Naisasiat

  • 7 482 297
  • 26 542

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Väkisin ei kannata jarrutella yhdessäoloa, koska siinähän sitä oppii toisesta parhaiten, kun kyhnätään yhdessä. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että omia juttuja ja menoja ei saisi olla. Mutta jos vaihtoehtona on olla yksin vain jonkun periaatteen vuoksi, että ei haluta kiirehtiä tai tukahduttaa suhdetta heti kärkeen, sanoisin, että sellaiset ajatukset kannattaa unohtaa. Jos toinen tuntuu "siltä oikealta" ja molemminpuolista halua olla yhdessä löytyy, kannattaa olla yhdessä. Jos suhde kaatuu, kyllä se kaatuu oikeasti johonkin muuhun kuin liikaan yhdessä olemiseen.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Onko muilla jatkoaikalaisilla joku suuri tavoite tai tavoitteita elämässä jonka takia aamulla nousee? Elämän pienet onneliset asiat ei ilmeisesti ole syy nousta, vaan pitäisi olla joku maaginen tavoite. Ja kirjoitimpa nyt tämän, kun mitään muitakaan naisjuttuja ei ole. :D

Mulla on. Niinä aamuina, kun sängystä nouseminen (töihin) tuntuu ylivoimaiselta nousen "tekemään Suomelle tulevaisuutta" (päiväkotiin). Mutta se unohtuu jo ennen kuin aamukusi koskettaa vettä pöntön pohjalla. Sen jälkeen tavoittelen kahvia ja menen eteenpäin.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Oon varmaan täällä joskus ennen maininnu yhdestä naisesta, jonka kanssa ollaan netissä oltu monta vuotta kavereita. Se on halunnu useasti nähäkkin, mutta ei sitten kuitenkaan oo koskaan onnistu(omalta puolelta ois kyllä). No viime keväänä ja kesällä tämä sama sitten taas kävi, kun se keväällä peru koronan takia(joo ymmärrettävä syy). Ehdotti kuitenkin ite näkemistä taas kesän alussa, mutta ei se sitten kumminkaan osannu sanoa että millon sopis(joo ois pitäny varmaan ite vaan lyödä päivä lukkoon ja lähteä junalla sinne). No sitten kysyin oikein siitä, että millon sopis sinne mennä, niin ei ikinä vastannu mitään. Muuten kyllä tullu itekki juttelemaan ihan normaaleja jne. Nyt sitten intouduin viime viikolla kysymään asiasta ja luki viestin, mutta koskaan ei vastannu mitään. Nyt meni hermo ja poistin sitten fbn kavereista ja ig jne.

Ois varmaan pitäny tämä ajat sitten jo tehdä, mutta tulipa nyt tehtyä. Ja kyllä nainen on tietoinen, että mua on kiinnostanut se muutenkin kuin vain "pelkkänä" kaverina ja nainen on antanut ymmärtää myös samaa, mutta onko sitten lie ollut tosissaan. Vaikuttaa siltä, että ei oo ollut. Ja kyllä olisin itekkin voinu tehdä asioita paremmin paljon, että ei siinä. Tulipahan nyt vaan vuodatettua. Luulis vaan, että voi sanoa ettei halua nähdä(joka on aivan ok luonnollisesti), mutta ilmeisesti en oo sen arvoinen sitten.
 
Suosikkijoukkue
KK
Onko muilla jatkoaikalaisilla joku suuri tavoite tai tavoitteita elämässä jonka takia aamulla nousee? Elämän pienet onneliset asiat ei ilmeisesti ole syy nousta, vaan pitäisi olla joku maaginen tavoite. Ja kirjoitimpa nyt tämän, kun mitään muitakaan naisjuttuja ei ole. :D
Minä kyllä rakastan juuri niitä perus juttuja. Oma ja läheisten terveys, läheisyys (ystävät + perhe = läheiset), uusien asioiden kokeilu, itaensä kehittäminen. Ei minulla ole mitään ns suurta päämäärää, miksi minun pitäisi herätä. Rakastan elämää.
 
Suosikkijoukkue
KK
Oon varmaan täällä joskus ennen maininnu yhdestä naisesta, jonka kanssa ollaan netissä oltu monta vuotta kavereita. Se on halunnu useasti nähäkkin, mutta ei sitten kuitenkaan oo koskaan onnistu(omalta puolelta ois kyllä). No viime keväänä ja kesällä tämä sama sitten taas kävi, kun se keväällä peru koronan takia(joo ymmärrettävä syy). Ehdotti kuitenkin ite näkemistä taas kesän alussa, mutta ei se sitten kumminkaan osannu sanoa että millon sopis(joo ois pitäny varmaan ite vaan lyödä päivä lukkoon ja lähteä junalla sinne). No sitten kysyin oikein siitä, että millon sopis sinne mennä, niin ei ikinä vastannu mitään. Muuten kyllä tullu itekki juttelemaan ihan normaaleja jne. Nyt sitten intouduin viime viikolla kysymään asiasta ja luki viestin, mutta koskaan ei vastannu mitään. Nyt meni hermo ja poistin sitten fbn kavereista ja ig jne.

Ois varmaan pitäny tämä ajat sitten jo tehdä, mutta tulipa nyt tehtyä. Ja kyllä nainen on tietoinen, että mua on kiinnostanut se muutenkin kuin vain "pelkkänä" kaverina ja nainen on antanut ymmärtää myös samaa, mutta onko sitten lie ollut tosissaan. Vaikuttaa siltä, että ei oo ollut. Ja kyllä olisin itekkin voinu tehdä asioita paremmin paljon, että ei siinä. Tulipahan nyt vaan vuodatettua. Luulis vaan, että voi sanoa ettei halua nähdä(joka on aivan ok luonnollisesti), mutta ilmeisesti en oo sen arvoinen sitten.
Musta tuntùu, että tää nainen on suhteessa ja pitää sua ns löyhässä hirressä. Itselleen ns back uppina tai että saa tunteen, että jos nykyisen kanssa menee poikki niin on vielä joku joka saattaa olla kiinnostunut. Toki voi aina jossitella, mutta jos se ois oikeesti kiinnostunu niin jotain olis oikeesti jo tapahtunut.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Musta tuntùu, että tää nainen on suhteessa ja pitää sua ns löyhässä hirressä. Itselleen ns back uppina tai että saa tunteen, että jos nykyisen kanssa menee poikki niin on vielä joku joka saattaa olla kiinnostunut. Toki voi aina jossitella, mutta jos se ois oikeesti kiinnostunu niin jotain olis oikeesti jo tapahtunut.

Se eros 2019 vuoden lopussa lapsen isästä. Ehkä ottanut sen takaisin, tiedä tuota.
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Väkisin ei kannata jarrutella yhdessäoloa, koska siinähän sitä oppii toisesta parhaiten, kun kyhnätään yhdessä. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että omia juttuja ja menoja ei saisi olla. Mutta jos vaihtoehtona on olla yksin vain jonkun periaatteen vuoksi, että ei haluta kiirehtiä tai tukahduttaa suhdetta heti kärkeen, sanoisin, että sellaiset ajatukset kannattaa unohtaa. Jos toinen tuntuu "siltä oikealta" ja molemminpuolista halua olla yhdessä löytyy, kannattaa olla yhdessä. Jos suhde kaatuu, kyllä se kaatuu oikeasti johonkin muuhun kuin liikaan yhdessä olemiseen.
No juu kyllä, 24 / 7 on vain niin kovin intensiivistä, että eihän siinä niitä omia juttuja kerkeä ollakaan ellei nyt samat harrastukset ja kaveripiirit jo alunperin satu olemaan. Ihmisiä on toki niin paljon erilaisia kuin on suhteitakin. Itse en tuohon 24 / 7 pystyisi, en sitten millään. Ihan mielellään on joskus yksinkin ja kelailee vaan ihan omia juttujaan. Oikeastaan jopa arvostan sitä " ihan omaa " aikaa, kun on ihan yksikseen. Suhteen kiirehtimisen tms. kanssahan tällä ei ole mielestäni mitään tekemistä. Suhteet etenevät jokatapauksessa lähes poikkeuksetta " omalla painollaan ", ainakin omakohtaisissa kokemuksissani.

Turhan paljon myös nähnyt näitä tilanteita joissa harrastukset ja sitä kautta kaverit jne. alkavat pikkuhiljaa jäämään, kun vain kyhnätään ja kyhnätään kokoajan, se 24 / 7. Näillekin tarinoille melkoisia loppuja meinaan ollut...

Toinen juttu on se, että välillä mielestäni on ihan hyväkin olla erossa toisesta. Pystyy oman pään sisällä funtsimaan kaikkea ja huomata josko niitä ikävän tunteita toista kohtaan tulee ja kuinka voimakkaina ne tulevat, jos tulevat. Myöskin omasta mielestäni aika ajoin pieni " toisistaan erossa olo " tekee vain hyvää. Entistä ihanampi sitten nähdä, kun ikävä on ensiksi kerennyt kasvaa jo melkoiseksi...

Ihan siis vaan omia mielipiteitä nämä ei sen kummempaa, meitä on moneen junaan niin mielipiteiltään kuin toimintatavoiltaan =)
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Sivustakatsoja , olet ihan oikeassa kaikesta, mitä kirjoitat. Mä kirjoitin kuitenkin tavallaan vähän eri asiasta ja siitä näkökulmasta, että jos molemmat haluaa olla yhdessä 24/7, niin antaa palaa vaan.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Päätinkin poistaa viestini, koska en kokenut lopulta sitten mielekkääksi sitä tänne foorumille.
 
Viimeksi muokattu:

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Turhan paljon myös nähnyt näitä tilanteita joissa harrastukset ja sitä kautta kaverit jne. alkavat pikkuhiljaa jäämään, kun vain kyhnätään ja kyhnätään kokoajan, se 24 / 7. Näillekin tarinoille melkoisia loppuja meinaan ollut...

Tästä sama, tai no minulla on ainoastaan yhden kaverin kohdalta nähty tilanne. Jätkä hävisi kun pieru saharaan kun muu kaveriporukka jatkoi seikkailujaan. Kun sitten lopulta 24/7 pari erosi niin jätkä oli itse erkauttanut itsensä jo kaikista kavereistaan.
Varmasti vähemmän tarkoituksella ja enemmän vahingossa.
Tuosta on aikaa jo about 15 vuotta ja kaveri on naimisissa eri naisen kanssa mutta ei välit ole vieläkään kellään samat kuin ennen 24/7 suhdetta. Korjataan asiaa kyllä niin hyvin kuin osataan, mutta ei se vaan tahdo onnistua. Se on vähän kuin kaveriporukan vararengas, edelleen tärkeä jätkä kaikille, mutta jos neljä pyörii auton alla niin vararengas on takakontissa.
Tämä voi kuulostaa erikoiselta mutta niin se on. Hyvätkään kaverisuhteet eivät pysy ilman säröä jos nainen sivuuttaa kaverit.
Kenelläkään ei ole mitäään pahaa verta mutta jos ydinporukassa missaa muutaman vuoden niin hankala on enää ytimeen palata.
Ko. miehen kanssa juteltiin aiheesta muutama viikko sitten kun oltiin saunaillassa vanhalla porukalla ja itse otti asian puheeksi. Aloitti vielä kertomalla että harmittaa aika kun kaverit jäi mutta silloin ei sitä ymmärtänyt koska taisi olla rakkaudesta sokea.

Siispä kannattaa ainakin hetkeksi seisahtua miettimään maksaako se 24/7 jotain, jota ei ehkä tule ajatelleeksi.
 
Viimeksi muokattu:

Nick Neim

Jäsen
Joo, tuttua hommaahan tuo ylläoleva on. Lähinnä siis nimenomaan omien kavereiden puolesta, kun itse vaadin aika paljon omaakin aikaa, vaikka kolahtaisi kovempaakin.

Nyt on menossa yhdellä kaverilla kolmas kerta, kun kaikki yhteydenpito loppuu uuden parisuhteen alussa. Kolmas vitun kerta. Toisinaan vastaa viestiin, mutta aina ei tee sitäkään. Aiemmin oltiin vähintään 3-4 krt viikossa jossain tekemisissä, oli se sitten satunnaisen randomin soittelun tai muun aktiviteetin(/liikunnan) kautta. Viimeksi hän on ollut yhteydessä yli 3 viikkoa sitten, ja sekin oli enemmän sellainen omatunnon puhdistamispuhelu, kun ei päässytkään viettämään viikonloppua, johon alustavasti oli ollut puhetta.

Juu, ymmärrän kyllä, että se uusi suhde vie mennessään, mutta on tuo toiminta jotenkin niin uskomatonta. Ei, ei tarvitse olla päivittäin yhteydessä, mutta tuo on toimintatavaltaan niin selkeää, että tulee vähän sellainen arvoton fiilis. Tavallaan jopa aika törkeää, varsinkin, kun tämä on tosiaan jo kolmas kerta. Ja tähän kertaan riitti itselle lopullisesti, vaikka sen mahdollisen eron jälkeen sieltä tulisikin taas yhteydenottoa vanhaan tapaan. Tosin omaan hyvinkin laajan kaveripiirin joten sinänsä en koe tätä ongelmalliseksi omalta puoleltani, mutta kun olen ollut vähän siinä käsityksessä, että hänen piirinsä on hyvinkin kaventunut (ehkä juuri ylläolevista syistäkin johtuen...), niin sinänsä vähän jopa vituttaa, mutta eipä tuo varsinaisesti oma ongelmani ole. Toivottavasti nyt löytyi sitten se oikea.

Noh, tavallaan toisen ihmisen elämästään pois sulkeva ainakin osoittaa sen, ettei sillä ihmisellä hirveää merkitystä hänen elämässään ollutkaan. Pidin meitä joskus vuosia sitten parhaina kavereina, mutta hyvin, hyvin vaikea on kuvitella tilannetta, jossa en olisi nykyisiin hyviin kavereihini viikkoihin yhteydessä, puhumattakaan parhaasta kaverista.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Nykyisessä melko tuoreessa parisuhteessa on sovittu, että yhteinen aika on yhteistä ja sitten molemmilla on erikseen kaverit. Mulla on niin hyviä ystäviä, että jos joku nainen alkaisi jäkättää mun kavereista, niin se olisi moro välittömästi.
 
Suosikkijoukkue
KK
Tuo yhteyden pidon katkeaminen ei todellakaan ole kohdallani kyseessä. Tuota 24/7:ää ei ihan kirjaimellisesti tarvitse ottaa. Tänäänkin hengasin pari tuntia kaverin kanssa korjaten sen moottoripyörää. Ei tässä mitään ystäviä olla jättämässä. Tuota kyllä huomaa muutamassa tutussa, mutta kun sen tietää niin ei se häiritse. Kyllä sitä aikaa aina silloin tällöin löytää ja pääsee keskustelemaan.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On varmaan aika yleinen ilmiö, että uuden parisuhteen alkaessa muu vanha kaveriporukka jää taustalle ja vanhat kaverit vaan unohtuu rakkauden / ihastumisen huumassa. Uudessa suhteessa kaikki tuntuu alkuun pumpulilta ja on hienompaa harrastaa kiihkeää seksiä viis kertaa päivässä vaikka keittiön pöydällä, kun lähteä kavereiden kanssa lätisemään niitänäitä. Hyvästä seksistä ja mukavasta yhdessäolosta huolimatta niistä vanhoista kavereista kannattaa pitää kiinni.
 

Lavis

Jäsen
Pysy @Fiftie kaukana tuollaisesta "tavoitteellisesta" naisesta, jos haluat joskus tulevaisuudessa vaikka osallistua yhteisen kodin sisustamiseen tai lasten nimiin tai muihin päätöksiin joiden tulisi olla yhteisiä. Tuollaisille naisille ne ei nimittäin ole yhteisiä. Pyydä siltä kuvaa sen kodista. Lyön vetoa, että seinällä lukee "Live, Love, Laugh", yöpöydällä on kaikkien perheenjäsenten kuvat sellaisessa kehyksessä jossa lukee hienoilla koukeroisilla kirjaimilla "Family", sääreen tai käteen on tatuoitu "Carpe diem" ja jääkaapin ovessa on sellainen tavoitekartta mihin on leikattu aikakauslehdistä kivoja asioita mitä olisi kiva saada ja niiden saamista helpottaa kun näkee ne aina siinä jääkaapin ovessa.

Hyh, tuli vähän oksennusta suuhun.
Erittäin hieno kirjoitus. Luin sen eilen kerran ja tänään toisen kerran.

Joskus nuorempana tapailin monta kuukautta viehättävää naista tai naisen alkua ja kaikki oli kunnossa jokaisella osa-alueella. Paremmin kuin kenenkään muun kanssa, mutta jokin siinä ihmisessä silloin oli erikoista ja en nuorempana tajunnut mikä. No sitten se tapailu loppui minun puoleltani ja nyt jäsen Malkkisen kirjoitus antoi selityksen mikä siinä naisessa sitten loppujen lopuksi ns. pisti vastaan. Meinaan voi pistää jokaisen Malkkisen mainitseman kohdan päälle ruksin, että tästä yksilöstä ne löytyvät tai ainakin löytyivät.

Mutta summa summaarum. Nyt pistellyt menemään sinkkuna yli vuoden ja alku ahdistuksen jälkeen tämähän on mitä mainiointa aikaa kun olet vastuussa vain itsestäsi ja jos omatunto ei ala kolkutteleen niin ei muuta kun antaa mennä.

Tsemppiä kaikille parisuhteisiin ja muihinkin suhteisiin. Älkää yrittäkö väkisin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Välillä ihmettelen joidenkin miesten asenteita naisia kohtaan. Naistenlehdet ja vaikkapa naisten suosimat tv-ohjelmat ovat paskaa. Musiikki, josta naiset pitävät, on paskaa. Oikeastaan kaikki, mikä naisia kiinnostaa, on paskaa. Naiset ovat myös rasittavia työkavereita, ne eivät tiedä mistään mitään. Eivätkä ne naiset osaa ajaa autoakaan. Ylipäänsä sanan "nainen" eri variaatioita käytetään ilmentämään kaikkea, joka on ihan surkeaa ja paskaa. Eikä niiden naisten kanssa keksi mitään puhuttavaakaan. Jos omaa äitiä ei lasketa, niin naiset ovat paskaa.

Ja sitten ihmetellään, kun niitä naisia ei saa.

Toki naiset ovat erilaisia kuin miehet, ja niin pitääkin olla, mutta ei niitä eroja kannata liikaa korostaa. Minusta naiset ovat aika usein mukavia. Naisten kanssa on myös yleensä helpompi jutella, etenkin joistain syvällisistä asioista ja omista tunteistaan. Ja jos niin asennoituu, että kaikki mikä naisia kiinnostaa on paskaa, niin aika suuri osa ihmisyydestä jää ymmärtämättä - ainakin sen puolet. Eivätkä ne naisten kiinnostuksen kohteet ole aina niin erilaisia kuin miesten, vaikka ne eivät tykkäisikään istua sohvalla kalsareissa ja kalja kädessä katsomassa lätkää. Työkavereinakin naiset ovat yleensä hyviä, ja uskallan yleistää omalla kokemuksellani, koska työskentelen naisvaltaisella alalla.

Toki naisiinkin mahtuu kusipäitä ja hankalia tyyppejä, mutta en sanoisi, että niitä on ainakaan yhtään enempää kuin miehissä, pikemminkin päinvastoin. Ja tietysti naisissakin on niitä, jotka suhtautuvat miehiin hyvin kielteisesti ja vihamielisesti, mutta samoinhan heillekin käy, ei voi heillekään povata kovin hyvää menestystä miesten keskuudessa. Jos haluat jotain ja silti inhoat ja väheksyt sitä ainakin asenteissa, niin mikä on mahdollisuus onnistua? Ei kovin hyvä.

Eli pointtini on siis se, että jos haluaa vastakaikua vastakkaiselta sukupuolelta, niin kyllä sen toisen asioista pitää olla oikeasti kiinnostunut. Eikä se ole mielestäni edes vaikeaa. Itse olen ainakin kokenut niin, että naisiin tutustuminen on tuonut minulle paljon kaikkea uutta ja kiinnostavaa. Se on ehdottomasti ollut rikkaus. Ja fiksut naiset varmaan ymmärtävät, että sama se on toisinkin päin.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
@nummenkallio

Ja sitten nykyään on tämä joukkio sekalaisia miehiä, jotka haukkuvat kaikkia feministeiksi, jos sen voi jollain logiikalla yhtään mitenkään vääntää niin. Mietinkin, että onko kyseessä yleisemmin puhutun naisvihan sijaan sellainen jengi, joka ei vain saa ketään ja sitten on katkeroiduttu. Mene ja tiedä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
@nummenkallio
Kiinnostava avaus. Itselläni on yleensä sujunut naisten kanssa paremmin kuin miesten ja jossain vaiheessa maalasin itseni aika pahasti naisnurkkaan. Vähän on sellainen ongelma, kun ei oikein nappaa yleisimmät miesten keskusteluteemat (uusi tekniikka, raksajutut, törkyhuumori jne...) mutta myös naisten joukossa on ulkopuolinen olo.

Onneksi on oma kaveriporukka, jossa saa olla oma urpo itsensä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
@nummenkallio

Ja sitten nykyään on tämä joukkio sekalaisia miehiä, jotka haukkuvat kaikkia feministeiksi, jos sen voi jollain logiikalla yhtään mitenkään vääntää niin. Mietinkin, että onko kyseessä yleisemmin puhutun naisvihan sijaan sellainen jengi, joka ei vain saa ketään ja sitten on katkeroiduttu. Mene ja tiedä.
Noin suoraviivaisesti en kehdannut kirjoittaa, koska en halunnut provoilla. Mutta näinhän se on. Kuten jo Jim Morrison sanoi, "Women seem wicked when you're unwanted". Siihen ei ole mitään lisäämistä.

Näin henkilökohtaisesti vihaan ihan helvetisti kaikenlaista naisten haukkumista sukupuolen perusteella. Kuten myös miesten haukkumista. Mitään hyvää tällaisista asenteista ei seuraa.

@nummenkallio
Vähän on sellainen ongelma, kun ei oikein nappaa yleisimmät miesten keskusteluteemat (uusi tekniikka, raksajutut, törkyhuumori jne...) mutta myös naisten joukossa on ulkopuolinen olo.
Sinullahan on onnellinen tilanne. Sinulla on sukupuolesi puolesta aina tuo miesporukka kuitenkin. Ja naisten kanssa sanoisin, että älä mieti liikaa sitä sukupuolta. Me kaikki olemme kuitenkin ihmisiä. Naiset hyvin harvoin sulkevat miehiä keskusteluistaan ulkopuolelle, pikemminkin he ovat kovin uteliaita siitä, miten miehet asioista ajattelevat. Tätä piirrettä arvostan naisissa todella paljon. Naiset haluavat yleensä aina tietää, mitä tunnet ja mitä sinulle kuuluu.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pitää nyt jatkaa aiheesta, kun vauhtiin pääsin. Muistan kun silloisen avovaimoni kanssa alettiin käydä katsomassa oopperaa Savonlinnassa. Jotkut kaverit hirnuivat, että jätkä joutuu naisen takia johonkin vitun oopperaan. Sanoin, että en joudu, vaan pääsen.

Tietenkin minulle luontaisempi ympäristö on joku rock-klubi, mutta minusta oli hienoa kokea musiikkitapahtuma, joka on niin erilainen kuin ne mihin olen tottunut. Mennään mestoille puku päällä ja kravatti suorassa ja väliajalla nautitaan joku leivos ja konjakki kaljan sijaan. Oopperan jälkeen mennään hienosti syömään. Ei tuo nyt kovin paha kokemus ollut, kun siitä tuli jokavuotinen perinne. Pikkuisen alkoi ymmärtää sitä itse oopperaakin, olihan se todella komeaa ja näyttävää menoa. Edelleenkin lähtisin ihan koska tahansa.

Tämä on varmaan aika samanlaista kuin se, kun olen itse pyytänyt naisia lätkämatsiin. Olen arvostanut todella paljon sitä, kun he ovat lähteneet mukaan. Ovat ehkä sanoneet, että tämä ei ole ihan minun palani kakkua, mutta lähden, koska sinä olet siitä kiinnostunut ja se on sinulle tärkeää. Minusta jo tuo on ollut paljon. Olen myös ollut todella iloinen uteliaisuudesta, vaikka se olisi ollutkin sitä, mikä on paitsio ja miksi se vihelletään. En minäkään siitä oopperasta ymmärtänyt aluksi yhtään sen enempää.

Ja tiedän toki, että tälläkin palstalla on jääkiekosta kiinnostuneita naisia, jotka tuntevat kyllä lajin hyvin. Ja voi olla samalla tavalla oopperaa tuntevia miehiä. Pointtini oli se, että kiinnostus toisen asioita kohtaan ja vastaan tuleminen kannattaa aina. Niin parisuhteissa kuin ihmissuhteissa muutenkin. Jos kaivat oman poteron ja jäät vain sieltä ammuskelemaan, niin sinne myös jäät.
 
Suosikkijoukkue
FC Barcelona
Välillä ihmettelen joidenkin miesten asenteita naisia kohtaan. Naistenlehdet ja vaikkapa naisten suosimat tv-ohjelmat ovat paskaa. Musiikki, josta naiset pitävät, on paskaa. Oikeastaan kaikki, mikä naisia kiinnostaa, on paskaa. Naiset ovat myös rasittavia työkavereita, ne eivät tiedä mistään mitään. Eivätkä ne naiset osaa ajaa autoakaan. Ylipäänsä sanan "nainen" eri variaatioita käytetään ilmentämään kaikkea, joka on ihan surkeaa ja paskaa. Eikä niiden naisten kanssa keksi mitään puhuttavaakaan. Jos omaa äitiä ei lasketa, niin naiset ovat paskaa.

Ja sitten ihmetellään, kun niitä naisia ei saa.

Toki naiset ovat erilaisia kuin miehet, ja niin pitääkin olla, mutta ei niitä eroja kannata liikaa korostaa. Minusta naiset ovat aika usein mukavia. Naisten kanssa on myös yleensä helpompi jutella, etenkin joistain syvällisistä asioista ja omista tunteistaan. Ja jos niin asennoituu, että kaikki mikä naisia kiinnostaa on paskaa, niin aika suuri osa ihmisyydestä jää ymmärtämättä - ainakin sen puolet. Eivätkä ne naisten kiinnostuksen kohteet ole aina niin erilaisia kuin miesten, vaikka ne eivät tykkäisikään istua sohvalla kalsareissa ja kalja kädessä katsomassa lätkää. Työkavereinakin naiset ovat yleensä hyviä, ja uskallan yleistää omalla kokemuksellani, koska työskentelen naisvaltaisella alalla.

Toki naisiinkin mahtuu kusipäitä ja hankalia tyyppejä, mutta en sanoisi, että niitä on ainakaan yhtään enempää kuin miehissä, pikemminkin päinvastoin. Ja tietysti naisissakin on niitä, jotka suhtautuvat miehiin hyvin kielteisesti ja vihamielisesti, mutta samoinhan heillekin käy, ei voi heillekään povata kovin hyvää menestystä miesten keskuudessa. Jos haluat jotain ja silti inhoat ja väheksyt sitä ainakin asenteissa, niin mikä on mahdollisuus onnistua? Ei kovin hyvä.

Eli pointtini on siis se, että jos haluaa vastakaikua vastakkaiselta sukupuolelta, niin kyllä sen toisen asioista pitää olla oikeasti kiinnostunut. Eikä se ole mielestäni edes vaikeaa. Itse olen ainakin kokenut niin, että naisiin tutustuminen on tuonut minulle paljon kaikkea uutta ja kiinnostavaa. Se on ehdottomasti ollut rikkaus. Ja fiksut naiset varmaan ymmärtävät, että sama se on toisinkin päin.
Piti ihan vaimollekki luetuttaa, etten vaan miehenä kuvittele, mutta sieltä tuli vahvistus omalle ajatukselle. Siis sille, että olipa alentuvaa paskaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Piti ihan vaimollekki luetuttaa, etten vaan miehenä kuvittele, mutta sieltä tuli vahvistus omalle ajatukselle. Siis sille, että olipa alentuvaa paskaa.
Haluaisitko kertoa vähän tarkemmin, mikä tuossa oli alentuvaa paskaa? Tuollaisenaan kommenttisi jää aika irralliseksi, eikä siinä ole oikein mitään sisältöä.

Ihan omiin kokemuksiin nämä perustuvat, ei ole tarvinnut mitään olkiukkoja rakennella. Siitä olen toki pahoillani, jos meni tunteisiin. Ehkä sekin kertoo jostain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös