisen. Vaihtoehto 2. on siinä mielessä huono, että jos se onnistuu, (eli olet lähes sairaan kiinnostunut naisesta, mustasukkainen, nainen saa kaiken huomiosi) on kohteesi naisella ongelma, jonka kanssa kukaan ns. "normimies" ei halua olla. Näitäkin naisia on, -siis, jotka haluavat, että ovat miehen huomion kohteena 100 % ajasta (joku ihme prinsessasyndrooma). Sitten, kun elämä tasaantuu ensihuuman jälkeen, nämä huomionkipeät naiset alkavat itse mustasukkaisiksi, koska itsetunto ei alunperin ole ollut kondiksessa, (mihin huomio katosi, eikö se enää rakasta?) . [Nämä huomionkipeät naiset onnistuvat muuten joka kerta saamaan itselleen hyvin samantapaisen miehen, ja sitten ihmettelevät, miten joka kerta niiden miehet ovat niin mustasukkaisia tms, sama juttu myös miehillä, tämä ei koske vain naisia.] Suositus: jatka matkaa.

Tämän voin osittain allekirjoittaa. En kuitenkaan usko, että huono itsetunto on hänen ongelmana, vaan yleinen kysymysmerkkinä ja tuuliviirinä oleminen. Esimerkiksi, että mitä työtä haluaa tehdä, missä haluaa asua jne. Jonkunlainen itsensä etsiminen vastapuolella on käynnissä, koska elämä ei ihan käsikirjoitetusti sitten tainnut mennäkkään. Nimimerkillä ''nuorena perhe, lapset, vakituinen työpaikka jne.'' (joita ei siis nyt ole.)
Em. asiat voivat tietysti itsetuntoon vaikuttaa voimakkaastikin, joten siinä mielessä olet täysin oikeassa.

Ole rehellinen. Rehellinen niin itsellesi kuin sille naisellekin. Yhtään huonommaksi tilanne ei sillä tavalla muutu. Paremmaksi se voi muuttua, koska saatat hyvin saada vastauksia kysymyksiisi. Ja jos et saa tai vastaukset ovat epämääräisen ympäripyöreitä, niin tiedät, että hän ei pysty olemaan täysin rehellinen sinulle. Ja itse en ainakaan kykenisi olemaan edes ystävyyssuhteessa sellaisen ihmisen kanssa, jonka en tietäisi olevan rehellinen kaikesta. Sukupuolesta riippumatta.
Voi olla, että saat myös sellaisia vastauksia, joita et haluaisi, tyyliin ”joo mulla on vähän säätöä ton Sepon kanssa, joka kuvassa näkyy”, mutta edelleen: se on aina parempi vaihtoehto kuin hirttäytyä vapaaehtoisesti löysään silmukkaan.

Aion olla rehellinen, mutta en aio esittää kysymyksiä. Ei minua kiinnosta kysyä, että tapaileeko muita, koska se on melko itsestäänselvää. Aion kertoa kohteliaasti tilanteesta, että itselle ystävyysleikit alkavat käydä mahdottomaksi, koska tunteita ja välittämistä on liikaa, ja koska kumpikaan (lue: minä) ei tälläisestä epämääräisestä kaverisuhteesta hyödy. Lupasin silloin aiemmin tehdä parhaani tämän ystävänä olemisen suhteen, mutta käsi on nostettava pystyyn - En pysty.
Pitää vielä miettiä, että miten asiani esitän, mutta ratkaisu on selkeä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Rehellisesti sanottuna en jaksa olla pelkkä ystävä. Elämässä voi tietysti tapahtua mitä vain, mutta minun on vaikea nähdä, että naisten ja miesten väliset ystävyyssuhteet ovat vakaalla pohjalla, jos ne alkavat 25 - 30 ikävuoden korvilla. Okei, ikä on vain numero, mutta sellaiseen vilpittömään ystävyyteen on vaikea uskoa. Ehkä olen asian suhteen kyyninen ja mustavalkoinen.
Sulle sanottiin mitä tuosta kaverikortista seuraa. Jos et halua olla kaveri, niin jatka eteenpäin. Omasta puolesta voin sanoa, että omat ystävyysuhteet naisten kanssa ovat sellaisten naisten kanssa, jotka eivät ole koskaan kiinnostaneet parisuhdemielessä ja sitten on joitain kavereita, jotka ovat tulleet noiden jo olemassa olevien naisystävien kautta.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vastaan kohtaan a). On muutamia kavereita vastakkaisesta sukupuolesta ilman intiimisuhdetta, mutta ystäviä on yksi.
Pystytkö tekemään asiasta jonkun johtopäätöksen?
Kysymys oli avoin myös kaikille palstalaisille. Mutta minun kokemuksen mukaan sinkuilla on/voi olla ystäviä/kavereita vastakkaisesta sukupuolesta, koska elämässä on tietty vapaus aspekti olemassa. Sitten kun vakiinnutaan nämä vastakkaisen sukupuolen kaverit pikkuhiljaa karisee pois mutta saman sukupuolen kaverit jäävät, koska he eivät ole uhka puolisolle. Toki on tuttava pariskuntia mutta se on aika eri juttu se.

Mainitsit että kyseessä on harvinaislaatuinen tyyppi (toki nyt oudosti käyttäytyy). Itse en kuitenkaan ehkä luovuttaisi helpolla, koska jos häneltä saa muutaman hyvän vuoden niin onhan se aina tyhjää parempi. Toki tuo ihastuminen voi sumentaa arviointikykyä.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä kappale jäi mieleeni.
Sunnuntaina pyysi treenin jälkeen katsomaan elokuvaa ja tekemään ruokaa. Lupauduin menemään ja ilta oli hauska, kuten aina. Maanantaina sitten juteltiin niitä näitä linnun päitä snapchatin välityksellä ja nainen teki pienimuotoisen erheen, vahingossa: Laittoi kuvan, jossa selkeästi näkyi miehen hahmo pimeänä olevan tv-ruudun kautta. Eihän hän tilivelvollinen minulle ole, mutta tuli vähän sellainen fiilis, että ei taida meikäläisen genreä olla yksi ratas muiden joukossa.
Siis mieti tuota toista kaveria. On naisen kämpillä, luulee, että treffit menee mukavasti, ja nainen viestittelee samaan aikaan jollekin toiselle hepulle (eli sulle). Ja oletko muuten varma, että naisen lähettämä kuva sulle oli erhe? Mitäs, jos se kuva olikin tahallinen?

Btw: puhuin tuosta huonosta itsetunnosta, mustasukkaisuudesta jne. edellisessä vastauksessani. Kuten totesin, jotkut ihmiset tuntuvat pariutuvan sellaisten ihmisten kanssa, joissa noita ongelmia tuntuu esiintyvän. Tästä viestistä on alle vuosi:
Miten näätte tuon puhelimen tutkimisen? Meillä hieman samanlainen tilanne, että avovaimoa kiinnostaa puhelimeni tutkinta vähän turhan useasti, vaikkei sille mitään painavaa syytä olekkaan. Muutaman kerran vastannut entisille ”kavereille” snapchatin/instagramin välityksellä ihan viattomasti ja omatunto on niiltä osin täysin puhdas. Mitään pettämistä, tai sellaiseksi luokiteltavaa, ei siis ole käynyt.
Aavistuksen ahdistaa, kun tuntuu, ettei hirveästi yksityisyyttä ole.
Do the math yourself. Edelleen: suositus: jatka matkaa.
 
Tämä kappale jäi mieleeni.

Siis mieti tuota toista kaveria. On naisen kämpillä, luulee, että treffit menee mukavasti, ja nainen viestittelee samaan aikaan jollekin toiselle hepulle (eli sulle). Ja oletko muuten varma, että naisen lähettämä kuva sulle oli erhe? Mitäs, jos se kuva olikin tahallinen?

