En tiedä, tämä on mutua, mutta ehkä selittävinä tekijöinä miehen ja naisen erilaiselle käyttäytymiselle vaikkapa Tinderissä tai muutoin voisi mainita sen, että siinä missä mies kiinnostuu naisesta sinä mitä hän on -- ulkonäöltään ja muilta ominaisuuksiltaan -- yleisesti, niin naiselle ihastumisessa tärkeää on se, kuinka mies tietyssä tilanteessa toimii: kuinka ottaa kontaktia jne.
Vaikka on ihan totta, että osa naisista tekee alotteita vaikkapa ulkonäöllisesti puoleensa vetäville uroille, niin keskimäärin asiassa on kuitenkin selvä ero. Mikäli tätä eroa oikein ymmärretä ja tuoda julki, niin riski väärille ja haitallisille tulkinnoille voi kasvaa. Esimerkiksi mies pakit saatuaan tulkitsee asian toisen puolen kannalta kuten itse asian näkisi: hänessä itsessään ihmisenä on essentiaalisesti pariutumismielessä puutteita, ja mikäli pakkeja ja muunlaista huomiota jättämistä kertyy, niin itsetuntohan siinä heikkenee. Vaikka ongelma ei olisi itsessä sinänsä, vaan vain siinä miten tietyssä tilanteessa toimii, mikä voi olla loppuviimein kovinkin helppoa muuttaa.
Kuten sanoin, niin viesti on ehdottomasti mutua, joten aidosti kiinnostaisi kuulla myös naisnäkökulma. Kirjoitin miehen kulman esimerkissä siksi, että olen itse mies.