Btw: puhuin tuosta huonosta itsetunnosta, mustasukkaisuudesta jne. edellisessä vastauksessani. Kuten totesin, jotkut ihmiset tuntuvat pariutuvan sellaisten ihmisten kanssa, joissa noita ongelmia tuntuu esiintyvän. Tästä viestistä on alle vuosi:

Do the math yourself. Edelleen: suositus: jatka matkaa.
En usko moiseen oveluuteen, koska itse viestin sisältö oli vilpitön. En oikein nää mitään motiivia tahallisuuteen, koska tuskin hän tietoisesti haluaa omia korttejaan paljastaa. Uskallan väittää, että 94% ihmisistä ei olisi edes asiaa huomannut tai siihen huomiota kiinnittänyt sen kummemmin. Yhtäkaikki, oli syy mikä tahansa, asia ei nähdäkseni muutu. Minä tiedän, että hänellä on muita ja that's it. Voi myös olla, että olen sinisilmäinen.

Jälkimmäiseen kappaleeseen totean, että entinen avovaimoni oli narsisti, johon myös lainaamasi viestini liittyi. En minä tietoisesti hae seuraa naisista, joilla on em. ongelmia, jos siihen viittasit.

Aion myös jatkaa matkaa, jos se nyt vielä oli epäselvää, kunhan saan lähiaikoina asiani hänelle esitettyä, naamatusten.
 
Et usko, että häntä kiinnostaa syyt tähän yhtäkkiseen suunnanmuutokseen? Siksi kysynkin, että jos tai kun hän kysyy syytä tähän muutokseen niin jätätkö vastaamatta ja kertomatta, mikä sai sinut tähän ratkaisuun?
Varmasti kiinnostaa ja tottakai aion kertoa. Sanoin, että mietin, miten pystyn asian hänelle kohteliaasti ja selkeästi kertomaan. Varmaan jotenkin niin, että en vilpittömästi pysty olemaan hänelle pelkkä kaveri, koska omat tunteet on liian vahvoja. Että ollaan samanlaisia, mutta halutaan eri asioita. Vaikka haluisin olla tekemisissä ja nauttisin siitä, niin omalle mielenterveydelle on parasta lähteä kulkemaan eri suuntiin, koska välitän hänestä liikaa ollakseni pelkästään peli- ja leffaseuraa.
 
Suosikkijoukkue
KK
Varmasti kiinnostaa ja tottakai aion kertoa. Sanoin, että mietin, miten pystyn asian hänelle kohteliaasti ja selkeästi kertomaan. Varmaan jotenkin niin, että en vilpittömästi pysty olemaan hänelle pelkkä kaveri, koska omat tunteet on liian vahvoja. Että ollaan samanlaisia, mutta halutaan eri asioita. Vaikka haluisin olla tekemisissä ja nauttisin siitä, niin omalle mielenterveydelle on parasta lähteä kulkemaan eri suuntiin, koska välitän hänestä liikaa ollakseni pelkästään peli- ja leffaseuraa.
Joskus ollut samassa tilanteessa. Tosin seurustelimme joitain kuukausia, kunnes hän yhtäkkiä halusikin olla vain ystävä. Hieman liian pitkään yritin olla vain ystävä hänen kanssaan. Tilannetta ei helpottanut se, että meillä oli yleensä nähdessämme todella hyvää seksiä. No lopulta siinä meinasi mennä mielenterveys sekä terveys, koska aloin dokaamaan ja sitä kesti lähes kolme kuukautta. Asia helpotti vasta, kun en enää nähnyt häntä vaikka hän kuitenkin olisi halunnut jatkaa ystävänä, nähdä usein ja soitella kunnes pistin pelin poikki ja sanoin, että parempi ettei nyt olla hetkeen yhteyksissä. No ei olla oltu sen jälkeen juurikaan missään tekemisissä.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Varmasti kiinnostaa ja tottakai aion kertoa. Sanoin, että mietin, miten pystyn asian hänelle kohteliaasti ja selkeästi kertomaan. Varmaan jotenkin niin, että en vilpittömästi pysty olemaan hänelle pelkkä kaveri, koska omat tunteet on liian vahvoja. Että ollaan samanlaisia, mutta halutaan eri asioita. Vaikka haluisin olla tekemisissä ja nauttisin siitä, niin omalle mielenterveydelle on parasta lähteä kulkemaan eri suuntiin, koska välitän hänestä liikaa ollakseni pelkästään peli- ja leffaseuraa.
Voi olla että kyseinen nainen on pelinainen joka vähän testailee kuinka tosissaan kosiskelijat on, eikä itse ole heti lyömässä kortteja pöytään. Ja en tiedä onko hyvä asia jos tunteet roihahtaa liekkeihin nopeasti, nopeasti ne voi myös sammua. Samanlaisuus on myöskin asia jota voi tarkastella vasta jälkikäteen, tutustumisvaiheen samanlaisuus muuttuu myöhemmin erilaisuudeksi koska jokainen meistä on yksilö jolla on oma ajattelutapa ja muu arvomaailma. Lisäksi ihmiset muuttuvat koko ajan mitä enemmän tulee elämänkokemusta. Tärkeintä kuitenkin on matka eikä päämäärä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kuinka monta kertaa olette päässeet kaverikortista eroon myöhemmin? Nainen päättää aika usein ekalla tapaamiskerralla, onko miehessä potentiaalia(sama toki toisinpäin). Mies(nainen) on mitä on ja jos se ei nappaa, homma on siinä.

Tuo ettei itseään voi muuttaa on ihan omasta halusta kiinni. Jos jatkuvasti tulee kaverikorttia, niin jotain on pielessä. Ei se ole mitään rakettitiedettä kiinnittää huomiota niihin omiin heikkouksiin naisasioiden suhteen. Toyota keksi Kaizenin, joten pyörää ei tarvitse keksiä uudestaan.

Itse olen yrittänyt kehittää omaa ulosantia ja yleiskuvaa mitä naiselle annan treffeillä. Helppoahan tämä ei ole, vaan siihen menee vuosia. Toki tämä on ollut palkitsevaa, eli jos ei halua syytellä muita vituiksi menneiden treffien/kaverikortin jälkeen, katse peiliin ja ottamaan selvää mitä naiset(ei pubiruusut) mieheltä haluavat.
 
Kuinka monta kertaa olette päässeet kaverikortista eroon myöhemmin? Nainen päättää aika usein ekalla tapaamiskerralla, onko miehessä potentiaalia(sama toki toisinpäin). Mies(nainen) on mitä on ja jos se ei nappaa, homma on siinä.

Tuo ettei itseään voi muuttaa on ihan omasta halusta kiinni. Jos jatkuvasti tulee kaverikorttia, niin jotain on pielessä. Ei se ole mitään rakettitiedettä kiinnittää huomiota niihin omiin heikkouksiin naisasioiden suhteen. Toyota keksi Kaizenin, joten pyörää ei tarvitse keksiä uudestaan.

Itse olen yrittänyt kehittää omaa ulosantia ja yleiskuvaa mitä naiselle annan treffeillä. Helppoahan tämä ei ole, vaan siihen menee vuosia. Toki tämä on ollut palkitsevaa, eli jos ei halua syytellä muita vituiksi menneiden treffien/kaverikortin jälkeen, katse peiliin ja ottamaan selvää mitä naiset(ei pubiruusut) mieheltä haluavat.
Allekirjoittaneelle em. kerta oli ensimmäinen, kun tälläinen ''kaverikortti'' pelattiin, vaikkei sitä varsinaisesti suoraan sanottukkaan. Siksi tämä uusi ja vieras tilanne itselle olikin, johon on vaikea suhtautua. Jopa hieman pelottavaa, koska minulla ei ollut mitään tietoa miten asiaan pitäisi reagoida.
En osaa siis vastata tuohon eroon pääsemiseen, mutta aika harvassa ne taitavat olla. Toki maailma on täynnä rakkaustarinoita, joissa parhaasta ystävästä tulee elämänkumppani ja tajutaan, että se ''oikea'' on ollut siinä rinnalla jo kauan. Ehkä oma maailmankatsomus on hieman naiivi, mutta on jotenkin vaikea kuvitella, että miten sen fyysisen liekin saa toista kohtaan syttymään, jos takana on pitkä puhtaasti ystävyyteen perustuva historia?

Joskus ystävänäni oli viehättävä nainen, joka oli seurustellut aina tutustumisestamme asti. Oltiin enemmän ja vähemmän tekemisissä noin 10 vuoden ajan, kunnes sitten elämäntilanteemme oli sellaiset, että aloimme nukkua öitä yhdessä. Muutaman kiltisti nukutun yön jälkeen nukkuminen vaihtui seksiksi. Ystävyys meni seksin myötä jotenkin rikki, enkä oikein tarkalleen osaa sanoa, että miksi. Edelleen kyllä jutellaan jos sattumalta nähdään, mutta yhteyksissä ei olla.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
En osaa siis vastata tuohon eroon pääsemiseen, mutta aika harvassa ne taitavat olla. Toki maailma on täynnä rakkaustarinoita, joissa parhaasta ystävästä tulee elämänkumppani ja tajutaan, että se ''oikea'' on ollut siinä rinnalla jo kauan. Ehkä oma maailmankatsomus on hieman naiivi, mutta on jotenkin vaikea kuvitella, että miten sen fyysisen liekin saa toista kohtaan syttymään, jos takana on pitkä puhtaasti ystävyyteen perustuva historia?

Joskus ystävänäni oli viehättävä nainen, joka oli seurustellut aina tutustumisestamme asti. Oltiin enemmän ja vähemmän tekemisissä noin 10 vuoden ajan, kunnes sitten elämäntilanteemme oli sellaiset, että aloimme nukkua öitä yhdessä. Muutaman kiltisti nukutun yön jälkeen nukkuminen vaihtui seksiksi. Ystävyys meni seksin myötä jotenkin rikki, enkä oikein tarkalleen osaa sanoa, että miksi. Edelleen kyllä jutellaan jos sattumalta nähdään, mutta yhteyksissä ei olla.
Maailma ei todellakaan ole täynnä rakkaustarinoita, jossa olette olleet kavereita vuosia. Erittäin harvinaista. Toki jos elämäntilanteet muuttuvat, asia on erilainen.

Viimeinen esimerkki on ihan sama kuin edellinen ihastumisesi. Kun homma meni seksiin asti, jotain meni pieleen. Mieti mikä sulla menee pieleen, kun hommat menee seksiin asti ja muuta sitä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
@heisenberg196

Parasta näissä asioissa on olla rehellinen. Oman kokemukseni mukaan ihmiset valtaosin arvostavat kuitenkin rehellisyyttä ja asiat kerrotaan, kuin ne ovat.

Tässä taannoin olin itse tilanteessa, jossa osat olivat toisinpäin. Homma meni siihen, että kerroin jo alkutekijöissään, mikä on homman nimi ja rehellisyys oli jälkeenpäin ajatellen juuri oikein tehty. Tuosta seurasi se, että olen tästä naisesta saanut ystävän, jonka kanssa on mukava hengailla ja asia tuntuu olevan hänen puoleltaan täysin ok. Hän tuntuu itse myös haluavan sitä.

Kun ei niitä sen pidemmälle meneviä tunteita vaan ollut, niin ei niitä ollut ja ne oli parasta tehdä selväksi heti kättelyssä. Välttyy vaan isommilta ongelmilta sitten jatkossa. Toki onhan se aina mahdollista, että tunteet joskus syvenevät, kun toisen kanssa viettää paljon aikaa. Kyllähän näitä tapahtuu. Sitä asiaa ei kuitenkaan kannata vatkata etupellossa yhtään määräänsä enempää eikä ruveta takertumaan toiseen ihmiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös